Ja dat is waar ook, je hebt gelijk. Kunnen ze dan overleggen met het ministerie van Onderwijs hoe het verder gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De rechter gaat zich niet bemoeien met politieke besluiten.
als je geen kinderen hebt dan ben je vrij om dat te doen hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:34 schreef TjjWester het volgende:
Wat is er eigenlijk op tegen om de zomervakantie nu te starten??? Mensen moeten niet denken dat ze in augustus naar zuid frankrijk kunnen. Voor de leraren maakt het dus ook niks uit wanneer ze vakantie hebben.
De meeste landen om ons heen willen geen onnodige verplaatsingen.quote:
Dus onze autovakantie naar de kust van Frankrijk in augustus kunnen we wel vergeten? Ik twijfel nog of ik moet annuleren of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:39 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De meeste landen om ons heen willen geen onnodige verplaatsingen.
Zowel Duitsland als frankrijk hebben al laten weten dat er eerst een lange tussenperiode komt waarbij alleen plaatselijke verplaatsing en dringende grensverkeer wordt genormaliseerd. het volledig opheffen van de verkeersmaatregelen word niet verwacht voor september.
Natuurlijk. Het laatste wat we kunnen gebruiken is dat iedereen heel Europa rond gaat crossen en dan bij elkaar kruipt op het plaatselijke strand, een zwembad of de campingtoiletten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus onze autovakantie naar de kust van Frankrijk in augustus kunnen we wel vergeten? Ik twijfel nog of ik moet annuleren of niet.
Dat weet niemand op dit moment, het kan vriezen of het kan dooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus onze autovakantie naar de kust van Frankrijk in augustus kunnen we wel vergeten? Ik twijfel nog of ik moet annuleren of niet.
https://nos.nl/artikel/23(...)waarden-experts.htmlquote:Het advies van het Outbreak Management Team om de kinderopvang en de basisscholen te heropenen, gaat in tegen de voorwaarden die hetzelfde OMT eerder stelde aan versoepeling van maatregelen. Die voorwaarden gelden volgens het nieuwe OMT-advies nog steeds. Hoewel niet aan alle voorwaarden is voldaan bepleit het OMT nu toch versoepeling van een aantal beperkende maatregelen.
Het OMT is zich terdege bewust van de risico's. "Het is niet mogelijk om op basis van wetenschappelijke bewijzen een strategie uit te werken om de maatschappij weer te openen zonder dat dit zou kunnen leiden tot een mogelijk onbeheersbare verspreiding van het virus."
Macron heeft daar tussen neus en lippen al voor gewaarschuwd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat weet niemand op dit moment, het kan vriezen of het kan dooien.
Zoals ik zal zei: "verwacht" je kunt er altijd op gokken dat macron een trumpje gaat doen maar ik zie dat heel somber in.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Ben verstandig en cancel die vakantiequote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Laat trump het dan maar niet zien, want hij heeft er een copyright op en dat kan macron veel geld kosten. Daarnaast kan alleen trump een trumpje doen. Anderen falen er alleen maar in, want het is veelst te moeilijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef TjjWester het volgende:
Zoals ik zal zei: "verwacht" je kunt er altijd op gokken dat macron een trumpje gaat doen maar ik zie dat heel somber in.
Eindelijk worden ze verstandig, niet de zaak eenzijdig bekijken vanuit medisch perspectief en wachten op ellenlange onderzoeken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
Het OMT geeft zelf ook toe dat ze aan nattevingerwerk doen:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)waarden-experts.html
https://www.theguardian.c(...)-face-masks-outdoorsquote:Scientists join calls for UK public to wear homemade face masks outdoors
Old T-shirt combined with kitchen paper enough to help reduce spread of coronavirus
The public should wear homemade masks when they venture outdoors to help reduce the spread of coronavirus, according to scientists who claim Britain’s masks policy does too little to prevent infections.
Prof Sian Griffiths, who led the Hong Kong government’s investigation into the 2003 Sars epidemic, said Britain should adopt the same approach as the US, where people are advised to make their own “cloth face coverings” and wear them in public spaces.
Trish Greenhalgh, a professor of primary care health sciences at Oxford University who recently completed a review on face masks, also advocated the use of masks in public and suggested an old T-shirt combined with kitchen paper would suffice.
The US policy is being directed by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and is designed to reduce at least some transmission of the virus while preventing a run on medical-grade masks needed by frontline health workers.
“The CDC advice in the US is pragmatic,” Griffiths said. “It recognises both the need to ensure the supply of masks for clinical situations where they are obviously needed at the same time as recognising that there could potentially be benefits in wearing ‘masks’ in public to prevent passing on the infection.”
Mooi. Wat minder rigide opstellingquote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, zelfs de beste modellen zijn enkel zo goed als de data die je tot je beschikking hebt. Hoe langer de periode, hoe vollediger/beter de data is die je tot je beschikking krijgt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Is het niet overal in de wereld 'nattevingerwerk' dan? De beste wetenschappers in diverse landen maken overuren om een vaccin te vinden en produceren. Andere wetenschappers zijn bezig om medicijnen te ontwikkelen voor de behandeling van besmette patienten. En ondertussen raast het virus door en proberen overheden de schade te beperken zo goed als ze kunnen. Schade zowel aan mensenlevens als economie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van nattevingerwerk anderhalf miljoen kinderen naar school sturen. Je moet het maar durven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Is het niet overal in de wereld 'nattevingerwerk' dan? De beste wetenschappers in diverse landen maken overuren om een vaccin te vinden en produceren. Andere wetenschappers zijn bezig om medicijnen te ontwikkelen voor de behandeling van besmette patienten. En ondertussen raast het virus door en proberen overheden de de schade te beperken zo goed als ze kunnen. Schade zowel aan mensenlevens als economie.
Zou je het risico willen lopen op ellende en evt. anderen in gevaar brengen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:41 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen daarom al moet je beseffen dat het een ongekende situatie is die de knapste koppen slechts deels kunnen analyseren en inschatten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Is het niet overal in de wereld 'nattevingerwerk' dan? De beste wetenschappers in diverse landen maken overuren om een vaccin te vinden en produceren. Andere wetenschappers zijn bezig om medicijnen te ontwikkelen voor de behandeling van besmette patienten. En ondertussen raast het virus door en proberen overheden de de schade te beperken zo goed als ze kunnen. Schade zowel aan mensenlevens als economie.
Ik denk dat Ab oprecht een gedreven persoonlijkheid die met de nodige wroeging omkijkt naar zijn RIVM verleden. at nu zo in de spotlights staat en zelf heel graag met zijn bedrijfsbelang; zijn vak wil waarmaken. Hij heeft absoluut kennis en is te veel bezig dat te bewijzen door andermans poten on de stoel we g te zagen.quote:
Zou ik dus niet voor kiezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van nattevingerwerk anderhalf miljoen kinderen naar school sturen. Je moet het maar durven.
Als je kleine stappen niet probeert ga je ook nooit weten wat de effecten zijn van het versoepelen van maatregelen. Zolang je niet te veel in 1x versoepelt kun je het risico best lopen. Anders kom je hier nooit uit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op basis van nattevingerwerk anderhalf miljoen kinderen naar school sturen. Je moet het maar durven.
quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef MichaelScott het volgende:
Mooi, we kunnen direct door naar de vragenronde. NOS heeft alle maatregelen al verteld.
Diezelfde kinderen die met dit mooie weer ook al de hele dag buiten zijn en met iedereen spelen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Tja, dat is natuurlijk niet de fout van de NOSquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus?Wat heb je dan aan een persconferentie.
Dit ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Serieus?Wat heb je dan aan een persconferentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |