Het OMT beslist dan ook niet dat doet de regering.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.
Niet mijn vorm van democratie.
Lysol is weer wat anders dan chloor. Maar ik zou het allebei niet aanraden. Ja, chloor wel om de wc te reinigen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:16:10At least 30 New Yorkers ingested household cleaners in the 18 hours since the president suggested using it to fight #coronavirus https://t.co/NmJV1EfAj5 reageer retweet
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:19:55Of the cases reported to New York's Poison Control Center, nine were specifically about possible exposure to Lysol. Ten were in regards to bleach and 11 about household cleaners in general. reageer retweet
dat gebeurt gelukkig ook niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Vind het ook vrij bizar dat een OMT beslissingen kan maken, zonder dat dit bevraagd kan worden in de kamer.
Het OMT is met een 5 tal punten gekomen waaraan moet worden voldaan voordat er versoepeling kan komen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT beslist dan ook niet dat doet de regering.
Denk je echt dat de regering durft in te gaan tegen het OMT?quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT beslist dan ook niet dat doet de regering.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Denk je echt dat de regering durft in te gaan tegen het OMT?
[ afbeelding ]
Muricaquote:Op zaterdag 25 april 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:16:10At least 30 New Yorkers ingested household cleaners in the 18 hours since the president suggested using it to fight #coronavirus https://t.co/NmJV1EfAj5 reageer retweet
twitter:dabeard twitterde op zaterdag 25-04-2020 om 06:19:55Of the cases reported to New York's Poison Control Center, nine were specifically about possible exposure to Lysol. Ten were in regards to bleach and 11 about household cleaners in general. reageer retweet
Het OMT geeft alleen adviezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.quote:
de tweede kamer laat dit gebeuren, waardoor het gewoon democratisch is zoals altijd.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:33 schreef _I het volgende:
[..]
Het OMT is met een 5 tal punten gekomen waaraan moet worden voldaan voordat er versoepeling kan komen.
Vervolgens beroept de regering zich op die punten.
Maar wanneer kan men dat in twijfel trekken? Niet, want dan wordt er gewezen naar het advies van experts. Het is een black box waar advies uit komt. De opbouw naar het advies zou toch ook inzichtelijk moeten zijn!?
Als onze virologen zeggen dat we de ziekte door het volk moeten laten gaan, en de WHO zegt dat immuniteit nog niet bewezen is, dan hebben we wel een dingetje straks als we mensen ziek hebben laten worden voor niets. Om maar iets te noemen.
nee, de overheid neemt op eigen verantwoordelijkheid het advies over, met goedkeuring van de 2de kamer, zoals het democratisch hoort.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.
Nee, ook niet in de praktijk. De beslissingen worden door de regering gemaakt. De TK is bij machte die terug te roepen, alleen doen ze dat niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
[..]
Op papier. In de praktijk bepalen ze een groot gedeelte van het beleid.
Waar op zich niets mis mee is. Heb graag dat mensen met kennis samen tot een best guestimation komen. Zou wat openheid alleen niet verkeerd vinden. Als het op wetenschap gebaseerd is, zouden de bronnen genoemd kunnen worden.
Er is GÉÉN lockdown.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Fijn dat jullie voor anderen bepalen hoe zij deze lockdown dienen te ervaren.
Ik heb zomaar het vermoeden dat jij geen drol zal snappen van de bronnen. Als je het wil weten, het staat je vrij om een studie virologie te beginnen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:37 schreef _I het volgende:
Waar op zich niets mis mee is. Heb graag dat mensen met kennis samen tot een best guestimation komen. Zou wat openheid alleen niet verkeerd vinden. Als het op wetenschap gebaseerd is, zouden de bronnen genoemd kunnen worden.
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de tweede kamer laat dit gebeuren, waardoor het gewoon democratisch is zoals altijd.
Als de WHO zegt dat immuniteit nog niet bewezen is, wil niet zeggen dat er geen immuniteit is. Het RIVM gaat uit van het algemene beeld van een virus, tot er een bewijs is. Wie gelijk heeft weet je niet en toch moet er nu een keuze worden gemaakt.
wob verzoeken worden niet afgewezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, men laat het wel gebeuren. Journalisten hebben het geprobeerd, maar de WOB verzoeken werden ook afgewezen.
En het gaat mij exact om die keuze. Ergens wordt die gemaakt, en ik zou graag willen weten waar in het proces dat is. Is dat het OMT of een politieke keuze?
Buh. Het gaat toch niet om mij persoonlijk.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het vermoeden dat jij geen drol zal snappen van de bronnen. Als je het wil weten, het staat je vrij om een studie virologie te beginnen.
OK.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wob verzoeken worden niet afgewezen.
oh, ik dacht at jij het graag wou weten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
[..]
Buh. Het gaat toch niet om mij persoonlijk.
Idd in Nederland mag je van geluk spreken. zoveel meer toegestaan dan andere landen als Italië Spanje Frankrijk België en Engeland. Je kan zelfs nog bij tientallen restaurants bestellen!!quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is GÉÉN lockdown.
Restaurants, cafés, kappers, nagelstudio's en sportscholen zijn dicht.
Een lockdown is wanneer je alleen je huis nog mag verlaten om boodschappen te doen of een dokter te bezoeken.
Daar is geen enkele sprake van momenteel.
Jah, zo werkt het met open informatie. Dan gaan andere wetenschappers en journalisten dat lezen en dan komt daar weer iets uit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh, ik dacht at jij het graag wou weten.
virologen zullen het waarschijnlijk wel snappen, tenzij zij een eigen agenda of belang hebben om iets anders te vinden.
ah, nou dan zul je even moeten wachten, tot de wob verzoeken weer behandeld gaan worden. Dan weet je het dan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:43 schreef _I het volgende:
[..]
Jah, zo werkt het met open informatie. Dan gaan andere wetenschappers en journalisten dat lezen en dan komt daar weer iets uit.
En zo kom ik er dan weer achter.
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is GÉÉN lockdown.
Restaurants, cafés, kappers, nagelstudio's en sportscholen zijn dicht.
Een lockdown is wanneer je alleen je huis nog mag verlaten om boodschappen te doen of een dokter te bezoeken.
Daar is geen enkele sprake van momenteel.
Nee dat is het niet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat als je de celdeuren open zet in een gevangenis en je de gang en luchtplaats op mag je dan niet gevangen zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |