abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192596252
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:47 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Sja, samen met een heleboel wetenschappers. Wat is je punt, dit was rond de Ebola uitbraak.
Dat Trump dit soort zaken nooit serieus heeft opgepakt, want die was te druk met op z'n borst kloppen dat de economie zo goed gaat.

https://eu.usatoday.com/s(...)response/5064881002/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192596265
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

TheGuardian is een ontzettend vermoeiende anti-Trump krant. Extreem-links, eigenlijk. Uiteindelijk draait alles om geld en macht, en daar heeft Amerika meer dan genoeg van.
Dat - een gebrek aan echt leiderschap maar een beroep op macht - is juist een beetje het probleem.

De sterke pestkop kan wellicht wel het schoolplein overheersen, maar dat wil niet zeggen dat zijn aanzien dan goed is of zijn toekomst rooskleuriger, dan die van de persoon die met intellect, humor en eloquentie andere personen kan overtuigen en kan binden.

De VS pretenderen "the shiny city on a hill" te zijn en waren dat tot voor kort ook wel. Ik ben zeker niet anti-VS, integendeel, maar wat nu gebeurt is wel vrij kansloos. Hier zouden wij ons voor schamen, maar is gewoon NYC in 2020:

pi_192596888
Verloop in de VS, heb een inset graph gemaakt met het aantal doden per dag.
pi_192597581
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:59 schreef mark6791 het volgende:
Hier zouden wij ons voor schamen, maar is gewoon NYC in 2020:
verbaasd je dit dan? In 2008-2010 waren er ook al tentenkampen.
Die economie is zo ingericht dat de kleinste kink in de kabel grote gevolgen heeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 15:35:12 #55
236264 crew  capricia
pi_192597731
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

verbaasd je dit dan? In 2008-2010 waren er ook al tentenkampen.
Die economie is zo ingericht dat de kleinste kink in de kabel grote gevolgen heeft.
Eens. Maar bij mijn weten zijn ze er ook altijd weer snel bovenop. op zit dat systeem daar in elkaar.

Alleen wel vervelend voor de overledenen en hun geliefden. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 13 april 2020 @ 15:42:32 #56
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192597846
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:59 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dat - een gebrek aan echt leiderschap maar een beroep op macht - is juist een beetje het probleem.

De sterke pestkop kan wellicht wel het schoolplein overheersen, maar dat wil niet zeggen dat zijn aanzien dan goed is of zijn toekomst rooskleuriger, dan die van de persoon die met intellect, humor en eloquentie andere personen kan overtuigen en kan binden.

De VS pretenderen "the shiny city on a hill" te zijn en waren dat tot voor kort ook wel. Ik ben zeker niet anti-VS, integendeel, maar wat nu gebeurt is wel vrij kansloos. Hier zouden wij ons voor schamen, maar is gewoon NYC in 2020:

Dit is allemaal prima dat jij dit terugbrengt tot een persoon, maar je laat achterwege dat op
24 februari Speaker of the House Nancy Pelosi min of meer zei "kom allemaal naar Chinatown!" en wat Donald Trump heeft gedaan met de travelban was bad, evil, racist.

En op 27 februari de commissaris van het New York City Department of Health and Mental Hygiene min of meer zei "niets aan de hand New York, alles onder controle, was je handen dan komt het goed". Bovendien vertelde ze eerder op 30 januari dat de stad goed is voorbereid.

Op 29 februari zegt de overal geprezen Dr. Fauci: "Ga vooral door met je leven. Er is geen reden om niet naar het winkelcentrum of de fitness te gaan.

steph93065 twitterde op zondag 12-04-2020 om 20:43:13 @toddstarnes This is what Fauci was telling the public on February 29.

https://t.co/PxwbdQ5WSu reageer retweet
Op 2 maart de gezondheidscommissaris van New York weer: er zijn geen aanwijzingen dat COVID-19 van mens tot mens overdraagbaar is, dus "ga vooral door met je leven zoals altijd". "Pak lekker de bus, de metro, ga fijn naar je buren!"

tomselliott twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 18:49:07 NYC "health commissioner" on March 2nd: "We know that there’s currently no indication that it’s easy to transmit by casual contact ... We want New Yorkers to go about their daily lives, ride the subway, take the bus, go see your neighbors." https://t.co/1JD01iq3BU reageer retweet
En dan de burgemeester van New York op 2 maart. "Vooral doorgaan met je leven, ga naar de film".

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_192597931
Vervelend ja, dat voortschrijdend inzicht. Het zou verboden moeten worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192597947
Zaten de kerken alweer vol de afgelopen dagen eigenlijk?
  maandag 13 april 2020 @ 15:56:08 #59
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598017
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
Vervelend ja, dat voortschrijdend inzicht. Het zou verboden moeten worden.
Ik wist niet dat dit principe selectief toepasbaar is.
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_192598019
De burgemeester van NY moet ook opdonderen als dit achter de rug is. Die mafkees ging zelfs nog even fitnessen op de dag van de lockdown. Opflikkeren dus.

Kijk, ik heb er geen moeite mee om mensen "van mijn kant" af te vallen. Ik kijk namelijk objectief naar hoe mensen het doen en niet naar mijn "team". Als je dat doet, dan verlies je je principes en ga je alles rationaliseren.

Niet De Blasio, maar Trump is echter de eindbaas van de executive branch in de VS. "The buck stops here" zei Truman ooit over het presidentschap. "I don't take responsibility at all", zei Trump.

Jouw reactie is van het niveau "maar hullie doen het ook". Wat vind je nu van de reactie van Trump zelf? Was het oké dat hij nog twee keer ging golfen na die tweet van De Blasio die je aanhaalt, of kun je misschien nog twee Democraten vinden die ook zijn gaan golfen, om zo je cognitieve dissonantie weer even op te heffen?
  maandag 13 april 2020 @ 16:01:09 #61
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192598074
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:29 schreef D_A het volgende:

[..]

Graag bronnen bij zulke berichten. Dank.
godallemachtig :{
Wie dit leest is gek
  maandag 13 april 2020 @ 16:02:08 #62
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598085
In de Verenigde Staten heb je te maken met de Constitutie en het is zo geregeld dat de staten als eerste aan de beurt zijn om de samenleving daarbinnen vorm te geven. Veel mensen maken de fout het politiek systeem van Nederland als sjabloon te gebruiken voor politieke beslissingen in de Verenigde Staten. Dit is de reden dat ik vooral wijs naar het lokale gebeuren. Als de gezondheidscommissaris vertelt dat de stad goed voorbereid is moet dat eigenlijk zo zijn, want de staat en de stad heffen belasting -los van federale belasting.
En voor jouw claim wil ik een bron.
Crooked Hillary
pi_192598158
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 15:42 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is allemaal prima dat jij dit terugbrengt tot een persoon, maar je laat achterwege dat op
24 februari Speaker of the House Nancy Pelosi min of meer zei "kom allemaal naar Chinatown!" en wat Donald Trump heeft gedaan met de travelban was bad, evil, racist.

En op 27 februari de commissaris van het New York City Department of Health and Mental Hygiene min of meer zei "niets aan de hand New York, alles onder controle, was je handen dan komt het goed". Bovendien vertelde ze eerder op 30 januari dat de stad goed is voorbereid.

Op 29 februari zegt de overal geprezen Dr. Fauci: "Ga vooral door met je leven. Er is geen reden om niet naar het winkelcentrum of de fitness te gaan.

steph93065 twitterde op zondag 12-04-2020 om 20:43:13 @:toddstarnes This is what Fauci was telling the public on February 29.

https://t.co/PxwbdQ5WSu reageer retweet
Op 2 maart de gezondheidscommissaris van New York weer: er zijn geen aanwijzingen dat COVID-19 van mens tot mens overdraagbaar is, dus "ga vooral door met je leven zoals altijd". "Pak lekker de bus, de metro, ga fijn naar je buren!"

tomselliott twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 18:49:07 NYC "health commissioner" on March 2nd: "We know that there’s currently no indication that it’s easy to transmit by casual contact ... We want New Yorkers to go about their daily lives, ride the subway, take the bus, go see your neighbors." https://t.co/1JD01iq3BU reageer retweet
En dan de burgemeester van New York op 2 maart. "Vooral doorgaan met je leven, ga naar de film".

[ afbeelding ]
Neem aan dat jij al die geciteerde uitspraken geen probleem vond en vindt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 april 2020 @ 16:08:23 #64
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598164
De burgemeester van jouw stad zegt: "Ga gerust naar de film, alles is wel".

Dit heeft helemaal niets te maken met zo'n domme beschouwing "hullie doen het ook". Ik kan niet begrijpen dat je dit zo beschouwt. Het slaat helemaal nergens op.
Crooked Hillary
pi_192598190
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 16:08 schreef dellipder het volgende:

Dit heeft helemaal niets te maken met zo'n domme beschouwing "hullie doen het ook". Ik kan niet begrijpen dat je dit zo beschouwt. Het slaat helemaal nergens op.
Zeg dan niks en kijk naar goed leiderschap:

pi_192598235
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 16:08 schreef dellipder het volgende:

Ik probeer de burgemeester van New York dan ook niet te verdedigen.

Het valt mij slechts op dat jouw verontwaardiging nogal selectief is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 13 april 2020 @ 16:14:53 #67
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598252
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Zeg dan niks en kijk naar goed leiderschap:

Maar dan nog steeds heeft de burgemeester van New York tegen zijn inwoners vertelt dat ondanks alle COVID-19 berichten ga gerust lekker naar de sportschool en pak de metro.
Het blijft nog steeds staan dat jij alles terugbrengt tot een persoon, terwijl lokaal allerlei officials een bepaald gedrag promoten dat je vervolgens buiten beschouwing laat.
Crooked Hillary
pi_192598257
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is zijn grafiek van hoe de democraten en republikeinen het doen:

maandag 13 april 2020 @ 16:15:30 #69
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598261
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die reactie was helemaal niet aan jou gericht.
Crooked Hillary
  maandag 13 april 2020 @ 16:19:57 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598307
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:15 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dit is zijn grafiek van hoe de democraten en republikeinen het doen:

[ afbeelding ]
Een heel vreemde grafiek, want H1N1-uitbraak staat er niet bij met ongeveer 14.000 doden.
Crooked Hillary
pi_192598412
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 16:14 schreef dellipder het volgende:

[..]

Maar dan nog steeds heeft de burgemeester van New York tegen zijn inwoners vertelt dat ondanks alle COVID-19 berichten ga gerust lekker naar de sportschool en pak de metro.
Het blijft nog steeds staan dat jij alles terugbrengt tot een persoon, terwijl lokaal allerlei officials een bepaald gedrag promoten dat je vervolgens buiten beschouwing laat.
Wat een debiel he, die burgemeester! Bijna net zo'n debiel als de president die riep dat het virus een hoax van de democraten was.
  maandag 13 april 2020 @ 16:30:09 #72
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_192598452
Crooked Hillary
pi_192598472
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 16:19 schreef dellipder het volgende:

[..]

Een heel vreemde grafiek, want H1N1-uitbraak staat er niet bij met ongeveer 14.000 doden.
Kijk nog eens naar de grafiek
En over welke uitbraak heb jij het? Wanneer met hoeveel doden?
  maandag 13 april 2020 @ 16:32:33 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192598473
quote:
Lekker man, met z'n allen op zo'n boot gepropt.. Er hoeft er maar eentje ziek aan boord te gaan.
pi_192598493
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')