Blijkbaar nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:06 schreef _I het volgende:
[..]
Niets moet. Maar voor volwassenen gaat er dus niets open qua sport?
Horeca gaat misschien half mei weer met flinke maatregelen mondjesmaat open staat in hetzelfde nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:04 schreef kol7680 het volgende:
Duidelijk is dat de horeca dus pas over enkele maanden pas open gaat en de 1,5 meter samenleving nog wel minimaal tot 2022 in stand blijft.
Wat een kabinet......
Ik kan nog wel meer bronnen geven hoor maar geen zin in.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Prachtig. Uitgebreide post met meerdere bronnen en dan terugkomen met één linkje waarin RTL schrijft dat het 'wat drukker' wordt.
Er zijn 27.000 kapperszaken in Nederland. Bij iedere klant een nieuw mondkapje. Waar denk je dat we die vandaan gaan halen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat hoeft allemaal niet zoveel tijd te kosten.
Ah, een klassieker. Ik heb wel meer bronnen maar ik zeg ze lekker niet want iedereen kan het toch zienquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik kan nog wel meer bronnen geven hoor maar geen zin in. 1 bron is meer dan voldoende Er staat hier overduidelijk dat het drukker wordt. En dat is precies het punt dat ik maakte 2 weken geleden. Dus Verder kan je ook verder uit je doppen kijken. Weet niet of jij onder een steen ligt maar iedereen ziet dat het steeds drukker en drukker wordt. Ik ga ook geen energie aan jou meer verspillen want dat ben je simpelweg niet waard.
Het had me ook verbaasd als het anders was.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Blijkbaar niet
Zullen we vanavond wel horen. De volwassenen kunnen het ook beter volhouden dan de kinderen lijkt me, dus niet zo gek dat ze eerst de kinderen loslaten.
Ouders gaan hun kinderen nu opeens als een wonder niet thuis houden?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Scholen en zorg en de rest kan stikken denk ik
Complete onzin, maar dat blijf je maar herhalen omdat jij denkt dat het waar is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Er was op 23 februari geen enkele reden om alle horeca in Nederland dicht te gooien.
Benieuwd naar ja..quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Ouders gaan hun kinderen nu opeens als een wonder niet thuis houden?
Daarbij speelt dat alles erop wijst dat kinderen een vrij beperkte rol spelen hierin, dus dat het boven alles ook gewoon onnodig is om ze binnen te houden. Buiten dat het gewoon slecht is voor de ontwikkeling van kinderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Blijkbaar niet
Zullen we vanavond wel horen. De volwassenen kunnen het ook beter volhouden dan de kinderen lijkt me, dus niet zo gek dat ze eerst de kinderen loslaten.
Welke redenen waren er wel dan? Waren er landen om ons heen die dat al wel doorgevoerd hadden?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Complete onzin, maar dat blijf je maar herhalen omdat jij denkt dat het waar is.
Plus dat ik het verrek om met een mondkapje op te gaan rondlopen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn 27.000 kapperszaken in Nederland. Bij iedere klant een nieuw mondkapje. Waar denk je dat we die vandaan gaan halen?
Dit najaar is er mogelijk ook een vaccin, dus dan hebben we er 2 in 2022quote:
Nou ja dat we voorlopig ff niet terug gaan naar het oude normaal lijkt me niet geheel onverstandig Igor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef belanov het volgende:
in die briefing aan de Tweede Kamer net: 'de fase van het nieuwe normaal'George Orwell zou het nog niet verzonnen kunnen hebben
Daarom. En als de kinderen naar opvang en scholen gaan brengt dat ouders ook wat rust in huis en kunnen ze ook beter gaan werken op afstand. Ik denk dat we dit wel een tijdje gaan volhouden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarbij speelt dat alles erop wijst dat kinderen een vrij beperkte rol spelen hierin, dus dat het boven alles ook gewoon onnodig is om ze binnen te houden. Buiten dat het gewoon slecht is voor de ontwikkeling van kinderen.
Sterker nog, het vaccin is er mogelijk al. Mogelijk hebben we er al 70.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit najaar is er mogelijk ook een vaccin, dus dan hebben we er 2 in 2022
Misschien sportscholen en fysiotherapeuten, met stricte protocollen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Inderdaad, (nog) geen antwoord van Nostradamus over hoe "carnaval verbieden" zich in de praktijk vertaald.quote:
Mee eens dat het een prima oplossing zou zijn. Alleen zou ik het heel krom vinden als het kabinet eerst roept ' we wachten het volledige onderzoek af alvorens conclusies te trekken' om vervolgens toch prematuur conclusies te trekken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daarom. En als de kinderen naar opvang en scholen gaan brengt dat ouders ook wat rust in huis en kunnen ze ook beter gaan werken op afstand. Ik denk dat we dit wel een tijdje gaan volhouden.
https://www.trouw.nl/zorg(...)s-voorziet~b37e4f97/quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft iemand ergens een lijst van wie er precies in het OMT zitten? En verandert die samenstelling ook continu? Kan me bv. voorstellen dat er nu ook pedagogen en onderwijswetenschappers worden betrokken.
Dan hadden ze Brabant op slot moeten gooien, idd. Want als het buiten geen optocht had mogen worden, had het wel plaatsgevonden in de kroegen. Of anders bij mensen thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, (nog) geen antwoord van Nostradamus over hoe "carnaval verbieden" zich in de praktijk vertaald.
Dat je niet begrijpt dat het RIVM/de overheid er niet voor heeft gekozen zegt veel over je inlevingsvermogen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Complete onzin, maar dat blijf je maar herhalen omdat jij denkt dat het waar is.
Zou ook nooit geaccepteerd zijn, om zonder aanwijsbare reden een miljarden-industrie, 1 dag voor de start van een groot volksfeest dicht te gooien. Maar dat is moeilijk te begrijpen voor sommigenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke redenen waren er wel dan? Waren er landen om ons heen die dat al wel doorgevoerd hadden?
Stond gisteren op de site van de NOS.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft iemand ergens een lijst van wie er precies in het OMT zitten?
Oke. Plaats anders nog een post waarin je eigenlijk niets zegt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je niet begrijpt dat het RIVM/de overheid er niet voor heeft gekozen zegt veel over je inlevingsvermogen.
Op grond waarvan had men, half februari, de hele horeca in Nederland dicht moeten gooien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/zorg(...)s-voorziet~b37e4f97/
Als er in het advies staat dat het OMT "nog geen consensus heeft" weet je genoeg.quote:Het overleg is vertrouwelijk, leden mogen niet uit de school klappen. Of er pittige discussies waren, of er leden zijn die twijfelen aan het advies: dat blijft binnenskamers.
aka de mensen die onze zorg&onderwijs bekostigen. Goed plan hoor...quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee sorry, dan kan ik net zo goed enkel jou blijven quoten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oke. Plaats anders nog een post waarin je eigenlijk niets zegt.
ik begrijp niet zo goed waarom basisscholen prioriteit hebben tov voortgezet onderwijsquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Zwansen het volgende:
Kinderopvang dus onbeperkt open, basisscholen gaan in halve bezetting en voortgezet onderwijs 1 maand na opening basisscholen weer fysiek onderwijs (als alles goed lijkt te gaan).
Ik bedoel het meer taalkundigquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja dat we voorlopig ff niet terug gaan naar het oude normaal lijkt me niet geheel onverstandig Igor.
Ah ja zo. Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer taalkundigDat een wetenschapper ook meegaat in het 'nieuwe normaal' van de VVD-spindoctors vind ik al opvallend, maar dat 'normaal' is dan blijkbaar wel een 'fase'. Dan lijkt het me meer een 'tijdelijk anders' dan een 'normaal'.
Grotere belasting voor ouders, kleiner risico op verspreiding. Voor de kinderen zelf dan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet zo goed waarom basisscholen prioriteit hebben tov voortgezet onderwijs
ook dat is achteraf makkelijk, het is maar hoe je het brengt op dat momentquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Op grond waarvan had men, half februari, de hele horeca in Nederland dicht moeten gooien?
Denk je dat het volk dat, op dat moment, gepikt had?
Niet zozeer prio, maar VO heeft een groter regionaal bereik waardoor kans op besmetting groter wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet zo goed waarom basisscholen prioriteit hebben tov voortgezet onderwijs
Ook zonder de term 'het nieuwe normaal' te gebruiken staat de anderhalve meter samenleving gewoon in het langetermijn advies van het OMT.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer taalkundigDat een wetenschapper ook meegaat in het 'nieuwe normaal' van de VVD-spindoctors vind ik al opvallend, maar dat 'normaal' is dan blijkbaar wel een 'fase'. Dan lijkt het me meer een 'tijdelijk anders' dan een 'normaal'.
Waarom alleen Brabant? Had overal in Nederland als eerste uit kunnen breken. Dus heel Nederland op slot, op basis van wat toen bekend was.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan hadden ze Brabant op slot moeten gooien, idd. Want als het buiten geen optocht had mogen worden, had het wel plaatsgevonden in de kroegen. Of anders bij mensen thuis.
is dat zo? een puber lijkt me lastiger dan een kleuter plus het huiswerk is moeilijkerquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Grotere belasting voor ouders, kleiner risico op verspreiding. Voor de kinderen zelf dan.
Omdat ouders met jonge kinderen moeilijk kunnen werken thuis (dus redelijke grote impact) omdat ze die kinderen veel moeten begeleiden terwijl die oudere kinderen veel zelfstandiger zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Onderwijs op afstand is makkelijker in het VO, het VO gaat gepaard met meer en grotere reisbewegingen (niet in het minst is dat een belasting op het OV), het risico voor PO-kinderen lijkt kleiner en PO-kinderen veroorzaken meer belasting thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kleiner risico, minder verplaatsingen voor nodig, voortgezet onderwijs gaat ook gedeeltelijk met het OVquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarbij, alsof enkel Brabanders carnaval vieren..quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom alleen Brabant? Had overal in Nederland als eerste uit kunnen breken. Dus heel Nederland op slot, op basis van wat toen bekend was.
Bij dit soort situaties zal alles wat je op tijd doet als veel te ingrijpend worden gezien en alles wat je te laat doet als te weinig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Op grond waarvan had men, half februari, de hele horeca in Nederland dicht moeten gooien?
Denk je dat het volk dat, op dat moment, gepikt had?
Er zijn meerdere optochten afgelast ivm de storm waaronder in Uden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan hadden ze Brabant op slot moeten gooien, idd. Want als het buiten geen optocht had mogen worden, had het wel plaatsgevonden in de kroegen. Of anders bij mensen thuis.
Dat snappen sommigen hier niet en blijven maar vast zitten in hun 'wat als..' riedeltje.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij dit soort situaties zal alles wat je op tijd doet als veel te ingrijpend worden gezien en alles wat je te laat doet als te weinig.
Je kan het niet goed doen, zelfs als je alles goed doet.
Middelbare scholieren kunnen alleen thuis blijven en zelfstandig online leren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is nog veel makkelijker om achteraf te roepen dat carnaval maar afgelast had moeten worden. En dat is ook veelvuldig gebeurtquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat is achteraf makkelijk, het is maar hoe je het brengt op dat moment
Een puber kun je alleen thuislaten als je op locatie moet werken en een puber kan ook een halve dag boven netflixen of doelloos in zijn nest liggen terwijl je als ouder productief aan het thuiswerken bent. En is beter in staat om zelfstandig te werken en gebruik te maken van videolessen zonder ondersteuning van ouders.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? een puber lijkt me lastiger dan een kleuter plus het huiswerk is moeilijker
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 00:00:00#COVID19 outbreak did not start in #Wuhan – scientists https://t.co/Shp6Cw2XXQ reageer retweet
En dan denk je dat het niet doorgaat in de kroeg? De optocht is het minst gevaarlijk van de hele carnaval-cultuur. Dat is tenminste nog buiten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn meerdere optochten afgelast ivm de storm waaronder in Uden.
Geluk bij een ongeluk. Of wellicht niet, want als die mensen diezelfde tijd in de kroeg hebben gezeten is er waarschijnlijk juist meer verspreid.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn meerdere optochten afgelast ivm de storm waaronder in Uden.
Heb je ooit carnaval gevierd?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk. Of wellicht niet, want als die mensen diezelfde tijd in de kroeg hebben gezeten is er waarschijnlijk juist meer verspreid.
Het leren op afstand is wel makkelijker voor kinderen boven de 12.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Bevrijdingsdag wordt mooi dit jaar
Misschien kunnen ze dat beter afschaffen.
Dat was toch allang bekend?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:21 schreef -Chakotay- het volgende:
Er zijn meerdere versies van dit virus aldus deze reportage.
Is dat relevant?quote:
Alleen maar mensen uit de gezondheidszorg dus. Zou ze sieren om er ook wat economen e.d. bij te zetten. Op deze manier krijg je advies wat enkel gebaseerd is op de zorg, terwijl er veel meer aspecten zijn. Verrast me niks overigens.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Stond gisteren op de site van de NOS.
Het OMT bestaat uit een aantal mensen van het RIVM, aangevuld met virologen en medici van diverse universiteiten en ziekenhuizen. Voorzitter is Van Dissel.
Die video heb ik een tijdje terug al gezien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Stond gisteren op de site van de NOS.
Het OMT bestaat uit een aantal mensen van het RIVM, aangevuld met virologen en medici van diverse universiteiten en ziekenhuizen. Voorzitter is Van Dissel.
ze zijn hoe dan ook traag geweest met reageren, of het dan ook meteen laakbaar is wordt een ander verhaal maar als je dan WOB opschort is het moeilijk na te gaanquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is nog veel makkelijker om achteraf te roepen dat carnaval maar afgelast had moeten worden. En dat is ook veelvuldig gebeurt
Dat is vooraf geroepen door aardig veel users.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:20 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is nog veel makkelijker om achteraf te roepen dat carnaval maar afgelast had moeten worden. En dat is ook veelvuldig gebeurt
Wil je daarmee beweren dat een optocht aflasten wegen storm impact heeft? Ik ga al jaren naar Den Bosch toe, en de impact is met name dat wegens slecht weer er minder buiten carnaval gevierd wordt maar dat het meer naar binnen verplaatst. En dus een hoger risico als dat de optocht doorgaat en het mooi weer isquote:
Een puber heeft waarschijnlijk minder begeleiding nodig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? een puber lijkt me lastiger dan een kleuter plus het huiswerk is moeilijker
Aangezien het OMT moet adviseren over het indammen van een virus, en niet over het beteugelen van een economische crisis, lijkt me de samenstelling toch behoorlijk logisch.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar mensen uit de gezondheidszorg dus. Zou ze sieren om er ook wat economen e.d. bij te zetten. Op deze manier krijg je advies wat enkel gebaseerd is op de zorg, terwijl er veel meer aspecten zijn. Verrast me niks overigens.
Nationale dag ter ere van de 1.5m maatschappij.quote:
Omdat de technische briefing over apps gaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom wordt er zo een focus gelegd op deze Apps? Waar slaat dat eigenlijk op?
In het algemeen. Nederland wil geen app!!quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de technische briefing over apps gaat?
Het OMT wordt aangestuurd door Jaap en bevat alleen medisch specilisten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar mensen uit de gezondheidszorg dus. Zou ze sieren om er ook wat economen e.d. bij te zetten. Op deze manier krijg je advies wat enkel gebaseerd is op de zorg, terwijl er veel meer aspecten zijn. Verrast me niks overigens.
Ja, want dan weet je dat optochten voornamelijk in de ochtend of begin van de middag plaats vinden met drommen families met kinderen (opa's en oma's inclusief). Slechts een deel daarvan duikt vervolgens de kroeg in. De overige mensen gaan gewoon naar huis.quote:
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.quote:
dus dan is het goed? wat een kulargumentquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
We wisten pas een dag of 8 na carnaval dat het eerste geval in Brabant was.
Dus vóór carnaval had de eerste uitbraak in heel Nederland kunnen plaatsvinden.
IFYPquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
In het algemeen. NederlandIk wil geen app!!
Een puber zegt niet elke vijf minuten “papa, kijk eens wat ik kan?” en doet dan iets als in de lucht springen of zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een puber kun je alleen thuislaten als je op locatie moet werken en een puber kan ook een halve dag boven netflixen of doelloos in zijn nest liggen terwijl je als ouder productief aan het thuiswerken bent. En is beter in staat om zelfstandig te werken en gebruik te maken van videolessen zonder ondersteuning van ouders.
Scholen dus net eender. Tenzij bewezen dat kinderen het niet verspreiden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.
En buiten is het besmettingsgevaar veel kleiner dan binnen in drukke kroegen. Dus het kwantitatieve aspect (aantal mensen) wordt potentieel opgeheven door het kwalitatieve aspect (verspreidingssnelheid).quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want dan weet je dat optochten voornamelijk in de ochtend of begin van de middag plaats vinden met drommen families met kinderen (opa's en oma's inclusief). Slechts een deel daarvan duikt vervolgens de kroeg in. De overige mensen gaan gewoon naar huis.
Voorkomen is beter dan genezenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
We wisten pas een dag of 8 na carnaval dat het eerste geval in Brabant was.
Dus vóór carnaval had de eerste uitbraak in heel Nederland kunnen plaatsvinden.
Jawel joh. NOS heeft het gepeild, 60% wilt een onbekende app, dus iedereen wilt het.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
In het algemeen. Nederland wil geen app!!
Fokkers?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die video heb ik een tijdje terug al gezien.
Ik ben benieuwd of er inmiddels al andere experts aanschuiven. Pedagogen, economen, gedragswetenschappers etc.
kan het hier niet mee eens zijn. Aflasten van een optocht betekent slecht weer, en dat betekent dat het feest zich met name binnen ipv buiten afspeelt. Met name binnen is de kans op besmetting het grootstquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.
Nee, dan had heel Nederland dicht gemoeten, horeca. Voor dat moment ging dat te ver.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus dan is het goed? wat een kulargument
Als je buiten 5 rijen dik op elkaar staat om de optocht te aanschouwen vraag ik me dat sterk af.. maar goed, laten we carnaval nu niet het hoofdonderwerp van dit topic maken - het is gelopen zoals het is gelopen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En buiten is het besmettingsgevaar veel kleiner dan binnen in drukke kroegen. Dus het kwantitatieve aspect (aantal mensen) wordt potentieel opgeheven door het kwalitatieve aspect (verspreidingssnelheid).
Dat was fijn geweest. Dan hadden we nu allemaal aan het bier gezeten in de kroeg.quote:
Fixed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan Chinezen
Dus met 0 besmettingen in het land is het wel goed om een miljarden-industrie de nek om te draaien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus dan is het goed? wat een kulargument
Ik speculeer ook alleen maar. Alleen ik zie geen reden waarom een optocht per definitie meer of minder besmettingen zou opleveren dan een kroegentocht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je buiten 5 rijen dik op elkaar staat om de optocht te aanschouwen vraag ik me dat sterk af.. maar goed, laten we carnaval nu niet het hoofdonderwerp van dit topic maken - het is gelopen zoals het is gelopen.
Hoeven van mij ook niet volledig open, en hadden van mij eerder dicht gemogen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen dus net eender. Tenzij bewezen dat kinderen het niet verspreiden.
Als het goed is kom je bijna bij niemand in de buurt. Dus waarom niet gewoon een boekje bijhouden?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoewel ik zelf geen voorstander van de app ben is het wel een makkelijke geautomatiseerde methode om contact onderzoek te verrichten.
Die illusie kan ik wel wegnemen. Ook kinderen verspreiden. Maar als het argument "niet verspreiden" is, kun je niets openen, want er zal altijd verspreiding zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen dus net eender. Tenzij bewezen dat kinderen het niet verspreiden.
Is lastig om dat iedere keer op en neer te sturen naar het RIVM - kost ook veel aan postzegels.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
Als het goed is kom je bijna bij niemand in de buurt. Dus waarom niet gewoon een boekje bijhouden?
en dat beweer je op basis waarvan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dan had heel Nederland dicht gemoeten, horeca. Voor dat moment ging dat te ver.
Ik zal even aan iedereen in de trein vragen of ze naam en telefoonnummer door willen geven aan mij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
Als het goed is kom je bijna bij niemand in de buurt. Dus waarom niet gewoon een boekje bijhouden?
Je hoeft het alleen maar mee te nemen naar het GGD als je getest bent. Daar gaan ze die app ook voor gebruiken, dus zou prima moeten werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is lastig om dat iedere keer op en neer te sturen naar het RIVM - kost ook veel aan postzegels.
dat zeg ik toch niet, hoe eerder je bent hoe minder drastische maatregelen je hoeft te nemen, zie Taiwanquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus met 0 besmettingen in het land is het wel goed om een miljarden-industrie de nek om te draaien?
Met optochten, zeker met mooi weer, heb je vier rijen dikke drommen mensenmassa's. Die zich ook verplaatsen, om bier te halen, bijvoorbeeld. In de kroeg sta je niet zo dicht op elkaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef Blik het volgende:
kan het hier niet mee eens zijn. Aflasten van een optocht betekent slecht weer, en dat betekent dat het feest zich met name binnen ipv buiten afspeelt. Met name binnen is de kans op besmetting het grootst
Je kan beter stil blijven staan, lijkt mij en gewoon afstand houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal even aan iedereen in de trein vragen of ze naam en telefoonnummer door willen geven aan mij.
De app is dan ook bedoeld voor de momenten waarop je geen afstand hebt kunnen houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:35 schreef _I het volgende:
[..]
Je kan beter stil blijven staan, lijkt mij en gewoon afstand houden.
Kom vrijwel dagelijks wel in een winkelquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
Weet niet in welke kroegen jij allemaal komtquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Met optochten, zeker met mooi weer, heb je vier rijen dikke drommen mensenmassa's. Die zich ook verplaatsen, om bier te halen, bijvoorbeeld. In de kroeg sta je niet zo dicht op elkaar.
Heb je wel eens carnaval gevierd? Dan staan de kroegen veel voller dan bij de optocht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Met optochten, zeker met mooi weer, heb je vier rijen dikke drommen mensenmassa's. Die zich ook verplaatsen, om bier te halen, bijvoorbeeld. In de kroeg sta je niet zo dicht op elkaar.
Zie het het voor je, iedere persoon die een logboek moet gaan bijhouden waar hij was en wanneer precies.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef _I het volgende:
[..]
Het OMT wordt aangestuurd door Jaap en bevat alleen medisch specilisten.
In de brief van deze week vragen ze ook om extra inbreng, waarbij het OMT alleen het medisch aspect zal beschouwen. Dus dat gaan ze doen.
Ga er ook nog serieus op in anders..quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef _I het volgende:
[..]
Je hoeft het alleen maar mee te nemen naar het GGD als je getest bent. Daar gaan ze die app ook voor gebruiken, dus zou prima moeten werken.
Is wel een goede manier om het telefoonnummer van een leuke vrouw te achterhalen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Kom vrijwel dagelijks wel in een winkel
Steeds de namen van die lui vragen is ook wat ongemakkelijk
Wat, in de kroeg sta je niet dicht op elkaar... waar vier jij carnaval?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, als je naar de wc wil ben je een uur bezig om door de mensenmassa heen te wurmen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb je wel eens carnaval gevierd? Dan staan de kroegen veel voller dan bij de optocht.
Heb zat carnaval gevierd. Tijdens de optocht sta je zo ongeveer in de verdrukking. In de kroeg zoek je de ruimte.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Weet niet in welke kroegen jij allemaal komt
fijnfisjenie caféquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat, in de kroeg sta je niet dicht op elkaar... waar vier jij carnaval?
Of het zorgt ervoor dat je afstand blijft houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Kom vrijwel dagelijks wel in een winkel
Steeds de namen van die lui vragen is ook wat ongemakkelijk
In Nieuw-Zeeland doen ze het wel zo. Dus ja, zie het wel voor me.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zie het het voor je, iedere persoon die een logboek moet gaan bijhouden waar hij was en wanneer precies.
Vervolgens wordt iemand besmet en moet er op basis van een logboekje een zoektocht worden gestart naar alle personen die ook op 18 april tussen 8 en 9 in de supermarkt waren en tussen 9 en 10 bij de speeltuin bij de Kerkstraat.
En op 19 april in het bos bij het beekje etc.
Of je drukt op een knop en iedereen wordt direct geïnformeerd.
Dat is natuurlijk niet van toepassing wanneer je optocht aflast en men dan maar naar binnen gaat dan is dat net zo erg, of erger zelfs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb zat carnaval gevierd. Tijdens de optocht sta je zo ongeveer in de verdrukking. In de kroeg zoek je de ruimte.
Ik vind dit een heel bijzondere weergave van de feiten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb zat carnaval gevierd. Tijdens de optocht sta je zo ongeveer in de verdrukking. In de kroeg zoek je de ruimte.
90% van mijn omgeving wil het nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jawel joh. NOS heeft het gepeild, 60% wilt een onbekende app, dus iedereen wilt het.
Het is dan ook onzin.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik vind dit een heel bijzondere weergave van de feiten.
Echt niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb je wel eens carnaval gevierd? Dan staan de kroegen veel voller dan bij de optocht.
Als je je omgeeft met alleen maar gekkies dan krijg je dat inderdaad.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:41 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
90% van mijn omgeving wil het niet
Welke ruimte?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Joah, het is wel wat wijder opgezet, idd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Iets andere bevolkingsdichtheid daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:42 schreef maan_man het volgende:
Wij hebben toch al een App?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wij hebben toch al een App?"Klik hier om pushmeldingen in te stellen wanneer uw wijntje klaar staat".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Die worden niks gevraagd dus dat boeit Hugo niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:41 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
90% van mijn omgeving wil het niet
Wij hebben toch al een App?Ja gratis fles whisky bij installatie. TopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel de vingerprik. Maar niet met de tijd die jij noemt. https://www.bd.nl/brabant(...)coronatest~a2b7d65d/quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:38 schreef MichaelScott het volgende:
Overigens had De Gouw het in die briefing net over een serologische test waarbij je mbv een vingerprik binnen 10 minuten zou kunnen weten of iemand het al doorgemaakt heeft.
Kan me niet herinneren dat ik daarover iets in de media gelezen heb?
-quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die worden niks gevraagd dus dat boeit Hugo niet.
App is cool, kenniseconomie; kijk hoe goed we bezig zijn met "smart-technologies" om 't virus te killen , de ep.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:45 schreef MichaelScott het volgende:
Onrust bij de briefing, de Kamer is niet happy
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die illusie kan ik wel wegnemen. Ook kinderen verspreiden. Maar als het argument "niet verspreiden" is, kun je niets openen, want er zal altijd verspreiding zijn.
Maarja het onderzoek loopt nog dus.quote:"Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het coronavirus."
En google nu eens op "carnaval kroeg"quote:
Dik en dik terechtquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:46 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
zo makkelijk ging dat in Zuid-Korea, Singapore met de app, zo moeilijk als dat hier gaat
Wetenschappelijk bewezenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:47 schreef Caland het volgende:
Gia heeft de enige kroeg ooit gevonden waar ruimte was met carnaval dus dan is het zo.
Voor?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:47 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Dik en dik terecht
Zo'n App is gewoon een afleidingsmanoeuvre
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En google nu eens op "carnaval kroeg"
Overigens beweert niemand dat het niet (ook) druk is bij zo'n optocht.
is dat trouwens ook social distancing?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:51 schreef maan_man het volgende:
Er wordt een vraag gesteld. Antwoord: dat staat in de brief van vanavond. Lekker, men zit toch nu bij elkaar?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie meer ruimte.
Zie er zelfs tafeltjes tussenin staan. Is bij de optocht niet.
Je maakt je nu echt belachelijk een beetje.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie meer ruimte.
Zie er zelfs tafeltjes tussenin staan. Is bij de optocht niet.
In Singapore ging/gaat het ook niet zo gemakkelijk:quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:46 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
zo makkelijk ging dat in Zuid-Korea, Singapore met de app, zo moeilijk als dat hier gaat
https://www.npostart.nl/live/npo-politiekquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
u kunt de briefing over de app blijven volgen via de app
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/live/npo-politiek
Misschien heeft moeder de vrouw wel een kappersdiploma of is ze gewoon goed met scharen (haha).quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De kappers zijn al 6 weken dicht en Azarkhan heeft een strak kapsel. Worden hier geen vragen over gesteld?
Gelukkig zijn er geen belspelletjes dus we gaan door!!quote:
Hij heeft niet echt een moeilijk kapsel, misschien heeft hij wel een niffo met een goede tondeuse.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
De kappers zijn al 6 weken dicht en Azarkhan heeft een strak kapsel. Worden hier geen vragen over gesteld?
Die heeft vast wel een familielid die een kapperszaak heeft om het zwarte geld wit te wassen kapper is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Logisch ook, daarbij zijn de risico's het laagst.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:07 schreef Vault-Boy het volgende:
Nou het is dus al gelekt. Helaas de kappers en horeca nog steeds langer dicht (moet echt naar de kapper hoor haha). Was uiteraard wel te verwachten, maar hopelijk ergens mei toch weer langzaam open met maatregelen. Zal echt een hele kleine kans zijn gaat dat gebeuren. Horeca zie ik sowieso niet gebeuren ook omdat het merendeel van de horeca niet met 1,5 meter kan en wil werken en dan met name willen..
Deze versoepeling is eigenlijk meer voor de jongeren gericht wat ik zo lees..
Het maakt geen klap uit. Kroeg of optocht, druk is het toch.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je maakt je nu echt belachelijk een beetje.
Gelukkig gaan die voorlopig dan ook niet open..quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Het maakt geen klap uit. Kroeg of optocht, druk is het toch.
Maar ook in uitgaansgebieden in andere delen van Nederland is het druk in de weekenden. Brabant is niet anders.
En met carnaval zijn er dit jaar ook veel mensen niet gegaan, juist omdat het veel meer binnen was, wat normaal meer buiten is. Kroegentocht, over straat zwalken, wat inderdaad, RIVM, met kleinere groepen wordt gedaan.
Maar kroegen, disco's zijn en blijven besmettingshaarden. Overal.
Nee, lijkt me niet slim. Terrassen ook niet, ook niet in het Noorden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig gaan die voorlopig dan ook niet open..
Dat doet er toch niet toe als je verder met iedereen in aanraking komt? Of kan een monkeytown, jeugdvoetbal, kroegen onder de 25 entree, efteling vanaf en onder bepaalde leeftijd, kermis etc. Dan ook prima?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Logisch ook, daarbij zijn de risico's het laagst.
Scholen zijn wel iets belangrijker dan de Efteling.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe als je verder met iedereen in aanraking komt? Of kan een monkeytown, jeugdvoetbal, kroegen onder de 25 entree, efteling vanaf en onder bepaalde leeftijd, kermis etc. Dan ook prima?
Kijk dit filmpje: https://www.omroepbrabant(...)g-mogelijkheden-zienquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe als je verder met iedereen in aanraking komt? Of kan een monkeytown, jeugdvoetbal, kroegen onder de 25 entree, efteling vanaf en onder bepaalde leeftijd, kermis etc. Dan ook prima?
Meeste in de 2e kamer wel. Hypocriete eikels.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Niet als een toegangskaartje voor de Efteling 150 euro gaat kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk dit filmpje: https://www.omroepbrabant(...)g-mogelijkheden-zien
Als ze 1.5m echt gaan forceren zijn kermissen en attractieparken echt gedoemd..
De Jonge liet zijn vrouw het doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meeste in de 2e kamer wel. Hypocriete eikels.
Maar de economie...quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Scholen zijn wel iets belangrijker dan de Efteling.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:19 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet als een toegangskaartje voor de Efteling 150 euro gaat kosten.
Maar het risico is minimaal dus moet prima kunnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kijk dit filmpje: https://www.omroepbrabant(...)g-mogelijkheden-zien
Als ze 1.5m echt gaan forceren zijn kermissen en attractieparken echt gedoemd..
Had je verwacht dat ze een cliffhanger zouden hebben?quote:
Je bent nu sarcastisch neem ik aan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar het risico is minimaal dus moet prima kunnen.
Dat mag, volgens sommigen hier, ook niet. Hij moet maar een solidariteitsmatje laten groeien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:19 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
De Jonge liet zijn vrouw het doen.
Sommigen zijn hier echt compleet losgeslagen inderdaadquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mag, volgens sommigen hier, ook niet. Hij moet maar een solidariteitsmatje laten groeien.
Ipv no shave november nu no haircut 2020.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mag, volgens sommigen hier, ook niet. Hij moet maar een solidariteitsmatje laten groeien.
Lekker verhuizen gap.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:
Fijn he? Maatregelen tot eind 2021. Fijn land leven we in!
Verbod wordt voor langere tijd verlengd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:23 schreef DustPuppy het volgende:
Staat ook in die gelekte stukken wat ze met de evenementen willen gaan doen?
Definieer langere tijd?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Verbod wordt voor langere tijd verlengd.
Waren die niet onderdeel van het "1 juno" pakket?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:23 schreef DustPuppy het volgende:
Ja wel als er gezegd wordt dat het risico op verspreiding minimaal is.quote:
dit zou betekenen dat hardlopen in een park eigenlijk onmogelijk is en fietsen dus ookquote:Het risico voor topsporters die individueel trainen is beheersbaar, volgens het OMT, dat aan sportkoepels adviseert om voorwaarden per sport uit te werken. Georganiseerde sport voor andere groepen vindt het OMT geen goed idee, onder meer omdat bij sporten druppelwolken kunnen ontstaan, die tot 20 meter achter een rennende sporter aangetoond kunnen worden. In die druppels zouden virusdeeltjes kunnen zitten.
Ik verwacht dat ze gaan zeggen alle vergunningsevenementen schrappen tot 1 september.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:23 schreef DustPuppy het volgende:
Klopt, maar evenementen willen zekerheid. Bijvoorbeeld Pinkpop is na 1 juno, maar moeten nu wel gaan beginnen met opbouwen als het doorgaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:26 schreef _I het volgende:
[..]
Waren die niet onderdeel van het "1 juno" pakket?
De veiligheidsregio's hadden het over minstens 1 september of 1 oktober. Dus het zal wel zoiets worden. Tegen die tijd komt de winter eraan en hebben we waarschijnlijk nog steeds geen vaccin, dus de kans is groot dat ze het dan nogmaals verlengen.quote:
dat zit er dik in en geen profvoetbal ookquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze gaan zeggen alle vergunningsevenementen schrappen tot 1 september.
Ieder festival heeft al wel begrepen dat er niets gaat gebeuren hoor. De enige reden dat ze zelf niet bekend maken dat het afgelast wordt zijn de verzekeringscentjes.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar evenementen willen zekerheid. Bijvoorbeeld Pinkpop is na 1 juno, maar moeten nu wel gaan beginnen met opbouwen als het doorgaat.
Hardlopers zijn doodlopers krijgt zo een hele nieuwe lading.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zou betekenen dat hardlopen in een park eigenlijk onmogelijk is en fietsen dus ook
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Hardlopers zijn doodlopers krijgt zo een hele nieuwe lading.
Hier bij de Welkoop hebben ze een hele stellage vol staan bij de kassa. Ook echt van die mega grote potten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:30 schreef Maikuuul het volgende:
Hoe zit het trouwens met hand sanitizers in NL? Is dat makkelijk verkrijgbaar of ook beperkt?
Natuurlijk jongen helft van de tafels helft omzet en hoe ga je dit in de keuken regelen ze willen wel maar het is simpelweg bijna onmogelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:07 schreef Vault-Boy het volgende:
Nou het is dus al gelekt. Helaas de kappers en horeca nog steeds langer dicht (moet echt naar de kapper hoor haha). Was uiteraard wel te verwachten, maar hopelijk ergens mei toch weer langzaam open met maatregelen. Zal echt een hele kleine kans zijn gaat dat gebeuren. Horeca zie ik sowieso niet gebeuren ook omdat het merendeel van de horeca niet met 1,5 meter kan en wil werken en dan met name willen..
Deze versoepeling is eigenlijk meer voor de jongeren gericht wat ik zo lees..
Dit is al langer bekend dat je je niet in de 'slipstream' van een hardloper of fietser moet begeven..quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit zou betekenen dat hardlopen in een park eigenlijk onmogelijk is en fietsen dus ook
Ja dat is ook nu het geval, maar er zullen waarschijnlijk kleinere voetbalclubs omvallen. In België is Lokeren als voetbalclub omgevallen vanwege financiële problemen. Kijk, hoe lang er niet meer wordt gevoetbald worden de gevolgen langzamerhand groter gaan woeden wat het ook heel ingrijpend is voor voetballers, supporters en alles.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zit er dik in en geen profvoetbal ook
Das dan allemaal goed geregeld zo te horen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier bij de Welkoop hebben ze een hele stellage vol staan bij de kassa. Ook echt van die mega grote potten.
Halve omzet is beter dan geen omzet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:31 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Natuurlijk jongen helft van de tafels helft omzet en hoe ga je dit in de keuken regelen ze willen wel maar het is simpelweg bijna onmogelijk.
Los van het feit dat niemand met een plaat voor ze tafel gaat zitten.
Yupyup, en ze hebben FFP3 verfspuit-maskers van 3M, latex handschoenen enz.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:32 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Das dan allemaal goed geregeld zo te horen.
Dat snap ik wel, maar het kan nu nog niet... Tja, ik kan er ook niks aan doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het OMT schat in dat het risico voor de volksgezondheid, dat gepaard gaat
met het onder aanvullende voorwaarden toestaan van individuele sport,
waarbij 1,5 meter afstand in acht wordt genomen, voor topsporters,
beheersbaar is. Het OMT adviseert de koepels de voorwaarden nader uit te
werken.
• Het OMT schat in dat het toestaan van georganiseerde sport voor andere
groepen of anders dan hierboven genoemd op dit moment een mogelijk risico
vormt op te snelle en te brede verspreiding van het virus en adviseert de
effecten van de voorgestelde versoepeling af te wachten alvorens
maatregelen verder af te bouwen.
Klootzakken. Laat me gewoon weer tennissen.
Ja, spanning is wel weg nu. Aangezien ze toch volledig afgaan op dit advies.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Hmm dat wordt dus een grote schijt persconferentie.. die coronamaatregelen helpen het land naar de tering.
Klopt, maar zonder feitelijke zekerheid moet jij je voor blijven bereiden op 2 scenarios.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ieder festival heeft al wel begrepen dat er niets gaat gebeuren hoor. De enige reden dat ze zelf niet bekend maken dat het afgelast wordt zijn de verzekeringscentjes.
Ik snap het niet. Ik sta zo'n 30 meter van mijn tegenstander. Hoe moet ik het dan oplopen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het kan nu nog niet... Tja, ik kan er ook niks aan doen.
Had je echt anders verwacht? Komop zeg - we zijn op de goede weg mensen, geef het nog eens 1 a 2 maanden en we kunnen zeker doorpakken met versoepelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze willen echt niet zelf verantwoordelijk gehouden worden, mocht het anders fout gaan.
Op internetquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Fretwork het volgende:
Ik lees hier dat het gelekt is, waar kan ik dat vinden?
En als dan weer terug komt weer 4 maanden opsluiten?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had je echt anders verwacht? Komop zeg - we zijn op de goede weg mensen, geef het nog eens 1 a 2 maanden en we kunnen zeker doorpakken met versoepelen.
Oh thanks, bij foto's van de blote vrouwen linksaf?quote:
Ik ben WOESTquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het OMT schat in dat het risico voor de volksgezondheid, dat gepaard gaat
met het onder aanvullende voorwaarden toestaan van individuele sport,
waarbij 1,5 meter afstand in acht wordt genomen, voor topsporters,
beheersbaar is. Het OMT adviseert de koepels de voorwaarden nader uit te
werken.
• Het OMT schat in dat het toestaan van georganiseerde sport voor andere
groepen of anders dan hierboven genoemd op dit moment een mogelijk risico
vormt op te snelle en te brede verspreiding van het virus en adviseert de
effecten van de voorgestelde versoepeling af te wachten alvorens
maatregelen verder af te bouwen.
Klootzakken. Laat me gewoon weer tennissen.
https://www.geenstijl.nl/(...)a-advies-omt-gelekt/quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Fretwork het volgende:
Waarom niet topsporters zoals profvoetballers testen en potdomme gewoon die competitie afmaken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Ik sta zo'n 30 meter van mijn tegenstander. Hoe moet ik het dan oplopen?
Ze kunnen toch gewoon onderscheid maken tussen sporten? Voetbal niet, tennis wel. Zo moeilijk is het niet.
Ja niet rechtsaf daar zie je overheidsporno die het land in zijn reet neemtquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh thanks, bij foto's van de blote vrouwen linksaf?
http://download.omroep.nl/nos/docs/210420_omt.pdfquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Fretwork het volgende:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:37 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja niet rechtsaf daar zie je overheidsporno die het land in zijn reet neemt
Ja, je hebt wel gelijk, maar als je tennist met iemand, is er veel afstand tegen over elkaar, terwijl je op een bepaalde positie staat waar je ook een balletje slaat. Maar soms gaan ze ook wat dichterbij het net om weer een balletje terug te slaan. Lijkt mij ook niet moelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Ik sta zo'n 30 meter van mijn tegenstander. Hoe moet ik het dan oplopen?
Ze kunnen toch gewoon onderscheid maken tussen sporten? Voetbal niet, tennis wel. Zo moeilijk is het niet.
20meter?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is al langer bekend dat je je niet in de 'slipstream' van een hardloper of fietser moet begeven..
En als jullie nou allebei naar het net komen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen die dit soort titels maken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:37 schreef D_A het volgende:
[..]
http://download.omroep.nl/nos/docs/210420_omt.pdf
Het kan nog niet vindt ik te absoluut. Er staat dat het "een mogelijk risico vormt." Dus voor hetzelfde geld kan het prima. Men is bang om het minste risico te lopen en verliest daarom alle belangen, behalve die van hun eigen vakgebied, uit het oog. Tijd voor een bredere blik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het kan nu nog niet... Tja, ik kan er ook niks aan doen.
Dat lijkt me nou niet erg logisch. Helemaal niet <1,5m.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
En als jullie nou allebei naar het net komen?
Is dit gecheckt? Want raar domein, en GeenStijl is nou ook geen 100% betrouwbare bron in dezequote:Op dinsdag 21 april 2020 13:37 schreef D_A het volgende:
[..]
http://download.omroep.nl/nos/docs/210420_omt.pdf
Ik heb het doorgegeven, de File Naming and Conventions-stagaire is nu ontslagen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen die dit soort titels maken.
DAG-MAAND-JAAR.
Dan doe je niet meer mee.
Zou wel mooi zijn. Zo van "ha grapje we gooien alles open, het blijkt toch maar een griepje te zijn"quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:34 schreef D_A het volgende:
Kan ook bewust gelekt zijn he, beetje kijken hoe het volk reageert en daarin vanavond nog wat kleine aanpassingen maken.
Ja, die deeltjes blijven lang hangen in de lucht. Het is verstandig altijd schuin achter iemand hard te lopen of fietsen met voldoende afstand.quote:
Dit is juist veel handiger omdat je het dan beter kunt sorteren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mensen die dit soort titels maken.
DAG-MAAND-JAAR.
Dan doe je niet meer mee.
Dat doen ze ja, maar dat doe je na een dropshot of om voor een smash/volley. Dat zal niet voorkomen als je tegenstander ook nog tegen het net staat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, je hebt wel gelijk, maar als je tennist met iemand, is er veel afstand tegen over elkaar, terwijl je op een bepaalde positie staat waar je ook een balletje slaat. Maar soms gaan ze ook wat dichterbij het net om weer een balletje terug te slaan. Lijkt mij ook niet moelijk.
Hihahoquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:39 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn. Zo van "ha grapje we gooien alles open, het blijkt toch maar een griepje te zijn"
Wat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is juist veel handiger omdat je het dan beter kunt sorteren.
Uh nee, jaar-maand-dag bedoel jequote:Op dinsdag 21 april 2020 13:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is gewoon een upload op nos.nlquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dit gecheckt? Want raar domein, en GeenStijl is nou ook geen 100% betrouwbare bron in deze
Correct.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:41 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar alleen het advies is gelekt toch.
Niet de uiteindelijke keuzes?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:39 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn. Zo van "ha grapje we gooien alles open, het blijkt toch maar een griepje te zijn"
Niet weten dat je altijd op jaar-maand-dag moet sorterenquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
omdat het veel makkelijker klinkt dan het isquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom niet topsporters zoals profvoetballers testen en potdomme gewoon die competitie afmaken.
Klopt, tennis is dan ook een heel ruimtelijke sport waar je met iemand een wedstrijd speelt, echter is het bij een volleybal minder ruimte tussen de spelers... dus heb je bij volleybal meer risico om besmet te worden door een ander.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat doen ze ja, maar dat doe je na een dropshot of om voor een smash/volley. Dat zal niet voorkomen als je tegenstander ook nog tegen het net staat.
Hij heeft het dan ook over tennis, niet over volleybal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, tennis is dan ook een heel ruimtelijke sport waar je met iemand een wedstrijd speelt, echter is het bij een volleybal minder ruimte tussen de spelers... dus heb je bij volleybal meer risico om besmet te worden door een ander.
Nou, dan laat je volleybalclubs nog dicht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, tennis is dan ook een heel ruimtelijke sport waar je met iemand een wedstrijd speelt, echter is het bij een volleybal minder ruimte tussen de spelers... dus heb je bij volleybal meer risico om besmet te worden door een ander.
Ik snap het, maar de politiek trekt 1 lijn helaas.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou, dan laat je volleybal niet doorgaan.
Tennis, golf, tafeltennis, atletiek, etc. kan dan gewoon weer open. Zo moeilijk is het allemaal niet.
in Tsjechie mogen mensen daar weer recreatief tennis, golf spelenquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou, dan laat je volleybalclubs nog dicht.
Tennis, golf, tafeltennis, atletiek, etc. kan dan gewoon weer open. Zo moeilijk is het allemaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ben ik mee eens ja. Het zwembad kan ook wel open kunnen gaan met veel minder zwemmers in een groot bad, kun je ook makkelijk 1,5 meter afstand van elkaar bewaren als je zwemt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Praktisch misschien wel, belangrijke vraag voor de toekomst is of het ook financieel haalbaar is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar ben ik mee eens ja. Het zwembad kan ook wel open kunnen gaan met veel minder zwemmers in een groot bad, kun je ook makkelijk 1,5 meter afstand van elkaar bewaren als je zwemt.
Lees: "Wij (het OMT) adviseren volgens het "cover your ass" principe, politiek jullie mogen verder gaan, neem ons niet te serious."quote:Het OMT adviseert om extra aandacht te besteden aan de volgende zaken:
- De adviserende rol van het OMT: de afschaling van de maatregelen moet
bekeken worden vanuit een breder perspectief waarin het OMT een van de
deskundige medische adviseurs is.
Dat zal de volgende stap zijn de komende tijd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als iets een gore bende is, is het een zwembad en zwemwater welquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar ben ik mee eens ja. Het zwembad kan ook wel open kunnen gaan met veel minder zwemmers in een groot bad, kun je ook makkelijk 1,5 meter afstand van elkaar bewaren als je zwemt.
Dan kunnen ze mogelijk abonnementen en de dagprijzen duurder maken voor zwemmers... Het is ook niet anders dat het ook gaat gebeuren, want ze hebben het geld nodig om blijven exploiteren,quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Praktisch misschien wel, belangrijke vraag voor de toekomst is of het ook financieel haalbaar is.
Klopt, maar op dit moment hebben wij het nog over volgende week en dan is open met minder mensen nog altijd beter dan sluiten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:49 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Praktisch misschien wel, belangrijke vraag voor de toekomst is of het ook financieel haalbaar is.
Ja logisch, de taak van het OMT is ook vooral adviseren om de pandemie zoveel mogelijk in te perken. Zij zijn er niet om andere afwegingen (moreel van de bevolking, economie, etc) mee te wegen. Dat moet de politiek doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:49 schreef zoost het volgende:
[..]
Lees: "Wij (het OMT) adviseren volgens het "cover your ass" principe, politiek jullie mogen verder gaan, neem ons niet te serious."
Daarom is het ook zo raar dat Rutte continu verkondigt hoe heilig het advies van het OMT is. Idealiter zou dat één van de overwegingen moeten zijn en niet dat dat 1 op 1 over wordt genomen telkens.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja logisch, de taak van het OMT is ook vooral adviseren om de pandemie zoveel mogelijk in te perken. Zij zijn er niet om andere afwegingen (moreel van de bevolking, economie, etc) mee te wegen. Dat moet de politiek doen.
Meer doden dan gisteren shit lockdown verder instellenquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Cijfers:
Positief geteste personen
34.134* (+729)
Ziekenhuisopnames
9.897
(+118)
Overleden personen
3.916** (+165)
en ook geen kleedkamers, maar sporters gewoon verplichten om al in sporttenue/outfit naar stadion te komenquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar op dit moment hebben wij het nog over volgende week en dan is open met minder mensen nog altijd beter dan sluiten.
Neen, weekend zit er nu bij zoals elke dinsdag.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Meer doden dan gisteren shit lockdown verder instellen
het is ook een dinsdag hé, daar zijn cijfers altijd wat hoger dan andere dagen, dus dit valt nog wat mee, ook zo net iets over 150, waar we meestal wel tegenaan zitten normaalquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Meer doden dan gisteren shit lockdown verder instellen
Logisch, het kan ook niet anders want we moeten nu nog steeds met zijn alleen 1,5 meter afstand houden. In praktijk kan het ook meevallen voor het zwembad als ze daar ook strenge regelgeving hanteren. Bijvoorbeeld persoon A zwemt in ochtend om 8.00 met ander in een groot zwembad, ene aan andere kant en hij ook aan andere kant met een zeer groot afstand van elkaar zwemmen. Ik zou, denk ik, wel 2 of 3 personen toegelaten worden in een wedstrijdzwembad... als het mogelijk is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar op dit moment hebben wij het nog over volgende week en dan is open met minder mensen nog altijd beter dan sluiten.
Lekker schuilen achter de rug van anderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:54 schreef Zeroku het volgende:
Daarom is het ook zo raar dat Rutte continu verkondigt hoe heilig het advies van het OMT is. Idealiter zou dat één van de overwegingen moeten zijn en niet dat dat 1 op 1 over wordt genomen telkens.
Van die 118 ziekenhuisopnames zijn er 16 die stammen uit maart...quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Cijfers:
Positief geteste personen
34.134* (+729)
Ziekenhuisopnames
9.897
(+118)
Overleden personen
3.916** (+165)
maandag 13 april: +86 dodenquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
het is ook een dinsdag hé, daar zijn cijfers altijd wat hoger dan andere dagen, dus dit valt nog wat mee, ook zo net iets over 150, waar we meestal wel tegenaan zitten normaal
quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:55 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Neen, weekend zit er nu bij zoals elke dinsdag.
Het is een troll.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
het is ook een dinsdag hé, daar zijn cijfers altijd wat hoger dan andere dagen, dus dit valt nog wat mee, ook zo net iets over 150, waar we meestal wel tegenaan zitten normaal
Maar het kan wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou niet erg logisch. Helemaal niet <1,5m.
Ik was dan ook niet serieus maar reageerden zoals bepaalde users hier geilen op de lockdownquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:55 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Neen, weekend zit er nu bij zoals elke dinsdag.
Pasen toch? Kijk eens naar die woensdag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
maandag 13 april: +86 doden
dinsdag 14 april: +122 doden
maandag 20 april: +67 doden
dinsdag 21 april: +165 doden
Dit vind ik wel opvallend eigenlijk.. procentueel een veel sterkere stijging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |