abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2020 @ 18:46:21 #251
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192803104
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.
Het is niet eens een klein beetje hetzelfde.

Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192803126
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:

[..]

Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.

Waar op zich niets mis mee is. Heb graag dat mensen met kennis samen tot een best guestimation komen. Zou wat openheid alleen niet verkeerd vinden. Als het op wetenschap gebaseerd is, zouden de bronnen genoemd kunnen worden.
Het is natuurlijk ook niet te doen om dat soort informatie openbaar te maken.
Honderden andere(zelfbenoemde) experts en belangengroepen gaan zich vervolgens bemoeien met het advies, politieke partijen gaan er voor eigen gewin mee aan de haal en verschillende groepen worden tegen elkaar uitgespeeld.
pi_192803152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook niet te doen om dat soort informatie openbaar te maken.
Honderden andere experts en belangengroepen gaan zich vervolgens bemoeien met het advies, politieke partijen gaan er voor eigen gewin mee aan de haal en verschillende groepen worden tegen elkaar uitgespeeld.
De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.

Kiezen of de tandarts open moet vanuit een lobby of vanwege een weloverwogen keuze gebaseerd op wetenschap maakt voor mij wel uit. Dat soort zaken filter je er wel uit als mensen zaken moeten gaan onderbouwen. Ik mis gewoon de controlerende taak van de tweede kamer.

Aan wie dat ligt, vind ik niet zo belangrijk, wel dat het opgelost wordt.
pi_192803207
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
Komt die weer aan met zijn terras. Je hebt nogal een hekel aan terras bezoekers hè? :')
pi_192803210
quote:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet, de lockdown van nu is gewoon heel vervelend, dat het ergens anders nog erger is doet daar niks aan af.
pi_192803213
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:

[..]

De wetenschap zal elkaar altijd in twijfel trekken en kan daar prima mee omgaan. En absolute zekerheid heeft niemand.

Kiezen of de tandarts open moet vanuit een lobby of vanwege een weloverwogen keuze gebaseerd op wetenschap maakt voor mij wel uit. Dat soort zaken filter je er wel uit als mensen zaken moeten gaan onderbouwen. Ik mis gewoon de controlerende taak van de tweede kamer.

heb je de corona debatten gevolgd in de 2de kamer?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192803229
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:54 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Komt die weer aan met zijn terras. Je hebt nogal een hekel aan terras bezoekers hè? :')
Dat denk ik ook, toch krijgt hij nog een biertje van mij als het terras weer open gaat.
pi_192803259
quote:

[..]

Er zijn hier ook mensen met een sociaal leven he
  zaterdag 25 april 2020 @ 18:57:58 #259
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192803261
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

de lockdown van nu is gewoon heel vervelend
Een pandemie is ook vervelend.
pi_192803265
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

heb je de corona debatten gevolgd in de 2de kamer?
Yep. Vandaar mijn punt.

Elke vraag werd beantwoord met een "wij beroepen ons op het advies van het OMT". En daarmee lag het gesprek stil.
pi_192803295
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:

[..]

De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
pi_192803310
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:59 schreef aioli het volgende:

[..]

De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.
Nou dat dus.
pi_192803313
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een pandemie is ook vervelend.
Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:04:52 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192803354
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom zou éénrichtingverkeer in supermarkten beter zijn.
Mits dat weer mogelijk is. In veel supermarkten is dat lastig te organiseren.
Wanneer dan bv blijkt dat de eieren op zijn, zal je weer een rondje moeten doen.
Veelal zijn de wanden de koeling/braad en hoe je dan de middenpaden moet bereiken wordt lastig.

Zelf lijkt mij het geen probleem, dat zie ik hier, dat je je in het gangpad zijdelings op zo groot mogelijk afstand snel met afgewend hoofd passeert. Die 1.5 is niet heilig als doel maar een overheidsadvies dat je moet proberen te hanteren.

Sws ruik/snuif ik niet meer... wanneer ik mensen passeer, wat ik vroeger (automatisch?) wel deed (al of niet om het "parfum" te testen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:06:51 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192803391
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:

[..]

Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.

Niet mijn vorm van democratie.
OMT geeft adviezen die het kabinet veelal (onverkort?) overneemt en daarover bevraagd kan worden door de Tweede Kamer. Dat de Kamer geen vragen stelt of er geen meerderheid voor is, is eerder het manco.
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:07:07 #266
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192803397
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, toch krijgt hij nog een biertje van mij als het terras weer open gaat.
Ha! De volgende generatie zal terrassen enkel kennen uit geschiedenisboeken, hoofdstuk "het leven vóór corona".
are we infinite or am I alone
pi_192803403
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om, er werd gezegd dat die lockdown prima toeven is en je niet mag zeuren over de lockdown. Sommigen denken daar anders over.
Ach het zijn dezelfde types die ook roepen de economie draait nog goed want ik heb me baan nog.
pi_192803435
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ha! De volgende generatie zal terrassen enkel kennen uit geschiedenisboeken, hoofdstuk "het leven vóór corona".
nee joh :')
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192803458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ach het zijn dezelfde types die ook roepen de economie draait nog goed want ik heb me baan nog.
Inderdaad, wel verwachten dat mensen zich aanpassen aan hen, nul voorstellingsvermogen of inlevingsvermogen hoe het voor anderen is.
pi_192803460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat heb ik tot op heden nog niemand zien typen op fok. Hooguit dat constante gezeik dat moet stoppen, maar verder niet.
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:10:29 #271
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192803464
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.

En het gaat mij exact om die keuze. Ergens wordt die gemaakt, en ik zou graag willen weten waar in het proces dat is. Is dat het OMT of een politieke keuze?
Dat men de WOB weg hebben dichtgezet is wel een idiotie. Juist dat zou niet het geval mogen zijn aangaande OMT/Pandemie zaken.
Dat staat haaks op de zg transparantie die met toneelspelletjes wordt omfloerst.

quote:
willekeurige bron: ad.nl 20apr20
...
Minister Hugo de Jonge laat via zijn juridisch directeur weten dat het reageren op Wob-verzoeken over corona nu voor een 'onredelijke extra belasting' van ambtenaren zorgt.
...
pi_192803512
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat heb ik tot op heden nog niemand zien typen op fok. Hooguit dat constante gezeik dat moet stoppen, maar verder niet.

1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja man, winkelen, thuiswerken, bij mensen thuis chillen, eten halen, netflixen, gamen, mountainbiken en buiten rond hangen. Hard knock life hoor.

Tuurlijk is het niet het normale sociale leven maar het Anne Frank, de muren komen op me af niveau van isolement wat veel mensen uitdragen is belachelijk.

Posts doordrenkt van zelfmedelijden terwijl je zo relatief comfortabel kan leven en je ook nog eens niet in de risico groep valt.

Het is ronduit asociaal. Wees dankbaar met wat er nog wel mogelijk is.
Maar zelfs daarmee moet de grens continue opgezocht en overschreden worden.
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:14:12 #273
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192803517
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.
Bizar idd.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)baarheid-van-bestuur
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:15:18 #274
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192803533
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Inderdaad, wel verwachten dat mensen zich aanpassen aan hen, nul voorstellingsvermogen of inlevingsvermogen hoe het voor anderen is.
Ik verwacht dat je je als een verantwoordelijke volwassene gedraagt tijdens het bestrijden van een crisis. Meer niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192803574
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonder de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.

Dus ik denk dat er inderdaad meer losheid is op dit moment, maar dat dat ook komt omdat mensen het beste nastreven, maar op een gegeven moment is er een grens aan hoe alleen je kunt zijn. En dat is niet uit onwil, of schijt, maar juist omdat je de rest nog vol wilt kunnen houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')