sowieso, geen contactsporten he. En vergeet skûtsje silen nietquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kunnen we al weer flierjeppen en kaatsen?
Of gewoon een vet-tax, zodat mensen niet gestraft worden om te dik te zijn, maar gestimuleerd worden om gezond te kopen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:58 schreef VacaLoca het volgende:
Het wordt na deze crisis ook wel tijd voor een obesitas-tax. Ben je zonder goede onderliggende medische reden obese dan betaal je bij medische hulp 10.000 eigen risico.
Laten we beginnen met een dikkerdjesverbod in de horecaquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:58 schreef VacaLoca het volgende:
Het wordt na deze crisis ook wel tijd voor een obesitas-tax. Ben je zonder goede onderliggende medische reden obese dan betaal je bij medische hulp 10.000 eigen risico.
Interessante analyse. Ik zie ook steeds meer filosofen die het betrekken op onze onwil om de sterfelijkheid (en vergankelijkheid) van ons bestaan te onderkennen. Het idee dat alle doden zoveel mogelijk voorkomen moeten worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962
Interessant artikel wat gaat over een econoom. Die voor de EU een rapport heeft geschreven over de economische gevolgen van een pandemie voor de EU.
Hij spreekt al over 'Zelfmoord' mbt onze reactie erop.
Hoe kom je op die 5% oversterfte?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessante analyse. Ik zie ook steeds meer filosofen die het betrekken op onze onwil om de sterfelijkheid (en vergankelijkheid) van ons bestaan te onderkennen. Het idee dat alle doden zoveel mogelijk voorkomen moeten worden.
Je ziet het ook aan de reacties m.b.t. het aantal dagelijks gerapporteerde doden. Terwijl we, met alle respect, vooralsnog hooguit op 5% oversterfte zitten. En tegen welke prijs is de vraag.
En het idee om mensen te offeren voor de economie beangstigt mij ook. Ondanks dat het misschien wel helemaal geen tegenstelling is en zouden we juist heel veel mensen redden door de economie (en alle bijkomstige bedrijvigheid) te redden.
Laten we dit ook even door trekken naar rokers, drinkers en drugs gebruikers?quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:58 schreef VacaLoca het volgende:
In een normaal jaar sterven er 150.000 mensen. Als je dat afzet tegen de huidige (absolute) oversterfte kom je op ongeveer 5%.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hoe kom je op die 5% oversterfte?
Is het niet makkelijk om de oversterfte van een paar weken te vergelijken met die van een heel jaar, en dan af te doen als slechts 5%?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een normaal jaar sterven er 150.000 mensen. Als je dat afzet tegen de huidige (absolute) oversterfte kom je op ongeveer 5%.
Dat terwijl ze in Zweden straks ook die kant op gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:56 schreef JANdeDERDE het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962
Interessant artikel wat gaat over een econoom. Die voor de EU een rapport heeft geschreven over de economische gevolgen van een pandemie voor de EU.
Hij spreekt al over 'Zelfmoord' mbt onze reactie erop.
https://www.euronews.com/(...)aths-hit-record-highquote:Swedish government granted special powers to curb coronavirus outbreak
MPs in Sweden have given the government extra powers to curb the rising COVID-19 death toll in the country.
The government will be able to approve bills related to the health emergency - for examples closing businesses and schools - without having to go through parliament first.
It will only be allowed in relation to urgent matters, with parliament still retaining the right to revoke any of the government measures taken with such system.
These new temporary powers were approved by parliament on Thursday (April 16) and will be in place from Saturday, April 18, until June 30.
Makkelijk? Wellicht. Ik zie het vooral als een pragmatische blik op de vraag hoe groot het probleem nou daadwerkelijk is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:03 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Is het niet makkelijk om de oversterfte van een paar weken te vergelijken met die van een heel jaar, en dan af te doen als slechts 5%?
drinkers als in alcoholisten of ook diegene die wekelijks eens een biertje pakt? Verder: primaquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Laten we dit ook even door trekken naar rokers, drinkers en drugs gebruikers?
Ja, dit. Vorige week alleen al 2000 doden meer dan normaal.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef Jane het volgende:
Bizar om te zien hoe sommigen hier jubelen en het hebben over opheffen van de maatregelen, terwijl de cijfers eigenlijk alleen nog maar een afvlakking laten zien. Ik vroeg het in een ander topic ook al, maar kijken mensen wel eens naar de vergelijking met andere landen? Nederland doet het echt helemaal niet goed. Het enige dat we op dit moment lijken te bereiken is dat het 'stabiel slecht' is.
Je ziet toch zelf wel in dat het pas eerlijk is om de cijfers van één heel jaar te vergelijken met de cijfers van een ander heel jaar. Niet van een paar weken met een veelvoud hiervan. Pure cijfermanipulatie.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Makkelijk? Wellicht. Ik zie het vooral als een pragmatische blik op de vraag hoe groot het probleem nou daadwerkelijk is.
En voor de duidelijkheid, ik heb het met name over de sterftecijfers; niet over de zorgcapaciteit.
De bericht die je wist dat zou komenquote:Burgemeesters willen verbod op betaald voetbalwedstrijden
Feyenoord komt mogelijk tot minimaal 1 september niet meer in actie. Burgemeesters willen een verbod op grote evenementen en daar vallen voetbalwedstrijden ook onder. Vandaag is er overleg geweest tussen de veiligheidsregio's en het kabinet. Het verbod moet minimaal gelden tot 1 september en er wordt zelf gesproken over 1 oktober.
Volgens politiek verslaggever Ron Fresen van de NOS kan het kabinet eigenlijk niet om dit advies van de burgemeesters heen. "De veiligheidsregio's en de burgemeesters spelen een cruciale rol in het overleg over deze crisis en bovendien zijn de gemeenten verantwoordelijk voor de evenementen. Als zij dit signaal nu zo duidelijk afgeven, ligt het voor de hand dat het kabinet volgt.''
Nah, als mensen vet vreten maar daarna het eraf lopen met hardlopen dan laat ze lekker. Obese zijn zonder gebruik van zorgsysteem ook prima, maar als ze in ziekenhuis komen waarbij hun gewicht een factor speelde dan dus op die behandeling een sterk verhoogd eigen risico.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Of gewoon een vet-tax, zodat mensen niet gestraft worden om te dik te zijn, maar gestimuleerd worden om gezond te kopen.
Uiteindelijk is stabiel slecht natuurlijk wel de nieuwe normaal totdat we een vaccin hebben. Maar het plaatje hierboven laat wel de stille ramp in verzorgingshuizen goed zien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef Jane het volgende:
Bizar om te zien hoe sommigen hier jubelen en het hebben over opheffen van de maatregelen, terwijl de cijfers eigenlijk alleen nog maar een afvlakking laten zien. Ik vroeg het in een ander topic ook al, maar kijken mensen wel eens naar de vergelijking met andere landen? Nederland doet het echt helemaal niet goed. Het enige dat we op dit moment lijken te bereiken is dat het 'stabiel slecht' is.
Reken die anders nog even na met die 111.000 doden die ons te wachten staan (zie boven).quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Je ziet het ook aan de reacties m.b.t. het aantal dagelijks gerapporteerde doden. Terwijl we, met alle respect, vooralsnog hooguit op 5% oversterfte zitten. En tegen welke prijs is de vraag.
Joepie Corona is voorbijquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een normaal jaar sterven er 150.000 mensen. Als je dat afzet tegen de huidige (absolute) oversterfte kom je op ongeveer 5%.
Welke andere landen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef Jane het volgende:
Prima.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Laten we dit ook even door trekken naar rokers, drinkers en drugs gebruikers?
Ik gebruik niet voor niets het woord "vooralsnog".quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Je ziet toch zelf wel in dat het pas eerlijk is om de cijfers van één heel jaar te vergelijken met de cijfers van een ander heel jaar. Niet van een paar weken met een veelvoud hiervan. Pure cijfermanipulatie.
opheffen van enkele maatregelen ja. We kunnen niet eeuwig zo doorgaan natuurlijk. IC capaciteit is mogelijk over paar weken op het oude niveau.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:01 schreef Jane het volgende:
quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik gebruik niet voor niets het woord "vooralsnog".
quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie vooral mensen die heel selectief shoppen in cijfers de literatuur om hun punt te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |