Best wel, he.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bizar idd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)baarheid-van-bestuur
Veel mensen maken zich druk om ouders die nu de hele dag hun kinderen om zich heen hebben, maar er is veel minder aandacht voor alleenstaanden inderdaad. Als je je echt aan de regels houdt die al een aantal weken gelden, kan ik me voorstellen dat e.e.a. vrij pittig is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:17 schreef Zeester het volgende:
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonder de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.
Dus ik denk dat er inderdaad meer losheid is op dit moment, maar dat dat ook komt omdat mensen het beste nastreven, maar op een gegeven moment is er een grens aan hoe alleen je kunt zijn. En dat is niet uit onwil, of schijt, maar juist omdat je de rest nog vol wilt kunnen houden.
Met 99,8% van alle mensen in niets aan de hand, maar alle 100% wordt nu behandeld als infecterende zieke misdadigers die oude mensen doodmaken…hoe lang ze die scam nog volhouden in mij een raadselquote:Op zaterdag 25 april 2020 19:17 schreef Zeester het volgende:
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonde de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.
Dus ik denk dat er inderdaad meer losheid is op dit moment, maar dat dat ook komt omdat mensen het beste nastreven, maar op een gegeven moment is er een grens aan hoe alleen je kunt zijn. En dat is niet uit onwil, of schijt, maar juist omdat je de rest nog vol wilt kunnen houden.
Mijn hobby bestaat voor een groot gedeelte uit sociale contanten op plekken die nu gesloten zijn. Ik beoefenDe mijn hobby minimaal 2 keer per week maar meestal vaker. Van jou moet ik me maar tevreden stellen met een rondje wandelen door de wijk? Ik weet niet hoe jij het wil noemen maar dat ik mijn hobby niet uit kan voeren noem ik toch echt een inbreuk op mijn vrijheid.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is niet eens een klein beetje hetzelfde.
Kan dat gejank dat je niet op het terras mag zitten en daarmee je volledige vrijheid is afgepakt niet eindelijk een keer klaar zijn?
En je kunt je hobby niet thuis uitvoeren?quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn hobby bestaat voor een groot gedeelte uit sociale contanten op plekken die nu gesloten zijn. Ik beoefenDe mijn hobby minimaal 2 keer per week maar meestal vaker. Van jou moet ik me maar tevreden stellen met een rondje wandelen door de wijk? Ik weet niet hoe jij het wil noemen maar dat ik mijn hobby niet uit kan voeren noem ik toch echt een inbreuk op mijn vrijheid.
Ik kan er verder prima mee overweg en ik ben ook blij dat ik dat rondje door de wijk in ieder geval mág maken.
Maar dat betekent niet dat ik me daar niet kut over kan en mag voelen. Dat bepaald helemaal niemand voor mij behalve ikzelf.
Of jij iets wel of niet kut vindt moet je inderdaad helemaal zelf weten. Dat het vervelend is dat je je hobby niet kan uitvoeren kan best, maar dat maakt nog niet dat je in je vrijheid bent aangetast. Je kunt gaan en staan waar je wil. De vergelijking met een gevangenis is volkomen overtrokken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn hobby bestaat voor een groot gedeelte uit sociale contanten op plekken die nu gesloten zijn. Ik beoefenDe mijn hobby minimaal 2 keer per week maar meestal vaker. Van jou moet ik me maar tevreden stellen met een rondje wandelen door de wijk? Ik weet niet hoe jij het wil noemen maar dat ik mijn hobby niet uit kan voeren noem ik toch echt een inbreuk op mijn vrijheid.
Ik kan er verder prima mee overweg en ik ben ook blij dat ik dat rondje door de wijk in ieder geval mág maken.
Maar dat betekent niet dat ik me daar niet kut over kan en mag voelen. Dat bepaald helemaal niemand voor mij behalve ikzelf.
Ik sta in mijn vrije tijd graag op het podium met een van mij bands. Repeteren mag niet meer en thuis in je eentje muziek maken geeft toch niet dezelfde voldoening.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En je kunt je hobby niet thuis uitvoeren?
Ik zing en dans als hobby. Kan nu niet bij de respectievelijke verenigingen, maar thuis prima.
Saai, ja, maar wel vol te houden.
Dit soort dingen hangt ook wel af van je thuis situatie. De 1 woont op een klein kamer appartement met 3 kinderen die niet naar school kunnen, de ander in een ruime woning met tuin etc.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:31 schreef Gia het volgende:
[..]
En je kunt je hobby niet thuis uitvoeren?
Ik zing en dans als hobby. Kan nu niet bij de respectievelijke verenigingen, maar thuis prima.
Saai, ja, maar wel vol te houden.
Zo doe ik dat ook.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mits dat weer mogelijk is. In veel supermarkten is dat lastig te organiseren.
Wanneer dan bv blijkt dat de eieren op zijn, zal je weer een rondje moeten doen.
Veelal zijn de wanden de koeling/braad en hoe je dan de middenpaden moet bereiken wordt lastig.
Zelf lijkt mij het geen probleem, dat zie ik hier, dat je je in het gangpad zijdelings op zo groot mogelijk afstand snel met afgewend hoofd passeert. Die 1.5 is niet heilig als doel maar een overheidsadvies dat je moet proberen te hanteren.
Sws ruik/snuif ik niet meer... wanneer ik mensen passeer, wat ik vroeger (automatisch?) wel deed (al of niet om het "parfum" te testen).
Dit is toch ook echt best schrijnend. Nog niet geregeld. >60% van de verzorgingstehuizen geeft aan nog steeds niet genoeg bescherming te hebben.quote:Mondkapjes bereiken thuiszorg en verpleeghuizen niet ondanks nieuw verdeelmodel
...
Hergebruiken of zelf repareren
In het onderzoek zeggen zorgmedewerkers tegen RTL Nieuws: "Alcohol, mondkapjes, alles, beschermende brillen, alles is op, we hebben amper iets."
Een zorgmedewerker beschrijft hoe de beschermende jassen moeten worden gerepareerd of dichtgeplakt met plakband om ze veilig te houden. Een aantal zegt dat er gebruik wordt gemaakt van mondkapjes waarvan het niet duidelijk is of die veilig zijn, of ze moeten de mondkapjes steeds hergebruiken.
Zorgen bij thuiszorgmedewerkers
Beroepsorganisatie NU'91 deed een vergelijkbare rondvraag onder hun achterban. Zij schrikken van de uitkomsten. "Het is schokkend om te moeten concluderen dat de beschermende middelen nog steeds niet op orde zijn en dat hierdoor onze mensen in de frontlinie nog steeds onvoldoende zijn beschermd. Die beschermende middelen hadden weken geleden reeds op orde moeten zijn."
...
RTL
Ik denk dat mensen het toch wel zouden doen eigenlijk. Veel mensen denken ook voor zichzelf, ze zien ook elke dag de nummers dalen. Grotere kans dat ze daarop reageren dan twee personen in de media. Zullen best uitzonderingen zijn, maar de meeste mensen willen gewoon naar buiten en denken dat dat ook wel kan met de huidige nummers.quote:Op zaterdag 25 april 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk je niet dat het elkaar versterkt? Ben namelijk van mening dat het zeker niet helpt als je dit soort dingen roept.
Gelukkig worden er miljoenen afgewezen terwijl ze prima zijn.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dit is toch ook echt best schrijnend. Nog niet geregeld. >60% van de verzorgingstehuizen geeft aan nog steeds niet genoeg bescherming te hebben.
Jij maakt er van dat hij niet solidair is (grote implicatie in ieder geval). Ik zie hem dat niet zeggen. Ik zie hem zeggen dat hij het er moeilijk mee heeft. Maar zelfs dat vinden sommige users al asociaal en aanstellerig gedrag, want er zijn mensen die het veel zwaarder hebben. Ik zie niet in waarom iemand niet aan mag geven dat hij/zij het moeilijk heeft met de lockdown die we hier in NL hebben. Kan je nog zo hard roepen dat lockdowns elders nog extremer zijn. Niet alles hoeft vergeleken te worden met andere verhalen, dan zou niemand meer mogen klagen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Of jij iets wel of niet kut vindt moet je inderdaad helemaal zelf weten. Dat het vervelend is dat je je hobby niet kan uitvoeren kan best, maar dat maakt nog niet dat je in je vrijheid bent aangetast. Je kunt gaan en staan waar je wil. De vergelijking met een gevangenis is volkomen overtrokken.
Er wordt van de samenleving gevraagd om een paar concessies te doen in het belang van diezelfde samenleving. Die kunnen soms wel eens in het nadeel zijn van het individu, ja. Je pikt de mensen die solidariteit maar een vies woord vinden er vrij makkelijk uit zo.
Het is toch echt niet te geloven he? Hoe kan dat nou?quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelukkig worden er miljoenen afgewezen terwijl ze prima zijn.
Ja, eens hoor.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We zijn 6 weken verder en nog steeds tekorten. Hoewel ze in andere landen gratis worden uitgedeeld.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelukkig worden er miljoenen afgewezen terwijl ze prima zijn.
Als de overheid dit gewoon zou leveren hoeven ze niet met particulieren in zee te gaan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:46 schreef Ven1972 het volgende:
De FIOD heeft vrijdag een 57-jarige man aangehouden in zijn woning in Apeldoorn. Hij zou 15.000 ondeugdelijke mondmaskers hebben verkocht, die voornamelijk zijn terechtgekomen bij zorginstellingen.
De kwaliteit van de maskers zou niet voldoende zijn om de bescherming te bieden die van deze FFP2-maskers mag worden verwacht. De FIOD heeft met alle afnemers contact opgenomen.
De man had de mondmaskers uit China geïmporteerd. Vermoedelijk is bewust op het invoerdocument weggelaten dat het om persoonlijke beschermingsmiddelen ging, om de Nederlandse overheid te misleiden, aldus de FIOD.
Bron: AD.nl
Iemand verkoopt wel eens ondeugdelijke mondkapjes ..... die ook bij zorginstellingen geleverd zijn.
Bureaucratie.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch echt niet te geloven he? Hoe kan dat nou?
Verhaal van Baudet wel mee gekregen toch? Verhaal is dat ze wel alles nagaan, maar ze hebben een lijst, met X aantal bedrijven met certificaten ofzoiets, iedereen die niet de certificaten kan overleggen, ondanks dat het prima kapjes zijn verder, worden afgewezen terwijl ze niet verder (lijken) te komen met de kapjes van de bedrijven die wel die certificaten hebben. Op zich heb ik daar nog niet zo veel moeite mee (al moet je in tijden van crisis en schaarste misschien wat creatiever zijn) maar het is dan wel cru dat dezelfde kapjes wel in Duitsland, België, Frankrijk, etc gebruikt kunnen worden. Dan doe je gewoon iets fout.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:44 schreef _I het volgende:
[..]
We zijn 6 weken verder en nog steeds tekorten. Hoewel ze in andere landen gratis worden uitgedeeld.
Geloof ook niet dat er niets bruikbaars tussen zit.
Dat is de essentie die de samenleving langzamerhand gaat opbreken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:17 schreef Zeester het volgende:
Ik snap al die mensen die iets meer vrijheid nemen op dit moment wel. Ik woon alleen, met een balkonnetje op een appartement in Amsterdam. Ik werk 40 uur per week thuis ipv op kantoor, zonde de collega’s waarmee ik dagelijks plezier maak. Ga niet naar evenementen, zie mijn familie en meeste vrienden niet want buiten de stad en geen auto en wil niet onnodig met de trein. Maar ik zie wel mijn vrienden in de buurt. We zien elkaar op afstand, en niet binnen, maar we drinken een kop koffie op straat of wandelen samen. Want het is echt godvergeten eenzaam om zo te leven. En ik wil dit nog even volhouden, want ik zie in dat het belangrijk is. Maar als we allemaal thuiswerken, niet reizen met ov en niet met niet-huisgenoten in de auto zitten, niet naar de horeca gaan, niet in grote groepen afspreken, niet naar evenementen gaan en het beperken, dan nemen we toch 95% van alle contacten weg. Die paar procent, die korte contacten met de wetenschap van een klein risico waarmee we onszelf sane en gezond van geest houden, die kunnen dan toch wel. En als je midden in een grote stad woont, dan zijn er dan dus allerlei mensen op elkaar, want er is hier weinig ruimte. Maar de perfectie van opsluiting nastreven is niet goed voor de geest en JUIST als we dit vol willen houden, is zulke perfectie niet realistisch.
Ja. ik weet het niet of dat gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:49 schreef Za het volgende:
This is what economy class could look like post-Covid-19
[ afbeelding ]
Maar dan wordt het dmv luchtcirculatie nog rondgepompt toch?quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:49 schreef Za het volgende:
This is what economy class could look like post-Covid-19
[ afbeelding ]
Jazeker! youtube gezien dat hij ze liet testen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bureaucratie.
[..]
Verhaal van Baudet wel mee gekregen toch? Verhaal is dat ze wel alles nagaan, maar ze hebben een lijst, met X aantal bedrijven met certificaten ofzoiets, iedereen die niet de certificaten kan overleggen, ondanks dat het prima kapjes zijn verder, worden afgewezen terwijl ze niet verder (lijken) te komen met de kapjes van de bedrijven die wel die certificaten hebben. Op zich heb ik daar nog niet zo veel moeite mee (al moet je in tijden van crisis en schaarste misschien wat creatiever zijn) maar het is dan wel cru dat dezelfde kapjes wel in Duitsland, België, Frankrijk, etc gebruikt kunnen worden. Dan doe je gewoon iets fout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |