abonnement Unibet Coolblue
pi_192740181
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiėren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 april 2020 @ 20:40:13 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192740561
ryanstruyk twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 04:34:39 Reported US coronavirus cases:

8 weeks ago: 53 cases
7 weeks ago: 102 cases
6 weeks ago: 678 cases
5 weeks ago: 4,459 cases
4 weeks ago: 42,663 cases
3 weeks ago: 160,698 cases
2 weeks ago: 398,809 cases
1 weeks ago: 582,594 cases
Right now: 786,638 cases reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192740622
Naar een ander onderwerp:

The Death of the Department Store: ‘Very Few Are Likely to Survive’

https://www.nytimes.com/2(...)ge#commentsContainer
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 april 2020 @ 20:43:24 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192740640
crampell twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:10:23 Kentucky reports highest coronavirus infection increase after a week of protests to reopen state https://t.co/A1gBfTcSYl reageer retweet
Zucht. Branch Covidians, Covidiots, Coroknownothings.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192740810
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Ulx het volgende:
crampell twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:10:23 Kentucky reports highest coronavirus infection increase after a week of protests to reopen state https://t.co/A1gBfTcSYl reageer retweet
Zucht. Branch Covidians, Covidiots, Coroknownothings.
Zag je die beangstigende foto van de man met een geel masker op de trappen en het wapen 8)7 in zijn armen. Mijn god.

Verder las ik een stukje Amerikaanse geschiedenis.
Dat zou ws iedere high school student toch wel weten, zo vaderlandslievend als men is.

“ But luckily for the young nation, the army’s commander was familiar with this formidable foe. George Washington’s embrace of science-based medical treatments—despite stiff opposition from the Continental Congress—prevented a potentially disastrous defeat, and made him the country’s first public health advocate.“

https://www.nationalgeogr(...)ersial-inoculations/
pi_192740929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:45 schreef klappernootopreis het volgende:
let wel: alle bewoners op de planeet zijn hetzelfde. NIEMAND heeft in mijn ogen meer rechten dan de anderen. Zelfs als die 10.000 meer verdienen of een ander kleurtje hebben. Vluchtelingen hebben dezelfde rechten imho.
Daar ga ik ver in mee.

Maar dat is bepaald niet hoe links NL er over denkt. Trump is wat dat betreft toleranter tav zijn illegalen.
pi_192741020
-nee, weer datzelfde lijstje. -

[ Bericht 97% gewijzigd door capricia op 21-04-2020 23:55:51 ]
pi_192741060
Stop eens met dat nepnieuws lijstje, dat is meer voor ONZ. Er is je al 100 keer uitgelegd dat er niks van klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192741191
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:58 schreef Hanca het volgende:
Stop eens met dat nepnieuws lijstje, dat is meer voor ONZ. Er is je al 100 keer uitgelegd dat er niks van klopt.
Ik vroeg hem al om een bron. Nu bevestigt hij dat niet te leveren. En blijkbaar haalde een mod die vorige reactie van hem weg toen ik probeerde zijn kaart terug te vinden. :N
pi_192741235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik vroeg hem al om een bron.
Ben je doof?

https://www.worldometers.info/coronavirus/
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:06:47 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_192741279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Ze willen de zaken weer open. Niet zo heel gek.

De VS scoren slecht met corona, maar een land als NL, dat 11 mei de scholen weer opengooit, scoort 2 x zo slecht vooralsnog

[ afbeelding ]
Je zet er nu in ieder geval "vooralsnog" bij, dat maakt de troll ietsjes beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192741296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik vroeg hem al om een bron. Nu bevestigt hij dat niet te leveren. En blijkbaar haalde een mod die vorige reactie van hem weg toen ik probeerde zijn kaart terug te vinden. :N
De bron interesseert niet, er kan geen bron zijn omdat elk land anders telt. Dit is zeggen dat de Rocky Mountains hoger zijn dan de Himalaya, omdat de Rocky Mountains 14.440 hoog zijn en de Himalaya 8.848, zonder te vermelden dat je feet met meters vergelijkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:12:23 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192741411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Ze willen de zaken weer open. Niet zo heel gek.

De VS scoren slecht met corona, maar een land als NL, dat 11 mei de scholen weer opengooit, scoort 2 x zo slecht vooralsnog

[ afbeelding ]
Ze scoren duidelijk een 3 of 4, misschien wel 5
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192741424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Ze willen de zaken weer open. Niet zo heel gek.

De VS scoren slecht met corona, maar een land als NL, dat 11 mei de scholen weer opengooit, scoort 2 x zo slecht vooralsnog

[ afbeelding ]
Nogmaals, dergelijke vergelijkingen zijn tamelijk onzinnig, zeker in dit stadium.

Leg Nederland bijvoorbeeld naast de staat New York. Die zijn zowel qua omvang als inwonertal vergelijkbaar. Dan doet New York het vele malen slechter. Het is dus maar net door welke bril je de cijfers bekijkt.

Het virus is nog niet doorgedrongen tot alle gemeenschappen in de VS. Mocht dat gebeuren, dan verschuift het beeld heel snel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:24:19 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192741685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Ze willen de zaken weer open. Niet zo heel gek.

De VS scoren slecht met corona, maar een land als NL, dat 11 mei de scholen weer opengooit, scoort 2 x zo slecht vooralsnog

[ afbeelding ]
Dit is een vergelijk dat om 100 verschillende redenen niet op gaat.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192741790
In de VS heb je claims dat er teveel doden aan Corona worden toegeschreven. Hier is het precies andersom. Wat beide landen moeten doen is testen testen en nogmaals testen.
pi_192741829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:29 schreef Chivaz het volgende:
In de VS heb je claims dat er teveel doden aan Corona worden toegeschreven. Hier is het precies andersom. Wat beide landen moeten doen is testen testen en nogmaals testen.
Wie claimt dat dan precies?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192741882
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:37:09 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192741952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:29 schreef Chivaz het volgende:
In de VS heb je claims dat er teveel doden aan Corona worden toegeschreven. Hier is het precies andersom. Wat beide landen moeten doen is testen testen en nogmaals testen.
https://www.nytimes.com/i(...)=cur&smid=tw-nytimes

In NYC is er 30% meer oversterfte dan gerapporteerde coronadoden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192742163
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie claimt dat dan precies?
https://www.nytimes.com/2(...)onavirus-deaths.html

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
pi_192742265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)onavirus-deaths.html

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
Hier rapporteert het CBS dan weer over oversterfte.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192742342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)onavirus-deaths.html

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
Je verzint er alleen bij dat er wordt geclaimd dat het dodenaantal te hoog is.

Wat jij doet zeggen dat New York er teveel telt en wij te weinig. Dat lijkt mij tegenstrijdig. Je kunt eerder stellen dat het de cijfers in NY de realiteit dichter benaderen, terwijl wij te conservatief tellen.

Dat laatste doen we ook. Echte cijfers kun je bij het CBS en lokale overheden opvragen. Zo zijn in een dorp hier verderop al 55 coronadoden gevallen (aldus de gemeente), terwijl het er volgens het RIVM slechts 14 zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192742404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)onavirus-deaths.html

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
Maar zoals Van Dissel vorige week al tegen de Tweede Kamer zei: testen doe je niet om statistieken leuk in te kunnen vullen, testen doe je met het doel om de ziekte zo goed mogelijk te kunnen bestrijden. Het testen van mensen die ernstig ziek zijn op een afdeling van een verzorgingstehuis waar al corona heerst en waar de mensen die afdeling niet af gaan heeft dus bijvoorbeeld weinig zin. Dat is puur testen voor de statistiek.

Testen van gezinsleden van een bekend coronageval is dus bijvoorbeeld ook vrij nutteloos, als die gezinsleden ook klachten hebben. Die moeten toch al thuis blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192742462
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je verzint er alleen bij dat er wordt geclaimd dat het dodenaantal te hoog is.

Wat jij doet zeggen dat New York er teveel telt en wij te weinig. Dat lijkt mij tegenstrijdig. Je kunt eerder stellen dat het de cijfers in NY de realiteit dichter benaderen, terwijl wij te conservatief tellen.

Dat laatste doen we ook. Echte cijfers kun je bij het CBS en lokale overheden opvragen. Zo zijn in een dorp hier verderop al 55 coronadoden gevallen (aldus de gemeente), terwijl het er volgens het RIVM slechts 14 zijn.
Die misleidende claim is hier al eerder langs gekomen. Toen deed een Republikeinse staatssenator en tevens huisarts het voorkomen alsof de CDC adviseerde om maar allerhande vage sterfgevallen toe te schrijven aan corona, terwijl er enkel in de richtlijnen werd gesteld dat bij sterke vermoedens van corona dit als mogelijke of waarschijnlijke doodsoorzaak opgenomen kon worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192742600
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je verzint er alleen bij dat er wordt geclaimd dat het dodenaantal te hoog is.

Wat jij doet zeggen dat New York er teveel telt en wij te weinig. Dat lijkt mij tegenstrijdig. Je kunt eerder stellen dat het de cijfers in NY de realiteit dichter benaderen, terwijl wij te conservatief tellen.

Dat laatste doen we ook. Echte cijfers kun je bij het CBS en lokale overheden opvragen. Zo zijn in een dorp hier verderop al 55 coronadoden gevallen (aldus de gemeente), terwijl het er volgens het RIVM slechts 14 zijn.
Ik verzin het niet ik had het van een of andere journalist. Ik kan het helaas even niet meer terug vinden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:08:50 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192742789
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je verzint er alleen bij dat er wordt geclaimd dat het dodenaantal te hoog is.

Wat jij doet zeggen dat New York er teveel telt en wij te weinig. Dat lijkt mij tegenstrijdig. Je kunt eerder stellen dat het de cijfers in NY de realiteit dichter benaderen, terwijl wij te conservatief tellen.

Dat laatste doen we ook. Echte cijfers kun je bij het CBS en lokale overheden opvragen. Zo zijn in een dorp hier verderop al 55 coronadoden gevallen (aldus de gemeente), terwijl het er volgens het RIVM slechts 14 zijn.
Nunspeet bedoel je ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:16:33 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192742978
Reuters twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:40:56 In a first, Missouri sues the Chinese government, saying its response to the coronavirus outbreak led to devastating economic losses in the state https://t.co/xZzcFU3l5a https://t.co/9rkYXVzpB0 reageer retweet
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192743513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:08 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nunspeet bedoel je ;)
Nunspeet inderdaad. Daar voltrekt zich echt een drama.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192743516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://www.nytimes.com/2(...)onavirus-deaths.html

Men gaat er van uit dat die mensen zijn gestorven door het Corona virus. Zeker weten doen ze niet, hier in de verzorgingshuizen gaat het precies de andere kant op.
Je kan het idd niet echt vergelijken dus daarom testen testen en nogmaals testen.
Hier in Nederland wordt iedereen in verzorgingstehuizen getest als deze symptomen vertoont of achteruit gaat om onverklaarbare reden. Dat komt omdat je bij een positieve test over niet gaan op barričre verpleging en vaak de afdeling dicht gooit.
pi_192743584
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:16 schreef zalkc het volgende:
Reuters twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:40:56 In a first, Missouri sues the Chinese government, saying its response to the coronavirus outbreak led to devastating economic losses in the state https://t.co/xZzcFU3l5a https://t.co/9rkYXVzpB0 reageer retweet
Ja joh nog effe.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:42:18 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192743613
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hier in Nederland wordt iedereen in verzorgingstehuizen getest als deze symptomen vertoont of achteruit gaat om onverklaarbare reden. Dat komt omdat je bij een positieve test over niet gaan op barričre verpleging en vaak de afdeling dicht gooit.
Kan even geen bron vinden, maar ik geloof dat als er 2 positief getest waren op een afdeling de rest niet meer getest werden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_192743835
https://www.statnews.com/2020/04/21/rick-bright-out-at-barda/

“Director of U.S. agency key to vaccine development leaves role suddenly amid coronavirus pandemic”

Watskebeurt?
pi_192743946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kan even geen bron vinden, maar ik geloof dat als er 2 positief getest waren op een afdeling de rest niet meer getest werden.
Ja klopt, dus ook weer met dezelfde gedachtegang: testen heeft alleen zin als er aan de uitslag een gevolg wordt gekoppeld in de zin van een handeling. Alleen om het te weten voor de statistieken is zinloos.

Na 2 gevallen weet je dat er corona heerst op de afdeling dus weet je dat je volgende verdachte gevallen ook zo moet behandelen.
pi_192743965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:16 schreef zalkc het volgende:
Reuters twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:40:56 In a first, Missouri sues the Chinese government, saying its response to the coronavirus outbreak led to devastating economic losses in the state https://t.co/xZzcFU3l5a https://t.co/9rkYXVzpB0 reageer retweet
Het gaat natuurlijk niets opleveren maar er word wel een duidelijk signaal afgegeven.
pi_192744195
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niets opleveren maar er word wel een duidelijk signaal afgegeven.
Zouden ze dan niet de federale overheid moeten aanklagen? Die hebben immers aanzienlijk meer in de melk te brokkelen als het gaat om verspreiding richting Missouri en coördinatie van het inkopen van tests enzo.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 23:38:33 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192744629
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niets opleveren maar er word wel een duidelijk signaal afgegeven.
Het signaal is dat de RNC wappies geen verantwoordelijkheid voor hun eigen beleid nemen. In Januarie wist Trump exact wat er speelde en Missouri sloot de scholen weken nadat Illinois dat deed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 23:41:27 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192744671
@Chivaz Muh Russia....oh, oops:

quote:
The Senate Intelligence Committee has unanimously endorsed the U.S. intelligence community’s conclusion that Russia conducted a sweeping and unprecedented campaign to interfere in the 2016 presidential election.

The heavily-redacted report, based on a three-year investigation, builds on a committee finding nearly two years ago that the January 2017 intelligence community assessment (ICA) on Russia was sound. The spy agencies also found that Russia sought to shake faith in American democracy, denigrate then-candidate Hillary Clinton and boost her rival Donald Trump.

https://www.washingtonpos(...)cfce1c7c7_story.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192744762
Senate passes $484 billion deal to bolster small businesses and hospitals

Democraten hebben wel geld voor ziekenhuizen kunnen afdwingen maar niet voor lokale overheden met dank aan McConnell en Mnuchin.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 21 april 2020 @ 23:51:09 #39
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192744767
Ondertussen staat the Donald weer heerlijk te liegen. Zegt onder andere dat het sterftecijfer in de VS het laagst is van alle landen in de wereld. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 21-04-2020 23:58:01 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 00:12:01 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192744987
What have you got to lose? Nou...je leven om te beginnen:

quote:
(CNN)Coronavirus patients taking hydroxychloroquine, a treatment touted by President Trump, were no less likely to need mechanical ventilation and had higher deaths rates compared to those who did not take the drug, according to a study of hundreds of patients at US Veterans Health Administration medical centers.

https://edition.cnn.com/2(...)ans-study/index.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192744988
GeoffRBennett twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:05:50 NEWS: Trump says the immigration executive order, once it takes effect, will suspend immigration for 60 days. He says it applies to people seeking permanent residency and won't apply to those seeking residency on temporary basis. reageer retweet
Wel goedkope arbeidskrachten dus :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 00:13:04 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192745002
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:12 schreef Kijkertje het volgende:
GeoffRBennett twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:05:50 NEWS: Trump says the immigration executive order, once it takes effect, will suspend immigration for 60 days. He says it applies to people seeking permanent residency and won't apply to those seeking residency on temporary basis. reageer retweet
Wel goedkope arbeidskrachten dus :')
Ja duh, daar draait Trumps bedrijf op.

Zijn hotel in Washington heeft nu om huurverlaging gevraagd aan....de Trump regering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 22 april 2020 @ 00:15:03 #43
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192745027
"the light is getting brighter and brighter everyday", aldus Trump. Schijnt dat veel mensen een helder licht 'zien' op het moment dat ze dood gaan, dus dat klopt voor de verandering dan wel een keer.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 00:16:05 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192745036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:15 schreef kladderadatsch het volgende:
"the light is getting brighter and brighter everyday", aldus Trump. Schijnt dat veel mensen een helder licht 'zien' op het moment dat ze dood gaan, dus dat klopt voor de verandering dan wel een keer.
Oh, hij heeft weer in de zon gekeken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192745110
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:24:34 JON KARL: Are you concerned about this VA study showing that hydroxychloroquine can be fatal?

TRUMP: "I don't know of the report."

KARL: Are you concerned that the NIH is recommending against treatments you recommended?

TRUMP: "We'll take a look at that." https://t.co/PhYSBMZLzS reageer retweet
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:34:03 JON KARL: "How do you protect the people of South Carolina, for example, from potentially bad decisions by a governor in Georgia?"

TRUMP: "He's a very capable man. He knows what he's doing ... we're going to find out." https://t.co/EXBhn4EnDx reageer retweet


[ Bericht 32% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 00:37:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 00:44:18 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192745232
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:25 schreef Kijkertje het volgende:
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:24:34 JON KARL: Are you concerned about this VA study showing that hydroxychloroquine can be fatal?

TRUMP: "I don't know of the report."

KARL: Are you concerned that the NIH is recommending against treatments you recommended?

TRUMP: "We'll take a look at that." https://t.co/PhYSBMZLzS reageer retweet
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:34:03 JON KARL: "How do you protect the people of South Carolina, for example, from potentially bad decisions by a governor in Georgia?"

TRUMP: "He's a very capable man. He knows what he's doing ... we're going to find out." https://t.co/EXBhn4EnDx reageer retweet
Ah ja, hij weet weer van niks. Verassend.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 00:56:53 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192745316
Mischien dat de gebruikelijke Trump fans het kunnen uitleggen maar wat is het nut van het verbod op immigratie, om banen te beschermen, als je wel mensen het land binnenlaat op een tijdelijk contract, zijn dat dan ineens geen banen voor Amerikanen of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192745322
Video:
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:48:02 Asked why the federal government hasn't lived up to Pence's promises about testing, Trump lies and says the US has tested more than all other countries combined (this is not true) https://t.co/QmpvxnB0Mq reageer retweet
"Are you ready?! Are you ready?!"

Zo reageert Trump vaak als hij gaat liegen nadat een journalist hem op de feiten wijst.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745363
Gov. Brian Kemp: Gooi die tattooshops maar open.

Trump: We gaan het zien.

Birx: Ik weet niet hoe.

Tattooshop-eigenaar: Ik ga niet open.

:')


ddale8 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:11:25 Trump says people are getting "very anxious" and "want to make money" and "take care of their families." (Of course everyone does. But also worth noting that polls keep showing more people concerned about reopening too fast than about keeping restrictions too long.) reageer retweet
ddale8 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:32:14 Asked about concerns re Georgia opening up establishments, and how to protect people in nearby states like South Carolina, Trump says Kemp is a "very capable man" and "we're going to find out." (?) reageer retweet
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:44:18 Asked how it's possible for hair salons and tattoo parlors in Georgia to reopen, Birx says "if there's a way that people can social distance and do those things, then they can do those things. I don't know how." https://t.co/Qx7YgPUPSV reageer retweet
declanpgarvey twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:02:06 Just got off the phone with the owner of a tattoo parlor in Athens, GA. They're staying closed.

"Any shop here that has any kind of health and safety standard is not opening Friday." reageer retweet


[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 04:29:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745478
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:29 schreef Chivaz het volgende:
In de VS heb je claims dat er teveel doden aan Corona worden toegeschreven. Hier is het precies andersom. Wat beide landen moeten doen is testen testen en nogmaals testen.
Testen voorkomt noch geneest. Wat het wel doet is de verspreiding in kaart brengen. Wat je daaraan hebt als je altijd een stapje achter loopt?
pi_192745502
Die Barbie van OAN was ook weer

Video:
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:59:12 Trump takes a question from ultra-sycophantic OAN basically asking him why people support his policies so much. Trump responds by saying "I think it's going to be a renaissance" and then ends the briefing. https://t.co/YN9KuI8mp7 reageer retweet
:X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745535
quote:
6s.gif Op woensdag 22 april 2020 01:36 schreef Kijkertje het volgende:
Die Barbie van OAN was ook weer

Video:
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:59:12 Trump takes a question from ultra-sycophantic OAN basically asking him why people support his policies so much. Trump responds by saying "I think it's going to be a renaissance" and then ends the briefing. https://t.co/YN9KuI8mp7 reageer retweet
:X
pi_192745712
Nog een misser van POTUS:

atrupar twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 23:54:46 Trump announces seemingly spontaneously that he will demand Harvard give back coronavirus funds it received https://t.co/hMSlurXhyf reageer retweet
rebeccaballhaus twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:32:41 Harvard in a new statement is pushing back on Trump's call for the university to return the money it received under the stimulus bill. The money it received was *not* through the PPP program intended for small businesses but through the Higher Education Emergency Relief Fund. reageer retweet
tripgabriel twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:57:12 Harvard says the money it got was not for small businesses, 100% will go to student financial aid, doesn't indicate it will be returning it https://t.co/lInh4SSkNv https://t.co/Sw9EmD8Hzf reageer retweet


[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 03:22:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745750
JonLemire twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:09:55 “They’ve paid their debt to society, clawed their way to this point, and should be able to get what everybody else is able to get to keep their business afloat."

A must-read by @colvinj: https://t.co/VgSAzi0zko reageer retweet
Criminal records keep small-business owners from aid program

https://apnews.com/77dd043380b39b70adaa1dba80d4350d

Blijkbaar mag geen kleinbedrijfseigenaar met een strafrechtelijk verleden in aanmerming komen voor overheidsgeld. Je kan op je klompen aanvoelen welke bedrijfseigenaars als eerste de pijp uitgaan.
pi_192745767
Het hele video-draadje van de POTUS COVID-19 rally van Aaron Rupar

Oh en @Salina voor zo'n handig draadje hebben ze deze app bedacht :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 04:36:29 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745797
Maar eens wat berichten over Biden posten. Ik kan niet meer vinden waar ik het las maar blijkbaar zijn ze druk bezig campagne-strategieen aan het bedenken voor verschillende scenario's ivm COVID-19.


Biden vandaag:

kylegriffin1 twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:15:30 Biden: "The Trump Admin is currently responsible for one of the most significant failures of governance of any admin in modern history. It failed to heed warnings and adequately prepare our nation. It has failed to sufficiently ramp up the production of critical equipment." reageer retweet
Democrats dream of Biden's perfect running mate: An Obama
kylegriffin1 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:30:12 "I'd take her in a heartbeat," Joe Biden said of Michelle Obama. "She's brilliant. She knows the way around. She is a really fine woman. The Obamas are great friends."

"I don't think she has any desire to live near the White House again," Biden added. https://t.co/oi1SLvzjQb reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 03:00:29 Biden: "Rather than execute a swift and aggressive effort to ramp up testing, Donald Trump is tweeting incendiary rhetoric about immigrants in the hopes that he can distract everyone from the core truth: he's moved too slowly to contain this virus & we are all paying the price." reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:00:19 Joe Biden: "For President Trump to say in tonight's briefing that ramping up testing is not needed and that 'not everybody wants to do such significant testing' is not only stunningly ignorant, it risks the lives and safety of Americans." reageer retweet
United Auto Workers union endorses Biden for president

Latino groups endorse Biden early in show of unity

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 04:42:28 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745882
joshtpm twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:51:15 Daily COVID19 fatalities in the United States, as of 4/21/20. Today is the largest single death toll in the epidemic so far. Impossible to say whether this is some reporting lag or a trend. https://t.co/oCIlp2g5Md reageer retweet


joshtpm twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:51:15 2/ Here is the daily death toll in New York State and the rest of the country outside of New York. As you can see it's the first apparent nationwide spike that appears to be decoupled from the numbers in New York State. https://t.co/4kHz9HYNtl reageer retweet


En volgens de CDC-director Robert Redfield (die ook deel uitmaakt van Trump's Task Force) zal een tweede golf nog destructiever zijn:

yabutaleb7 twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:31:31 A sobering warning from the CDC director: A second wave of coronavirus could be even more dire than it is now because it's likely to coincide with flu season. Via @bylenasun, with an incredibly newsy interview https://t.co/VrXOGNSj8H reageer retweet


[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 04:56:55 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 april 2020 @ 04:47:25 #58
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192745898
quote:
15s.gif Op woensdag 22 april 2020 04:17 schreef Kijkertje het volgende:
joshtpm twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:51:15 Daily COVID19 fatalities in the United States, as of 4/21/20. Today is the largest single death toll in the epidemic so far. Impossible to say whether this is some reporting lag or a trend. https://t.co/oCIlp2g5Md reageer retweet
[ afbeelding ]

joshtpm twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:51:15 2/ Here is the daily death toll in New York State and the rest of the country outside of New York. As you can see it's the first apparent nationwide spike that appears to be decoupled from the numbers in New York State. https://t.co/4kHz9HYNtl reageer retweet
[ afbeelding ]
En toch gaan er veel staten open, omdat Trump z'n republikeinse vriendjes dat min of meer opdraagt. Trump wil de economie weer op gang helpen zodat zijn verkiezingen niet in gevaar komt.

Je zou toch zeggen, zeker voor een president, dat deze hele crisis boven alles moet staan. Dus ook een presidentschap.

Zegt genoeg over zijn persoonlijkheid natuurlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192745902
quote:
15s.gif Op woensdag 22 april 2020 04:17 schreef Kijkertje het volgende:
joshtpm twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:51:15 Daily COVID19 fatalities in the United States, as of 4/21/20. Today is the largest single death toll in the epidemic so far. Impossible to say whether this is some reporting lag or a trend. https://t.co/oCIlp2g5Md reageer retweet
[ afbeelding ]

joshtpm twitterde op woensdag 22-04-2020 om 02:51:15 2/ Here is the daily death toll in New York State and the rest of the country outside of New York. As you can see it's the first apparent nationwide spike that appears to be decoupled from the numbers in New York State. https://t.co/4kHz9HYNtl reageer retweet
[ afbeelding ]
Die lui hebben een groot probleem met regels en wetten. Ziet diep ingeworteld in die zogenaamde vrijheidscultuur die waargeborgd zou zijn door de grondwet. Zoals iemand zei, de vrijheid om stom te zijn.
pi_192745930
Bij Trump draait altijd alles om Trump en zoals we weten gaat hij nergens verantwoordelijkheid voor nemen als het misgaat maar wel alle eer opeisen als het goed gaat. Hij legt het risico ook duidelijk bij de Staten neer met zijn vage 'richtlijnen'. Lekker makkelijk en een laf soort leiderschap.

Maar natuurlijk wel ondertussen blijven verkondigen hoe goed alles gaat en hoe geweldig hij alles geregeld heeft.

MichaelCBender twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:38:30 "We approved the $100 billion and only $30 billion has gone out," said Sen. John Barrasso. None of the remaining $70 billion is expected to be distributed this week, according to two people familiar with the planning. Via ?@StephArmour1? https://t.co/UkQ0mxjK4k reageer retweet
Trump Administration Slow to Distribute Coronavirus Aid to Hospitals

As Congress prepares to pass more funding, a delay in allocating $70 billion from the previous stimulus causes bipartisan frustration
quote:
Hospitals, especially those in areas hard hit by the pandemic, are straining under the influx of patients with Covid-19, and the financial demands of emergency procurement of supplies such as personal protective equipment. Facilities in less stressed areas, meantime, are seeing revenues hammered by elective surgery delays and a decline in patients, who are afraid of contracting the virus in health-care facilities.

All of which is leaving some hospitals on the brink. "Our members are bleeding money right now," said Tom Nickels, executive vice president at the American Hospital Association.

An agency spokeswoman said Mr. Azar is making sure the approach to distribution represents the best thinking across the government and the White House coronavirus task force. HHS is committed to distributing the relief funds in a way that is fast, fair, simple and transparent, she said.

The criticism is adding to complaints about the Trump administration's response to the coronavirus pandemic that has killed about 43,000 Americans since the first case of community transmission within the U.S. was announced almost two months ago. Rural hospitals that have delayed elective procedures are especially hurting, hospital leaders say.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 61% gewijzigd door Kijkertje op 22-04-2020 05:34:53 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 05:55:31 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192745962
ryanstruyk twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:51:13 Reported US coronavirus cases:

6 weeks ago: 1,000 cases
5 weeks ago: 6,135 cases
4 weeks ago: 52,976 cases
3 weeks ago: 185,499 cases
2 weeks ago: 398,809 cases
1 weeks ago: 609,240 cases
Right now: 824,438 cases reageer retweet
De teller van vanmorgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192745963
Blijkbaar is er nu ook grote verwarring over het vrijlatingsbeleid ivm COVID-19 waarbij oa Cohen zijn straf verder thuis zou kunnen uitzitten.

maggieNYT twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:17:18 “The reversal reported by inmates to their families and lawyers on Monday could have dashed the hopes of several well-known prisoners seeking release from federal custody, including ...Paul Manafort and former Trump personal lawyer Michael Cohen.” https://t.co/ZN3FQFHimc reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 06:04:39 #63
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192745971
ryanstruyk twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:41:17 Reported US coronavirus deaths:

8 weeks ago: 0 deaths
7 weeks ago: 9 deaths
6 weeks ago: 31 deaths
5 weeks ago: 111 deaths
4 weeks ago: 704 deaths
3 weeks ago: 3,834 deaths
2 weeks ago: 12,895 deaths
1 week ago: 26,033 deaths
Right now: 45,039 deaths reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192745974
benpershing twitterde op woensdag 22-04-2020 om 05:53:34 NGA: “Opening prematurely—or opening without the tools in place to rapidly identify and stop the spread of the virus—could send states back into crisis mode” https://t.co/0wr7VIrfLt reageer retweet
National Governors Association to Warn Against Opening Economy Prematurely
quote:
The bipartisan National Governors Association is set to release its plan Wednesday to reopen the U.S. economy in which it cautions against moving too fast amid the coronavirus pandemic.

"Opening prematurely—or opening without the tools in place to rapidly identify and stop the spread of the virus—could send states back into crisis mode, push health systems past capacity, and force states back into strict social distancing measures," the 38-page Roadmap to Recovery says.

The report says governors should continue to request the federal government "rapidly build testing capacity and coordinate distribution to states."

The report also stresses the importance of public communication through regular news conferences and collaboration with other "trusted individuals" such as doctors, business leaders and faith leaders.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192745981
En wat doen we met al die olie ;(

latimes twitterde op woensdag 22-04-2020 om 06:11:01 Oil tankers are parked off the California coast with nowhere to unload https://t.co/wTWpOIcBuP reageer retweet
quote:
Oil tankers carrying enough crude to satisfy 20% of the world’s consumption are gathered off California’s coast with nowhere to go as fuel demand collapses.

Almost three dozen ships — scattered in waters from Long Beach to the San Francisco Bay — are mostly acting as floating storage for oil that’s going unused as the coronavirus pandemic shutters businesses and takes drivers off the road. Marathon Petroleum Corp.’s refinery in Martinez, Calif., has been idled and others, including Chevron Corp.’s El Segundo refinery, have curtailed crude processing as the state orders residents to stay at home.

The more than 20 million barrels of crude is the highest volume of crude to ever float off the West Coast at one time, according to Paris-based Kpler SAS, which tracks tanker traffic. About three-quarters of those tankers are holding oil in storage, meaning they have been floating steadily for seven days, also a record.

Storage has become increasingly scarce as a growing supply glut collides with collapsing fuel demand. As traditional oil tanks have filled, excess oil has been pushed onto tankers to float off Singapore, the U.S. Gulf Coast and, now, the U.S. West Coast.

The Seaexpress, a tanker that normally carries fuel, has been holding crude for Royal Dutch Shell for at least a month in Puget Sound, Wash., after data on the ship’s draft indicated it loaded up at the company’s Anacortes refinery.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 april 2020 @ 06:40:20 #66
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192746022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 06:04 schreef Ulx het volgende:
ryanstruyk twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:41:17 Reported US coronavirus deaths:

8 weeks ago: 0 deaths
7 weeks ago: 9 deaths
6 weeks ago: 31 deaths
5 weeks ago: 111 deaths
4 weeks ago: 704 deaths
3 weeks ago: 3,834 deaths
2 weeks ago: 12,895 deaths
1 week ago: 26,033 deaths
Right now: 45,039 deaths reageer retweet
60.000 was toch z’n nieuwe bovengrens?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 06:52:51 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192746050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 06:40 schreef Szura het volgende:

[..]

60.000 was toch z’n nieuwe bovengrens?
600.000 bedoelde hij. 60.000 was een hilarisch geintje om de libs te ownen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 april 2020 @ 06:55:35 #68
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_192746055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 06:40 schreef Szura het volgende:

[..]

60.000 was toch z’n nieuwe bovengrens?
Geef het een week, dan hebben we een nieuwe bovengrens. Geef het weer twee weken, dan hebben we weer een nieuwe bovengrens.

Doelpalen verschuiven is Trump's specialiteit, kon die in vastgoed ook altijd heel goed.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 06:59:51 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192746062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 06:55 schreef Belabor het volgende:

[..]

Geef het een week, dan hebben we een nieuwe bovengrens. Geef het weer twee weken, dan hebben we weer een nieuwe bovengrens.

Doelpalen verschuiven is Trump's specialiteit, kon die in vastgoed ook altijd heel goed.
ryanstruyk twitterde op woensdag 22-04-2020 om 05:12:44 In order to be on track for ~66,000 US coronavirus deaths in the latest University of Washington model cited by the White House, the model would expect 43,794 total US deaths as of today. The current death count is 45,042. reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192746064
Zoals verwacht was het virus dus al lang in de VS aanwezig maar het slachtoffer was niet getest omdat hij/ zij niet aan de criteria van de CDC voldeed wat toen veel kritiek opleverde op het beleid.

sfchronicle twitterde op woensdag 22-04-2020 om 06:29:54 A person who died in Santa Clara County on Feb. 6 was infected with the #coronavirus, a stunning discovery that makes that individual the first recorded COVID-19 fatality in the U.S., according to autopsy results. @ErinAllday and @MatthewKawahara story. https://t.co/MI47X8Fmh8 reageer retweet
First known U.S. coronavirus death occurred on Feb. 6 in Santa Clara County
quote:
A person who died at home in Santa Clara County on Feb. 6 was infected with the coronavirus at the time of death, a stunning discovery that makes that individual the first recorded COVID-19 fatality in the United States, according to autopsy results released by public health officials late Tuesday.

That death — three weeks before the first fatality was reported in the U.S., in Washington state on Feb. 28 — adds to increasing evidence that the virus was in the country far earlier than once thought.

Santa Clara County on Tuesday announced three previously unidentified deaths from the coronavirus: the Feb. 6 case, plus one on Feb. 17, which also pre-dates the earlier first fatality, and one on March 6. Initially, the first death in the county had been reported March 9.

People typically die of COVID-19 about a month after they are infected with the coronavirus, suggesting that the person who died Feb. 6 likely was infected in early January. At that time, the virus had only been reported in China — the U.S. Centers for Disease Control and Prevention had not yet issued any advisories to Americans about the potential threat.

Santa Clara County officials said in a statement that the medical examiner-coroner had performed autopsies on two people who died at home on Feb. 6 and Feb. 17 and sent tissue samples to the CDC. The CDC confirmed that both samples were positive for the coronavirus on Tuesday.

The county also confirmed a resident who died March 6 had died from COVID-19.

All three residents died at home “during a time when very limited testing was available only through the CDC,” the county statement said.

“Testing criteria set by the CDC at the time restricted testing to only individuals with a known travel history and who sought medical care for specific symptoms,” the statement said. “As the medical examiner-coroner continues to carefully investigate deaths throughout the county, we anticipate additional deaths from COVID-19 will be identified.”

Public health officials could not be reached for comment Tuesday night, and no additional information about the three people who died was available.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192746111
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 april 2020 @ 07:31:52 #72
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746147
Southern governors create a Covid-19 coalition and experts fear a 'perfect storm'

quote:
The newly formed coalition includes Florida, Georgia, South Carolina, Tennessee, Alabama and Mississippi, a part of the country that has underfunded health systems, as well as high rates of obesity, diabetes and other illnesses that amplify the deadliness of the coronavirus.

And unlike their peers in New York, New Jersey and other Northeastern states that have been working cooperatively since last week to restart their economies, the six in the South have lagged on testing and social distancing measures.

"If you put these states together, there is a perfect storm for a massive epidemic peak later on," said Jill Roberts of the University of South Florida's College of Public Health. "The Southeast region is not known for having the best health record. Diabetes and heart disease come to mind. I am very concerned about how our states will do it."


[ Bericht 27% gewijzigd door kladderadatsch op 22-04-2020 07:43:48 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 22 april 2020 @ 07:45:03 #73
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192746223
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 07:45:44 #74
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Choose: Your money or your life!
It's my party, and I'll die if I want to
Die if I want to, die if I want to
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 22 april 2020 @ 07:49:48 #75
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192746257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:45 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

It's my party, and I'll die if I want to
Die if I want to, die if I want to
Get Rich or Die Tryin'
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 07:55:22 #76
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192746300
https://www.nytimes.com/2(...)ronavirus-cases.html

Ik zou, als ik in de VS zou wonen, direct een rechtszaak beginnen, voor ze dit allemaal gaan doen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 07:58:10 #77
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746325
Nah, zou het m'n familie laten doen, kans is groot dat je er zelf niet zoveel meer aan hebt namelijk...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:03:34 #78
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192746374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:58 schreef kladderadatsch het volgende:
Nah, zou het m'n familie laten doen, kans is groot dat je er zelf niet zoveel meer aan hebt namelijk...
In de VS heerst wel een rechtszaken cultuurtje. Dit gaat helemaal uit de hand lopen daar. De vraag is; is er na de pandemie nog geld over in de VS?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 08:12:27 #79
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746460
Logic_Triumphs twitterde op woensdag 22-04-2020 om 03:37:36 As of April 21, 2020

Claim:
Donald Trump claims the United States has done more testing than any other country.

Fact:
The United States ranks 39th
in tests per million citizens.

39th. Not 1st.

Source: https://t.co/AO3mOT9d1j reageer retweet
Ach, wat scheelt het nou helemaal..?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192746530
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:12 schreef kladderadatsch het volgende:
Logic_Triumphs twitterde op woensdag 22-04-2020 om 03:37:36 As of April 21, 2020

Claim:
Donald Trump claims the United States has done more testing than any other country.

Fact:
The United States ranks 39th
in tests per million citizens.

39th. Not 1st.

Source: https://t.co/AO3mOT9d1j reageer retweet
Ach, wat scheelt het nou helemaal..?
Wat een domme fact check weer :')

Trump zijn claim dat de USA meer test heeft gedaan dan elk ander land staat als een huis. Kan je als 'fact' checker wel erbij verzinnen dat het per miljoen inwoners anders zit, maar dat is niet wat Trump zei natuurlijk.
pi_192746547
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 02:54 schreef KI1234 het volgende:
JonLemire twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:09:55 “They’ve paid their debt to society, clawed their way to this point, and should be able to get what everybody else is able to get to keep their business afloat."

A must-read by @:colvinj: https://t.co/VgSAzi0zko reageer retweet
Criminal records keep small-business owners from aid program

https://apnews.com/77dd043380b39b70adaa1dba80d4350d

Blijkbaar mag geen kleinbedrijfseigenaar met een strafrechtelijk verleden in aanmerming komen voor overheidsgeld. Je kan op je klompen aanvoelen welke bedrijfseigenaars als eerste de pijp uitgaan.
Wat dat toch is met die yanks en mensen met een strafblad. Schiet ze dan gewoon dood als je ze toch niets gunt nadat ze hun straf hebben uitgezeten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192746551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een domme fact check weer :')

Trump zijn claim dat de USA meer test heeft gedaan elk ander land staat als een huis.
Nou ja, het klopt inderdaad dat ze de meeste tests hebben gedaan. Maar ja, absolute cijfers zijn niet heel zinvol natuurlijk aangezien voor een zinvol beleid een zeker percentage van de bevolking getest moet kunnen worden.

Overigens doet China niet mee in die statistieken. Die zouden eventueel in absolute zin nog meer getest kunnen hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192746593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, het klopt inderdaad dat ze de meeste tests hebben gedaan. Maar ja, absolute cijfers zijn niet heel zinvol natuurlijk aangezien voor een zinvol beleid een zeker percentage van de bevolking getest moet kunnen worden.
Wat heeft dat met Trump zijn uitspraak te maken dat de USA meer tests heeft gedaan dan elk ander land ? Een uitspraak die feitelijk juist is.

Deze zogenaamde fact checker is gewoon niet zuiver.
pi_192746596
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een domme fact check weer :')

Trump zijn claim dat de USA meer test heeft gedaan dan elk ander land staat als een huis. Kan je als 'fact' checker wel erbij verzinnen dat het per miljoen inwoners anders zit, maar dat is niet wat Trump zei natuurlijk.
Trump beweerde eerdere meer dan alle andere landen bij elkaar, dat is een regelrechte leugen.

Daarnaast is aantal testen per aantal inwoners een veel belangrijker cijfer dan absoluut aantal testen dus is het ook zinloos om over dat laatste op te scheppen.

Wat vind jij dan val zulke opmerkingen?
  woensdag 22 april 2020 @ 08:28:58 #85
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746600
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een domme fact check weer :')

Trump zijn claim dat de USA meer test heeft gedaan dan elk ander land staat als een huis. Kan je als 'fact' checker wel erbij verzinnen dat het per miljoen inwoners anders zit, maar dat is niet wat Trump zei natuurlijk.
Maar wel waar het om gaat. Absolute aantallen zijn niet zo relevant in deze.

Dient alleen maar om de cult een misplaatst gevoel van trots te geven. Zo te zien werkt het prima bij jou.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192746614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:28 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Maar wel waar het om gaat. Absolute aantallen zijn niet zo relevant in deze.

Dient alleen maar om de cult een misplaatst gevoel van trots te geven. Zo te zien werkt het prima bij jou.
Ahahahahahahab

De zogenaamde fact check cult doet zijn werk ook goed zie ik want je trapt er bijzonder makkelijk in.
pi_192746638
Voor een nog relevanter cijfer dan slechts per capita moet je ook kijken naar welvaartsniveau, aantal besmettingen, etcetera.

Maar goed, waarom hebben we het over een “fact check” van een random twitteraar?
  woensdag 22 april 2020 @ 08:35:09 #88
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
Voor een nog relevanter cijfer dan slechts per capita moet je ook kijken naar welvaartsniveau, aantal besmettingen, etcetera.

Maar goed, waarom hebben we het over een “fact check” van een random twitteraar?
OK kutkloontje
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192746679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

OK kutkloontje
Voortaan je fake 'news' twitter feed lekker voor jezelf houden s.v.p.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:42:50 #90
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746687
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Voortaan je fake 'news' twitter feed lekker voor jezelf houden s.v.p.
Dat maak jij niet uit, bovendien staat er een source bij en klopt het gewoon.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192746693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:42 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dat maak jij niet uit, bovendien staat er een source bij en klopt het gewoon.
Dat de USA de meeste tests heeft uitgevoerd klopt gewoon inderdaad :W

1st, not 39th.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:44:49 #92
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192746700
According to the latest figures published by Johns Hopkins University, 2,546,527 cases have been detected worldwide, with 175,812 deaths and 678,557 people now recovered.

In the United States there have been 816,240 cases, with 43,912 deaths. 74,916 people have recovered from the virus.

fact.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192746712
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat de USA de meeste tests heeft uitgevoerd klopt gewoon inderdaad :W

1st, not 39th.
Het klopt beide mi. Wat Trump zegt is waar voor zover we weten, maar volstrekt irrelevant en de fact check klopt feitelijk ook, maar is geen fact check; in bredere context wel een relevanter getal natuurlijk.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:51:05 #94
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_192746731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:28 schreef archito het volgende:

[..]

Trump beweerde eerdere meer dan alle andere landen bij elkaar, dat is een regelrechte leugen.

Daarnaast is aantal testen per aantal inwoners een veel belangrijker cijfer dan absoluut aantal testen dus is het ook zinloos om over dat laatste op te scheppen.

Wat vind jij dan val zulke opmerkingen?
Relatieve cijfers vinden ze pas belangrijk op het moment dat ze realiseren dat de VS het niet echt heel geweldig doet. Bijvoorbeeld bij het aantal doden. Dan zijn ineems alleen relatieve cijfers belangrijk en doet het er niet zo toe dat ze absoluut gezien het hoogste aantal doden hebben.
pi_192746746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het klopt beide mi. Wat Trump zegt is waar voor zover we weten, maar volstrekt irrelevant en de fact check klopt feitelijk ook, maar is geen fact check; in bredere context wel een relevanter getal natuurlijk.
De bredere context en relevantie boeit de trump gezinden niet. :D
pi_192746789
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Trump zijn uitspraak te maken dat de USA meer tests heeft gedaan dan elk ander land ? Een uitspraak die feitelijk juist is.

Deze zogenaamde fact checker is gewoon niet zuiver.
Nou ja afgezien van het feit dat zijn daadwerkelijke claim (meer testen dan alle andere landen samen) ook nog eens feitelijk onjuist was, ben ik niet zo van de autistendefinities. Zo'n uitspraak wordt gedaan in een bepaalde context. Het ging hier om een vraag waarom de VS de beloftes van Pence over testen niet waarmaakte. Daarop stelde Trump dat de VS meer testte dan de rest van de wereld bij elkaar. Dat was natuurlijk een flagrante leugen, maar belangrijker nog het is totaal misplaatste 'spin'. Testen is in deze context een relatief begrip. De relevante van testen is dat je voldoende mensen kunt testen om gevallen te detecteren en dat is natuurlijk een concept dat enkel relevantie heeft in relatieve zin. Bij testen gaat het erom welk percentage van de bevolking kunt testen, niet wie in absolute zin het meest test.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192746798
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een domme fact check weer :')

Trump zijn claim dat de USA meer test heeft gedaan dan elk ander land staat als een huis. Kan je als 'fact' checker wel erbij verzinnen dat het per miljoen inwoners anders zit, maar dat is niet wat Trump zei natuurlijk.
Tja, in de persco gisteren zei Trump dat de VS meer tests had uitgevoerd dan alle andere landen samen. Dat klopt natuurlijk dus niet.
Rusland, Duitsland en Italiė hebben samen al meer tests uitgevoerd dan de VS.

atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:48:02 Asked why the federal government hasn't lived up to Pence's promises about testing, Trump lies and says the US has tested more than all other countries combined (this is not true) https://t.co/QmpvxnB0Mq reageer retweet
Edit: verder zijn - wat andere users ook al terecht opmerken - absolute cijfers niet zo interessant en relevant, zonder verder te kijken dan dat en zonder andere data en factoren in ogenschouw te nemen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192746826
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat de USA de meeste tests heeft uitgevoerd klopt gewoon inderdaad :W

1st, not 39th.
Waarom negeer je de bijdrage van archito, die terecht opmerkt dat Trump claimde dat de VS meer testen heeft uitgevoerd dan alle andere landen bij elkaar?

En het staat Trump uiteraard vrij om te pronken met absolute aantallen. Maar als het gaat om de sterfgevallen gaat verwijst hij plots naar het aantal coronadoden per miljoen inwoners.

Tikkeltje selectief schermen met cijfers, vind je niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 april 2020 @ 09:01:53 #99
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192746839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:51 schreef Aikara het volgende:

[..]

Relatieve cijfers vinden ze pas belangrijk op het moment dat ze realiseren dat de VS het niet echt heel geweldig doet. Bijvoorbeeld bij het aantal doden. Dan zijn ineems alleen relatieve cijfers belangrijk en doet het er niet zo toe dat ze absoluut gezien het hoogste aantal doden hebben.
Yep, up is down and down is up. En maar drammen.

Anyway, voor het betere fake news moet je natuurlijk nog altijd bij Fox zijn.

existentialfish twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 20:07:28 Here's the video that YouTube removed: https://t.co/eWDMh8MIK8 reageer retweet
Heel apart dat deze video van YouTube is gehaald. Het is niets meer dan een compilatie van hun leugens over het corona virus namelijk. Ze zullen het wel op 'violation of copyrights' hebben gegooid. Verder een zeer goed overzicht, ben benieuwd hoeveel rechtszaken dat gajes nog aan hun broek gaat krijgen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192746842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het klopt beide mi. Wat Trump zegt is waar voor zover we weten, maar volstrekt irrelevant en de fact check klopt feitelijk ook, maar is geen fact check; in bredere context wel een relevanter getal natuurlijk.
Wat aan Trump werd toegeschreven in deze tweet is waar, niet wat Trump daadwerkelijk zei.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192746875
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

OK kutkloontje
Tegen wie zeg je dat nou? Tegen SchokoSnert? Why? :?

Gewoon iets normaler reageren hier? :*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192746895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat aan Trump werd toegeschreven in deze tweet is waar, niet wat Trump daadwerkelijk zei.
Ah ok, mea culpa in dat geval. Ik reageerde strikt op de inhoud van de tweet.
pi_192746916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:59 schreef Salina het volgende:

[..]

Tja, in de persco gisteren zei Trump dat de VS meer tests had uitgevoerd dan alle andere landen samen. Dat klopt natuurlijk dus niet.
Rusland, Duitsland en Italiė hebben samen al meer tests uitgevoerd dan de VS.

atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:48:02 Asked why the federal government hasn't lived up to Pence's promises about testing, Trump lies and says the US has tested more than all other countries combined (this is not true) https://t.co/QmpvxnB0Mq reageer retweet
Edit: verder zijn - wat andere users ook al terecht opmerken - absolute cijfers niet zo interessant en relevant, zonder verder te kijken dan dat en zonder andere data en factoren in ogenschouw te nemen.
Joh helemaal prima, pak Trump daarop met fact checks als het terecht is. In dit geval was de fact check niet terecht. En dat absolute aantallen minder relevant zijn kan wel zo wezen maar niet als je een uitspraak fact checkt die gaat over absolute aantallen.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 09:19:09 #104
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192747016
Trumpert getriggered.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192747022
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Joh helemaal prima, pak Trump daarop met fact checks als het terecht is. In dit geval was de fact check niet terecht. En dat absolute aantallen minder relevant zijn kan wel zo wezen maar niet als je een uitspraak fact checkt die gaat over absolute aantallen.
Klopt hoor, die fact check op Twitter was ook niet juist - en ook niet relevant verder. ;)

Maar de absolute aantallen boeien ook niet, wat wij en Trump en de Twitter-gebruikers er ook van vinden en denken. Het gaat om de relatieve cijfers, aantal testen per inwoners. (En dan ook nog liefst andere data en factoren in ogenschouw nemend, zoals gezondheidszorg, gezondheid in regio's, etc.).

Kijk maar wat er in de zuid-oostelijke staten gaat gebeuren over een paar weken, dan zul je het zelf zien. ;)
Southern governors create a Covid-19 coalition and experts fear a 'perfect storm'

"The newly formed coalition includes Florida, Georgia, South Carolina, Tennessee, Alabama and Mississippi, a part of the country that has underfunded health systems, as well as high rates of obesity, diabetes and other illnesses that amplify the deadliness of the coronavirus.

And unlike their peers in New York, New Jersey and other Northeastern states that have been working cooperatively since last week to restart their economies, the six in the South have lagged on testing and social distancing measures.

As of Tuesday morning, the six states had collectively tested about one-tenth of 1 percent of their total populations. Mississippi, which ranks 15th nationally in testing, had the group’s best testing rate at 1.7 percent of its population. Georgia was the lowest, with a testing rate of less than one one-hundredth of 1 percent, or 42nd in the country, according to the Covid Tracking Project.

By comparison, the coalition of seven states in the Northeast has a collective testing rate twice that of the Southeast, having swabbed more than two-tenths of 1 percent of their collective population.

Five of the seven states included in the Northeastern coalition are in the top 15 nationally in per-capita testing."


Je zult - als de zuidoostelijke staten inderdaad gaan samenwerken en open gaan - vanzelf zien dat absolute cijfers geen reet zeggen, maar dat de relatieve aantallen wel relevant zijn. Als het aantal tests per inwoners in deze staten achter blijft en deze staten open gaan, zal het een grote shitshow worden.

Maar blijf vooral positief verder. :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 22 april 2020 @ 09:25:33 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192747090
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Joh helemaal prima, pak Trump daarop met fact checks als het terecht is. In dit geval was de fact check niet terecht. En dat absolute aantallen minder relevant zijn kan wel zo wezen maar niet als je een uitspraak fact checkt die gaat over absolute aantallen.
atrupar twitterde op woensdag 22-04-2020 om 00:48:02 Asked why the federal government hasn't lived up to Pence's promises about testing, Trump lies and says the US has tested more than all other countries combined (this is not true) https://t.co/QmpvxnB0Mq reageer retweet
Op 1 minuut zegt hij letterlijk dat de VS meer getest heeft dan alle landen bij elkaar opgeteld. Rusland heeft 2 miljoen testen gedaan, Duitsland 1.7, Italiė 1.4 die drie bij elkaar is al meer dan de 4.2 miljoen in de VS
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 22 april 2020 @ 09:27:17 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192747118
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:31 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ahahahahahahab

De zogenaamde fact check cult doet zijn werk ook goed zie ik want je trapt er bijzonder makkelijk in.
Het verschil tussen absolute en relatieve cijfers begrijpen = 'erin trappen'.

:')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 22 april 2020 @ 09:27:55 #108
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192747132
Of lees desnoods het transcript voor nog meer context (en nog veel méér leugens ook natuurlijk): https://www.rev.com/blog/(...)-transcript-april-21
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 22 april 2020 @ 09:36:59 #109
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192747293
Ik vraag me af waarom we hier aan het haarkloven zijn over cijfers. Het enige wat telt is het feit dat er in de VS buitenproportioneel meer geļnfecteerden zijn dan zou moeten. Lijkenzakken tellen is de enige manier voor het bepalen van absolute aantallen ben ik bang. Het testen had in een veel eerder stadium moeten gebeuren. De VS zit nu in een stadium dat ze kans hebben dat je 10 minuten na een test je kans hebt dat je het virus alsnog oploopt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192747331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:36 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af waarom we hier aan het haarkloven zijn over cijfers. Het enige wat telt is het feit dat er in de VS buitenproportioneel meer geļnfecteerden zijn dan zou moeten. Lijkenzakken tellen is de enige manier voor het bepalen van absolute aantallen ben ik bang. Het testen had in een veel eerder stadium moeten gebeuren. De VS zit nu in een stadium dat ze kans hebben dat je 10 minuten na een test je kans hebt dat je het virus alsnog oploopt.
Als dit virus weg is pas dan kunnen de statici de eindstand opmaken aan de hand van de oversterfte.
pi_192747337
Wat een gezeur zeg over cijfertjes. Dit zijn allemaal mensenlevens. Wat een nare horrorverhalen zullen daarachter (kunnen) steken. En wij het alleen maar hebben over de statistiek. Dat menselijke element is zoek. Het zal maar je broeder, zus, oom, tante, vriend/dinnetje, lieve buur of collega kunnen zijn. Elke dode is er één teveel.
  woensdag 22 april 2020 @ 09:44:18 #112
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192747391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:36 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af waarom we hier aan het haarkloven zijn over cijfers. Het enige wat telt is het feit dat er in de VS buitenproportioneel meer geļnfecteerden zijn dan zou moeten. Lijkenzakken tellen is de enige manier voor het bepalen van absolute aantallen ben ik bang. Het testen had in een veel eerder stadium moeten gebeuren. De VS zit nu in een stadium dat ze kans hebben dat je 10 minuten na een test je kans hebt dat je het virus alsnog oploopt.
Testen is nog steeds belangrijk. Hoe wil je anders in godsnaam weten waar het virus zich bevind en of het aantal besmettingen toe, of juist afneemt? Om nog maar te zwijgen wat de risico's zijn om staten open te gooien. etc etc.

Andere optie is om helemaal niet meer te testen, dan kun je inderdaad lijken gaan tellen. Als je die vervolgens ook nog even toeschrijft aan andere ziektes is er eigenlijk helemaal niets aan de hand.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192747421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:36 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik vraag me af waarom we hier aan het haarkloven zijn over cijfers. Het enige wat telt is het feit dat er in de VS buitenproportioneel meer geļnfecteerden zijn dan zou moeten. Lijkenzakken tellen is de enige manier voor het bepalen van absolute aantallen ben ik bang. Het testen had in een veel eerder stadium moeten gebeuren. De VS zit nu in een stadium dat ze kans hebben dat je 10 minuten na een test je kans hebt dat je het virus alsnog oploopt.
Als we naar relative cijfers gaan kijken en de lijkenzakken gaan tellen doen we het in NL slechter dan in de US momenteel he. Ook kwa tests per miljoen inwoners doen we het slechter dan de USA.
pi_192747468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als we naar relative cijfers gaan kijken en de lijkenzakken gaan tellen doen we het in NL slechter dan in de US momenteel he.
Klopt. Gelukkig klimt Rutte niet dagelijks op het podium om te roepen dat hij en zijn regering het geweldig doen. Gezien de sterftecijfers zou dat ongepast zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 april 2020 @ 09:48:56 #115
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192747471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:41 schreef KI1234 het volgende:
Wat een gezeur zeg over cijfertjes. Dit zijn allemaal mensenlevens. Wat een nare horrorverhalen zullen daarachter (kunnen) steken. En wij het alleen maar hebben over de statistiek. Dat menselijke element is zoek. Het zal maar je broeder, zus, oom, tante, vriend/dinnetje, lieve buur of collega kunnen zijn. Elke dode is er één teveel.
We hebben het over cijfertjes (besmettingen, genezingen en overledenen met name) omdat dit momenteel de enige manier is om nog enigszins grip te krijgen op dit virus. Heeft verder weinig met onmenselijkheid te maken.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192747515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:48 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

We hebben het over cijfertjes (besmettingen, genezingen en overledenen met name) omdat dit momenteel de enige manier is om nog enigszins grip te krijgen op dit virus. Heeft verder weinig met onmenselijkheid te maken.
Nee de cijfers op zich zijn dat niet maar wel de manier waarop we met elkaar doordrammen over het hoe en wat. Verder laten we wel wezen, cijfers zijn vooral bestemd voor de desbetreffende vaklui. Jij en ik kunnen met ons boerenverstand daar weinig verandering in brengen. Het blijft koffiedik kijken.
pi_192747519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:41 schreef KI1234 het volgende:
Wat een gezeur zeg over cijfertjes. Dit zijn allemaal mensenlevens. Wat een nare horrorverhalen zullen daarachter (kunnen) steken. En wij het alleen maar hebben over de statistiek. Dat menselijke element is zoek. Het zal maar je broeder, zus, oom, tante, vriend/dinnetje, lieve buur of collega kunnen zijn. Elke dode is er één teveel.
Op macro-niveau zijn die cijfertjes juist wel heel belangrijk en leiden horrorverhalen af en stellen je niet meer in staat de juiste rationele beslissingen te nemen. Juist het continue proberen een emotioneel verhaal er van te maken blokkeert politici de juiste afwegingen te maken wat mij betreft, ook al is op het micro-niveau wel degelijk heel zielig allemaal.

Waar ik bang voor ben is dat we in zo'n traindriver dilemma zitten of wat het ook is, waar we kiezen voor dat ene mensenleven nu en die 10 in toekomst op te geven.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192747554
Wat ik me afvraag, in de gebieden in Amerika waar de gezondheidszorg slecht geregeld is qua voorzieningen tegen Corona, zoals bepaalde plattelanden, hoe zit het met de gemiddelde leeftijd daar? Zijn daar kaartjes van?
pi_192747555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:52 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Op macro-niveau zijn die cijfertjes juist wel heel belangrijk en leiden horrorverhalen af en stellen je niet meer in staat de juiste rationele beslissingen te nemen. Juist het continue proberen een emotioneel verhaal er van te maken blokkeert politici de juiste afwegingen te maken wat mij betreft, ook al is op het micro-niveau wel degelijk heel zielig allemaal.

Waar ik bang voor ben is dat we in zo'n traindriver dilemma zitten of wat het ook is, waar we kiezen voor dat ene mensenleven nu en die 10 in toekomst op te geven.
Ja maar wat bereik je ermee door nutteloos te gaan kibbelen over absoluut vs relatief? Is dat niet al duidelijk? En dan op basis vaneen soort valse nationale trots landen met elkaar verhelijken om met vingers te wijzen. Slaat nergens op. Dit is een internationaal probleem, geen tijd voor egoļsme.
pi_192747612
quote:
5s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:55 schreef BEFEM het volgende:
Wat ik me afvraag, in de gebieden in Amerika waar de gezondheidszorg slecht geregeld is qua voorzieningen tegen Corona, zoals bepaalde plattelanden, hoe zit het met de gemiddelde leeftijd daar? Zijn daar kaartjes van?
De voorzieningen zijn er wel in vrijwel overal dezelfde mate maar de verkezeringen en het geld niet. Ik bedoel, een ziekenhuis is een ziekenhuis. Het is niet zo dat die in het zuiden geen kennis van zaken hebben of opgeleid personeel of apparatuur etc. Wel scheelt wie er allemaal een behandeling kunnen betalen of doorverwezen/afgewezen worden etc.
pi_192747614
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Gelukkig klimt Rutte niet dagelijks op het podium om te roepen dat hij en zijn regering het geweldig doen. Gezien de sterftecijfers zou dat ongepast zijn.
Dat is ook niet nodig want Rutte heeft momenteel de media grotendeels achter zich die dat al doet voor hem. Die kruipen allemaal in zijn kont nu, terwijl het feitelijk nog slechter gaat dan in de USA, waar diezelfde NL'se media dan wel weer over vallen.
pi_192747630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig want Rutte heeft de media achter zich die dat al doet voor hem. Die kruipen allemaal in zijn kont nu, terwijl het feitelijk nog slechter gaat dan in de USA, waar diezelfde NL'se media dan wel weer over vallen.
Ja, in de VS stromen de ICs ook weer leeg (want dat is het enige relevante en echt vergelijkbare getal)?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192747655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig want Rutte heeft de media achter zich die dat al doet voor hem. Die kruipen allemaal in zijn kont nu, terwijl het feitelijk nog slechter gaat dan in de USA, waar diezelfde NL'se media dan wel weer over vallen.
De VS is een stijgende lijn met geen einde in zicht wb de ellende. Je snapt toch echt wel dat ze de verkeerde kant op gaan daar? En dat de cijfers dynamisch zijn? Ik bedoel, het kan zomaar zo zijn dat er over 2-3 maanden de ziekte in NL grotendeels is uitgewoed, terwijl die in de VS nog maar aan het toenemen is.

Ik praat je over een paar maanden graag weer.
pi_192747697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:55 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ja maar wat bereik je ermee door nutteloos te gaan kibbelen over absoluut vs relatief? Is dat niet al duidelijk? En dan op basis vaneen soort valse nationale trots landen met elkaar verhelijken om met vingers te wijzen. Slaat nergens op. Dit is een internationaal probleem, geen tijd voor egoļsme.
Dat doen we alleen omdat Sjemmert even kwam trollen en Trump cijfertjes bij elkaar liegt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192747716
En gisteren was bijv een bijzonder dodelijke dag in de VS met ~2804 doden. Terwijk Trump en co (hij of zijn fans dus) nog maar 1 of 2 dagen geleden begonnen op te scheppen over een daling in het aantal doden. Allemaal voorbarig dus.
pi_192747720
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig want Rutte heeft momenteel de media grotendeels achter zich die dat al doet voor hem. Die kruipen allemaal in zijn kont nu, terwijl het feitelijk nog slechter gaat dan in de USA, waar diezelfde NL'se media dan wel weer over vallen.
De reden dat onze media de premier niet met de grond gelijk maken is omdat hij tijdens z'n wekelijkse persco's laat zien dat hij de ernst van de situatie inziet en zich daarnaar gedraagt.

Als Rutte zichzelf op de borst zou kloppen, zoals Trump doet, zou hij af worden gemaakt door de media.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192747735
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is ook niet nodig want Rutte heeft momenteel de media grotendeels achter zich die dat al doet voor hem. Die kruipen allemaal in zijn kont nu, terwijl het feitelijk nog slechter gaat dan in de USA, waar diezelfde NL'se media dan wel weer over vallen.
:')
pi_192747767
Ah, het lukt weer eens niet een argument te verzinnen zonder "jA nmAaR dE mEdIa" :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192747830
Sjemmert kwam even heel stellig beweren dat er weer een schandalige fact check was, want Trump had gelijk. Echter had Trump geen gelijk, want het aan hem toegeschreven citaat uit de Tweet was niet correct. Wat hij wél zijn was a) volstrekte lariekoek en b) ook nog eens misleidend.

Ik heb Sjemmert nog niet horen zeggen dat hij er naast zit en dat Trump inderdaad weer uit z'n nek zwetste.

Kennelijk is het nu weer allemaal de schuld van de grote gemene media. Echter, stel je toch eens voor dat Rutte zich zo zou gedragen als Trump tijdens persconferenties. Ik denk allereerst al dat die doventolk halverwege hoofdschuddend het podium afloopt of maar gewoon een eigen verhaal op gaat hangen in gebarentaal, maar daarnaast zou Rutte natuurlijk geslacht worden door de media. Rutte krijgt net zo goed het soort kritische vragen als Trump; Waarom is er laat gereageerd? Waarom wordt er weinig getest? Waarom doet Duitsland het zoveel beter? Waarom raden ze in Belgiė en Duitsland wel mondkapjes in maar doen wij dat niet? Waarom gaat er niet meer open? Enzovoort, enzovoort.
Rutte geeft daar gewoon antwoord op, want het is nou eenmaal de taak van de media om dat soort vragen te stellen? Trump? Die ziet alles als een persoonlijke aanval en reageert als een verongelijkte kleuter op al dat soort vragen. Die verwacht van de media dat ze zich opstellen zoals de Noord-Koreaanse staatsmedia dat doet jegens de glorieuze leider. Media als OAN lijken aardig hun best te doen om de Noord-Koreaanse staatsmedia te imiteren wat dat betreft.
Dus nee, de Amerikaanse media is niet kritischer op Trump dan de Nederlandse op Rutte, maar het rechtspopulistische politieke hoekje is gewoon niet gediend van kritische journalistiek. Dat is het verschil.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192748032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:15 schreef Monolith het volgende:
Sjemmert kwam even heel stellig beweren dat er weer een schandalige fact check was, want Trump had gelijk. Echter had Trump geen gelijk, want het aan hem toegeschreven citaat uit de Tweet was niet correct. Wat hij wél zijn was a) volstrekte lariekoek en b) ook nog eens misleidend.

Ik heb Sjemmert nog niet horen zeggen dat hij er naast zit en dat Trump inderdaad weer uit z'n nek zwetste.

Kennelijk is het nu weer allemaal de schuld van de grote gemene media. Echter, stel je toch eens voor dat Rutte zich zo zou gedragen als Trump tijdens persconferenties. Ik denk allereerst al dat die doventolk halverwege hoofdschuddend het podium afloopt of maar gewoon een eigen verhaal op gaat hangen in gebarentaal, maar daarnaast zou Rutte natuurlijk geslacht worden door de media. Rutte krijgt net zo goed het soort kritische vragen als Trump; Waarom is er laat gereageerd? Waarom wordt er weinig getest? Waarom doet Duitsland het zoveel beter? Waarom raden ze in Belgiė en Duitsland wel mondkapjes in maar doen wij dat niet? Waarom gaat er niet meer open? Enzovoort, enzovoort.
Rutte geeft daar gewoon antwoord op, want het is nou eenmaal de taak van de media om dat soort vragen te stellen? Trump? Die ziet alles als een persoonlijke aanval en reageert als een verongelijkte kleuter op al dat soort vragen. Die verwacht van de media dat ze zich opstellen zoals de Noord-Koreaanse staatsmedia dat doet jegens de glorieuze leider. Media als OAN lijken aardig hun best te doen om de Noord-Koreaanse staatsmedia te imiteren wat dat betreft.
Dus nee, de Amerikaanse media is niet kritischer op Trump dan de Nederlandse op Rutte, maar het rechtspopulistische politieke hoekje is gewoon niet gediend van kritische journalistiek. Dat is het verschil.
Leuk verhaal maar de citaat in de tweet is wel degelijk correct.

"And again, already we’re testing more by far than any country."
pi_192748106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Leuk verhaal maar de citaat in de tweet is wel degelijk correct.

"And again, already we’re testing more by far than any country."
Ja, dat betwist ik ook niet. De daadwerkelijke uitspraak van Trump was natuurlijk wel onjuist. Maar goed, als dat is wat je uit mijn post haalt, dan kom je hier niet echt voor een inhoudelijke discussie of wel?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192748110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Leuk verhaal maar de citaat in de tweet is wel degelijk correct.

"And again, already we’re testing more by far than any country."
"We have tested more than any country in the world. Even put together". Dat zegt hij letterlijk: https://twitter.com/atrupar/status/1252730845611331584
  woensdag 22 april 2020 @ 10:42:27 #133
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192748149
Dit staat in het transcript

quote:
Donald Trump: (37:52)
All of these tests, I want to say, are in addition to the tests that we already have. We have tested more people than anybody anywhere in the world by far, by very far.

Reporters: (38:03)
Mr. President …

Donald Trump: (38:03)
Anybody, anywhere in the world by far, by very far.
Maar dat zegt dus precies niets want dit en dat en zus en zo. Maar ik ga deze 'discussie' niet nogmaals voeren. Wie daar wel zin in heeft, succes ermee.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192748173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:42 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit staat in het transcript
[far, by very far]

Maar dat zegt dus precies niets want dit en dat en zus en zo. Maar ik ga deze 'discussie' niet nogmaals voeren. Wie daar wel zin in heeft, succes ermee.
Is dat niet grammatisch fout Engels? 🤣
pi_192748182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef KI1234 het volgende:

[..]

De voorzieningen zijn er wel in vrijwel overal dezelfde mate maar de verkezeringen en het geld niet. Ik bedoel, een ziekenhuis is een ziekenhuis. Het is niet zo dat die in het zuiden geen kennis van zaken hebben of opgeleid personeel of apparatuur etc. Wel scheelt wie er allemaal een behandeling kunnen betalen of doorverwezen/afgewezen worden etc.
Ik ben dus benieuwd hoe de leeftijdsopbouw is in die gebieden. Dat lijkt me eigenlijk belangrijker dan of mensen wel of niet verzekerd zijn.
pi_192748185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, dat betwist ik ook niet. De daadwerkelijke uitspraak van Trump was natuurlijk wel onjuist. Maar goed, als dat is wat je uit mijn post haalt, dan kom je hier niet echt voor een inhoudelijke discussie of wel?
Ik denk dat we dit punt wel kunnen laten rusten nu. Volgens mij snap je prima waarom ik viel over die specifieke tweet. Sowieso zie ik liever geen tweets van twitter nobody's voorbij komen hier, maarja.
pi_192748206
quote:
5s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:55 schreef BEFEM het volgende:
Wat ik me afvraag, in de gebieden in Amerika waar de gezondheidszorg slecht geregeld is qua voorzieningen tegen Corona, zoals bepaalde plattelanden, hoe zit het met de gemiddelde leeftijd daar? Zijn daar kaartjes van?
https://www.oecdregionalwellbeing.org/index.html

Er zijn grote regionale verschillen binnen de VS wat betreft levensverwachting, kwaliteit van leven, kwaliteit van de gezondheid en gezondheidszorg.

De (meest rode) zuidelijke staten komen er in vergelijking met de - veelal blauwe - noordelijker staten bekaaid van af, zowel wat betreft gezondheid van de inwoners als wat betreft kwaliteit van gezondheidszorg.

Zie mijn post (#279) in COR/VS heeft een probleem van 24-3-2020.

Overigens wel heel erg verwarrend, twee topics waarbij er één over politiek zou moeten gaan (dit topic dus) en één over Corona (in COR dus). Maar dat geheel terzijde. :)

Het gaat hier bijna net zo vaak over Corona dan over politiek, al zijn die twee vaak wel met elkaar verweven natuurlijk. Maar verwarrend is het wel.

Schopje:
COR / VS heeft een probleem #4 Socio-economische verschillen komen naar vore
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192748241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:45 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik ben dus benieuwd hoe de leeftijdsopbouw is in die gebieden. Dat lijkt me eigenlijk belangrijker dan of mensen wel of niet verzekerd zijn.
Ik had enkele weken geleden ergens gelezen in een journalistieke bron dat de gemiddelde kost van een covid-19-ziekenhuisbehandeling ongeveer 39,000 dollar was. Volgens mij was dat voor NY. Dat kan inmiddels een stukje zijn gedaald maar dan nog, dat gaat de gemiddelde Amerikaan met zn 450 dollar aan spaargeld niet opbrengen. Dan maakt verzekering uit.

En in het zuiden is er nog minder van een vangnet en sociale voorzieningen voor de on/onderverzekerden.

*Als je heel lief vraagt en ik tijd en zin kan vinden, probeer ik die bron terug te vinden.
pi_192748347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit punt wel kunnen laten rusten nu. Volgens mij snap je prima waarom ik viel over die specifieke tweet. Sowieso zie ik liever geen tweets van twitter nobody's voorbij komen hier, maarja.
De vraag is vooral of jij wil snappen dat de waarheid belangrijker is dan dat tweetje wat jij plaatste en dat de waarheid is dat Trump heeft gelogen en goochelt met relatieve vs absolute cijfers.

Nu doe je net of we het onderwerp moeten laten rusten omdat we geleerd hebben dat je gelijk hebt. Maar dat gaat voorbij aan de gehele inhoudelijke discussie over de cijfers die op jouw post volgde.
pi_192748381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:50 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Ik had enkele weken geleden ergens gelezen in een journalistieke bron dat de gemiddelde kost van een covid-19-ziekenhuisbehandeling ongeveer 39,000 dollar was. Volgens mij was dat voor NY. Dat kan inmiddels een stukje zijn gedaald maar dan nog, dat gaat de gemiddelde Amerikaan met zn 450 dollar aan spaargeld niet opbrengen. Dan maakt verzekering uit.

En in het zuiden is er nog minder van een vangnet en sociale voorzieningen voor de on/onderverzekerden.

*Als je heel lief vraagt en ik tijd en zin kan vinden, probeer ik die bron terug te vinden.
Het gaat mij om de gemiddelde leeftijd. Als in die regio's de gemiddelde leeftijd 30 jaar is dan boeit het allemaal niet zoveel of ze wel of niet verzekerd zijn. Als ze in die regio's gemiddeld 80 zijn heb je wel echt een groot probleem... Dat probeer ik te achterhalen :+

Kan me voorstellen dat het platteland vergrijsd is maar zeker weten doe ik het niet. Amerika is over het algemeen een stuk jonger dan Nederland/Europa.
pi_192748434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit punt wel kunnen laten rusten nu. Volgens mij snap je prima waarom ik viel over die specifieke tweet. Sowieso zie ik liever geen tweets van twitter nobody's voorbij komen hier, maarja.
Nee, maar het gaat wel om een vrij essentieel punt. Als het beleid is om zoveel mogelijk te testen, wat ook een essentiėle voorwaarde is om allerlei lockdownmaatregelen op te kunnen heffen en de situatie beheersbaar te houden, dan is een vraag over waarom je daar niet in slaagt beantwoorden met de (foutieve) claim dat je meer test dan de rest van de wereld samen niet alleen onjuist, maar misleidend.
En hier gaat jouw verhaaltje over 'de media' dus ook mank zoals ik in mijn eerdere post uitlegde. Er wordt gewoon een volkomen normale vraag gesteld, maar Trump maakt er weer de grote Trumpshow van en probeert vrij opzichtig te liegen en te misleiden. Daarom wordt de man afgemaakt in de media.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192748485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit punt wel kunnen laten rusten nu. Volgens mij snap je prima waarom ik viel over die specifieke tweet. Sowieso zie ik liever geen tweets van twitter nobody's voorbij komen hier, maarja.
Je bent het dus eens dat Trump uit zijn nek zit te kletsen?
pi_192748497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit punt wel kunnen laten rusten nu. Volgens mij snap je prima waarom ik viel over die specifieke tweet. Sowieso zie ik liever geen tweets van twitter nobody's voorbij komen hier, maarja.
Je liet het echter niet alleen bij die specifieke tweet, maar kwam ook aanzetten met een leugenachtig jankverhaal over de rol van de media. Monolith heeft je vervolgens uitgebreid van repliek gediend. Maar in plaats van in te gaan op zijn argumenten, wil je het punt snel 'laten rusten'.

Een uiterst vervelende manier van discussiėren, als je al zo kunt noemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 april 2020 @ 11:11:37 #144
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192748544
Ach stel je voor dat Rutte een presco geeft en een journalist hem vraagt waarom er toch zo weinig getest word in Nederland en Rutte zou dan antwoorden met;

"Nou weinig, weinig... Weet u wįįr ze pas weinig testen? In Monaco! Daar hebben ze maar 38.682 testen uitgevoerd! Haha, nee, dan doen wij het toch echt veel beter hoor, hahaha! Volgende vraag?"

Zouden wij dan zeggen dat het dus wel meevalt en dat Monaco pas echt achterloopt? Want dįt is wat erachter steekt bij Trump. En voor de zoveelste keer, het is niet relevant gezien het feit dat ondanks al die tests de VS slechts op iets van 1% van de totale bevolking een test heeft gedaan!

In Monaco zou het trouwens 100% zijn, maar dat snappen de meesten natuurlijk wel. Althans, mag ik toch hopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 22-04-2020 11:17:58 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 22 april 2020 @ 11:15:28 #145
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192748586
De uitspraak van Trump doet me denken aan iemand die een emmer vult tot het randje, niet wetende dat er een gat in de bodem zit. Wie heeft er gelijk? Diegene die de emmer heeft gevuld bij de kraan en dit aan iedereen heeft laten zien of diegene die de emmer heeft afgeleverd na een half uur lopen als die bijna leeg is?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192748683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:15 schreef klappernootopreis het volgende:
De uitspraak van Trump doet me denken aan iemand die een emmer vult tot het randje, niet wetende dat er een gat in de bodem zit. Wie heeft er gelijk? Diegene die de emmer heeft gevuld bij de kraan en dit aan iedereen heeft laten zien of diegene die de emmer heeft afgeleverd na een half uur lopen als die bijna leeg is?
Degene die niet in de gaten heeft (gehad) dat er een gat in de emmer zit, en daarna degene die - na constatering van het feit dat er een gat in de emmer zit - verzuimd om er iets aan te doen, c.q. een nieuwe emmer te kopen. ;)

Zo, klaar weer. Slotje.

Wat een gedoe om één enkele - domme - uitspraak van Trump. :O
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192748710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:07 schreef KI1234 het volgende:
En gisteren was bijv een bijzonder dodelijke dag in de VS met ~2804 doden. Terwijk Trump en co (hij of zijn fans dus) nog maar 1 of 2 dagen geleden begonnen op te scheppen over een daling in het aantal doden. Allemaal voorbarig dus.
Dan kan trump vandaag in ieder geval opscheppen dat ze de meeste doden op 1 dag voor 1 land hadden. _O-
pi_192748723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:58 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het gaat mij om de gemiddelde leeftijd. Als in die regio's de gemiddelde leeftijd 30 jaar is dan boeit het allemaal niet zoveel of ze wel of niet verzekerd zijn. Als ze in die regio's gemiddeld 80 zijn heb je wel echt een groot probleem... Dat probeer ik te achterhalen :+

Kan me voorstellen dat het platteland vergrijsd is maar zeker weten doe ik het niet. Amerika is over het algemeen een stuk jonger dan Nederland/Europa.
USA is gemiddeld 38 jaar oud, Europa 41. Scheelt niet super veel. Zie Google / Internet.

Ook voor cijfers per staat -> zie Google. Type op Google in "American CBS" (nee, grapje) "age/statistics US states" of iets dergelijks en je ontdekt wat je wil zien.

Scheelt mij ook weer werk.

Edit, laat maar, heb het zelf alweer opgezocht.

https://www.statista.com/(...)in-the-usa-by-state/

Edit 2: staar je niet blind op leeftijd alleen. Het gaat ook om gezondheid, onderliggende klachten, cijfers mbt diabetes/hoge bloeddruk/obesitas per staat, etcetera.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192748811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:27 schreef Salina het volgende:

[..]

USA is gemiddeld 38 jaar oud, Europa 41. Scheelt niet super veel. Zie Google / Internet.

Elke staat is wel gemiddeld jonger dan Nederland.

Maar goed, dat zegt weinig. Als je een paar steden hebt met veel kinderen heb je een lage leeftijd in de staat. Maar de kleinere plattelandsdorpen kunnen dan nog steeds vol zitten met 70+ers.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192748824
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat wel om een vrij essentieel punt. Als het beleid is om zoveel mogelijk te testen, wat ook een essentiėle voorwaarde is om allerlei lockdownmaatregelen op te kunnen heffen en de situatie beheersbaar te houden, dan is een vraag over waarom je daar niet in slaagt beantwoorden met de (foutieve) claim dat je meer test dan de rest van de wereld samen niet alleen onjuist, maar misleidend.
En hier gaat jouw verhaaltje over 'de media' dus ook mank zoals ik in mijn eerdere post uitlegde. Er wordt gewoon een volkomen normale vraag gesteld, maar Trump maakt er weer de grote Trumpshow van en probeert vrij opzichtig te liegen en te misleiden. Daarom wordt de man afgemaakt in de media.
Wat betreft opheffen van de lockdown maatregelen kun je veel beter met steekproeven gaan testen op anti stoffen. In NL worden zulke proeven ook gedaan en zitten we op 3-4% momenteel, wat het sterfte percentage gelijk terug brengt naar circa 0.5%. Zijn er in Amerika ook zulke proeven gaande ? Ben wel benieuwd naar die cijfers.
pi_192748920
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat betreft opheffen van de lockdown maatregelen kun je veel beter met steekproeven gaan testen op anti stoffen. In NL worden zulke proeven ook gedaan en zitten we op 3-4% momenteel, wat het sterfte percentage gelijk terug brengt naar circa 0.5%. Zijn er in Amerika ook zulke proeven gaande ? Ben wel benieuwd naar die cijfers.
Een kanttekening voor de Nederlandse situatie is wel dat lang niet alle sterftes door COVID-19 als zodanig geregistreerd worden. Als je kijkt naar de oversterfte is dat echt flink hoger dan slechts de bijna 4000 die geregistreerd zijn. Die ~0.5% is in werkelijkheid dus te laag.

Als je kijkt naar dit artikel van het RIVM wordt aangegeven dat het werkelijk aantal doden ongeveer 2 keer hoger ligt: https://www.rivm.nl/nieuws/oversterfte-door-nieuwe-coronavirus

Daarmee kom je dan uit op een sterfte van zo'n 1%-1.3% snel berekend.

Ik ben niet bekend ermee of er in de VS ook al resultaten zijn van dergelijk onderzoek.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-04-2020 11:50:57 ]
  woensdag 22 april 2020 @ 11:46:19 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192748929
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Trump zijn uitspraak te maken dat de USA meer tests heeft gedaan dan elk ander land ? Een uitspraak die feitelijk juist is.

Deze zogenaamde fact checker is gewoon niet zuiver.
Trump is nooit zuiver geweest, maar nu is niet zuiver zijn een probleem?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_192748981
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat betreft opheffen van de lockdown maatregelen kun je veel beter met steekproeven gaan testen op anti stoffen. In NL worden zulke proeven ook gedaan en zitten we op 3-4% momenteel, wat het sterfte percentage gelijk terug brengt naar circa 0.5%. Zijn er in Amerika ook zulke proeven gaande ? Ben wel benieuwd naar die cijfers.
Hoe heb jij het stefte percentage bepaald?
pi_192749029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe heb jij het stefte percentage bepaald?
Ongeveer 600.000 mensen hebben nu in Nederland dit virus gehad (dat is 3,5%). Er is een oversterfte van zo'n 8000, dat is dus een sterftepercentage van iets meer dan 1% (waar het mis gaat is dat Sjemmert waarschijnlijk de 4000 bewezen coronadoden pakt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192749051
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ongeveer 600.000 mensen hebben nu in Nederland dit virus gehad (dat is 3,5%). Er is een oversterfte van zo'n 8000, dat is dus een sterftepercentage van iets meer dan 1% (waar het mis gaat is dat Sjemmert waarschijnlijk de 4000 bewezen coronadoden pakt).
Heb inderdaad die 3900 gepakt.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:01:47 #156
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192749135
De werkelijke reden waarom Trump pocht met testen:
https://www.nytimes.com/2(...)est-coronavirus.html

a ratio van $119 per test zou ik me ook op mijn hebzuchtige borst kloppen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192749141
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat betreft opheffen van de lockdown maatregelen kun je veel beter met steekproeven gaan testen op anti stoffen. In NL worden zulke proeven ook gedaan en zitten we op 3-4% momenteel, wat het sterfte percentage gelijk terug brengt naar circa 0.5%. Zijn er in Amerika ook zulke proeven gaande ? Ben wel benieuwd naar die cijfers.
Je lult weer compleet om het argument dat je 'boehoe de media' verhaaltje als een lul op een drumstel sloeg heen, maar goed.
Hoe kom je erbij dat antistoftesten de beste methode zouden zijn om te beslissen of je maatregelen weer kunt versoepelen of niet?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192749192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Een kanttekening voor de Nederlandse situatie is wel dat lang niet alle sterftes door COVID-19 als zodanig geregistreerd worden. Als je kijkt naar de oversterfte is dat echt flink hoger dan slechts de bijna 4000 die geregistreerd zijn. Die ~0.5% is in werkelijkheid dus te laag.

Als je kijkt naar dit artikel van het RIVM wordt aangegeven dat het werkelijk aantal doden ongeveer 2 keer hoger ligt: https://www.rivm.nl/nieuws/oversterfte-door-nieuwe-coronavirus

Daarmee kom je dan uit op een sterfte van zo'n 1%-1.3% snel berekend.

Ik ben niet bekend ermee of er in de VS ook al resultaten zijn van dergelijk onderzoek.
Goed punt. Het werkelijke cijfer zal hierdoor wat hoger liggen. In de USA wordt zonder te testen covid-19 wel aangewezen als mogelijke doodsoorzaak als er daarvoor vermoedens zijn. Ik weet niet of dat ik NL ook gebeurt.
pi_192749235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je lult weer compleet om het argument dat je 'boehoe de media' verhaaltje als een lul op een drumstel sloeg heen, maar goed.
Hoe kom je erbij dat antistoftesten de beste methode zouden zijn om te beslissen of je maatregelen weer kunt versoepelen of niet?
Omdat je met anti stof steek proeven een veel beter beeld krijgt van de werkelijke impact en verspreiding van het virus onder de bevolking.
pi_192749244
Maar het sterftepercentage is ook niet zo relevant. De hoofdreden voor een lockdown heeft niet met sterfte te maken. De hoofdreden is dat je niet wil dat de IC's overspoeld raken.

Stel je voor, er komt vandaag een medicijn waardoor corona in 0 gevallen meer dodelijk is (mits juiste behandeling, met ook IC apparatuur, indien nodig). Maar er komt nog wel een net zo hoog of daardoor waarschijnlijk zelfs hoger percentage van de gevallen op de IC. Dan kun je ondanks een sterftecijfer van 0% nog geen enkele maatregel versoepelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 april 2020 @ 12:16:04 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_192749317
Trump is aardig stil over hydroxychloroquine de laatste tijd, wat is daarmee gebeurd?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 22 april 2020 @ 12:16:28 #162
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192749323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Trump is nooit zuiver geweest, maar nu is niet zuiver zijn een probleem?
Die factchecker is wel degelijk zuiver (in de zin van eerlijk, te goeder trouw etc) alleen niet letterlijk. Het is blijkbaar iemand die net als de meesten hier onmiddellijk doorhad dat het aantal testen niet relevant is zonder daarbij tenminste ook even te kijken naar het bevolkingsaantal.

Maar zelf nadenken en Trump doorzien is blijkbaar verboten door de alt-right korrektheit polizei, want die nemen zelf het liefst alles letterlijk. Wel, alleen als het ze goed uitkomt natuurlijk, anders komen ze met termen als 'alternative facts' of ze roepen doodleuk dat jij toch echt niet altijd alles letterlijk moet nemen, zoals toen Trump riep dat ... Ach, laat ook eigenlijk maar, anders ben ik volgende maand nog bezig. :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192749342
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:37 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat betreft opheffen van de lockdown maatregelen kun je veel beter met steekproeven gaan testen op anti stoffen. In NL worden zulke proeven ook gedaan en zitten we op 3-4% momenteel, wat het sterfte percentage gelijk terug brengt naar circa 0.5%. Zijn er in Amerika ook zulke proeven gaande ? Ben wel benieuwd naar die cijfers.
Onzin. Je wilt genoeg testen zodat je coronagevallen kunt volgen zodat je de verspreiding kunt beheersen. Dat gaat dus over actieve opsporing en gerichte maatregelen nemen zoals isoleren en testen van omgeving en niet om hoeveel mensen het al hebben gehad.

Dat laatste is vooral interessant om te bekijken of er een mate van groepsimmuniteit is opgebouwd en hooguit om te beoordelen in het grotere geheel hoe snel het virus zich nog verspreid.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:17:34 #164
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192749344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:11 schreef kladderadatsch het volgende:

In Monaco zou het trouwens 100% zijn, maar dat snappen de meesten natuurlijk wel. Althans, mag ik toch hopen.
Als je 38862 deelt door 100 dan kom je toch uit op een gemiddelde van 388,62? Dat zou inhouden dat er niet volledige testen worden uitgevoerd en dat is toch raar. Of het betekent dat ze onder buitenlandse invloed de cijfers aan het manipuleren zijn.

/BillMitchellMode off
pi_192749363
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Omdat je met anti stof steek proeven een veel beter beeld krijgt van de werkelijke impact en verspreiding van het virus onder de bevolking.
Dat is maar de vraag als je het aantal doden niet accuraat kunt registeren omdat je niet genoeg a priori testcapaciteit heb, maar dat is ook helemaal niet het idee achter de vraag of je wel of niet een lockdown zou moeten opheffen. Dat gaat er niet om of er in relatieve zin 0,5% of 1% sterfte is, maar of je zoals Hanca al aangeeft de boel beheersbaar kan houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192749560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:16 schreef zalkc het volgende:
Trump is aardig stil over hydroxychloroquine de laatste tijd, wat is daarmee gebeurd?
Hij heeft er te weinig van ingenomen zelf?

Zijn andere meds zijn uitgewerkt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192749565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Goed punt. Het werkelijke cijfer zal hierdoor wat hoger liggen. In de USA wordt zonder te testen covid-19 wel aangewezen als mogelijke doodsoorzaak als er daarvoor vermoedens zijn. Ik weet niet of dat ik NL ook gebeurt.
Niet helemaal, sinds enige tijd wordt een vermoedelijke doodsoorzaak op het overlijdenscertificaat meegenomen. Dan nog heb je ondertellingen vanwege andere redenen. Het wisselt ook enigszins per staat, zie bv. dit artikel: https://www.miamiherald.c(...)rticle242049731.html

Een ander artikel laat zien dat het een breed fenomeen is en zeker niet uniek voor Nederland. De VS als geheel wordt niet besproken, maar New York City wordt wel uitgelicht. Als je daar naar kijkt is het relatief (en absoluut) echt veel groter dan hier:


https://www.nytimes.com/i(...)-missing-deaths.html
  woensdag 22 april 2020 @ 12:34:23 #168
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192749599
298 % :X :'(
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 12:50:48 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192749811
Goed, Trump liegt, Trumpista's verdedigen het liegen. Same shit, Different day.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192749855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:50 schreef Tijger_m het volgende:
Goed, Trump liegt, Trumpista's verdedigen het liegen. Same shit, Different day.
Boring inderdaad. :O Next!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192749889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:17 schreef archito het volgende:

[..]

Onzin. Je wilt genoeg testen zodat je coronagevallen kunt volgen zodat je de verspreiding kunt beheersen. Dat gaat dus over actieve opsporing en gerichte maatregelen nemen zoals isoleren en testen van omgeving en niet om hoeveel mensen het al hebben gehad.

Dat laatste is vooral interessant om te bekijken of er een mate van groepsimmuniteit is opgebouwd en hooguit om te beoordelen in het grotere geheel hoe snel het virus zich nog verspreid.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag als je het aantal doden niet accuraat kunt registeren omdat je niet genoeg a priori testcapaciteit heb, maar dat is ook helemaal niet het idee achter de vraag of je wel of niet een lockdown zou moeten opheffen. Dat gaat er niet om of er in relatieve zin 0,5% of 1% sterfte is, maar of je zoals Hanca al aangeeft de boel beheersbaar kan houden.
Volgens de gezondheidsexperts en o.a. Cuomo is het zeker wel een zeer belangrijke variabele voor het heropenen van de economie en ontheffen van de maatregelen. Ze gaan in New York iig dan ook flink anti stoffen testen komende tijd.

quote:
New York has begun “the most aggressive” statewide antibody testing to help determine how much of the population has been infected by and recovered from the coronavirus — a step health officials say is essential for reopening the economy.

Gov. Andrew Cuomo said Monday that state Department of Health officials plan to randomly select 3,000 people for tests that will look for indications that their bodies have fought off the virus, even if they were never tested or showed any symptoms.

[quote]“Any plan to start to reopen the economy has to be based on data and testing, and we have to make sure our antibody and diagnostic testing is up to the scale we need so we can safely get people back to work,” Cuomo said in a statement, adding that the testing would be done “in the most aggressive way in the nation.”
https://globalpandemic.ne(...)t-to-reopen-economy/

[ Bericht 9% gewijzigd door Sjemmert op 22-04-2020 13:05:05 ]
  woensdag 22 april 2020 @ 12:58:05 #172
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192749908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:16 schreef zalkc het volgende:
Trump is aardig stil over hydroxychloroquine de laatste tijd, wat is daarmee gebeurd?
Hij is er mee op zijn bek gegaan, en is verder gegaan met de volgende zwendel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192749988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:31 schreef Salina het volgende:

[..]

Hij heeft er te weinig van ingenomen zelf?

Zijn andere meds zijn uitgewerkt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is natuurlijk een basale maatstaf in de medische wetenschap om effecten en risico's echt zo objectief mogelijk in kaart te brengen, namelijk de RCT. Daarvan zijn er wel de nodige aan de gang nu, zie de registratie.
Er is er één in China gedaan met 62 patiėnten (vrij kleine populatie natuurlijk) met milde symptomen waarbij de groep die het middel kreeg wat sneller leek te herstellen en de vier gevallen van ernstige symptomen in de controlegroep zaten (bron).
Maar daar heb je natuurlijk een ander punt te pakken. Een RCT is complexer dan enkel 'het middel is effectief en veilig'. Je kunt specifieke groepen pakken voor behandeling, zoals in de Chinese studie mensen met milde symptomen, mensen in een vergevorderd stadium, mensen met ernstige onderliggende condities of juist zonder en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 22 april 2020 @ 13:05:06 #174
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192750000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hij is er mee op zijn bek gegaan, en is verder gegaan met de volgende zwendel.
Samen met die voor $30 per vat gekochte olie zal dat inkopen van hydroxychloroquine toch best een flinke duit hebben gekost. Hebben ze daar niemand die een beetje op de centjes let of zo?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192750008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Volgens de gezondheidsexperts en o.a. Cuomo is het zeker wel een zeer belangrijke variabele voor het heropenen van de economie en ontheffen van de maatregelen. Ze gaan in New York iig dan ook flink anti stoffen testen komende tijd.
[..]

https://globalpandemic.ne(...)t-to-reopen-economy/
Ja, als een heel behoorlijk percentage mensen antistoffen heeft, dan wordt het relevant. Maar dat gaat echt om veel hogere percentages dan die 3,5% van hier. Bij 20% begint er wat invloed te zijn (het virus botst vaker op mensen waar het geen grond kan vinden) en eigenlijk pas bij 50 of 60% kun je echt spreken van het feit dat die immuniteit helpt.

Nou zou het kunnen dat in New York het percentage wel hoog is, daar heeft het virus toch een behoorlijke tijd zijn gang kunnen gaan zonder dat er maatregelen waren. Bij een sterfte van 10.000 in New York, zou je verwachten dat zo'n 1.000.000 new yorkers het hebben gehad (sterfte is zo'n 1%), dan zitten ze daar al boven de 10%.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192750242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kan even geen bron vinden, maar ik geloof dat als er 2 positief getest waren op een afdeling de rest niet meer getest werden.
Juist wel. Omdat iedereen apart wordt verpleegd. En je wil je medewerkers beschermen. Zo'n maatregel is gewoon erg zwaar omdat er constant 1 persoon op zit vanwege de materialen die je gebruikt een schaars zijn en om besmetting zo klein mogelijk te houden.
pi_192750673
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

[..]

Volgens de gezondheidsexperts en o.a. Cuomo is het zeker wel een zeer belangrijke variabele voor het heropenen van de economie en ontheffen van de maatregelen. Ze gaan in New York iig dan ook flink anti stoffen testen komende tijd.
[..]

https://globalpandemic.ne(...)t-to-reopen-economy/
Wat daar staat is het Duitse model met een immuniteitsdocument of iets vergelijkbaars, met het door jouw geclaimde idee dat je ermee bepaalt of 0,5% of 0,8% heeft het weinig van doen.
Overigens wordt inmiddels ook betwist of er wel garantie op immuniteit is, zoals ook in je eigen link te lezen valt.
Er is waarschijnlijk ook eerder een vaccin dan een natuurlijke groepsimmuniteit.
Veel belangrijker voor het loslaten van lockdownmaatregelen is dat je de boel weer enigszins in de hand kan houden met testen en contactonderzoeken en dan praat je over a priori diagnostische testen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 22 april 2020 @ 14:00:46 #178
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192750689
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een basale maatstaf in de medische wetenschap om effecten en risico's echt zo objectief mogelijk in kaart te brengen, namelijk de RCT. Daarvan zijn er wel de nodige aan de gang nu, zie de registratie.
Er is er één in China gedaan met 62 patiėnten (vrij kleine populatie natuurlijk) met milde symptomen waarbij de groep die het middel kreeg wat sneller leek te herstellen en de vier gevallen van ernstige symptomen in de controlegroep zaten (bron).
Maar daar heb je natuurlijk een ander punt te pakken. Een RCT is complexer dan enkel 'het middel is effectief en veilig'. Je kunt specifieke groepen pakken voor behandeling, zoals in de Chinese studie mensen met milde symptomen, mensen in een vergevorderd stadium, mensen met ernstige onderliggende condities of juist zonder en ga zo maar door.
Dit kun je gewoon vooraf grotendeels bedenken wanneer je als arts eerst even goed kijkt naar de betreffende geneesmiddelen. Dan stel je de vraag waarom het zo is dat sommige mensen zo snel genezen zijn en dan kom je door deductie vanzelf op de meest waarschijnlijke reden uit. Aan de hand daarvan kun je gegevens invoeren en dan draai je een programma/model. Dan zou je kunnen zien of het überhaupt de moeite waard is.

Hydroxychloroquine in combinatie met zinc (merknaam weer kwijt) werkt volgens de artsen die hier werken en ongeveer gedaan hebben wat ik hierboven zeg met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid alleen bij patiėnten waarbij al bepaalde schadelijke bacteriėn in het lichaam aanwezig waren, welke dan vanwege de besmetting met Corona de kans zien om zich ineens razendsnel te vermenigvuldigen. Die mensen gaan dus in feite dood aan een bacteriėle infectie die normaal gesproken misschien nooit echt was uitgebroken omdat het immuunsysteem dat zonder de aanwezigheid van Corona min of meer onder controle kon houden. Moet je wel van te voren weten bij wie dat het geval is.

En dįn kun je gewoon berekenen of het de moeite van het risico waard is wat het geven van hydroxychloroquine met zich mee brengt. Niet dus. Het is trouwens tamelijk dwaas om een grootschalig onderzoek op te zetten wanner de kans van slagen zo klein is.

Tenzij er heel andere belangen een rol spelen, maar dan hebben we het inmiddels niet meer over wetenschap maar over iets anders.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192750699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Juist wel. Omdat iedereen apart wordt verpleegd. En je wil je medewerkers beschermen. Zo'n maatregel is gewoon erg zwaar omdat er constant 1 persoon op zit vanwege de materialen die je gebruikt een schaars zijn en om besmetting zo klein mogelijk te houden.
Nee, als er 2 op een afdeling positief zijn werd er in elk geval tot 1 week geleden niet verder getest, dat kan ik uit ervaring vertellen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192750717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Dit kun je gewoon vooraf grotendeels bedenken wanneer je als arts eerst even goed kijkt naar de betreffende geneesmiddelen. Dan stel je de vraag waarom het zo is dat sommige mensen zo snel genezen zijn en dan kom je door deductie vanzelf op de meest waarschijnlijke reden uit. Aan de hand daarvan kun je gegevens invoeren en dan draai je een programma/model. Dan zou je kunnen zien of het überhaupt de moeite waard is.

Hydroxychloroquine in combinatie met zinc (merknaam weer kwijt) werkt volgens de artsen die hier werken en ongeveer gedaan hebben wat ik hierboven zeg met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid alleen bij patiėnten waarbij al bepaalde schadelijke bacteriėn in het lichaam aanwezig waren, welke dan vanwege de besmetting met Corona de kans zien om zich ineens razendsnel te vermenigvuldigen. Die mensen gaan dus in feite dood aan een bacteriėle infectie die normaal gesproken misschien nooit echt was uitgebroken omdat het immuunsysteem dat zonder de aanwezigheid van Corona min of meer onder controle kon houden. Moet je wel van te voren weten bij wie dat het geval is.

En dįn kun je gewoon berekenen of het de moeite van het risico waard is wat het geven van hydroxychloroquine met zich mee brengt. Niet dus. Het is trouwens tamelijk dwaas om een grootschalig onderzoek op te zetten wanner de kans van slagen zo klein is.

Tenzij er heel andere belangen een rol spelen, maar dan hebben we het inmiddels niet meer over wetenschap maar over iets anders.
Eh nee, dat kun je niet 'berekenen' aan de hand van 'gegevens invoeren in een model'. Hoe kom je daarbij?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192750818
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat daar staat is het Duitse model met een immuniteitsdocument of iets vergelijkbaars, met het door jouw geclaimde idee dat je ermee bepaalt of 0,5% of 0,8% heeft het weinig van doen.
Overigens wordt inmiddels ook betwist of er wel garantie op immuniteit is, zoals ook in je eigen link te lezen valt.
Er is waarschijnlijk ook eerder een vaccin dan een natuurlijke groepsimmuniteit.
Veel belangrijker voor het loslaten van lockdownmaatregelen is dat je de boel weer enigszins in de hand kan houden met testen en contactonderzoeken en dan praat je over a priori diagnostische testen.
Natuurlijk heeft het daar ook mee van doen. Als je wil weten hoeveel procent er overlijden moet je ook weten hoeveel er het gehad hebben. Als je dat niet weet kan je ook niets of iig weinig zinnigs zeggen over het sterfte percentage. Lijkt me vrij logisch en vandaar dat daar ook steeds meer onderzoeken naar gedaan worden. Hoe meer data des te beter kun je het beleid daarop aanpassen.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:12:39 #182
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192750846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Eh nee, dat kun je niet 'berekenen' aan de hand van 'gegevens invoeren in een model'. Hoe kom je daarbij?
Als je de juiste gegevens hebt kun je natuurlijk wel een berekening maken. Hoezo niet?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192751108
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het daar ook mee van doen. Als je wil weten hoeveel procent er overlijden moet je ook weten hoeveel er het gehad hebben. Als je dat niet weet kan je ook niets of iig weinig zinnigs zeggen over het sterfte percentage. Lijkt me vrij logisch en vandaar dat daar ook steeds meer onderzoeken naar gedaan worden. Hoe meer data des te beter kun je het beleid daarop aanpassen.
Maar zoals al heel vaak gezegd: het sterftepercentage is niet zo relevant. Het gaat om het "IC-percentage" en dan in verhouding tot hoeveel IC bedden je hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 14:33:15 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192751129
realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-04-2020 om 14:08:05 I have instructed the United States Navy to shoot down and destroy any and all Iranian gunboats if they harass our ships at sea. reageer retweet
En breng dan ook gelijk hun vliegtuigen tot zinken!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 14:35:19 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192751154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:05 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Samen met die voor $30 per vat gekochte olie zal dat inkopen van hydroxychloroquine toch best een flinke duit hebben gekost. Hebben ze daar niemand die een beetje op de centjes let of zo?
Jawel, the GAO:

https://www.gao.gov/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 14:38:28 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192751196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:33 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-04-2020 om 14:08:05 I have instructed the United States Navy to shoot down and destroy any and all Iranian gunboats if they harass our ships at sea. reageer retweet
En breng dan ook gelijk hun vliegtuigen tot zinken!
Goed plan maar dan schiet Iran terug en of dit nu echt de tijd is om een shooting war te beginnen betwijfel ik. Maar goed, het is Trump dus vermoedelijk denkt hij van wel, kan hij stoer doen en mischien zelfs een militaire parade afnemen.

De wargames die het Pentagon gehouden heeft over Iraanse gunboat aanvallen vielen overigens nogal slecht uit voor de US Navy.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_192751467
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft het daar ook mee van doen. Als je wil weten hoeveel procent er overlijden moet je ook weten hoeveel er het gehad hebben. Als je dat niet weet kan je ook niets of iig weinig zinnigs zeggen over het sterfte percentage. Lijkt me vrij logisch en vandaar dat daar ook steeds meer onderzoeken naar gedaan worden. Hoe meer data des te beter kun je het beleid daarop aanpassen.
Ja ho eens even, ik zeg nergens dat je niet moet weten wat het aantal infecties is om een accurate bepaling van de mortaliteit te kunnen doen, ik zeg dat dat verder geen relatie heeft tot het al dan niet versoepelen van lockdownmaatregelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 22 april 2020 @ 14:58:25 #188
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192751497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:05 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Samen met die voor $30 per vat gekochte olie zal dat inkopen van hydroxychloroquine toch best een flinke duit hebben gekost. Hebben ze daar niemand die een beetje op de centjes let of zo?
Mnuchin. nee dus.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 14:59:14 #189
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192751511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jawel, the GAO:

https://www.gao.gov/
En die zaten te slapen of waren ze bang voor een boze tweet? Kan me namelijk niet zo goed voorstellen dat ze dit nou echt een goed idee vonden. Die olie kan ik dan nog enigszins begrijpen, maar miljoenen doses hydroxychloroquine op basis van wat anekdotisch bewijs?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192751529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:12 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Als je de juiste gegevens hebt kun je natuurlijk wel een berekening maken. Hoezo niet?
Omdat we nog lange na niet op het niveau zijn dat we de processen in het menselijk lichaam dusdanig in modellen kunnen vatten dat die modellen een betrouwbaar beeld geven van eventuele effectiviteit of bijwerkingen.

Natuurlijk een model kan best gebruikt worden als eerste aanwijzing ergens voor, maar voordat je een geneesmiddel op de markt hebt moet je met goede reden heel wat stadia door. In vitro proeven, in vivo studies bij dieren en mensen, gedegen RCTs om echt effect te zien en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 22 april 2020 @ 15:01:49 #191
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192751555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Mnuchin. nee dus.
O, dus toch. Was de eerste waar ik aan dacht maar dacht dat ik me vergiste. Het leek me te veel voor de hand liggen. :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:02:52 #192
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192751580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goed plan maar dan schiet Iran terug en of dit nu echt de tijd is om een shooting war te beginnen betwijfel ik. Maar goed, het is Trump dus vermoedelijk denkt hij van wel, kan hij stoer doen en mischien zelfs een militaire parade afnemen.

De wargames die het Pentagon gehouden heeft over Iraanse gunboat aanvallen vielen overigens nogal slecht uit voor de US Navy.
Ach die gek heeft weer wat op Fox & Friends gezien en raaskalt weer wat om z’n agressieve base op te poken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 15:03:39 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192751591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:02 schreef Szura het volgende:

[..]

Ach die gek heeft weer wat op Fox & Friends gezien en raaskalt weer wat om z’n agressieve base op te poken.
Ongetwijfeld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:03:53 #194
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192751597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:01 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

O, dus toch. Was de eerste waar ik aan dacht maar dacht dat ik me vergiste. Het leek me te veel voor de hand liggen. :P
Het is een echte clusterfuck daar. Mijn neef ziet zijn zuurverdiende spaarcenten sneller opdampen dan een plas aceton. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 15:06:08 #195
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192751631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:03 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is een echte clusterfuck daar. Mijn neef ziet zijn zuurverdiende spaarcenten sneller opdampen dan een plas aceton. :P
Waarom heeft hij geen schulden dan? Dat is veel beter. Vraag maar aan Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 15:08:24 #196
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192751682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:02 schreef Szura het volgende:

[..]

Ach die gek heeft weer wat op Fox & Friends gezien en raaskalt weer wat om z’n agressieve base op te poken.
MattGertz twitterde op woensdag 22-04-2020 om 14:47:36 Uhhh...

Left, Fox & Friends, 7:31 a.m.

"Just last week, armed Iranian boats were caught on camera performing dangerous maneuvers around our warships in the Persian Gulf."

Right, Trump, 8:08 a.m. https://t.co/MaIBbOzlq5 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192751813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ho eens even, ik zeg nergens dat je niet moet weten wat het aantal infecties is om een accurate bepaling van de mortaliteit te kunnen doen, ik zeg dat dat verder geen relatie heeft tot het al dan niet versoepelen van lockdownmaatregelen.
Ik denk dat dat zeker een relatie heeft tot het al dan niet versoepelen van de maatregelen. Geen idee waarom je dat betwist. Uiteraard spelen er een hoop verschillende factoren mee daarvoor maar de resultaten van deze steekproeven lijken me toch een zeer belangrijk factor in die beslissing. Volgens het artikel dat ik postte zelfs essentieel, aldus de health officials.

quote:
New York has begun “the most aggressive” statewide antibody testing to help determine how much of the population has been infected by and recovered from the coronavirus — a step health officials say is essential for reopening the economy.
pi_192751881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zeker een relatie heeft tot het al dan niet versoepelen van de maatregelen. Geen idee waarom je dat betwist. Uiteraard spelen er een hoop verschillende factoren mee daarvoor maar de resultaten van deze steekproeven lijken me toch een zeer belangrijk factor in die beslissing. Volgens het artikel dat ik postte zelfs essentieel, aldus de health officials.
[..]

Ja dat staat er dus weer niet. Jij hebt het over de mortaliteit, hier gaat het over het feit dat je dus middels testen hoeveel mensen er weer hersteld (en dus naar verwachting immuun) zijn. Volledige immuniteit betekent immers dat je in theorie onbevreesd weer aan de slag zou kunnen en een voldoende niveau van immuniteit onder de bevolking betekent feitelijk dat het virus zich niet meer kan verspreiden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192751884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zeker een relatie heeft tot het al dan niet versoepelen van de maatregelen. Geen idee waarom je dat betwist. Uiteraard spelen er een hoop verschillende factoren mee daarvoor maar de resultaten van deze steekproeven lijken me toch een zeer belangrijk factor in die beslissing. Volgens het artikel dat ik postte zelfs essentieel, aldus de health officials.
[..]

Je snapt blijkbaar de reden van de lockdowns niet: dat heeft niets te maken met dat Corona zo dodelijk is (want dat valt wel mee, er zijn vele veel dodelijkere ziektes), maar omdat de IC's vol lopen zonder lockdown en er zoals in Italiė gebeurde vervolgens mensen op de grond moeten liggen in ziekenhuizen.

Dan is het mortualiteitscijfer dus niet interessant. Je ziet dat in Nederland ook niks werd gemeld over aantal doden voordat ze kunnen versoepelen, wel over het aantal mensen op de IC. Sterker nog: zelfs bij de doelen van de lockdown (die steeds langs komen bij de briefing van de Tweede Kamer op donderdag) werd "doden voorkomen" nooit genoemd. Wel "voorkomen dat de IC vol loopt".

Immuniteit is wat anders, dat is wel relevant. Maar wel pas bij hogere percentages.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 april 2020 @ 15:52:02 #200
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192752367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom heeft hij geen schulden dan? Dat is veel beter. Vraag maar aan Trump.
hij heeft geen schulden, wel een erfenis van zijn moeder, ongeveer 3 kwart miljoen.. En natuurlijk zijn eigen spaargeld die hij in dat fonds had gestopt

[ Bericht 5% gewijzigd door klappernootopreis op 22-04-2020 17:35:55 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192752373
In het kader van 'hut heb op feesboek gestaan!', dit klinkt wel echt cynisch:

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 15:53:57 #202
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192752384
revrrlewis twitterde op woensdag 22-04-2020 om 13:39:38 Brian Kilmeade on the temporary immigration ban: "You mentioned yesterday the au pair, Ainsley, for middle class families, they're going to be allowed to come because they allow people like you to be able to work ... he's showing he's not tone deaf" https://t.co/hbzClSpIBL reageer retweet
Gelukkig, de middenklasse kan gewoon de butler houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192752918
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:53 schreef Ulx het volgende:
revrrlewis twitterde op woensdag 22-04-2020 om 13:39:38 Brian Kilmeade on the temporary immigration ban: "You mentioned yesterday the au pair, Ainsley, for middle class families, they're going to be allowed to come because they allow people like you to be able to work ... he's showing he's not tone deaf" https://t.co/hbzClSpIBL reageer retweet
Gelukkig, de middenklasse kan gewoon de butler houden.
Best of both :). Zal wel wat stemmen opleveren denk ik zo.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 16:30:44 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192753008
realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-04-2020 om 16:17:08 CDC Director was totally misquoted by Fake News @CNN on Covid 19. He will be putting out a statement. reageer retweet
Lordy, zou CNN tapes hebben?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192753060
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat de USA de meeste tests heeft uitgevoerd klopt gewoon inderdaad :W

1st, not 39th.
Eens dat de check niet klopt hoor. Maar beetje raar Trumpsupporters hier over te horen. Blijkbaar moeten we Trump niet letterlijk nemen, tenzij we hem letterlijk moeten nemen....
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 17:06:08 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192753540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:30 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-04-2020 om 16:17:08 CDC Director was totally misquoted by Fake News @:CNN on Covid 19. He will be putting out a statement. reageer retweet
Lordy, zou CNN tapes hebben?
Het gaat denk ik om dit waar Trump over staat te schuimbekken.

Acosta twitterde op woensdag 22-04-2020 om 17:03:08 Source close to coronavirus task force said others on panel share concerns of CDC Dir Redfield that “second wave” of COVID-19 could be more devastating as it may combine with flu outbreak: “Influenza and COVID simultaneously could completely overwhelm the health care system.” reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192753571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het gaat denk ik om dit waar Trump over staat te schuimbekken.
Het "And when I’ve said this to others, they kind of put their head back, they don’t understand what I mean." raakt ook wel een snaartje natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 17:40:21 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192753946
kurteichenwald twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:07:54 Study finds people who watched Sean Hannity were more likely to die from COVID-19 - https://t.co/fU8VcSf2tL reageer retweet
Nee, niet the Onion.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 april 2020 @ 17:56:37 #209
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192754096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:40 schreef Ulx het volgende:
kurteichenwald twitterde op woensdag 22-04-2020 om 04:07:54 Study finds people who watched Sean Hannity were more likely to die from COVID-19 - https://t.co/fU8VcSf2tL reageer retweet
Nee, niet the Onion.
Het mag dan fake news zijn, maar in dit geval zou het best wel waar kunnen zijn..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192754153
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het mag dan fake news zijn, maar in dit geval zou het best wel waar kunnen zijn..
Er stierf onlangs een man uit Ohio die beweerde dat de lockdown vanwege covid-19 bullshit was, even opzoeken weer:

https://www.foxnews.com/h(...)s-and-political-ploy

En dat is dus van Fox News dus volgens die rechtse gekkies kan het zeker geen Fake News zijn? Graag hoor ik o.a. @Chivaz daarover. :)

blijkbaar ging hij vooral tekeer voordat het thuisblijfbevel er kwam :{
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 18:07:20 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192754216
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het mag dan fake news zijn, maar in dit geval zou het best wel waar kunnen zijn..
https://bfi.uchicago.edu/working-paper/2020-44/

Tenzij ze 18 dagen te laat waren lijkt dit me geen grap.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 april 2020 @ 18:15:40 #212
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192754318
Ik geloof het ook wel. Stond vandaag nog een stuk in de NYT over een bar eigenaar uit New York: A Beloved Bar Owner Was Skeptical About the Virus. Then He Took a Cruise. waarin Fox en Hannity ook voorbij kwamen:

quote:
“He watched Fox, and believed it was under control,’’ Kristen told me.

Early in March Sean Hannity went on air proclaiming that he didn’t like the way that the American people were getting scared “unnecessarily.’’ He saw it all, he said, “as like, let’s bludgeon Trump with this new hoax.”

Eventually, Fox changed course and took the virus more seriously, but the Joyces were long gone by then. A spokeswoman for Fox News said that Mr. Hannity made statements taking the spread of coronavirus seriously early on, and that his comment about the public being scared by the coverage happened after the Joyces had left on their cruise.
[edit] zie dat het al van 18 april is, zag het zelf wel vandaag pas

[ Bericht 1% gewijzigd door kladderadatsch op 22-04-2020 18:40:03 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192754332
In de gevangenissen gaat het echt niet goed -O-

DavidColeACLU twitterde op woensdag 22-04-2020 om 16:54:01 BREAKING: New study shows that if we don’t do something about COVID-19 in our jails, more than 100,000 Americans, in and out of those jails, will die. https://t.co/qJo4kPiOBH reageer retweet
Draadje:
ACLU twitterde op woensdag 22-04-2020 om 16:49:51 NEW: We just released a new model with academic partners showing that COVID-19 could claim the lives of approximately 100,000 more people than current projections stipulate if jail populations are not dramatically and immediately reduced. https://t.co/4TUgyiJxJV reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192754356
GA Gov. Brian Kemp is reopening sectors of the economy beginning Friday

Georgia de eerste binnen de VS ?
  woensdag 22 april 2020 @ 18:28:50 #215
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192754475
https://www.washingtonpos(...)1-death-destination/

Misschien dat de andere users geneigd zijn om deze column te lezen. Dit bracht voor de eerste keer sinds tijden weer eens een lach op mijn gezicht. :D
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 18:29:01 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192754478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:19 schreef JANdeDERDE het volgende:
GA Gov. Brian Kemp is reopening sectors of the economy beginning Friday

Georgia de eerste binnen de VS ?
De eerste wat? De eerste staat waar bedrijven kapot worden geprocedeerd omdat ze hun werknemers in gevaarlijke omstandigheden lieten werken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192754524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

De eerste wat? Waar bedrijven kapot worden geprocedeerd omdat ze hun werknemers in gevaarlijke omstandigheden lieten werken?
Eeuh wat jij wilt ;)

Zijn überhaupt alle staten in lockdown ?

En is Georgia de 1ste die naar een lock out toe werkt?
  woensdag 22 april 2020 @ 18:33:44 #218
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192754540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

De eerste wat? De eerste staat waar bedrijven kapot worden geprocedeerd omdat ze hun werknemers in gevaarlijke omstandigheden lieten werken?
Ik dacht dat dat south dakota was
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192754571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, als er 2 op een afdeling positief zijn werd er in elk geval tot 1 week geleden niet verder getest, dat kan ik uit ervaring vertellen.
Nou ik ook. Bij ons wordt gewoon getest. Hoe kan je anders beleid voeren?
pi_192754600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:36 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou ik ook. Bij ons wordt gewoon getest. Hoe kan je anders beleid voeren?
Bij 2 besmette mensen op een afdeling wordt de afdeling afgesloten en wordt iedereen met klachten gezien als besmet met corona. Iedereen werkt daar dan met bescherming.

Dit is ook de werkwijze die de RIVM in elk geval tot een week geleden adviseerde, Van Dissel heeft dat zeker een paar keer genoemd en die vrouw die er namens de instellingen bij zat ook (op donderdag, bij de briefing van de Tweede Kamer).

Als er 2 besmet zijn en dan krijgt er vervolgens een derde klachten, heb je toch geen test nodig om te begrijpen dat die corona heeft?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 18:43:14 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192754646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat south dakota was
Die vleesverwerker? Die zal wel aardig wat aanklachten aan de broek krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192754747
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij 2 besmette mensen op een afdeling wordt de afdeling afgesloten en wordt iedereen met klachten gezien als besmet met corona. Iedereen werkt daar dan met bescherming.

Dit is ook de werkwijze die de RIVM in elk geval tot een week geleden adviseerde, Van Dissel heeft dat zeker een paar keer genoemd en die vrouw die er namens de instellingen bij zat ook (op donderdag, bij de briefing van de Tweede Kamer).

Als er 2 besmet zijn en dan krijgt er vervolgens een derde klachten, heb je toch geen test nodig om te begrijpen dat die corona heeft?
Jawel. Want het kunnen ook andere oorzaken zijn. Je gaat van corona uit en test. Is de test negatief dan gaat deze uit barričre. Is de test positief dan ga je ook kijken of deze naar het ziekenhuis zou willen als het zo ver is. Veel willen niet maar sommigen willen wel naar een ziekenhuis.
Verder kan je niet een afdeling van 30 bewoners allemaal behandelen alsof ze corona hebben omdat je niet genoeg materiaal hebt en ook niet genoeg manschappen. Bij 1 positieve gaat bij ons het slot op de afdeling trouwens. Omdat we meer dan 120 bewoners hebben over de verschillende afdelingen.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 18:56:16 #223
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192754874
thehill twitterde op woensdag 22-04-2020 om 18:10:04 El Paso mayor says city may sue Trump campaign over failure to pay $500,000 in rally expenses https://t.co/yQmmrJB8zB https://t.co/1LpRl6Uw3F reageer retweet
Terecht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192754984
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:49 schreef Chadi het volgende:

[..]

Jawel. Want het kunnen ook andere oorzaken zijn. Je gaat van corona uit en test. Is de test negatief dan gaat deze uit barričre. Is de test positief dan ga je ook kijken of deze naar het ziekenhuis zou willen als het zo ver is. Veel willen niet maar sommigen willen wel naar een ziekenhuis.
Verder kan je niet een afdeling van 30 bewoners allemaal behandelen alsof ze corona hebben omdat je niet genoeg materiaal hebt en ook niet genoeg manschappen. Bij 1 positieve gaat bij ons het slot op de afdeling trouwens. Omdat we meer dan 120 bewoners hebben over de verschillende afdelingen.
Tja, zo werkt het niet in de meeste verzorgingstehuizen. Wat ik zeg is toch echt ook wat Van Dissel steeds zegt (daarom wordt er ook steeds gesproken over een heel deel vermoedelijke coronapatienten, naast de zekere, in verpleeghuizen). Maar goed, dat is hier verder offtopic.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 woensdag 22 april 2020 @ 19:12:24 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192755137
Heeft Trump wčl genoeg dialysemachines op voorraad?

ABCPolitics twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:00:25 The supply of dialysis machines may be in jeopardy as a new coronavirus-kidney link emerges. https://t.co/rToJ2p2YCk reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192755495
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:01 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Er stierf onlangs een man uit Ohio die beweerde dat de lockdown vanwege covid-19 bullshit was, even opzoeken weer:

https://www.foxnews.com/h(...)s-and-political-ploy

En dat is dus van Fox News dus volgens die rechtse gekkies kan het zeker geen Fake News zijn? Graag hoor ik o.a. @:Chivaz daarover. :)

blijkbaar ging hij vooral tekeer voordat het thuisblijfbevel er kwam :{
En waarom moet ik daar wat over zeggen?
  woensdag 22 april 2020 @ 19:44:29 #227
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192755657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:33 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-04-2020 om 14:08:05 I have instructed the United States Navy to shoot down and destroy any and all Iranian gunboats if they harass our ships at sea. reageer retweet
En breng dan ook gelijk hun vliegtuigen tot zinken!
Gelukkig is warmonger Clinton niet aan de macht. Die zou zich heel snel laten provoceren tot oorlogsdaden.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 22 april 2020 @ 19:50:56 #228
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192755777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die vleesverwerker? Die zal wel aardig wat aanklachten aan de broek krijgen.
de hele vleesindustrie in de states gaat onderuit
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 19:52:48 #229
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192755809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:44 schreef Montov het volgende:

[..]

Gelukkig is warmonger Clinton niet aan de macht. Die zou zich heel snel laten provoceren tot oorlogsdaden.
iran weet allang dat Trump blaft maar geen tanden heeft
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192755928
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:52 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

iran weet allang dat Trump blaft maar geen tanden heeft
Wees er maar blij om dat de man terughoudend is met betrekking tot militair geweld.
Het staat toch in sterk contrast met de media hysterie tijdens zijn verkiezing. TRUMP IS GOING TO START WW3!!!!!!
  woensdag 22 april 2020 @ 20:00:27 #231
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192755968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wees er maar blij om dat de man terughoudend is met betrekking tot militair geweld.
Het staat toch in sterk contrast met de media hysterie tijdens zijn verkiezing. TRUMP IS GOING TO START WW3!!!!!!
Hij is grillig, maar de laatste jaren zijn we er stilaan er achter gekomen dat hij een laffe bullebak is.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 22 april 2020 @ 20:02:23 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192756018
Beter laat dan nooit. :') Of was deze politica al "ontdekt"?



Links is Melissa Ackison zichtbaar, kandidaat senator Ohio.

https://www.melissaackison.com/

chk de filmpje. Site van collega Repubs :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 22 april 2020 @ 20:02:28 #233
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192756020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hij is grillig, maar de laatste jaren zijn we er stilaan er achter gekomen dat hij een laffe bullebak is.
Knock on wood, please.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192756324
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:28 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.washingtonpos(...)1-death-destination/

Misschien dat de andere users geneigd zijn om deze column te lezen. Dit bracht voor de eerste keer sinds tijden weer eens een lach op mijn gezicht. :D
De eerste keer sinds tijden?

LOL
pi_192756481
SteveKornacki twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 16:55:35 In a new Pew poll, 41% of Dems say it bothers them that their nominee will be a white male in his 70s and 59% say it doesn't. By race:

White
Bothers 49%
Doesn't bother 51%

Black
Bothers 28%
Doesn't bother 72%

Hispanic
Bothers 30%
Doesn't bother 70%

https://t.co/WKPDSWFpiB reageer retweet
Ik blijf het apart vinden die fascinatie met ras, vooral dat juist blanken Democraten moeite hebben met Bidens huidskleur.
pi_192756490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En waarom moet ik daar wat over zeggen?
Het HOEFT niet maar het zou je wel sieren omdat je ook helemaal vrijwillig natuurlijk, een mening schijnt te geven over allerhande andere artikelen en bronnen en vooral over die zogenaamde liberale oba cnn, om die finaal af te kraken.

Reageren is natuurlijk je goed recht maar als je dat enkel op de reacties doet die je goed uitkomen heet dat selectief reageren namelijk en valt dat op.
  woensdag 22 april 2020 @ 20:27:55 #237
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_192756499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:26 schreef Chivaz het volgende:
SteveKornacki twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 16:55:35 In a new Pew poll, 41% of Dems say it bothers them that their nominee will be a white male in his 70s and 59% say it doesn't. By race:

White
Bothers 49%
Doesn't bother 51%

Black
Bothers 28%
Doesn't bother 72%

Hispanic
Bothers 30%
Doesn't bother 70%

https://t.co/WKPDSWFpiB reageer retweet
Ik blijf het apart vinden die fascinatie met ras, vooral dat juist blanken Democraten moeite hebben met Bidens huidskleur.
Het zou beter zijn als ze wat meer gefascineerd zijn door leeftijd.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 22 april 2020 @ 20:28:42 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_192756511
Nouja er staat white male in his 70s, niet gezegd dat huidskleur de bepalende factor is. Vermoed dat het meer is dat hij een establishment mastodont is, en die zijn nou eenmaal bovenmatig white, male en in hun 70s.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192756560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:27 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Het HOEFT niet maar het zou je wel sieren omdat je ook helemaal vrijwillig natuurlijk, een mening schijnt te geven over allerhande andere artikelen en bronnen en vooral over die zogenaamde liberale oba cnn, om die finaal af te kraken.

Reageren is natuurlijk je goed recht maar als je dat enkel op de reacties doet die je goed uitkomen heet dat selectief reageren namelijk en valt dat op.
Ik maak geen onderscheid tussen de liberale media en conservatieve media. Ik dacht dat ik daar wel duidelijk over ben geweest.
pi_192756590
Ik zou ook niet vrolijk worden van een premier die de 70 is gepasseerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192756598
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid tussen de liberale media en conservatieve media. Ik dacht dat ik daar wel duidelijk over ben geweest.
En toch hanteer je geregeld het woord 'de media' om te zeggen dat deze biased is en naar jouw mening samenzweren om Trump in een kwaad daglicht te zetten. Dus wil je dan nu beweren dat ook conservatieve bronnen onderdeel van het plot zijn om hun president te tarnishen?

Hoe moet ik dat verband zien? Geheel naar jouw opvattingen natuurlijk. Want er schijnt een fundamentele tegenstrijdigheid te bestaan.
pi_192756652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:34 schreef KI1234 het volgende:

[..]

En toch hanteer je geregeld het woord 'de media' om te zeggen dat deze biased is en naar jouw mening samenzweren om Trump in een kwaad daglicht te zetten. Dus wil je dan nu beweren dat ook conservatieve bronnen onderdeel van het plot zijn om hun president te tarnishen?

Yes, daar heb ik het een aantal topics geleden nog uitvoerig over gehad. Hoe de media bepalend is voor perceptie op een president. Ik heb het gehad over de Obama jaren met Fox News en de jaren onder Trump. Jammer dat je dat niet hebt meegekregen.

Ook had ik het over de totale hypocrisie hoe de users hier de propaganda van Fox News makkelijk konden doorzien maar dat ze blind waren voor de andere kant.
Blijkbaar voelt het goed om je onderbuik bevestigd te zien worden, dat heeft nu eenmaal zijn weerslag op de manier van verslaggeven.
Recent voorbeeldje, Tara Read een intern van Biden die claimt dat ze is aangerand.
Het heeft nauwelijks de voorpagina gehaald, Kavanaugh daarentegen die heeft zijn hele leven verwoest zien worden door een aantijging. Dat hele circus was een samenspel van de Democraten en de media. Hetzelfde zie je nu niet gebeuren, vraag je jezelf niet af waarom dat niet zo is?

[ Bericht 26% gewijzigd door Chivaz op 22-04-2020 20:45:56 ]
pi_192756874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:26 schreef Chivaz het volgende:
SteveKornacki twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 16:55:35 In a new Pew poll, 41% of Dems say it bothers them that their nominee will be a white male in his 70s and 59% say it doesn't. By race:

White
Bothers 49%
Doesn't bother 51%

Black
Bothers 28%
Doesn't bother 72%

Hispanic
Bothers 30%
Doesn't bother 70%

https://t.co/WKPDSWFpiB reageer retweet
Ik blijf het apart vinden die fascinatie met ras, vooral dat juist blanken Democraten moeite hebben met Bidens huidskleur.
Ik blijf het apart vinden, jouw fascinatie met ras.
Er staat dat vooral blanke democraten het een bezwaar vinden dat de genomineerde een blanke man is van 70+ maar jij stopt blijkbaar na het tweede gebruik van het woord blanke met lezen en negeert de rest van de zin.
pi_192756974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik blijf het apart vinden, jouw fascinatie met ras.
Er staat dat vooral blanke democraten het een bezwaar vinden dat de genomineerde een blanke man is van 70+ maar jij stopt blijkbaar na het tweede gebruik van het woord blanke met lezen en negeert de rest van de zin.
Je doet net alsof het blank zijn irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders word het benoemt?
pi_192756989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je doet net alsof het blank zijn irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders word het benoemt?
Je doet net alsof de leeftijd irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders word het benoemt?
pi_192756997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je doet net alsof het blank zijn irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders word het benoemt?
Waarom zou je het niet benoemen? Biden is nou eenmaal een blanke, bejaarde kerel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192757001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je doet net alsof het blank zijn irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders word het benoemt?
Je doet net alsof het man en oud zijn irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders wordt het benoemd?
pi_192757081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet benoemen? Biden is nou eenmaal een blanke, bejaarde kerel.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat ras geen extra kwaliteiten met zich meebrengt. Toch vinden ze het nodig om het te benoemen, blijkbaar weegt zijn ras dan toch mee of de democraten hem geschikt vinden of niet.
pi_192757114
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je doet net alsof het man en oud zijn irrelevant is tijdens deze poll, waarom anders wordt het benoemd?
Ik geef alleen commentaar op het geen wat nu net geen invloed zou moeten hebben op zijn functioneren. Misschien had ik voor het fatsoen het man zijnde ook kunnen benoemen, al vinden de Warren stemmers het feit dat Biden een man is best vervelend.
pi_192757115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat ras geen extra kwaliteiten met zich meebrengt. Toch vinden ze het nodig om het te benoemen, blijkbaar weegt zijn ras dan toch mee of de democraten hem geschikt vinden of niet.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat geslacht en leeftijd geen extra kwaliteiten met zich meebrengen. Toch vinden ze het nodig om het te benoemen, blijkbaar weegt zijn geslacht en leeftijd dan toch mee, hoezeer jij het ook in een andere richting probeert te spinnen/trollen.
pi_192757143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat ras geen extra kwaliteiten met zich meebrengt. Toch vinden ze het nodig om het te benoemen, blijkbaar weegt zijn ras dan toch mee of de democraten hem geschikt vinden of niet.
Vind jij dat één enkele random poll op zich representatief is voor alle Democraten en hun denkwijzen? Staaf dat maar eens want nogmaals poneer je een stelling.

Het lijkt mij eerder framing door de makers van de źnquete die bepaalde reacties wilden uitlokken. De respondenten verzinnen de vragen niet. Dus waarom achtten de peilingmakers het nodig om de vragen die kant op te sturen?
pi_192757144
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat geslacht en leeftijd geen extra kwaliteiten met zich meebrengen. Toch vinden ze het nodig om het te benoemen, blijkbaar weegt zijn geslacht en leeftijd dan toch mee, hoezeer jij het ook in een andere richting probeert te spinnen/trollen.
Geslacht niet nee, althans ik vind geslacht net zoals ras niet relevant. Zou ook niet zo moeten zijn in een liberale samenleving.
Leeftijd daarentegen, we zien allemaal de aftakeling in Biden dus dat snap ik wel.
pi_192757167
Uit het onderzoek van Pew blijkt met name aanhangers van Warren en Buttigieg moeite hebben met het feit dat hun kandidaat een blanke, oude kerel is:

quote:
However, about six-in-ten Democratic voters who supported other candidates in January now say they are bothered that the likely Democratic nominee is an older white man. Voters who preferred Sen. Elizabeth Warren are particularly likely to hold this view: Nearly three-quarters (73%) say this, as do 57% of those who backed Pete Buttigieg and 52% of those who supported other candidates at the beginning of the year.
Het lijkt mij dat deze mensen geen moeite hebben met een blanke kandidaat, aangezien Warren en Buttigieg dat ook zijn. Die vinden het vooral jammer dat Biden oud of man is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192757193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geslacht niet nee, althans ik vind geslacht net zoals ras niet relevant. Zou ook niet zo moeten zijn in een liberale samenleving.
En toch zit er elke keer weer een oude, witte, man in het witte huis. Best merkwaardig toch, als al die zaken niet relevant zouden zijn?
Maar nee, daar mag niets van gezegd worden, want dan gaat Chivaz weer heel selectief lezen en posten.
pi_192757208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
Uit het onderzoek van Pew blijkt met name aanhangers van Warren en Buttigieg moeite hebben met het feit dat hun kandidaat een blanke, oude kerel is:
[..]

Het lijkt mij dat deze mensen geen moeite hebben met een blanke kandidaat, aangezien Warren en Buttigieg dat ook zijn. Die vinden het vooral jammer dat Biden oud en man is.
Is Buttmaatje geen man dan? 🤭

Zoals je kunt zien, ben ik geen fan van m.
pi_192757286
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:14 schreef KoosVogels het volgende:
Uit het onderzoek van Pew blijkt met name aanhangers van Warren en Buttigieg moeite hebben met het feit dat hun kandidaat een blanke, oude kerel is:
[..]

Het lijkt mij dat deze mensen geen moeite hebben met een blanke kandidaat, aangezien Warren en Buttigieg dat ook zijn. Die vinden het vooral jammer dat Biden oud of man is.
Jezus dan zijn die Buttigieg kiezers nog kanslozer dan ik al dacht. Dat is ook gewoon een oude man alleen nog in een jong lichaam. Maar dan wel klagen over een andere oude man :P
pi_192757373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:13 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Vind jij dat één enkele random poll op zich representatief is voor alle Democraten en hun denkwijzen? Staaf dat maar eens want nogmaals poneer je een stelling.

Het lijkt mij eerder framing door de makers van de źnquete die bepaalde reacties wilden uitlokken. De respondenten verzinnen de vragen niet. Dus waarom achtten de peilingmakers het nodig om de vragen die kant op te sturen?
Ik dacht dat pewresearch goed aangeschreven stond.
pi_192757428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En toch zit er elke keer weer een oude, witte, man in het witte huis. Best merkwaardig toch, als al die zaken niet relevant zouden zijn?
Maar nee, daar mag niets van gezegd worden, want dan gaat Chivaz weer heel selectief lezen en posten.
Obama?
pi_192757562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Obama?
Er is inderdaad 1 uitzondering te vinden en dat vonden sommige mensen zo'n eng idee dat de onnozelaar die nu president is dacht dat iemand met zo'n gek kleurtje nooit Amerikaan kan zijn.
pi_192757656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er is inderdaad 1 uitzondering te vinden en dat vonden sommige mensen zo'n eng idee dat de onnozelaar die nu president is dacht dat iemand met zo'n gek kleurtje nooit Amerikaan kan zijn.
Ho ho ho, dat lag natuurlijk niet aan zijn kleurtje he. Dit is de minst racistische president ooit. Het lag aan zijn naam, al had een blanke Barack Hussein geheten zou Trump zijn geboortecertificaat natuurlijk ook willen zien!!!

:')
pi_192757763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er is inderdaad 1 uitzondering te vinden en dat vonden sommige mensen zo'n eng idee dat de onnozelaar die nu president is dacht dat iemand met zo'n gek kleurtje nooit Amerikaan kan zijn.
https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/

Ik kan de verwarring best begrijpen.
Overigens werd roomblanke Ted Cruz ook verdacht gemaakt, al is het bij Cruz wel echt een vraag.
pi_192757926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:28 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.washingtonpos(...)1-death-destination/

Misschien dat de andere users geneigd zijn om deze column te lezen. Dit bracht voor de eerste keer sinds tijden weer eens een lach op mijn gezicht. :D
Volgens mij zit er wat humor verscholen in dit artikel, maar ik kan even niet exact de vinger leggen op het hoe en het waar.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:50:44 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192757962
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/

Ik kan de verwarring best begrijpen.
Overigens werd roomblanke Ted Cruz ook verdacht gemaakt, al is het bij Cruz wel echt een vraag.
Die is toch ook gewoon in het buitenland geboren met een niet-Amerikaanse vader?
We have always been at war with Eastasia.
pi_192757993
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://www.snopes.com/fact-check/promotional-booklet/

Ik kan de verwarring best begrijpen.
Overigens werd roomblanke Ted Cruz ook verdacht gemaakt, al is het bij Cruz wel echt een vraag.
Cruz is niet roomblank maar hispanic.
pi_192758022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:52 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Cruz is niet roomblank maar hispanic.
Je zal het niet geloven maar je hebt Spaans sprekende blanken in Cuba.
pi_192758045
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die is toch ook gewoon in het buitenland geboren met een niet-Amerikaanse vader?
Klopt, ik snap ook niet helemaal hoe hij dan president zou kunnen worden.
pi_192758065
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je zal het niet geloven maar je hebt Spaans sprekende blanken in Cuba.
Kijk eens goed naar zijn uiterlijk. Die heeft misschien wat blankenbloed in zich maar hij is gewoon latino en zeker geen roomblanke. Zelfs zijn huidskleur is lichtgetint.
pi_192758120
Dat is geen blanke. Kijk naar neus, kleur, alles.

pi_192758238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:55 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar zijn uiterlijk. Die heeft misschien wat blankenbloed in zich maar hij is gewoon latino en zeker geen roomblanke. Zelfs zijn huidskleur is lichtgetint.
Ik zie geen verschil in zijn huidskleur met zijn vrouw, maar het is ook totaal niet relevant. Dat er aan Obama zijn geboorteplaats werd getwijfeld heeft meer te doen met het feit dat zijn agent had gezegd dat hij geboren was in Kenia.
Niemand twijfelde aan bijvoorbeeld Herman Caine of Ben Carson, ik zie ook geen wilde theorieėn over Tulsi Gabbard.
pi_192758266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef KI1234 het volgende:
Dat is geen blanke. Kijk naar neus, kleur, alles.

[ afbeelding ]
In mijn ogen wel, tenzij je Spanjaarden, Italianen etc als niet blanken definieert.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:12:01 #271
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192758444
Waar gaat het hier over? als de discussie ineens over rassenprofileringen in plaats van politiek gaat dan gaat de TR knop om!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192758868
Hispanic gaat doorgaans niet echt over huidskleur. Je ziet bv. in polls en bepaalde statistieken onderscheid tussen "white non-hispanic" (Koning Willem Alexander) en "white hispanic" (Koningin Maxima, senator Cruz), "black hispanic" (actrice Gina Torres) en ook "asian hispanics" komen voor.
pi_192758879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:17 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Is Buttmaatje geen man dan? 🤭

Zoals je kunt zien, ben ik geen fan van m.
Jij bent iig niet volwassen.

Bij de aanhang van buttigieg zou het om de leeftijd kunnen gaan, bij de aanhang van Warren dat Biden een man is.
pi_192758965
JoeBiden twitterde op woensdag 22-04-2020 om 21:41:00 The climate emergency requires our urgent action. As president, I will:

- Ensure we achieve a 100% clean energy economy and net-zero emissions by 2050
- Rejoin the #ParisAgreement and rally the world to go further
- Make the largest-ever investment in clean energy reageer retweet
Biden doet een Frans Timmermans, tijdens een crisis die nog verregaande gevolgen zal hebben beloftes doen over het klimaat. Verstandig gezien hij de uiterst linkervleugel voor hem wil winnen. Onverstandig als je de werkende armen en de middenklasse wilt paaien, die willen gewoon zo snel mogelijk weer aan het werk.
pi_192758975
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

In mijn ogen wel, tenzij je Spanjaarden, Italianen etc als niet blanken definieert.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil in zijn huidskleur met zijn vrouw, maar het is ook totaal niet relevant. Dat er aan Obama zijn geboorteplaats werd getwijfeld heeft meer te doen met het feit dat zijn agent had gezegd dat hij geboren was in Kenia.
Niemand twijfelde aan bijvoorbeeld Herman Caine of Ben Carson, ik zie ook geen wilde theorieėn over Tulsi Gabbard.
Ja klopt gewoon wat onzinnige nevenpraat. Maar meningenverschillen en er werd weer iets beweerd. Vandar.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:12 schreef klappernootopreis het volgende:
Waar gaat het hier over? als de discussie ineens over rassenprofileringen in plaats van politiek gaat dan gaat de TR knop om!
Gewoon rustig doen joh.
pi_192759043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hispanic gaat doorgaans niet echt over huidskleur. Je ziet bv. in polls en bepaalde statistieken onderscheid tussen "white non-hispanic" (Koning Willem Alexander) en "white hispanic" (Koningin Maxima, senator Cruz), "black hispanic" (actrice Gina Torres) en ook "asian hispanics" komen voor.
Nee dat klopt. Hispanics betekent afstammelingen van mestizos, oftewel Spanjaarden en indianen. Huidskleur man variėren van licht tot donker.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:32 schreef archito het volgende:

[..]

Jij bent iig niet volwassen.

Bij de aanhang van buttigieg zou het om de leeftijd kunnen gaan, bij de aanhang van Warren dat Biden een man is.
Het was maar een grap om de gespannen sfeer te ontladen. Meer niet.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:40:55 #277
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192759104
Inmiddels is ook bekend waarom die arts plotseling overgeplaatst is. Breaking news momenteel

Doctor Says He Was Removed From Federal Post After Questioning Hydroxychloroquine Treatment

quote:
The doctor who led the federal agency involved in developing a coronavirus vaccine said on Wednesday that he was removed from his post after he pressed for a rigorous vetting of a coronavirus treatment embraced by President Trump. The doctor said that science, not “politics and cronyism” must lead the way.

Dr. Rick Bright was abruptly dismissed this week as the director of the Department of Health and Human Services’ Biomedical Advanced Research and Development Authority, or BARDA, and as the deputy assistant secretary for preparedness and response.

Instead, he was given a narrower job at the National Institutes of Health. “I believe this transfer was in response to my insistence that the government invest the billions of dollars allocated by Congress to address the Covid-19 pandemic into safe and scientifically vetted solutions, and not in drugs, vaccines and other technologies that lack scientific merit,” he said in a statement to The Times’s Maggie Haberman.

“I am speaking out because to combat this deadly virus, science — not politics or cronyism — has to lead the way,” he said.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192759190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef Chivaz het volgende:
JoeBiden twitterde op woensdag 22-04-2020 om 21:41:00 The climate emergency requires our urgent action. As president, I will:

- Ensure we achieve a 100% clean energy economy and net-zero emissions by 2050
- Rejoin the #ParisAgreement and rally the world to go further
- Make the largest-ever investment in clean energy reageer retweet
Biden doet een Frans Timmermans, tijdens een crisis die nog verregaande gevolgen zal hebben beloftes doen over het klimaat. Verstandig gezien hij de uiterst linkervleugel voor hem wil winnen. Onverstandig als je de werkende armen en de middenklasse wilt paaien, die willen gewoon zo snel mogelijk weer aan het werk.
Van crisis naar crisis strompelen is ook niet echt constructief.

Het zit eraan te komen. Een aantal bedrijven zal deze crisis niet overleven, en ruimte maken voor duurzamere alternatieven. Met een weldoordacht beleid zou je, net zoals in Nederland wordt besproken, beloftes eisen over verduurzaming bij staatssteun aan bedrijven.

Kwestie van zorgen dat de bedrijven waarmee we verder kunnen goed uit de crisis komen. Heel verstandig om daar nu al naar te kijken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_192759301
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Van crisis naar crisis strompelen is ook niet echt constructief.

Het zit eraan te komen. Een aantal bedrijven zal deze crisis niet overleven, en ruimte maken voor duurzamere alternatieven. Met een weldoordacht beleid zou je, net zoals in Nederland wordt besproken, beloftes eisen over verduurzaming bij staatssteun aan bedrijven.

Kwestie van zorgen dat de bedrijven waarmee we verder kunnen goed uit de crisis komen. Heel verstandig om daar nu al naar te kijken.
Dat probeerde Pelosi er al doorheen te jagen met haar versie van het Corona relief Bill.
Persoonlijk vind ik dat bedrijven het beste zelf kunnen beslissen wat lucratief is, die duurzame revolutie komt wel. Dat hoeft niet geforceerd te worden.
pi_192759395
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat probeerde Pelosi er al doorheen te jagen met haar versie van het Corona relief Bill.
Persoonlijk vind ik dat bedrijven het beste zelf kunnen beslissen wat lucratief is, die duurzame revolutie komt wel. Dat hoeft niet geforceerd te worden.
Zonder het te stimuleren middels financiėle prikkels of wetgeving gebeurt er echt niet genoeg.
pi_192759507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat probeerde Pelosi er al doorheen te jagen met haar versie van het Corona relief Bill.
Persoonlijk vind ik dat bedrijven het beste zelf kunnen beslissen wat lucratief is, die duurzame revolutie komt wel. Dat hoeft niet geforceerd te worden.
Wanneer komt die dan? Want we weten al sinds pakweg de jaren 70 dat fossiele energie geen oplossing voor de lange termijn kan zijn.

Ik zou geen beter moment kunnen bedenken dan nu. Straks miljoenen mensen die weer aan de slag moeten. Die kunnen we heel goed gebruiken voor het opzetten van een duurzamere economie.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_192759538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:40 schreef kladderadatsch het volgende:
Inmiddels is ook bekend waarom die arts plotseling overgeplaatst is. Breaking news momenteel

Doctor Says He Was Removed From Federal Post After Questioning Hydroxychloroquine Treatment
[..]

Ja, een nieuwe klokkenluider...
“In the span of a couple hours:

WSJ reports Trump wanted to oust the CDC's chief of respiratory diseases after she told the truth about the virus

NYT reports the director of HHS's BARDA says he was removed from his post after pressing for vetting of treatments embraced by Trump“

https://mobile.twitter.co(...)/1253061064511459329

Here is Dr. Rick Bright's full statement, just emailed out by the law firm Katz, Marshall & Banks which will be representing him as he files a whistleblower complaint.
(First reported by
@maggieNYT
https://mobile.twitter.com/JDiamond1/status/1253056646802214912
Voor de verklaring, de tweet openen.

Quote:“this administration has politicized the work of BARDA and has pressured me and other conscientious scientists to fund companies with political connections and efforts that lack scientific merit”
  woensdag 22 april 2020 @ 23:10:14 #283
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192759651
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:02 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, een nieuwe klokkenluider...
“In the span of a couple hours:

WSJ reports Trump wanted to oust the CDC's chief of respiratory diseases after she told the truth about the virus

NYT reports the director of HHS's BARDA says he was removed from his post after pressing for vetting of treatments embraced by Trump“

https://mobile.twitter.co(...)/1253061064511459329

Here is Dr. Rick Bright's full statement, just emailed out by the law firm Katz, Marshall & Banks which will be representing him as he files a whistleblower complaint.
(First reported by
@:maggieNYT
https://mobile.twitter.com/JDiamond1/status/1253056646802214912
Voor de verklaring, de tweet openen.

Quote:“this administration has politicized the work of BARDA and has pressured me and other conscientious scientists to fund companies with political connections and efforts that lack scientific merit”
Yep, looks serious. Gaat zo te zien een flink schandaal worden en ben nu toch wel benieuwd naar die briefing straks.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_192759731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wanneer komt die dan? Want we weten al sinds pakweg de jaren 70 dat fossiele energie geen oplossing voor de lange termijn kan zijn.

Ik zou geen beter moment kunnen bedenken dan nu. Straks miljoenen mensen die weer aan de slag moeten. Die kunnen we heel goed gebruiken voor het opzetten van een duurzamere economie.
Die is toch al langzaam gaande, elektrische auto’s maken hun opmars. Zonnepanelen worden steeds rendabeler en er is volop innovatie.
Wanneer de goedkope alternatieven zoals olie en steenkool te duur worden dan schakelt men zelf wel over.
pi_192759771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:10 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Yep, looks serious. Gaat zo te zien een flink schandaal worden en ben nu toch wel benieuwd naar die briefing straks.
We will look into it.
Het zal (ook) afhangen van de journalisten die er zitten.

Meer:
“ WSJ: In late February, Trump called HHS Secretary Azar and threatened to oust Nancy Messonnier, the CDC's chief of respiratory diseases, after she said the agency was preparing for a potential pandemic and that community spread of the virus was likely.”

https://mobile.twitter.co(...)/1253035921152159749

Note: Nancy Messonier is de zus van Rod Rosenstein. :D
Special Note 2: lees de laatste alinea even van zijn verklaring.

En dit is het hele verhaal: https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/Mbd92sKaha

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 22-04-2020 23:34:59 ]
pi_192760166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:35 schreef Chivaz het volgende:
JoeBiden twitterde op woensdag 22-04-2020 om 21:41:00 The climate emergency requires our urgent action. As president, I will:

- Ensure we achieve a 100% clean energy economy and net-zero emissions by 2050
- Rejoin the #ParisAgreement and rally the world to go further
- Make the largest-ever investment in clean energy reageer retweet
Biden doet een Frans Timmermans, tijdens een crisis die nog verregaande gevolgen zal hebben beloftes doen over het klimaat. Verstandig gezien hij de uiterst linkervleugel voor hem wil winnen. Onverstandig als je de werkende armen en de middenklasse wilt paaien, die willen gewoon zo snel mogelijk weer aan het werk.
Ach met een plan om 2050 wat te hebben hoeft Biden natuurlijk nog niet op korte termijn veel actie te ondernemen. Hij leeft waarschijnlijk ook al lang niet meer tegen die tijd of hij moet 107 worden. Maar misschien doet hij daadwerkelijk de grootste investering in schone energie, ik geloof er niks van maar dat zou mooi zijn.
De linkervleugel hoeft Biden niet meer te winnen verder daar heeft hij van gewonnen door Sanders te verslaan en nu kan hij zich richten op de core focus van de Democraten en Republikeinen mensen die voordeel halen uit de totaal oneerlijke economische verdeling daar. Hij heeft ondertussen wel duidelijk gemaakt niks voor de linkervleugel van de partij te willen doen, Sanders kreeg een paar taskforces voor zijn endorsments. Een taskforce stelt natuurijk geen zak voor die schrijven een rapportje en dat gaat in de la.
pi_192760396
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

We will look into it.
Het zal (ook) afhangen van de journalisten die er zitten.

Meer:
“ WSJ: In late February, Trump called HHS Secretary Azar and threatened to oust Nancy Messonnier, the CDC's chief of respiratory diseases, after she said the agency was preparing for a potential pandemic and that community spread of the virus was likely.”

https://mobile.twitter.co(...)/1253035921152159749

Note: Nancy Messonier is de zus van Rod Rosenstein. :D
Special Note 2: lees de laatste alinea even van zijn verklaring.

En dit is het hele verhaal: https://www.wsj.com/artic(...)ps://t.co/Mbd92sKaha
*pakt popcorn en cola*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192760415
Dalijk persco weer? Zullen we een spelletje doen?

Hoe vaak gaat Trump vandaag zeggen: "We will look into it."

Ik denk 3 keer.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 april 2020 @ 00:07:45 #289
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760446
Het wordt er allemaal niet beter op voor de orange man.

Downplayen
Medicijn adviseren.
Oproepen tot demonstraties
Fauci niet meer oproepen voor de briefings
Ruzie zoeken met gouverneurs

Het houdt niet op _O-
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 23 april 2020 @ 00:10:34 #290
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:05 schreef Salina het volgende:
Dalijk persco weer? Zullen we een spelletje doen?

Hoe vaak gaat Trump vandaag zeggen: "We will look into it."

Ik denk 3 keer.
Ik zet ¤20 in op "Your fakenews and you know it, that's why your ratings are so low" wanneer CNN of CBS vraagt naar het ontslag van de dokter.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 23 april 2020 @ 00:11:04 #291
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760495
Oh Fauci mag weer even opdraven
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 23 april 2020 @ 00:13:36 #292
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760536
Ah, het woord Fakenews is alweer gevallen na 2 minuut 43
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192760548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik zet ¤20 in op "Your fakenews and you know it, that's why your ratings are so low" wanneer CNN of CBS vraagt naar het ontslag van de dokter.
Welke van de twee??

Zijn CBS en CNN aanwezig vandaag? :9~
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 april 2020 @ 00:16:46 #294
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:14 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke van de twee??

Zijn CBS en CNN aanwezig vandaag? :9~
Geen idee hoor.

CNN zapt weg van de briefing zodra Trump achter de microfoon gaat staan :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 23 april 2020 @ 00:23:54 #295
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760667
De eerste 10 minuten gaat het alleen maar over dat de CDC 'verkeerd' is gequote door de fake media.

Nog niet 1 woord of condoleance voor alle verloren levens in de US in de afgelopen 24 uur.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192760677
Hij gaat echt nog ontploffen vanavond. Zijn stem wordt steeds luider. Pillen werken vanavond zeker wel.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 april 2020 @ 00:25:11 #297
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760684
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:24 schreef Salina het volgende:
Hij gaat echt nog ontploffen vanavond. Zijn stem wordt steeds luider. Pillen werken vanavond zeker wel.
Hij is wel weer lekker op dreef ja. En dan moeten de vragen nog komen
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192760699
Hij heeft veel mensen gesproken. Hij weet niet wie, maar hij heeft ze wel gesproken en ze vinden hem allemaal geweldig, dus dan moet het wel zo zijn.
pi_192760714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:23 schreef DonDruiper het volgende:
De eerste 10 minuten gaat het alleen maar over dat de CDC 'verkeerd' is gequote door de fake media.

Nog niet 1 woord of condoleance voor alle verloren levens in de US in de afgelopen 24 uur.
Ow, moet dat dan? Is dat de bedoeling?

Chaotisch begin. En nog niets over de klokkenluider/klacht.

Journalisten toch.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 april 2020 @ 00:34:42 #300
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192760798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Hij heeft veel mensen gesproken. Hij weet niet wie, maar hij heeft ze wel gesproken en ze vinden hem allemaal geweldig, dus dan moet het wel zo zijn.
"I've spoken to prime minister... eeuuhh... spoken to a lot of people. Not gonna even mention it. They're so amazed the job we've done. Incredible job."

:')
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 00:35:09 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_192760800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Hij heeft veel mensen gesproken. Hij weet niet wie, maar hij heeft ze wel gesproken en ze vinden hem allemaal geweldig, dus dan moet het wel zo zijn.
Veel mensen gesproken die hij zelf benoemd heeft en die van hem afhankelijk zijn en hem in zijn gezicht geweldig vinden, vermoedelijk.

Want mensen die kritisch zijn op hem spreekt hij niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')