abonnement Unibet Coolblue
pi_192681688


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Aygo!Dutch (AGD), investeren vanaf E 500.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_192685707
Project Vervoer Binnenvaart heeft deze maand de laatste termijn betaald.
Chapeu *O*

https://www.kapitaalopmaa(...)/VerVoer-Binnenvaart

Hoop dat het verder goed met haar gaat, want 1 van de 3 schepen was voor groepsverhuur, dus dat zal nu volledig stil liggen.
pi_192687064
Het administratie en belastingkantoor Vrolijk bij GvE is hier niet besproken.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=20991
Wat vinden jullie van dit overname project;
- 240k, 8% 5 jaar
- alleen een pos/neg hyp verklaring op haar ruime woning die in 2019 is aangeschaft
- opvallend vind ik dat de onderneemster zelf slechts een MBO opleiding heeft( ze kan natuurlijk inhoudelijk prima zijn) maar wel de ambitie heeft om eerst een HBO en daarna RA af te ronden
- haar vader heeft waarschijnlijk wel een relevante hogere opleiding( mr drs) maar is geboren in 1935 dus zal niet erg actief zijn ofschoon hij wel in 2015 failliet is verklaard.
- ze heeft een partner maar deze tekent niet mee
Voor mij teveel punten om niet mee te doen, of ben ik te negatief?
pi_192687126
Zit net te CCF en, zie dat Melo / Abbinaya betaling (deels) uitgevoerd is, zie ook update CCF / :Y actie van CCF

Horeca Crowdfunding Nederland en Horeca Accountancy hebben het initiatief genomen om een landelijk onderzoek uit te voeren naar de ervaringen met verhuurders in deze moeizame marktomstandigheden.
Om te inventariseren op welke wijze verhuurders van horeca-objecten omgaan met coulanceverzoeken voor het betalen van de huur, is een enqûete opgesteld.

https://www.missethoreca.(...)8qHD_zrXHbwT4CMSFan0

ook prima

[ Bericht 40% gewijzigd door peterc op 19-04-2020 00:08:59 ]
pi_192687543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:23 schreef ML45 het volgende:
Het administratie en belastingkantoor Vrolijk bij GvE is hier niet besproken.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=20991
Wat vinden jullie van dit overname project;
- 240k, 8% 5 jaar
- alleen een pos/neg hyp verklaring op haar ruime woning die in 2019 is aangeschaft
- opvallend vind ik dat de onderneemster zelf slechts een MBO opleiding heeft( ze kan natuurlijk inhoudelijk prima zijn) maar wel de ambitie heeft om eerst een HBO en daarna RA af te ronden
- haar vader heeft waarschijnlijk wel een relevante hogere opleiding( mr drs) maar is geboren in 1935 dus zal niet erg actief zijn ofschoon hij wel in 2015 failliet is verklaard.
- ze heeft een partner maar deze tekent niet mee
Voor mij teveel punten om niet mee te doen, of ben ik te negatief?
Voorlopig een no go, veel ambitie, prima dame I guess, maar niet teveel hooi op de vork, of te snel een grote jas aan willen trekken?, Wat is de meerwaarde van een klein kantoortje in Nieuwegein nog ? Woning kan je nog op Funda zien . Ook opm dat je als admi kantoor in apr 20 nog geen def cijfers hebt van 2019. Managen overname toko hier, toko daar, big new home, opleiding. Ze wil blijkbaar op de brommer (snel gaan). Nog ff zitten google
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door peterc op 19-04-2020 12:04:29 ]
pi_192694735
Overbruggingskrediet corona op kom
https://www.kapitaalopmaa(...)Overbruggingskrediet
pi_192697214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:44 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Hoe moet die 2e hypotheek die 'in eerste instantie gezien wordt voor de 3e tranche' gelezen worden?
Die hypotheek moet toch ingeschreven zijn op basis van een lening en wanneer deze zo onduidelijk omschreven is zullen zowel de tweede als derde tegelijk aanspraak hierop maken?
Wanneer er daadwerkelijk voorrang zou zijn zou er lijkt mij sprake moeten zijn van een 2e en 3e hypotheek?

Hoe denken jullie hierover?
(Tuned Imports, CCF)

Dat lijkt me ook, vraag me af hoe ze dat willen regelen. Los daarvan, het lijkt me een kaartenhuis aan financieringen, een beetje (meer) economische tegenwind en de zaak valt om. Het fotootje van de heren Knabbel en Babbel stemt me ook niet echt vrolijk.

Wat ik niet begrijp (misschien lees ik verkeerd) dat hij 1,1 mio uitgeeft aan een pand dat een paar maanden pre corona 9 ton waard was. Kapitaalvernietiging?
Pecunia non olet
pi_192697664
Inzake 36100 CCF Supermarkt RAM is de situatie mij nog niet helemaal clear, laat mijn invest wel staan.
Supermarkt heeft nu 2 vestigingen, zie website RAM aanbiedingen + facebook, zie ook funda
BEIDE FILIALEN (Wolphaertsbocht 202 - Rotterdam en Slaghaam 285 - Hoogvliet)
NIEUW FILIAAL GEOPEND: SLAGHAAM 285-287, 3192HG HOOGVLIET(parkeren gratis en voldoende aanwezig). sinds nov2019

https://www.fundainbusine(...)05-slaghaam-285-287/

Dan snap ik ook nog wel de Slaghaam maaltijden / afhalen & bezorgen / broodjes / suri snackbar met zitjes etc. met horeca openingstijden een paar deuren verderop.
Hoe zit het dan met de vorige CCF lening Kiotoweg 739? en wat zit daar nu nog, en hoe en waarom / wanneer is de lening afgelost? Nog ff teruggelezen fokf berichten van 17apr20 nu gelezen waarom aflossing.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 19-04-2020 23:08:34 ]
pi_192702127
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 06:38 schreef djh77 het volgende:
Overbruggingskrediet corona op kom
https://www.kapitaalopmaa(...)Overbruggingskrediet
Zojuist even door de cijfers gescrold (zit in het eerste project voor dit hotel). De cijfers zoals gepresenteerd in 2016 worden bij lange na niet gehaald. Er is over 2018 echter wel een winst behaald waar in ieder geval van geleefd kan worden. Dus blijkbaar slagen de ondernemers er in om de kosten aan te passen aan de realiteit van de inkomsten.
pi_192702177
quote:
Hier ook even naar gekeken (zat hier ook het eerste project wat nu afgelost is.
Kort door de bocht: "we gaan kosten besparen door ons bedrijf in 2en te knippen, maar hebben daar wel 250K voor nodig".
Vrij vertaald: "de cashflow stroopt even op, en we hebben geen buffer".
pi_192706819
Van SIG heb ik de getekende offerte en hypotheekakten nog niet ontvangen van 20190074
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 20190082
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie wel?

Zo ja, dan lijkt het niet naar alle investeerders gestuurd te zijn (of is het in mijn ongewenste mail gekomen en automatisch verwijderd).

Zo nee, dan vraag ik of het naar alle investeerders (alsnog) verzonden kan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaco078 op 19-04-2020 23:16:20 (Toevoeging.) ]
pi_192707229
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 23:15 schreef Jaco078 het volgende:
En 20190082
Die heb ik inderdaad ook nog niet gezien, als mijn info correct is zou de akte reeds op 7/2 getransporteerd zijn? (andere project zit ik niet in, weet ik dus ook niets van)

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 20-04-2020 00:04:08 (7 ipv 8) ]
pi_192711786
https://www.collincrowdfund.nl/chocolaterie-le-bonbon/ met eerste hypotheek staat nu open voor degene die hem nog niet meegenomen hebben en dit wel van plan zijn.
pi_192712266
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 23:15 schreef Jaco078 het volgende:
Van SIG heb ik de getekende offerte en hypotheekakten nog niet ontvangen van 20190074
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 20190082
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie wel?

Zo ja, dan lijkt het niet naar alle investeerders gestuurd te zijn (of is het in mijn ongewenste mail gekomen en automatisch verwijderd).

Zo nee, dan vraag ik of het naar alle investeerders (alsnog) verzonden kan worden.
Ik heb deze ook nog niet ontvangen :?
pi_192712751
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:28 schreef peterc het volgende:
Zit net te CCF en, zie dat Melo / Abbinaya betaling (deels) uitgevoerd is, zie ook update CCF / actie van CCF
Net eens even naar Melo zitten kijken maar volgens mij is geeneens de volledige rente achterstand uitbetaald gekregen. (Dit dan nog naast de minimaal 6 extra termijnen waar we recht op hebben en die later uitgekeerd gaan worden.) Het gaat wel moeizaam allemaal…. :{
pi_192712763
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/chocolaterie-le-bonbon/ met eerste hypotheek staat nu open voor degene die hem nog niet meegenomen hebben en dit wel van plan zijn.
Inmiddels vol.
pi_192712976
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 12:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Net eens even naar Melo zitten kijken maar volgens mij is geeneens de volledige rente achterstand uitbetaald gekregen. (Dit dan nog naast de minimaal 6 extra termijnen waar we recht op hebben en die later uitgekeerd gaan worden.) Het gaat wel moeizaam allemaal…. :{
Klopt. We hebben 7,5 maand rente ontvangen en ze hebben 13 maanden achterstand. Er moet dus nog 11,5 maanden rente worden nabetaald

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 20-04-2020 14:40:27 ]
pi_192712987
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/chocolaterie-le-bonbon/ met eerste hypotheek staat nu open voor degene die hem nog niet meegenomen hebben en dit wel van plan zijn.
En voor iemand die toch nog even wilde ophogen ^O^
Pecunia non olet
pi_192713125
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:45 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ik heb deze ook nog niet ontvangen :?
Ik ook beide niet ontvangen. Die van Sierplein 70 en Emmastraat 42-44 daarentegen 2x ontvangen op verschillende dagen, dus dat compenseert het weer zullen we maar zeggen...
pi_192723101
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 12:37 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik ook beide niet ontvangen. Die van Sierplein 70 en Emmastraat 42-44 daarentegen 2x ontvangen op verschillende dagen, dus dat compenseert het weer zullen we maar zeggen...
Beide akten vandaag op aanvraag ontvangen.
pi_192729182
Zijn er hier nog meer investeerders die februari 2017 hebben geïnvesteerd via Geld voor elkaar in project 16095 (Unlimited sn.w) ?

Dit is/was een drie jarig aflossingsvrij project met een 1e hypotheek. Volgens mij is er toen ook nog een langer lopend deel opgehaald via geld voor elkaar waarop wel zou worden afgelost. Ook heeft dit bedrijf een jaar later ook nog geld opgehaald via Funding Circel. Al met al een bedrijf wat overal zwaar heeft geleend.

De Geld voor elkaar lening waar ik in zit zou de eerste week van deze maand (april) geheel worden afgelost. Zijn er mensen die het geld al binnen hebben? Ik heb namelijk nog niks gezien en ook vanuit geld voor elkaar is het weer eens helemaal stil })

Ik hoop dat het geld snel op mijn rekening staat want die aanvullende lening via Funding circel lag mij in der tijd ook al zwaar op mijn maag. Gelukkig is het een lening met een eerste hypotheek en aflossen deden ze al niet dus geen reden voor een uitstel mag ik aannemen. Verder triest dat geld voor elkaar weer niks heeft laten weten terwijl we toch af weken verder zijn :G
pi_192729261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:37 schreef Crowd001 het volgende:
Zijn er hier nog meer investeerders die februari 2017 hebben geïnvesteerd via Geld voor elkaar in project 16095 (Unlimited sn.w) ?

Dit is/was een drie jarig aflossingsvrij project met een 1e hypotheek. Volgens mij is er toen ook nog een langer lopend deel opgehaald via geld voor elkaar waarop wel zou worden afgelost. Ook heeft dit bedrijf een jaar later ook nog geld opgehaald via Funding Circel. Al met al een bedrijf wat overal zwaar heeft geleend.

De Geld voor elkaar lening waar ik in zit zou de eerste week van deze maand (april) geheel worden afgelost. Zijn er mensen die het geld al binnen hebben? Ik heb namelijk nog niks gezien en ook vanuit geld voor elkaar is het weer eens helemaal stil })

Ik hoop dat het geld snel op mijn rekening staat want die aanvullende lening via Funding circel lag mij in der tijd ook al zwaar op mijn maag. Gelukkig is het een lening met een eerste hypotheek en aflossen deden ze al niet dus geen reden voor een uitstel mag ik aannemen. Verder triest dat geld voor elkaar weer niks heeft laten weten terwijl we toch af weken verder zijn :G
Deze lening gaat volgens mij nu niet afgelost worden. Ik heb via via begrepen dat er een update komt. Wel erg laat inderdaad.
pi_192729601
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:37 schreef Crowd001 het volgende:
Zijn er hier nog meer investeerders die februari 2017 hebben geïnvesteerd via Geld voor elkaar in project 16095 (Unlimited sn.w) ?

Volgens het betaalschema wordt deze vandaag afgelost, bij de deelbetalingen die zaterdagavond verzonden zijn zat deze er niet bij. Ik wacht vandaag even af anders mail ik morgen GvE.
PS 1; Er zit een 1e hypotheekrecht op dus druk kan er uitgevoerd worden
PS 2: Het andere project 15880 heeft de termijn van maart niet betaald
pi_192729687
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Deze lening gaat volgens mij nu niet afgelost worden. Ik heb via via begrepen dat er een update komt. Wel erg laat inderdaad.
Dat zou wel heel vervelend zijn als er afgesproken is af te lossen betekent dat AFLOSSEN. Ben je dat niet van plan dan zal op zijn minst een paar maanden van te voren hier een aankondiging met een goedkeuring van de investeerders op moeten komen. Maar dan nog kan hier de meerderheid in principe niet voor de minderheid beslissen dat de lening verlengd wordt. In ieder geval wordt hier wel weer achter de feiten aangelopen i.p.v. vooraf te handelen. Baal hier weer behoorlijk van!
pi_192729787
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou wel heel vervelend zijn als er afgesproken is af te lossen betekent dat AFLOSSEN. Ben je dat niet van plan dan zal op zijn minst een paar maanden van te voren hier een aankondiging met een goedkeuring van de investeerders op moeten komen. Maar dan nog kan hier de meerderheid in principe niet voor de minderheid beslissen dat de lening verlengd wordt. In ieder geval wordt hier wel weer achter de feiten aangelopen i.p.v. vooraf te handelen. Baal hier weer behoorlijk van!
zit er niet in maar ze hadden inderdaad een paar maanden voor einde looptijd een nieuw project moeten starten zodat je keuze hebt.
pi_192729902
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou wel heel vervelend zijn als er afgesproken is af te lossen betekent dat AFLOSSEN. Ben je dat niet van plan dan zal op zijn minst een paar maanden van te voren hier een aankondiging met een goedkeuring van de investeerders op moeten komen. Maar dan nog kan hier de meerderheid in principe niet voor de minderheid beslissen dat de lening verlengd wordt. In ieder geval wordt hier wel weer achter de feiten aangelopen i.p.v. vooraf te handelen. Baal hier weer behoorlijk van!
Zo het ook niet een beetje overmacht zijn? Ze zullen even geen opdrachten (of juist annuleringen) krijgen vanuit pretparken omdat deze in de hele wereld gesloten zijn.
pi_192730034
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:05 schreef ML45 het volgende:

[..]

Volgens het betaalschema wordt deze vandaag afgelost, bij de deelbetalingen die zaterdagavond verzonden zijn zat deze er niet bij. Ik wacht vandaag even af anders mail ik morgen GvE.
PS 1; Er zit een 1e hypotheekrecht op dus druk kan er uitgevoerd worden
PS 2: Het andere project 15880 heeft de termijn van maart niet betaald
Ik zit hier ook in ook niets gehoord. Had wel op aflossing gerekend, deze maand idd. Ben het er in iedergeval niet mee eens dat er eenzijdig verlengd zou worden..

Al zal herfinancieren nu ook niet makkelijk zijn. Zit ook in het project met de lange looptijd. Gellukig stevig eerste hypotheekrecht.
pi_192730837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:29 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik zit hier ook in ook niets gehoord. Had wel op aflossing gerekend, deze maand idd. Ben het er in iedergeval niet mee eens dat er eenzijdig verlengd zou worden..

Al zal herfinancieren nu ook niet makkelijk zijn. Zit ook in het project met de lange looptijd. Gellukig stevig eerste hypotheekrecht.
In het schema volgens aflossing 21apr20 = vandaag / gelukkig 1e hypo recht / uitstel zou ik van balen, want communiceer dat dan als ondernemer en platform op tijd.
neem aan dat je als ondernemers maanden voor het aflopen hiervan al begint aan een traject van herfinan, dus dat had al grotendeels in kannen en kruiken moeten zijn eind febr / begin mrt 20, voor het Corona gebeuren. Evt problemen of vertragingen in dit traject zouden dan al bekend moeten zijn.

Is eigenlijk min of meer hetzelfde als GVE 19121 OG Utrecht van onze Rutger V, of 18977 Oude Tonge, die kunnen en doen het wel, en dan heb ik er niet direct moeite mee, Van dit soort zaken krijg ik ergernis. Indien onverhoopt uitstel, GVE voor de druk maar op, zeker rente betaling wil ik zien, en harde termijnen met consequenties. Zit alleen in deze 1e hypo gedekte, weet niet wat de zekerheden zijn in de 2e en bij FNC, Misschien kan iemand deze pitches ff in spoileren.

Bovendien veel van de activiteiten van deze toko vinden plaats in het buitenland oa USA & de golfstaten en zijn langdurige trajecten / ovek , kan dus geen Corona-konijn uit de hoge hoed zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 21-04-2020 13:04:48 ]
pi_192731415
Net wel bericht van Gve, ontvangen dat. Volgende project vervroegd is afgelost.

In oktober 2017 heeft u geïnvesteerd in project [quote]16769 |
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Via deze weg willen wij u hierover informeren.

De geldnemer heeft de lening volgens de in artikel 7 van de overeenkomst lening geldende voorwaarden afgelost. Dit houdt in dat de resterende hoofdsom is voldaan, samen met een rentevergoeding van 10 maanden.

Bij dit soort leningen vind ik dat nooit fijn. Zekerheid wordt met de maand sterker en rendement valt bijna weg, doordat je wel alle kosten betaald hebt. Vind dat hier eigenlijk ook een deel van terug moet komen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 12:59:05 #31
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192731636
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:46 schreef Hanzul2 het volgende:
Net wel bericht van Gve, ontvangen dat. Volgende project vervroegd is afgelost.

In oktober 2017 heeft u geïnvesteerd in project [quote]16769 |
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Via deze weg willen wij u hierover informeren.

De geldnemer heeft de lening volgens de in artikel 7 van de overeenkomst lening geldende voorwaarden afgelost. Dit houdt in dat de resterende hoofdsom is voldaan, samen met een rentevergoeding van 10 maanden.

Bij dit soort leningen vind ik dat nooit fijn. Zekerheid wordt met de maand sterker en rendement valt bijna weg, doordat je wel alle kosten betaald hebt. Vind dat hier eigenlijk ook een deel van terug moet komen.
Volgens mij is er nu 2,1% fee geincasseerd. Op basis van de (nieuwe) voorwaarden wordt 0,4% per jaar over het geinvesteerde bedrag met een max van 7 jaar = 2,8% geind.
Er is op dit project nog geen 3 jaar verstreken. Dan zou er 3 x 0,4% = 1,2% - 2,1% = 0,9% terug betaald moeten worden..
Denk alleen dat deze lening onder de oude voorwaarden vallen en er geen terugboeking komt.
pi_192732007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:59 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Volgens mij is er nu 2,1% fee geincasseerd. Op basis van de (nieuwe) voorwaarden wordt 0,4% per jaar over het geinvesteerde bedrag met een max van 7 jaar = 2,8% geind.
Er is op dit project nog geen 3 jaar verstreken. Dan zou er 3 x 0,4% = 1,2% - 2,1% = 0,9% terug betaald moeten worden..
Denk alleen dat deze lening onder de oude voorwaarden vallen en er geen terugboeking komt.
Ben bang van ook niet, al vind ik dat toch onredelijk, heb er daarom toch een emailtje over gestuurd.
pi_192732546
Dank allemaal voor de reacties!

Ik mag toch aannemen dat als er geen aflossing zou komen men inderdaad 2 a 3 maanden geleden al met een nieuw herfinanciering project zou zijn gekomen. Dit zou dan ook niks met het corona virus van doen hebben maar alles met gemaakte afspraken en fatsoen. We gaan het zien als een dezer dagen Geld voor elkaar met een update komt waarin hopelijk gemeld gaat worden dat het geld op mijn rekening is bijgeschreven
pi_192732772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:44 schreef Crowd001 het volgende:
Dank allemaal voor de reacties!

Ik mag toch aannemen dat als er geen aflossing zou komen men inderdaad 2 a 3 maanden geleden al met een nieuw herfinanciering project zou zijn gekomen. Dit zou dan ook niks met het corona virus van doen hebben maar alles met gemaakte afspraken en fatsoen. We gaan het zien als een dezer dagen Geld voor elkaar met een update komt waarin hopelijk gemeld gaat worden dat het geld op mijn rekening is bijgeschreven
daarentegen HCN Budget Broodjes Zwaag al 2x betaald in Corona tijd. Mevr Nine D, eigenaresse, compliment *O* w/
pi_192732816
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:58 schreef peterc het volgende:

[..]

daarentegen HCN Budget Broodjes Zwaag al 2x betaald in Corona tijd. Mevr Nine D, eigenaresse, compliment *O* w/
En het eerste vastgoed project van HCN heeft vandaag ook betaald
pi_192732842
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Bij dit project komt je rendement nog niet in gevaar aangezien de rente (voorlopig) zal worden voldaan.

Het kan altijd erger. Zoals bij HcN. Daar krijgen gewoon alle geldnemers uitstel van niet alleen de aflossing maar ook van de rente. Zo ook een HcN vastgoed lening.

Uit de pitch:
[..]

Maar de geldgever blijft bij HcN met legen handen achter. Klaarblijkelijk is dit dus wat HcN onder hun vastgoedleningen verstaan.
HcN leest hier duidelijk ook mee. Van deze HcN vastgoed lening is vandaag de maart termijn ook voldaan ^O^

(Dubbel zie ik, aangezien Faraday01 mij net voor was *) )
pi_192733077
Trouwens zowel gisteren als vandaag ook via Collin weer een aantal normale betalingen binnen gekregen. Goed om te zien dat sommige branches geen of minder last hebben van deze crisis of dat deze ondernemers voldoende eigen middelen hebben om de termijnbetalingen te kunnen doen ^O^

Dit geeft een duidelijk onderscheid tussen sterke bedrijven en zwakke broeders.
pi_192733099
Elk platform (leest mee) of (zou mee moeten lezen), wat wil je nog meer een free feedback platform to become better..
pi_192733220
Aflossing HCN project

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192733223
Soms zitten er trieste verhalen tussen ;( Zal geen namen noemen maar Collin en iets met vee.
pi_192733309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:23 schreef Faraday01 het volgende:
Soms zitten er trieste verhalen tussen ;( Zal geen namen noemen maar Collin en iets met vee.
Zeker.
Dergelijke ondernemingen moeten ook alle tijd krijgen om de boel (proberen) op orde te krijgen.
pi_192733797
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker.
Dergelijke ondernemingen moeten ook alle tijd krijgen om de boel (proberen) op orde te krijgen.
Mee eens, in dit geval zou ik er geen moeite mee hebben als er 3-6 maanden uitstel gegeven wordt. Ondernemer krijgt tijd en ruimte en de zekerheden zijn dusdanig goed dat het risico miniem is.
pi_192733831
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:23 schreef Faraday01 het volgende:
Soms zitten er trieste verhalen tussen Zal geen namen noemen maar Collin en iets met vee.
Zeker, in zo'n geval is even rust belangrijk en noodzakelijk.
pi_192733926
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:44 schreef Crowd001 het volgende:
Dank allemaal voor de reacties!

Ik mag toch aannemen dat als er geen aflossing zou komen men inderdaad 2 a 3 maanden geleden al met een nieuw herfinanciering project zou zijn gekomen. Dit zou dan ook niks met het corona virus van doen hebben maar alles met gemaakte afspraken en fatsoen. We gaan het zien als een dezer dagen Geld voor elkaar met een update komt waarin hopelijk gemeld gaat worden dat het geld op mijn rekening is bijgeschreven
Volgens mij heeft men pre-corona al geprobeerd geld op te halen : https://www.unlimitedleisureinvest.com/nl_nl/

Onder de voorwaarden :
Uitbetaling per kwartaal van rente, na 3 jaar wordt 100% van de obligatie afgelost.

Dat klinkt bekend, hopen dat we deze week ook echt onze GVE investering terug krijgen ondanks dat de obligatie ronde in februari niet veel heeft opgeleverd. Desnoods hadden ze samen met GVE een nieuwe leenaanvraag uitgeschreven, die heb ik niet voorbij zien komen.
Omdat dit niet gebeurt is ga ik er vanuit dat GVE deze week met goed nieuws komt wat betreft aflossing.
pi_192734188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:12 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft men pre-corona al geprobeerd geld op te halen : https://www.unlimitedleisureinvest.com/nl_nl/

Onder de voorwaarden :
Uitbetaling per kwartaal van rente, na 3 jaar wordt 100% van de obligatie afgelost.

Dat klinkt bekend, hopen dat we deze week ook echt onze GVE investering terug krijgen ondanks dat de obligatie ronde in februari niet veel heeft opgeleverd. Desnoods hadden ze samen met GVE een nieuwe leenaanvraag uitgeschreven, die heb ik niet voorbij zien komen.
Omdat dit niet gebeurt is ga ik er vanuit dat GVE deze week met goed nieuws komt wat betreft aflossing.
Ze hadden er 10k tegenaan moeten gooien om bij Harry Mens gaan zitten :G
pi_192734251
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:29 schreef peterc het volgende:

[..]

Ze hadden er 10k tegenaan moeten gooien om bij Harry Mens gaan zitten :G
Dat heeft Aygodutch ook geprobeerd maar dat is faliekant mislukt ;)
pi_192737231
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:29 schreef peterc het volgende:

[..]

Ze hadden er 10k tegenaan moeten gooien om bij Harry Mens gaan zitten :G
Wat ongelofelijk naïef om te denken via een 1250 euro kostende webpagina gekocht bij mijn funding.nl via je eigen site 500k te kunnen ophalen!
En dat in deze tijd tegen 5.5% met geen enkele echte zekerheid en zonder investeerders klanten bestand. Ongelofelijk wie adviseerde dit bedrijf?
pi_192738477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ongelofelijk naïef om te denken via een 1250 euro kostende webpagina gekocht bij mijn funding.nl via je eigen site 500k te kunnen ophalen!
En dat in deze tijd tegen 5.5% met geen enkele echte zekerheid en zonder investeerders klanten bestand. Ongelofelijk wie adviseerde dit bedrijf?
Gezien de bijzondere omstandigheden waarin wij op dit moment verkeren, en de ontstane problemen bij Unlimited Snow, hebben wij besloten om de aflossingsverplichting met drie maanden op te schorten. In deze periode is er wel rente verschuldigd. De stukken hiervoor liggen bij de geldnemer. Zodra dit voorstel door ons terug is ontvangen van de geldnemer zullen wij u hierover verder informeren.​
pi_192739503
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:16 schreef peterc het volgende:

[..]

Is eigenlijk min of meer hetzelfde als GVE 19121 OG Utrecht van onze Rutger V, of 18977 Oude Tonge, die kunnen en doen het wel, en dan heb ik er niet direct moeite mee, Van dit soort zaken krijg ik ergernis. Indien onverhoopt uitstel, GVE voor de druk maar op, zeker rente betaling wil ik zien, en harde termijnen met consequenties. Zit alleen in deze 1e hypo gedekte, weet niet wat de zekerheden zijn in de 2e en bij FNC, Misschien kan iemand deze pitches ff in spoileren.

Bovendien veel van de activiteiten van deze toko vinden plaats in het buitenland oa USA & de golfstaten en zijn langdurige trajecten / ovek , kan dus geen Corona-konijn uit de hoge hoed zijn.
Van project Oude Tonge vandaag een update gehad: aflossing komt eraan. Voor de volledige!! rente (15 maanden) is er een betalings regeling getroffen. Verkoop opbrengst viel blijkbaar een beetje tegen.
pi_192740816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:57 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Van project Oude Tonge vandaag een update gehad: aflossing komt eraan. Voor de volledige!! rente (15 maanden) is er een betalings regeling getroffen. Verkoop opbrengst viel blijkbaar een beetje tegen.
denk het ook + daarbij mogelijk tegenvallende bouwkst, want een deel vd app waren al verkocht, maar soit de hoofdsom komt binnen, en de rente is hypo gedekt,en zal dus wel uit de huuropbr van de andere pandjes moeten komen. gaat gezien rente¤ <> 1.5k toch nog wel ff duren, lang leve de hypo zekerheid. *O* w/

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 21-04-2020 21:02:04 ]
pi_192745456
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef peterc het volgende:

[..]

denk het ook + daarbij mogelijk tegenvallende bouwkst, want een deel vd app waren al verkocht, maar soit de hoofdsom komt binnen, en de rente is hypo gedekt,en zal dus wel uit de huuropbr van de andere pandjes moeten komen. gaat gezien rente¤ <> 1.5k toch nog wel ff duren, lang leve de hypo zekerheid. *O* w/
Inderdaad, lang leve de hypo. Huidige verschuldigde rente/1500= ruim 27 maanden. Net nog even de pitch teruggekeken: geschatte verkoopwaarde van de appartementen was een kleine 3 ton meer als de som van aankoopwaarde, verbouwing- en financiering kosten (en daarmee het dubbele van het lening bedrag).
Aannemer is failliet gegaan, daardoor zullen er wel flink extra kosten gemaakt zijn. Blijkbaar vond GvE het verstandig om de rente door te schuiven.
Eens goed naar het schema kijken, of er ook rente over het nog openstaande bedrag vergoed gaat worden.

Ik denk dat er weinig banken te vinden zijn die akkoord gaan met het opgeven van een hypotheekrecht (ok, hier icm het vestigen van een ander hypotheek recht) en dan nog ruim 2 jaar op de rente gaan wachten. Als dit al gebeurd wordt er een nieuwe lening afgesloten voor het rente bedrag.
pi_192745954
Borgsteller van diverse HCN leningen is de laatste maanden een miljoen armer geworden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192746053
Laatste kans op een sleutelhanger bij gve project
quote:
Iedere investeerder ontvangt ook een Porto Pino sleutelhanger zolang de voorraad strekt. Gewoon leuk, als de kers op de Tiramisu (in ons geval).
pi_192746249
Hoop wel dat de overheid wat extra’s gaat doen voor de horeca na deze nieuwe verlenging, anders kan het wel eens hard gaan qua faillisementen...
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_192747141
Hoe lang duurt het normaal voordat jullie reactie van CCF krijgen? Vorige week maandag en donderdag heb ik een mail gestuurd met vragen over HC, maar tot op heden nog geen reactie gehad. De informatievoorziening is erg beperkt :(
pi_192747185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:28 schreef Rikkert het volgende:
Hoe lang duurt het normaal voordat jullie reactie van CCF krijgen? Vorige week maandag en donderdag heb ik een mail gestuurd met vragen over HC, maar tot op heden nog geen reactie gehad. De informatievoorziening is erg beperkt :(
Ik wacht nog op reactie op een mail van februari :N Als je lastige vragen stelt, geven ze niet thuis.
pi_192747671
Zojuist mijn eerste crowdfund investering gedaan, dat er nog velen mogen volgen :)

https://investeren.sameni(...)en-goselingstraat-68
-
pi_192747674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 09:31 schreef Faraday01 het volgende:
Als je lastige vragen stelt, geven ze niet thuis.
Die ervaring heb ik momenteel helaas ook, heb een week geleden een vraag gesteld over een pitch, tot op heden geen enkele reactie, heel jammer! Samen met wat andere signalen die ik hier lees krijg ik de indruk dat ze als platform een serieus probleem hebben, maar ik hoop dat ik het verkeerd zie.
pi_192747766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:04 schreef tnhb het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik momenteel helaas ook, heb een week geleden een vraag gesteld over een pitch, tot op heden geen enkele reactie, heel jammer! Samen met wat andere signalen die ik hier lees krijg ik de indruk dat ze als platform een serieus probleem hebben, maar ik hoop dat ik het verkeerd zie.
Of ze als platform een probleem hebben weet ik niet maar dat het erg druk is en de recovery niet altijd goed geregeld is, is wel duidelijk.
Vind het vooral teleurstellend dat ze wegduiken als het lastig wordt. De vragen die ik gesteld heb gingen over het Amsterdams proeflokaal waarbij er 3 materiële borgen waren. Er is uiteindelijk een magere betalingsregeling overeen gekomen waar een aanzienlijke minderheid van de investeerders tegen was. Deze betalingsregeling werd al voor Corona niet opgevolgd waardoor de hele som weer opeisbaar is. CCF doet alleen niets en laat het op zijn beloop. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig en het gaat om tonnen.
pi_192748064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Of ze als platform een probleem hebben weet ik niet maar dat het erg druk is en de recovery niet altijd goed geregeld is, is wel duidelijk.
Vind het vooral teleurstellend dat ze wegduiken als het lastig wordt. De vragen die ik gesteld heb gingen over het Amsterdams proeflokaal waarbij er 3 materiële borgen waren. Er is uiteindelijk een magere betalingsregeling overeen gekomen waar een aanzienlijke minderheid van de investeerders tegen was. Deze betalingsregeling werd al voor Corona niet opgevolgd waardoor de hele som weer opeisbaar is. CCF doet alleen niets en laat het op zijn beloop. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig en het gaat om tonnen.
Volledig mee eens en hier moet echt ingegrepen worden.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_192748289
Werkkapitaal met materiële 2e hypotheek op Collin .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er voldoende omzet is, én nog ruimte binnen de hypothecaire inschrijving én een geldige taxatie , waarom zou je je dan tot de crowd wenden?
Het zal óf de doorlooptijd bij de bank zijn of je feit dat een winst van 30k geen ruimte biedt om hoger dan die 240k te lenen.

Al met al i.c.m. de 2e materiële hypotheek het zoeken naar een linkje waard lijkt me.
pi_192748412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:53 schreef Jaco078 het volgende:
Werkkapitaal met materiële 2e hypotheek op Collin .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er voldoende omzet is, én nog ruimte binnen de hypothecaire inschrijving én een geldige taxatie , waarom zou je je dan tot de crowd wenden?
Het zal óf de doorlooptijd bij de bank zijn of je feit dat een winst van 30k geen ruimte biedt om hoger dan die 240k te lenen.

Al met al i.c.m. de 2e materiële hypotheek het zoeken naar een linkje waard lijkt me.
Ik trek juist de conclusie van een no go obv;
- omzet 2019( vanaf juni) 54K wordt in 2020 733K roept bij mij teveel vraag tekens op
- er is reeds een 1e hypotheek van 385k plus 40%( 341k nog open)
- de taxatie is van 8 april, mi zal Corona voor een daling zorgen van de waarde
pi_192748492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:00 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik trek juist de conclusie van een no go obv;
- omzet 2019( vanaf juni) 54K wordt in 2020 733K roept bij mij teveel vraag tekens op
- er is reeds een 1e hypotheek van 385k plus 40%( 341k nog open)
- de taxatie is van 8 april, mi zal Corona voor een daling zorgen van de waarde
Mee eens een no go voor deze omzet optimist in corona tijd waar iedereen kijkt waar nog wat te besparen is.. 8)7
pi_192748493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:00 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik trek juist de conclusie van een no go obv;
- omzet 2019( vanaf juni) 54K wordt in 2020 733K roept bij mij teveel vraag tekens op
- er is reeds een 1e hypotheek van 385k plus 40%( 341k nog open)
- de taxatie is van 8 april, mi zal Corona voor een daling zorgen van de waarde
Ik ben ook niet erg enthousiast.
Het onderpand is 141m2 groot

Zie verkoophistorie - precorona prijzen
https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/

Ik kom op basis van 2.600 m2 uit op 366k waarde van onder pand.
2de hypotheek is mi moreel
pi_192748532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:06 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet erg enthousiast.
Het onderpand is 141m2 groot

Zie verkoophistorie - precorona prijzen
https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/

Ik kom op basis van 2.600 m2 uit op 366k waarde van onder pand.
2de hypotheek is mi moreel
Los van deze casus; er is toch nog steeds geen verband tussen Corona en woningprijzen. In ieder geval niet op korte termijn.
pi_192748616
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:09 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Los van deze casus; er is toch nog steeds geen verband tussen Corona en woningprijzen. In ieder geval niet op korte termijn.
Mijn inschatting is dat de economie een min van 10 a 15% laat zien en dat we op 1 januari 2021 1 miljoen werkzoekenden er bij hebben( werknemers en zelfstandigen) waardoor de vraag van hen naar woning geringer zal zijn. Tel daarbij de expats op die minder zullen komen en de druk op de huizenmarkt zal flink afnemen. Minder vraag, meer aanbod geeft lagere prijzen zeker op een huizenmarkt die al flink aan de top zat. Zie de olie waar gisteren een negatieve prijs voor was..
pi_192748638
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:09 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Los van deze casus; er is toch nog steeds geen verband tussen Corona en woningprijzen. In ieder geval niet op korte termijn.
Volgens de optimistische belanghebbende makelaars niet. Maar volgens een vriend die zijn huis in de verkoop heeft wel. Aantal bezichtigingen daalt naar bijna nul ondanks naar beneden bijstellen van vraagprijs. Dit alles in een gewilde plaats en wijk in de randstad. Dus billen knijpen als je op dit moment twee huizen en overbruggingskrediet hebt. Je kan er op wachten dat de vraagprijzen en de daadwerkelijke verkoopprijzen gaan dalen. Zeker als het aantal faillissementen en ontslagen op gang komt.
pi_192748788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens de optimistische belanghebbende makelaars niet. Maar volgens een vriend die zijn huis in de verkoop heeft wel. Aantal bezichtigingen daalt naar bijna nul ondanks naar beneden bijstellen van vraagprijs. Dit alles in een gewilde plaats en wijk in de randstad. Dus billen knijpen als je op dit moment twee huizen en overbruggingskrediet hebt. Je kan er op wachten dat de vraagprijzen en de daadwerkelijke verkoopprijzen gaan dalen. Zeker als het aantal faillissementen en ontslagen op gang komt.
Eens, mi onvermijdelijk
pi_192748906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens een no go voor deze omzet optimist in corona tijd waar iedereen kijkt waar nog wat te besparen is.. 8)7
Kvk inschrijving is al tijdje terug, werkelijke activiteit is sinds juni 2019. Dhr. Heeft huidige omzet gehaald obv eigen vermogen, er zijn geen externe leningen.

Verder een goed track record op linkedin in diverse functies bij o.a. (vastgoed)banken.

Waar ik bij een eerste hypotheek 4.6 akkoord vind (SIG) vind ik 8 procent bij een tweede hypotheek ook akkoord. Ondanks dat deze mn moreel is, is het meer dan alleen een garantstelling in privé.

Mocht dit fout lopen, zal dhr. Altijd in privé of op zzp basis proberen zn lasten te betalen.

Echte hockeystick is het niet. Kosten stijgen met de omzet mee.

Al met al voor mij reden om m wel klein mee te nemen.

Hier de link

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Jaco078 op 22-04-2020 11:45:55 (Link toegevoegd ) ]
pi_192749984
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:44 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Kvk inschrijving is al tijdje terug, werkelijke activiteit is sinds juni 2019. Dhr. Heeft huidige omzet gehaald obv eigen vermogen, er zijn geen externe leningen.

Verder een goed track record op linkedin in diverse functies bij o.a. (vastgoed)banken.

Waar ik bij een eerste hypotheek 4.6 akkoord vind (SIG) vind ik 8 procent bij een tweede hypotheek ook akkoord. Ondanks dat deze mn moreel is, is het meer dan alleen een garantstelling in privé.

Mocht dit fout lopen, zal dhr. Altijd in privé of op zzp basis proberen zn lasten te betalen.

Echte hockeystick is het niet. Kosten stijgen met de omzet mee.

Al met al voor mij reden om m wel klein mee te nemen.

Hier de link

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx, durf m ook wel bescheiden mee te nemen, zelfs een 2e hypotheek met onvolledige dekking is toch nog altijd een goede stok achter de deur, niemand wil bij het Leger des Heils pitten 😋 en de rente is ook navenant.
Pecunia non olet
pi_192750890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat is jullie mening hier over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik maak me een beetje zorgen over deze club die geen aflossing maar ook geen rente betaalt. Daarnaast heb ik hier ook niets van terug zien komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben een beetje bang dat deze 150k gebruikt wordt om gaten te stoppen dan wel in het geheel niet binnen gekomen is. Van Collin niets gehoord behalve dat men op 03-04-2020 in goed contact stond met de ondernemers. Blijkbaar is het contact toch niet zo goed als gesuggereerd daar wij niets horen aangaande deze beloofde aflossing van 150k. :(
Net gebeld met CCF. Ze gaven aan dat het daar verschrikkelijk druk is waardoor het antwoord op mijn mail op zich liet wachten. Uiteindelijk via de telefoon wel prima te woord gestaan.

Ondernemer had zich in eerste instantie aangemeld voor de Coronaregeling, maar daarna bleek dat ook de rente niet betaald kon worden omdat er nu nauwelijks inkomsten zijn. CCF is in gesprek met de ondernemer om het vervolg te bepalen. Daar konden ze nu nog weinig over zeggen.

De vroegtijdige aflossing is inderdaad ook niet gedaan. Volgens de ondernemer is de verkoop van de vestiging on hold gezet vanwege de Corona. Dat verbaast me, aangezien in de pitch staat dat deze aflossing uiterlijk 1 april plaats zou vinden. Je zou verwachten dat de verkoop dan al voor de Coronacrisis plaats had moeten vinden. Voorlopig is het dus afwachten...
pi_192751078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gezien de bijzondere omstandigheden waarin wij op dit moment verkeren, en de ontstane problemen bij Unlimited Snow, hebben wij besloten om de aflossingsverplichting met drie maanden op te schorten. In deze periode is er wel rente verschuldigd. De stukken hiervoor liggen bij de geldnemer. Zodra dit voorstel door ons terug is ontvangen van de geldnemer zullen wij u hierover verder informeren.​
Net ook de update gelezen op Geldvoorelkaar.nl, erg interessante casus nu het platform zonder overleg met investeerders de afspraken tot aflossen van de lening wijzigt/niet nakomt.
Wat als de vastgoedmarkt eind 2020 helemaal in elkaar stort en er bij de uitwinning van het hypotheekrecht een tekort ontstaat, in hoeverre is het platform dan verantwoordelijk te houden voor het niet tijdig en in overleg met de investeerders tot afspraken m.b.t. aflossing te komen ?

Heeft een platform geen inspanningsverplichting om bijv. de twee maanden voor het aflossen van een grote aflossingsvrije lening vinger aan de pols te houden ? "We hebben door het 'corona-spook' van de afgelopen weken de aflossing van 4 ton niet ontvangen", is dat invulling geven aan de zorgplicht t.a.v. investeerders wanneer er niet gekeken is naar alternatieve scenario's om te herfinancieren ?
Zoals bijvoorbeeld een nieuwe pitch uitschrijven op Geldvoorelkaar.nl.

Welke garantie hebben we dat er medio juli wel afgelost gaat worden, bedrijfstechnisch zal er bij leningnemer niks positief veranderen de komende weken.
pi_192751756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:29 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Net ook de update gelezen op Geldvoorelkaar.nl, erg interessante casus nu het platform zonder overleg met investeerders de afspraken tot aflossen van de lening wijzigt/niet nakomt.
Wat als de vastgoedmarkt eind 2020 helemaal in elkaar stort en er bij de uitwinning van het hypotheekrecht een tekort ontstaat, in hoeverre is het platform dan verantwoordelijk te houden voor het niet tijdig en in overleg met de investeerders tot afspraken m.b.t. aflossing te komen ?

Heeft een platform geen inspanningsverplichting om bijv. de twee maanden voor het aflossen van een grote aflossingsvrije lening vinger aan de pols te houden ? "We hebben door het 'corona-spook' van de afgelopen weken de aflossing van 4 ton niet ontvangen", is dat invulling geven aan de zorgplicht t.a.v. investeerders wanneer er niet gekeken is naar alternatieve scenario's om te herfinancieren ?
Zoals bijvoorbeeld een nieuwe pitch uitschrijven op Geldvoorelkaar.nl.

Welke garantie hebben we dat er medio juli wel afgelost gaat worden, bedrijfstechnisch zal er bij leningnemer niks positief veranderen de komende weken.
Uit de pitch:
quote:
Aan het einde van de looptijd wordt de lening afgelost uit de cashflow van het bedrijf, dan wel geherfinancierd middels een nieuwe lening.
Daarnaast heeft dit besluit ook grote invloed op de lening 015880. Na herfinanciering zou deze lening nog maar een ltv hebben van zo'n 30%-35%. Nu wellicht 70-80%. Zullen de investeerders van 015880 ook geinformeerd worden dat hun risico hoger is dan zij wellicht denken?

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 22-04-2020 15:22:08 ]
pi_192754720
Inzake 16095 & 15880 ben ik van mening dat de ondernemer de verantwoordelijkheid heeft het platform tijdig en volledig te informeren. Getuigt ook van volwassen ondernemerschap. Als je als burger de hypo, zorgverzekering of wat dan niet meer kunt betalen, dan neem je ook tijdig contact op met de betrokken instantie. Ben niet van mening dat het platform daar pro-actief iets in zou moeten ondernemen. Als je 400k kunt lenen, dien je ook de verantwoordelijkheid te hebben om tijdig aan de bel te trekken. Geeft ook iets aan van in control zijn, zowel als het beter danwel slechter gaat.

Nu worden wij platform & investeerders voor het blok gezet, en hebben geen keus dan voorlopig uitstel. Rente moet er sowieso betaald worden, als iis het maar voor de goodwill.

Optie kan ook nog zijn de 16095 af te lossen middels een uitbreiding van de huidige -of nieuwe aanbieding voor een LT financiering. Het OG heeft zijn waarde, en biedt derhalve in principe voldoende dekking. Een actuele taxatie geeft een juiste LTV en dat icm rente%, aflossing kan leiden tot een acceptabele nieuw offer.
Weet iemand de actuele status van 15880?

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 22-04-2020 18:57:07 ]
pi_192754949
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:48 schreef peterc het volgende:
Weet iemand de actuele status van 15880?
15880 loopt al 2 maanden achter. Sinds deze week ook drie maanden uitstel. Problemen komen dus niet uit het niets

[ Bericht 49% gewijzigd door djh77 op 22-04-2020 19:06:20 ]
pi_192755124
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

15880 loopt al 2 maanden achter. Sinds deze week ook drie maanden uitstel. Problemen komen dus niet uit het niets
dan is er sinds start 400k / 6% / 120mnd zeg ongeveer 20 termijnen = 55k afgelost.
pi_192755229
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:11 schreef peterc het volgende:

[..]

dan is er sinds start 400k / 6% / 120mnd zeg ongeveer 20 termijnen = 55k afgelost.
Start was april 2017. 34/120 termijnen = 90k afgelost. Restschuld dus 710k voor de twee leningen. Ik zit hier vrij fors in maar maak me nog geen grote zorgen, lijkt me toch wel een verkoopbaar pand.

[ Bericht 8% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 22-04-2020 19:25:33 ]
pi_192755486
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:18 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Start was april 2017. 34/120 termijnen = 90k afgelost. Restschuld dus 710k voor de twee leningen. Ik zit hier vrij fors in maar maak me nog geen grote zorgen, lijkt me toch wel een verkoopbaar pand.

Heb zojuist wel GvE gemaild dat ik de gang van zaken betreur zeker ook gezien de houding van de ondernemers. Mi moet de druk opgevoerd worden door o.a.al aan te geven dat het pand verkocht gaat worden wanneer ze niet betalen.
pi_192757013
Zojuist van CCF (na een week wachten en herhaald verzoek) nu de expliciete reactie gekregen dat er over Direct leningen niet gecorrespondeerd wordt en dus geen enkele vraag mag wordt gesteld en ook geen enkel antwoord zal worden gegeven!

In mijn beleving toch wel een wat bijzondere reactie, wat blijft hier nog over van de zorgplicht van een platform als CCF? Ik ben erg benieuwd of eens iemand als een reactie heeft gekregen (behalve de standaard afwijzing) op een vraag over een Direct pitch?
pi_192758376
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:18 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Start was april 2017. 34/120 termijnen = 90k afgelost. Restschuld dus 710k voor de twee leningen. Ik zit hier vrij fors in maar maak me nog geen grote zorgen, lijkt me toch wel een verkoopbaar pand.

dan moet een herfinan traject met 1e hypo toch wel mogelijk zijn, snap dan niet waarom dit door de leningnemer niet eerder in gang is gezet
pi_192758574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:50 schreef djh77 het volgende:
Busjes verhuurder op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/buster-rent/
Onderneming in de vorm van een cooperatie. Is doorgaans toch niet aansprakelijk in privé?

Situatie verder vergelijkbaar met de IT- man van vanmorgen. 8%, feitelijke morele hyp.zekerheid, maar dhr zal zijn woning willen behouden.

Is er al eens een dossier langsgekomen waarbij een tweede hypotheek werd uitgewonnen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Jaco078 op 22-04-2020 22:24:57 ]
pi_192759018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:06 schreef tnhb het volgende:
Zojuist van CCF (na een week wachten en herhaald verzoek) nu de expliciete reactie gekregen dat er over Direct leningen niet gecorrespondeerd wordt en dus geen enkele vraag mag wordt gesteld en ook geen enkel antwoord zal worden gegeven!

In mijn beleving toch wel een wat bijzondere reactie, wat blijft hier nog over van de zorgplicht van een platform als CCF? Ik ben erg benieuwd of eens iemand als een reactie heeft gekregen (behalve de standaard afwijzing) op een vraag over een Direct pitch?
Je mag gewoon normale kosten betalen, krijgt zelfs geen korting, en als dank mag je dan geen vragen stellen? Ehm... :|W
pi_192759253
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Is er al eens een dossier langsgekomen waarbij een tweede hypotheek werd uitgewonnen?
Op het moment ligt in ieder geval project 18499 van GvE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij de deurwaarder.
De ondernemers zijn na 11 10/72 gestopt met betalen, de eerste twee updates waren min of meer positief vwb verkoop van het pand. De update die deze week verstuurd werd blonk uit in vaagheid, dossier is naar de deurwaarder gegaan, ik trek hier de conclusie uit dat de uitwinning moeilijk gaat, en dat er dwars gelegen wordt. Voor mij is het onduidelijk of de leningnemer, of de eerste hypotheek houder dwars ligt.
Rente wordt ook niet betaald op het moment.
Betaling 10 in dit project was van augustus 2019. Restaurant was gewoon open tot de corona toestand.

[ Bericht 3% gewijzigd door ETphonehome op 22-04-2020 22:59:06 ]
pi_192759279
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef TechLight het volgende:

[..]

Je mag gewoon normale kosten betalen, krijgt zelfs geen korting, en als dank mag je dan geen vragen stellen? Ehm... :|W
Ik investeer niet via Collin, maar bovenstaande zou voor mij reden zijn om te stemmen met de voeten, en niet meer te investeren in dit soort leningen.
pi_192759306
Heeft de 2e hypotheekhouder het recht van parate executie, ook als een 1e hypotheekhouder niet meewerkt? Dat is een belangrijke vraag voor dit type casussen.
pi_192759329
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:51 schreef Jaco078 het volgende:
Heeft de 2e hypotheekhouder het recht van parate executie, ook als een 1e hypotheekhouder niet meewerkt? Dat is een belangrijke vraag voor dit type casussen.
Dat is inderdaad een belangrijk punt, waar ik het antwoord eigenlijk niet op weet.
pi_192760001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:06 schreef tnhb het volgende:
Zojuist van CCF (na een week wachten en herhaald verzoek) nu de expliciete reactie gekregen dat er over Direct leningen niet gecorrespondeerd wordt en dus geen enkele vraag mag wordt gesteld en ook geen enkel antwoord zal worden gegeven!

In mijn beleving toch wel een wat bijzondere reactie, wat blijft hier nog over van de zorgplicht van een platform als CCF? Ik ben erg benieuwd of eens iemand als een reactie heeft gekregen (behalve de standaard afwijzing) op een vraag over een Direct pitch?
Dat staat ook vermeld op de website, maar het is natuurlijk wel raar... Afgezien van de lagere minimale inschrijving heeft Collin Direct nauwelijks voordelen voor de investeerder.
pi_192761654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef Rikkert het volgende:

[..]

Dat staat ook vermeld op de website, maar het is natuurlijk wel raar... Afgezien van de lagere minimale inschrijving heeft Collin Direct nauwelijks voordelen voor de investeerder.
Dit gaat over vragen via de pitch, maar nu breiden ze dit uit door ook per mail niet in te gaan op vragen
quote:
heeft u niet de mogelijkheid om vragen te stellen onder de investeringskans.
We hebben al een paar keer gezien dat de pitch van direct leningen niet juist waren en dat na mails van investeerders deze werden aangepast. Geen vragen mogen stellen past m.i. niet bij het betalen van een fee
pi_192761663
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:51 schreef Jaco078 het volgende:
Heeft de 2e hypotheekhouder het recht van parate executie, ook als een 1e hypotheekhouder niet meewerkt? Dat is een belangrijke vraag voor dit type casussen.
Volgens mij is dit een afspraak met de 1e hypotheekhouder op het moment dat zij toestemming geven bij het vestigen van een 2e hypotheek. Ik heb een paar keer een formulering gezien dat de 2e hypotheek enkel gevestigd mag worden onder de voorwaarde dat geen parate executie gedaan kan worden. Als de lasten voor de 1e hypotheek betaald blijven worden moet je wachten tot reguliere verkoop van het pand

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 23-04-2020 05:50:44 ]
pi_192761695
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:08 schreef peterc het volgende:

[..]

dan moet een herfinan traject met 1e hypo toch wel mogelijk zijn, snap dan niet waarom dit door de leningnemer niet eerder in gang is gezet
Ik denk dat herfinanciering van de totale 1e hypotheek een probleem is omdat volgens de voorwaarden in 2017 dan alle nog te betalen rente voor het 120 mnd project moet worden vergoed aan de investeerders bij verkoop/herfinanciering.

De lening van 36 maanden zou wel hergefinancieerd kunnen worden dmv een 2e hypotheek. De vraag is of deze lening (snel) vol zou komen in deze tijd. Rente zou hoger worden dan de huidige lening.
pi_192761755
‘Over twee maanden regent het faillissementen in de horeca’
https://www.missethoreca.(...)-de-horeca-101334971
pi_192763924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:06 schreef tnhb het volgende:
Zojuist van CCF (na een week wachten en herhaald verzoek) nu de expliciete reactie gekregen dat er over Direct leningen niet gecorrespondeerd wordt en dus geen enkele vraag mag wordt gesteld en ook geen enkel antwoord zal worden gegeven!

In mijn beleving toch wel een wat bijzondere reactie, wat blijft hier nog over van de zorgplicht van een platform als CCF? Ik ben erg benieuwd of eens iemand als een reactie heeft gekregen (behalve de standaard afwijzing) op een vraag over een Direct pitch?
Ik heb in de afgelopen maanden 2 of 3 keer iets nagevraagd m.b.t. een direct lening. In deze gevallen heb ik netjes antwoordt gekregen en in een geval is de pitch ook aangepast naar aanleiding van mijn vraag.

Het zou een belachelijke zaak zijn als je over een dergelijk project geen enkele vraag zou mogen stellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Crowd001 op 23-04-2020 11:04:11 ]
pi_192763972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:11 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Uit de pitch:
[..]

Daarnaast heeft dit besluit ook grote invloed op de lening 015880. Na herfinanciering zou deze lening nog maar een ltv hebben van zo'n 30%-35%. Nu wellicht 70-80%. Zullen de investeerders van 015880 ook geinformeerd worden dat hun risico hoger is dan zij wellicht denken?
Hierover zijn de investeerders van Geld voor elkaar lening 15880 niet geïnformeerd 8)7
pi_192763974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef Rikkert het volgende:
Dat staat ook vermeld op de website, maar het is natuurlijk wel raar... Afgezien van de lagere minimale inschrijving heeft Collin Direct nauwelijks voordelen voor de investeerder.
Dat gaat (zo is dat toen aangegeven) over de vragen onder de pitch, in de algemene voorwaarden (die gaan uiteindelijk toch boven zo'n promo/presentatie praatje op de website) staat hier verder niets over. Daarin staat zover ik net heb gezien het hele concept Direct niet specifiek benoemd dus ook niet het vraagverbod niet. Ik heb dan ook aangegeven dat ik bij eventuele problemen in de toekomst de discussie met alle vertrouwen tegemoet zie. Ik ga hier verder ook niet over met ze in discussie en trek m'n eigen plan, helaas.
pi_192764057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:54 schreef Crowd001 het volgende:
Het zou een belagelijke zaak zijn als je over een dergelijk project geen enkele vraag zou mogen stellen
Er staat letterlijk in de reactie die ik heb gekregen "...bij de Collin Direct aanvragen geen antwoorden geven op investeerdersvragen".
pi_192764628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:04 schreef tnhb het volgende:

[..]

Er staat letterlijk in de reactie die ik heb gekregen "...bij de Collin Direct aanvragen geen antwoorden geven op investeerdersvragen".
Vreemd ik heb naar ik me herinner tot nog toe altijd antwoord gehad op voor mij relevante vragen. Verder is het voor mij simpel, krijg ik geen antwoord op de vragen die ik heb, dan investeer ik niet!!
pi_192765122
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:50 schreef djh77 het volgende:
Busjes verhuurder op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/buster-rent/
Hier ook de link van de busjes verhuurder.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192766256
Het eigen vermogen van Busterrent bedraagt eind 2019 ¤159.000. Iemand een idee waarom de nieuwe eigenaar het bedrijf dan voor ¤90.000 (exclusief extra werkkapitaal) mag overnemen?
pi_192766555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:18 schreef djtiesto8 het volgende:
Het eigen vermogen van Busterrent bedraagt eind 2019 ¤159.000. Iemand een idee waarom de nieuwe eigenaar het bedrijf dan voor ¤90.000 (exclusief extra werkkapitaal) mag overnemen?
Tijdens mijn Controllersopleiding 20 jaar geleden een onderzoek gedaan naar Boekhoudkundige waarde versus beurswaarde. Twee bedrijven hadden een hogere Boekhoudkundige waarde en die waren binnen 2 jaar failliet.
De reden is dus dat de feitelijke winstverwachting dusdanig veel lager is dat dit een lagere waarde geeft aan het bedrijf. De activa heeft dus feitelijk een lagere waarde dan in de boeken staat.
pi_192766634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:18 schreef djtiesto8 het volgende:
Het eigen vermogen van Busterrent bedraagt eind 2019 ¤159.000. Iemand een idee waarom de nieuwe eigenaar het bedrijf dan voor ¤90.000 (exclusief extra werkkapitaal) mag overnemen?
ter info busjesman vr beeldvorming/ zw & rd . Weet niet of zw nog actueel is?

https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/

https://www.cirkelmakelaa(...)erodestraat-46zwart/
pi_192767149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:30 schreef Rikkert het volgende:

[..]

Dat staat ook vermeld op de website, maar het is natuurlijk wel raar... Afgezien van de lagere minimale inschrijving heeft Collin Direct nauwelijks voordelen voor de investeerder.
Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel voor de investeerder, alleen maar nadelen.
Daarom investeer ik ook nooit in een Collin Direct lening.
pi_192767168
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 05:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een afspraak met de 1e hypotheekhouder op het moment dat zij toestemming geven bij het vestigen van een 2e hypotheek. Ik heb een paar keer een formulering gezien dat de 2e hypotheek enkel gevestigd mag worden onder de voorwaarde dat geen parate executie gedaan kan worden. Als de lasten voor de 1e hypotheek betaald blijven worden moet je wachten tot reguliere verkoop van het pand
Klopt helemaal. Bij de toestemming van de eerste hypotheekhouder naar de tweede wordt heel vaak de restrictie meegegeven, dat er geen recht van parate executie is. Daarmee wordt voorkomen dat de eerste hypotheekhouder de macht uit handen wordt genomen en verplicht moet meewerken aan de executoriale verkoop. Dit wordt ook vastgelegd in de hypotheekakte. Wij vermelden het ook altijd bij de risico's voordat je kunt inschrijven.
pi_192767183
quote:
12s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:41 schreef peterc het volgende:

[..]

ter info busjesman vr beeldvorming/ zw & rd . Weet niet of zw nog actueel is?

https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/

https://www.cirkelmakelaa(...)erodestraat-46zwart/
Ik heb de brochure van cirkelmakrlaars gelezen meet gegevens woning in de brochure zijn van oktober 2017. Dus vermoed dat de woning eind 2017 begin 2018 door de busjes man is gekocht.
pi_192767226
Een hartenkreet van Fabryk Design ❤️ (Project via A4F)

quote:
Vorige week plaatste ik een bericht op Facebook, recht uit mijn hart.
Over de angsten en zorgen die we hebben over de voortgang van ons bedrijf. Hier kwamen zo ontzettend veel reacties op dat ik deze "hartekreet" wilde delen in onze nieuwsbrief.

" ik moest het van me afschrijven, noem het een hartekreet❤️"
Week vier dat we in deze intelligente lockdown vast zitten. Week vier waarin ik slecht slaap omdat ik mij grote zorgen maak. Week vier waarin het prachtige pand waarin we werken zo goed als leeg is" Ondernemen is risico's nemen, ondernemen is vooruit kijken. Als ik ook maar een notie had gehad van wat ons te wachten stond....
Een buffer is er niet, wij bestaan in juli 4 jaar en al ons geld is gebruikt voor het opbouwen van een florerend bedrijf. Een zorg-tak ( dagbesteding & reïntegratie) Bussiness to business (groothandelsfunctie) een particuliere webshop (www.fabrykdesign.nl)
En we geven diverse trainingen en workshops in de Fabryk.

Drie van onze inkomstenstromen liggen stil...
Wij mogen geen aanspraak maken op de TOGS omdat onze SIB code niet in het rijtje staat. Dus wat blijft er over qua steun vanuit de overheid? De NOW komt ons voor een deel tegemoet in de loonkosten. ( begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met iedere euro tegemoetkoming) maar het is nooit genoeg!! Wat er over blijft is leningen aangaan bij de gemeente en of banken. Jezelf nog dieper in de schulden werken... Ik wil het niet! Want linksom of rechtsom, leningen moeten terug betaald worden en ook al wordt er een aflossingsvrije periode afgesproken, er komt een tijd dat er afgelost moet worden.

Terwijl ik dit typ stromen de tranen mij alweer over de wangen, want hoelang houden we dit vol? Hoe ga ik zorg verlenen op anderhalve meter? Juist in de dagbesteding waar emoties soms hoog oplopen is even een arm om de schouder zo belangrijk! Hoe gaan we workshops geven? Met plastic schermen tussen iedere cursist?
Wanneer heeft de consument weer het vertrouwen om al die prachtige winkels te bezoeken om ook onze collecties te kopen?

Onze enige hoop op dit moment is de webshop. En die draait steady. Maar het is niet genoeg om aan al onze verplichtingen te voldoen. Wij zitten op kantoor letterlijk in de kou omdat de thermostaat zo laag mogelijk staat. Want iedere euro moet drie keer omgedraaid worden.

Overdag hou ik "de kop ervoor" en bedenk plan na plan om maar inkomsten te generen. Ik laat de neuzen allemaal de zelfde kant op wijzen en dat is naar de toekomst! Ik blijf positief, weiger om me in een neerwaartse spiraal te laten zuigen. Maar geloof me, 's avonds ben ik kapot, weet je hoe het voelt? Alsof je tot aan je middel vast gezogen zit in drijfzand en je moet blijven rennen"

(Mijn man) en ik zijn bereid om alles te geven, ik wil wel 80 uur in de week werken, ik hoef geen loon alleen het nodige om brood op plank te krijgen voor mijn kinderen.
Ik wil alles alles geven, want ik laat niet mijn levenswerk waar ik al mijn ziel in zaligheid in stop door het coronavirus van mij afnemen.

Maar de zakken van Rutte zijn niet diep genoeg om ons hierdoor heb te helpen. Dit is niet het nieuwe Normaal!! De economie moet los, want straks zitten die 9 prachtige mensen die onderaan deze post staan allemaal thuis! En die gedachte maakt me misselijk en grijpt me naar de keel.

Liefs Esther ❤️

We gaan echt niet bij de pakken neer zitten, dat zit niet in onze aard! Niet voor niets hebben we een prachtige collectie gelanceerd met toffe, kleine cadeautjes die wij voor jullie verzenden naar de ontvanger!
https://fabrykdesign.nl/

-O-
pi_192767369
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Onderneming in de vorm van een cooperatie. Is doorgaans toch niet aansprakelijk in privé?

Situatie verder vergelijkbaar met de IT- man van vanmorgen. 8%, feitelijke morele hyp.zekerheid, maar dhr zal zijn woning willen behouden.

Is er al eens een dossier langsgekomen waarbij een tweede hypotheek werd uitgewonnen?
GVE project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wie het 1e hypotheekrecht had, maar ze hadden wel toestemming gegeven voor de 2e hypotheek.
Ik weet ook niet of GVE het recht van parate executie had.
Volgens mij is er trouwens geen executie geweest, maar is alles 'normaal' verkocht.
In ieder geval is alles netjes terugbetaald (incl. alle rente).

[ Bericht 2% gewijzigd door TisIk op 23-04-2020 14:51:10 ]
pi_192767642
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:10 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Heeft in privé ook wat vastgoed met huurinkomen. Hoewel hij door de coöperatie niet aansprakelijk is in privé, zal hij toch proberen zn 2e hypotheek netjes te betalen.

quote:
Door de heer R.W. Schw*rz en mevrouw P. Wu*nink wordt een garantiestelling afgegeven ter hoogte van het leenbedrag.
Dus wel aansprakelijk in privé, of zie ik iets over het hoofd?
pi_192769148
Interview met horecaondernemer Rene Bogaart, van o.a. Pavarotti en Volle maan projecten bij HCN:
https://www.omroepwest.nl(...)-een-sluipmoordenaar
pi_192769405
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:46 schreef Soulfreak het volgende:
Interview met horecaondernemer Rene Bogaart, van o.a. Pavarotti en Volle maan projecten bij HCN:
https://www.omroepwest.nl(...)-een-sluipmoordenaar
quote:
'We leven in een land met 17 miljoen mensen, maar we hadden horeca voor 24 miljoen mensen' - Horeca-ondernemer Rene Bogaart
pi_192770370
Alle cf-ondernemers van KoM mogen zelf bepalen of ze rente of geen rente betalen
quote:
Wij hebben dan ook besloten dat alle verzoeken tot uitstel worden toegekend en dat uitstel voor iedereen wordt verleend, indien gevraagd, voor zowel aflossing als rente. Wij faciliteren dit uitstel voorlopig voor een periode van 3 maanden: april, mei en juni 2020.
pi_192770864
VDG/Buhrmann, update, keurig verhaal m.i. Mede gezien de zekerheden maak ik me geen zorgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_192771289
In een van mijn Collinportefeuilles (de kleinste) zie ik ineens een voorziening van 7% staan. Misschien niet helemaal vreemd in deze tijd, maar ik zou niet direct weten welk project(en) het hier betreft. Van faillissementen is geen sprake in de berichtenservice.

Kun je inzoomen zodat je weet welke projecten dit specifiek betreft?
Pecunia non olet
pi_192771377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:22 schreef obligataire het volgende:
In een van mijn Collinportefeuilles (de kleinste) zie ik ineens een voorziening van 7% staan. Misschien niet helemaal vreemd in deze tijd, maar ik zou niet direct weten welk project(en) het hier betreft. Van faillissementen is geen sprake in de berichtenservice.

Kun je inzoomen zodat je weet welke projecten dit specifiek betreft?
Indien je op Investeringen klikt, dan op status en vervolgens sorteert op status oplopend/ aflopend zal je - waarschijnlijk- zien dat er een lening in achterstand staat, waarvan je niet wist dat die in achterstand staat/stond. 1 van die lening(en) zal nu voorzien worden.
pi_192772108
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Indien je op Investeringen klikt, dan op status en vervolgens sorteert op status oplopend/ aflopend zal je - waarschijnlijk- zien dat er een lening in achterstand staat, waarvan je niet wist dat die in achterstand staat/stond. 1 van die lening(en) zal nu voorzien worden.
Hmm, ik zie bij 'status' slechts 2 omschrijvingen namelijk 'inschrijving' of 'investering'.
Geen enkele regel heeft een andere omschrijving.........
Pecunia non olet
pi_192772295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:00 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmm, ik zie bij 'status' slechts 2 omschrijvingen namelijk 'inschrijving' of 'investering'.
Geen enkele regel heeft een andere omschrijving.........
Omschrijving is of "op schema" of "achterstand"
pi_192773371
Aankondiging 2 nieuwe projecten wvjg:

Dordtsche Wijnhandel gaat verder
48 maanden
7.75%
¤ 160.000,00

Stichting De Hoop GGZ schaalt op!
48 maanden
2.5%
¤ 450.000,00
pi_192773920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Omschrijving is of "op schema" of "achterstand"
Right...Gevonden. Ik zie 2 projecten staan met achterstand te weten H* Investments en Parad*se El. Een voorziening van samen 1,28% van het nominaal geïnvesteerde bedrag. Zelfs als ik de beiden helemaal zou afboeken zou dat nog geen 7% zijn. Ik tast dus nog in het duister......of is het zo dat de voorziening naar tijdsgelang wordt omgerekend, rekening houdend met het gemiddeld geïnvesteerde bedrag en de duur daarvan?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 23-04-2020 21:51:30 ]
Pecunia non olet
pi_192779389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:22 schreef obligataire het volgende:
In een van mijn Collinportefeuilles (de kleinste) zie ik ineens een voorziening van 7% staan. Misschien niet helemaal vreemd in deze tijd, maar ik zou niet direct weten welk project(en) het hier betreft. Van faillissementen is geen sprake in de berichtenservice.

Kun je inzoomen zodat je weet welke projecten dit specifiek betreft?
Bij mij slechts 0,24% voorzien.. Blijkbaar niet een standaard voorziening ivm Corona
pi_192779604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:12 schreef impact9 het volgende:
[..]
Bij mij slechts 0,24% voorzien.. Blijkbaar niet een standaard voorziening ivm Corona
Nee, inderdaad niet standaard. Bij mij 0,00%.
pi_192779781
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 05:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een afspraak met de 1e hypotheekhouder op het moment dat zij toestemming geven bij het vestigen van een 2e hypotheek. Ik heb een paar keer een formulering gezien dat de 2e hypotheek enkel gevestigd mag worden onder de voorwaarde dat geen parate executie gedaan kan worden. Als de lasten voor de 1e hypotheek betaald blijven worden moet je wachten tot reguliere verkoop van het pand
Dit beperkt dan serieus de waarde van de 2e hypotheek als zekerheid en zou m.i. dus altijd duidelijk vermeld moeten worden in een pitch. Gebeurt dit ook? Zelf kan ik me niet herinneren dat ik het ooit in een pitch, van welk platform ook, heb gelezen.
pi_192780180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:47 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Dit beperkt dan serieus de waarde van de 2e hypotheek als zekerheid en zou m.i. dus altijd duidelijk vermeld moeten worden in een pitch. Gebeurt dit ook? Zelf kan ik me niet herinneren dat ik het ooit in een pitch, van welk platform ook, heb gelezen.
Uiteindelijk kan de 1e HH het toch niet tegenhouden en de rente loopt gewoon door als het goed is.
Pecunia non olet
pi_192780515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Uiteindelijk kan de 1e HH het toch niet tegenhouden en de rente loopt gewoon door als het goed is.
Deze opmerking begrijp ik niet. Heb je het nu over een specifieke casus? Mijn opmerking betreft gevallen waarin er een expliciete voorwaarde in de akte van de 2e hypotheek staat die zegt dat er geen recht van parate executie is.
pi_192780592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:46 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Deze opmerking begrijp ik niet. Heb je het nu over een specifieke casus? Mijn opmerking betreft gevallen waarin er een expliciete voorwaarde in de akte van de 2e hypotheek staat die zegt dat er geen recht van parate executie is.
Geen parate executie wil niet zeggen dat er helemaal geen verkoop plaats zal vinden, het duurt alleen langer.
Pecunia non olet
pi_192780617
Dit is een van de steunmaatregelen: " Ongeveer 570 duizend gezinnen die op verzoek van het kabinet hun gastouder of kinderopvangverblijf doorbetalen terwijl hun kinderen thuiszitten, krijgen hun eigen bijdrage van de overheid vergoed"

Wat ik niet zo goed begrijp is dat deze kinderopvang bedrijven daarnaast toch hun aflossing (moeten/willen) opschorten.
pi_192781026
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit is een van de steunmaatregelen: " Ongeveer 570 duizend gezinnen die op verzoek van het kabinet hun gastouder of kinderopvangverblijf doorbetalen terwijl hun kinderen thuiszitten, krijgen hun eigen bijdrage van de overheid vergoed"

Wat ik niet zo goed begrijp is dat deze kinderopvang bedrijven daarnaast toch hun aflossing (moeten/willen) opschorten.
Deels omdat de bedrijven denken dat ze misschien een kwijtschelding krijgen maar ook deels omdat er ook( een paar 100 duizend?) gezinnen zijn die de eigen bijdrage vergoeding innen van de overheid maar de opvang toch opzeggen.
pi_192781081
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit is een van de steunmaatregelen: " Ongeveer 570 duizend gezinnen die op verzoek van het kabinet hun gastouder of kinderopvangverblijf doorbetalen terwijl hun kinderen thuiszitten, krijgen hun eigen bijdrage van de overheid vergoed"

Wat ik niet zo goed begrijp is dat deze kinderopvang bedrijven daarnaast toch hun aflossing (moeten/willen) opschorten.
Snap ik ook niet zo goed. De kinderopvang waar wij onze kinderen naar toe brengen heeft gecommuniceerd dat alle facturen van ouders netjes betaald waren. Ik hoor ook weinig over opzeggingen, dat zou ook vreemd zijn als je als ouders geen kosten hebt. Je hebt na afloop van de noodmaatregel toch weer opvang nodig lijkt me.
pi_192781315
Autoverkoper zonder zekerheden collincrowdfund
pi_192781330
Klusbedrijf met 1e hypotheek collincrowdfund
Onduidelijk of de waarde van de hypotheek het leningbedrag dekt
pi_192781498
Autoverkoper ; helaas
Klusbedrijf ; welk OG gaat ie kopen?
https://www.fundainbusine(...)1-raasdorperweg-175/

[ Bericht 77% gewijzigd door peterc op 24-04-2020 13:12:21 ]
pi_192781591
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:06 schreef peterc het volgende:
Autoverkoper ; helaas
Klusbedrijf ; welk OG gaat ie kopen?
https://www.fundainbusine(...)1-raasdorperweg-175/

De pitch zegt nr 60
pi_192781663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Klusbedrijf met 1e hypotheek collincrowdfund
Onduidelijk of de waarde van de hypotheek het leningbedrag dekt
Zoekend naar een linkje: ik kan helemaal niets vinden van deze jongen qua bedrijf of social media


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192781841
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:20 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Zoekend naar een linkje: ik kan helemaal niets vinden van deze jongen qua bedrijf of social media

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helpt dit jou?
pi_192782375
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:20 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Zoekend naar een linkje: ik kan helemaal niets vinden van deze jongen qua bedrijf of social media


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOZ waarde loket geeft woonfunctie en waarde 445k. Er staan 3 gebouwen op het terrein van nr. 60 volgens het waardeloket. De vraag is dus wat krijg je in 1 ste hypotheek alles of alleen een schuur zijnde een bedrijfsgebouw op het terrein nr 60?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-04-2020 14:18:50 ]
pi_192782443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De pitch zegt nr 60
klopt maar plaatje in de pitch is van 175 funda nieuwe units welke gebouwd zijn/worden en te koop staan, , nr 60 oogt als een boerderij met schuren op google earth/woz waardeloket /kadastrale kaart, en in de pitch stond nog ook nog iets v e verdieping v 21k? Waarom zou je een oude schuur kopen met een courantheid van 0 op een ander perceel. Overigens Raasdorperweg 60 Zwanenburg / A'dam heb je ook ff verderop en daar staat op 54 in de achtertuin van 60 verzamelhutje of zoiets, maar ook niet echt een vlgs streetview Wie het weet mag het zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 24-04-2020 14:30:49 ]
pi_192782476
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:19 schreef peterc het volgende:

[..]

klopt maar plaatje in de pitch is van 175 funda , nr 60 oogt als een boerderij met schuren op google earth/woz waardeloket /kadastrale kaart, en in de pitch stond nog ook nog iets v e verdieping v 21k
Kortom alle alarmbellen gaan rinkelen om dus een NO GO te geven.
pi_192782659
Niet alle bovenstaande info en bevindingen kloppen.


Dank je voor het tel nummer.

Dit is de link.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heer is thuiswonend. Heeft gehuurd voor 1.200 euro. Ziet dit als mooie koopkans.

Het adres is inderdaad nummer 175 op Funda.
Echter het bouwnummer is 60.
Het definitieve postadres straks is 175-189.


Volgens deze laatste foto zou het dan op de kopse kant moeten zijn.
https://depavastgoed.nl/11/nieuwbouw-bedrijfsunits-lijnden

Adres wordt door Collin nog juist gezet.
pi_192782874
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:36 schreef Jaco078 het volgende:
Niet alle bovenstaande info en bevindingen kloppen.

Dank je voor het tel nummer.

Dit is de link.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heer is thuiswonend. Heeft gehuurd voor 1.200 euro. Ziet dit als mooie koopkans.

Het adres is inderdaad nummer 175 op Funda.
Echter het bouwnummer is 60.
Het definitieve postadres straks is 175-189.

Volgens deze laatste foto zou het dan op de kopse kant moeten zijn.
https://depavastgoed.nl/11/nieuwbouw-bedrijfsunits-lijnden

Adres wordt door Collin nog juist gezet.

Er is weinig te vinden over de vastgoed bv die bezig zou zijn met de realisatie van de bedrijfspanden, zie nergens wie dit nou precies zijn. Googlen op het adres levert veel vreemde bv'tjes op.
pi_192782932
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:58 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Er is weinig te vinden over de vastgoed bv die bezig zou zijn met de realisatie van de bedrijfspanden, zie nergens wie dit nou precies zijn. Googlen op het adres levert veel vreemde bv'tjes op.
Dat maakt weinig meer uit als het er straks staat.
pi_192782943
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:04 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dat maakt weinig meer uit als het er straks staat.
Hoe ver zijn ze met de bouw ?
pi_192783579
Het betreft trouwens de eerste 2 grijze deuren. Ofwel: de eerste 10 ramen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192783646
31-3-2020: De ondernemer heeft ons verzocht om de aflossingen van de lening met drie maanden op te schorten in verband met de economische gevolgen van het Coronavirus. De aflossing zal voor de maanden april, mei en juni worden opgeschort. De rente en kosten zullen wel maandelijks worden voldaan. De looptijd van de lening zal derhalve met drie maanden verlengd worden.

24-4-2020: de lening is vroegtijdig afgelost. Geplande looptijd van 60 maanden tegen 7,5%, nu na 29 maanden afgelost.

Helemaal prima natuurlijk, maar wel bijzonder. Gaat over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192783716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:05 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Hoe ver zijn ze met de bouw ?
En wat is de waarde van de unit. Is het er een van 139k of een duurdere unit?zie ook niet dat er iets van taxatie rapport is of dat er een depot aangehouden wordt tijdens de bouw. Kortom nog veel onduidelijk heden!!
pi_192783753
Iets voor onze investeerders in hoofdstedelijk OG ? *O* w/

https://www.quotenet.nl/v(...)ingen-van-nederland/
pi_192783830
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:17 schreef peterc het volgende:
Iets voor onze investeerders in hoofdstedelijk OG ? *O* w/

https://www.quotenet.nl/v(...)ingen-van-nederland/
Wat snel omhoog gaat kan ook snel omlaag. We gaan het ongetwijfeld meemaken als de de corona ontslagen vallen en/of de rente gaat stijgen.
pi_192783854
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:06 schreef escortmk2 het volgende:
31-3-2020: De ondernemer heeft ons verzocht om de aflossingen van de lening met drie maanden op te schorten in verband met de economische gevolgen van het Coronavirus. De aflossing zal voor de maanden april, mei en juni worden opgeschort. De rente en kosten zullen wel maandelijks worden voldaan. De looptijd van de lening zal derhalve met drie maanden verlengd worden.

24-4-2020: de lening is vroegtijdig afgelost. Geplande looptijd van 60 maanden tegen 7,5%, nu na 29 maanden afgelost.

Helemaal prima natuurlijk, maar wel bijzonder. Gaat over:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb nog geen mailtje gehad maar zie de aflossing wel staan. Zonder 6 maanden boeterente, dat dan weer wel.
pi_192784177
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Heb nog geen mailtje gehad maar zie de aflossing wel staan. Zonder 6 maanden boeterente, dat dan weer wel.
Vandaag Djo*el Fashion en Mobil* Service C. vervroeg afgelost.

Het wrange is, het hele jaar al geweldige rendementen in de crowdfunding. Mede door al die vervroegde aflossingen.

Maar die dreiging he, dat je straks 30% of zo van je porto moet wegboeken....... :N
Pecunia non olet
pi_192784282
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:06 schreef escortmk2 het volgende:
Helemaal prima natuurlijk, maar wel bijzonder. Gaat over:
Dat geeft aan dat er wel erg gemakkelijk van de standaard 3 maanden uitstel wordt genoten, je zou bijna gaan denken dat ze het gesmeekt worden door het platform...
pi_192784402
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:00 schreef Jaco078 het volgende:
Het betreft trouwens de eerste 2 grijze deuren. Ofwel: de eerste 10 ramen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe weet je dat? Het betreft trouwens de eerste 2 grijze deuren. Ofwel: de eerste 10 ramen.
pi_192784614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vandaag Djo*el Fashion en Mobil* Service C. vervroeg afgelost.

Het wrange is, het hele jaar al geweldige rendementen in de crowdfunding. Mede door al die vervroegde aflossingen.

Maar die dreiging he, dat je straks 30% of zo van je porto moet wegboeken....... :N
Djo*el Fashion, de algehele aflossing volgt nadat we net 3 weken geleden de CCF beheervergoeding voor komend jaar hebben betaald. Zouden we die nog terug krijgen ?
pi_192784750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Djo*el Fashion, de algehele aflossing volgt nadat we net 3 weken geleden de CCF beheervergoeding voor komend jaar hebben betaald. Zouden we die nog terug krijgen ?
Je zou wel verwachten dat daar nog een verrekening voor komt, op dit moment zie ik nog niets in de afrekening. Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij vorige vervroegde aflossingen is gegaan.Je hebt betaald voor iets waar geen dienst meer tegenover staat dus het zou grotendeels terug gestort moeten worden.
pi_192784795
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je zou wel verwachten dat daar nog een verrekening voor komt. Immers je hebt betaald voor iets waar geen dienst meer tegenover staat. Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij vorige vervroegde aflossingen is gegaan.
De fee heeft Collin volledig in de zak gestoken

Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Prima rendement tot nu toe dit jaar maar de grote klap komt er nog aan. En daar gaan een paar keer 6 maanden rente niet tegenop kunnen. Wat is de reden van al die aflossingen? Bedrijven die door de Corona crisis ophouden te bestaan en daarom als ze de middelen hebben ook meteen af lossen?
pi_192784879
quote:
INVESTERINGSKANSEN

Dit project is ter vervanging van project 21775 (Van den Akker Vastgoed II). Om het project nog aantrekkelijker te maken voor investeerders, hebben de geldnemers besloten om de eigen inbreng met ¤ 10.000,- te verhogen. Daardoor daalt nu het te financieren bedrag. Voorts wordt de rente met 1% verhoogd naar 7%. Ook de zekerhedenpositie wordt aangepast. Om de investeerders meer comfort te geven, zal er een tweede hypotheek worden gevestigd op een beleggingspand.

De aanpassingen zijn doorgerekend en dit past ruimschoots binnen de berekende vrije cashflow. De risicoclassificatie blijft ongewijzigd.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22071
pi_192785157
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De fee heeft Collin volledig in de zak gestoken

Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Prima rendement tot nu toe dit jaar maar de grote klap komt er nog aan. En daar gaan een paar keer 6 maanden rente niet tegenop kunnen. Wat is de reden van al die aflossingen? Bedrijven die door de Corona crisis ophouden te bestaan en daarom als ze de middelen hebben ook meteen af lossen?
Ik zie elke vervroegde aflossing op dit moment maar als weer een kans minder op problemen
pi_192785200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Het betreft trouwens de eerste 2 grijze deuren. Ofwel: de eerste 10 ramen.
Kheb m gesproken.

Status nu is: fundamenten liggen en vloer beton gevlinderd ook.

Edit: het adres in de pitch staat inmiddels ook goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jaco078 op 24-04-2020 22:52:05 ]
pi_192785362
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Heb nog geen mailtje gehad maar zie de aflossing wel staan. Zonder 6 maanden boeterente, dat dan weer wel.
Ik zat hier ook in, van de week de pitch nog eens doorgelezen, na een aantal jaren ervaring zou ik hier nooit meer instappen. Blij dat deze afgelost is.
pi_192785917
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:14 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik zie elke vervroegde aflossing op dit moment maar als weer een kans minder op problemen
helemaal mee eens ^O^
pi_192787529
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Thomas88 het volgende:
de algehele aflossing volgt nadat we net 3 weken geleden de CCF beheervergoeding voor komend jaar hebben betaald. Zouden we die nog terug krijgen ?
Wat denk je zelf? Niemand maakt mij wijs dat ze dit niet wisten of zagen aankomen, ik ben effe klaar met die club, afgelopen weken teveel langs zien komen cq. ervaren.
pi_192787559
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 14:36 schreef Jaco078 het volgende:
Niet alle bovenstaande info en bevindingen kloppen.

Dank je voor het tel nummer.

Dit is de link.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De heer is thuiswonend. Heeft gehuurd voor 1.200 euro. Ziet dit als mooie koopkans.

Het adres is inderdaad nummer 175 op Funda.
Echter het bouwnummer is 60.
Het definitieve postadres straks is 175-189.

Volgens deze laatste foto zou het dan op de kopse kant moeten zijn.
https://depavastgoed.nl/11/nieuwbouw-bedrijfsunits-lijnden

Adres wordt door Collin nog juist gezet.

Dank voor de link en voor de goede extra info.
pi_192788288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

De fee heeft Collin volledig in de zak gestoken

Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Prima rendement tot nu toe dit jaar maar de grote klap komt er nog aan. En daar gaan een paar keer 6 maanden rente niet tegenop kunnen. Wat is de reden van al die aflossingen? Bedrijven die door de Corona crisis ophouden te bestaan en daarom als ze de middelen hebben ook meteen af lossen?
Ccf moet gewoon zsm alle oude pitches aanpassen waarbij de fee per maand wordt betaald zodat dit soort zaken niet meer kunnen plaatsvinden.
pi_192796053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Right...Gevonden. Ik zie 2 projecten staan met achterstand te weten H* Investments en Parad*se El. Een voorziening van samen 1,28% van het nominaal geïnvesteerde bedrag. Zelfs als ik de beiden helemaal zou afboeken zou dat nog geen 7% zijn. Ik tast dus nog in het duister......of is het zo dat de voorziening naar tijdsgelang wordt omgerekend, rekening houdend met het gemiddeld geïnvesteerde bedrag en de duur daarvan?
Vind het een interessante vraag, zeker ook omdat ik ook in het eerst genoemde project zit. Dus even gekeken, ik zou zeggen het laatste. Als ik bij mijn investeringsportefeuille pagina kijk heb ik daar een gemiddelde rente als percentage en het absoluut bedrag dat ontvangen is. Als ik dit omreken naar 100% en ik doe hetzelfde als met de daar vermelde voorzieningen kom ik gelijk uit (paar euro afrondingsverschil)
pi_192796856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:39 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Vind het een interessante vraag, zeker ook omdat ik ook in het eerst genoemde project zit. Dus even gekeken, ik zou zeggen het laatste. Als ik bij mijn investeringsportefeuille pagina kijk heb ik daar een gemiddelde rente als percentage en het absoluut bedrag dat ontvangen is. Als ik dit omreken naar 100% en ik doe hetzelfde als met de daar vermelde voorzieningen kom ik gelijk uit (paar euro afrondingsverschil)
Klopt helemaal. Je ziet dat de verhouding tussen reeds ontvangen rente en de voorziening (beiden in euro), exact gelijk is aan de verhouding tussen de gemiddelde rente en de voorziening beiden in procenten).

Dus dat is correct en heel transparant bij nader inzien :)

Wat je (bij mij) dus ziet is dat bij een kleine, jonge, portefeuille een voorziening in de beginfase van een project, er fors inhakt. Dat is op zich geen verrassing maar je ziet het ook goed terug in de cijfertjes van Collin.

Mijn andere (veel ouder en grotere) portefeuille geeft gelukkig een gezonder beeld. O-)

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 25-04-2020 10:41:01 ]
Pecunia non olet
pi_192812360
Mijn eerste Collin Direct lening (vervroegd) geheel afgelost. https://www.collincrowdfund.nl/labora-beheer-b-v/ Dus na de helft van de looptijd al het geld weer in de pocket incl. alle rente. *O*

Het is jammer genoeg niet allemaal zonneschijn bij CollinDirect. Het blijft angstig stil rond Pa***ise El***ronics na de mededeling van 3 weken geleden dat na 1 maand betalen de ondernemer al meer dan 3 maanden van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn!! Een nadere toelichting zou hier toch wel gewenst zijn!
pi_192812965
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mijn eerste Collin Direct lening (vervroegd) geheel afgelost. https://www.collincrowdfund.nl/labora-beheer-b-v/ Dus na de helft van de looptijd al het geld weer in de pocket incl. alle rente. *O*

6mnd rente neem ik aan
pi_192813331
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 13:06 schreef djh77 het volgende:

[..]

6mnd rente neem ik aan
Yep alle resterende termijnen (6) in een keer uitbetaald.
pi_192824113
quote:
Die cursus van David Law moet zo'n succes zijn en de cursisten zo gebrainwashed dat ze niet eens meer eigen teksten willen schrijven.

quote:
volg de strategie van “Buy and Hold” (kopen en vasthouden) en het opbouwen van een goede relatie met de investeerders
https://investeren.sameni(...)schoklandsestraat-5c

quote:
Mijn visie is gebaseerd op een strategie van “Buy and Hold” (kopen en vasthouden) en het opbouwen van een goede relatie met de investeerders. Dit biedt op de lange termijn de meeste zekerheid en stabiliteit. Sinds 2018 heb ik voldoende inkomen uit mijn vastgoedportefeuille om aan al mijn financiële verplichtingen te kunnen voldoen.
https://www.crowdfundmark(...)erdam-zuidhoek-284-b

(En als ik me goed herinner zijn er meer vergelijkbare teksten al eerder langsgekomen op SIG)

quote:
In 2018 hebben wij de cursus “Beleggen in vastgoed” succesvol afgerond. Geïnspireerd geraakt door deze cursus zijn wij hard gaan sparen en hebben wij in juli 2019 met een aanvullende financiering ons eerste appartement in Emmeloord aangekocht. Het appartement hebben we direct kunnen verhuren.


Onze strategie is gebaseerd op “Buy and Hold” (kopen en vasthouden) en het opbouwen van een goede relatie met investeerders. Dit biedt op de lange termijn de meeste zekerheid en stabiliteit. Ons doel is om elk jaar minimaal één pand aan te kopen, om zo onze vastgoedportefeuille gestaag uit te breiden voor onszelf en uiteindelijk voor onze kinderen.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22071
pi_192824938
Beter goed gejat dan slecht bedacht 🙂
Pecunia non olet
pi_192825322
GvE/ vd Akker II B staat nu open..........
Pecunia non olet
pi_192825810
Gelukkig is Regio Fund een stabiele factor in deze bange dagen, altijd stipt op tijd en 100% onafhankelijk van corona (helaas is het maar 1 projectje) :P
Pecunia non olet
pi_192825867
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:04 schreef obligataire het volgende:
GvE/ vd Akker II B staat nu open..........

Dank je obli. Meegenomen ivm de sterk verbeterde voorwaarden. Verder. Doordat de helft wordt afgelost en het 10 jaar loopt heb je van je geïnvesteerde euro:
-totaal 56 cent rente
-50 cent aflossing
-50 cent slotaflossing.

Al met al een leuke toevoeging voor de langere termijn.
pi_192825880
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:37 schreef obligataire het volgende:
Gelukkig is Regio Fund een stabiele factor in deze bange dagen, altijd stipt op tijd en 100% onafhankelijk van corona (helaas is het maar 1 projectje) :P
Ik ben in deze tijden ook best tevreden met SamenInGeld en dan vooral schijf 1 :)
pi_192826201
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:37 schreef obligataire het volgende:
Gelukkig is Regio Fund een stabiele factor in deze bange dagen, altijd stipt op tijd en 100% onafhankelijk van corona (helaas is het maar 1 projectje) :P
Dat is weleens anders geweest: https://www.businessinsider.nl/regiofund-crowdfunding-afm-regels/
pi_192826381
quote:
I know :) , beetje ironie, maar de jongeman heeft zijn lesje wel geleerd ~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 27-04-2020 11:29:31 ]
Pecunia non olet
pi_192827467
FD: Aantal crowdfundingprojecten daalt sinds uitbraak coronacrisis

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192828475
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 10:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dank je obli. Meegenomen ivm de sterk verbeterde voorwaarden. Verder. Doordat de helft wordt afgelost en het 10 jaar loopt heb je van je geïnvesteerde euro:
-totaal 56 cent rente
-50 cent aflossing
-50 cent slotaflossing.

Al met al een leuke toevoeging voor de langere termijn.
Hoe kijkt men hier aan tegen de BKR score 'H' van beide leningnemers? Ik zit (nog) niet in projecten met slechte BKR scores en dus ook geen ervaring of dat vaker fout gaat of meevalt. Wordt in de pitch verder ook geen woord over gerept.

De constructie met P/N verklaring waarbij 'de geldnemers op eerste verzoek van Geldvoorelkaar.nl meewerken aan het vestigen van een hypotheekrecht' lijkt me ook een risico. De leningnemers willen wellicht meewerken, maar de bank/eerste hypotheekhouder wellicht niet. En als het hypotheekrecht 'nodig' is, zal het al wel te laat zijn. Wat zou een reden kunnen zijn om niet gewoon hypotheekrecht te vestigen bij aanvang (naast dat de eerste houder dat niet wil)? Neem aan dat dat niet zo'n grote kostenpost is die wel veel betere zekerheid geeft?
pi_192828716
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:06 schreef TechLight het volgende:

[..]

Hoe kijkt men hier aan tegen de BKR score 'H' van beide leningnemers? Ik zit (nog) niet in projecten met slechte BKR scores en dus ook geen ervaring of dat vaker fout gaat of meevalt. Wordt in de pitch verder ook geen woord over gerept.

De constructie met P/N verklaring waarbij 'de geldnemers op eerste verzoek van Geldvoorelkaar.nl meewerken aan het vestigen van een hypotheekrecht' lijkt me ook een risico. De leningnemers willen wellicht meewerken, maar de bank/eerste hypotheekhouder wellicht niet. En als het hypotheekrecht 'nodig' is, zal het al wel te laat zijn. Wat zou een reden kunnen zijn om niet gewoon hypotheekrecht te vestigen bij aanvang (naast dat de eerste houder dat niet wil)? Neem aan dat dat niet zo'n grote kostenpost is die wel veel betere zekerheid geeft?
Ik vermoed dat de H in dit geval komt ivm een hoog aantal toetsen in korte termijn.
Als er sprake was van een achterstand had dat er gestaan.
pi_192829305
Een BKR Score is een vervelend iets om te hebben. Een BKR Score geeft namelijk aan hoe hoog uw schuld is. Maar een BKR Score hoeft niet per se vervelend te zijn, want een BKR Score kan ook aangeven dat u geen schuld heeft. Dan krijgt u de BKR Score H deze staat voor de H van Herstel wat betekend dat u geen BKR Score meer heeft. Herstel betekent wel dat u een BKR Score heeft gehad anders heeft u helemaal geen BKR Score maar dit is logisch.

De H staat voor Herstel. Deze code wordt gemeld als je weer bij bent met je betalingen. Zo wordt geregistreerd dat er op je lopende lening geen betalingsachterstand meer is. Het kan voorkomen dat je lening - gelijk na het betalen van je achterstand - wordt beëindigd. In dat geval wordt er geen herstelmelding geregistreerd, maar alleen een einddatum van de lening.

Als je een betalingsachterstand snel oplost, kun je daarmee aantonen dat er sprake was van een incident en niet van een structurele schuldenproblematiek.

De H wordt na 5 jaar verwijderd
bron BKR site
pi_192829520
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:04 schreef obligataire het volgende:
GvE/ vd Akker II B staat nu open..........

Ik vind het een veel te hoog "wij hebben een cursus gevolgd, en weten nu alles van huizen verhuren" gehalte hebben.
3 appartementen, waar welgeteld 250 euro op afgelost is.
Hier staat dan een tweede hypotheek met een gedeeltelijke dekking tegenover, en een pos-neg verklaring. Alles bij elkaar zou dit net het leningsbedrag moeten dekken.

Verder vind ik het vreemd dat de crowd nu een project moet gaan financieren wat blijkbaar eerder kortlopend op een andere manier gefinancierd is. Ik blijf er van weg.
pi_192830802
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:42 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik vind het een veel te hoog "wij hebben een cursus gevolgd, en weten nu alles van huizen verhuren" gehalte hebben.
3 appartementen, waar welgeteld 250 euro op afgelost is.
Hier staat dan een tweede hypotheek met een gedeeltelijke dekking tegenover, en een pos-neg verklaring. Alles bij elkaar zou dit net het leningsbedrag moeten dekken.

Verder vind ik het vreemd dat de crowd nu een project moet gaan financieren wat blijkbaar eerder kortlopend op een andere manier gefinancierd is. Ik blijf er van weg.
Kan me voorstellen dat ze het comfortabeler vinden om van de familie lening afscheid te nemen.
pi_192835525
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:42 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik vind het een veel te hoog "wij hebben een cursus gevolgd, en weten nu alles van huizen verhuren" gehalte hebben.
3 appartementen, waar welgeteld 250 euro op afgelost is.
Hier staat dan een tweede hypotheek met een gedeeltelijke dekking tegenover, en een pos-neg verklaring. Alles bij elkaar zou dit net het leningsbedrag moeten dekken.

Verder vind ik het vreemd dat de crowd nu een project moet gaan financieren wat blijkbaar eerder kortlopend op een andere manier gefinancierd is. Ik blijf er van weg.
Ik heb deze wel meegenomen (gemiddeld), omdat:

* 7% rente in orde is (je ziet ook projecten met dezelfde rente maar dan zonder zekerheden)
* Er is een dubbel inkomen in het gezin dus ruimte om tegenslag op te vangen
* Het zijn alle drie courante objecten (lijkt me)
* Ze zijn alle drie reeds verhuurd
* 10 maanden boeterente bij vervroegde aflossing
* De helft van de lening wordt afgelost; dat is vrij veel voor een flexlening.
Pecunia non olet
pi_192837995
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:55 schreef obligataire het volgende:
* 10 maanden boeterente bij vervroegde aflossing
* De helft van de lening wordt afgelost; dat is vrij veel voor een flexlening.
Eigenlijk vreemd dat het een flexlening is en geen vastgoedlening.
pi_192838560
Ik heb wel aan GVE gevraagd of ze in de pitch iets meer kunnen vertellen over de herstelde BKR-codering. Zo'n BKR zegt doorgaans iets over de betaalmoraal. De H zegt overigens dat die betaalmoraliteit nu weer goed zou moeten zijn.
pi_192839669
quote:
Afgelopen dagen enorm veel fietsers gezien, waaronder ook heel veel senioren........ Fietsen zit ons Nederlanders in het bloed, risico's of niet.

Zou deze wel meenemen als er een linkje was :) Bescheiden want ik lees niets over zekerheden dus dan zullen ze er wel niet zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 28-04-2020 10:28:26 ]
Pecunia non olet
pi_192840226
De goudsmid met 1 ste hypotheek staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/goudsmederij-bommel-v-o-f/
pi_192840259
Ik heb een andere fietsenboer en die heeft uitstel aangevraagd ivm corona. Hier in het dorp zit een grote fietsenwinkel waar bijna niemand binnen is als ik langsloop. Ik denk dat veel mensen fietsen, maar even geen nieuwe kopen op het moment. Maar als iedereen nu veel meer fietst, slijten ze vanzelf en is er binnenkort meer onderhoud/vervanging nodig:)
pi_192840550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:11 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb een andere fietsenboer en die heeft uitstel aangevraagd ivm corona. Hier in het dorp zit een grote fietsenwinkel waar bijna niemand binnen is als ik langsloop. Ik denk dat veel mensen fietsen, maar even geen nieuwe kopen op het moment. Maar als iedereen nu veel meer fietst, slijten ze vanzelf en is er binnenkort meer onderhoud/vervanging nodig:)
Ik sprak vanochtend 2 mensen die van het weekend bij een fietsenwinkel zijn geweest. De ene heeft 2 gewone fietsen gekocht, 1 kon meteen mee andere wordt volgende week geleverd.

De andere persoon wou een specifieke elektrische fiets. Verwachte levertijd week 40... iets met onderdelen die uit china moesten komen en de (gazelle?) fabriek die stil ligt. (Deze fiets is dan ook nog niet gekocht)

Kan me voorstellen dat het laatste toch wel voor wat omzetdaling leidt
pi_192840634
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De goudsmid met 1 ste hypotheek staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/goudsmederij-bommel-v-o-f/
En vol.
pi_192842143
Ik weet niet of er hier uiteindelijk nog investeerders zijn van New Funding project De k*peren ezel?

Dit stukje in de Stertor kwam ik toevallig tegen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.destentor.nl/(...)ewoon-door~ade4b575/
pi_192842586
quote:
Hier gaat niet veel van de 260K (collin+knab) terugkomen naar de investeerders. Uit de pitch van minder dan een jaar geleden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192842887
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:14 schreef Horsemen het volgende:
Ik weet niet of er hier uiteindelijk nog investeerders zijn van New Funding project De k*peren ezel?

Dit stukje in de Stertor kwam ik toevallig tegen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.destentor.nl/(...)ewoon-door~ade4b575/
Newfunding had toch aangegeven dat er geen problemen waren en dat ze niet draaide op bezoekers maar op zorggelden?
pi_192843023
De busjes verhuurder met tweede hypotheek met "materiële" waarde staat nu open: https://www.collincrowdfund.nl/buster-rent/
pi_192843194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Newfunding had toch aangegeven dat er geen problemen waren en dat ze niet draaide op bezoekers maar op zorggelden?
Klopt maar een paar weken later zijn ze dus op zoek naar geld om het hoofd boven water te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor de investeerders dat het project niet bij de eerste uitbetaling al in de problemen gaat komen. Ik vraag mij trouwens af of er hier überhaupt investeerders zijn.
pi_192843526
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt maar een paar weken later zijn ze dus op zoek naar geld om het hoofd boven water te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop voor de investeerders dat het project niet bij de eerste uitbetaling al in de problemen gaat komen. Ik vraag mij trouwens af of er hier überhaupt investeerders zijn.
Ik zit erin. Naar aanleiding van het bericht uit de Stentor zojuist een mail gestuurd met de vraag om een update, en de vraag of het project ondertussen al loopt.
pi_192844693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:41 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik zit erin. Naar aanleiding van het bericht uit de Stentor zojuist een mail gestuurd met de vraag om een update, en de vraag of het project ondertussen al loopt.
Hopelijk gaat dit goed komen. Hou je ons op de hoogte?
pi_192845056
FNC heeft de betalingen van april bijgewerkt. Valt niet tegen in dit Corona tijdperk waar andere platformen soms niets of alleen maar rente durven te incasseren! w/
pi_192845133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC heeft de betalingen van april bijgewerkt. Valt niet tegen in dit Corona tijdperk waar andere platformen soms niets of alleen maar rente durven te incasseren! w/
Ik was ook erg tevreden met de uitbetaling. Niet alleen schat ik dat ruim 80% van de reguliere maandbedragen zijn betaald, maar heb ik ook nog van drie al afgeschreven leningen nog een deelbetaling ontvangen.
pi_192846068
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC heeft de betalingen van april bijgewerkt. Valt niet tegen in dit Corona tijdperk waar andere platformen soms niets of alleen maar rente durven te incasseren! w/
Zeker. Ik mis er nog twee of drie, maar van één van mijn afgeboekte leningen is nu toch het hele openstaande bedrag alsnog betaald. Chapeau! w/
pi_192848474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FNC heeft de betalingen van april bijgewerkt. Valt niet tegen in dit Corona tijdperk
Had gezien andere platformen slechter kunnen zijn, ik mis er dit keer twee (naast een notoire wanbetaler die ze naar mijn idee anders hadden kunnen aanpakken). De ene is er eentje die ik wel verwacht had (is een restaurant wat een jaar geleden gesloten is en nu betaald wordt vanuit hun andere restaurant, alleen dat is nu dicht), die andere is ook lastig, is een medisch centrum met als basis fysiotherapie. Uiteindelijk verwacht ik dat ze beiden wel voor de diverse overheidsregelingen in aanmerking komen, in dat geval zou er mogelijk nog wel wat bij te dragen zijn geweest, maar misschien komt het nog, we zijn nog vroeg in de week.
pi_192850997
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:22 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Ik was ook erg tevreden met de uitbetaling. Niet alleen schat ik dat ruim 80% van de reguliere maandbedragen zijn betaald, maar heb ik ook nog van drie al afgeschreven leningen nog een deelbetaling ontvangen.
Eenzelfde percentage, van de 85 hebben er 17 niet betaald (vooral horeca). Hopelijk komt er nog wat........

4 Projecten hebben hun laatste termijn voldaan, hulde aan Hozan, v.Egmond, Ons Winkeltje en Kas Payroll ^O^
Pecunia non olet
pi_192851287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eenzelfde percentage, van de 85 hebben er 17 niet betaald (vooral horeca). Hopelijk komt er nog wat........

4 Projecten hebben hun laatste termijn voldaan, hulde aan Hozan, v.Egmond, Ons Winkeltje en Kas Payroll ^O^
Zit nog op twee FNC ers te wachten, waarvan bij één op de laatste termijn, die zal toch nog wel komen.
pi_192852094
Iemand nog iets vernomen van # 17027 Cordi, GvE?

De B.V. is failliet, maar er is 2e hypotheek op zijn woning die ruimschoots materieel lijkt, gezien klein leningbedrag en taxatie al uit 2016.

Ligt al een paar maanden bij de deurwaarder stof te happen?
Pecunia non olet
pi_192853565
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 00:15 schreef obligataire het volgende:
Iemand nog iets vernomen van # 17027 Cordi, GvE?

De B.V. is failliet, maar er is 2e hypotheek op zijn woning die ruimschoots materieel lijkt, gezien klein leningbedrag en taxatie al uit 2016.

Ligt al een paar maanden bij de deurwaarder stof te happen?
Goede test of er parate executie is.
pi_192854021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:31 schreef djh77 het volgende:
Goede test of er parate executie is.
Was holding in dit geval ook medegeldnemer, want die is blijkbaar niet failliet?
Mijn eigen (zakelijke) ervaring in de afgelopen tiental jaren is dat je bij faillissementen van debiteuren direct moet acteren en niet alleen maar moet gaan afwachten wat een curator doet, dan ben je te laat.
pi_192855076
Hebben meerdere investeerders een dubbele betaling ontvangen van HCN inzake:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk 1x de maart en 1x de april termijn

[ Bericht 8% gewijzigd door KrekelJapie op 29-04-2020 10:40:27 ]
pi_192855201
Lendahand gaat ook geld ophalen op seedrs
pi_192855303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Hebben meerdere investeerders een dubbele betaling ontvangen van HCN inzake:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk 1x de maart en 1x de april termijn
21e wel ontvangen maar de 28e niet.
pi_192855442
T**lk*t 18564 krijgt van GvE 12 maanden uitstel van aflossing.
Mij is niets gevraagd. Over de twee maanden depotbetaling wordt niets gezegd.
pi_192855445
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

21e wel ontvangen maar de 28e niet.
beiden ontvangen = mrt+apr / ook Hotel Koekenbier Abcoude ontvangen HULDE *O* w/
pi_192855545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:00 schreef Camogli het volgende:
T**lk*t 18564 krijgt van GvE 12 maanden uitstel van aflossing.
Mij is niets gevraagd. Over de twee maanden depotbetaling wordt niets gezegd.
Onderpand is uitstekend, rente 8%..
Wat mij betreft prima
pi_192855599
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:00 schreef Camogli het volgende:
T**lk*t 18564 krijgt van GvE 12 maanden uitstel van aflossing.
Mij is niets gevraagd. Over de twee maanden depotbetaling wordt niets gezegd.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Onderpand is uitstekend, rente 8%..
Wat mij betreft prima
Ik heb het net ook zitten lezen. Het onderpand (2e hypotheek) is inderdaad prima en de woz waarde is mooi gestegen naar 811k per 1-1-2019. Dit doet echter niks af aan de manier waarop GvE dit doorvoert. Dit zou gewoon aan de investeerders ter stemming voorgelegd moeten worden. Daarnaast heeft dit ook nog eens niks met de corana toestanden te maken :(
pi_192855630
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het net ook zitten lezen. Het onderpand (2e hypotheek) is inderdaad prima en de woz waarde is mooi gestegen naar 811k per 1-1-2019. Dit doet echter niks af aan de manier waarop GvE dit doorvoert. Dit zou gewoon aan de investeerders ter stemming voorgelegd moeten worden. Daarnaast heeft dit ook nog eens niks met de corana toestanden te maken.
mee eens: gaat mij ook niet om die afspraak met 8% en een prima onderpand (al vind ik 12 maanden wel lang), maar GvE besluit dit zelf. Dat is niet de bedoeling denk ik. Als ze dit ook doen bij mindere projecten....
pi_192855824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:34 schreef KrekelJapie het volgende:
Waarschijnlijk 1x de maart en 1x de april termijn
Correct, staat in elk geval zo in het aflosschema (netjes van ondernemer, is dacht ik een zaak die ook afhaal/bezorgen doet, lijkt gewoon te doen wat je van een ondernemer mag verwachten, de mogelijkheden van ondernemen te benutten)
pi_192855886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:00 schreef Camogli het volgende:
Mij is niets gevraagd. Over de twee maanden depotbetaling wordt niets gezegd.
Ik neem aan dat ze niemand iets hebben gevraagd, heel jammer! Op heb ik niet zich niet zo'n probleem met dit tijdelijke uitstel. Ik mis inderdaad opmerking over depot etc., is/wordt dat nu wel of niet aangesproken? Verder hadden ze dit gewoon voor moeten leggen aan de investeerders, dat zijn nu eenmaal de spelregels van het spel!
pi_192856455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:38 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze niemand iets hebben gevraagd, heel jammer! Op heb ik niet zich niet zo'n probleem met dit tijdelijke uitstel. Ik mis inderdaad opmerking over depot etc., is/wordt dat nu wel of niet aangesproken? Verder hadden ze dit gewoon voor moeten leggen aan de investeerders, dat zijn nu eenmaal de spelregels van het spel!
Idd, moeten voorleggen! En waarom meteen 12 maanden, is wel heel lang. Had graag uitgelegd gekregen waarom zo lang nodig is. Daarnaast niets over depot regeling of waarom er geen gedeeltelijke aflossing kan. Ook geen omzet, winst gegevens niets...
pi_192856644
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:21 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Idd, moeten voorleggen! En waarom meteen 12 maanden, is wel heel lang. Had graag uitgelegd gekregen waarom zo lang nodig is. Daarnaast niets over depot regeling of waarom er geen gedeeltelijke aflossing kan. Ook geen omzet, winst gegevens niets...
Volgens website is er 24 maanden uitstel. Eerste reguliere betaling is pas op 03 mei 2022
pi_192856688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Volgens website is er 24 maanden uitstel. Eerste reguliere betaling is pas op 03 mei 2022
[ afbeelding ]
Dat zal toch naar ik hoop een dom foutje zijn van de admin medewerker :Z en geen vooropgezet plan om de investeerder te besodemieteren.
pi_192859085
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:00 schreef Camogli het volgende:
T**lk*t 18564 krijgt van GvE 12 maanden uitstel van aflossing.
Mij is niets gevraagd. Over de twee maanden depotbetaling wordt niets gezegd.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:08 schreef impact9 het volgende:

[..]

Onderpand is uitstekend, rente 8%..
Wat mij betreft prima
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het net ook zitten lezen. Het onderpand (2e hypotheek) is inderdaad prima en de woz waarde is mooi gestegen naar 811k per 1-1-2019. Dit doet echter niks af aan de manier waarop GvE dit doorvoert. Dit zou gewoon aan de investeerders ter stemming voorgelegd moeten worden. Daarnaast heeft dit ook nog eens niks met de corana toestanden te maken :(
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:15 schreef Camogli het volgende:

[..]

mee eens: gaat mij ook niet om die afspraak met 8% en een prima onderpand (al vind ik 12 maanden wel lang), maar GvE besluit dit zelf. Dat is niet de bedoeling denk ik. Als ze dit ook doen bij mindere projecten....
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:38 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze niemand iets hebben gevraagd, heel jammer! Op heb ik niet zich niet zo'n probleem met dit tijdelijke uitstel. Ik mis inderdaad opmerking over depot etc., is/wordt dat nu wel of niet aangesproken? Verder hadden ze dit gewoon voor moeten leggen aan de investeerders, dat zijn nu eenmaal de spelregels van het spel!
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:21 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Idd, moeten voorleggen! En waarom meteen 12 maanden, is wel heel lang. Had graag uitgelegd gekregen waarom zo lang nodig is. Daarnaast niets over depot regeling of waarom er geen gedeeltelijke aflossing kan. Ook geen omzet, winst gegevens niets...
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Volgens website is er 24 maanden uitstel. Eerste reguliere betaling is pas op 03 mei 2022
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zal toch naar ik hoop een dom foutje zijn van de admin medewerker :Z en geen vooropgezet plan om de investeerder te besodemieteren.
Net bij GvE maar officieel bezwaar gemaakt tegen deze handelswijzen.

Het is natuurlijk onacceptabel dat GvE 12 maanden uitstel gaat geven zonder enig overleg of goedkeuring van de investeerders/geldgevers. Een dergelijk uitstel moet natuurlijk altijd ter stemming worden voorgedragen.

Nu zal het in dit specifieke geval allemaal wel goed komen echter dit is gewoon niet de manier waarop we het met elkaar hebben afgesproken. Nu is het bij een redelijk goed project maar een volgende keer misschien bij een veel minder project. Als wij als investeerders hiertegen geen bezwaar maken is het hek van de dam.
Een dergelijke eenzijdige en ingrijpende wijziging in de overeenkomst is mijns inziens dan ook onrechtmatig.

Mocht er nu of in de toekomst door deze 12 maanden uitstel voor mij een financieel nadeel ontstaan hou ik GvE hiervoor dan ook verantwoordelijk. Hiervan heb ik GvE inmiddels op de hoogte gesteld.

Ik hoop dat meer investeerders in dit project bezwaar maken.
pi_192859780
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Net bij GvE maar officieel bezwaar gemaakt tegen deze handelswijzen.

Het is natuurlijk onacceptabel dat GvE 12 maanden uitstel gaat geven zonder enig overleg of goedkeuring van de investeerders/geldgevers. Een dergelijk uitstel moet natuurlijk altijd ter stemming worden voorgedragen.

Nu zal het in dit specifieke geval allemaal wel goed komen echter dit is gewoon niet de manier waarop we het met elkaar hebben afgesproken. Nu is het bij een redelijk goed project maar een volgende keer misschien bij een veel minder project. Als wij als investeerders hiertegen geen bezwaar maken is het hek van de dam.
Een dergelijke eenzijdige en ingrijpende wijziging in de overeenkomst is mijns inziens dan ook onrechtmatig.

Mocht er nu of in de toekomst door deze 12 maanden uitstel voor mij een financieel nadeel ontstaan hou ik GvE hiervoor dan ook verantwoordelijk. Hiervan heb ik GvE inmiddels op de hoogte gesteld.

Ik hoop dat meer investeerders in dit project bezwaar maken.
Eens met jou, en de anderen die hun mening gaven mbt dit uitstel (ik zit ook in dit project).

Ik ben echter een beetje verbaasd over de huidige reacties. Naar mijn weten heeft GvE nog nooit overlegt met investeerders inzake uitstel. Ik heb in mijn portefeuille 5 projecten die uitstel gehad hebben (ik heb het hier over uitstel voordat de corona kwestie speelde). Allen zonder overleg.
3 lopen er nog: 1 met horten en stoten, 1 met nu een extra corona uitstel, 1 zit nu in de uitstel periode.
De twee die ondertussen afgelost zijn waren vastgoed projecten. 1 ervan is volledig afgelost. In het andere geval heeft GvE de hypotheek vrijgegeven na voldoening van de hoofdsom, en een hypotheek gevestigd op een ander pand van de leningnemer.

Bovenstaande, gecombineerd met nagenoeg niet bestaande recovery heeft er toe geleid dat ik de afgelopen 2-3 jaar flink minder geïnvesteerd heb via GvE. Pak nu voornamelijk nog projecten met hypothecaire dekking mee op dit platform.
pi_192866294
Binnenkort uitsluitsel over De Wi* Mobiliteit (NLI). Zou eind van deze maand moeten gebeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_192872419
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:12 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Eens met jou, en de anderen die hun mening gaven mbt dit uitstel (ik zit ook in dit project).

Ik ben echter een beetje verbaasd over de huidige reacties. Naar mijn weten heeft GvE nog nooit overlegt met investeerders inzake uitstel. Ik heb in mijn portefeuille 5 projecten die uitstel gehad hebben (ik heb het hier over uitstel voordat de corona kwestie speelde). Allen zonder overleg.
3 lopen er nog: 1 met horten en stoten, 1 met nu een extra corona uitstel, 1 zit nu in de uitstel periode.
De twee die ondertussen afgelost zijn waren vastgoed projecten. 1 ervan is volledig afgelost. In het andere geval heeft GvE de hypotheek vrijgegeven na voldoening van de hoofdsom, en een hypotheek gevestigd op een ander pand van de leningnemer.

Bovenstaande, gecombineerd met nagenoeg niet bestaande recovery heeft er toe geleid dat ik de afgelopen 2-3 jaar flink minder geïnvesteerd heb via GvE. Pak nu voornamelijk nog projecten met hypothecaire dekking mee op dit platform.
Mee eens.

Ook ik ben verbaast over de reacties en dat er mensen zijn die hier nog energie in willen steken. Met alle liefde wil ik aan Geld voor elkaar laten weten dat ik het met de handelswijze om zonder enig stemming 12 maanden uitstel te geven niet eens ben. Dit heb ik na de invoering van de nieuw algemene voorwaarden al een aantal keren gedaan. Ik heb bij mijn bezwaar een uitgebreide onderbouwing gegeven. Van Geld voor elkaar krijg je dan als je geluk hebt een reactie van 1 of 2 standaard zinnen waarbij er een verwijzing is naar de algemene voorwaarden. Geld voor elkaar weet dat er veel investeerders zijn die het met deze handelswijze niet eens zijn maar hebben er helemaal maling aan. Het is een arrogante club geworden. Daarnaast lezen ze hier mee :6 De enige manier die werkt bij Geld voor elkaar is stemmen met je voeten vandaar dat ook ik nog zelden een project mee pak. Als ik kijk naar de snelheid waarmee projecten in vergelijking met bijvoorbeeld Collin vol komen ben ik hierin niet de enige.
Het is jammer maar Geld voor elkaar is volgens mij vergane glorie met een directie die niet naar haar investeerders wil luisteren. Hopelijk breekt ze dit niet genadeloos op oO/
pi_192879231
Zojuist een "corona update" ontvangen van het project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt met geen woord gerept over dat het pand te koop staat.
Toch maar eens om een update gevraagd die wat meer inhoudelijk is als het standaard "bedrijf heeft last van corona en betaald voorlopig even niet".
pi_192879498
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hopelijk gaat dit goed komen. Hou je ons op de hoogte?
Na enig aandringen een schriftelijke reactie gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de eerdere discussie hier heb ik even getwijfeld mbt intrekken van mijn investering, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan.
Ik denk dat de hypotheek een redelijke zekerheid geeft. De toekomst zal het leren.
Heb voor de zekerheid wel even een print out gemaakt van het kranten artikel van 25-4.
pi_192883261
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:02 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Na enig aandringen een schriftelijke reactie gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de eerdere discussie hier heb ik even getwijfeld mbt intrekken van mijn investering, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan.
Ik denk dat de hypotheek een redelijke zekerheid geeft. De toekomst zal het leren.
Heb voor de zekerheid wel even een print out gemaakt van het kranten artikel van 25-4.
Ik heb er diverse malen mijn zegje over gedaan. Gerotzooi met cijfers, nu en in het verleden :r .
De hypotheek is weliswaar een sterk punt maar als het alleen om zekerheid zou gaan kun je het geld beter op een spaarrekening zetten.....
Pecunia non olet
pi_192884231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:36 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Djo*el Fashion, de algehele aflossing volgt nadat we net 3 weken geleden de CCF beheervergoeding voor komend jaar hebben betaald. Zouden we die nog terug krijgen ?
Collin gaat de vooruit betaalde fee voor komend jaar niet terug betalen ondanks de vervroegde aflossing :

"Conform de algemene voorwaarden van Collin wordt de beheervergoeding inzake D*onel Fashion **** in rekening gebracht."

Verwijzing naar algemene voorwaarden is simpel gezien deze situatie daar niet specifiek benoemd staat, volgens mijn vluchtige blik.

Raar maar waar, ze menen dus recht te hebben op een bedrag gelijk aan 22% van de aflosboete o|O
pi_192884333
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 01:07 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Collin gaat de vooruit betaalde fee voor komend jaar niet terug betalen ondanks de vervroegde aflossing :

"Conform de algemene voorwaarden van Collin wordt de beheervergoeding inzake D*onel Fashion **** in rekening gebracht."

Verwijzing naar algemene voorwaarden is simpel gezien deze situatie daar niet specifiek benoemd staat, volgens mijn vluchtige blik.

Raar maar waar, ze menen dus recht te hebben op een bedrag gelijk aan 22% van de aflosboete o|O
Blijkbaar valt de balans "beschikbare acceptabele projecten" versus "beschikbare bereidwillige investeerders" nog steeds uit naar de kant van "genoeg geld beschikbaar in de markt".
pi_192884377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:52 schreef ETphonehome het volgende:
Zojuist een "corona update" ontvangen van het project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt met geen woord gerept over dat het pand te koop staat.
Toch maar eens om een update gevraagd die wat meer inhoudelijk is als het standaard "bedrijf heeft last van corona en betaald voorlopig even niet".
Problemen lijken aardig groot te zijn getuige het stoppen van zijn vorige onderneming
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, daar waar leningnemer nog een winstuitkering van genoot.

Komt bij dat de te koop staande loft, die via AirBNB verhuurd werd, binnenkort waarschijnlijk vergunningsplichtig wordt in Amsterdam. Zal de waarde en inkomsten geen goed doen.

En ja of er 250k terug betaald kan worden met de verkoop van kunst in de tijden die er aan gaan komen.

Nee we moeten als investeerders maar blij zijn met die tweede hypotheek, al is de woning nog niet ingericht om tot een snelle verkoop te komen.
pi_192885872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 01:31 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Problemen lijken aardig groot te zijn getuige het stoppen van zijn vorige onderneming
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, daar waar leningnemer nog een winstuitkering van genoot.

Komt bij dat de te koop staande loft, die via AirBNB verhuurd werd, binnenkort waarschijnlijk vergunningsplichtig wordt in Amsterdam. Zal de waarde en inkomsten geen goed doen.

En ja of er 250k terug betaald kan worden met de verkoop van kunst in de tijden die er aan gaan komen.

Nee we moeten als investeerders maar blij zijn met die tweede hypotheek, al is de woning nog niet ingericht om tot een snelle verkoop te komen.
Hier nog wat details aangaande de catering etc.
https://l.instagram.com/?(...)HigEAwaIOyLeXv4C&s=1
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:52:56 #232
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192885928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:52 schreef ETphonehome het volgende:
Zojuist een "corona update" ontvangen van het project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt met geen woord gerept over dat het pand te koop staat.
Toch maar eens om een update gevraagd die wat meer inhoudelijk is als het standaard "bedrijf heeft last van corona en betaald voorlopig even niet".
Heb ook hierover gemaild naar een update.

Eerder gevraagd inzake de fee die al volledig was geincasseerd wat betreft het psychiatrie praktijk dat onlangs is afgelost. Reactie is dat men er naar zal kijken en met een antwoord gaat komen..
pi_192888101
Vervroegde aflossing SiG
quote:
De lening aanvrager van het project Raadstede 40 te​ Nieuwegein heeft de lening vervroegd afgelost op 29 april 2020.

Zodra de gelden​ van de notaris door​ SamenInGeld zijn ontvangen,​ zullen wij het saldo van leningen per 1 april uitbetalen aan alle investeerders,​ inclusief de extra rentedagen tussen aflossingsdatum en uitbetaaldatum.

Daarnaast ontvang je ook de boeterente die voor deze overeenkomst geldt; namelijk 2% over het openstaande saldo + 6 maanden rente.

De rente​ betaling voor 29 dagen van april is apart zichtbaar in de eWallet.
pi_192888596
Bouwbedrijf met hypotheek zonder overwaarde op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/bouw-en-timmerspecialist-baarn/
pi_192888650
Beleggingspand met 1e hypotheek en 4x HA op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21966
pi_192890008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:10 schreef djh77 het volgende:
Beleggingspand met 1e hypotheek en 4x HA op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=21966
Lijkt me geen verkeerde; mooie spreiding over meerdere panden en meerdere (materieel) aansprakelijke personen, tevens betreft het een woonhuis.

LTV kon beter.

Het gaat hier niet over een sukkel die zich op de top van de markt en via een snelcursus vastgoed zich een te duur pand heeft laten aanpraten w/
Pecunia non olet
pi_192890096
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lijkt geen verkeerde; mooie spreiding over meerdere panden en meerdere aansprakelijke personen, tevens betreft het een woonhuis.
LTV kon beter.
Ik neem deze mee, inderdaad de LTV had beter gekund en de annuïteit aflossing is beperkt, maar het geheel( hypotheek en 4 maal HA) geeft voor mij voldoende zekerheid.
Woonhuis is wel een studentenhuis, maar in Tilburg is dat juist positief en ze rekenen ook niet met torenhoge huren.
pi_192890245
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lijkt me geen verkeerde; mooie spreiding over meerdere panden en meerdere (materieel) aansprakelijke personen, tevens betreft het een woonhuis.

LTV kon beter.
Denk dat ze het met het rentepercentage niet gaan redden. Deze moet waarschijnlijk wat omhoog in deze corona tijden
pi_192890292
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Denk dat ze het met het rentepercentage niet gaan redden. Deze moet waarschijnlijk wat omhoog in deze corona tijden
4 filmpjes van de debiteuren is leuk , ook weer eens wat anders. Lijken me inderdaad 4 serieuze types.
pi_192890351
Vanmorgen belde Gve terug.
-de H-vermelding van de BKR is geen herstel-code. Er zijn dus geen achterstanden geweest. Het is de H van A tm L.
Dor geldt voor K*rls, v.d. A**er vastgoed 2B en ook voor 1 van de debiteuren van de nieuwe propositie van maandag.
-gve gaat verder niet de adressen vermelden van panden..zelfde redenen als vorig jaar: privacy debiteur, taxatie mag je altijd opvragen, etc.
pi_192890635
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef Jaco078 het volgende:
Vanmorgen belde Gve terug.
-de H-vermelding van de BKR is geen herstel-code. Er zijn dus geen achterstanden geweest. Het is de H van A tm L.
Dor geldt voor K*rls, v.d. A**er vastgoed 2B en ook voor 1 van de debiteuren van de nieuwe propositie van maandag.
-gve gaat verder niet de adressen vermelden van panden..zelfde redenen als vorig jaar: privacy debiteur, taxatie mag je altijd opvragen, etc.
Iemand taxatie-opvragen en postcode / huisnr i d spoiler / blijf het raar vinden / andere platformen hanteren andere normen, maar vooruit er achter komen doen we toch, maar dan duurt het ff
pi_192890652
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:50 schreef Jaco078 het volgende:
taxatie mag je altijd opvragen
Hebben ze nu expliciet aangegeven op verzoek wel taxatierapport beschikbaar te stellen en had ik afgelopen jaar gewoon pech toen ik het om privacy redenen niet kreeg? (of is het standpunt inmiddels aangepast?).
pi_192890704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef tnhb het volgende:

[..]

Hebben ze nu expliciet aangegeven op verzoek wel taxatierapport beschikbaar te stellen en had ik afgelopen jaar gewoon pech toen ik het om privacy redenen niet kreeg? (of is het standpunt inmiddels aangepast?).
Ik sprak de risk manager en hij gaf dit letterlijk aan: als u taxatie wilt, krijgt u die. Ik vraag dan wel even toestemming aan de leningnemer.
pi_192890789
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:10 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik sprak de risk manager en hij gaf dit letterlijk aan: als u taxatie wilt, krijgt u die. Ik vraag dan wel even toestemming aan de leningnemer.
Omgekeerde wereld. Zou standaard info moeten zijn voor alle investeerders.
pi_192890981
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:07 schreef djh77 het volgende:
Bouwbedrijf met hypotheek zonder overwaarde op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/bouw-en-timmerspecialist-baarn/
Hier de link:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O.b.v. website, cijfers en tekst heb ik nu al een beter gevoel hierbij dan de timmerman die we uitvoerig bespraken vorige week (W*tsteen op CCF).

[ Bericht 20% gewijzigd door Jaco078 op 01-05-2020 14:24:25 (Link toegevoegd ) ]
pi_192891414
Iemand een idee waarom de bouwmarkt uit Norg niet meer betaald ? ( GVE project ) las namelijk dat bouwmarkten nog aardig goed zouden lopen.
pi_192891490
GvE Beleggingspand Den Haag 120 maanden en 5,5% ¤ 51.000 neg/pos verklaring:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22000
pi_192892035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:45 schreef Thomas88 het volgende:
Iemand een idee waarom de bouwmarkt uit Norg niet meer betaald ? ( GVE project ) las namelijk dat bouwmarkten nog aardig goed zouden lopen.
Bouwmarkt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in Norg is de huurder / de verhuurders / leningnemers zitten aan de andere kant vh weggetje = aannemer, HY & HA , zal weg goed komen, had deze als no problem lening geclassified, derhalve opvallend, ongelukje maar dan had het al hersteld kunnen zijn? Wel enkele updates binnen v GVE inz andere proj , komen weer ¤

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 01-05-2020 15:35:30 ]
pi_192892456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:48 schreef ML45 het volgende:
GvE Beleggingspand Den Haag 120 maanden en 5,5% ¤ 51.000 neg/pos verklaring:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22000
10 jr / maar 51k / waarvan 50% afloss / en geen 100% hypo / voor mij een te lange periode, / en de crowd mag the last missing piece ophoesten. En Griekse restaurant boogjes altijd stijlvol in het hutje
pi_192892946
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:10 schreef Jaco078 het volgende:
als u taxatie wilt, krijgt u die. Ik vraag dan wel even toestemming aan de leningnemer.
Dat lees ik dus voorlopig als: we vinden de geldnemer belangrijk dan de investeerder. Want als geldnemer nee zegt is het nee, dat zal toen ik er vorig jaar naar vroeg ook wel zo geweest zijn, een beetje de wereld op z'n kop, je mag wel investeren maar je mag geen details weten.
pi_192893799
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:11 schreef tnhb het volgende:

[..]

Dat lees ik dus voorlopig als: we vinden de geldnemer belangrijk dan de investeerder. Want als geldnemer nee zegt is het nee, dat zal toen ik er vorig jaar naar vroeg ook wel zo geweest zijn, een beetje de wereld op z'n kop, je mag wel investeren maar je mag geen details weten.
Precies dit.

Zoals ik gisteren ook al schreef: “Het is een arrogante club geworden.” Geld voor elkaar was een van de eerste met crowdfunding en wilden zich afzetten tegen de banken. Inmiddels is het net zo een logge organisatie geworden als een bank. Daarnaast willen ze niet (meer) luisteren naar haar investeerders.

Verder verbazingwekkend dat ik in de pitch weer niks lees over de toegezegde 6 maanden boeterente bij een vervroegde aflossing van een vastgoedlening. Zolang Geld voor elkaar de afspraken niet nakomt stem ik met mijn voeten en loop ik er uit principe met een grote boog om dergelijke projecten heen.
pi_192893919
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef peterc het volgende:

[..]

Iemand taxatie-opvragen en postcode / huisnr i d spoiler / blijf het raar vinden / andere platformen hanteren andere normen, maar vooruit er achter komen doen we toch, maar dan duurt het ff
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192893985
Vervroegde aflossing CCF 25014 De W...... Roosendaal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192894020
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:03 schreef peterc het volgende:
Vervroegde aflossing CCF 25014 De W...... Roosendaal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is al weer de tweede vervroegde aflossing vandaag. Ik heb momenteel meer vervroegde aflossingen als nieuwe projecten waarin ik kan investeren -O-
pi_192894077
De Wenneker CCF is exit. Vandaag vervroegde aflossing!
Jammer was project met een 1ste hypotheek en een ltv die risico op nagenoeg nul zette

[ Bericht 23% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-05-2020 17:16:46 ]
pi_192894292
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De Wenneker CCF is exit. Vandaag vervroegde aflossing!
Jammer was project met een 1ste hypotheek en een ltv die risico op nagenoeg nul zette
Het is inderdaad jammer. De omvang van mijn crowdfunding neemt rap af deze maanden. De gemiddelde kwaliteit van het restant wordt er ook niet beter op als de beste projecten allemaal aflossen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Faraday01 op 01-05-2020 17:29:08 ]
pi_192895041
Voor de liefhebbers kan er maandag geïnvesteerd worden in een timmerfabriek (Nl investeert).
Heb zojuist de pitch doorgenomen, heb op zich wel vertrouwen in het bedrijf, en de overname. Helaas laat de verkoper geen geld in het bedrijf zitten (houdt nog wel het pand een tijdje vast).
Twijfel nog een beetje: we mogen plaatsnemen achter de Rabobank, echter wel tegen een redelijke vergoeding (10%).
pi_192895839
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:23 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier de link:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O.b.v. website, cijfers en tekst heb ik nu al een beter gevoel hierbij dan de timmerman die we uitvoerig bespraken vorige week (W*tsteen op CCF).
Dank voor de link:)

Ik ga hem niet meenemen tenzij iemand anders me overtuigt :)
Lijkt me een ZZP'ertje in de bouw waarvan er 13 in een dozijn gaan en die liquide blijft totdat de opdrachten opdrogen. Valt me trouwens op dat zijn balans veel vlottende activa bevat (wat is daaronder geboekt?) en veel kortlopende schulden.

De hypotheek biedt geen comfort.......
Pecunia non olet
pi_192896206
De betalingen van NewFunding zijn weer bijgeschreven. Ziet er dit keer netjes en overzichtelijk uit _O_
Pecunia non olet
pi_192896472
En weer een vervroegde aflossing, nu bij GvE voor een Beleggingsproject uit begin 2018;
pi_192897344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:41 schreef ML45 het volgende:
En weer een vervroegde aflossing, nu bij GvE voor een Beleggingsproject uit begin 2018;
Hou maar op. Dit is mijn derde vervroegde aflossing van vandaag #nietblij
pi_192899613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:02 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Na enig aandringen een schriftelijke reactie gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de eerdere discussie hier heb ik even getwijfeld mbt intrekken van mijn investering, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan.
Ik denk dat de hypotheek een redelijke zekerheid geeft. De toekomst zal het leren.
Heb voor de zekerheid wel even een print out gemaakt van het kranten artikel van 25-4.
Ik denk ook dat de zekerheden minimaal het grootste gedeelte van de lening afdekken. Dat het platform de investeerders niet heeft geïnformeerd was voor mij een belangrijke reden om af te haken.

Gelukkig is er nu iets beter nieuws te melden:
Kinderboerderij in Epe gaat na zeven weken weer open, maar met veel minder bezoekers

https://www.destentor.nl/(...)-bezoekers~a621bfb8/
pi_192899691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hou maar op. Dit is mijn derde vervroegde aflossing van vandaag #nietblij
Het huurhuis in Tilburg van A.s. maandag kan weer wat naar toe toch?
pi_192902589
Crowdfundplatformen: stijgend aantal bedrijven kan niet aan aflossingsverplichting voldoen
https://www.quotenet.nl/n(...)tter_impression=true
pi_192903585
Hier een triest verhaal uit de Horeca. Geen crowdfund bedrijf vzv ik weet maar geeft een goed beeld van de huidige situatie. Er komt nog wat op ons af..... ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_192903671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hou maar op. Dit is mijn derde vervroegde aflossing van vandaag #nietblij
Wel met volledige rentevergoeding.
In het annuiteiten project staat bij statistieken een kleine fractie van het totaal als afgeboekte aflossing. Meer hier last van?
pi_192903896
Update 01-05-2020 Het Amsterdamse Proeflokaal 25137
Van: Collin Crowdfund Beheer
01-05-2020 16:53

Beste investeerder,

Op 2 september 2019 hebben wij u voor het laatst bericht. Hierbij hebben wij u in kennis gesteld van de uitslag van de stemronde.
Met de beide borgen afzonderlijk hebben wij vaststellingsovereenkomsten gesloten. In beide overeenkomsten is een betaling van ¤ 60.000,- vastgelegd met een eerste betaling van ¤ 10.000,- en verder een afbouw in 48 maanden onder toevoeging van een rente van 6 % op jaarbasis over het nog niet afgeloste deel. Bij beide borgen individueel hebben wij opgenomen dat wanneer de betalingsafspraken niet na worden gekomen we de borg in gebreke zullen stellen. Bij het verder uitblijven van betalingen vervalt de overeengekomen regeling en kan Collin bij de betreffende borg de betaling van de oorspronkelijke borgtochtschuld opeisen en verder passende (rechts)maatregelen tegen de betreffende borg treffen.

Ons is gebleken dat de maandtermijnen door het echtpaar Semeijns over februari en maart niet conform de gemaakte afspraken zijn voldaan. Dit heeft er toe geleid dat wij eerst het echtpaar Semeijns in gebreke hebben gesteld en, nadat betaling uit bleef, in vervolg daarop hebben bevestigd dat, als gevolg van het uitblijven van betalingen, de oorspronkelijke borgtochtschuld weer herleefd.
Van hun advocaat hebben wij een bericht ontvangen dat het echtpaar Semeijns niet meer tot betalen in staat is en dat door deze advocaat wordt overwogen om aan de schuldeisers een (dwang)akkoord aan te bieden dan wel het faillissement aan te vragen. Wij zijn in afwachting van zijn vervolgstappen.

De verplichtingen van de andere borg, de heer Kl*k, worden wel conform afspraak na gekomen. Hierdoor hebben we vandaag de termijnen van februari en maart op uw rekening courant bijgeschreven.
Zodra er verdere informatie beschikbaar is zullen wij u nader informeren.
Pecunia non olet
pi_192904080
quote:
Ons is gebleken dat de maandtermijnen door het echtpaar Semeijns over februari en maart
We leven in mei mensen van ccf..
pi_192904354
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

We leven in mei mensen van ccf..
_O- CCF is niet zo snel. Wat mij betreft moeten de leningnemers nu maar op de blaren zitten en is het of het totale openstaande bedrag aftikken of persoonlijk faillissement. Als ondernemers door Corona omstandigheden nu in de problemen komen is het prima om coulant te zijn maar deze zaak stinkt en dan is hard optreden gerechtvaardigd.
pi_192904787
peterverhaar twitterde op zaterdag 02-05-2020 om 11:03:14 crowdfunding platform @capital_circle neemt investeerders echt niet serieus, ALLE PROJECTEN gestopt met aflossen, geen enkel ander platform, zelfs horeca crowdfunding doet dit, noot meer geld hier naar toe, wat een schandalig platform reageer retweet
pi_192905049
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:26 schreef djh77 het volgende:
peterverhaar twitterde op zaterdag 02-05-2020 om 11:03:14 crowdfunding platform @:capital_circle neemt investeerders echt niet serieus, ALLE PROJECTEN gestopt met aflossen, geen enkel ander platform, zelfs horeca crowdfunding doet dit, noot meer geld hier naar toe, wat een schandalig platform reageer retweet
Mail van 23 maart:


Beste investeerders, partners en vrienden van Capital Circle,

Zoals veel investeerders van Capital Circle- hebben gevraagd, willen wij u een update geven over hoe we omgaan met de aanhoudende Covid-19-pandemie en de daaruit voortvloeiende impact op de financiële markten. Wij zijn ons ervan bewust dat voor velen van u het leven sterk worden beïnvloed door de crisis en wij willen u bedanken voor uw bezorgdheid en voortdurende steun voor ons bedrijf.

Hoe reageerde Capital Circle op de crisis?

Onze eerste zorg in de afgelopen weken was ervoor te zorgen dat onze klanten, onze werknemers en hun gezinnen veilig zijn. Een van de voordelen van een digitaal platformbedrijf is dat we uiterst flexibel zijn in termen van waar we werken en via digitale middelen met investeerders en partners kunnen communiceren. Daarom hebben wij vorige week al besloten om alle medewerkers van Capital Circle vanuit huis te laten werken. We hebben ook besloten al onze geplande Capital Circle investeerder avonden uit te stellen, die we later dit jaar hopen te organiseren.

Hoewel wij niet specifiek een virusuitbraak van dergelijke tragische dimensies hadden verwacht, hebben wij al een tijd geanticipeerd en voorbereid op een sterke en langdurige neergang van de economie. Daarom zijn we goed voorbereid en hebben we de laatste tijd meer en meer gefocust op zekerheden binnen onze projecten die ons in staat zullen stellen om zelfs na een langdurige economische neergang positieve rendementen neer te zetten. Capital Circle zelf heeft een sterke kaspositie en kapitaalkrachtige investeerders die een langjarige commitment hebben afgegeven. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over een platform risico. Capital Circle B.V. zal niet worden beïnvloed door veranderingen op de financiële markten en de huidige Corona pandemie.

Welke aanpassingen zijn noodzakelijk?

Capital Circle heeft vorige week de beslissing genomen om alle projecten met een maand in duur te verlengen en voor de termijn van de maand April alleen de rente te incasseren. Dit geldt voor alle projecten. Dit bericht is meest positief opgepakt door onze investeerders en door de geldvragers. Wij hebben deze maatregel meteen genomen om rust te scheppen bij de ondernemers en tijd te maken om onze IT systemen aan te passen op diverse scenario’s.

Waarom doen wij dit? Er is een ruim pakket van maatregelen door de overheid aangekondigd. Ondanks dat het zeer snel opgepakt wordt door diverse uitvoerende instanties kan het tot enkele weken duren voordat dit geld bij de ondernemers is aangekomen en de liquiditeit op orde is.
Enerzijds hebben veel investeerders ons laten weten solidair te zijn met de ondernemers en vinden uitstel gepast. Anderzijds denken wij dat vanuit een oogpunt van maximaal rendement het wenselijk is dat alle ondernemers hun bedrijf kunnen voortzetten. Voor zowel geldgever als geldvrager is de beste uitkomst dat de geleende som uiteindelijke terugbetaald kan worden.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat Capital Circle en de investeringen in de particuliere markt sterker uit deze crisis zullen komen. Wij lezen uw reacties altijd met veel interesse, u kunt ons altijd mailen voor vragen, support of kritiek.

Blijf veilig en gezond.
Team Capital Circle
Pecunia non olet
pi_192905887
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

We leven in mei mensen van ccf..
Bizar trage opvolging weer, maar ben al blij dat er een mail is uitgestuurd.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_192906074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mail van 23 maart:


Beste investeerders, partners en vrienden van Capital Circle,

Zoals veel investeerders van Capital Circle- hebben gevraagd, willen wij u een update geven over hoe we omgaan met de aanhoudende Covid-19-pandemie en de daaruit voortvloeiende impact op de financiële markten. Wij zijn ons ervan bewust dat voor velen van u het leven sterk worden beïnvloed door de crisis en wij willen u bedanken voor uw bezorgdheid en voortdurende steun voor ons bedrijf.

Hoe reageerde Capital Circle op de crisis?

Onze eerste zorg in de afgelopen weken was ervoor te zorgen dat onze klanten, onze werknemers en hun gezinnen veilig zijn. Een van de voordelen van een digitaal platformbedrijf is dat we uiterst flexibel zijn in termen van waar we werken en via digitale middelen met investeerders en partners kunnen communiceren. Daarom hebben wij vorige week al besloten om alle medewerkers van Capital Circle vanuit huis te laten werken. We hebben ook besloten al onze geplande Capital Circle investeerder avonden uit te stellen, die we later dit jaar hopen te organiseren.

Hoewel wij niet specifiek een virusuitbraak van dergelijke tragische dimensies hadden verwacht, hebben wij al een tijd geanticipeerd en voorbereid op een sterke en langdurige neergang van de economie. Daarom zijn we goed voorbereid en hebben we de laatste tijd meer en meer gefocust op zekerheden binnen onze projecten die ons in staat zullen stellen om zelfs na een langdurige economische neergang positieve rendementen neer te zetten. Capital Circle zelf heeft een sterke kaspositie en kapitaalkrachtige investeerders die een langjarige commitment hebben afgegeven. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over een platform risico. Capital Circle B.V. zal niet worden beïnvloed door veranderingen op de financiële markten en de huidige Corona pandemie.

Welke aanpassingen zijn noodzakelijk?

Capital Circle heeft vorige week de beslissing genomen om alle projecten met een maand in duur te verlengen en voor de termijn van de maand April alleen de rente te incasseren. Dit geldt voor alle projecten. Dit bericht is meest positief opgepakt door onze investeerders en door de geldvragers. Wij hebben deze maatregel meteen genomen om rust te scheppen bij de ondernemers en tijd te maken om onze IT systemen aan te passen op diverse scenario’s.

Waarom doen wij dit? Er is een ruim pakket van maatregelen door de overheid aangekondigd. Ondanks dat het zeer snel opgepakt wordt door diverse uitvoerende instanties kan het tot enkele weken duren voordat dit geld bij de ondernemers is aangekomen en de liquiditeit op orde is.
Enerzijds hebben veel investeerders ons laten weten solidair te zijn met de ondernemers en vinden uitstel gepast. Anderzijds denken wij dat vanuit een oogpunt van maximaal rendement het wenselijk is dat alle ondernemers hun bedrijf kunnen voortzetten. Voor zowel geldgever als geldvrager is de beste uitkomst dat de geleende som uiteindelijke terugbetaald kan worden.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat Capital Circle en de investeringen in de particuliere markt sterker uit deze crisis zullen komen. Wij lezen uw reacties altijd met veel interesse, u kunt ons altijd mailen voor vragen, support of kritiek.

Blijf veilig en gezond.
Team Capital Circle
Ik ben het niet met Peter Verhaar eens. Ik ben tot nog toe tevreden hoe CC dit aanpakt. In eerste instantie bij alle projecten voor een maand alleen rente incasseren om lucht te scheppen is prima. Hier kan een investeerder niet de dupe van zijn. Je krijgt normaal rente op je lening alleen het project loopt er een maand langer door.
Al mijn projecten bij cc hebben keurig rente betaald over de afgelopen maand.
Dus tot zover tevreden ben benieuwd wat men met de mei uitbetaling gaat doen. Ik heb hier nog geen mail van gezien.
pi_192907229
Ik denk dat PV die mail niet eens gelezen heeft. Ik had 'm zelf ook gemist in eerste instantie.

Mei zal wel een gemengd beeld gaan geven, net als overal. Het voordeel van kleine platformen is dat ze ieder geval rustig kunnen doorlichten. Dat lijkt me vooral bij GvE stuk lastiger met dat enorme aantal projecten van ze.
Pecunia non olet
pi_192907417
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:29 schreef djh77 het volgende:
quote:
Ons is gebleken dat de maandtermijnen door het echtpaar Semeijns over februari en maart
We leven in mei mensen van ccf..
In maart wisten ze toch al dat februari niet was betaald? Dat heeft niets met de huidige omstandigheden te maken. Ook toen hadden ze blijkbaar (en er zijn meer projecten met naar mijn mening enige laksheid in de recovery te vinden) de zaakjes bij ccf al niet (meer) onder controle. Nogmaals, wat er daar gaande is weet ik niet, maar iets zit daar iets mis op basis van wat ik ervaar.
pi_192909579
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 14:44 schreef obligataire het volgende:
Ik denk dat PV die mail niet eens gelezen heeft. Ik had 'm zelf ook gemist in eerste instantie.

Mei zal wel een gemengd beeld gaan geven, net als overal. Het voordeel van kleine platformen is dat ze ieder geval rustig kunnen doorlichten. Dat lijkt me vooral bij GvE stuk lastiger met dat enorme aantal projecten van ze.
Vannacht komt de mail van de verzamelbetaling van komende week. Dat zal al iets meer duidelijkheid geven hoe het gaat.
pi_192912639
www.quotenet Crowdfundplatformen: stijgend aantal bedrijven kan niet aan aflossingsverplichting voldoen

https://www.quotenet.nl/n(...)erplichting-voldoen/
  zondag 3 mei 2020 @ 08:35:13 #278
400021 Faraday01
Inducing
pi_192921448
^O^ voor Agrarische Service Kruiger bij GvE die de lening netjes volgens schema afgelost heeft
pi_192921644
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:35 schreef Faraday01 het volgende:
^O^ voor Agrarische Service Kruiger bij GvE die de lening netjes volgens schema afgelost heeft
Tsja ik ken iemand die bij een loonbedrijf werkt en die heeft de afgelopen tijd zijn bed nauwelijks gezien, dus daar loopt het allemaal lekker door ^O^
Pecunia non olet
pi_192926997
Als ik het goed zie heeft de laarsen firma die ruim 4 jaar geleden geld via GVE heeft opgehaald nu via WvjG ruim 100k op kunnen halen.
Wat ik dan niet begrijp is dat de termijn van deze maand bij GvE niet is voldaan. Bij GvE zijn nog maar 4 termijnen te gaan!
Heeft iemand hier met het WvjG project meegedaan? Zo ja is dat project inmiddels gestort en aan het bedrijf uitbetaald?
pi_192928994
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als ik het goed zie heeft de laarsen firma die ruim 4 jaar geleden geld via GVE heeft opgehaald nu via WvjG ruim 100k op kunnen halen.
Wat ik dan niet begrijp is dat de termijn van deze maand bij GvE niet is voldaan. Bij GvE zijn nog maar 4 termijnen te gaan!
Heeft iemand hier met het WvjG project meegedaan? Zo ja is dat project inmiddels gestort en aan het bedrijf uitbetaald?
Ik zit in het WvjG project en heb vorige week de eerste rentebetaling gehad, volgens plan is de eerste alleen rente vanaf volgende maand ook aflossing. Ik trek dus de conclusie dat het bedrag uitgekeerd is door WvjG.
De betaling van GvE kan je controleren door naar de projectbetaling te gaan of deze wel gepland was, door de tweeweeks betalingen kan deze soms eentje later komen.
pi_192929302
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:35 schreef Faraday01 het volgende:
^O^ voor Agrarische Service Kruiger bij GvE die de lening netjes volgens schema afgelost heeft
Dat is dan de 1e lening / Agrarische Service Kruiger
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192930136
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:53 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik zit in het WvjG project en heb vorige week de eerste rentebetaling gehad, volgens plan is de eerste alleen rente vanaf volgende maand ook aflossing. Ik trek dus de conclusie dat het bedrag uitgekeerd is door WvjG.
De betaling van GvE kan je controleren door naar de projectbetaling te gaan of deze wel gepland was, door de tweeweeks betalingen kan deze soms eentje later komen.
Project zit op 56/60. Betaling nr. 57 had met de vorige batch (21-4) uitbetaald moeten worden. Zat daar niet bij, en ook bij deze batch ontbreekt de betaling.
Tot op heden geen communicatie vanuit GvE.

Daarnaast heeft ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blijkbaar 3 maanden uitstel gekregen ivm corona. Rentebetaling in maart is gemist, rentebetaling april komt nu met de 1e batch van mei mee.
0 communicatie tot nu toe vanuit GvE mbt dit project.

Blijkbaar druk op de afdeling bijzonder beheer.

[ Bericht 1% gewijzigd door ETphonehome op 03-05-2020 20:22:19 ]
pi_192937058
Pand Tilburg ga ik dadelijk meenemen.

Pand Den Haag heb ik wat bedenkingen bij. Geen hypotheek, alleen verklaring, en een overwaarde die nauwelijks materieel lijkt als de woningmarkt wat inzakt. Zeer professionele investeerders met materi"ele HA. Dat laatste zou het dan moeten doen. Denk niet dat de lening bij lange na de 10 jaar gaat volmaken maar over het eerste leningdeel wordt dan toch nog 10 maanden rente vergoed.
Pecunia non olet
pi_192937357
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 22:45 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Het huurhuis in Tilburg van A.s. maandag kan weer wat naar toe toch?
Ja, ik neem deze ook standaard mee. De rente is overigens aanzienlijk lager dan de drie projecten die vrijdag vervroegd werden afgelost. Daarnaast is de LTV van ruim 113 t.o.v. de laatste woz waarde ook niet heel super t.o.v. de geboden rente.

Wat mij verder opviel is dat in de GvE nieuwsbrief van 31 maart j.l. (https://www.geldvoorelkaa(...)-geldnemer-gewijzigd) is aangegeven dat vanaf dat moment bij vastgoedleningen nieuwe voorwaarden zouden gelden. Onderdeel hiervan was dat een algehele vervroegde aflossing alleen mogelijk zou zijn met bijbetaling van 6 maanden compensatierente ten gunste van de investeerders. Ik zie dit nog niet terug in de pitch of staat dit in de nieuwe voorwaarde en is dit wel van toepassing op dit project en/of lees ik er overheen?

Ook wijkt de pitch af van de nieuwsbrief m.b.t. de deelaflossingen. In de nieuwsbrief staat 1x per 12 maanden boetevrij toegestaan en in de pitch staat 1x per jaar looptijd boetevrij toegestaan (beide minimaal 20% per keer). Begrijp ik hier nu uit dat de geldnemer dus ook in een jaar tijd 5 keer minimaal 20% zou mogen aflossen aangezien de looptijd van de lening 5 jaar is? Of staat het er onduidelijk?

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 04-05-2020 10:04:02 ]
pi_192937432
GVE Tilburg open / meegenomen / standaard inleg / nu +40% / vandaag weer 2 HCN netjes binnen

[ Bericht 23% gewijzigd door peterc op 04-05-2020 10:22:13 ]
pi_192937442
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:58 schreef Horsemen het volgende:
Wat mij verder opviel is dat in de GvE nieuwsbrief van 31 maart j.l. is aangegeven dat vanaf dat moment bij vastgoedleningen nieuwe voorwaarden zouden gelden. Onderdeel hiervan was dat een algehele vervroegde aflossing alleen mogelijk zou zijn met bijbetaling van 6 maanden compensatierente ten gunste van de investeerders. Ik zie dit nog niet terug in de pitch of staat dit in de nieuwe voorwaarde en is dit wel van toepassing op dit project en/of lees ik er overheen?
Als je bij toelichting Geldvoorelkaar klikt op de voorwaarden van de vastgoedlening, staat daar de 6mnd boeterente bij algehele aflossing.
pi_192937587
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als je bij toelichting Geldvoorelkaar klikt op de voorwaarden van de vastgoedlening, staat daar de 6mnd boeterente bij algehele aflossing.
Tot op heden werd het toch expliciet in de pitch genoemd? Voor mij toch onduidelijk aangezien dit nu niet het geval is.

Ik heb het nu ook gezien inderdaad dus dit zal wel goed komen. Blijft nog steeds overeind dat een slimme geldnemer gewoon minimaal 1 maal per jaar tot 99% boetevrij kan aflossen. Of zien jullie dit anders?

Overigens inmiddels ook meegenomen. Met name de 4x H.A. spreekt mij in dit project extra aan.
pi_192937763
Ondersteuning kwetsbare jongeren
https://www.collincrowdfund.nl/stichting-twist/
pi_192938649
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tot op heden werd het toch expliciet in de pitch genoemd? Voor mij toch onduidelijk aangezien dit nu niet het geval is.

Ik heb het nu ook gezien inderdaad dus dit zal wel goed komen. Blijft nog steeds overeind dat een slimme geldnemer gewoon minimaal 1 maal per jaar tot 99% boetevrij kan aflossen. Of zien jullie dit anders?

Overigens inmiddels ook meegenomen. Met name de 4x H.A. spreekt mij in dit project extra aan.
1 persoon zelfs inleg van 50k
pi_192938708
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:18 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

1 persoon zelfs inleg van 50k
Ja ik dacht ik krijg toch vakantiegeld deze maand...en reizen wordt m niet deze zomer 😋
Pecunia non olet
pi_192939046
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:22 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja ik dacht ik krijg toch vakantiegeld deze maand...en reizen wordt m niet deze zomer 😋
Ik zie een verband tussen 50k storten en klein meenemen ;)
pi_192939317
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik zie een verband tussen 50k storten en klein meenemen ;)
Je moet het idd niet té gek maken😉
Pecunia non olet
pi_192939669
Het valt mij nu pas op dat bij NLInvesteert er een apart Corona tabblad is waarop per project te zien is;
- Impact Corona
- Betalingsregeling
- Toekomstperspectief
Netjes
pi_192939694
quote:
12s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:03 schreef peterc het volgende:
GVE Tilburg open / meegenomen / standaard inleg / nu +40% / vandaag weer 2 HCN netjes binnen
Nog 2% te gaan en dan is hij vol.
Redelijk snel gegaan dus dat valt mij niks tegen.
pi_192939826
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nog 2% te gaan en dan is hij vol.
Redelijk snel gegaan dus dat valt mij niks tegen.
Inderdaad. Heeft iemand een verklaring waarom deze en Den Haag (weliswaar een aanzienlijk kleiner bedrag) zo snel vol zitten en andere zoals Karls II en Proline niet?
pi_192940172
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Rikkert het volgende:

[..]

Inderdaad. Heeft iemand een verklaring waarom deze en Den Haag (weliswaar een aanzienlijk kleiner bedrag) zo snel vol zitten en andere zoals Karls II en Proline niet?
-classificatie 1, ofwel de kosten zijn maar 27% van de cashflow
-geen starters
-eerste hypotheek recht
-4x aansprakelijkheid
-persoonlijk filmpje: duidelijk wie je bent, wat je doet en wat je wilt.
-geen glad en vaag verhaal, gewoon concreet met 2 voeten op de vloer de win-win toelichten.

just my 2 cents

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 04-05-2020 13:48:48 ]
pi_192941303
FNC, Mijn portefeuille:
Op dit moment- na de 1e grote boeking en voor de hopelijk 2e en evt 3e boeking is 19,94% vertraagd. Ik hoop dat dat nog rechttrekt :?

(ter referentie bij mij is gemiddeld 8% structureel vertraagd dan wel afgeboekt. Bruto aanvangsrendement ligt hoger, dus er is marge).
pi_192941531
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als je bij toelichting Geldvoorelkaar klikt op de voorwaarden van de vastgoedlening, staat daar de 6mnd boeterente bij algehele aflossing.
Toch nog even nagevraagd bij GvE en dit blijkt in dit geval toch anders te liggen. Dit is namelijk de reactie van GvE:

quote:
Deze nieuwe voorwaarde is van toepassing op alle aanvragen die vanaf 1 april zijn ingediend. De onderhavige aanvraag is van 26 maart jl., en toen was deze nieuwe voorwaarde bij de aanvrager nog niet bekend. Wij vinden het niet passend om aanvragers achteraf met gewijzigde condities te confronteren, dus vandaar. Dit is ons beleid bij dergelijke wijzigingen.
Dit strook m.i. niet met de nieuwsbrief van 31 maart waarin ik lees:

quote:
De voorwaarden voor algehele vervroegde aflossing van de Vastgoedlening zijn gewijzigd. Vanaf nu gelden bij de (Duurzame) Vastgoedlening de volgende voorwaarden:

Deelaflossingen van minimaal 20% van de oorspronkelijke hoofdsom zijn 1x per 12 maanden boetevrij toegestaan.
Algehele vervroegde aflossing is mogelijk met bijbetaling van 6 maanden compensatierente en administratiekosten. De rente is ten gunste van de investeerders.
Er is gelukkig ook nog wat positiefs te melden. GvE gaat namelijk vanaf medio deze maand standaard het adres van het onderpand vermelden, tenzij de aanvrager aangeeft dit niet te wensen, bijvoorbeeld uit privacy-overwegingen.

Als een aanvrager dit dus niet wil dan weet ik wel genoeg en loop ik met een grote boog om het project heen.
pi_192941679
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Toch nog even nagevraagd bij GvE en dit blijkt in dit geval toch anders te liggen. Dit is namelijk de reactie van GvE:
[..]

Dit strook m.i. niet met de nieuwsbrief van 31 maart waarin ik lees:
[..]

Er is gelukkig ook nog wat positiefs te melden. GvE gaat namelijk vanaf medio deze maand standaard het adres van het onderpand vermelden, tenzij de aanvrager aangeeft dit niet te wensen, bijvoorbeeld uit privacy-overwegingen.

Als een aanvrager dit dus niet wil dan weet ik wel genoeg en loop ik met een grote boog om het project heen.
Vreemd, als je in de pitch klikt op de voorwaarden kom je toch echt op 6mnd boeterente. Deze link maakt m.i.onderdeel uit van de pitch.
pi_192941688
Herfinanciering woon/winkelpanden op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/hkw-beheer-b-v/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')