Het is niet eens een klein beetje hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.
Het is natuurlijk ook niet te doen om dat soort informatie openbaar te maken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
[..]
Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.
Waar op zich niets mis mee is. Heb graag dat mensen met kennis samen tot een best guestimation komen. Zou wat openheid alleen niet verkeerd vinden. Als het op wetenschap gebaseerd is, zouden de bronnen genoemd kunnen worden.
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet te doen om dat soort informatie openbaar te maken.
Honderden andere experts en belangengroepen gaan zich vervolgens bemoeien met het advies, politieke partijen gaan er voor eigen gewin mee aan de haal en verschillende groepen worden tegen elkaar uitgespeeld.
Komt die weer aan met zijn terras. Je hebt nogal een hekel aan terras bezoekers hè?quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is niet eens een klein beetje hetzelfde.
Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
Dat zeg ik dan ook niet, de lockdown van nu is gewoon heel vervelend, dat het ergens anders nog erger is doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
heb je de corona debatten gevolgd in de 2de kamer?quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:
[..]
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.
Kiezen of de tandarts open moet vanuit een lobby of vanwege een weloverwogen keuze gebaseerd op wetenschap maakt voor mij wel uit. Dat soort zaken filter je er wel uit als mensen zaken moeten gaan onderbouwen. Ik mis gewoon de controlerende taak van de tweede kamer.
Aan wie dat ligt, vind ik niet zo belangrijk, wel dat het opgelost wordt.
Dat denk ik ook, toch krijgt hij nog een biertje van mij als het terras weer open gaat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:54 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Komt die weer aan met zijn terras. Je hebt nogal een hekel aan terras bezoekers hè?
Er zijn hier ook mensen met een sociaal leven hequote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een pandemie is ook vervelend.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
de lockdown van nu is gewoon heel vervelend
Yep. Vandaar mijn punt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je de corona debatten gevolgd in de 2de kamer?
De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:
[..]
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.
Kiezen of de tandarts open moet vanuit een lobby of vanwege een weloverwogen keuze gebaseerd op wetenschap maakt voor mij wel uit. Dat soort zaken filter je er wel uit als mensen zaken moeten gaan onderbouwen. Ik mis gewoon de controlerende taak van de tweede kamer.
Aan wie dat ligt, vind ik niet zo belangrijk, wel dat het opgelost wordt.
Nou dat dus.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:59 schreef aioli het volgende:
[..]
De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.quote:
Mits dat weer mogelijk is. In veel supermarkten is dat lastig te organiseren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom zou éénrichtingverkeer in supermarkten beter zijn.
OMT geeft adviezen die het kabinet veelal (onverkort?) overneemt en daarover bevraagd kan worden door de Tweede Kamer. Dat de Kamer geen vragen stelt of er geen meerderheid voor is, is eerder het manco.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.
Niet mijn vorm van democratie.
Ha! De volgende generatie zal terrassen enkel kennen uit geschiedenisboeken, hoofdstuk "het leven vóór corona".quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, toch krijgt hij nog een biertje van mij als het terras weer open gaat.
Ach het zijn dezelfde types die ook roepen de economie draait nog goed want ik heb me baan nog.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.
nee johquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ha! De volgende generatie zal terrassen enkel kennen uit geschiedenisboeken, hoofdstuk "het leven vóór corona".
Inderdaad, wel verwachten dat mensen zich aanpassen aan hen, nul voorstellingsvermogen of inlevingsvermogen hoe het voor anderen is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach het zijn dezelfde types die ook roepen de economie draait nog goed want ik heb me baan nog.
Dat heb ik tot op heden nog niemand zien typen op fok. Hooguit dat constante gezeik dat moet stoppen, maar verder niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.
Dat men de WOB weg hebben dichtgezet is wel een idiotie. Juist dat zou niet het geval mogen zijn aangaande OMT/Pandemie zaken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.
En het gaat mij exact om die keuze. Ergens wordt die gemaakt, en ik zou graag willen weten waar in het proces dat is. Is dat het OMT of een politieke keuze?
quote:willekeurige bron: ad.nl 20apr20
...
Minister Hugo de Jonge laat via zijn juridisch directeur weten dat het reageren op Wob-verzoeken over corona nu voor een 'onredelijke extra belasting' van ambtenaren zorgt.
...
quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heb ik tot op heden nog niemand zien typen op fok. Hooguit dat constante gezeik dat moet stoppen, maar verder niet.
Bizar idd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.
Ik verwacht dat je je als een verantwoordelijke volwassene gedraagt tijdens het bestrijden van een crisis. Meer niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, wel verwachten dat mensen zich aanpassen aan hen, nul voorstellingsvermogen of inlevingsvermogen hoe het voor anderen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |