Wil je daarmee beweren dat een optocht aflasten wegen storm impact heeft? Ik ga al jaren naar Den Bosch toe, en de impact is met name dat wegens slecht weer er minder buiten carnaval gevierd wordt maar dat het meer naar binnen verplaatst. En dus een hoger risico als dat de optocht doorgaat en het mooi weer isquote:
Een puber heeft waarschijnlijk minder begeleiding nodig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? een puber lijkt me lastiger dan een kleuter plus het huiswerk is moeilijker
Aangezien het OMT moet adviseren over het indammen van een virus, en niet over het beteugelen van een economische crisis, lijkt me de samenstelling toch behoorlijk logisch.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar mensen uit de gezondheidszorg dus. Zou ze sieren om er ook wat economen e.d. bij te zetten. Op deze manier krijg je advies wat enkel gebaseerd is op de zorg, terwijl er veel meer aspecten zijn. Verrast me niks overigens.
Nationale dag ter ere van de 1.5m maatschappij.quote:
Omdat de technische briefing over apps gaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef -Chakotay- het volgende:
Waarom wordt er zo een focus gelegd op deze Apps? Waar slaat dat eigenlijk op?
In het algemeen. Nederland wil geen app!!quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de technische briefing over apps gaat?
Het OMT wordt aangestuurd door Jaap en bevat alleen medisch specilisten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar mensen uit de gezondheidszorg dus. Zou ze sieren om er ook wat economen e.d. bij te zetten. Op deze manier krijg je advies wat enkel gebaseerd is op de zorg, terwijl er veel meer aspecten zijn. Verrast me niks overigens.
Ja, want dan weet je dat optochten voornamelijk in de ochtend of begin van de middag plaats vinden met drommen families met kinderen (opa's en oma's inclusief). Slechts een deel daarvan duikt vervolgens de kroeg in. De overige mensen gaan gewoon naar huis.quote:
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.quote:
dus dan is het goed? wat een kulargumentquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
We wisten pas een dag of 8 na carnaval dat het eerste geval in Brabant was.
Dus vóór carnaval had de eerste uitbraak in heel Nederland kunnen plaatsvinden.
IFYPquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
In het algemeen. NederlandIk wil geen app!!
Een puber zegt niet elke vijf minuten “papa, kijk eens wat ik kan?” en doet dan iets als in de lucht springen of zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een puber kun je alleen thuislaten als je op locatie moet werken en een puber kan ook een halve dag boven netflixen of doelloos in zijn nest liggen terwijl je als ouder productief aan het thuiswerken bent. En is beter in staat om zelfstandig te werken en gebruik te maken van videolessen zonder ondersteuning van ouders.
Scholen dus net eender. Tenzij bewezen dat kinderen het niet verspreiden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.
En buiten is het besmettingsgevaar veel kleiner dan binnen in drukke kroegen. Dus het kwantitatieve aspect (aantal mensen) wordt potentieel opgeheven door het kwalitatieve aspect (verspreidingssnelheid).quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want dan weet je dat optochten voornamelijk in de ochtend of begin van de middag plaats vinden met drommen families met kinderen (opa's en oma's inclusief). Slechts een deel daarvan duikt vervolgens de kroeg in. De overige mensen gaan gewoon naar huis.
Voorkomen is beter dan genezenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
We wisten pas een dag of 8 na carnaval dat het eerste geval in Brabant was.
Dus vóór carnaval had de eerste uitbraak in heel Nederland kunnen plaatsvinden.
Jawel joh. NOS heeft het gepeild, 60% wilt een onbekende app, dus iedereen wilt het.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
In het algemeen. Nederland wil geen app!!
Fokkers?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die video heb ik een tijdje terug al gezien.
Ik ben benieuwd of er inmiddels al andere experts aanschuiven. Pedagogen, economen, gedragswetenschappers etc.
kan het hier niet mee eens zijn. Aflasten van een optocht betekent slecht weer, en dat betekent dat het feest zich met name binnen ipv buiten afspeelt. Met name binnen is de kans op besmetting het grootstquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.
Nee, dan had heel Nederland dicht gemoeten, horeca. Voor dat moment ging dat te ver.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus dan is het goed? wat een kulargument
Als je buiten 5 rijen dik op elkaar staat om de optocht te aanschouwen vraag ik me dat sterk af.. maar goed, laten we carnaval nu niet het hoofdonderwerp van dit topic maken - het is gelopen zoals het is gelopen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En buiten is het besmettingsgevaar veel kleiner dan binnen in drukke kroegen. Dus het kwantitatieve aspect (aantal mensen) wordt potentieel opgeheven door het kwalitatieve aspect (verspreidingssnelheid).
Dat was fijn geweest. Dan hadden we nu allemaal aan het bier gezeten in de kroeg.quote:
Fixed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan Chinezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |