Het wordt tijd dat er naast het omt ook eens naar andere adviseurs geluisterd gaat worden, zodat er langzaam een exit strategie ontwikkeld kan worden en dit soort onderkoninkjes hun mond gaan leren houden:quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962
Interessant artikel wat gaat over een econoom. Die voor de EU een rapport heeft geschreven over de economische gevolgen van een pandemie voor de EU.
Hij spreekt al over 'Zelfmoord' mbt onze reactie erop.
Toen wij als verpleeghuismedewerkers in maart niet getest mochten worden en alle aanwezige persoonlijke beschermingsmiddelen achter slot en grendel gingen, was mijn conclusie dat het voor de overheid niet erg hoog op het prioriteitenlijstje stond om de huizen coronavrij te houden.quote:
dan heeft hij het snel geschrevenquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962
Interessant artikel wat gaat over een econoom. Die voor de EU een rapport heeft geschreven over de economische gevolgen van een pandemie voor de EU.
Hij spreekt al over 'Zelfmoord' mbt onze reactie erop.
mensen worden dik van suikerquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Of gewoon een vet-tax, zodat mensen niet gestraft worden om te dik te zijn, maar gestimuleerd worden om gezond te kopen.
Dit ja.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Toen wij als verpleeghuismedewerkers in maart niet getest mochten worden en alle aanwezige persoonlijke beschermingsmiddelen achter slot en grendel gingen, was mijn conclusie dat het voor de overheid niet erg hoog op het prioriteitenlijstje stond om de huizen coronavrij te houden.
Je wordt ook alleen toegelaten bij politiek den haag als je niet te kritisch bent natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:03 schreef Jed1Gam het volgende:
App Osterhaus, die journalisten zijn wel heel erg zwak.
Die vragen, de Russische Mafia.![]()
Rutte heeft het wel heel makkelijk zo.
Iedere partij een blik nieuwe ballen opentrekken en vooraf handen wassen, risico zo goed als nihil, of in ieder geval aanvaardbaar lijkt mij.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:01 schreef Jed1Gam het volgende:
Tennis zit er voorlopig niet in, misschien is de bal besmet.
Ja ik snap ook niet waarom je niet gewoon op een veld kan gaan tennissen, daarna gewoon thuis douchen. Maar Rutte heeft het net toch echt gezegd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:14 schreef highender het volgende:
[..]
Iedere partij een blik nieuwe ballen opentrekken en vooraf handen wassen, risico zo goed als nihil, of in ieder geval aanvaardbaar lijkt mij.
Bron: ad.nlquote:Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive care blijft dalen. Het zijn er nu 1235, dus 23 minder dan gisteren. Daarvan liggen 1183 mensen in Nederland en 52 in Duitsland.
Het aantal ic-patiënten gaat in een gestaag tempo omlaag, maar de daling versnelt nog niet, aldus Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. Volgens Kuipers komen elke dag twintig nieuwe patiënten op de intensive care, terwijl er dagelijks veertig mensen de ic verlaten.
Vind ik ook. De mate van beschaving is af te lezen aan hoe een samenleving omgaat met de zwakkeren erin. Bij mijn zoon op de instelling was de ergernis ook groot toen de verdachte gevallen onder het personeel met veel moeite getest konden worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit ja.
En omdat deze mensen toch al oud/ziek zijn, komen ze niet in aanmerking voor de IC, dus die belast je er niet mee. Makkelijke slachtoffers en half Nederland haalt z'n schouders erover op.
Maar m.i. is het een schande als je een 'ontwikkeld' land pretendeert te zijn.
Het begint een steeds minder intelligent wordende lockdown te lijken, intelligentie kenmerkt zich o.a. door nuancering, daar is voorlopig dus nog geen sprake van.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Ja ik snap ook niet waarom je niet gewoon op een veld kan gaan tennissen, daarna gewoon thuis douchen. Maar Rutte heeft het net toch echt gezegd.
Minder risico dan een bezoek aan de supermarkt of gewoon over straat lopen lijkt me.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:14 schreef highender het volgende:
[..]
Iedere partij een blik nieuwe ballen opentrekken en vooraf handen wassen, risico zo goed als nihil, of in ieder geval aanvaardbaar lijkt mij.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:19 schreef highender het volgende:
[..]
Het begint een steeds minder intelligent wordende lockdown te lijken, intelligentie kenmerkt zich o.a. door nuancering, daar is voorlopig dus nog geen sprake van.
Mensen worden dik van teveel kcal. Wanneer je meer kcal tot je neemt dan je verbruikt. Punt!quote:
Want je hebt geen andere opties..? Godsamme wat zijn er toch een hoop mensen weinig vindingrijk..quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:22 schreef VacaLoca het volgende:
Wordt het 24/7 op elkaars lip zitten nu wel zat zeg.
Laat mensen toch hopen zeg. In je laatste posts ben je alleen pessimistisch aan het doen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:23 schreef Jane het volgende:
Rutte weet dat het nog helemaal niet goed gaat, maar probeert ook nog steeds om geen paniek te veroorzaken.
Gevolg is dat velen nu helemaal in verwarring raken, want "Het gaat toch goed?".
Dat zijn ook mijn gedachtenquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:53 schreef Jane het volgende:
De maatregelen gelden inmiddels al een maand en desondanks is er nauwelijks een echte daling zichtbaar. Ik wil de jubelstemming niet verpesten, maar dat is geen goed nieuws.
het zal meer zijn om niet te discrimineren naar andere sporten toe denk ik, golf zou ook makkelijk moeten kunnen maar dan krijg je weer dat de elite meer privileges heeft etc.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Minder risico dan een bezoek aan de supermarkt of gewoon over straat lopen lijkt me.
Je ziet eigenlijk geen verschil tussen landen met strenge en minder strenge regels.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:53 schreef Jane het volgende:
De maatregelen gelden inmiddels al een maand en desondanks is er nauwelijks een echte daling zichtbaar. Ik wil de jubelstemming niet verpesten, maar dat is geen goed nieuws.
Erg goed stuk dit NRC stukje https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er naast het omt ook eens naar andere adviseurs geluisterd gaat worden, zodat er langzaam een exit strategie ontwikkeld kan worden en dit soort onderkoninkjes hun mond gaan leren houden:
https://www.nu.nl/coronav(...)ker-1-september.html
Want alle burgemeesters zijn zeker medisch afgestudeerd ofso?
Middel wordt erger dan de kwaal.
De politiek waren kneuzen toen we er in gingen met hun trage reactie en weggeven van medisch materiaal wat later keihard nodig was en nu maken ze de maatschappij meer kapot dan het virus ooit zelf had kunnen doen.
Mwhaah meer indenken straks voor de economische crisis, kan hij zeggen dat hij alles er aan heeft gedaan om het te voorkomen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:23 schreef Jane het volgende:
Rutte weet dat het nog helemaal niet goed gaat, maar probeert ook nog steeds om geen paniek te veroorzaken.
Gevolg is dat velen nu helemaal in verwarring raken, want "Het gaat toch goed?".
dat lees ik 5x per dag van jou, begin een thuis kroeg ofzoquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Je ziet eigenlijk geen verschil tussen landen met strenge en minder strenge regels.
Ergo: gooi de kroegen maar weer open.
Dat is eigenlijk best een goed idee!quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat lees ik 5x per dag van jou, begin een thuis kroeg ofzo
Ik hoop ook weer snel naar het zwembad te kunnen, maar ik weet dat dat niet erg realistisch is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:25 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Laat mensen toch hopen zeg. In je laatste posts ben je alleen pessimistisch aan het doen.
Jep net zoals Belgie, Spanje, Frankrijk en Italie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoop ook weer snel naar het zwembad te kunnen, maar ik weet dat dat niet erg realistisch is.
Hoe strenger de maatregelen nu, des te sneller je straks weer dingen kunt doen. Dat is natuurlijk de paradox. Dat is ook de reden dat ik hoop dat de maatregelen niet versoepeld worden.
Ik denk ook dat het zou helpen als ze wat duidelijker zouden maken dat de situatie nog helemaal niet goed is en dat het effect van de maatregelen misschien zelfs wel een beetje teleurstellend is. Dat is misschien geen blijde boodschap, maar het helpt wel om mensen in te laten zien dat dit nog wel even gaat duren.
Het was misschien anders geweest als ze de uitbraak in de kiem hadden kunnen smoren, zoals in sommige andere landen wel gelukt lijkt(!) te zijn (Noorwegen, Denemarken, etc), maar aan die conclusie heb je nu even niets.
Ook landen waar de uitbraak allang een feit was voordat men het doorhad, ja.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep net zoals Belgie, Spanje, Frankrijk en Italie.
Doen ook even de complete lockdown, zijn we er over een week vanaf.
Hoe kom je daar bij? Zo lang er geen vaccin is zijn we hier niet van af. Dan ligt een tweede uitbraak altijd op de loer. Vooral zonder een degelijk exit strategie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoop ook weer snel naar het zwembad te kunnen, maar ik weet dat dat niet erg realistisch is.
Hoe strenger de maatregelen nu, des te sneller je straks weer dingen kunt doen. Dat is natuurlijk de paradox. Dat is ook de reden dat ik hoop dat de maatregelen niet versoepeld worden.
Ik denk ook dat het zou helpen als ze wat duidelijker zouden maken dat de situatie nog helemaal niet goed is en dat het effect van de maatregelen misschien zelfs wel een beetje teleurstellend is. Dat is misschien geen blijde boodschap, maar het helpt wel om mensen in te laten zien dat dit nog wel even gaat duren.
Het was misschien anders geweest als ze de uitbraak in de kiem hadden kunnen smoren, zoals in sommige andere landen wel gelukt lijkt(!) te zijn (Noorwegen, Denemarken, etc), maar aan die conclusie heb je nu even niets.
Iedereen lijkt te ontkennen dat Spanje een tijd lang in ontkenningsfase zat idd, waarbij grote evenementen gewoon door gingen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Ook landen waar de uitbraak allang een feit was voordat men het doorhad, ja.
Ik begrijp niet wat je wilt bewijzen door landen te noemen waar het ook niet goed gaat/gegaan is. Die landen zitten er ook nog wel een tijdje mee opgescheept, inderdaad.
Je beseft neem ik aan dat we het als Nederland helemaal zo slecht nog niet doen - beter dus alle bovenstaande landen en we (al is dit geen race) waarschijnlijk sneller af kunnen schalen als we het met z'n allen nog even langer vol houden?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep net zoals Belgie, Spanje, Frankrijk en Italie.
Doen ook even de complete lockdown, zijn we er over een week vanaf.
Medicatie is beter en wrs eerder beschikbaar. Op vaccin wachten.... dat duurt echt veel te lang.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Zo lang er geen vaccin is zijn we hier niet van af. Dan ligt een tweede uitbraak altijd op de loer. Vooral zonder een degelijk exit strategie.
Oh nee, ik bedoelde niet dat we er dan vanaf zijn. Ik bedoelde dat als je pas over versoepeling van sommige (niet alle) maatregelen kunt gaan denken als je het onder controle hebt. D.w.z. veel testen, contactonderzoek doen, in quarantaine plaatsten enz. Dat is ook precies wat De Jonge m.b.v. die apps gaat proberen te doen natuurlijk. Alleen op dit moment is er nog helemaal geen sprake van onder controle hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Zo lang er geen vaccin is zijn we hier niet van af. Dan ligt een tweede uitbraak altijd op de loer. Vooral zonder een degelijk exit strategie.
Dat is de hoop. Maar lang niet alle virusinfecties hebben effectieve medicatie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Medicatie is beter en wrs eerder beschikbaar. Op vaccin wachten.... dat duurt echt veel te lang.
Ik weet niet of die strategie in Nederland realistisch en haalbaar is. De GGD's hebben daar veel te weinig capaciteit voor. Die gaven de contactenonderzoeken al na een week op.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde niet dat we er dan vanaf zijn. Ik bedoelde dat als je pas over versoepeling van sommige (niet alle) maatregelen kunt gaan denken als je het onder controle hebt. D.w.z. veel testen, contactonderzoek doen, in quarantaine plaatsten enz. Dat is ook precies wat De Jonge m.b.v. die apps gaat proberen te doen natuurlijk. Alleen op dit moment is er nog helemaal geen sprake van onder controle hebben.
Het probleem is dat je dan nog steeds de besmettingen houd, en je moet maar zien of de bijwerkingen niet te sterk zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Medicatie is beter en wrs eerder beschikbaar. Op vaccin wachten.... dat duurt echt veel te lang.
Dat zal het wel zijn idd. Jammer, geef er zelf geen fuck om maar ik gun iedereen zijn potje tennis.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zal meer zijn om niet te discrimineren naar andere sporten toe denk ik, golf zou ook makkelijk moeten kunnen maar dan krijg je weer dat de elite meer privileges heeft etc.
De stijging is gestopt en het aantal personen op IC daalt, dat lijkt me wel degelijk een effect.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:53 schreef Jane het volgende:
Het zou inderdaad ook al een stuk schelen als er een effectieve, algemeen inzetbare behandeling zou zijn. Ik heb daar zelf ook meer hoop op dan op een vaccin dat binnen korte tijd beschikbaar is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn Duits is te slecht om dit artikel kritisch te lezenquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:28 schreef polderturk het volgende:
Het medicijn Remdesivir is mogelijk een doorbraak.
Bij 125 patiënten was er een test uitgevoerd. Allen waren binnen een week genezen.
https://www.spiegel.de/wi(...)tter_impression=true
Ja, wel een effect, maar misschien minder sterk dan velen gehoopt hadden. Het is nog te kort om echt iets over te zeggen, maar vooralsnog is het meer een stabilisatie dan een daling, imo.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De stijging is gestopt en het aantal personen op IC daalt, dat lijkt me wel degelijk een effect.
Op de persconferentie in België werd gezegd dat België nu een R0 van 0.8 had, hoger dan Nederland en Duitsland, waar het 0.7 zou zijn.
Lang niet iedereen zal zomaar een vaccin willen gebruiken dat nog zo nieuw is, dus die besmettingen voorkom je toch niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan nog steeds de besmettingen houd, en je moet maar zien of de bijwerkingen niet te sterk zijn.
https://www.statnews.com/(...)onding-to-treatment/quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn Duits is te slecht om dit artikel kritisch te lezen
Ja. Alleen de kans op een elfstedentocht is nog klein de komende maanden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kunnen we al weer flierjeppen en kaatsen?
Nee maar dan kan je regelingen instellen waarbij grotere events, kroegen, etc enkel toegankelijk zijn voor ingeënte personenquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lang niet iedereen zal zomaar een vaccin willen gebruiken dat nog zo nieuw is, dus die besmettingen voorkom je toch niet.
Jep.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:26 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Erg goed stuk dit NRC stukje https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962
We zijn langzaam maar zeker onze economie de nek om aan het draaien. Dankzij Rutte en co.
Ja, was zelf ook al gaan zoeken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
https://www.statnews.com/(...)onding-to-treatment/
In het Engels
Ik hoop meer op common sense in de politiek.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Het zou inderdaad ook al een stuk schelen als er een effectieve, algemeen inzetbare behandeling zou zijn. Ik heb daar zelf ook meer hoop op dan op een vaccin dat binnen korte tijd beschikbaar is.
Er valt zo weinig over te zeggen. Misschien liggen de huidige IC patiënten er al wel weken. Ben vooral benieuwd hoeveel er van de IC zijn weggegaan. Kunnen we ergens lezen hoeveel nieuwe IC patiënten er elke dag bijkomen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, wel een effect, maar misschien minder sterk dan velen gehoopt hadden. Het is nog te kort om echt iets over te zeggen, maar vooralsnog is het meer een stabilisatie dan een daling, imo.
Het is inderdaad afschuwelijk. Onmenselijk ....quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gecondoleerd.
En voor wat het waard is: ik kan uit eigen ervaring vertellen dat iemand zien aftakelen door dementie niet bepaald een rooskleurig alternatief zou zijn.
Wat!?quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee maar dan kan je regelingen instellen waarbij grotere events, kroegen, etc enkel toegankelijk zijn voor ingeënte personen
Las net ergens dat er zo'n 20 per dag bijkomen en de uitstroom nu ongeveer 40 per dag is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:56 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Er valt zo weinig over te zeggen. Misschien liggen de huidige IC patiënten er al wel weken. Ben vooral benieuwd hoeveel er van de IC zijn weggegaan. Kunnen we ergens lezen hoeveel nieuwe IC patiënten er elke dag bijkomen?
ik las dat er vandaag 40 af waren gegaan en 20 bij gekomen, ik weet niet of ze dat iedere dag meldenquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:56 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Er valt zo weinig over te zeggen. Misschien liggen de huidige IC patiënten er al wel weken. Ben vooral benieuwd hoeveel er van de IC zijn weggegaan. Kunnen we ergens lezen hoeveel nieuwe IC patiënten er elke dag bijkomen?
Het effect is juist veel sterker. Men had gedacht de piek eind mei te hebben. Die lijken we nu dus gehad te hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, wel een effect, maar misschien minder sterk dan velen gehoopt hadden. Het is nog te kort om echt iets over te zeggen, maar vooralsnog is het meer een stabilisatie dan een daling, imo.
Vanwege de werking, neem ik aan dat de patiënten in een vroeg stadium Remdesivir (remmer dat RNA/virus replicatie voorkomt) moeten krijgen om werkzaam te zijn. In een verder gevorderd stadium, zal schade al dusdanig zijn dat de patiënt vooral overlijdt aan vermeerderend longvocht/ontsteking (met al of niet een superinfectie), laat staan uitzaaiingen daarvan naar andere organen (die dan uitvallen).quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:28 schreef polderturk het volgende:
Het medicijn Remdesivir is mogelijk een doorbraak.
Bij 125 patiënten was er een test uitgevoerd. Allen waren binnen een week genezen.
https://www.spiegel.de/wi(...)tter_impression=true
Of dit de wereld, laat staan ons nu op relatief korte termijn soelaas gaat beiden..... wordt afwachten.quote:artikel: https://www.statnews.com/(...)onding-to-treatment/
"... ... Reached by STAT, Mullane confirmed the authenticity of the footage but declined to comment further. In a statement, the University of Chicago Medicine said “drawing any conclusions at this point is premature and scientifically unsound.”
Jep! Als mensen zich weigeren te enten okee, maar dan willen ze vast wel even wat langer in lockdownquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:00 schreef _I het volgende:
[..]
Wat!?
Kroegen bezoeken met een medische verklaring?
Als je een werkend vaccin hebt, dan heb je toch controle? Dan hoef je toch geen bewijs meer mee?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep! Als mensen zich weigeren te enten okee, maar dan willen ze vast wel even wat langer in lockdown
Wellicht wil niet iedereen dat vaccin nemen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:04 schreef _I het volgende:
[..]
Als je een werkend vaccin hebt, dan heb je toch controle? Dan hoef je toch geen bewijs meer mee?
Of krijgt niet iedereen het?
Ik snap niet dat mensen die laatste jaren van het leven zo willen/moeten lijden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:00 schreef maily het volgende:
[..]
Het is inderdaad afschuwelijk. Onmenselijk ....
Of durven, omdat het in een zeer korte tijd is gebrouwen. Dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wellicht wil niet iedereen dat vaccin nemen?
Zeker. Mensen zijn gewoontedieren. Uiteindelijk valt iedereen vroeg of laat terug in zijn oude gedrag.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:20 schreef Qarrad het volgende:
Bij mij op de afdeling wilden ze wel weer "gezellig" meer op kantoor gaan werken. Ik heb gezegd dat ze dat zonder mij kunnen gaan doen. De maatregelen zijn van kracht en blijven van kracht (denk ik) Ik ben degene ben met onderliggende dingen die toch elke keer gevraagd wordt om toch even dit of dat omdat ik zo lekker dichtbij woon en dat kan ik redelijk veilig doen omdat het daar leeg is en dat gaat niet meer als ze daar weer kippenhokje willen spelen.
Bij veel mensen gaat het besef van urgentie snel omlaag nu is mijn ervaring.
Je bent ook niet verplicht hoor. Maar anders gelden voor jou gewoon de lockdown regels die nu ook al gelden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:21 schreef _I het volgende:
[..]
Of durven, omdat het in een zeer korte tijd is gebrouwen. Dat zou kunnen.
Verplichten om een medisch bewijs te tonen aan derden, geeft me niet echt warme gevoelens.
Die indruk heb ik ook. En jánken dat ze zullen doen als over een paar weken de cijfers weer stijgen omdat iedereen lakser wordtquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:20 schreef Qarrad het volgende:
Inzichten van een sociaal geograaf. Weer eens wat anders om te lezen! Verfrissend.quote:En die verklaring is, dat de verspreiding van dit virus bij uitstek door de lucht plaats vindt in min of meer gesloten ruimtes. Indringender dan op welke andere wijze dan ook.
De besmettingsvormen waarover we steeds in het nieuws horen, zouden misschien voor een RO van 1,1 a 1,2 kunnen zorgen. En maatregelen als Social Distancing en/of het dragen van mondbescherming zijn erop gericht om die onder de 1,0 te krijgen.
Vanuit de wetenschap is evenwel aangetoond dat mensen bij spreken, hoesten, niezen en zingen o.a. microdruppels (aerosols) uitscheiden, die veel langer in een ruimte blijven zweven en daarbij in contact komen met vrijwel alle mensen in die ruimte. Er hoeft maar één iemand te zijn die besmet is (en dat van zichzelf nog niet weet) en het is bingo.
(Helaas meenden de WHO en het RIVM tot voor kort, dat deze vorm van besmetting amper voorkomt)
Via wetenschappelijke experimenten is aangetoond dat:
Het effect van deze aerosols bij goede ventilatie veel kleiner is.
De aerosols lang blijven zweven bij lage luchtvochtigheid. Ze zweven het minst bij een luchtvochtigheid rond 6 g/kg (bij 20 graden is dat bij een relatieve luchtvochtigheid van 45%.
Boven dat niveau van 45% neemt de kans op besmetting weer toe. Maar boven 80% luchtvochtigheid en/of 30 graden wordt geen enkele besmetting via de lucht geconstateerd. (zie de onderstaande grafiek).
Maurice
Nee hoor, dat moeten we dan maar voor lief nemen. Tijd om het leven weer op te starten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook. En jánken dat ze zullen doen als over een paar weken de cijfers weer stijgen omdat iedereen lakser wordt
Het is echt een enorm groot gelul dat het "goed" gaat met het naleven van de maatregelen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:20 schreef Qarrad het volgende:
Bij mij op de afdeling wilden ze wel weer "gezellig" meer op kantoor gaan werken. Ik heb gezegd dat ze dat zonder mij kunnen gaan doen. De maatregelen zijn van kracht en blijven van kracht (denk ik) Ik ben degene ben met onderliggende dingen die toch elke keer gevraagd wordt om toch even dit of dat omdat ik zo lekker dichtbij woon en dat kan ik redelijk veilig doen omdat het daar leeg is en dat gaat niet meer als ze daar weer kippenhokje willen spelen.
Gaat niet gebeuren. Als we weer een flare up krijgen kan je eerder strengere maatregelen verwachten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moeten we dan maar voor lief nemen. Tijd om het leven weer op te starten.
Je snapt dat het allemaal om statistiek gaat en als dus 10% lekker naar de bouwmarkt gaat kutten nog steeds 90% dat niet doet en de maatregelen nog steeds heel veel effect hebben?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:27 schreef asco het volgende:
[..]
Het is echt een enorm groot gelul dat het "goed" gaat met het naleven van de maatregelen.![]()
Ik werk nog altijd met veel mensen, elke dag. Nee, geen supermarkt, ook geen bouwmarkt.
Je wil echt niet weten wat je meemaakt op een dag.
En hoe ouder, hoe "gekker".![]()
Ik ben dan ook echt benieuwd of de cijfers komende weken gaan stijgen.
En als dat niet het geval zou zijn kun je gerust alles opengooien want ik zie het elke dag dat mensen zich NERGENS aan houden.
moeilijke materie maar op deze manier doorgaan kan ook niet tenzij er zicht op een vaccin is binnen afzienbare tijdquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Als we weer een flare up krijgen kan je eerder strengere maatregelen verwachten.
Daarom is de kans op besmetting binnenshuis ook het grootst (dat is dan wel weer vermeld door het WHO, maar niet met die reden), de slechte ventilatie. Helemaal als je op een klein appartementje in een stadje in Zuid Europa woont, of in zo'n scheepshut waar alles potdicht zit.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:25 schreef _I het volgende:
[..]
Inzichten van een sociaal geograaf. Weer eens wat anders om te lezen! Verfrissend.
Dat vaccin is er niet volgende maand dus we gaan nog wel eventjes zo door.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
moeilijke materie maar op deze manier doorgaan kan ook niet tenzij er zicht op een vaccin is binnen afzienbare tijd
Sinds kort geloof ik daar niet meer in.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je snapt dat het allemaal om statistiek gaat en als dus 10% lekker naar de bouwmarkt gaat kutten nog steeds 90% dat niet doet en de maatregelen nog steeds heel veel effect hebben?
tot een vaccin er is houd je dit nooit vol en dan gaat het niet eens om mentaal maar economischquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vaccin is er niet volgende maand dus we gaan nog wel eventjes zo door.
Dan zal het weer enorm hebben geholpen. Het is al weken prachtig genoeg om veel naar buiten te gaan en de ramen open te zetten overdag.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daarom is de kans op besmetting binnenshuis ook het grootst (dat is dan wel weer vermeld door het WHO, maar niet met die reden), de slechte ventilatie. Helemaal als je op een klein appartementje in een stadje in Zuid Europa woont.
Geloof ik niet zo in, punt dat de keuze economie vs bejaarden wordt gemaakt komt steeds dichterbijquote:Op vrijdag 17 april 2020 17:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog 1-2 maanden zo verder en er rest geen andere keuze dan alles weer op te starten.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die keuze hadden ze allang in het voordeel van de economie moeten maken. Lang leven Zweden😍quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof ik niet zo in, punt dat de keuze economie vs bejaarden wordt gemaakt komt steeds dichterbij
quote:Tijdens de coronacrisis zijn ’fouten gemaakt’. „Ongetwijfeld”, dat erkent premier Rutte, nu Nederland al een paar maanden strijdt tegen het virus.
Om welke uitglijders het precies gaat, geeft hij daarbij niet aan. Wel spreekt de minister-president over verpleeghuizen en de thuiszorg waar later beschermingsmiddelen zoals mondkapjes beschikbaar kwamen dan in de ziekenhuizen.
Om welke uitglijders het precies gaat, geeft hij daarbij niet aan. Wel spreekt de minister-president over verpleeghuizen en de thuiszorg waar later beschermingsmiddelen zoals mondkapjes beschikbaar kwamen dan in de ziekenhuizen.
„Het is crisis en in een crisis is het onvermijdelijk dat er fouten worden gemaakt”, zegt Rutte over het uitgestippelde coronabeleid. Een ’evaluatie’ later moet volgens hem maar uitwijzen waar het precies mis is gegaan.
Inmiddels valt in de Haagse coulissen te beluisteren dat een parlementaire enquête over de corona-aanpak zal worden gedaan. Zelfs in het kabinet gaan betrokkenen ervan uit dat die er op een gegeven moment komt.
Goed opgemerkt om maar weer eens te herhalen voordat allerlei organisaties te horen krijgen dat ze hun beloften niet nakwamen. Dat geldt met name voor een WHO/RIVM die steeds modellen hanteerden en (terecht) de kans klein achtten dat het virus zich zo zou kunnen gaan verspreiden over de wereld.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je snapt dat het allemaal om statistiek gaat en als dus 10% lekker naar de bouwmarkt gaat kutten nog steeds 90% dat niet doet en de maatregelen nog steeds heel veel effect hebben?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nog 1-2 maanden zo verder en er rest geen andere keuze dan alles weer op te starten.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:50 schreef asco het volgende:
April/Mei dood en verderf
Mei/Juni afname/acceptatie
Juli "We moeten door" (iets in die trant)
Was dat niet nog voordat alle huidige maatregelen getroffen waren?quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het effect is juist veel sterker. Men had gedacht de piek eind mei te hebben. Die lijken we nu dus gehad te hebben.
Daarom terrassen open.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:25 schreef _I het volgende:
[..]
Inzichten van een sociaal geograaf. Weer eens wat anders om te lezen! Verfrissend.
"Waar later beschermingsmiddelen beschikbaar kwamen"quote:
Ik verwacht ook een parlementaire enquete, maar ja... "Met de kennis van nu..." enzo...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |