abonnement Unibet Coolblue
pi_201952623
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:39 schreef nostra het volgende:

[..]
"De VS"?
The US?
The USA?
De VSA?
The VS?

Wat heb je liever dan?
pi_201966531
Het aantal overheidsmedewerkers in new York wat zich nu toch maar laat inenten omdat ze anders met onbetaald verlof gaan is flink gestegen.

https://www.nytimes.com/2(...)vaccine-mandate.html
pi_201966543
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:20 schreef Basp1 het volgende:
Het aantal overheidsmedewerkers in new York wat zich nu toch maar laat inenten omdat ze anders met onbetaald verlof gaan is flink gestegen.

https://www.nytimes.com/2(...)vaccine-mandate.html
Geld als motivator...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201966768
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geld als motivator...
Beloningen werken vaak als motivator. :+
  dinsdag 23 november 2021 @ 20:16:13 #105
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202309586
Ik zie dat Florida itt Californië de laatste tijd qua besmettingen het goed doet.
Tuurlijk heeft Californië bijna 2 x zo veel inwoners als Florida , maar dan nog , zelfde geldt voor New York (staat) , doet het vergeleken met Florida ook niet best.
Tuurlijk is het weer in Florida over het hele jaar lekker ,maar dat is het in Californië voor een groot deel ook wel.
Iemand een idee hoe dat komt en kan Nederland er nog wat van leren ?
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 23 november 2021 @ 21:34:52 #106
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_202310882
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:16 schreef Enchanter het volgende:
Ik zie dat Florida itt Californië de laatste tijd qua besmettingen het goed doet.
Tuurlijk heeft Californië bijna 2 x zo veel inwoners als Florida , maar dan nog , zelfde geldt voor New York (staat) , doet het vergeleken met Florida ook niet best.
Tuurlijk is het weer in Florida over het hele jaar lekker ,maar dat is het in Californië voor een groot deel ook wel.
Iemand een idee hoe dat komt en kan Nederland er nog wat van leren ?
Een hele hoge piek hebben en wanneer het daarna gaat dalen een banner ophangen met "Mission Accomplished."
Géén kloon van tvlxd!
pi_202362271
quote:
New York roept noodtoestand uit

De Amerikaanse staat New York roept de noodtoestand uit vanwege zorgen over de coronasituatie. Dat gebeurt enkele uren nadat gouverneur Kathy Hochul op Twitter waarschuwde voor de coronavariant die rondgaat in zuidelijk Afrika, de omikronvariant. De variant is nog niet gedetecteerd in de Verenigde Staten, maar volgens Hochul is het onvermijdelijk dat het virus ook daar gaat opduiken. "We blijven waarschuwingssignalen zien dat corona de aankomende winter gaat pieken", schrijft de gouverneur.

Met het uitroepen van de noodtoestand hebben de autoriteiten meer mogelijkheden om in te grijpen, zoals het sneller inkopen van medische beschermingsmiddelen en het beperken van niet-spoedeisende medische ingrepen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)angere-kerstvakantie
pi_202362646
quote:
en de druk op de ziekenhuizen neemt toe met 300 opnames per dag zo te lezen.
pi_202363258
Valt me toch wel op. Over het algemeen heeft de US volgens mij een grotere zorgcapaciteit, en met 20 miljoen inwoners van NY zou 300 opnames per dag te doen moeten zijn. Engeland met 56 miljoen schommelt al maanden tussen de 600 en 1000 bijv. Nederland zit ook met een instroom van ~300 al een poosje, met 17 miljoen inwoners.
pi_202363760
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Valt me toch wel op. Over het algemeen heeft de US volgens mij een grotere zorgcapaciteit, en met 20 miljoen inwoners van NY zou 300 opnames per dag te doen moeten zijn. Engeland met 56 miljoen schommelt al maanden tussen de 600 en 1000 bijv. Nederland zit ook met een instroom van ~300 al een poosje, met 17 miljoen inwoners.
De zorgcapaciteit in de VS is wel wat minder egalitair dan bijvoorbeeld in Nederland. Stonden tijdens de eerste golf wel aardige stukken van een Nederlandse arts in NY in de krant. Die werkte in een ziekenhuis dat duur was en waar puissant rijke patiënten lagen die de beste zorg van de wereld kregen en eindeloos werden doorbehandeld tot ver voorbij het punt dat het nog enig medisch nut had. Aan de overkant van de rivier lag een arme wijk waar de patiënten in de gang opgestapeld lagen in de ziekenhuizen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202365531
Die ongelijkheid is inderdaad extreem daar.
Maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat er nu een noodtoestand wordt afgekondigd. Ze hebben zo'n 7k besmettingen per dag, en dat lijkt laatste week stabiel. Het aantal doden zit de meeste dagen onder de 50. In januari, net voor de vaccins nog, hadden ze een flinke tijd 15k+ besmettingen per dag en dagen met 200+ doden.
Er liggen ook veel minder mensen in het ziekenhuis nu dan in januari, zo'n 13 per 100k, in januari waren het er 45 per 100k.
https://coronavirus.health.ny.gov/daily-hospitalization-summary
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')