Denk het niet.... iets met vocht en druppels...... en onduidelijk of corona via andere wijze (stille "plasjes") en weke zwemvoetjes besmettelijk isquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar ben ik mee eens ja. Het zwembad kan ook wel open kunnen gaan met veel minder zwemmers in een groot bad, kun je ook makkelijk 1,5 meter afstand van elkaar bewaren als je zwemt.
Wat verwacht je? Concentreren van Corona-patiënten in bepaalde ziekenhuizen, of heeft dat niet zoveel zin omdat er nog heel wat virus in de bevolking ronddwaalt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:25 schreef Arts-assistent het volgende: [..] Nee, OK's bij ons ook niet/weinig (alleen oncologisch, traumatologie en enkele vaat). Bedoel dat er een opstart wordt gemaakt om de reguliere zorg gefaseerd te beginnen. Alles nog in de kinderschoenen, maar het begin is er.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:58 schreef Vault-Boy het volgende:
3 weken verlenging erbij.
Kreeg pushbericht van AD.
Ik vind dat we het op zijn Hollands hebben aangepakt en kan daar wel van genieten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:44 schreef nirvana het volgende:
[..]
De bevolking had dat natuurlijk inderdaad ook moeten opvolgen en dat was wel een uitdaging geweest op het moment dat er nog niet zoveel aan de hand is... Maar de maatregelen waren wel simpel op te volgen geweest zonder dat je er echt last van zou hebben...
Erbij tot tot 19 mei ? of vanaf nu 12mei ?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:58 schreef Vault-Boy het volgende:
Dat is wensdenken. De kans op besmetting is nog steeds even groot.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:01 schreef polderturk het volgende:
We zijn over de piek heen. Iedere dag wordt de kans op besmetting kleiner. Zeker met de genomen maatregelen. Ook de druk op de IC's neemt af.
tandarts zou ik toch behalve voor een noodgeval niet zo snel heen gaanquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:59 schreef kol7680 het volgende:
We hoeven niet meer te kijken, alles is al bekend en gelekt voor vanavond.
Huidige maatregelen weer verlengd met 3 weken.
Basischolen open, tandartsen kunnen weer aan de slag.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-19-anderhalve-meter
zonder dat er ook maar IETS verandert?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:58 schreef Vault-Boy het volgende:
Als er minder besmettingen plaatsvinden dan dat er mensen genezen en doodgaan, dan neemt het aantal zieken af. Hoe minder zieken, hoe kleiner de kans op besmettingen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is wensdenken. De kans op besmetting is nog steeds even groot.
Tot en met woensdag 20 mei. 12 of 13 mei persconferentie wat erna weer gaat gebeuren. Dus echt erbij. Vanaf nu dus precies een maand.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Erbij tot tot 19 mei ? of vanaf nu 12mei ?
2 zaken gaan veranderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:03 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zonder dat er ook maar IETS verandert?Lijkt me raar. Ja alles gaat niet meteen open, maar dat is het andere uiterste
Geen probleem. Net als met de huisarts. Geen wachtkamer. JIT afspraak waarbij ze iets meer tijd nemen om o.a. per patiënt de ook de stoel/kamer te ontsmetten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
tandarts zou ik toch behalve voor een noodgeval niet zo snel heen gaan
klopt. In het begin besmette 1 iemand rond de 3 anderen (zal vooral in het zuiden zo zijn geweest maar toch). Nu onder de 1.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als er minder besmettingen plaatsvinden dan dat er mensen genezen en doodgaan, dan neemt het aantal zieken af. Hoe minder zieken, hoe kleiner de kans op besmettingen.
dan gaan mensen ook minder. Krijg je dat weer. Alles is een domino-effect.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen probleem. Net las met de huisarts. Geen wachtkamer. JIT afspraak waarbij ze iets meer tijd nemen om o.a. per patiënt de ook de stoel/kamer te ontsmetten.
Er niet heengaan is vragen om problemen later. Ik ga aannemen dat op termijn ook de tandarts de tarieven klink zal (moeten) gaan verhogen. Word er niet vrolijk van.
Waarbij het sowieso al gek is dat het niet in het basis-pakket zit, maar dat is een totaal andere discussie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dan gaan mensen ook minder. Krijg je dat weer. Alles is een domino-effect.
Met hooguit 3% immuniteit - hoe betrouwbaar? - volgens Sanquin..... zal dat proces ziekworden (en ben daarna niet opnieuw besmettelijk?) nog flink vaart moeten maken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als er minder besmettingen plaatsvinden dan dat er mensen genezen en doodgaan, dan neemt het aantal zieken af. Hoe minder zieken, hoe kleiner de kans op besmettingen.
NOS zegt dat de scholen op 11 mei weer open gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Tot en met woensdag 20 mei. 12 of 13 mei persconferentie wat erna weer gaat gebeuren. Dus echt erbij. Vanaf nu dus precies een maand.
Bron: rtlnieuws
Kun je toch nooit controleren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:09 schreef wokkelfok het volgende:
Ik hoop nog wel een beetje op de contactberoepen in je eigen stad, zodat je het OV niet belast.
Je doet jezelf een plezier als je er gewoon van uitgaat dat het niks meer wordt dit jaar. Alles dat dan eventueel wel kan is een meevaller. Als je elke paar weken gaat hopen dat er dingen weer kunnen, maak je jezelf alleen maar gek.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Er zijn uiteraard ergere dingen zoals in het ziekenhuis belanden door dit virus, maar inclusief deze verlenging wordt het al 2 maanden thuis zitten pff.
Toch fijn dat we vanavond niet meer hoeven te kijken zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
NOS zegt dat de scholen op 11 mei weer open gaan.
https://nos.nl/artikel/23(...)1-mei-weer-open.html
Mogelijk straks als in 3e wereldlanden (of sommige plattelanden) ..... de tand/arts komt naar u toe en staat woensdagochtend op het plein.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:09 schreef wokkelfok het volgende:
Ik hoop nog wel een beetje op de contactberoepen in je eigen stad, zodat je het OV niet belast.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Die prijsstijging gaat er sowieso komen voor alle diensten, belastingen en verzekeringen, en uitgaangsgelegenheden. Heel misschien dat supermarkten en grote winkelketens de prijzen nog een beetje drukken (al zullen kleine ondernemers daartegen protesteren), maar het hele leven gaat veel duurder worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:08 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Kunnen de journalisten zich vast wat beter voorbereiden door slimmere vragen te stellenquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Toch fijn dat we vanavond niet meer hoeven te kijken zo.
De Jonge heeft nog het excuus van een vrouw. Rutte niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:13 schreef THEFXR het volgende:
Rutte zit er vanavond weer mooi geknipt bij
ik verwacht toch wel een WOB vraag aan Ruttequote:Op dinsdag 21 april 2020 17:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Toch fijn dat we vanavond niet meer hoeven te kijken zo.
Jort kan datquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
De Jonge heeft nog het excuus van een vrouw. Rutte niet.
Dat wil je toch ook niet? Ik geloof best wel dat men zich hier aan houdt. Gewoon even drie weken een beetje rundum hause. Laten we ons niet te veel verplaatsen in het begin.quote:
En waarom zou dat mooi zijn? Jij wil graag naar een samenleving met een permanente (intelligente) lockdown?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:13 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat een mooie wending zou zijn:
Nu afkondigen dat scholen 11 mei open gaan. 2 mei komt het volledige rapport naar buiten dat het toch niet kan, en het dan weer intrekken.
Past opzich wel binnen het plaatje.
Ik kijk alleen om de HvN reporter uit te lachenquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:59 schreef kol7680 het volgende:
Nee hoor, helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En waarom zou dat mooi zijn? Jij wil graag naar een samenleving met een permanente (intelligente) lockdown?
Basisscholen gaan open. Niet middelbare en hoger onderwijs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:13 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat een mooie wending zou zijn:
Nu afkondigen dat scholen 11 mei open gaan. 2 mei komt het volledige rapport naar buiten dat het toch niet kan, en het dan weer intrekken.
Past opzich wel binnen het plaatje.
Waarom? Ik denk dat er heel weinig ouders hun kinderen gaan thuishouden. Of je moet als ouder in een risicogroep zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Tis maar een advies, ouders houden hun kinderen gewoon thuis.
Daar is het onderzoek dan ook op gericht. Snap je post niet?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Basisscholen gaan open. Niet middelbare en hoger onderwijs.
Als de scholen weer open gaan en je houdt toch je kind thuis, denk ik dat je vrij snel een telefoontje van de leerplichtambtenaar kan verwachten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Tis maar een advies, ouders houden hun kinderen gewoon thuis.
Op een gegeven moment moeten we een keer door gaan natuurlijk en we kunnen niet altijd blijven kijken naar alleen de mensen die hieraan overlijden. Dus vroeg of laat moeten we toch wel doorgaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet.
Ik zeg ook niet dat de uitkomst mooi zou zijn.
Maar het is dan in je eigen vingers snijden door eerst af te kondigen te wachten op het volledige rapport, en nu vooruit lopen op de zaken.
Het NOS bericht dat de scholen open mogen dat laat wel ruimte voor eigen interpretatie bij de ouders mijn inziens.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de scholen weer open gaan en ouders houden hun kinderen thuis, denk ik dat je vrij snel een telefoontje van de leerplichtambtenaar kan verwachten.
Voor de maatregelen mocht je ook je kind thuishouden dus misschien geldt dat straks ook.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de scholen weer open gaan en ouders houden hun kinderen thuis, denk ik dat je vrij snel een telefoontje van de leerplichtambtenaar kan verwachten.
Vraag me af of de kinderen dan verplicht weer naar school moeten, of dat dit de keuze van de ouders is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:17 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Basisscholen gaan open. Niet middelbare en hoger onderwijs.
Snap ik, ook mee eens. Echter als je op 12 mei een nieuwe persco af zou kondigen (wat nu de strekking lijkt van de berichten) en op 11 mei de scholen opent, lijkt het mij verstandiger om te wachten tot 12 mei, want dan is het rapport wellicht wel klaar. Dan kun je dan per direct de scholen openen op basis van een volledig rapport.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moeten we een keer door gaan natuurlijk en we kunnen niet altijd blijven kijken naar alleen de mensen die hieraan overlijden. Dus vroeg of laat moeten we toch wel doorgaan.
Hij schrijf alsof alle scholen open gaan. Het is alleen de basisschool.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar is het onderzoek dan ook op gericht. Snap je post niet?
Dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de scholen weer open gaan en je houdt toch je kind thuis, denk ik dat je vrij snel een telefoontje van de leerplichtambtenaar kan verwachten.
Een basisschool werkt doorgaans niet met huiswerk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Ik denk dat ouders die willen wel thuis verder les mogen geven. De leraren kunnen prima bijhouden wie huiswerk doet en wie niet.
Dat is meestal op dinsdag het effect volgens mij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:21 schreef Montov het volgende:
Die -71 op de IC, zou dat ook te maken kunnen hebben met een na-weekend effect? Dat de komende dagen het weer minder positief wordt?
En terechtquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de scholen weer open gaan en je houdt toch je kind thuis, denk ik dat je vrij snel een telefoontje van de leerplichtambtenaar kan verwachten.
Nu wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een basisschool werkt doorgaans niet met huiswerk.
Nu wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De hele reden dat de scholen dicht zijn was vanwege de ouders/samenleving.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom? Ik denk dat er heel weinig ouders hun kinderen gaan thuishouden. Of je moet als ouder in een risicogroep zitten.
Daarom staat in het OMT document ook dat zij niet voor een groep leerlingen hoeven te gaan staan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef BobW het volgende:
Is het niet gevaarlijk voor de 60+-ers in het onderwijs als de scholen open gaan?
Voor de kinderen maakt het niet uit, maar voor de ouderen die daar rond lopen wel.
Sinds een week of zes wel, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Truequote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef Nober het volgende:
[..]
De hele reden dat de scholen dicht zijn was vanwege de ouders/samenleving.
Zou ik mijn verstandelijk gehandicapte zoon weer mogen bezoeken die in een instelling woont? Knul is 18 en lichamelijk gezond.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:59 schreef kol7680 het volgende:
Huidige maatregelen weer verlengd met 3 weken.
Basischolen open, tandartsen kunnen weer aan de slag.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-19-anderhalve-meter
Tuurlijk wel. Topo, boekbesprekingen, werkstukken, etcquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Opzich kan dat nu ook achter glas, op balkon o.i.d. Dat dat niet hetzelfde is snap ik, maar je ziet elkaar in ieder geval.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Zou ik mijn verstandelijk gehandicapte zoon weer mogen bezoeken die in een instelling woont? Knul is 18 en lichamelijk gezond.
Op de basisschool?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:24 schreef Noek het volgende:
Met de wetenschap van nu gaat mijn kind gewoon naar school maar die hoeft enkel voor nog wat tentames
Je moet voor de grap eens kijken wat de kortpittige dames van facebook onder artikelen gerelateerd aan de scholen schrijven. Dan krijg je misschien vanzelf een ander beeld. Paniekzaaiersquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom? Ik denk dat er heel weinig ouders hun kinderen gaan thuishouden. Of je moet als ouder in een risicogroep zitten.
Nee. Alles blijft hetzelfde, buiten de zaken zoals de basisschool en tandartsen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Zou ik mijn verstandelijk gehandicapte zoon weer mogen bezoeken die in een instelling woont? Knul is 18 en lichamelijk gezond.
Sws, met welke "oude" wet dan ook, lijkt het mij bizar dat je ooit nog verplicht wordt om je kind naar een sws "onveilige" school te sturen. Als ouder sta je ijzersterk: bewijs eerst maar dat mijn kind daar niet en door niemand besmet kan worden. Of omgekeerd, je kind wordt geweiger omdat het ziek is/besmet kan zijn etc.etc.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor de maatregelen mocht je ook je kind thuishouden dus misschien geldt dat straks ook.
Dat heeft Rutte ook in een persconferentie gezegd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:24 schreef Noek het volgende:
[..]
True
Als het toen aan het kabinet had gelegen was de school misschien wel nooit gesloten geweest.
Speelt al met Tirolquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws, met welke "oude" wet dan ook, lijkt het mij bizar dat je ooit nog verplicht wordt om je kind naar een sws "onveilige" school te sturen. Als ouder sta je ijzersterk: bewijs eerst maar dat mijn kind daar niet en door niemand besmet kan worden. Of omgekeerd, je kind wordt geweiger omdat het ziek is/besmet kan zijn etc.etc.
Maar goed daar schieten we als samenleving niets mee op , laat staan t.a.v. het virus of alsdan antivaxxers... de wereld aan zekerheden en veronderstellingen; is flink door elkaar gehusseld.
Straks advocaten die met DNA sequencing voor $30 - en contacthulp GGD- die dan kan vaststellen van/door wie je precies besmet bent .. geworden.... en dan claimprocessen van letseladvocaten.
Maar goed da's vooruitlopen op wat gaat gebeuren wanneer het virus onder controle is.
Het volledige rapport is nog niet af, maar er zijn al wel wat conclusies te trekken. Zie ook het advies van het OMT:quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef VacaLoca het volgende:
Ehm dus er is nog geen uitkomst van onderzoek of kinderen besmettelijk zijn en toch scholen open?
quote:Er zijn voorlopige resultaten van verschillende onderzoeken en surveillancedata
gepresenteerd aan het OMT. Hoewel deze onderzoeken nog niet afgerond zijn en
er nog beperkte surveillancedata beschikbaar zijn, impliceren deze dat het
verloop van de infectie onder kinderen die ziek worden, mild is. Kinderen krijgen
minder vaak klachten en worden relatief minder vaak opgenomen voor COVID-19
dan volwassenen. Ook lijken kinderen met onderliggende medische problematiek
geen groter risico te lopen op een ernstig beloop van COVID-19 dan gezonde
kinderen. Van alle gemelde COVID-19-patiënten heeft amper 1% de leeftijd onder
de 20 jaar, terwijl deze leeftijdsgroep circa 22% van de gehele bevolking
uitmaakt. Kinderen zijn dus ondervertegenwoordigd in de patiëntenpopulatie. Dit
wordt ondersteund door de eerste resultaten van een seroprevalentieonderzoek
(follow-up PIENTER 3). Uit dit onderzoek blijkt dat in de bevolkingsgroep tot 20
jaar het laagste percentage met antistoffen tegen COVID-19 gevonden wordt.
Ook lijkt de verspreiding vanuit kinderen niet groter te zijn dan vanuit
volwassenen; er zijn aanwijzingen dat deze kleiner is.
Uit modelleringswerk blijkt dat het openen van de kinderopvang en de
basisscholen waarschijnlijk niet zal leiden tot aanzienlijke extra ziektelast en
belasting van de zorg. Door het openen van de kinderopvang, de basisscholen en
het speciaal onderwijs wordt er wel meer transmissie verwacht onder kinderen en
hun ouders. Echter, de verwachting is dat dit niet veel extra zorg en
ziekenhuisopnames tot gevolg heeft.
Prima, laat ze hun kinderen thuis houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens kijken wat de kortpittige dames van facebook onder artikelen gerelateerd aan de scholen schrijven. Dan krijg je misschien vanzelf een ander beeld. Paniekzaaiers
Dat ligt er aan of ze de vakanties gaan inkorten of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:26 schreef F.Sinatra het volgende:
Ook een mooi advies dat het voortgezet onderwijs een maand later open kan.
11 mei de basisscholen, 11 juni de rest....
11 juni.....wanneer beginnen de vakantie ?!
Dat wilt het onderwijs niet in ieder geval.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of ze de vakanties gaan inkorten of niet.
Oke. Begrijpelijk. Het is niet anders, dan ga ik gewoon door met dagelijks Skypen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:25 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Nee. Alles blijft hetzelfde, buiten de zaken zoals de basisschool en tandartsen.
Dat is ook niemand duidelijk en is feitelijk irrelevant.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:22 schreef VacaLoca het volgende:
Ehm dus er is nog geen uitkomst van onderzoek of kinderen besmettelijk zijn en toch scholen open?
Niet dat het veel meer uitmaakt, zie ze nu massaal samen spelen in speeltuinen.
Maar is mij nou nog steeds niet duidelijk waarom kinderen het virus niet zouden verspreiden.
Oké minder vatbaar voor de ziekte en dus niet hoesten etc. Maar gewoon via speeksel, praten, zingen etc kan het toch ook verspreid worden?
Schooljaar verlengen tot Kerst en dan voortaan het nieuwe schooljaar in laten gaan op de eerste schooldag na de kerstvakantie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat ligt er aan of ze de vakanties gaan inkorten of niet.
Pijnlijk, voorlopiug niet.... mogelijk tzt 1:1 op afstand of met een disclaimer... maar ik denk dat daar nog heel veel leed in ellende zal zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Het is inderdaad storend dat ze in Den Haag net doen alsof deze pandemie een Nederlands probleem is. Je zou denken dat er beter geanticipeerd kan worden door wat meer samen te werken met het buitenland. Dat is al iets dat vanaf het begin niet goed gaat imho.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:32 schreef RipCity het volgende:
Waarom doen al die landen trouwens afzonderlijk onderzoek? Slaat toch ook nergens op? Onderzoek in italie naar kids en Corona kan toch ook hier gebruikt worden en vv?
Iets met leerplichtwet en of dit dan zo goed is voor de kinderen in kwestie ?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Prima, laat ze hun kinderen thuis houden.
Haha ja. Zou wel een mooi experiment zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mogelijk straks als in 3e wereldlanden (of sommige plattelanden) ..... de tand/arts komt naar u toe en staat woensdagochtend op het plein.
Het is nu ook nog een landelijk probleem. Het zou mij een worst zijn wat de Belgen doen. Weet nou maar dat er nu echt wel op bilateraal niveau overlegd wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad storend dat ze in Den Haag net doen alsof deze pandemie een Nederlands probleem is. Je zou denken dat er beter geanticipeerd kan worden door wat meer samen te werken met het buitenland. Dat is al iets dat vanaf het begin niet goed gaat imho.
Zelf je haar knippen is leuker!quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:38 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Misschien is naar de tandarts gaan nu iets leuker omdat het wel iets is om te doen
Je zit op de basisschool en hebt geen zin om weer naar school te gaan?quote:
Ruik ik hier nu een verzuchting naar een Federaal Europa ?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad storend dat ze in Den Haag net doen alsof deze pandemie een Nederlands probleem is. Je zou denken dat er beter geanticipeerd kan worden door wat meer samen te werken met het buitenland. Dat is al iets dat vanaf het begin niet goed gaat imho.
Jezelf lekker afhankelijk houden van anderen is geen optie. De reden waarom hoef ik toch niet uit te leggen neem ik aan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar kun je vanuit gaan ja daar ze alleen naar de medische kant kijkenquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
Maargoed dan gaan de basisscholen op 11 mei open en dan al 2 dagen later het besluit over de maatregelen die tot en met 19 mei vam kracht zijn.
Terwijl je dan dus nog niet het effect van de huidige versoepeling kent. Kunnen we er dan vanuit gaan dat er na 19 mei weer een nieuwe verlenging komt?
@JanCees en ik zijn vooral benieuwd naar wanneer de kroegen weer opengaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:47 schreef kilon het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe (on)duidelijk het in de persco wordt uitgelegd.
1 Juno of we gaan rellenquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:48 schreef Caland het volgende:
[..]
@:jancees en ik zijn vooral benieuwd naar wanneer de kroegen weer opengaan.
Zullen vanzelf wel zwarte kroegen ontstaan, net als tijdens de drooglegging.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:48 schreef Caland het volgende:
[..]
@:jancees en ik zijn vooral benieuwd naar wanneer de kroegen weer opengaan.
met de trekker rij ik de deur van het torentje platquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien kunnen we dan een Fok! klokploeg organiseren.
En dan een grote Vidiwall aan de muur met de juf en meester.....quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Kinderen naar school, leraren blijven thuis.
Probleem opgelost.
Die zijn er nu al, al zijn dat voornamelijk (turkse) gokcafeetjesquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zullen vanzelf wel zwarte kroegen ontstaan, net als tijdens de drooglegging.
Met een vliegtuig dat op schiphol staat over de snelweg toeren. Eerst overspuiten met de boodschap KROEGEN OPEN NU!quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:50 schreef JanCees het volgende:
[..]
met de trekker rij ik de deur van het torentje plat
WIJ WILLEN DE KROEG IN
doen ze altijdquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:55 schreef VacaLoca het volgende:
Wel jammer dat de uitslag van vanavond alweer gespoiled is. Keek er zo naar uit.
De Russen zijn weer bezig zie ik?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:53 schreef HeatWave het volgende:
https://twitter.com/17karnage
Hier het twitteraccount met de links (voor zover ze nog werken).
Lijkt mij voorlopig een BNW, desinformatie verhaal..... geen MSM backing want zo ja, wat zou dan de reden waartoe zijn, anders dan om die organisaties in diskrediet te brengen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:51 schreef HeatWave het volgende:
WHO, CDC, wuhan institute etc zijn blijkbaar gehacked (kan ook een honeypot zijn). Maar als het waar is komt er er een hele hoop shit bovendrijven binnenkort.
Seems legitquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:53 schreef HeatWave het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:55 schreef VacaLoca het volgende:
Wel jammer dat de uitslag van vanavond alweer gespoiled is. Keek er zo naar uit.
Dit ja, ook wat plaatsen waar je waterpijp kunt roken. Kan er zo 3/4 opnoemen en ik zit niet in die 'scene'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Die zijn er nu al, al zijn dat voornamelijk (turkse) gokcafeetjes
Geen idee, we zullen het zienquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lijkt mij voorlopig een BNW, desinformatie verhaal..... want zo ja, wat zou dan de reden waartoe zijn anders dan om organisaties in diskrediet te brengen.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:51 schreef HeatWave het volgende:
WHO, CDC, wuhan institute etc zijn blijkbaar gehacked (kan ook een honeypot zijn). Maar als het waar is komt er er een hele hoop shit bovendrijven binnenkort.
Inderdaad ja!quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:53 schreef Caland het volgende:
Heb al een brief naar Grapperhaus gestuurd met als strekking 1 juno meter maandag in de kroeg or we riot
Lijsten van email adressen en paswoorden. Als die kloppen dan verwacht ik dat men de email servers zal uitzetten. Wat het werk van de WHO zal bemoeilijken. Komt dus neer op sabotage tijdens een wereldwijde pandemie...quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:53 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat "ze" eerst wel de mails hebben gehacked en daarna de zooi online hebben gegooid. En natuurlijk zetten ze de servers niet uit, gewoon een all user password reset en klaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijsten van email adressen en paswoorden. Als die kloppen dan verwacht ik dat men de email servers zal uitzetten. Wat het werk van de WHO zal bemoeilijken. Komt dus neer op sabotage tijdens een wereldwijde pandemie...
Ze zijn allemaal op dezelfde dag gehacked?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat "ze" eerst wel de mails hebben gehacked en daarna de zooi online hebben gegooid. En natuurlijk zetten ze de servers niet uit, gewoon een all user password reset en klaar.
En zonder de WHO hadden we nu deze shit niet gehad,. maar dat is een andere discussie.
Dat haal ik er niet uit, ik zie alleen dat het op 1 dag gepost is. Ik zeg ook niet dat het klopt per se, maar het leek me wel een boeiend verhaal om iig te volgen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:09 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal op dezelfde dag gehacked?
Tuurlijk, want de WHO wist in januari al alles over dit virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat "ze" eerst wel de mails hebben gehacked en daarna de zooi online hebben gegooid. En natuurlijk zetten ze de servers niet uit, gewoon een all user password reset en klaar.
En zonder de WHO hadden we nu deze shit niet gehad,. maar dat is een andere discussie.
quote:Er is nog veel onzeker over de karakteristieken van het coronavirus en over het effect van de maatregelen om verspreiding tegen te gaan. Kennis die noodzakelijk is voor een wetenschappelijke onderbouwing van interventies ontbreekt goeddeels. Het is niet mogelijk om op basis van wetenschappelijke bewijzen een strategie uit te werken om de maatschappij weer te openen zonder dat dit zou kunnen leiden tot een mogelijk onbeheersbare verspreiding van het virus.
Het OMT acht het essentieel dat deze hiaten zo snel mogelijk worden opgelost, zodat advisering over het beleid op solide wetenschappelijke inzichten is gebaseerd. Bij gebrek aan kennis baseert het OMT zich op de nu beschikbare (maar noodzakelijkerwijs beperkte) gegevens en literatuur, vergelijking met kennis van andere respiratoire infecties, mathematische modellering en het bijstellen van de berekeningen zodra nieuwe gegevens beschikbaar komen.
Dat zeggen ze helemaal nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 18:20 schreef hooibaal het volgende:
Bij 1Vandaag maken schoolleiders zich logischerwijs grote zorgen over het besluit om de scholen weer te openen.
Ze maken zich zorgen over de uitvoerbaarheid en de veiligheid voor ouders en personeel.quote:
Eerst was het een groot probleem en zouden kinderen heel snel een achterstand oplopen maar na een paar weken thuis, lekker verlost van al die kutjong, is het ineens heel gevaarlijk om weer aan de slag te gaanquote:Op dinsdag 21 april 2020 18:20 schreef hooibaal het volgende:
Bij 1Vandaag maken schoolleiders zich logischerwijs grote zorgen over het besluit om de scholen weer te openen.
Dan kunnen ze ook naar de rechter stappen om de besluit van de kabinet aan te vechten toch?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:20 schreef hooibaal het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat de rechter zijn vingers daaraan wil branden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook naar de rechter stappen om de besluit van de kabinet aan te vechten toch?
Het onderwijsveld is hopeloos verdeeld. Voor iedere leraar die heel graag open wil kun je er ook een vinden die dat niet wil.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Eerst was het een groot probleem en zouden kinderen heel snel een achterstand oplopen maar na een paar weken thuis, lekker verlost van al die kutjong, is het ineens heel gevaarlijk om weer aan de slag te gaan
Nee, in het OMT zitten alleen mensen van het RIVM en virologen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:30 schreef Nober het volgende:
Zit er ook iemand van het basisonderwijs in dat OMT groepje?
er worden ook geregeld psychologen, gedragsspecialisten of andere experts uitgenodigd om advies te geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, in het OMT zitten alleen mensen van het RIVM en virologen.
Het zijn echt de allergrootste zeikers die hier in Nederland leven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Eerst was het een groot probleem en zouden kinderen heel snel een achterstand oplopen maar na een paar weken thuis, lekker verlost van al die kutjong, is het ineens heel gevaarlijk om weer aan de slag te gaan
De rechter gaat zich niet bemoeien met politieke besluiten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook naar de rechter stappen om de besluit van de kabinet aan te vechten toch?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef TjjWester het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om de zomervakantie nu te starten??? Mensen moeten niet denken dat ze in augustus naar zuid frankrijk kunnen. Voor de leraren maakt het dus ook niks uit wanneer ze vakantie hebben.
Neu opzich valt het mee, alleen de zeikers krijgen altijd het podium omdat zij van zich laten horen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:35 schreef Daario het volgende:
[..]
Het zijn echt de allergrootste zeikers die hier in Nederland leven.
En dan je kinderen van juli tot oktober non stop op school, no thanks.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef TjjWester het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om de zomervakantie nu te starten??? Mensen moeten niet denken dat ze in augustus naar zuid frankrijk kunnen. Voor de leraren maakt het dus ook niks uit wanneer ze vakantie hebben.
Ja dat is waar ook, je hebt gelijk. Kunnen ze dan overleggen met het ministerie van Onderwijs hoe het verder gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De rechter gaat zich niet bemoeien met politieke besluiten.
als je geen kinderen hebt dan ben je vrij om dat te doen hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef TjjWester het volgende:
De meeste landen om ons heen willen geen onnodige verplaatsingen.quote:
Dus onze autovakantie naar de kust van Frankrijk in augustus kunnen we wel vergeten? Ik twijfel nog of ik moet annuleren of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De meeste landen om ons heen willen geen onnodige verplaatsingen.
Zowel Duitsland als frankrijk hebben al laten weten dat er eerst een lange tussenperiode komt waarbij alleen plaatselijke verplaatsing en dringende grensverkeer wordt genormaliseerd. het volledig opheffen van de verkeersmaatregelen word niet verwacht voor september.
Natuurlijk. Het laatste wat we kunnen gebruiken is dat iedereen heel Europa rond gaat crossen en dan bij elkaar kruipt op het plaatselijke strand, een zwembad of de campingtoiletten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus onze autovakantie naar de kust van Frankrijk in augustus kunnen we wel vergeten? Ik twijfel nog of ik moet annuleren of niet.
Dat weet niemand op dit moment, het kan vriezen of het kan dooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus onze autovakantie naar de kust van Frankrijk in augustus kunnen we wel vergeten? Ik twijfel nog of ik moet annuleren of niet.
https://nos.nl/artikel/23(...)waarden-experts.htmlquote:Het advies van het Outbreak Management Team om de kinderopvang en de basisscholen te heropenen, gaat in tegen de voorwaarden die hetzelfde OMT eerder stelde aan versoepeling van maatregelen. Die voorwaarden gelden volgens het nieuwe OMT-advies nog steeds. Hoewel niet aan alle voorwaarden is voldaan bepleit het OMT nu toch versoepeling van een aantal beperkende maatregelen.
Het OMT is zich terdege bewust van de risico's. "Het is niet mogelijk om op basis van wetenschappelijke bewijzen een strategie uit te werken om de maatschappij weer te openen zonder dat dit zou kunnen leiden tot een mogelijk onbeheersbare verspreiding van het virus."
Macron heeft daar tussen neus en lippen al voor gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat weet niemand op dit moment, het kan vriezen of het kan dooien.
Zoals ik zal zei: "verwacht" je kunt er altijd op gokken dat macron een trumpje gaat doen maar ik zie dat heel somber in.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Ben verstandig en cancel die vakantiequote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Laat trump het dan maar niet zien, want hij heeft er een copyright op en dat kan macron veel geld kosten. Daarnaast kan alleen trump een trumpje doen. Anderen falen er alleen maar in, want het is veelst te moeilijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef TjjWester het volgende:
Zoals ik zal zei: "verwacht" je kunt er altijd op gokken dat macron een trumpje gaat doen maar ik zie dat heel somber in.
Eindelijk worden ze verstandig, niet de zaak eenzijdig bekijken vanuit medisch perspectief en wachten op ellenlange onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
Het OMT geeft zelf ook toe dat ze aan nattevingerwerk doen:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)waarden-experts.html
https://www.theguardian.c(...)-face-masks-outdoorsquote:Scientists join calls for UK public to wear homemade face masks outdoors
Old T-shirt combined with kitchen paper enough to help reduce spread of coronavirus
The public should wear homemade masks when they venture outdoors to help reduce the spread of coronavirus, according to scientists who claim Britain’s masks policy does too little to prevent infections.
Prof Sian Griffiths, who led the Hong Kong government’s investigation into the 2003 Sars epidemic, said Britain should adopt the same approach as the US, where people are advised to make their own “cloth face coverings” and wear them in public spaces.
Trish Greenhalgh, a professor of primary care health sciences at Oxford University who recently completed a review on face masks, also advocated the use of masks in public and suggested an old T-shirt combined with kitchen paper would suffice.
The US policy is being directed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and is designed to reduce at least some transmission of the virus while preventing a run on medical-grade masks needed by frontline health workers.
“The CDC advice in the US is pragmatic,” Griffiths said. “It recognises both the need to ensure the supply of masks for clinical situations where they are obviously needed at the same time as recognising that there could potentially be benefits in wearing ‘masks’ in public to prevent passing on the infection.”
Mooi. Wat minder rigide opstellingquote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, zelfs de beste modellen zijn enkel zo goed als de data die je tot je beschikking hebt. Hoe langer de periode, hoe vollediger/beter de data is die je tot je beschikking krijgt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Is het niet overal in de wereld 'nattevingerwerk' dan? De beste wetenschappers in diverse landen maken overuren om een vaccin te vinden en produceren. Andere wetenschappers zijn bezig om medicijnen te ontwikkelen voor de behandeling van besmette patienten. En ondertussen raast het virus door en proberen overheden de schade te beperken zo goed als ze kunnen. Schade zowel aan mensenlevens als economie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van nattevingerwerk anderhalf miljoen kinderen naar school sturen. Je moet het maar durven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Is het niet overal in de wereld 'nattevingerwerk' dan? De beste wetenschappers in diverse landen maken overuren om een vaccin te vinden en produceren. Andere wetenschappers zijn bezig om medicijnen te ontwikkelen voor de behandeling van besmette patienten. En ondertussen raast het virus door en proberen overheden de de schade te beperken zo goed als ze kunnen. Schade zowel aan mensenlevens als economie.
Zou je het risico willen lopen op ellende en evt. anderen in gevaar brengen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen daarom al moet je beseffen dat het een ongekende situatie is die de knapste koppen slechts deels kunnen analyseren en inschatten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Is het niet overal in de wereld 'nattevingerwerk' dan? De beste wetenschappers in diverse landen maken overuren om een vaccin te vinden en produceren. Andere wetenschappers zijn bezig om medicijnen te ontwikkelen voor de behandeling van besmette patienten. En ondertussen raast het virus door en proberen overheden de de schade te beperken zo goed als ze kunnen. Schade zowel aan mensenlevens als economie.
Ik denk dat Ab oprecht een gedreven persoonlijkheid die met de nodige wroeging omkijkt naar zijn RIVM verleden. at nu zo in de spotlights staat en zelf heel graag met zijn bedrijfsbelang; zijn vak wil waarmaken. Hij heeft absoluut kennis en is te veel bezig dat te bewijzen door andermans poten on de stoel we g te zagen.quote:
Zou ik dus niet voor kiezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van nattevingerwerk anderhalf miljoen kinderen naar school sturen. Je moet het maar durven.
Als je kleine stappen niet probeert ga je ook nooit weten wat de effecten zijn van het versoepelen van maatregelen. Zolang je niet te veel in 1x versoepelt kun je het risico best lopen. Anders kom je hier nooit uit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van nattevingerwerk anderhalf miljoen kinderen naar school sturen. Je moet het maar durven.
Serieus?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, we kunnen direct door naar de vragenronde. NOS heeft alle maatregelen al verteld.
Diezelfde kinderen die met dit mooie weer ook al de hele dag buiten zijn en met iedereen spelen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, dat is natuurlijk niet de fout van de NOSquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus?Wat heb je dan aan een persconferentie.
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus?Wat heb je dan aan een persconferentie.
Ik werd spontaan blij toen ik hem zagquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:02 schreef Caland het volgende:
Kunnen we niet gewoon meteen naar de baas der bazen?
Jaap.
Dit is wel een poppenkast.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
3/4 hier die werkelijk dachten dat er van alles weer open zou gaan.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:02 schreef Doublepain het volgende:
Die ruimte is er Rutte, Jaap en zijn team heeft ervoor gezorgd dat het sterk daalt
Of naar schoolquote:
tuurlijk, hij weet ook wel dat t virus minder dodelijk is dan eerst werd gedacht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Mark is naar de kapper geweest, de hypocriet.
Collega’s gevenquote:
Die houdt zijn mond dicht, zou hij vaker moeten doen ja.quote:
Die heeft gewoon een thuiskapster hoorquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Mark is naar de kapper geweest, de hypocriet.
of naar werkquote:
Nee dat heet je niet aan de maatregelen houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
tuurlijk, hij weet ook wel dat t virus minder dodelijk is dan eerst werd gedacht.
3,5 euro betalen voor slap lauw 20 centiliter gifquote:
Ook dat mag niet hè.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:03 schreef Snowpea het volgende:
A
[..]
Die heeft gewoon een thuiskapster hoor
Of naar de kapper omdat ze niet gewoon een tondeuse hebbenquote:
Doe eens normaal tegen Jaapquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die houdt zijn mond dicht, zou hij vaker moeten doen ja.
Sloeber zijnquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:03 schreef Oscar. het volgende:
[..]
3,5 euro betalen voor slap lauw 20 centiliter gif
dat geldt alleen voor jan lul.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee dat heet je niet aan de maatregelen houden.
Of naar de sportschool terwijl je gewoon gratis kunt trainenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of naar de kapper omdat ze niet gewoon een tondeuse hebben
Net zo vaak als samenleving en kwetsbare mensenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef Wereldgozer het volgende:
Benieuwd hoe vaak het woord "economie" voorkomt in deze speech.
Zou nu 10tje betalen om een te mogen atten op het terrasquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:03 schreef Oscar. het volgende:
[..]
3,5 euro betalen voor slap lauw 20 centiliter gif
Denk minimaal 30% van nederland morgen op terrasje als het open was.quote:
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef KennyPowers het volgende:
Rutte doet zijn best om het de tokkies duidelijk te maken
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zou nu 10tje betalen om een te mogen atten op het terras
quote:
bohh jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zou nu 10tje betalen om een te mogen atten op het terras
Die wachten maar lekker op de cartoon voor zwakzinnigenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef KennyPowers het volgende:
Rutte doet zijn best om het de tokkies duidelijk te maken
Hij zei net dat mensen zich zorgen schijnen te makenquote:
Kyran komop zeg.. Is het weer eens een keertje druk …quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:05 schreef Kyran het volgende:
Aub. on-topic blijven en nutteloos roepen. Het gaat hard genoeg zonder al die bullshit posts.
Die is gewoon nog niet echt te geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:04 schreef kol7680 het volgende:
Wat is de visie van Mark? Ik zie hem niet. Wie wel?
Langetermijn visie enz...
Genoeg andere landen wel, dus zou niet weten waarom Nederland niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die is gewoon nog niet echt te geven.
Er is een SC topic.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kyran komop zeg.. Is het weer eens een keertje druk …
Maak er een SC van tijdens de PC dan.
Wil je zeggen dat hij een vriendin heeft? En nee die van mij gaat mij echt niet knippen. Zou ik ook niet willen.quote:
ow nou als we het allemaal moeten krijgen - gooi dan lekker alles open. Survival of the fittest. Opgelost! En door!!quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Ja, wat dacht je dan
Er is pas een klein percentage in contact geweest met het virus
Als we willen wachten tot iedereen besmet is zijn we drie jaar verder en zijn we een derde wereldland geworden... dan liever een paar honderdduizend doden...quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Ja, wat dacht je dan
Er is pas een klein percentage in contact geweest met het virus
Nee jij bent jan lul.quote:
Nee, die hebben ook geen langetermijnplan. Misschien lopen ze een stap voor met dingen heropenen (en zelfs dat valt mee, er was gewoon meer dicht) maar dat betekent niet dat ze een plan hebben om er echt uit te komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:06 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Genoeg andere landen wel, dus zou niet weten waarom Nederland niet.
Bedankt Markquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef _I het volgende:
- Basisscholen, speciaal onderwijs in basisschoolleeftijd en kinderopvang gaat weer open
- De helft van de tijd gaan ze naar school. Bijvoorbeeld om en om
- Per 11 mei op
- Per school maatwerk
- BSO volgt ritme van scholen
- KDV en gastouder/speciaal onderwijs gaan helemaal open
Dit is een verantwoord besluit. Uit onderzoeken blijken jonge kinderen minder snel ziek te worden. De 1,5 meter is niet realistisch.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die wachten maar lekker op de cartoon voor zwakzinnigen
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Krijg direct een depressief van deze Rutte, zelfs het positieve wordt als negatief gebracht.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef Doublepain het volgende:
Zitten we trouwens nog op de Italie lijn?
Een depressief krijgenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Krijg direct een depressief van deze Rutte, zelfs het positieve wordt als negatief gebracht.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat ging nou helemaal open?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef _I het volgende:
- Basisscholen, speciaal onderwijs in basisschoolleeftijd en kinderopvang gaat weer open
- De helft van de tijd gaan ze naar school. Bijvoorbeeld om en om
- Per 11 mei op
- Per school maatwerk
- BSO volgt ritme van scholen
- KDV en gastouder/speciaal onderwijs gaan helemaal open
Dit is een verantwoord besluit. Uit onderzoeken blijken jonge kinderen minder snel ziek te worden. De 1,5 meter is niet realistisch.
paar honderd duizend is ook zwaar overdrevenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als we willen wachten tot iedereen besmet is zijn we drie jaar verder en zijn we een derde wereldland geworden... dan liever een paar honderdduizend doden...
Jammer voor jou.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat hij een vriendin heeft? En nee die van mij gaat mij echt niet knippen. Zou ik ook niet willen.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leerkrachten die er geen zin in hebben zullen zich wel weer ziekmelden. Zo makkelijk zijn ze dan ook wel weer.
Dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |