Terwijl ze zelf massaal kreperen. Toch te weinig gebeden dan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
Corona is een straf van God denken de griffo's hier.
Een straf voor voor de ongelovigen.
Alles staat geschreven. Religieuze mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
wat denk je van Mekka, dat is iets meer dan 100 man, hoop dat dat niet doorgaat dit jaar
Lekker!quote:
Nou inderdaad, die ramandan is iets waar ik mij meer zorgen over maak dan basisscholen die weer voorzichtig opstarten...quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Alles staat geschreven. Religieuze mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen.
Dat is een zeer mooie ontwikkeling.quote:
https://www.news.com.au/t(...)4379c240ea2bcfecf2c4quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom hebben wij nu maatregelen genomen.
Je bewering dat je op basis van dit onderzoek een vaccin kan vergeten is gewoon onzin, daar ging het mij om.
quote:The new coronavirus is able to quickly mutate and multiple strains could account for differing impacts around the world.
Research by China’s top scientists found new strains of the virus not previously reported.
Professor Li Lanjuan and her colleagues from Zhejiang University also found direct evidence that certain mutations could create strains deadlier than others.
The team took viral strains from 11 randomly chosen COVID-19 patients from Hangzhou and tested how efficiently they could infect and kill cells, the SCMP reports.
The researchers observed “diverse mutations” among the virus strains including one that generates 270 times as much viral load as the least potent type.
Strains of the virus that create high viral loads are more dangerous.
The deadliest strains have been detected in Europe and the US, which is one of the world’s worst-hit countries.
The weaker mutations still pose a threat to humans, with at least two Chinese patients becoming extremely unwell. One needed treatment in intensive care.
The study, published on Medrvix, showed “mutations can have a direct impact on the viral load”.
The researchers “observed abundant mutational diversity, including several founding mutations for different major clusters of viruses now circulating globally”.
Generic researchers have noticed differences between strains in different geographic areas.
The mystery of varying mortality rates was complicated by factors such as age, health conditions and a patient’s blood type.
Wat ik om me heen hoor is dat de moskeeën de deur wel dicht houden. Dus wel vasten tenzij zwak of oud en thuis biddenn. Lijkt me een prima oplossing als het echt zo is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou inderdaad, die ramandan is iets waar ik mij meer zorgen over maak dan basisscholen die weer voorzichtig opstarten...
Ja zeker. Hoeveel daarvan zijn levend en hoeveel dood? Is dat bekend?quote:
Extreme moslims zijn al heel blij dat gezichtsbedekking als positief wordt beschouwd, en er geen handen meer worden geschut. Gasten lopen al al jaren voorquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ik om me heen hoor is dat de moskeeën de deur wel dicht houden. Dus wel vasten tenzij zwak of oud en thuis biddenn. Lijkt me een prima oplossing als het echt zo is.
Hopelijk gaan ze niet massaal bij elkaar over de vloer in de avonden.
Laten we het hopen, gelovigen staan niet vaak bekend om hun rationele overwegingen...quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat ik om me heen hoor is dat de moskeeën de deur wel dicht houden. Dus wel vasten tenzij zwak of oud en thuis biddenn. Lijkt me een prima oplossing als het echt zo is.
Veel gaat gewoon online nu.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Laten we het hopen, gelovigen staan niet vaak bekend om hun rationele overwegingen...
quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat ze zich weer rijk rekenen. Ze verwachten ook rond 1 mei 700 patiënten op de IC terwijl er nu ruim 1150 liggen, dus volgende ruime week 450+ minder patiënten.
Hoop dat het uitkomt natuurlijk, maar heb mijn twijfels.
Zit daar ook niet een weekendvertraging in? Want overledenen komen ook nu pas door terwijl die de afgelopen dagen zijn overleden. Weet dus niet of die -71 echt in 1 dag is geweest.quote:
Nou, echt hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan reguliere zorg ook weer rustig opgestart worden, dat lijkt me mooi
Was je al voor met reactie hierboven. Ben blij dat ik er naast lijk te zitten, hopelijk zet het door. Liever ik die het fout heeft dan het OMT.quote:
Klopt, wij worden zelfs alweer ingepland op onze eigen afdelingen en poliklinische activiteiten worden weer opgestart.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan reguliere zorg ook weer rustig opgestart worden, dat lijkt me mooi
Dit wist Jaap allemaal al.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lekker!
Even afwachten nog, maar dan lijkt die -450 in een week toch wel te kunnen lukkenHoop dat ik er inderdaad naast zat en dat wij begin mei inderdaad op of onder 700 patiënten op de IC zitten.
Idd die vrouwen zitten al jaren in quarentaine. De momdkapnikaab als beschermingsmiddelquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Extreme moslims zijn al heel blij dat gezichtsbedekking als positief wordt beschouwd, en er geen handen meer worden geschut. Gasten lopen al al jaren voor
Ah dat is mooi.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, wij worden zelfs alweer ingepland op onze eigen afdelingen en poliklinische activiteiten worden weer opgestart.
Er gaan speciale wijkteams (met moskeegangers) de wijken in. Ik zie het wel goed komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin maart, je bedoelt toen het RIVM er vanuit ging dat de gemiddelde ligtijd op de IC 8 dagen was en we niet op hoefden te schalen en we bij de zomer wel groepsimmuniteit zouden hebben?quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Daar is geen enkel bewijs voor dat zijn vermoedens en modellen die al een paar keer naar beneden zijn bijgesteld en nog steeds te negatief zijn.
Begin maart was er paniek waren de beelden (vaak nog dezelfde ook) uit Italië en waren er modellen en waren de maatregelen acceptabel.
Heel weinig nog, vervoer is kostbaar, tijdrovend en vooral niet patientvriendelijk. Het aantal COVID patiënten is nu in veel ziekenhuizen nog maar 10-15% van de maximale beddencapaciteit (zonder de IC).quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah dat is mooi.
Ik gok dat er nog wel wordt geschoven met de patienten om alle ziekenhuizen evenveel te belasten of hoeft dat nu niet meer omdat de cijfers dalende zijn?
Hier nog niet echt regulier. Maandag 6 OK's open.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, wij worden zelfs alweer ingepland op onze eigen afdelingen en poliklinische activiteiten worden weer opgestart.
Als we 12 mei een terrasje mogen pakken kom ik en mag je drie uur lang op mijn kosten drinken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
12 mei terrasje jongens! Eerste rondje is voor hooibaal wie komt?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Modellen bijgewerkt.Die eerste twee weken waren echt verschrikkelijk omdat iedereen zo zat te pushen en paniekzaaien. Dat was niet te doen. Gewoon heel netjes aangepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, OK's bij ons ook niet/weinig (alleen oncologisch, traumatologie en enkele vaat).quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier nog niet echt regulier. Maandag 6 OK's open.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Kortom, de eerste voorspellingen van het RIVM waren zo slecht nog niet?Jacco WallingaGODSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Mijn vrouw werkt ook in die sector, en daar is het alle hens aan dek. Veel gezinnen die in een situatie zaten die net te managen was, maar hierdoor over het randje heengaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou, echt hoor.
De hulpverlening ook trouwens.
Sprak een vriendin die werkzaam is in de jeugdhulpverlening en ook met jong volwassenen en ze heeft elke dag wel iemand aan de lijn die het echt niet meer ziet zitten. Dat gebeurt wel vaker maar het is nu echt elke dag raak. Ze kan niet heen, niks.
Dat zijn jongeren die heel veel missen nu, controle, routine, dagbesteding, contacten.
Ik ook?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als we 12 mei een terrasje mogen pakken kom ik en mag je drie uur lang op mijn kosten drinken.
Ah dat is logisch ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:22 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heel weinig nog, vervoer is kostbaar, tijdrovend en vooral niet patientvriendelijk. Het aantal COVID patiënten is nu in veel ziekenhuizen nog maar 10-15% van de maximale beddencapaciteit (zonder de IC).
bron?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte: "Het is heel eng buiten, nog even vol houden tot de app klaar is".
Ja daaaag. Wat een kul zeg.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:27 schreef nirvana het volgende:
Over een tijd gaat net zoals met de Mexicaanse griep de vraag komen waarom er op deze manier is ingegrepen... Er zijn twee dingen helemaal fout gegaan, de eerste is dat er te laat is ingegrepen, de tweede is dat er veel te veel is ingegrepen.
De eerste heeft een golf aan toenames in ziekenhuizen en op de IC veroorzaakt die niet nodig was
De tweede fout veroorzaakt nu dat er veel te veel mensen nu zowel sociaal als economisch in de problemen komen, terwijl ook dit niet nodig is.
Je vergeet het belangrijste, IC was al geoptimaliseerd (kosten besparing in de zorg).quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:27 schreef nirvana het volgende:
Over een tijd gaat net zoals met de Mexicaanse griep de vraag komen waarom er op deze manier is ingegrepen... Er zijn twee dingen helemaal fout gegaan, de eerste is dat er te laat is ingegrepen, de tweede is dat er veel te veel is ingegrepen.
De eerste heeft een golf aan toenames in ziekenhuizen en op de IC veroorzaakt die niet nodig was
De tweede fout veroorzaakt nu dat er veel te veel mensen nu zowel sociaal als economisch in de problemen komen, terwijl ook dit niet nodig is.
Nouja als er eerder ingegrepen was waren de maatregelen wellicht voldoende geweest als die iets minder strikt waren. Dat is wat hij zegt. Denkt ik.quote:
Wat is te laat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja als er eerder ingegrepen was waren de maatregelen wellicht voldoende geweest als die iets minder strikt waren. Dat is wat hij zegt. Denkt ik.
Dat er te laat ingegrepen werd is iedereen het wel over eens lijkt me.
Je hebt wel een dikke duim he?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte: "Het is heel eng buiten, nog even vol houden tot de app klaar is".
Count me in, hooibaal verdient wel wat!quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:23 schreef HarrieKeen het volgende:
12 mei terrasje jongens! Eerste rondje is voor hooibaal wie komt?
De modellen met 100.000 doden nee die zijn goedquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Begin maart, je bedoelt toen het RIVM er vanuit ging dat de gemiddelde ligtijd op de IC 8 dagen was en we niet op hoefden te schalen en we bij de zomer wel groepsimmuniteit zouden hebben?
Zijn die modellen al meerdere keren naar beneden geschaald?.
er is een apart horeca topic voor kroegtijgersquote:Op dinsdag 21 april 2020 15:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En is ook wel goed het tempo erin te houden zodat we op 1 juno naar de kroeg kunnen
quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Kortom, de eerste voorspellingen van het RIVM waren zo slecht nog niet?Dat waren niet de eerste voorspellingen, deze is van 25 maart.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Die zijn er (adh van ingrijpen) nooit geweest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:39 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
De modellen met 100.000 doden nee die zijn goed
Nee, dan moet je volgens mij in Zuid-Korea gaan wonen. Ook de samenleving moet voor de maatregelen klaar zijn. We zijn niet zo volgzaam volkje. Valt het je op dat de hardst getroffen landen allemaal een open samenleving hebben?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:37 schreef nirvana het volgende:
Als heel snel was ingegrepen met minimale aanpassingen als geen handen schudden, veel handen wassen, niet het huis uitgaan met ook maar het minste symptoom van verkoudheid/koorts, en zoveel mogelijk thuis werken als mogelijk, in combinatie met het gereedmaken van de IC's voor een toename in combinatie met goede bescherming van alle mensen die in de zorg was komen (zeker ook die in verzorgingshuizen) dan denk ik dat er weinig meer nodig was geweest. Uiteraard is dit makkelijker nu te zeggen, dan een paar weken geleden.
Is dat niet wat voorbarig?quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:39 schreef Caland het volgende:
-71
Ik ga een petitie starten om een plein te vernoemen naar Jaap.
De bevolking had dat natuurlijk inderdaad ook moeten opvolgen en dat was wel een uitdaging geweest op het moment dat er nog niet zoveel aan de hand is... Maar de maatregelen waren wel simpel op te volgen geweest zonder dat je er echt last van zou hebben...quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:41 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Nee, dan moet je volgens mij in Zuid-Korea gaan wonen. Ook de samenleving moet voor de maatregelen klaar zijn. We zijn niet zo volgzaam volkje. Valt het je op dat de hard getroffen landen allemaal een open samenleving hebben?
Sterker nog, een mutatie kan er zelfs voor zorgen dat een virus uit zichzelf minder dodelijk wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Zucht... kleine mutaties betekend niet dat vaccins niet meer werken.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 21 april 2020 16:45 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Sterker nog, een mutatie kan er zelfs voor zorgen dat een virus uit zichzelf minder dodelijk wordt.
Nouja dan denk ik nog klein. De kans is aanzienlijk dat we over een jaar bijvoorbeeld een Jaapdag hebben in plaats van koningsdagquote:
Doordeweeks loopt daar 50% kantoorvolk. Die zijn nu thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Net bij de Décathlon bij Bijlmer Arena geweest. Het is daar echt uitgestorven rondom het station.
Ook bij de Décathlon vroeg de bewaker mij waar ik voor kwam, zodat ze "gericht kunnen winkelen". Best wel goed voor elkaar moet ik zeggen.
Saudi-Arabië is erg verstandig (zeg ik niet vaak) en is in een full lockdown. Hopelijk zetten ze dat de komende tijd door.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
wat denk je van Mekka, dat is iets meer dan 100 man, hoop dat dat niet doorgaat dit jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |