Kijk nog eens naar het bericht.quote:Op maandag 13 april 2020 16:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kijk nog eens naar de grafiek
En over welke uitbraak heb jij het? Wanneer met hoeveel doden?
Dat lukt je anders prima.quote:Op maandag 13 april 2020 15:56 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dit principe selectief toepasbaar is.
Dit is een beetje dom. Omdat ik reageer op een inbreng die de gevolgen van de COVID-19 pandemie terugbrengt tot een persoon door aan te geven dat onder andere lokale officials bepaalde gedrag hebben gepromoot -weken nadat op federaal niveau maatregelen waren genomen- is alleen dat selectief toepassen van voortschrijdend inzicht.quote:
Wauw jij bent echt slim.quote:Op maandag 13 april 2020 16:38 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit is een beetje dom. Omdat ik reageer op een inbreng die de gevolgen van de COVID-19 pandemie terugbrengt tot een persoon door aan te geven dat onder andere lokale officials bepaalde gedrag hebben gepromoot -weken nadat op federaal niveau maatregelen waren genomen- is alleen dat selectief toepassen van voortschrijdend inzicht.
Dit is echt dom.![]()
precies, zometeen gaat de beurs en economie weer verticaal omhoog.quote:Op maandag 13 april 2020 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. Maar bij mijn weten zijn ze er ook altijd weer snel bovenop. op zit dat systeem daar in elkaar.
Alleen wel vervelend voor de overledenen en hun geliefden.
Ligt er ook natuurlijk wel een beetje aan hoe lang dit allemaal duurt.quote:Op maandag 13 april 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies, zometeen gaat de beurs en economie weer verticaal omhoog.
Hij probeert de coginitieve disssonantie die het falen van Trump met zich meebrengt, op te heffen door aan te geven dat sommige andere mensen ook iets doms gezegd hebben. Dat maakt het dan van Trump minder dom.quote:
quote:Op maandag 13 april 2020 16:15 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit is zijn grafiek van hoe de democraten en republikeinen het doen:
[ afbeelding ]
Dat is ook geen ramp.quote:Op maandag 13 april 2020 16:19 schreef dellipder het volgende:
[..]
Een heel vreemde grafiek, want H1N1-uitbraak staat er niet bij met ongeveer 14.000 doden.
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 13-04-2020 om 16:53:50For the purpose of creating conflict and confusion, some in the Fake News Media are saying that it is the Governors decision to open up the states, not that of the President of the United States & the Federal Government. Let it be fully understood that this is incorrect.... reageer retweet
Dan spoor je toch niet helemaal als president?twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 13-04-2020 om 16:53:52....It is the decision of the President, and for many good reasons. With that being said, the Administration and I are working closely with the Governors, and this will continue. A decision by me, in conjunction with the Governors and input from others, will be made shortly! reageer retweet
James Madison vond dit amandement eigenlijk onnodig, omdat het al logischerwijs voortvloeit uit het systeem zelf:quote:"The powers not delegated to the United States by the Constitution, nor prohibited by it to the States, are reserved to the States respectively, or to the people."
Achteraf toch maar goed ook.quote:"I admit they may be deemed unnecessary: but there can be no harm in making such a declaration, if gentlemen will allow that the fact is as stated. I am sure I understand it so, and do therefore propose it."
Volgens mij is het niet zo zwart wit als jij deze kwestie hier neerzet. De afzonderlijke staten kunnen bijvoorbeeld geen oorlog verklaren. Dit is voorbehouden aan het Congres. En er is in de jaren 50 in een segregatiekwestie op Little Rock Central Highschool geweest waar federale zijn troepen ingezet, zodat zwarte kinderen naar een volledig witte school konden. De gouverneur had eerder de nationale garde van de staat de opdracht gegeven de toegang voor deze kinderen te blokkeren.quote:Op maandag 13 april 2020 20:54 schreef mark6791 het volgende:
Zijn er nog experts op het gebied van federalisme?
Euh, tiende amendement van je eigen grondwet, Trumpie, is als volgt:
[..]
Ik vind het overigens opvallend dat je eerder de situatie van New York terugbracht naar het federale en dan vooral een persoon en nu weer de autonomie van de afzonderlijke staten benadrukt. Ik wil je nog eens er aan herinneren dat met deze autonomie van de staten, juist zij als eerste moeten reageren op een crisis zoals het geval is met COVID-19.twitter:no_silenced twitterde op maandag 13-04-2020 om 18:52:43@realDonaldTrump Great reporting Chanel.....She lays it out for all you liberals who are stuck on Fake News😉
@ChanelRion https://t.co/9YxuHbkC9e reageer retweet
Dit was een pandemie waar 60.000.000 gevallen van de varkensgriep waren vastgesteld, ruim 300.000 zuikenhuisopnames en 14.000 doden, meestal kinderen. Ja, dit was een nationale noodtoestand voor de volksgezondheid.quote:
250 van 14.000 noem jij "meestal"?quote:Op maandag 13 april 2020 22:33 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit was een pandemie waar 60.000.000 gevallen van de varkensgriep waren vastgesteld, ruim 300.000 zuikenhuisopnames en 14.000 doden, meestal kinderen. Ja, dit was een nationale noodtoestand voor de volksgezondheid.
Ik was in de veronderstelling dat H1N1 proportioneel meer kinderen trof. Ik heb de CDC.gov website niet geraadpleegd dus ik kan er naast zitten.quote:Op maandag 13 april 2020 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
250 van 14.000 noem jij "meestal"?
Dit is echt dom.quote:Op maandag 13 april 2020 23:52 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat H1N1 proportioneel meer kinderen trof. Ik heb de CDC.gov website niet geraadpleegd dus ik kan er naast zitten.
autonomie van de staat waarbij de president de staat kan bevoor of benadelen als er een andere partij aan de macht is. Tot zover je zogenaamde autonomie.quote:Op maandag 13 april 2020 22:28 schreef dellipder het volgende:
Ik wil je nog eens er aan herinneren dat met deze autonomie van de staten, juist zij als eerste moeten reageren op een crisis zoals het geval is met COVID-19.
Dat heeft er niets mee te maken. Het maakt voor de politieke structuur van een staat niets uit welke partij toevallig de meerderheid heeft. Een staat heeft nog steeds burgemeesters, een rechtelijke macht, een gouverneur, et cetera.quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
autonomie van de staat waarbij de president de staat kan bevoor of benadelen als er een andere partij aan de macht is. Tot zover je zogenaamde autonomie.
Voor de volledigheid:quote:Op maandag 13 april 2020 22:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
250 van 14.000 noem jij "meestal"?
H1N1: Most Dangerous To Young Peoplequote:You can trace the jump to two things: because the virus is new, more people lack immunity and H1N1 never went away in the summer as flu usually does.
Asked who is most at risk, Schuchat told Pelley, "Children and young adults, pregnant women, people with chronic health conditions like asthma, diabetes, heart disease and neurologic problems, immune-suppression."
One of the most unusual things is the higher number of kids who are ill: usually, an average of 66 children die in a flu season; this year, it is 86, so far, with seven months to go.
Jammer dat de Aziaten er niet op staan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:25 schreef borealist het volgende:
Ze zijn nu aan het zeiken dat meer negers aan corona sterven in de VS, want racisme.
Heeft waarschijnlijk alles te maken met overgewicht onder de zwarte bevolking.
[ afbeelding ]
Je hebt er niet zo veel verstand van, merk ik. Little Rock was een geval waar SCOTUS had bepaald dat het een constitutioneel recht van iedere burger was om naar een normale school te gaan. Een staat kan een grondwettelijk recht als dit (net zoals het recht op wapens, of het recht op vrij geloof) natuurlijk niet aantasten - anders zou het niet echt een grondwettelijk recht zijn.quote:Op maandag 13 april 2020 22:28 schreef dellipder het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo zwart wit als jij deze kwestie hier neerzet. De afzonderlijke staten kunnen bijvoorbeeld geen oorlog verklaren. Dit is voorbehouden aan het Congres. En er is in de jaren 50 in een segregatiekwestie op Little Rock Central Highschool geweest waar federale zijn troepen ingezet, zodat zwarte kinderen naar een volledig witte school konden. De gouverneur had eerder de nationale garde van de staat de opdracht gegeven de toegang voor deze kinderen te blokkeren.
Wat is precies hier je punt?quote:Op maandag 13 april 2020 22:33 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit was een pandemie waar 60.000.000 gevallen van de varkensgriep waren vastgesteld, ruim 300.000 zuikenhuisopnames en 14.000 doden, meestal kinderen. Ja, dit was een nationale noodtoestand voor de volksgezondheid.
Nogmaals:quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:42 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Je hebt er niet zo veel verstand van, merk ik. Little Rock was een geval waar SCOTUS had bepaald dat het een constitutioneel recht van iedere burger was om naar een normale school te gaan. Een staat kan een grondwettelijk recht als dit (net zoals het recht op wapens, of het recht op vrij geloof) natuurlijk niet aantasten - anders zou het niet echt een grondwettelijk recht zijn.
Het moeten volgen van de hoogste nationale rechter, die je als staat ook als zodanig hebt erkend, heeft niets te maken met deze situatie.
En Trump ziet het wel zo zwart wit: vannacht stelde hij dat hij "total power" had.
Vind je dit serieus normaal? Of heb je al vooraf besloten alles te verdedigen?
Graag beter lezen!quote:Waar het hier om gaat, is een spanningsveld tussen de Constitutie, civil liberties en het nationale belang. Daarom is er ook gewoon overleg en treedt de federale overheid op als inbreuk wordt gedaan op burgerrechten.
Dit is het punt op jouw valse manier van omschrijving dat de uitbraak van H1N1 geen ramp zou zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:54 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Wat is precies hier je punt?
Daar had geen enkel land ter wereld een lockdown, en hier heeft ieder getroffen land een lockdown. Omdat we een lockdwon hebben, vallen de cijfers nog enigszins mee, wat juist het doel van de lockdown is. De situaties zijn verder niet vergelijkbaar.
Dit is geen complot tegen Trump maar een geheel andere situatie.
Dat ze het in je facebookgroepie en/of op wat slechte sites blijven herhalen, maakt dit niet anders.
Een land goed besturen is geen wedstrijd in domme vergelijkingen. Dat Bush nu ineens komt van "ik krijg wel kritiek op de Irak-oorlog, maar daar vielen slecht 4.000 doden en die vallen nu per twee dagen".
quote:
Ik kan goed lezen. Trump houdt trouwens niet van de niet-opgeleiden, dus niet zo denigrerend over mensen die niet kunnen lezen (en ik bespeur daar ook wat zelfhaat).quote:
Er zijn een aantal voorbeelden die ik bij dit zogenaamde spanningsveld heb genoemd. Ik stelde al het verklaren van oorlog, maar ook handelsrelatie (bijvoorbeeld trade deals) en immigratie had ik ook kunnen zeggen. Dit zijn slechts voorbeelden dat de autonomie van staten niet absoluut is. Gewoon niet lopen zeiken, want dit is verder off-topic.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:10 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik kan goed lezen. Trump houdt trouwens niet van de niet-opgeleiden, dus niet zo denigrerend over mensen die niet kunnen lezen (en ik bespeur daar ook wat zelfhaat).
Het gaat hier in ieder geval niet om een spanningsveld. Als SCOTUS morgen (even zuiver hypothetisch) bepaalt dat Trumo total authority heeft, dan is dat zo, al staat er volgens mij iets anders in de grondwet.
Waarom? Omdat SCOTUS de hoogste rechterlijke autoriteit in het land is en de grondwet bindend uitlegt. The rule of law. Ken je dat principe wel?
Dat is fundamenteel wat anders dan denken dat iemand kan zeggen dat ie total authority heeft omdat hij president is. Trump kan simpelweg niet uitmaken of een staat de doodstraf heeft of niet, omdat dat aan de staat is.
Ben je het met me eens dat Trump hier geen total authority heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |