Zou ook nooit geaccepteerd zijn, om zonder aanwijsbare reden een miljarden-industrie, 1 dag voor de start van een groot volksfeest dicht te gooien. Maar dat is moeilijk te begrijpen voor sommigenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke redenen waren er wel dan? Waren er landen om ons heen die dat al wel doorgevoerd hadden?
Stond gisteren op de site van de NOS.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Heeft iemand ergens een lijst van wie er precies in het OMT zitten?
Oke. Plaats anders nog een post waarin je eigenlijk niets zegt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat je niet begrijpt dat het RIVM/de overheid er niet voor heeft gekozen zegt veel over je inlevingsvermogen.
Op grond waarvan had men, half februari, de hele horeca in Nederland dicht moeten gooien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Complete onzin, maar dat blijf je maar herhalen omdat jij denkt dat het waar is.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/zorg(...)s-voorziet~b37e4f97/
Als er in het advies staat dat het OMT "nog geen consensus heeft" weet je genoeg.quote:Het overleg is vertrouwelijk, leden mogen niet uit de school klappen. Of er pittige discussies waren, of er leden zijn die twijfelen aan het advies: dat blijft binnenskamers.
aka de mensen die onze zorg&onderwijs bekostigen. Goed plan hoor...quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:09 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Scholen en zorg en de rest kan stikken denk ik
Nee sorry, dan kan ik net zo goed enkel jou blijven quoten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oke. Plaats anders nog een post waarin je eigenlijk niets zegt.
ik begrijp niet zo goed waarom basisscholen prioriteit hebben tov voortgezet onderwijsquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Zwansen het volgende:
Kinderopvang dus onbeperkt open, basisscholen gaan in halve bezetting en voortgezet onderwijs 1 maand na opening basisscholen weer fysiek onderwijs (als alles goed lijkt te gaan).
Ik bedoel het meer taalkundigquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja dat we voorlopig ff niet terug gaan naar het oude normaal lijkt me niet geheel onverstandig Igor.
Ah ja zo. Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer taalkundigDat een wetenschapper ook meegaat in het 'nieuwe normaal' van de VVD-spindoctors vind ik al opvallend, maar dat 'normaal' is dan blijkbaar wel een 'fase'. Dan lijkt het me meer een 'tijdelijk anders' dan een 'normaal'.
Grotere belasting voor ouders, kleiner risico op verspreiding. Voor de kinderen zelf dan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet zo goed waarom basisscholen prioriteit hebben tov voortgezet onderwijs
ook dat is achteraf makkelijk, het is maar hoe je het brengt op dat momentquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Op grond waarvan had men, half februari, de hele horeca in Nederland dicht moeten gooien?
Denk je dat het volk dat, op dat moment, gepikt had?
Niet zozeer prio, maar VO heeft een groter regionaal bereik waardoor kans op besmetting groter wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp niet zo goed waarom basisscholen prioriteit hebben tov voortgezet onderwijs
Ook zonder de term 'het nieuwe normaal' te gebruiken staat de anderhalve meter samenleving gewoon in het langetermijn advies van het OMT.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef belanov het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer taalkundigDat een wetenschapper ook meegaat in het 'nieuwe normaal' van de VVD-spindoctors vind ik al opvallend, maar dat 'normaal' is dan blijkbaar wel een 'fase'. Dan lijkt het me meer een 'tijdelijk anders' dan een 'normaal'.
Waarom alleen Brabant? Had overal in Nederland als eerste uit kunnen breken. Dus heel Nederland op slot, op basis van wat toen bekend was.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan hadden ze Brabant op slot moeten gooien, idd. Want als het buiten geen optocht had mogen worden, had het wel plaatsgevonden in de kroegen. Of anders bij mensen thuis.
is dat zo? een puber lijkt me lastiger dan een kleuter plus het huiswerk is moeilijkerquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Grotere belasting voor ouders, kleiner risico op verspreiding. Voor de kinderen zelf dan.
Omdat ouders met jonge kinderen moeilijk kunnen werken thuis (dus redelijke grote impact) omdat ze die kinderen veel moeten begeleiden terwijl die oudere kinderen veel zelfstandiger zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Onderwijs op afstand is makkelijker in het VO, het VO gaat gepaard met meer en grotere reisbewegingen (niet in het minst is dat een belasting op het OV), het risico voor PO-kinderen lijkt kleiner en PO-kinderen veroorzaken meer belasting thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kleiner risico, minder verplaatsingen voor nodig, voortgezet onderwijs gaat ook gedeeltelijk met het OVquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daarbij, alsof enkel Brabanders carnaval vieren..quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom alleen Brabant? Had overal in Nederland als eerste uit kunnen breken. Dus heel Nederland op slot, op basis van wat toen bekend was.
Bij dit soort situaties zal alles wat je op tijd doet als veel te ingrijpend worden gezien en alles wat je te laat doet als te weinig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Op grond waarvan had men, half februari, de hele horeca in Nederland dicht moeten gooien?
Denk je dat het volk dat, op dat moment, gepikt had?
Er zijn meerdere optochten afgelast ivm de storm waaronder in Uden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan hadden ze Brabant op slot moeten gooien, idd. Want als het buiten geen optocht had mogen worden, had het wel plaatsgevonden in de kroegen. Of anders bij mensen thuis.
Dat snappen sommigen hier niet en blijven maar vast zitten in hun 'wat als..' riedeltje.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Bij dit soort situaties zal alles wat je op tijd doet als veel te ingrijpend worden gezien en alles wat je te laat doet als te weinig.
Je kan het niet goed doen, zelfs als je alles goed doet.
Middelbare scholieren kunnen alleen thuis blijven en zelfstandig online leren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is nog veel makkelijker om achteraf te roepen dat carnaval maar afgelast had moeten worden. En dat is ook veelvuldig gebeurtquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat is achteraf makkelijk, het is maar hoe je het brengt op dat moment
Een puber kun je alleen thuislaten als je op locatie moet werken en een puber kan ook een halve dag boven netflixen of doelloos in zijn nest liggen terwijl je als ouder productief aan het thuiswerken bent. En is beter in staat om zelfstandig te werken en gebruik te maken van videolessen zonder ondersteuning van ouders.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? een puber lijkt me lastiger dan een kleuter plus het huiswerk is moeilijker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |