Geen dreiging maar amper dalingquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:43 schreef influcted het volgende:
[..]
Dat doet het toch ook? Iig geen stijging
Ok en in hoeverre hoor je van collega ziekenhuizen/instellingen dat ze daar nog wel op hun tenen lopen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zeer positief, ik ben erg voor het open gooien van de scholen en het versoepelen van de maatregelen waar de wetenschap dat verantwoord acht. Door het vergrote testbeleid kunnen we nu kleine verschillen in reproductiegetal en besmetting veel eerder monitoren en daar dan weer op ingrijpen.
Al ben ik wel voor het afgelasten van massa-evenementen voor heel het jaar 2020, of tot er een vaccin is. Als je kijkt wat een toestroom enkele asymptomatische patiënten bij carnaval kunnen veroorzaken, kan ik me niet voorstellen dat dat over een paar maanden een ander effect heeft.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kijk jij aan tegen eventuele versoepeling van maatregelen?
Boot campers in het Vondelpark en tokkies in Almere.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat gebeurt daar in Flevoland en Noord-Holland?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat om het aantal nieuwe meldingen.
umm in zo'n crisis heb je altijd wel wat opnames, maar dat het daalt betekent dat je een soort van controle kunt hebben op dit virus (heeft die governeur Cuomo van new york ook wel gelijk in vind ik)quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is al flink gedaald natuurlijk. Het kan best dat dit aantal het aantal is wat je krijgt als maatregelen effect hebben. Maatregelen hoeven niet te beteken dat je aantal opnames naar 0 gaat. Dat is pas bij een totale lockdown lijkt mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Testen heeft niets te maken met ziekenhuisopnamen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee er wordt gewoon meer getest (de afgelopen week dus - snel geteld - zo'n 45.000 mensen getest)
In het ziekenhuis bijzonder weinig, maar denk niet dat dat representatief is voor de zorg in Nederland. Denk dat ze in de thuis- en verpleeghuiszorg heel wat meer op hun tenen moeten lopen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ok en in hoeverre hoor je van collega ziekenhuizen/instellingen dat ze daar nog wel op hun tenen lopen?
Welke regio zat jij ook alweer?quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In het ziekenhuis bijzonder weinig, maar denk niet dat dat representatief is voor de zorg in Nederland. Denk dat ze in de thuis- en verpleeghuiszorg heel wat meer op hun tenen moeten lopen.
Even een bericht vanuit uit het hoge noorden waar ik woon.Inmiddels is het hier weer de normale dagelijkse gang. snelwegen zijn sochtends weer drukker,(meer) mensen gaan er weer op uit...Kan wel zeggen dat op de gesloten branches,en nieuwe regels na hier allles weer aardig normaal isquote:GGD Fryslân: weer 3 doden in Friesland
Publicatie:
vr 17 april 2020 14.28 uur
LEEUWARDEN - Er zijn vrijdag opnieuw drie doden gemeld in Friesland ten gevolge van het coronavirus. Dat heeft de GGD Fryslân bekendgemaakt. In totaal zijn er nu 40 Friezen overleden door Covid-19.
Er zijn in de afgelopen 24 uur 18 mensen positief getest op het virus. Hiermee zijn er nu in totaal 418 Friezen positief getest. Het aantal opnames in ziekenhuizen daalde van 75 naar 64 bedden.
Zeg ik liever niet omdat ik hier best vaak informatie post over IC bezetting en ziekenhuisprotocollen, dus probeer mezelf een beetje onder de radar te houden voor mensen die mij evt. herkennen. In zit in ieder geval in een midden-regio, niet het hardst geraakt, maar ook zeker niet het zachtst.quote:
Pas als je alle ziekenhuisopnamen test.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:45 schreef Markesh het volgende:
[..]
Testen heeft niets te maken met ziekenhuisopnamen.
twitter:ME_Valentijn twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 14:29:03@rivm Based on preliminary CBS data, it looks like excess deaths have potentially leveled off at around 2135 per week. That works out to 305 deaths per day, or 9150 excess deaths per month. Excess deaths will total 111,325 if we stay at this level for a year. This is not satisfactory. https://t.co/AYlhawlBQE reageer retweet
Dit kan ik bevestigen. Dagelijks naar Leeuwarden en gestaag neemt het aantal auto's op de weg toe.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Even een bericht vanuit uit het hoge noorden waar ik woon.Inmiddels is het hier weer de normale dagelijkse gang. snelwegen zijn sochtends weer drukker,(meer) mensen gaan er weer op uit...Kan wel zeggen dat op de gesloten branches,en nieuwe regels na hier allles weer aardig normaal is
Kunnen we al weer flierjeppen en kaatsen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Even een bericht vanuit uit het hoge noorden waar ik woon.Inmiddels is het hier weer de normale dagelijkse gang. snelwegen zijn sochtends weer drukker,(meer) mensen gaan er weer op uit...Kan wel zeggen dat op de gesloten branches,en nieuwe regels na hier allles weer aardig normaal is
Ik vindt het altijd bijzonder dat iemand die serieus en betrouwbaar probeert over te komen een lijn tussen twee punten trekt, en die vervolgens een jaar door trekt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:49 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ME_Valentijn twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 14:29:03@:rivm Based on preliminary CBS data, it looks like excess deaths have potentially leveled off at around 2135 per week. That works out to 305 deaths per day, or 9150 excess deaths per month. Excess deaths will total 111,325 if we stay at this level for a year. This is not satisfactory. https://t.co/AYlhawlBQE reageer retweet
Dat meen je hoop ik echt ?quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zeer positief, ik ben erg voor het open gooien van de scholen en het versoepelen van de maatregelen waar de wetenschap dat verantwoord acht. Door het vergrote testbeleid kunnen we nu kleine verschillen in reproductiegetal en besmetting veel eerder monitoren en daar dan weer op ingrijpen.
Het ging mij meer om als bronvermelding voor het plaatje, maar die opmerking over 111.325 doden slaat inderdaad nergens op zo.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:51 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik vraag me dan altijd af wanneer iemand die serieus en betrouwbaar probeert over te komen een lijn tussen twee punten trekt, en die vervolgens een jaar door trekt.
"Benzine was vorige week 1,65 en deze week 1,43, dus over een jaar krijgen we allemaal geld toe"
Precies. Tel daarbij op het schrikbarend hoge aantal aan mensen dat op de één of andere manier denkt om recht te hebben op hun verzetje ook al voelen ze zich niet fit en bewust bij de Toppers zou gaan staan hossen met blafhoest...quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Al ben ik wel voor het afgelasten van massa-evenementen voor heel het jaar 2020, of tot er een vaccin is. Als je kijkt wat een toestroom enkele asymptomatische patiënten bij carnaval kunnen veroorzaken, kan ik me niet voorstellen dat dat over een paar maanden een ander effect heeft.
Ah, begrijpelijkquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zeg ik liever niet omdat ik hier best vaak informatie post over IC bezetting en ziekenhuisprotocollen, dus probeer mezelf een beetje onder de radar te houden voor mensen die mij evt. herkennen. In zit in ieder geval in een midden-regio, niet het hardst geraakt, maar ook zeker niet het zachtst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |