abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:25:05 #226
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192668365
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:53 schreef Jane het volgende:
De maatregelen gelden inmiddels al een maand en desondanks is er nauwelijks een echte daling zichtbaar. Ik wil de jubelstemming niet verpesten, maar dat is geen goed nieuws.
Dat zijn ook mijn gedachten
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:25:39 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192668376
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Minder risico dan een bezoek aan de supermarkt of gewoon over straat lopen lijkt me.
het zal meer zijn om niet te discrimineren naar andere sporten toe denk ik, golf zou ook makkelijk moeten kunnen maar dan krijg je weer dat de elite meer privileges heeft etc.
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:26:22 #228
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192668387
quote:
De maatregelen gelden inmiddels al een maand en desondanks is er nauwelijks een echte daling zichtbaar. Ik wil de jubelstemming niet verpesten, maar dat is geen goed nieuws.
Je ziet eigenlijk geen verschil tussen landen met strenge en minder strenge regels.

Ergo: gooi de kroegen maar weer open.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192668392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat er naast het omt ook eens naar andere adviseurs geluisterd gaat worden, zodat er langzaam een exit strategie ontwikkeld kan worden en dit soort onderkoninkjes hun mond gaan leren houden:

https://www.nu.nl/coronav(...)ker-1-september.html

Want alle burgemeesters zijn zeker medisch afgestudeerd ofso?

Middel wordt erger dan de kwaal.
De politiek waren kneuzen toen we er in gingen met hun trage reactie en weggeven van medisch materiaal wat later keihard nodig was en nu maken ze de maatschappij meer kapot dan het virus ooit zelf had kunnen doen.

Erg goed stuk dit NRC stukje https://www.nrc.nl/nieuws(...)verreageren-a3996962

We zijn langzaam maar zeker onze economie de nek om aan het draaien. Dankzij Rutte en co.
pi_192668394
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:23 schreef Jane het volgende:
Rutte weet dat het nog helemaal niet goed gaat, maar probeert ook nog steeds om geen paniek te veroorzaken.

Gevolg is dat velen nu helemaal in verwarring raken, want "Het gaat toch goed?". B-)
Mwhaah meer indenken straks voor de economische crisis, kan hij zeggen dat hij alles er aan heeft gedaan om het te voorkomen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:27:27 #231
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192668403
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Je ziet eigenlijk geen verschil tussen landen met strenge en minder strenge regels.

Ergo: gooi de kroegen maar weer open.
dat lees ik 5x per dag van jou, begin een thuis kroeg ofzo
pi_192668422
Het medicijn Remdesivir is mogelijk een doorbraak.

Bij 125 patiënten was er een test uitgevoerd. Allen waren binnen een week genezen.

https://www.spiegel.de/wi(...)tter_impression=true
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:29:00 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192668431
Early peek at data on Gilead coronavirus drug suggests patients are responding to treatment
https://www.statnews.com/(...)onding-to-treatment/
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:31:32 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192668462
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat lees ik 5x per dag van jou, begin een thuis kroeg ofzo
Dat is eigenlijk best een goed idee!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:34:33 #235
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192668507
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:25 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Laat mensen toch hopen zeg. In je laatste posts ben je alleen pessimistisch aan het doen. :')
Ik hoop ook weer snel naar het zwembad te kunnen, maar ik weet dat dat niet erg realistisch is.

Hoe strenger de maatregelen nu, des te sneller je straks weer dingen kunt doen. Dat is natuurlijk de paradox. Dat is ook de reden dat ik hoop dat de maatregelen niet versoepeld worden.

Ik denk ook dat het zou helpen als ze wat duidelijker zouden maken dat de situatie nog helemaal niet goed is en dat het effect van de maatregelen misschien zelfs wel een beetje teleurstellend is. Dat is misschien geen blijde boodschap, maar het helpt wel om mensen in te laten zien dat dit nog wel even gaat duren.

Het was misschien anders geweest als ze de uitbraak in de kiem hadden kunnen smoren, zoals in sommige andere landen wel gelukt lijkt(!) te zijn (Noorwegen, Denemarken, etc), maar aan die conclusie heb je nu even niets.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192668529
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik hoop ook weer snel naar het zwembad te kunnen, maar ik weet dat dat niet erg realistisch is.

Hoe strenger de maatregelen nu, des te sneller je straks weer dingen kunt doen. Dat is natuurlijk de paradox. Dat is ook de reden dat ik hoop dat de maatregelen niet versoepeld worden.

Ik denk ook dat het zou helpen als ze wat duidelijker zouden maken dat de situatie nog helemaal niet goed is en dat het effect van de maatregelen misschien zelfs wel een beetje teleurstellend is. Dat is misschien geen blijde boodschap, maar het helpt wel om mensen in te laten zien dat dit nog wel even gaat duren.

Het was misschien anders geweest als ze de uitbraak in de kiem hadden kunnen smoren, zoals in sommige andere landen wel gelukt lijkt(!) te zijn (Noorwegen, Denemarken, etc), maar aan die conclusie heb je nu even niets.
Jep net zoals Belgie, Spanje, Frankrijk en Italie.
Doen ook even de complete lockdown, zijn we er over een week vanaf.
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:38:14 #237
1986 Jane
pi_192668578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook landen waar de uitbraak allang een feit was voordat men het doorhad, ja.

Ik begrijp niet wat je wilt bewijzen door landen te noemen waar het ook niet goed gaat/gegaan is. Die landen zitten er ook nog wel een tijdje mee opgescheept, inderdaad.
pi_192668598
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Zo lang er geen vaccin is zijn we hier niet van af. Dan ligt een tweede uitbraak altijd op de loer. Vooral zonder een degelijk exit strategie.
pi_192668606
Ik zie steeds meer mensen de 1,5m overboord gooien. Als het zo halfbakken wordt nageleefd kunnen we net zo goed de maatregelen schrappen.
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:40:16 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192668610
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Ook landen waar de uitbraak allang een feit was voordat men het doorhad, ja.

Ik begrijp niet wat je wilt bewijzen door landen te noemen waar het ook niet goed gaat/gegaan is. Die landen zitten er ook nog wel een tijdje mee opgescheept, inderdaad.
Iedereen lijkt te ontkennen dat Spanje een tijd lang in ontkenningsfase zat idd, waarbij grote evenementen gewoon door gingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192668619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je beseft neem ik aan dat we het als Nederland helemaal zo slecht nog niet doen - beter dus alle bovenstaande landen en we (al is dit geen race) waarschijnlijk sneller af kunnen schalen als we het met z'n allen nog even langer vol houden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192668632
Juist die 1.5 meter is nog wel het minst lastige, dat het hier al verpest word zegt genoeg.
Als iedereen er zich ook netjes aan houd kunnen we ook weer groepen toestaan, bijvoorbeeld in het park, maar wel met afstand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:42:40 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192668651
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Zo lang er geen vaccin is zijn we hier niet van af. Dan ligt een tweede uitbraak altijd op de loer. Vooral zonder een degelijk exit strategie.
Medicatie is beter en wrs eerder beschikbaar. Op vaccin wachten.... dat duurt echt veel te lang.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:43:09 #244
1986 Jane
pi_192668660
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde niet dat we er dan vanaf zijn. Ik bedoelde dat als je pas over versoepeling van sommige (niet alle) maatregelen kunt gaan denken als je het onder controle hebt. D.w.z. veel testen, contactonderzoek doen, in quarantaine plaatsten enz. Dat is ook precies wat De Jonge m.b.v. die apps gaat proberen te doen natuurlijk. Alleen op dit moment is er nog helemaal geen sprake van onder controle hebben.
pi_192668664
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:42 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Medicatie is beter en wrs eerder beschikbaar. Op vaccin wachten.... dat duurt echt veel te lang.
Dat is de hoop. Maar lang niet alle virusinfecties hebben effectieve medicatie.
pi_192668685
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde niet dat we er dan vanaf zijn. Ik bedoelde dat als je pas over versoepeling van sommige (niet alle) maatregelen kunt gaan denken als je het onder controle hebt. D.w.z. veel testen, contactonderzoek doen, in quarantaine plaatsten enz. Dat is ook precies wat De Jonge m.b.v. die apps gaat proberen te doen natuurlijk. Alleen op dit moment is er nog helemaal geen sprake van onder controle hebben.
Ik weet niet of die strategie in Nederland realistisch en haalbaar is. De GGD's hebben daar veel te weinig capaciteit voor. Die gaven de contactenonderzoeken al na een week op.
pi_192668690
quote:

[..]

Het probleem is dat je dan nog steeds de besmettingen houd, en je moet maar zien of de bijwerkingen niet te sterk zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192668698
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

het zal meer zijn om niet te discrimineren naar andere sporten toe denk ik, golf zou ook makkelijk moeten kunnen maar dan krijg je weer dat de elite meer privileges heeft etc.
Dat zal het wel zijn idd. Jammer, geef er zelf geen fuck om maar ik gun iedereen zijn potje tennis.

Zou er heel wat voor over hebben om zelf weer eens naar de sportschool te kunnen. Had je me dat anderhalve maand geleden verteld dan had ik je uitgelachen, ging altijd met frisse tegenzin :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:45:06 #249
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192668700
quote:
De stijging is gestopt en het aantal personen op IC daalt, dat lijkt me wel degelijk een effect.
Op de persconferentie in België werd gezegd dat België nu een R0 van 0.8 had, hoger dan Nederland en Duitsland, waar het 0.7 zou zijn.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 17 april 2020 @ 16:45:53 #250
1986 Jane
pi_192668717
quote:

[..]

Het zou inderdaad ook al een stuk schelen als er een effectieve, algemeen inzetbare behandeling zou zijn. Ik heb daar zelf ook meer hoop op dan op een vaccin dat binnen korte tijd beschikbaar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')