abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192729111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk dat als je alleen het hoge noorden zou doen je niet echt een representatief beeld krijgt. Dan gaat het daar perfect, iedereen blij en in het zuiden kan het dan alsnog helemaal mis gaan.
Toont wel aan dat het kan als de situatie mbt besmettingen is zoals daar.
Maar dan moet je wel meer gaan testen.
pi_192729239
Vraag me toch af hoe ze dat gaan doen op basisscholen als dat verdeeld wordt bij een klas van 30 kinderen bijvoorbeeld. 3x10 in blokken van 3 uur? Wat valt die kinderen dan nog bij te spijkeren in zo'n korte tijd..

En zijn hygiëne maatregelen als het schoonmaken van tafels en stoelen tussendoor nodig?

En wat als (een deel van de) ouders hun kinderen thuis houden uit angst of onbegrip, gaat dat gevolgen hebben ivm de leerplicht?

Zo veel vragen.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192729262
Zweden doet het prima

dinsdag 21 april 2020 @ 10:44:26 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192729275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:43 schreef zoost het volgende:
Zweden doet het prima

[ afbeelding ]
Neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat JAAP _O_ dit beleid ook gaat volgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192729293
quote:
Zweden doet het prima

[ afbeelding ]
Zweden heeft 22 mensen per km2, Nederland 413.. denk je niet dat dat ook zwaar meeweegt? Daar is al honderden jaren social distancing normaal:

https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=nl
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:46:05 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192729298
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat JAAP _O_ dit beleid ook gaat volgen.
Wat is de bevolkingsdichtheid van Zweden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192729332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:11 schreef TheVoice4ever het volgende:
die stijging gaat nog komen, na die versoepeling :')
Ach, de afgelopen weken zijn er zoveel mensen geweest die vrijwel elke week riepen dat er wel weer een stijging zou komen. Blijf het elke week roepen en dan krijgt er vanzelf iemand een keer gelijk. Goed hoor O+

Ooit moet je gaan versoepelen. Iedereen is het er echter wel over eens dat de nummers dan wel weer wat gaan stijgen, het is echter de hoop dat het niet al te hard stijgt als we in kleine stapjes versoepelen en de nummers goed in de gaten blijven houden.

Voor mensen zoals jij zal het altijd te vroeg zijn, tenzij er een vaccin is. Want ja, dingen open gooien betekent weer een stijging. In andere woorden: het is nooit de tijd om te versoepelen. Als je aan meer denkt dan pure paniek en enorme focus op het virus zelf, dan zou je je realiseren dat het woord gezondheid veel groter is dan dat sommigen denken. Er komt meer bij kijken dan alleen maar Corona krijgen of niet. Zelfde met de economie, dat gaat ook veel verder dan lekker een drankje nuttigen op een terras. Het is noodzaak dat er een balans komt. Op dit moment is die balans er gewoon niet.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:49:27 #108
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192729347
wanneer gaan de grenzen met Duitsland weer open?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2020 @ 10:49:42 #109
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192729352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zweden 22,1/km² (2017)
Nederland 421/km² (2019)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192729356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ook in Stockholm is er geen probleem
pi_192729359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Kan gewoon niet anders. Zullen we dan een feestje gaan vieren met Hooibaal? *O*
pi_192729361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef THEFXR het volgende:
wanneer gaan de grenzen met Duitsland weer open?
Zijn die dicht dan?
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:51:01 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192729377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zijn die dicht dan?
of de Horeca?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2020 @ 10:51:40 #114
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192729385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zijn die dicht dan?
Niet echt.

quote:
"De grens tussen Nederland en Duitsland gaat niet dicht, maar iedereen die meerdere dagen in het buitenland is geweest, moet vanaf 10 april bij terugkeer in Duitsland 14 dagen in quarantaine. Dat geldt ook voor Nederlanders die naar Duitsland reizen. Dit heeft de Duitse regering op 6 april besloten. Wie voor werk de grens oversteekt, is van de quarantaine-regel uitgezonderd en ook goederenverkeer en transitverkeer mag de grens over. Maar de grens naar Duitsland over om op bezoek te gaan, te tanken of boodschappen te doen mag vanaf 10 april niet meer."
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:52:33 #115
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192729399
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef D_A het volgende:

[..]

Zweden 22,1/km² (2017)
Nederland 421/km² (2019)
Data uit 2017 vergelijken met data uit 2019...
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:53:31 #116
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192729412
De gouverneur van Illinois vertrouwt z'n eigen president niet.
Das een flinke publieke slap in the face van Trump _O-
============================
https://www.reddit.com/r/(...)ights_from_china_to/

Gov. J.B. Pritzker is planning to obtain millions of masks and gloves from China and bring those supplies back to Illinois on charter jets - but he's keeping the details secret out of fear the Trump administration might seize the cargo for the federal stockpile, sources said Tuesday.

"The supply chain has been likened to the wild West, and once you have purchased supplies, ensuring they get to the state is another herculean feat. These flights are carrying millions of masks and gloves our workers need. They're scheduled to land in Illinois in the coming weeks and the state is working to ensure these much needed supplies are protected and ready for distribution around the state."

A source knowledgeable about the flights said the governor didn't want to release details "Because we've heard reports of Trump trying to take PPE in China and when it gets to the United States."
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:53:33 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_192729413
quote:
Zweden doet het prima

[ afbeelding ]
Niet echt? Dit zijn absolute aantallen, dus de hoogte is niet belangrijk. Het gaat om het flattenen van de curve, en daar doet Zweden het minder goed dan de meeste andere landen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 april 2020 @ 10:53:52 #118
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192729417
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Data uit 2017 vergelijken met data uit 2019...
Zweden
22.43 persoon / km2 (2019.

Hierbij :+
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:55:35 #119
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192729446
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef D_A het volgende:

[..]

Zweden
22.43 persoon / km2 (2019.

Hierbij :+
Even los van dat feit, de verhoudingen zullen weinig veranderd zijn t.o.v. 2017.

Of is er een bevolkingsexplosie in Zweden geweest, Zwansen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192729452
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet echt? Dit zijn absolute aantallen, dus de hoogte is niet belangrijk. Het gaat om het flattenen van de curve, en daar doet Zweden het minder goed dan de meeste andere landen.
Zweden heeft met beperkte maatregelen alles onder controle. Het virus is al verder verspreid, zonder dat de zorg in problemen is gekomen. Alle bijkomende sociale en economische nadelen zijn veel minder grote problemen dan in andere landen. Plus ze zitten in een situatie die veel langer vol te houden is. Mij lijkt het dat ze het uitstekend doen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:56:03 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_192729454
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:

Gov. J.B. Pritzker is planning to obtain millions of masks and gloves from China and bring those supplies back to Illinois on charter jets - but he's keeping the details secret out of fear the Trump administration might seize the cargo for the federal stockpile, sources said Tuesday.

"The supply chain has been likened to the wild West, and once you have purchased supplies, ensuring they get to the state is another herculean feat. These flights are carrying millions of masks and gloves our workers need. They're scheduled to land in Illinois in the coming weeks and the state is working to ensure these much needed supplies are protected and ready for distribution around the state."

A source knowledgeable about the flights said the governor didn't want to release details "Because we've heard reports of Trump trying to take PPE in China and when it gets to the United States."
Meerdere gouverneurs nemen nu al hun gesprekken met Trump op, omdat ze weten dat er vervolgens door Trump over gelogen gaat worden.

matthewamiller twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 04:54:50 It’s not really been remarked on enough that governors are regularly recording their calls with the president and other admin officials because they know Trump is going to lie about them and they need proof. This is not a normal thing. https://t.co/WuYDf5lPUi reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192729482
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me toch af hoe ze dat gaan doen op basisscholen als dat verdeeld wordt bij een klas van 30 kinderen bijvoorbeeld. 3x10 in blokken van 3 uur? Wat valt die kinderen dan nog bij te spijkeren in zo'n korte tijd..

En zijn hygiëne maatregelen als het schoonmaken van tafels en stoelen tussendoor nodig?

En wat als (een deel van de) ouders hun kinderen thuis houden uit angst of onbegrip, gaat dat gevolgen hebben ivm de leerplicht?

Zo veel vragen.. :')
En die van mij hoef ik 's middags echt niet meer om 14 uur naar school te sturen om te 'leren' als ze al vanaf 's morgens vanaf 7 uur al wakker zijn. Normaliter is de schooldag om 14 uur afgelopen. Die heeft al het concentratievermogen van een baksteen.

Ben benieuwd vanavond ..
pi_192729488
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef nirvana het volgende:

[..]

Zweden heeft met beperkte maatregelen alles onder controle. Het virus is al verder verspreid, zonder dat de zorg in problemen is gekomen. Alle bijkomende sociale en economische nadelen zijn veel minder grote problemen dan in andere landen. Plus ze zitten in een situatie die veel langer vol te houden is. Mij lijkt het dat ze het uitstekend doen.
Zoals gisteren ook geopperd bij OP1 of Jinek volgens mij: Nederland heeft wel de pech gehad met de Carnaval en Noord-Italië bom die hier is ontstaan - dit is niet in alle landen zo, waardoor een stuk minder kritische situatie is (ontstaan). Je kunt in die zin landen ook niet echt vergelijken..
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:59:40 #124
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192729501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Even los van dat feit, de verhoudingen zullen weinig veranderd zijn t.o.v. 2017.

Of is er een bevolkingsexplosie in Zweden geweest, Zwansen?
Ik maakte een ‘grap’. :P
pi_192729503
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:50 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Kan gewoon niet anders. Zullen we dan een feestje gaan vieren met Hooibaal? *O*
Lijkt mij fantastisch! Of zou hij zich blijven verstoppen?
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:00:59 #126
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192729522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:

Lijkt me behoorlijk onmogelijk om zoiets geheim te houden, er moet nog steeds een vluchtplan bij de FAA ingediend worden en er zullen niet heel veel vluchten uit China landen.

Klinkt eerder als een eenvoudige manier om de druk op Trump wat op te voeren vanuit de Democratische partij.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192729532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En die van mij hoef ik 's middags echt niet meer om 14 uur naar school te sturen om te 'leren' als ze al vanaf 's morgens vanaf 7 uur al wakker zijn. Normaliter is de schooldag om 14 uur afgelopen. Die heeft al het concentratievermogen van een baksteen.

Ben benieuwd vanavond ..
Dat komt er ook nog eens bij, maar dat zullen ze vast oplossen door wisselende 'blokken', lekker voor het ritmegevoel van die kids :')
pi_192729544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zoals gisteren ook geopperd bij OP1 of Jinek volgens mij: Nederland heeft wel de pech gehad met de Carnaval en Noord-Italië bom die hier is ontstaan - dit is niet in alle landen zo, waardoor een stuk minder kritische situatie is (ontstaan). Je kunt in die zin landen ook niet echt vergelijken..
Maar dat laat niet onverlaat dat het virus daar redelijk onder controle is en dat het zich verspreidt zonder dat de kwetsbare groepen er veel last van hebben. Hier in Nederland is het nu ook redelijk onder controle, de maatregelen die ze in Zweden genomen hebben, laten zien dat het daarmee onder controle blijft. Dus ik kan geen reden bedenken waarom je de maatregelen in Nederland niet op die in Zweden laat lijken. Dit heeft voor de samenleving enorm veel positieve effecten, terwijl het virus nog steeds onder controle blijft.
pi_192729555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat komt er ook nog eens bij, maar dat zullen ze vast oplossen door wisselende 'blokken', lekker voor het ritmegevoel van die kids :')
Lekker hoor, zelf een verzonnen oplossing aandragen en die vervolgens afkraken :)
pi_192729557
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pecht of omdat het rivm en de regering het vooruitstrevend inzicht van een goudvis hebben?
pi_192729577
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:02 schreef nirvana het volgende:

[..]

Maar dat laat niet onverlaat dat het virus daar redelijk onder controle is en dat het zich verspreidt zonder dat de kwetsbare groepen er veel last van hebben. Hier in Nederland is het nu ook redelijk onder controle, de maatregelen die ze in Zweden genomen hebben, laten zien dat het daarmee onder controle blijft. Dus ik kan geen reden bedenken waarom je de maatregelen in Nederland niet op die in Zweden laat lijken. Dit heeft voor de samenleving enorm veel positieve effecten, terwijl het virus nog steeds onder controle blijft.
In theorie zal het kunnen, maar ik denk dat niemand verantwoordelijkheid wil dragen voor wanneer het toch mis zal gaan.
pi_192729594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Pecht of omdat het rivm en de regering het vooruitstrevend inzicht van een goudvis hebben?
Ik weet niet of je ze dit kunt verwijten, denk wel dat ze er van geleerd hebben en publieke evenementen in het vervolg zeer snel de nek omgedraaid worden als er wat dreigt.
pi_192729595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Lekker hoor, zelf een verzonnen oplossing aandragen en die vervolgens afkraken :)
Sarcasme is je vreemd he?
pi_192729609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ben benieuwd vanavond ..
Ook een belangrijk punt, er is een lerarentekort, veel zijn 50+ en niet happig om als proefkonijn te fungeren.
Dus wordt lastig om te bewerkstelligen voor scholen.
pi_192729611
quote:

[..]

Niet alleen de regering hoor, maar 99% van het land. De signalen waren er, maar iedereen om mij heen liep het te bagatelliseren. Probeer dan maar eens het gehele carnaval af te lasten..
pi_192729630
quote:

[..]

Moeilijk en achteraf makkelijk praten natuurlijk - eind februari leek er simpelweg nog niets aan de hand en kijk nu eens 8 weken verder: 2,5 miljoen (bekende) besmettingen wereldwijd.
pi_192729652
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sarcasme is je vreemd he?
Ik heb net zoveel sarcasme als dat jij vertrouwen hebt in de overheid.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:10:17 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192729672
Merk de laatste dagen dat er echt een verdeling is tussen mensen die vrijwel alles weer open willen gooien en mensen die ook het open gooien van een kleine stap als de scholen open gooien niet zien zitten. Mis weinig nuance hier of een mening hier ergens tussen in, of ligt dat eraan dat die mensen het hardst hun mening verkondigen?
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:11:18 #139
3542 Gia
User under construction
pi_192729690
Als de uitbraak hier in december was geweest, was carnaval echt niet door gegaan. Op 23 februari was er nog geen bekend geval van Corona in Nederland.
Achteraf is pas bekend geworden dat teruggekeerde, besmette Italië/Tirol-reizigers, flink Carnaval gevierd hebben, en daarmee honderden doden veroorzaakt hebben. Maar dat kon niemand op 23 februari weten. Dus, je kunt dit niemand verwijten.

Verder voor wat betreft het opengooien van de samenleving in het hoge noorden.
Nederland is niet zo groot. Mensen uit Brabant en Noord-limburg zijn met een uurtje rijden op een plek waar wél terrassen open zijn, als dit door zou gaan.
Gevolgen, mogelijk nieuwe uitbraken, aldaar en/of zuiderlingen worden, terecht, weggekeken, zo niet erger.
pi_192729694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ze dit kunt verwijten, denk wel dat ze er van geleerd hebben en publieke evenementen in het vervolg zeer snel de nek omgedraaid worden als er wat dreigt.
Carnaval wordt gevierd in kleine groepen, geen directe vluchten uit wuhan, vindicat kan gewoon gaan skiën, als je geen symptomen hebt kun je gaan werken etc.

Mede door het enorme gebrek aan vooruitstrevend inzicht en proactief handelen is er een enorm tekort aan alles en zitten we met 1,5 meter als heilig en het idee dat mondkapjes niet werken (behalve in de zorg, dan werken ze wel).

Mede hierom zou je m.i. vraagtekens moeten hebben bij wat ze zeggen over de besmettelijkheid van kinderen, asymptomatische verspreiding en de bijkomende risico's van het versoelelen van het beleid.
pi_192729697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik heb net zoveel sarcasme als dat jij vertrouwen hebt in de overheid.
^O^
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:12:59 #142
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192729713
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Moeilijk en achteraf makkelijk praten natuurlijk - eind februari leek er simpelweg nog niets aan de hand en kijk nu eens 8 weken verder: 2,5 miljoen (bekende) besmettingen wereldwijd.
Eind februari leek er nog niets aan de hand?
Dat jij het niet zag zegt niets over het feit dat anderen het heel goed zagen aankomen
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:04 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192729714
quote:
Zweden doet het prima

[ afbeelding ]
In china worden er mensen geboren door covid-19 :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192729717
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Carnaval wordt gevierd in kleine groepen, geen directe vluchten uit wuhan, vindicat kan gewoon gaan skiën, als je geen symptomen hebt kun je gaan werken etc.

Mede door het enorme gebrek aan vooruitstrevend inzicht en proactief handelen is er een enorm tekort aan alles en zitten we met 1,5 meter als heilig en het idee dat mondkapjes niet werken (behalve in de zorg, dan werken ze wel).

Mede hierom zou je m.i. vraagtekens moeten hebben bij wat ze zeggen over de besmettelijkheid van kinderen, asymptomatische verspreiding en de bijkomende risico's van het versoelelen van het beleid.
Vindicat ging tegen de adviezen in toch skiën.

En daarbij is het niet zo zwart-wit dat als het één niet waar blijkt te zijn al het andere ook niet klopt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:27 #145
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192729719
quote:
Zweden doet het prima

[ afbeelding ]
Zweden GODEN.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:13:35 #146
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192729722
Nieuwe opnames zijn nu al relatief laag, dus besmetting van de populatie ook. Zeker omdat dat cijfer 1 à 2 weken achterloopt.

Ik verwacht dat ze vanavond de basisscholen gaan vragen zich voor te bereiden op een opening na de meivakantie. Voor groepen 3 t/m 8 ofzo. En dat ze in de tussentijd uiteraard vinger aan de pols houden en altijd de mogelijkheid houden om het besluit in te trekken mocht dat nodig blijken.

En dat lijkt me dan een heel redelijk besluit.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_192729723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Niet alleen de regering hoor, maar 99% van het land. De signalen waren er, maar iedereen om mij heen liep het te bagatelliseren. Probeer dan maar eens het gehele carnaval af te lasten..
Klopt, ik ben ook door iedereen in mijn omgeving weggezet als paranoïde om niks.
Maar vind dat je van de regering en het rivm meer mag verwachten dan de gemiddelde burger hiermee.
pi_192729736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:12 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat jij het niet zag zegt niets over het feit dat anderen het heel goed zagen aankomen
Klopt - ik liep in het Carnavalsweekend door een bomvol Londen, niemand die daar bezig was met Corona, net als de rest van West Europa.
pi_192729740
Wel goed om te zien dat de ik-zag-dit-al-in-augustus-2011-aankomen zelfpijperij ook in deel 603 nog altijd hoogtij viert.
In Southern Sun
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:15:09 #150
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192729751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel goed om te zien dat dezelfde ik zag dit al in augustus 2011 aankomen zelfpijperij ook in deel 603 nog altijd hoogtij viert.
Moet toch iets om de topics vol te krijgen.
pi_192729755
Krijg overigens wel het gevoel dat vooral vol gestampte kroegen of evenementen het grootste probleem zijn. In die zin denk ik best dat we het risico kunnen nemen met voorzichtig de (basis) scholen weer te openen en dingen zoals de kapper, mits zij zich houden aan de hygiëne regels.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:15:55 #152
3542 Gia
User under construction
pi_192729759
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:12 schreef Markesh het volgende:

[..]

23 februari was er, in Nederland, nog niets aan de hand.

Akkoord, ik persoonlijk, vreesde er wel voor. Ben ook niet eens naar een optocht geweest.
Maar officieel was er geen enkele grond om Carnaval niet door te laten gaan.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 11:15:59 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192729760
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:15 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Moet toch iets om de topics vol te krijgen.
Deze opmerking zag ik echt in februari al aankomen.

quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dat dan zeroku gewoon gaat zeggen dat dat is om het topic vol te krijgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:16:16 #154
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192729767
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Deze opmerking zag ik echt in februari al aankomen.
Toen pas? Ik al in januari.
pi_192729778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vindicat ging tegen de adviezen in toch skiën.

En daarbij is het niet zo zwart-wit dat als het één niet waar blijkt te zijn al het andere ook niet klopt.
quote:
Volgens Floris Hamann, Senatus Rector van Vindicat, hoeft niemand zich zorgen te maken. In Dablad van het Noorden(DvhN) vertelde Hamann gisteren nog dat de studentenvereniging in nauw contact staan met zowel het RIVM, de GGD en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Geen van die partijen heeft hen afgeraden om te gaan. Mocht het advies over de regio Piëmonte veranderen, dan gaan ze terug.-
pi_192729784
Stel je valt als ouder in een risicogroep, dan lijkt het me geen fijn idee om elke dag een coronabommetje om je nek te hebben hangen.
pi_192729790
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Akkoord, ik persoonlijk, vreesde er wel voor. Ben ook niet eens naar een optocht geweest.
Behalve heel slecht weer.
pi_192729798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Oh dan heb ik dat verkeerd onthouden, dacht juist dat iedereen over die vereniging heen viel omdat ze wel gingen.
In Southern Sun
pi_192729811
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Daar moeten we - achteraf gezien - zelfs nog blij mee zijn. Heel veel optochten zijn daardoor gecanceld en veel mensen zijn (meer) thuis gebleven.
pi_192729818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:10 schreef Momo het volgende:
Merk de laatste dagen dat er echt een verdeling is tussen mensen die vrijwel alles weer open willen gooien en mensen die ook het open gooien van een kleine stap als de scholen open gooien niet zien zitten. Mis weinig nuance hier of een mening hier ergens tussen in, of ligt dat eraan dat die mensen het hardst hun mening verkondigen?
Dat laatste volgens mij.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:19:08 #161
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192729820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook door iedereen in mijn omgeving weggezet als paranoïde om niks.
Maar vind dat je van de regering en het rivm meer mag verwachten dan de gemiddelde burger hiermee.
Hier hetzelfde. Alleen zien ze nu in dat ik wel gelijk had.

Blijf het bijzonder vinden dat wij de ernst direct zagen en het RIVM deed of er eigenlijk niets aan de hand was
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 11:19:21 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192729828
Carnaval is een feest voor chagerijnige mensen die van gekkigheid niet meer weten hoeveel ze moeten zuipen om die kutmuziek te kunnen negeren.
pi_192729829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar moeten we - achteraf gezien - zelfs nog blij mee zijn. Heel veel optochten zijn daardoor gecanceld en veel mensen zijn (meer) thuis gebleven.
En dat uiteindelijk volgens mij met tegenzin van de KNVB die voetbalwedstrijden dat weekend zijn afgelast.
pi_192729836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:19 schreef Markesh het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Alleen zien ze nu in dat ik wel gelijk had.

Blijf het bijzonder vinden dat wij de ernst direct zagen en het RIVM deed of er eigenlijk niets aan de hand was
Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste van deze hele crisis. Je gelijk krijgen.
In Southern Sun
pi_192729839
quote:
Stel je valt als ouder in een risicogroep, dan lijkt het me geen fijn idee om elke dag een coronabommetje om je nek te hebben hangen.
Zeker niet, maar we kunnen geen beleid maken op de uitzonderingen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:20:06 #166
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192729844
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Carnaval is een feest voor chagerijnige mensen die van gekkigheid niet meer weten hoeveel ze moeten zuipen om die kutmuziek te kunnen negeren.

Niet standaard deze muziek luisteren :').
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:20:53 #167
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192729858
quote:
Daar zou best een uitzondering voor gemaakt kunnen worden. Zo heel veel zullen er dat niet zijn.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 11:21:16 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192729864
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:20 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Niet standaard deze muziek luisteren :').
pi_192729892
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

In datzelfde dagblad:
quote:
De negenhonderd Vindicat-leden die ondanks het aangescherpte reisadvies toch zijn gaan skiën in corona-gebied moeten bij thuiskomst „zichzelf in de gaten houden”. Dat zegt RIVM-baas Jaap van Dissel dinsdag in een gesprek met de Tweede Kamer. De studentenvereniging uit Groningen komt zondag terug van een skivakantie in Noord-Italië.

Dinsdag werd geadviseerd om alleen indien noodzakelijk naar het noorden van Italië te reizen. Eerder, op het moment van afreizen van de studenten, werd dat deel al als risicogebied aangewezen.
Zo'n voorzitterpraeses kan moeilijk zeggen dat ze gegaan zijn terwijl het streng afgeraden was te gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:23:20 #170
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192729910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat Nederland nog gevrijwaard was was was er niets aan de hand?

Dat het virus toen allang in Europa was deed er niet zoveel toe?

Kom op zeg hè, dat ze carnaval door hebben laten gaan is 1 van hun allergrootste blunders geweest
pi_192729916
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:10 schreef Momo het volgende:
Ze zijn er wel, maar de hardste schreeuwers vallen inderdaad altijd het meeste op.

Ben zelf echt voorstander van versoepeling, want we kunnen niet maandenlang blijven hangen in onze versie van de lockdown; dat gaat geen mens volhouden en ik ben voorstander van een zo goed mogelijk draaiende economie (minder werkloosheid, minder depressies, etc), maar het moet in kleine stapjes zodat we de effecten goed in de gaten kunnen blijven houden. De cijfers zullen sowieso wat stijgen, maar zolang het geen extreme vormen aan neemt vind ik dat dat geaccepteerd moet gaan worden, zolang de zorg het aan kan uiteraard. Balans tussen economie en zorg.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:23:47 #172
3542 Gia
User under construction
pi_192729920
quote:

[..]

Ook dat, dan ga je al niet.

Mijn moeder werd op 31 januari 80 en dat hebben we flink gevierd.
Die dag werden de eerste gevallen van Corona in Italië, bekend gemaakt en wisten we al hoe snel het in China was gegaan.

Heb die dag al gezegd dat het ook hier zou komen en dat het erg zou worden.

En daar hoef je geen helderziende voor te zijn.

Maar ja, 23 februari was er nog geen bekend geval buiten Italië, dus geen reden om Carnaval te verbieden. Zou echt raar zijn geweest als dat wel was gebeurd, maar achteraf.....beter.
pi_192729931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:23 schreef Markesh het volgende:

Volgens mij waren het toen hoofdzakelijk mensen met een directe band met Wuhan.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:25:09 #174
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192729937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste van deze hele crisis. Je gelijk krijgen.
Dat is jouw aanname.
Was jij niet 1 van de "het is maar een griepje gillers"?
Zit je er nog steeds zo ongelofelijk mee dat je het zo verkeerd hebt ingeschat?
Wat treurig
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:25:31 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_192729944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel goed om te zien dat de ik-zag-dit-al-in-augustus-2011-aankomen zelfpijperij ook in deel 603 nog altijd hoogtij viert.
Ik was al bezig met Covid toen het nog echt underground was met Covid 1 en 2. :{w
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192729947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In datzelfde dagblad:
[..]

Zo'n voorzitterpraeses kan moeilijk zeggen dat ze gegaan zijn terwijl het streng afgeraden was te gaan.
Vindicat blijft maar slecht in het nieuws komen :') heerlijk
pi_192729977
quote:

[..]

Kom op zeg hè, dat ze carnaval door hebben laten gaan is 1 van hun allergrootste blunders geweest
Echt onzin gewoon.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:27:37 #179
3542 Gia
User under construction
pi_192729991
quote:

[..]

Omdat Nederland nog gevrijwaard was was was er niets aan de hand?

Dus, er is nog geen Corona in Nederland, maar voor de zekerheid laten we Carnaval niet doorgaan.

Zoiets?

Hoe dan?
pi_192729993

Dit was het beeld op 24 februari. Dat is dus al ruim een week na carnaval (data 2021 opgezocht). Uiteraard is het achteraf makkelijk wonen, maar destijds was er toch nauwelijks reden tot zorgen met zulke aantallen.

https://www.trouw.nl/buit(...)geen-ebola~bc9efb0f/

Echt zo'n beetje alle experts wereldwijd hebben niet voorzien dat het zó uit de klauwen zou lopen. Waarom denken mensen hier in vredesnaam dat hun gelijk op meer gebaseerd is dan een "lucky hunch"?
pi_192729999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is jouw aanname.
Wat treurig
Haha nee dat was ik niet. Maar ik ben niet zo onzeker dat ik iedere dag maar weer bevestiging nodig heb dat ik ooit een keer iets goed zag.
In Southern Sun
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:28:46 #182
3542 Gia
User under construction
pi_192730017
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was het beeld op 24 februari. Dat is dus al ruim een week na carnaval. Uiteraard is het achteraf makkelijk wonen, maar destijds was er toch nauwelijks reden tot zorgen met zulke aantallen.

Carnaval begon op 23 februari.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:29:07 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192730025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit was het beeld op 24 februari. Dat is dus al ruim een week na carnaval. Uiteraard is het achteraf makkelijk wonen, maar destijds was er toch nauwelijks reden tot zorgen met zulke aantallen.

Is dan toch supersnel gegaan ineens...
pi_192730035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is jouw aanname.
Wat treurig
Zo volwassen allemaal, de constante focus op je gelijk willen halen. Nou, je had helemaal gelijk man, echt super knap. Als ik jou was zou ik even bij het RIVM gaan solliciteren, kan je ze even laten zien hoe het wel moet. Oh wacht, dan zou je met veel meer dingen rekening moeten houden en dan zou je niet zomaar dingen rond kunnen roepen in de hoop dat er iets tussen zit waarbij je achteraf je gelijk kan claimen.

Nu weer normaal doen? :*
pi_192730038
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Carnaval begon op 23 februari.
Oeps. Had even snel carnaval opgezocht, maar kreeg blijkbaar de data van 2021.
pi_192730052
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Het voelt een half jaar geleden. Maar nog geen maand na dit beeld zaten we in Nederland al te denken over zwarte scenario's in het ziekenhuis.

Ook een mooie wake-up call hoe venijnig dit virus kan zijn en we dus niet lichtzinnig moeten zijn over versoepelingen.
pi_192730054
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Klopt, maar dat sommigen hier beweren dat ze Carnaval af hadden moeten gelasten toen is echt onzin.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:32:33 #188
3542 Gia
User under construction
pi_192730067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oeps. Had even snel carnaval opgezocht, maar kreeg blijkbaar de data van 2021.
Maar dan nog, de 24ste eentje in België en daarop hier Carnaval plat gooien, had nergens op geslagen.

Ook al zou dat, ACHTERAF, beter zijn geweest.
pi_192730068
Ik ben wel benieuwd of in de nabije toekomst sneller uit voorzorg evenementen gaan afgelasten.
pi_192730078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan nog, de 24ste eentje in België en daarop hier Carnaval plat gooien, had nergens op geslagen.

Ook al zou dat, ACHTERAF, beter zijn geweest.
Klopt, het is ook gewoon een ongelukkige timing. Eén week later en carnaval was wellicht niet doorgegaan. Eén week eerder en het probleem was wellicht bij lange na niet zo groot geweest.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:05 #191
3542 Gia
User under construction
pi_192730089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het voelt een half jaar geleden. Maar nog geen maand na dit beeld zaten we in Nederland al te denken over zwarte scenario's in het ziekenhuis.

Ook een mooie wake-up call hoe venijnig dit virus kan zijn en we dus niet lichtzinnig moeten zijn over versoepelingen.
Precies. Gooi het noorden open en de zuiderlingen gaan auto-tochtjes maken om terrasjes te vinden.

Uitbraak gegarandeerd.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:42 #192
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192730104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij waren het toen hoofdzakelijk mensen met een directe band met Wuhan.
En die zien natuurlijk ook geen andere mensen.
Niet in het Vliegtuig, openbaar vervoer, werk, winkels,horeca, op staat, familie, vrienden enz enz enz.

De eerste besmettingen waren mensen met directe band met Wuhan.
Het was alleen ongelofekijk naïef om te denken dat deze mensen het niet met een ongelofelijke snelheid verder zouden verspreiden.
pi_192730133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:34 schreef Markesh het volgende:
En die zien natuurlijk ook geen andere mensen.
Aangezien die mensen 14 dagen thuis hadden moeten blijven, nee, als het goed is niet.
pi_192730135
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, het is ook gewoon een ongelukkige timing. Eén week later en carnaval was wellicht niet doorgegaan. Eén week eerder en het probleem was wellicht bij lange na niet zo groot geweest.
Maar dat is dus precies de reden waarom we nog niet alles open kunnen gooien. Zie je het al voor je? Lekker weer volgepakt met elkaar in overvolle kroegen omdat iedereen weer de geest heeft gekregen om uit te gaan. Dan ben je gewoon weer terug bij af.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:36:34 #195
3542 Gia
User under construction
pi_192730138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn zussen hebben flink carnaval gevierd. Heb me daar toch wel zorgen over gemaakt. Zijn ook allebei goed ziek geweest. Eén negatief getest, ander niet getest.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:37:08 #196
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192730150
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar dat sommigen hier beweren dat ze Carnaval af hadden moeten gelasten toen is echt onzin.
Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.

Lees eens een aantal honderd topics terug zou ik zeggen dan zie je hoe er werd gereageerd op het door laten gaan van carnaval
pi_192730155
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:34 schreef Markesh het volgende:
Het was alleen ongelofekijk naïef om te denken dat deze mensen het niet met een ongelofelijke snelheid verder zouden verspreiden.
Het is ongelofelijk naïef om te denken dat jij zonder enige kennis van zaken denkt een infectieverspreiding te kunnen voorspellen.
pi_192730161
Waar komt dat 'alles opengooien' hier toch steeds vandaan? Volgens mij heeft niemand het daar over maar hier lijkt het wel alsof de ganse natie dat wil.
In Southern Sun
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:38:01 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192730166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.

Lees eens een aantal honderd topics terug zou ik zeggen dan zie je hoe er werd gereageerd op het door laten gaan van carnaval
Ach, lees eens een maandje terug en men zat hier te janken waarom Nederland niet voor een volledige lockdown ipv een intelligente lockdown ging. Schreeuwerdjes hou je toch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192730171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar komt dat 'alles opengooien' hier toch steeds vandaan? Volgens mij heeft niemand het daar over maar hier lijkt het wel alsof de ganse natie dat wil.
Ik heb het al vaker gezegd: is gewoon een retorische truc. Je afzetten tegen een mening die vrijwel niemand heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')