Ik snap jouw reactie op de reactie van dellipder op mij even niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:44 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Je snapt het niet. En ik ga je het ook niet uitleggen. Je doet met je aanwezigheid weinig mensen plezier, sorry.
Dit soort uitspraken zie ik graag feitelijk toegelicht en onderbouwd. Heb je bronmateriaal of statistieken om dit te kunnen staven? Of is het gewoon een onderbuik-uitspraak?quote:Op woensdag 8 april 2020 23:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die bevolkingsgroepen hebben ook niet zoveel met de 'autoriteiten' en hun adviezen.
Klopt. De dertien weken is nog niet definitief. En de Stimilus bill is een tijdelijke maatregel, maar ik had begrepen dat er gepitched wordt voor een payroll taxcut. Het idee daarmee is om de loonbelasting voor de rest van het jaar op 0% te zetten. Ik vind het goede maatregelen en als alle ideeën ook nog eens bipartisan steun opleveren dan is het bijzonder gunstig voor de gewone man/vrouw. Dit kunnen ze goed gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef Salina het volgende:
Nou zitten jullie flink te discussiëren en niemand die de moeite neemt om een nieuw deel te openen. Potverdorie mensen.
[..]
Ik snap jouw reactie op de reactie van dellipder op mij even niet.
Heb je het verkeerde gequote?
#dellipder: ja, extra werkloosheidsgelden zo te zien, en ze willen de duur van de werkloosheidsuitkeringen met 13 weken verhogen, maar dat is nog niet definitief las ik?
Wel goede maatregelen op zich.
Naar mijn idee had het congres beter in kunnen zetten op het voorkomen van werkloosheid. Zo'n steuntje de rug is natuurlijk leuk en meer dan welkom, maar je baan kwijtraken is niet alleen vernietigend vanwege het feit dat je je inkomen kwijtraakt. Het brengt ook een hoop onzekerheid en lusteloosheid met zich mee en dat is niet bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Klopt. De dertien weken is nog niet definitief. En de Stimilus bill is een tijdelijke maatregel, maar ik had begrepen dat er gepitched wordt voor een payroll taxcut. Het idee daarmee is om de loonbelasting voor de rest van het jaar op 0% te zetten. Ik vind het goede maatregelen en als alle ideeën ook nog eens bipartisan steun opleveren dan is het bijzonder gunstig voor de gewone man/vrouw. Dit kunnen ze goed gebruiken.
Yellow man bad?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, da's tegenwoordig helemaal hip in Trumpland, je moet het over China's fouten hebben en niet over hoe Trump's aanpak de zaken verergerd. Want als Trump iets fout doet, ligt dat aan China en natuurlijk nooooooit aan hemzelf.
Wat heeft een werkeloze zonder inkomsten aan een belastingsreductie tot 0%.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Klopt. De dertien weken is nog niet definitief. En de Stimilus bill is een tijdelijke maatregel, maar ik had begrepen dat er gepitched wordt voor een payroll taxcut. Het idee daarmee is om de loonbelasting voor de rest van het jaar op 0% te zetten. Ik vind het goede maatregelen en als alle ideeën ook nog eens bipartisan steun opleveren dan is het bijzonder gunstig voor de gewone man/vrouw. Dit kunnen ze goed gebruiken.
Dit laatste ben ik eens. Daarom maakte ik een opmerking over een reactie dat ik helemaal niet sjiek vind. Voorkomen van werkloosheid klinkt nobel, maar hele bedrijfssectoren, zoals horeca, luchtvaart zijn lamgelegd. Het midden- en kleinbedrijf zullen aannemelijk gezien bij weinig omzet de kosten proberen laag te houden en dan is meestal het personeel het haasje. Met andere woorden de realiteit is weerbarstiger dan een wens. Bovendien is de situatie al verder dan deze betrachting.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn idee had het congres beter in kunnen zetten op het voorkomen van werkloosheid. Zo'n steuntje de rug is natuurlijk leuk en meer dan welkom, maar je baan kwijtraken is niet alleen vernietigend vanwege het feit dat je je inkomen kwijtraakt. Het brengt ook een hoop onzekerheid en lusteloosheid met zich mee en dat is niet bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid.
Tsja, ons is het ook gelukt. Meerdere vrienden van mij werken in de horeca en die behouden stuk voor stuk hun baan met dank aan de maatregelen die zijn getroffen door ons kabinet.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:37 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit laatste ben ik eens. Daarom maakte ik een opmerking over een reactie dat ik helemaal niet sjiek vind. Voorkomen van werkloosheid klinkt nobel, maar hele bedrijfssectoren, zoals horeca, luchtvaart zijn lamgelegd. Het midden- en kleinbedrijf zullen aannemelijk gezien bij weinig omzet de kosten proberen laag te houden en dan is meestal het personeel het haasje. Met andere woorden de realiteit is weerbarstiger dan een wens. Bovendien is de situatie al verder dan deze betrachting.
Het idee is dat met het stimilus pakket mensen en bedrijven de draad weer kunnen oppakken zodra alle corona-gerelateerde maatregelen worden versoepeld en het dagelijkse leven weer kan worden opgepakt. Dan gaan mensen reizen, uit eten, kleding kopen, et cetera.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft een werkeloze zonder inkomsten aan een belastingsreductie tot 0%.
Ik heb een heel aantal docu's gezien en het waren regelmatig afro's in armoede. Maar de mensen in die docu's eten gewoon zo ongezond. Elke dag fastfood. Liters cola etc etc. Geen beweging, alles met de auto.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat kan betrekking hebben op het economische aspect (minder inkomsten), maar ik lees ook dat er onder dat gedeelte van de bevolking een hoge(r)e kans is op onderliggende klachten/ziektes als diabetes, hoge bloeddruk, hart- en longklachten.
Voeg daaraan toe een wellicht ongezondere leefstijl en voeding (ongezonde voeding is goedkoper dan gezondere voeding), vaker participatie in lager-geschoolde banen die je minder vaak vanuit eigen huis kan doen en vaker "openbare" banen waarin je veel in contact komt met andere mensen (buschauffeurs, supermarktmedewerkers, etc.), minder (goed) verzekerd....
Als je al tientallen jaren volhoudt dat werknemers geen bescherming verdienen en vermogen van de top naar beneden moet vloeien (de trickle-down-fabel), dan krijg je dit: massale ontslagen van mensen die geen wettelijke bescherming hebben.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er is toch nu een bipartisan wet die juist de werknemer centraal zet? Dit was de hele opzet van de Stimilus bill.
Opvallend dat het bij black geinverteerd is tussen man en vrouwquote:Op donderdag 9 april 2020 17:25 schreef borealist het volgende:
Ze zijn nu aan het zeiken dat meer negers aan corona sterven in de VS, want racisme.
Heeft waarschijnlijk alles te maken met overgewicht onder de zwarte bevolking.
[ afbeelding ]
Niet alleen dat. Opvallend is dat (lager) inkomen bij mannen geen rol lijkt te spelen (cq geen samenhang vertoond), maar bij vrouwen juist wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Opvallend dat het bij black geinverteerd is tussen man en vrouw
Maar met de signalen die we hier hebben dat mensen met overgewicht oververtegenwoordigd zijn op IC's zou dit zomaar eens kunnen idd.
Ziekenhuis vol?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:58 schreef Arts-assistent het volgende:
Heeft iemand overigens een verklaring waarom New York nu al vijf keer zo weinig nieuwe ziekenhuisopnames heeft als op het hoogtepunt (200 vs 1000)? Andere landen bereiken zo'n snelle daling niet binnen zo'n korte tijd.
Dus als je in de vs ziek bent en je baas belt op ga je weer aan het werk. Hoe zit het nu met die sociale regeling daar mogen zieken in sommige beroepen toch niet ziek zijnquote:Poultry Worker’s Death Highlights Spread of Coronavirus in Meat Plants
Annie Grant, 55, had been feverish for two nights. Worried about the coronavirus outbreak, her adult children had begged her to stay home rather than return to the frigid poultry plant in Georgia where she had been on the packing line for nearly 15 years.
But on the third day she was ill, they got a text from their mother. “They told me I had to come back to work,” it said.
In andere westerse landen zien we foto's van productie bedrijven die hun processen aanpassen en hun medewerkers afstand laten houden.quote:The coronavirus pandemic has reached the processing plants where workers typically stand elbow-to-elbow to do the low-wage work of cutting, deboning and packing the chicken and beef that Americans savor. Some plants have offered financial incentives to keep them on the job, but the virus’s swift spread is causing illness and forcing plants to close
Altijd mooi ik hoop voor deze medewerkers dat de bonus wel per maand is. Maar draagt natuurlijk weinig bij aan de verspreiding van het virus tegen te gaan.quote:At the Tyson plant in Camilla, the company offered its 2,100 workers a $500 bonus if they worked in April, May and June without missing a day.
Wat maak dat uit dan?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Net zo als Nederland is New York geinfecteerd via de Noord-Italiaanse route. Niet via China.
Hoor ik net op CNN van de Amerikaanse Jaap.
Ik bedoel, die twee sluiten elkaar niet per se uit.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:25 schreef borealist het volgende:
Ze zijn nu aan het zeiken dat meer negers aan corona sterven in de VS, want racisme.
[ afbeelding ]
Ik vond het ook vreemd, maar het is eigenlijk wel logisch, in dat armere zwarten en Mexicaans Amerikanen veel zwaar manual labor doen. Je hangt daar niet thuis in de bijstand zoals veel van onze dikkere armen, want dat is er niet, maar je wordt stratenmaker of putjesschepper. De vrouw zit dan wel thuis of in een fabriek.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Opvallend is dat (lager) inkomen bij mannen geen rol lijkt te spelen (cq geen samenhang vertoond), maar bij vrouwen juist wel.
En dat bij Afro-Amerikanen en "Mexicaans-Amerikanen" een hoger inkomen juist met (veel) meer obesitas lijkt samen te hangen. Erg vreemd.
Bij de vrouwen van die bevolkingsgroepen is het exact omgekeerd.
Een hoopvolle boodschap in bange dagen: de persco's van het Witte Huis trekken meer kijkers dan de finale van The Bachelor.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 09-04-2020 om 21:35:00The Wall Street Journal always “forgets” to mention that the ratings for the White House Press Briefings are “through the roof” (Monday Night Football, Bachelor Finale, according to @nytimes) & is only way for me to escape the Fake News & get my views across. WSJ is Fake News! reageer retweet
Hoewel ze was gewaarschuwd:twitter:CNNPolitics twitterde op donderdag 09-04-2020 om 22:33:09US intelligence agencies started tracking coronavirus outbreak in China as early as November https://t.co/SgxEKmTcip https://t.co/k2Wd31DUqF reageer retweet
En dit nog eens nadat de NCMI een officiële verklaring had uitgegeven naar aanleiding van het artikel van ABC News een dag eerder.twitter:ODNIgov twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 01:48:12As we told CNN earlier today, this story contains inaccurate information. https://t.co/cFb2q1Cvr4 reageer retweet
USA.quote:Op vrijdag 10 april 2020 08:05 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)ants-immigrants.html
Altijd mooi ik hoop voor deze medewerkers dat de bonus wel per maand is. Maar draagt natuurlijk weinig bij aan de verspreiding van het virus tegen te gaan.
Ja, dat klopt wel. Zoiets dacht ik gisteren dus ook. Ik wil niet stereotiep doen, want daar heb ik dus een hekel aan (ik ben meer van wetenschap, onderzoek en statistisch cijfermateriaal), maar ik moest zelf gisteren ook wel als eerste denken aan die armere mensen waarbij de vrouwen vooral in de keuken staan. Type dikke donkere dame die chicken aan het bereiden is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 08:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel, die twee sluiten elkaar niet per se uit.
[..]
Ik vond het ook vreemd, maar het is eigenlijk wel logisch, in dat armere zwarten en Mexicaans Amerikanen veel zwaar manual labor doen. Je hangt daar niet thuis in de bijstand zoals veel van onze dikkere armen, want dat is er niet, maar je wordt stratenmaker of putjesschepper. De vrouw zit dan wel thuis of in een fabriek.
Eigenlijk als je zo de statistieken ziet doen sowieso alleen de soccer moms het goed.
Helaas heeft zijn gebrek aan daadkracht ook tot meer doden geleid dan de finale van The Bachelor.quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:54 schreef KoosVogels het volgende:
Een hoopvolle boodschap in bange dagen: de persco's van het Witte Huis trekken meer kijkers dan de finale van The Bachelor.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 09-04-2020 om 21:35:00The Wall Street Journal always “forgets” to mention that the ratings for the White House Press Briefings are “through the roof” (Monday Night Football, Bachelor Finale, according to @:nytimes) & is only way for me to escape the Fake News & get my views across. WSJ is Fake News! reageer retweet
Voor de zieken niets. Voor de Chinezen die nu met de rug worden aangekeken, beschimpt en beledigd best wel wat.quote:
Op 3 februari was er al bericht door NBC News dat een man woonachtig in Washington de eerste persoon was die door medici was gediagnosticeerd met het COVID-19. Hij reisde in november en december naar Wuhan voordat hij op 15 januari terugvloog naar de Verenigde Staten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Voor de zieken niets. Voor de Chinezen die nu met de rug worden aangekeken, beschimpt en beledigd best wel wat.
En het zijn niet de minsten die dat doen.
Maar ze hebben gewoon naar de afkomst gekeken en dat is van de Italiaanse stam.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:22 schreef dellipder het volgende:
[..]
Op 3 februari was er al bericht door NBC News dat een man woonachtig in Washington de eerste persoon was die door medici was gediagnosticeerd met het COVID-19. Hij reisde in november en december naar Wuhan voordat hij op 15 januari terugvloog naar de Verenigde Staten.
1st patient diagnosed with coronavirus in U.S. released from hospital
En ik wil daarnaast opmerken, dat de kritiek op China niet gericht is op het Chinese volk, maar op de Chinese overheid, vanwege hun manier waarop ze de uitbraak in Wuhan heeft aangepakt.
• Ze hebben lang gewacht met het verstrekken van informatie.
• Klokkenluiders zijn gevangen gezet en de mond gesnoerd.
• Buitenlandse media zijn het land uitgekieperd.
• Het aanbod van buitenlandse medici om hulp te verlenen is afgeslagen.
• Nadat de ernst bij de Chinese overheid was ingedaald en konden nog tienduizenden mensen vanuit China de hele wereld over reizen.
• et cetera
Ik wil even een bron bij deze claim, alstublieft en ik dm nog wat informatie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar ze hebben gewoon naar de afkomst gekeken en dat is van de Italiaanse stam.
Niet dat het er verder wat toe doet want de Itacs wisten al helemaal niets van een virus.
Maar ik kan me voorstellen dat de honderdduizenden Chinezen in New York zich toch iets minder bezwaard voelen.
welke claim?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:32 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik wil even een bron bij deze claim, alstublieft en ik dm nog wat informatie.
New York geïnfecteerd via de Italië-route.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef dellipder het volgende:
[..]
New York geïnfecteerd via de Italië-route.
Je begint de halucineren blijkbaar. Ik geef weer wat de Dr. Fauci tijdens een persconferentie zei.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Net zo als Nederland is New York geinfecteerd via de Noord-Italiaanse route. Niet via China.
Hoor ik net op CNN van de Amerikaanse Jaap.
Graag bronnen bij zulke berichten. Dank.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:36 schreef dellipder het volgende:
[..]
New York geïnfecteerd via de Italië-route.
twitter:NickSzabo4 twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 22:07:01Eight reasons to end the lockdown
Jonathan Geach, M.D.
Ankur J Patel, M.D.
Jason Friday, M.D.
Lacy Windham, M.D.
Ashkan Attaran, M.D.
Jennifer Andjelich, D.N.P.
https://t.co/Juy71eCdQH reageer retweet
Wellicht dat je deze variant dan wel vaker in Chinatown zal gaan zien.quote:Up to now, scientists remain clueless as to how the Type B virus pushed aside Type A to become more common in China. However, their study reveals that Type B is more comfortable in the immune systems of people in Wuhan than in other populations, such as Westerners.
Dus toch herd immunity als oplossingquote:Op zaterdag 11 april 2020 22:45 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:NickSzabo4 twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 22:07:01Eight reasons to end the lockdown
Jonathan Geach, M.D.
Ankur J Patel, M.D.
Jason Friday, M.D.
Lacy Windham, M.D.
Ashkan Attaran, M.D.
Jennifer Andjelich, D.N.P.
https://t.co/Juy71eCdQH reageer retweet
https://thehill.com/homen(...)-more-harm-than-goodquote:GOP lawmakers: Fauci may be doing more harm than good
Republican Reps. Andy Biggs (Ariz.) and Ken Buck (Colo.) criticized Anthony Fauci, the nation’s leading infectious disease expert, for the impact of his social distancing recommendations, claiming that the stay-at-home policies informed by those recommendations have forced businesses, workers and corporations into economic turmoil.
“For Fauci, is it merely a societal or economic inconvenience that about 17 million workers are unemployed because of the government’s response to the coronavirus pandemic, with many more to come in the weeks and months ahead? The economic calamity lies largely with the origination of policies resulting from Fauci's recommendations,” the lawmakers wrote in an op-ed in the Washington Examiner published Saturday.
Biggs and Buck, both members of the conservative Freedom Caucus and staunch allies of President Trump, join others on the right in criticizing public health officials on the administration’s coronavirus task force. On Tuesday, Tucker Carlson, a conservative commentator on Fox News, said that Fauci “shouldn’t be making economic decisions.”
[..]
Biggs and Buck said they are skeptical of the doctors' expertise, noting their estimates have fluctuated in terms of projected deaths, spanning from a high of 240,000 deaths estimated in the past weeks to a recalibrated estimation of 60,000 deaths most recently.
Fauci has said the estimation has dropped because of Americans' efforts to self-isolate and practice social distance.
“Surely, more revisions are to come,” the lawmakers said, adding that Birx's method of counting coronavirus deaths, which include those who have the virus and died as a result of preexisting health issues “almost sounds as if she is trying to boost the fatality rate.”
Dat is dan bij de halve republikeinse partij het geval.quote:Op zondag 12 april 2020 08:21 schreef -Straw- het volgende:
Fauci is een held en iedereen die kritiek op hem heeft is te vaak op zijn hoofd gevallen als baby.
Ze hebben gewoon iemand nodig om de schuld te geven. De WHO, Fauci, de Democraten. Alles om de focus van de meest belaberde president ooit af te krijgen.quote:Op zondag 12 april 2020 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is dan bij de halve republikeinse partij het geval.
twitter:nowthisnews twitterde op donderdag 09-04-2020 om 02:33:00Obama warned Americans about preparing for a global pandemic back in 2014 https://t.co/eg7prLamm6 reageer retweet
Ik denk dat het nog wel omkeerbaar is trouwens.quote:To a watching world, the absence of a fair, affordable US healthcare system, the cut-throat contest between American states for scarce medical supplies, the disproportionate death toll among ethnic minorities, chaotic social distancing rules, and a lack of centralised coordination are reminiscent of a poor, developing country, not the most powerful, influential nation on earth.
That’s a title the US appears on course to lose – a fall from grace that may prove irreversible. The domestic debacle unleashed by the pandemic, and global perceptions of American selfishness and incompetence, could change everything. According to Walt, Trump has presided over “a failure of character unparalleled in US history”.
Do Americans realise how far their country’s moral as well as financial stock has fallen? Perhaps at this time of extreme stress, it seems not to matter. But it will matter later on – for them and for the future international balance of power.
Sja, samen met een heleboel wetenschappers. Wat is je punt, dit was rond de Ebola uitbraak.quote:Op zondag 12 april 2020 15:43 schreef DireStraits7 het volgende:
Obama:twitter:nowthisnews twitterde op donderdag 09-04-2020 om 02:33:00Obama warned Americans about preparing for a global pandemic back in 2014 https://t.co/eg7prLamm6 reageer retweet
TheGuardian is een ontzettend vermoeiende anti-Trump krant. Extreem-links, eigenlijk. Uiteindelijk draait alles om geld en macht, en daar heeft Amerika meer dan genoeg van.quote:Op maandag 13 april 2020 13:24 schreef mark6791 het volgende:
Vrij hard artikel in The Guardian over de behandeling van de crisis door de VS:
https://www.theguardian.c(...)ld-trump-coronavirus
[..]
Ik denk dat het nog wel omkeerbaar is trouwens.
Dat Trump dit soort zaken nooit serieus heeft opgepakt, want die was te druk met op z'n borst kloppen dat de economie zo goed gaat.quote:Op maandag 13 april 2020 13:47 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Sja, samen met een heleboel wetenschappers. Wat is je punt, dit was rond de Ebola uitbraak.
Dat - een gebrek aan echt leiderschap maar een beroep op macht - is juist een beetje het probleem.quote:Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
TheGuardian is een ontzettend vermoeiende anti-Trump krant. Extreem-links, eigenlijk. Uiteindelijk draait alles om geld en macht, en daar heeft Amerika meer dan genoeg van.
verbaasd je dit dan? In 2008-2010 waren er ook al tentenkampen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:59 schreef mark6791 het volgende:
Hier zouden wij ons voor schamen, maar is gewoon NYC in 2020:
Eens. Maar bij mijn weten zijn ze er ook altijd weer snel bovenop. op zit dat systeem daar in elkaar.quote:Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
verbaasd je dit dan? In 2008-2010 waren er ook al tentenkampen.
Die economie is zo ingericht dat de kleinste kink in de kabel grote gevolgen heeft.
Dit is allemaal prima dat jij dit terugbrengt tot een persoon, maar je laat achterwege dat opquote:Op maandag 13 april 2020 13:59 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dat - een gebrek aan echt leiderschap maar een beroep op macht - is juist een beetje het probleem.
De sterke pestkop kan wellicht wel het schoolplein overheersen, maar dat wil niet zeggen dat zijn aanzien dan goed is of zijn toekomst rooskleuriger, dan die van de persoon die met intellect, humor en eloquentie andere personen kan overtuigen en kan binden.
De VS pretenderen "the shiny city on a hill" te zijn en waren dat tot voor kort ook wel. Ik ben zeker niet anti-VS, integendeel, maar wat nu gebeurt is wel vrij kansloos. Hier zouden wij ons voor schamen, maar is gewoon NYC in 2020:
Op 2 maart de gezondheidscommissaris van New York weer: er zijn geen aanwijzingen dat COVID-19 van mens tot mens overdraagbaar is, dus "ga vooral door met je leven zoals altijd". "Pak lekker de bus, de metro, ga fijn naar je buren!"twitter:steph93065 twitterde op zondag 12-04-2020 om 20:43:13@toddstarnes This is what Fauci was telling the public on February 29.
https://t.co/PxwbdQ5WSu reageer retweet
En dan de burgemeester van New York op 2 maart. "Vooral doorgaan met je leven, ga naar de film".twitter:tomselliott twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 18:49:07NYC "health commissioner" on March 2nd: "We know that there’s currently no indication that it’s easy to transmit by casual contact ... We want New Yorkers to go about their daily lives, ride the subway, take the bus, go see your neighbors." https://t.co/1JD01iq3BU reageer retweet
Ik wist niet dat dit principe selectief toepasbaar is.quote:Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
Vervelend ja, dat voortschrijdend inzicht. Het zou verboden moeten worden.
godallemachtigquote:Op zaterdag 11 april 2020 22:29 schreef D_A het volgende:
[..]
Graag bronnen bij zulke berichten. Dank.
Neem aan dat jij al die geciteerde uitspraken geen probleem vond en vindt.quote:Op maandag 13 april 2020 15:42 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit is allemaal prima dat jij dit terugbrengt tot een persoon, maar je laat achterwege dat op
24 februari Speaker of the House Nancy Pelosi min of meer zei "kom allemaal naar Chinatown!" en wat Donald Trump heeft gedaan met de travelban was bad, evil, racist.
En op 27 februari de commissaris van het New York City Department of Health and Mental Hygiene min of meer zei "niets aan de hand New York, alles onder controle, was je handen dan komt het goed". Bovendien vertelde ze eerder op 30 januari dat de stad goed is voorbereid.
Op 29 februari zegt de overal geprezen Dr. Fauci: "Ga vooral door met je leven. Er is geen reden om niet naar het winkelcentrum of de fitness te gaan.Op 2 maart de gezondheidscommissaris van New York weer: er zijn geen aanwijzingen dat COVID-19 van mens tot mens overdraagbaar is, dus "ga vooral door met je leven zoals altijd". "Pak lekker de bus, de metro, ga fijn naar je buren!"twitter:steph93065 twitterde op zondag 12-04-2020 om 20:43:13@:toddstarnes This is what Fauci was telling the public on February 29.
https://t.co/PxwbdQ5WSu reageer retweetEn dan de burgemeester van New York op 2 maart. "Vooral doorgaan met je leven, ga naar de film".twitter:tomselliott twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 18:49:07NYC "health commissioner" on March 2nd: "We know that there’s currently no indication that it’s easy to transmit by casual contact ... We want New Yorkers to go about their daily lives, ride the subway, take the bus, go see your neighbors." https://t.co/1JD01iq3BU reageer retweet
[ afbeelding ]
Zeg dan niks en kijk naar goed leiderschap:quote:Op maandag 13 april 2020 16:08 schreef dellipder het volgende:
De burgemeester van jouw stad zegt: "Ga gerust naar de film, alles is wel".
Dit heeft helemaal niets te maken met zo'n domme beschouwing "hullie doen het ook". Ik kan niet begrijpen dat je dit zo beschouwt. Het slaat helemaal nergens op.
Ik probeer de burgemeester van New York dan ook niet te verdedigen.quote:Op maandag 13 april 2020 16:08 schreef dellipder het volgende:
De burgemeester van jouw stad zegt: "Ga gerust naar de film, alles is wel".
Dit heeft helemaal niets te maken met zo'n domme beschouwing "hullie doen het ook". Ik kan niet begrijpen dat je dit zo beschouwt. Het slaat helemaal nergens op.
Maar dan nog steeds heeft de burgemeester van New York tegen zijn inwoners vertelt dat ondanks alle COVID-19 berichten ga gerust lekker naar de sportschool en pak de metro.quote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Zeg dan niks en kijk naar goed leiderschap:
Dit is zijn grafiek van hoe de democraten en republikeinen het doen:quote:Op maandag 13 april 2020 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer de burgemeester van New York dan ook niet te verdedigen.
Het valt mij slechts op dat jouw verontwaardiging nogal selectief is.
Die reactie was helemaal niet aan jou gericht.quote:Op maandag 13 april 2020 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer de burgemeester van New York dan ook niet te verdedigen.
Het valt mij slechts op dat jouw verontwaardiging nogal selectief is.
Een heel vreemde grafiek, want H1N1-uitbraak staat er niet bij met ongeveer 14.000 doden.quote:Op maandag 13 april 2020 16:15 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit is zijn grafiek van hoe de democraten en republikeinen het doen:
[ afbeelding ]
Wat een debiel he, die burgemeester! Bijna net zo'n debiel als de president die riep dat het virus een hoax van de democraten was.quote:Op maandag 13 april 2020 16:14 schreef dellipder het volgende:
[..]
Maar dan nog steeds heeft de burgemeester van New York tegen zijn inwoners vertelt dat ondanks alle COVID-19 berichten ga gerust lekker naar de sportschool en pak de metro.
Het blijft nog steeds staan dat jij alles terugbrengt tot een persoon, terwijl lokaal allerlei officials een bepaald gedrag promoten dat je vervolgens buiten beschouwing laat.
Kijk nog eens naar de grafiekquote:Op maandag 13 april 2020 16:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Een heel vreemde grafiek, want H1N1-uitbraak staat er niet bij met ongeveer 14.000 doden.
Lekker man, met z'n allen op zo'n boot gepropt.. Er hoeft er maar eentje ziek aan boord te gaan.quote:Op maandag 13 april 2020 16:30 schreef dellipder het volgende:
Dr. Fauci, 9 maart
“No reason not to go on cruise if you’re young and healthy"
Ja, dus?quote:Op maandag 13 april 2020 16:30 schreef dellipder het volgende:
Dr. Fauci, 9 maart
“No reason not to go on cruise if you’re young and healthy"
Kijk nog eens naar het bericht.quote:Op maandag 13 april 2020 16:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kijk nog eens naar de grafiek
En over welke uitbraak heb jij het? Wanneer met hoeveel doden?
Dat lukt je anders prima.quote:Op maandag 13 april 2020 15:56 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dit principe selectief toepasbaar is.
Dit is een beetje dom. Omdat ik reageer op een inbreng die de gevolgen van de COVID-19 pandemie terugbrengt tot een persoon door aan te geven dat onder andere lokale officials bepaalde gedrag hebben gepromoot -weken nadat op federaal niveau maatregelen waren genomen- is alleen dat selectief toepassen van voortschrijdend inzicht.quote:
Wauw jij bent echt slim.quote:Op maandag 13 april 2020 16:38 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit is een beetje dom. Omdat ik reageer op een inbreng die de gevolgen van de COVID-19 pandemie terugbrengt tot een persoon door aan te geven dat onder andere lokale officials bepaalde gedrag hebben gepromoot -weken nadat op federaal niveau maatregelen waren genomen- is alleen dat selectief toepassen van voortschrijdend inzicht.
Dit is echt dom.![]()
precies, zometeen gaat de beurs en economie weer verticaal omhoog.quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Maar bij mijn weten zijn ze er ook altijd weer snel bovenop. op zit dat systeem daar in elkaar.
Alleen wel vervelend voor de overledenen en hun geliefden.
Ligt er ook natuurlijk wel een beetje aan hoe lang dit allemaal duurt.quote:Op maandag 13 april 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies, zometeen gaat de beurs en economie weer verticaal omhoog.
Hij probeert de coginitieve disssonantie die het falen van Trump met zich meebrengt, op te heffen door aan te geven dat sommige andere mensen ook iets doms gezegd hebben. Dat maakt het dan van Trump minder dom.quote:
quote:Op maandag 13 april 2020 16:15 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit is zijn grafiek van hoe de democraten en republikeinen het doen:
[ afbeelding ]
Dat is ook geen ramp.quote:Op maandag 13 april 2020 16:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Een heel vreemde grafiek, want H1N1-uitbraak staat er niet bij met ongeveer 14.000 doden.
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 13-04-2020 om 16:53:50For the purpose of creating conflict and confusion, some in the Fake News Media are saying that it is the Governors decision to open up the states, not that of the President of the United States & the Federal Government. Let it be fully understood that this is incorrect.... reageer retweet
Dan spoor je toch niet helemaal als president?twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 13-04-2020 om 16:53:52....It is the decision of the President, and for many good reasons. With that being said, the Administration and I are working closely with the Governors, and this will continue. A decision by me, in conjunction with the Governors and input from others, will be made shortly! reageer retweet
James Madison vond dit amandement eigenlijk onnodig, omdat het al logischerwijs voortvloeit uit het systeem zelf:quote:"The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people."
Achteraf toch maar goed ook.quote:"I admit they may be deemed unnecessary: but there can be no harm in making such a declaration, if gentlemen will allow that the fact is as stated. I am sure I understand it so, and do therefore propose it."
Volgens mij is het niet zo zwart wit als jij deze kwestie hier neerzet. De afzonderlijke staten kunnen bijvoorbeeld geen oorlog verklaren. Dit is voorbehouden aan het Congres. En er is in de jaren 50 in een segregatiekwestie op Little Rock Central Highschool geweest waar federale zijn troepen ingezet, zodat zwarte kinderen naar een volledig witte school konden. De gouverneur had eerder de nationale garde van de staat de opdracht gegeven de toegang voor deze kinderen te blokkeren.quote:Op maandag 13 april 2020 20:54 schreef mark6791 het volgende:
Zijn er nog experts op het gebied van federalisme?
Euh, tiende amendement van je eigen grondwet, Trumpie, is als volgt:
[..]
Ik vind het overigens opvallend dat je eerder de situatie van New York terugbracht naar het federale en dan vooral een persoon en nu weer de autonomie van de afzonderlijke staten benadrukt. Ik wil je nog eens er aan herinneren dat met deze autonomie van de staten, juist zij als eerste moeten reageren op een crisis zoals het geval is met COVID-19.twitter:no_silenced twitterde op maandag 13-04-2020 om 18:52:43@realDonaldTrump Great reporting Chanel.....She lays it out for all you liberals who are stuck on Fake News😉
@ChanelRion https://t.co/9YxuHbkC9e reageer retweet
Dit was een pandemie waar 60.000.000 gevallen van de varkensgriep waren vastgesteld, ruim 300.000 zuikenhuisopnames en 14.000 doden, meestal kinderen. Ja, dit was een nationale noodtoestand voor de volksgezondheid.quote:
250 van 14.000 noem jij "meestal"?quote:Op maandag 13 april 2020 22:33 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit was een pandemie waar 60.000.000 gevallen van de varkensgriep waren vastgesteld, ruim 300.000 zuikenhuisopnames en 14.000 doden, meestal kinderen. Ja, dit was een nationale noodtoestand voor de volksgezondheid.
Ik was in de veronderstelling dat H1N1 proportioneel meer kinderen trof. Ik heb de CDC.gov website niet geraadpleegd dus ik kan er naast zitten.quote:Op maandag 13 april 2020 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
250 van 14.000 noem jij "meestal"?
Dit is echt dom.quote:Op maandag 13 april 2020 23:52 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat H1N1 proportioneel meer kinderen trof. Ik heb de CDC.gov website niet geraadpleegd dus ik kan er naast zitten.
autonomie van de staat waarbij de president de staat kan bevoor of benadelen als er een andere partij aan de macht is. Tot zover je zogenaamde autonomie.quote:Op maandag 13 april 2020 22:28 schreef dellipder het volgende:
Ik wil je nog eens er aan herinneren dat met deze autonomie van de staten, juist zij als eerste moeten reageren op een crisis zoals het geval is met COVID-19.
Dat heeft er niets mee te maken. Het maakt voor de politieke structuur van een staat niets uit welke partij toevallig de meerderheid heeft. Een staat heeft nog steeds burgemeesters, een rechtelijke macht, een gouverneur, et cetera.quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
autonomie van de staat waarbij de president de staat kan bevoor of benadelen als er een andere partij aan de macht is. Tot zover je zogenaamde autonomie.
Voor de volledigheid:quote:Op maandag 13 april 2020 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
250 van 14.000 noem jij "meestal"?
H1N1: Most Dangerous To Young Peoplequote:You can trace the jump to two things: because the virus is new, more people lack immunity and H1N1 never went away in the summer as flu usually does.
Asked who is most at risk, Schuchat told Pelley, "Children and young adults, pregnant women, people with chronic health conditions like asthma, diabetes, heart disease and neurologic problems, immune-suppression."
One of the most unusual things is the higher number of kids who are ill: usually, an average of 66 children die in a flu season; this year, it is 86, so far, with seven months to go.
Jammer dat de Aziaten er niet op staan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:25 schreef borealist het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt er niet zo veel verstand van, merk ik. Little Rock was een geval waar SCOTUS had bepaald dat het een constitutioneel recht van iedere burger was om naar een normale school te gaan. Een staat kan een grondwettelijk recht als dit (net zoals het recht op wapens, of het recht op vrij geloof) natuurlijk niet aantasten - anders zou het niet echt een grondwettelijk recht zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 22:28 schreef dellipder het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo zwart wit als jij deze kwestie hier neerzet. De afzonderlijke staten kunnen bijvoorbeeld geen oorlog verklaren. Dit is voorbehouden aan het Congres. En er is in de jaren 50 in een segregatiekwestie op Little Rock Central Highschool geweest waar federale zijn troepen ingezet, zodat zwarte kinderen naar een volledig witte school konden. De gouverneur had eerder de nationale garde van de staat de opdracht gegeven de toegang voor deze kinderen te blokkeren.
Wat is precies hier je punt?quote:Op maandag 13 april 2020 22:33 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit was een pandemie waar 60.000.000 gevallen van de varkensgriep waren vastgesteld, ruim 300.000 zuikenhuisopnames en 14.000 doden, meestal kinderen. Ja, dit was een nationale noodtoestand voor de volksgezondheid.
Nogmaals:quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:42 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Je hebt er niet zo veel verstand van, merk ik. Little Rock was een geval waar SCOTUS had bepaald dat het een constitutioneel recht van iedere burger was om naar een normale school te gaan. Een staat kan een grondwettelijk recht als dit (net zoals het recht op wapens, of het recht op vrij geloof) natuurlijk niet aantasten - anders zou het niet echt een grondwettelijk recht zijn.
Het moeten volgen van de hoogste nationale rechter, die je als staat ook als zodanig hebt erkend, heeft niets te maken met deze situatie.
En Trump ziet het wel zo zwart wit: vannacht stelde hij dat hij "total power" had.
Vind je dit serieus normaal? Of heb je al vooraf besloten alles te verdedigen?
Graag beter lezen!quote:Waar het hier om gaat, is een spanningsveld tussen de Constitutie, civil liberties en het nationale belang. Daarom is er ook gewoon overleg en treedt de federale overheid op als inbreuk wordt gedaan op burgerrechten.
Dit is het punt op jouw valse manier van omschrijving dat de uitbraak van H1N1 geen ramp zou zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:54 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Wat is precies hier je punt?
Daar had geen enkel land ter wereld een lockdown, en hier heeft ieder getroffen land een lockdown. Omdat we een lockdwon hebben, vallen de cijfers nog enigszins mee, wat juist het doel van de lockdown is. De situaties zijn verder niet vergelijkbaar.
Dit is geen complot tegen Trump maar een geheel andere situatie.
Dat ze het in je facebookgroepie en/of op wat slechte sites blijven herhalen, maakt dit niet anders.
Een land goed besturen is geen wedstrijd in domme vergelijkingen. Dat Bush nu ineens komt van "ik krijg wel kritiek op de Irak-oorlog, maar daar vielen slecht 4.000 doden en die vallen nu per twee dagen".
quote:
Ik kan goed lezen. Trump houdt trouwens niet van de niet-opgeleiden, dus niet zo denigrerend over mensen die niet kunnen lezen (en ik bespeur daar ook wat zelfhaat).quote:
Er zijn een aantal voorbeelden die ik bij dit zogenaamde spanningsveld heb genoemd. Ik stelde al het verklaren van oorlog, maar ook handelsrelatie (bijvoorbeeld trade deals) en immigratie had ik ook kunnen zeggen. Dit zijn slechts voorbeelden dat de autonomie van staten niet absoluut is. Gewoon niet lopen zeiken, want dit is verder off-topic.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:10 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik kan goed lezen. Trump houdt trouwens niet van de niet-opgeleiden, dus niet zo denigrerend over mensen die niet kunnen lezen (en ik bespeur daar ook wat zelfhaat).
Het gaat hier in ieder geval niet om een spanningsveld. Als SCOTUS morgen (even zuiver hypothetisch) bepaalt dat Trumo total authority heeft, dan is dat zo, al staat er volgens mij iets anders in de grondwet.
Waarom? Omdat SCOTUS de hoogste rechterlijke autoriteit in het land is en de grondwet bindend uitlegt. The rule of law. Ken je dat principe wel?
Dat is fundamenteel wat anders dan denken dat iemand kan zeggen dat ie total authority heeft omdat hij president is. Trump kan simpelweg niet uitmaken of een staat de doodstraf heeft of niet, omdat dat aan de staat is.
Ben je het met me eens dat Trump hier geen total authority heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |