En buiten is het besmettingsgevaar veel kleiner dan binnen in drukke kroegen. Dus het kwantitatieve aspect (aantal mensen) wordt potentieel opgeheven door het kwalitatieve aspect (verspreidingssnelheid).quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want dan weet je dat optochten voornamelijk in de ochtend of begin van de middag plaats vinden met drommen families met kinderen (opa's en oma's inclusief). Slechts een deel daarvan duikt vervolgens de kroeg in. De overige mensen gaan gewoon naar huis.
Voorkomen is beter dan genezenquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:26 schreef Gia het volgende:
We wisten pas een dag of 8 na carnaval dat het eerste geval in Brabant was.
Dus vóór carnaval had de eerste uitbraak in heel Nederland kunnen plaatsvinden.
Jawel joh. NOS heeft het gepeild, 60% wilt een onbekende app, dus iedereen wilt het.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
In het algemeen. Nederland wil geen app!!
Fokkers?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die video heb ik een tijdje terug al gezien.
Ik ben benieuwd of er inmiddels al andere experts aanschuiven. Pedagogen, economen, gedragswetenschappers etc.
kan het hier niet mee eens zijn. Aflasten van een optocht betekent slecht weer, en dat betekent dat het feest zich met name binnen ipv buiten afspeelt. Met name binnen is de kans op besmetting het grootstquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Optochten zijn echt erg, qua verspreiding, zeker net zo erg als de kroeg. Veel meer verplaatsing.
Nee, dan had heel Nederland dicht gemoeten, horeca. Voor dat moment ging dat te ver.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus dan is het goed? wat een kulargument
Als je buiten 5 rijen dik op elkaar staat om de optocht te aanschouwen vraag ik me dat sterk af.. maar goed, laten we carnaval nu niet het hoofdonderwerp van dit topic maken - het is gelopen zoals het is gelopen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En buiten is het besmettingsgevaar veel kleiner dan binnen in drukke kroegen. Dus het kwantitatieve aspect (aantal mensen) wordt potentieel opgeheven door het kwalitatieve aspect (verspreidingssnelheid).
Dat was fijn geweest. Dan hadden we nu allemaal aan het bier gezeten in de kroeg.quote:
Fixed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan Chinezen
Dus met 0 besmettingen in het land is het wel goed om een miljarden-industrie de nek om te draaien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus dan is het goed? wat een kulargument
Ik speculeer ook alleen maar. Alleen ik zie geen reden waarom een optocht per definitie meer of minder besmettingen zou opleveren dan een kroegentocht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je buiten 5 rijen dik op elkaar staat om de optocht te aanschouwen vraag ik me dat sterk af.. maar goed, laten we carnaval nu niet het hoofdonderwerp van dit topic maken - het is gelopen zoals het is gelopen.
Hoeven van mij ook niet volledig open, en hadden van mij eerder dicht gemogen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen dus net eender. Tenzij bewezen dat kinderen het niet verspreiden.
Als het goed is kom je bijna bij niemand in de buurt. Dus waarom niet gewoon een boekje bijhouden?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoewel ik zelf geen voorstander van de app ben is het wel een makkelijke geautomatiseerde methode om contact onderzoek te verrichten.
Die illusie kan ik wel wegnemen. Ook kinderen verspreiden. Maar als het argument "niet verspreiden" is, kun je niets openen, want er zal altijd verspreiding zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Scholen dus net eender. Tenzij bewezen dat kinderen het niet verspreiden.
Is lastig om dat iedere keer op en neer te sturen naar het RIVM - kost ook veel aan postzegels.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
Als het goed is kom je bijna bij niemand in de buurt. Dus waarom niet gewoon een boekje bijhouden?
en dat beweer je op basis waarvan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dan had heel Nederland dicht gemoeten, horeca. Voor dat moment ging dat te ver.
Ik zal even aan iedereen in de trein vragen of ze naam en telefoonnummer door willen geven aan mij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
Als het goed is kom je bijna bij niemand in de buurt. Dus waarom niet gewoon een boekje bijhouden?
Je hoeft het alleen maar mee te nemen naar het GGD als je getest bent. Daar gaan ze die app ook voor gebruiken, dus zou prima moeten werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is lastig om dat iedere keer op en neer te sturen naar het RIVM - kost ook veel aan postzegels.
dat zeg ik toch niet, hoe eerder je bent hoe minder drastische maatregelen je hoeft te nemen, zie Taiwanquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus met 0 besmettingen in het land is het wel goed om een miljarden-industrie de nek om te draaien?
Met optochten, zeker met mooi weer, heb je vier rijen dikke drommen mensenmassa's. Die zich ook verplaatsen, om bier te halen, bijvoorbeeld. In de kroeg sta je niet zo dicht op elkaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef Blik het volgende:
kan het hier niet mee eens zijn. Aflasten van een optocht betekent slecht weer, en dat betekent dat het feest zich met name binnen ipv buiten afspeelt. Met name binnen is de kans op besmetting het grootst
Je kan beter stil blijven staan, lijkt mij en gewoon afstand houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zal even aan iedereen in de trein vragen of ze naam en telefoonnummer door willen geven aan mij.
De app is dan ook bedoeld voor de momenten waarop je geen afstand hebt kunnen houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:35 schreef _I het volgende:
[..]
Je kan beter stil blijven staan, lijkt mij en gewoon afstand houden.
Kom vrijwel dagelijks wel in een winkelquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:32 schreef _I het volgende:
[..]
Weet niet in welke kroegen jij allemaal komtquote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Met optochten, zeker met mooi weer, heb je vier rijen dikke drommen mensenmassa's. Die zich ook verplaatsen, om bier te halen, bijvoorbeeld. In de kroeg sta je niet zo dicht op elkaar.
Heb je wel eens carnaval gevierd? Dan staan de kroegen veel voller dan bij de optocht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 12:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Met optochten, zeker met mooi weer, heb je vier rijen dikke drommen mensenmassa's. Die zich ook verplaatsen, om bier te halen, bijvoorbeeld. In de kroeg sta je niet zo dicht op elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |