Toont wel aan dat het kan als de situatie mbt besmettingen is zoals daar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat als je alleen het hoge noorden zou doen je niet echt een representatief beeld krijgt. Dan gaat het daar perfect, iedereen blij en in het zuiden kan het dan alsnog helemaal mis gaan.
Neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat JAAPquote:
Zweden heeft 22 mensen per km2, Nederland 413.. denk je niet dat dat ook zwaar meeweegt? Daar is al honderden jaren social distancing normaal:quote:
Wat is de bevolkingsdichtheid van Zweden?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat JAAPdit beleid ook gaat volgen.
Ach, de afgelopen weken zijn er zoveel mensen geweest die vrijwel elke week riepen dat er wel weer een stijging zou komen. Blijf het elke week roepen en dan krijgt er vanzelf iemand een keer gelijk. Goed hoorquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:11 schreef TheVoice4ever het volgende:
die stijging gaat nog komen, na die versoepeling
Zweden 22,1/km² (2017)quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat is de bevolkingsdichtheid van Zweden?
Ook in Stockholm is er geen probleemquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat is de bevolkingsdichtheid van Zweden?
Kan gewoon niet anders. Zullen we dan een feestje gaan vieren met Hooibaal?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Neem aan dat het een kwestie van tijd is voordat JAAPdit beleid ook gaat volgen.
Zijn die dicht dan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef THEFXR het volgende:
wanneer gaan de grenzen met Duitsland weer open?
Niet echt.quote:
quote:"De grens tussen Nederland en Duitsland gaat niet dicht, maar iedereen die meerdere dagen in het buitenland is geweest, moet vanaf 10 april bij terugkeer in Duitsland 14 dagen in quarantaine. Dat geldt ook voor Nederlanders die naar Duitsland reizen. Dit heeft de Duitse regering op 6 april besloten. Wie voor werk de grens oversteekt, is van de quarantaine-regel uitgezonderd en ook goederenverkeer en transitverkeer mag de grens over. Maar de grens naar Duitsland over om op bezoek te gaan, te tanken of boodschappen te doen mag vanaf 10 april niet meer."
Data uit 2017 vergelijken met data uit 2019...quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:49 schreef D_A het volgende:
[..]
Zweden 22,1/km² (2017)
Nederland 421/km² (2019)
Niet echt? Dit zijn absolute aantallen, dus de hoogte is niet belangrijk. Het gaat om het flattenen van de curve, en daar doet Zweden het minder goed dan de meeste andere landen.quote:
Zwedenquote:Op dinsdag 21 april 2020 10:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Data uit 2017 vergelijken met data uit 2019...
Even los van dat feit, de verhoudingen zullen weinig veranderd zijn t.o.v. 2017.quote:
Zweden heeft met beperkte maatregelen alles onder controle. Het virus is al verder verspreid, zonder dat de zorg in problemen is gekomen. Alle bijkomende sociale en economische nadelen zijn veel minder grote problemen dan in andere landen. Plus ze zitten in een situatie die veel langer vol te houden is. Mij lijkt het dat ze het uitstekend doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet echt? Dit zijn absolute aantallen, dus de hoogte is niet belangrijk. Het gaat om het flattenen van de curve, en daar doet Zweden het minder goed dan de meeste andere landen.
Meerdere gouverneurs nemen nu al hun gesprekken met Trump op, omdat ze weten dat er vervolgens door Trump over gelogen gaat worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef slashdotter3 het volgende:
De gouverneur van Illinois vertrouwt z'n eigen president niet.
Das een flinke publieke slap in the face van Trump![]()
============================
https://www.reddit.com/r/(...)ights_from_china_to/
Gov. J.B. Pritzker is planning to obtain millions of masks and gloves from China and bring those supplies back to Illinois on charter jets - but he's keeping the details secret out of fear the Trump administration might seize the cargo for the federal stockpile, sources said Tuesday.
"The supply chain has been likened to the wild West, and once you have purchased supplies, ensuring they get to the state is another herculean feat. These flights are carrying millions of masks and gloves our workers need. They're scheduled to land in Illinois in the coming weeks and the state is working to ensure these much needed supplies are protected and ready for distribution around the state."
A source knowledgeable about the flights said the governor didn't want to release details "Because we've heard reports of Trump trying to take PPE in China and when it gets to the United States."
twitter:matthewamiller twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 04:54:50It’s not really been remarked on enough that governors are regularly recording their calls with the president and other admin officials because they know Trump is going to lie about them and they need proof. This is not a normal thing. https://t.co/WuYDf5lPUi reageer retweet
En die van mij hoef ik 's middags echt niet meer om 14 uur naar school te sturen om te 'leren' als ze al vanaf 's morgens vanaf 7 uur al wakker zijn. Normaliter is de schooldag om 14 uur afgelopen. Die heeft al het concentratievermogen van een baksteen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me toch af hoe ze dat gaan doen op basisscholen als dat verdeeld wordt bij een klas van 30 kinderen bijvoorbeeld. 3x10 in blokken van 3 uur? Wat valt die kinderen dan nog bij te spijkeren in zo'n korte tijd..
En zijn hygiëne maatregelen als het schoonmaken van tafels en stoelen tussendoor nodig?
En wat als (een deel van de) ouders hun kinderen thuis houden uit angst of onbegrip, gaat dat gevolgen hebben ivm de leerplicht?
Zo veel vragen..
Zoals gisteren ook geopperd bij OP1 of Jinek volgens mij: Nederland heeft wel de pech gehad met de Carnaval en Noord-Italië bom die hier is ontstaan - dit is niet in alle landen zo, waardoor een stuk minder kritische situatie is (ontstaan). Je kunt in die zin landen ook niet echt vergelijken..quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef nirvana het volgende:
[..]
Zweden heeft met beperkte maatregelen alles onder controle. Het virus is al verder verspreid, zonder dat de zorg in problemen is gekomen. Alle bijkomende sociale en economische nadelen zijn veel minder grote problemen dan in andere landen. Plus ze zitten in een situatie die veel langer vol te houden is. Mij lijkt het dat ze het uitstekend doen.
Ik maakte een ‘grap’.quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Even los van dat feit, de verhoudingen zullen weinig veranderd zijn t.o.v. 2017.
Of is er een bevolkingsexplosie in Zweden geweest, Zwansen?
Lijkt mij fantastisch! Of zou hij zich blijven verstoppen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 10:50 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Kan gewoon niet anders. Zullen we dan een feestje gaan vieren met Hooibaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |