Haha nee dat was ik niet. Maar ik ben niet zo onzeker dat ik iedere dag maar weer bevestiging nodig heb dat ik ooit een keer iets goed zag.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat is jouw aanname.
Was jij niet 1 van de "het is maar een griepje gillers"?
Zit je er nog steeds zo ongelofelijk mee dat je het zo verkeerd hebt ingeschat?
Wat treurig
Carnaval begon op 23 februari.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was het beeld op 24 februari. Dat is dus al ruim een week na carnaval. Uiteraard is het achteraf makkelijk wonen, maar destijds was er toch nauwelijks reden tot zorgen met zulke aantallen.
https://www.trouw.nl/buit(...)geen-ebola~bc9efb0f/
Is dan toch supersnel gegaan ineens...quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was het beeld op 24 februari. Dat is dus al ruim een week na carnaval. Uiteraard is het achteraf makkelijk wonen, maar destijds was er toch nauwelijks reden tot zorgen met zulke aantallen.
https://www.trouw.nl/buit(...)geen-ebola~bc9efb0f/
Zo volwassen allemaal, de constante focus op je gelijk willen halen. Nou, je had helemaal gelijk man, echt super knap. Als ik jou was zou ik even bij het RIVM gaan solliciteren, kan je ze even laten zien hoe het wel moet. Oh wacht, dan zou je met veel meer dingen rekening moeten houden en dan zou je niet zomaar dingen rond kunnen roepen in de hoop dat er iets tussen zit waarbij je achteraf je gelijk kan claimen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat is jouw aanname.
Was jij niet 1 van de "het is maar een griepje gillers"?
Zit je er nog steeds zo ongelofelijk mee dat je het zo verkeerd hebt ingeschat?
Wat treurig
Het voelt een half jaar geleden. Maar nog geen maand na dit beeld zaten we in Nederland al te denken over zwarte scenario's in het ziekenhuis.quote:
Klopt, maar dat sommigen hier beweren dat ze Carnaval af hadden moeten gelasten toen is echt onzin.quote:
Maar dan nog, de 24ste eentje in België en daarop hier Carnaval plat gooien, had nergens op geslagen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oeps. Had even snel carnaval opgezocht, maar kreeg blijkbaar de data van 2021.
Klopt, het is ook gewoon een ongelukkige timing. Eén week later en carnaval was wellicht niet doorgegaan. Eén week eerder en het probleem was wellicht bij lange na niet zo groot geweest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan nog, de 24ste eentje in België en daarop hier Carnaval plat gooien, had nergens op geslagen.
Ook al zou dat, ACHTERAF, beter zijn geweest.
Precies. Gooi het noorden open en de zuiderlingen gaan auto-tochtjes maken om terrasjes te vinden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het voelt een half jaar geleden. Maar nog geen maand na dit beeld zaten we in Nederland al te denken over zwarte scenario's in het ziekenhuis.
Ook een mooie wake-up call hoe venijnig dit virus kan zijn en we dus niet lichtzinnig moeten zijn over versoepelingen.
En die zien natuurlijk ook geen andere mensen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij waren het toen hoofdzakelijk mensen met een directe band met Wuhan.
Aangezien die mensen 14 dagen thuis hadden moeten blijven, nee, als het goed is niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:34 schreef Markesh het volgende:
En die zien natuurlijk ook geen andere mensen.
Maar dat is dus precies de reden waarom we nog niet alles open kunnen gooien. Zie je het al voor je? Lekker weer volgepakt met elkaar in overvolle kroegen omdat iedereen weer de geest heeft gekregen om uit te gaan. Dan ben je gewoon weer terug bij af.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, het is ook gewoon een ongelukkige timing. Eén week later en carnaval was wellicht niet doorgegaan. Eén week eerder en het probleem was wellicht bij lange na niet zo groot geweest.
Mijn zussen hebben flink carnaval gevierd. Heb me daar toch wel zorgen over gemaakt. Zijn ook allebei goed ziek geweest. Eén negatief getest, ander niet getest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, het is ook gewoon een ongelukkige timing. Eén week later en carnaval was wellicht niet doorgegaan. Eén week eerder en het probleem was wellicht bij lange na niet zo groot geweest.
Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dat sommigen hier beweren dat ze Carnaval af hadden moeten gelasten toen is echt onzin.
Het is ongelofelijk naïef om te denken dat jij zonder enige kennis van zaken denkt een infectieverspreiding te kunnen voorspellen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:34 schreef Markesh het volgende:
Het was alleen ongelofekijk naïef om te denken dat deze mensen het niet met een ongelofelijke snelheid verder zouden verspreiden.
Ach, lees eens een maandje terug en men zat hier te janken waarom Nederland niet voor een volledige lockdown ipv een intelligente lockdown ging. Schreeuwerdjes hou je toch.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.
Lees eens een aantal honderd topics terug zou ik zeggen dan zie je hoe er werd gereageerd op het door laten gaan van carnaval
Ik heb het al vaker gezegd: is gewoon een retorische truc. Je afzetten tegen een mening die vrijwel niemand heeft.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar komt dat 'alles opengooien' hier toch steeds vandaan? Volgens mij heeft niemand het daar over maar hier lijkt het wel alsof de ganse natie dat wil.
Nou dat heeft gewerkt hoor!quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aangezien die mensen 14 dagen thuis hadden moeten blijven, nee, als het goed is niet.
Mensen met hij extreme voorbeelden.. we hebben toch te maken met die 1.5 meter regel? Mensen gaan op het terras echt niet op de grond zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies de reden waarom we nog niet alles open kunnen gooien. Zie je het al voor je? Lekker weer volgepakt met elkaar in overvolle kroegen omdat iedereen weer de geest heeft gekregen om uit te gaan. Dan ben je gewoon weer terug bij af.
Het lijkt wel op de fase dat figuren als jij beweerden dat het 'hele topic een volledige lockdown wil' en 'vol zit met paniekzaaiers'. Vervelend he?quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Waar komt dat 'alles opengooien' hier toch steeds vandaan? Volgens mij heeft niemand het daar over maar hier lijkt het wel alsof de ganse natie dat wil.
Allemaal achteraf gelul.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat jij het nou niet zag prima,maar moet je niet afdoen als onzin.
Lees eens een aantal honderd topics terug zou ik zeggen dan zie je hoe er werd gereageerd op het door laten gaan van carnaval
Zijn een aantal users die topics blijven openen en reacties blijven posten over dat deze maatregelen schadelijker zijn dan wanneer we "gewoon" verder gaan met ons leven. Ik zie dat toch echt wel als alles open gooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:37 schreef Da_Sandman het volgende:
twitter:ronfresen twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 11:34:37Het OMT advies:#coronamaatregelen: jonge kinderen weer naar school, opvang en sportclub. Middelbare scholen over maand open als basisschoolmaatregel werkt, hoger onderwijs blijft dicht, kappers e.d ook, geen versoepeling verpleeghuizen. Rest blijft ook zo. reageer retweet
Dat klopte wel aardig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het lijkt wel op de fase dat figuren als jij beweerden dat het 'hele topic een volledige lockdown wil' en 'vol zit met paniekzaaiers'. Vervelend he?
Oh oke, expert Gia van het FOK!forum.quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Met Carnaval was er onvoldoende reden om het niet door te laten gaan.
Weer die kappers...quote:Op dinsdag 21 april 2020 11:39 schreef Netflixed het volgende:
twitter:ronfresen twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 11:34:37Het OMT advies:#coronamaatregelen: jonge kinderen weer naar school, opvang en sportclub. Middelbare scholen over maand open als basisschoolmaatregel werkt, hoger onderwijs blijft dicht, kappers e.d ook, geen versoepeling verpleeghuizen. Rest blijft ook zo. reageer retweet
Spoiler alertquote:Op dinsdag 21 april 2020 11:39 schreef Netflixed het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |