Probeer dan voor de gein eerst eens die vleesimitatiesquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:43 schreef Friday12 het volgende:
Ben altijd wel benieuwd of vegan eten mij aanspreekt! Zou het boek graag willen winnen om het te proberen
Ja dat lijkt mij dus nietsquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Probeer dan voor de gein eerst eens die vleesimitatieshet zal je versteld doen staan.
Zoals welke? Heb je een voorbeeld?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Was ooit ook mijn gedachte. Je moet even losbreken van die vooringenomenheid.
Ik ben zelf ook nog maar een amateur, maar de kipstuckjes van de vegetarische slager en de kaasschnitzels van Vales bevielen mij bijvoorbeeld al prima. De veganistische speckreepjes van de vegetarische slager zijn prima voor de stamppot, maar bak ze er wel los naast ivm verlies van textuur.quote:
ja lekker!quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:59 schreef Arizona het volgende:
Ik ken maar één (heerlijk) veganistisch recept en ben benieuwd naar dit boek!
Mijn recept:
Groene Groentensoep
- 1 ui
- 1 courgette
- 400 gram verse spinazie
- 1 prei
- 2 groentebouillonblokjes
- teentje knoflook
- scheutje olijfolie
- eventueel lente-uitjes
Gesnipperde ui fruiten in een beetje olijfolie, fijngesneden knoflook erbij. Gesneden prei, gesneden courgette toevoegen en eventjes zacht mee laten garen. Spinazie erbij, ongeveer 400 ml water erbij en de bouillonblokjes. Niet teveel water, je kunt beter na het pureren nog wat extra toevoegen als de soep te dik is.
Kwartiertje laten pruttelen, pureren met de staafmixer en klaar!
Eventueel wat fijngesneden lente-uitjes eroverheen.
Ondanks dat jij hem toch al hebt, is het knap lullig dat crew niet mee mag doen. Ik snap het willen voorkomen van belangenverstrengeling wel, maar crew zou eigenlijk niet uitgesloten moeten worden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:03 schreef Guppy het volgende:
Ik heb dit boek (en de twee opvolgers) en het is een aanrader
En ik mag toch niet meedoen
Maar we krijgen er zoveel voor terugquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ondanks dat jij hem toch al hebt, is het knap lullig dat crew niet mee mag doen. Ik snap het willen voorkomen van belangenverstrengeling wel, maar crew zou eigenlijk niet uitgesloten moeten worden.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:22 schreef Guppy het volgende:
[..]
Maar we krijgen er zoveel voor terug![]()
Nee, dat is de discussie niet hoorhet is een heel tot boek en dus vooral meedoen met deze winactie!
quote:Thaise gele curry met rode linzen en groenten
Ingrediėnten:
2 eetlepels Thaise gele currypasta (let op dat er geen garnalen in zitten)
200 ml kokosmelk
300 ml heet water
150 gram gespleten rode linzen, gewassen
400 gram Thaise roerbakgroenten
1 rode paprika
200 gram champignons
Bereiding:
Verwarm een grote wok of hapjespan. Roer de currypasta, kokosmelk en water door elkaar in de pan en breng zachtjes aan de kook. Voeg de rode linzen toe en kook 10 minuten met de deksel op de pan. Snijd intussen de paprika in dunne reepjes en de champignons in plakjes. Roer de Thaise groenten, paprika en champignons door de linzen. Voeg zo nodig nog wat water toe (de groenten moeten rijkelijk bedekt zijn met saus).
Kook nog ongeveer 6 minuten met de deksel op de pan tot alles beetgaar is.
Tip: Lekker met rijst of brood en verse platte peterselie of koriander
Kaassoufflé is vegetarisch, niet veganistischquote:Op dinsdag 14 april 2020 20:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Beste start voor beginnende vegans:
Patatje pinda met een kaas soufflé
inderdaad. Nasibal wel goed?quote:Op woensdag 15 april 2020 07:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kaassoufflé is vegetarisch, niet veganistisch![]()
Hoef het boek niet te winnen, maar voor niet-veganisten zal het interessant zijn omdat er andere kooktechnieken worden gebruikt dan je gewoonlijke, en dan leer je meer smaken kennen
Kijk eens twee posts boven jequote:Op woensdag 15 april 2020 12:47 schreef Lange_Lans het volgende:
Benieuwd of er recepten voor de airfryer in staan.
@:Caland
Een vega kapsalon (of 2) zou ik ook wel beschreven willen zien.
@:onlogisch
WTF.quote:
Ja, alleen is kaas niet vegan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Beste start voor beginnende vegans:
Patatje pinda met een kaas soufflé
Sterker nog, kaas is eigenlijk niet eens vegetarischquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protčge moi de mes désirs.
Die heb ik opgeslagen.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:41 schreef papert het volgende:
Ik zou dit boek leuk vinden om te winnen, maar ik vind het sowieso leuk dat er aandacht is voor vegan/vegetarisch koken. En het is natuurlijk het beste als zoveel mogelijk mensen dit doen.
Dus heb ik liever dat iemand anders hem wint ;-)
Bij deze wel een veganistisch recept, wat makkelijk om te maken is, gezond, en goedkoop.
Ik vind het ook nog heel lekker.
https://www.smulweb.nl/recepten/1425374/Chakalaka-zuid-afrikaans
Waaaah wat tofquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
*tromgeroffel*
De winnaar is @:ElviVan harte gefeliciteerd.
Stuur je adres naar mij, dan stuur ik het door naar Kosmos. Zij zorgen dat het boek naar je toe komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |