abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 17:26:15 #176
249559 crew  Lavenderr
pi_192801996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:23 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Ja want die ouderen gaan toch snel dood volgens velen...
Vraag mezelf af of die mensen geen ouders en/of grootouders hebben.
Ja, dat vraag ik me ook elke keer als ik weer zo'n generaliserende post zie af. Harteloos oordelen. Terwijl men dus zelf blijkbaar de hele dag buiten loopt om al die oudjes te controleren.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:26:54 #177
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192802008
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als mensen in Nederland zich alleen aan regels houden waar ze het nut van in zien dan wordt het echt een gruwelijke puinhoop. En in dit specifieke geval ook vooral een gruwelijke puinhoop in en om de ziekenhuizen.

Wat een sneue actie. Echt.
Echt he, hoe triest.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:27:21 #178
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192802011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hoe stopt dit de verspreiding dan?
:')

Sommige mensen zijn helaas niet intelligent genoeg voor een intelligente lockdown.

Hoe minder mensen in contact zijn met andere mensen, hoe kleiner de kansen op verspreiding van het virus. Daarom dus: ga alleen. Scheelt alweer de helft van de contacten terwijl je onderweg bent.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192802016
Sfeertje hoor.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 april 2020 @ 17:28:05 #180
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192802020
Sinds begin maart ben ik nog niet één keer samen met iemand een winkel binnengelopen. Ben sowieso maar 4 keer naar een supermarkt gegaan, één keer 2 minuten naar een Praxis en één keer iets afgehaald bij de balie bij een Mediamarkt. Verder echt alles online gedaan. Snap die drang niet zo om constant maar in winkels te lopen en al helemaal niet met meerdere personen.

Regels omzeilen en dan roepen "hadden ze het maar beter moeten regelen" is echt ..... nou ja geen woorden voor.
pi_192802026
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, maar ja. Er moet een zondebok aangewezen worden en dat zijn de ouderen. Terwijl de ouderen zelf het grootste slachtoffer zijn. Zie de cijfers.
Ik ben benieuwd of iedereen hetzelfde blijft denken nadat alles voorbij is en we de balans op kunnen maken met failliesementen, mensen die hun baan hebben verloren, scheidingen etc.
pi_192802047
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn helaas niet intelligent genoeg voor een intelligente lockdown.

Hoe minder mensen in contact zijn met andere mensen, hoe kleiner de kansen op verspreiding van het virus. Daarom dus: ga alleen. Scheelt alweer de helft van de contacten terwijl je onderweg bent.
Ze moeten hun pijlen richten op afstand kunnen houden in de winkel, wat niet ging door het te hoge maximum aantal mensen wat naar binnen mag.
pi_192802052
moet ik het zelf ook niet gaan doen.
pi_192802056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:28 schreef Kyran het volgende:
Sinds begin maart ben ik nog niet één keer samen met iemand een winkel binnengelopen. Ben sowieso maar 4 keer naar een supermarkt gegaan, één keer 2 minuten naar een Praxis en één keer iets afgehaald bij de balie bij een Mediamarkt. Verder echt alles online gedaan. Snap die drang niet zo om constant maar in winkels te lopen en al helemaal niet met meerdere personen.

Regels omzeilen en dan roepen "hadden ze het maar beter moeten regelen" is echt ..... nou ja geen woorden voor.
Gaat steeds meer gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 april 2020 @ 17:31:24 #185
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192802057
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ze moeten hun pijlen richten op afstand kunnen houden in de winkel, wat niet ging door het te hoge maximum aantal mensen wat naar binnen mag.
Je ziet dus dat er teveel man binnen zijn en dan ga je tegen de maatregelen in ook nog eens met twee man naar binnen. Je kan het goed proberen te praten, maar dat is gewoon niet mogelijk.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:32:33 #186
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192802064
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of iedereen hetzelfde blijft denken nadat alles voorbij is en we de balans op kunnen maken met failliesementen, mensen die hun baan hebben verloren, scheidingen etc.
De meeste mensen zullen concluderen dat het virus de schuldige is, en dat het weinig nut heeft om die als zondebok aan te wijzen. Dus dan zullen er als afleiding wel een paar anderen bedacht worden, zoals van Dissel of Rutte of China ofzo.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192802068
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:18 schreef mazaru het volgende:

[..]

Je kunt ook gaan fietsen of wandelen of winkelen of zwemmen in open water. Wat wij hier in Nederland hebben is zeker geen lockdown.
Toevallig allemaal zaken die me geen hol interesseren. Ik kan mijn hobbies niet uitoefenen. Ik weet voor welk doel maar dat maakt nog niet dat ik me in niet mijn vrijheden aangetast voel.
Ik ben blij dat we geen Spaanse lockdown hebben maar dit is ook niet alles.
Ik kan me beheersen en ga alleen naar buiten voor werk/boodschappen of een klein rondje door de wijk.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:33:48 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192802075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben jij ook zo iemand waarbij dan beide partners met een winkelwagen naar binnen gaan en dan stil gaan in een gang met beide wagens om te discussiëren over welke kleur/smaak jullie nemen voor 2 minuten zodat de rest van de winkel moet wachten op jullie?

Hier ook winkel waar maximaal 5 mensen in mogen gaan mensen ook met zijn tweeën naar binnen. ;(
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:36:56 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192802103
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier houdt iedereen zich prima aan de afstand. Ook in de winkel.
Vind het altijd zo frappant dat men het hier over alle ouderen heeft. Generaliseren is dat.
Mensen zijn met mooi weer wel meer buiten maar van opeengepakte menigten kan ik niet spreken.

Leeftijd is meer stigmatiseren zodat er een splijting ontstaat die dan weer kan worden uitgebeend.
Feitelijk is het discriminatie wanneer het wordt gebruikt om een eigen doel, selectie of argument te ondersteunen. En dat werkt beide kanten op.
Er zijn eenmaal volwassen; niet meer rechten omdat iemand jonger noch plichten dat de ander ouder is. Dat staat los van verworvenheden die jongeren krijgen en ouderen veelal hebben vergaard.

Mensen kunnen met 30 al totaal uitgeblust. ziek en oud zijn, anderen zijn met 75 hebben nog zin (de vitaliteit en energie) in een Presidentschap.

Het is veel zinvoller te spreken in/capaciteiten en zo ja, kwetsbaren, mja die zijn niet zo makkelijk op uiterlijk of als groep te herkennen en daarmee te scheiden van het eigenbelang; om groepen weg te kunnen zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192802112
Die kansloze en arbitraire 1,5 meter(elk land roept weer wat anders) heeft alleen 'gewerkt' omdat men redelijk massaal thuisbleef. In een bioscoop of restaurant met 50 man en 1,5 meter afstand gaat het virus gewoon weer huishouden.
pi_192802148
Een aanrader om eens de mening van deze professor aan te horen:

quote:
Dr John P.A. Ioannidis is a professor of medicine and professor of epidemiology and population health, as well as professor by courtesy of biomedical data science at Stanford University School of Medicine, professor by courtesy of statistics at Stanford University School of Humanities and Sciences, and co-director of the Meta-Research Innovation Center at Stanford (METRICS) at Stanford University.

In this long-awaited follow-up to his interview in late March, Dr. John Ioannidis discusses the results of three preliminary studies, (including his latest, which shows a drastically reduced infection fatality rate); the worrisome effects of the lockdown; the Swedish approach; the Italian data; the ups and downs of testing; the feasibility of "contact tracing", and much more.
Wat een verademing om deze man te horen praten naast alle paniekzaaiers die de revue passeren.
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
pi_192802155
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:40 schreef aioli het volgende:
Een aanrader om eens de mening van deze professor aan te horen:

[..]

Wat een verademing om deze man te horen praten naast alle paniekzaaiers die de revue passeren.
Samenvatting?
pi_192802174
Wat veel wijsneuzen hier die anderen de maat menen te moeten nemen over het al dan niet thuis blijven .

Je kunt met dit mooie weer prima wandelen en fietsen, en het is ook geen probleem dat er veel mensen in de stad zijn. Zolang je elkaar nog met gemak ruim kunt ontwijken is er weinig aan de hand.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:45:25 #194
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192802198
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Ben jij ook zo iemand waarbij dan beide partners met een winkelwagen naar binnen gaan en dan stil gaan in een gang met beide wagens om te discussiëren over welke kleur/smaak jullie nemen voor 2 minuten zodat de rest van de winkel moet wachten op jullie?

Hier ook winkel waar maximaal 5 mensen in mogen gaan mensen ook met zijn tweeën naar binnen. ;(
Dit gedrag inderdaad. Links en rechts heb ik ook mensen die "gewoon nog" boodschappen gaan doen met hun kinderen "want dat vinden ze altijd zo leuk".

Liep laatst recht zo'n discussie in in het winkelcentrum bij de Albert Heijn (toen ik mijn medicatie in persoon moest gaan afhalen bij de apotheek ernaast). Muts wou naar binnen met kind van een jaar of acht, werd heel netjes verteld dat dat niet de bedoeling was. Kreeg ze steun van haar man erachter, die met een ander karretje ook stiekem naar binnen wilde.

Echt, als er dan al een complot zou zijn met een designer-virus, dan zou het ontworpen zijn om dit soort mensen te verwijderen. Geen enkele Bilderberg-Illuminati-regering wil dat soort brandhout tussen het vee. "Ja de regels gelden niet voor mij want ik kan zelf het nut wel beoordelen".
pi_192802220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit gedrag inderdaad. Links en rechts heb ik ook mensen die "gewoon nog" boodschappen gaan doen met hun kinderen "want dat vinden ze altijd zo leuk".

Liep laatst recht zo'n discussie in in het winkelcentrum bij de Albert Heijn (toen ik mijn medicatie in persoon moest gaan afhalen bij de apotheek ernaast). Muts wou naar binnen met kind van een jaar of acht, werd heel netjes verteld dat dat niet de bedoeling was. Kreeg ze steun van haar man erachter, die met een ander karretje ook stiekem naar binnen wilde.

Echt, als er dan al een complot zou zijn met een designer-virus, dan zou het ontworpen zijn om dit soort mensen te verwijderen. Geen enkele Bilderberg-Illuminati-regering wil dat soort brandhout tussen het vee. "Ja de regels gelden niet voor mij want ik kan zelf het nut wel beoordelen".
Ik zie hier echt totaal geen kinderen in de supermarkt, maar ik doe dan meestal ook ‘s avonds boodschappen
٩๏̯͡๏)۶
pi_192802245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat dan weer niet, winkelen is niet mijn hobby dus zo snel mogelijk naar buiten.
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:49:39 #197
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192802252
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:41 schreef Remco het volgende:

[..]

Samenvatting?
Heb effe erdoor gescrolt, hoor oa dat het zo dodelijk is als de jaarlijkse griep, en dat in Spanje, Italië en NY veel doden gevallen zijn door ziekenhuisbesmettingen...
are we infinite or am I alone
pi_192802254
quote:

Regels omzeilen en dan roepen "hadden ze het maar beter moeten regelen het is toch wel druk op straat" is echt ..... nou ja geen woorden voor.
FTFY
pi_192802259
quote:

De meeste winkels hier, bijvoorbeeld Hema Action en supermarkten staan niet eens toe dat je met twee personen naar binnen gaat. Tenzij je beide een verplicht mandje of winkelwagen neemt.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 25 april 2020 @ 17:52:03 #200
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192802280
Groningen NUL nieuwe besmettingen. FriedrichGOD
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: