Ik snap jouw reactie op de reactie van dellipder op mij even niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:44 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Je snapt het niet. En ik ga je het ook niet uitleggen. Je doet met je aanwezigheid weinig mensen plezier, sorry.
Dit soort uitspraken zie ik graag feitelijk toegelicht en onderbouwd. Heb je bronmateriaal of statistieken om dit te kunnen staven? Of is het gewoon een onderbuik-uitspraak?quote:Op woensdag 8 april 2020 23:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die bevolkingsgroepen hebben ook niet zoveel met de 'autoriteiten' en hun adviezen.
Klopt. De dertien weken is nog niet definitief. En de Stimilus bill is een tijdelijke maatregel, maar ik had begrepen dat er gepitched wordt voor een payroll taxcut. Het idee daarmee is om de loonbelasting voor de rest van het jaar op 0% te zetten. Ik vind het goede maatregelen en als alle ideeën ook nog eens bipartisan steun opleveren dan is het bijzonder gunstig voor de gewone man/vrouw. Dit kunnen ze goed gebruiken.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:00 schreef Salina het volgende:
Nou zitten jullie flink te discussiëren en niemand die de moeite neemt om een nieuw deel te openen. Potverdorie mensen.
[..]
Ik snap jouw reactie op de reactie van dellipder op mij even niet.
Heb je het verkeerde gequote?
#dellipder: ja, extra werkloosheidsgelden zo te zien, en ze willen de duur van de werkloosheidsuitkeringen met 13 weken verhogen, maar dat is nog niet definitief las ik?
Wel goede maatregelen op zich.
Naar mijn idee had het congres beter in kunnen zetten op het voorkomen van werkloosheid. Zo'n steuntje de rug is natuurlijk leuk en meer dan welkom, maar je baan kwijtraken is niet alleen vernietigend vanwege het feit dat je je inkomen kwijtraakt. Het brengt ook een hoop onzekerheid en lusteloosheid met zich mee en dat is niet bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Klopt. De dertien weken is nog niet definitief. En de Stimilus bill is een tijdelijke maatregel, maar ik had begrepen dat er gepitched wordt voor een payroll taxcut. Het idee daarmee is om de loonbelasting voor de rest van het jaar op 0% te zetten. Ik vind het goede maatregelen en als alle ideeën ook nog eens bipartisan steun opleveren dan is het bijzonder gunstig voor de gewone man/vrouw. Dit kunnen ze goed gebruiken.
Yellow man bad?quote:Op donderdag 9 april 2020 16:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, da's tegenwoordig helemaal hip in Trumpland, je moet het over China's fouten hebben en niet over hoe Trump's aanpak de zaken verergerd. Want als Trump iets fout doet, ligt dat aan China en natuurlijk nooooooit aan hemzelf.
Wat heeft een werkeloze zonder inkomsten aan een belastingsreductie tot 0%.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:10 schreef dellipder het volgende:
[..]
Klopt. De dertien weken is nog niet definitief. En de Stimilus bill is een tijdelijke maatregel, maar ik had begrepen dat er gepitched wordt voor een payroll taxcut. Het idee daarmee is om de loonbelasting voor de rest van het jaar op 0% te zetten. Ik vind het goede maatregelen en als alle ideeën ook nog eens bipartisan steun opleveren dan is het bijzonder gunstig voor de gewone man/vrouw. Dit kunnen ze goed gebruiken.
Dit laatste ben ik eens. Daarom maakte ik een opmerking over een reactie dat ik helemaal niet sjiek vind. Voorkomen van werkloosheid klinkt nobel, maar hele bedrijfssectoren, zoals horeca, luchtvaart zijn lamgelegd. Het midden- en kleinbedrijf zullen aannemelijk gezien bij weinig omzet de kosten proberen laag te houden en dan is meestal het personeel het haasje. Met andere woorden de realiteit is weerbarstiger dan een wens. Bovendien is de situatie al verder dan deze betrachting.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn idee had het congres beter in kunnen zetten op het voorkomen van werkloosheid. Zo'n steuntje de rug is natuurlijk leuk en meer dan welkom, maar je baan kwijtraken is niet alleen vernietigend vanwege het feit dat je je inkomen kwijtraakt. Het brengt ook een hoop onzekerheid en lusteloosheid met zich mee en dat is niet bevorderlijk voor de geestelijke gezondheid.
Tsja, ons is het ook gelukt. Meerdere vrienden van mij werken in de horeca en die behouden stuk voor stuk hun baan met dank aan de maatregelen die zijn getroffen door ons kabinet.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:37 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit laatste ben ik eens. Daarom maakte ik een opmerking over een reactie dat ik helemaal niet sjiek vind. Voorkomen van werkloosheid klinkt nobel, maar hele bedrijfssectoren, zoals horeca, luchtvaart zijn lamgelegd. Het midden- en kleinbedrijf zullen aannemelijk gezien bij weinig omzet de kosten proberen laag te houden en dan is meestal het personeel het haasje. Met andere woorden de realiteit is weerbarstiger dan een wens. Bovendien is de situatie al verder dan deze betrachting.
Het idee is dat met het stimilus pakket mensen en bedrijven de draad weer kunnen oppakken zodra alle corona-gerelateerde maatregelen worden versoepeld en het dagelijkse leven weer kan worden opgepakt. Dan gaan mensen reizen, uit eten, kleding kopen, et cetera.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat heeft een werkeloze zonder inkomsten aan een belastingsreductie tot 0%.
Ik heb een heel aantal docu's gezien en het waren regelmatig afro's in armoede. Maar de mensen in die docu's eten gewoon zo ongezond. Elke dag fastfood. Liters cola etc etc. Geen beweging, alles met de auto.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat kan betrekking hebben op het economische aspect (minder inkomsten), maar ik lees ook dat er onder dat gedeelte van de bevolking een hoge(r)e kans is op onderliggende klachten/ziektes als diabetes, hoge bloeddruk, hart- en longklachten.
Voeg daaraan toe een wellicht ongezondere leefstijl en voeding (ongezonde voeding is goedkoper dan gezondere voeding), vaker participatie in lager-geschoolde banen die je minder vaak vanuit eigen huis kan doen en vaker "openbare" banen waarin je veel in contact komt met andere mensen (buschauffeurs, supermarktmedewerkers, etc.), minder (goed) verzekerd....
Als je al tientallen jaren volhoudt dat werknemers geen bescherming verdienen en vermogen van de top naar beneden moet vloeien (de trickle-down-fabel), dan krijg je dit: massale ontslagen van mensen die geen wettelijke bescherming hebben.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:45 schreef dellipder het volgende:
[..]
Er is toch nu een bipartisan wet die juist de werknemer centraal zet? Dit was de hele opzet van de Stimilus bill.
Opvallend dat het bij black geinverteerd is tussen man en vrouwquote:Op donderdag 9 april 2020 17:25 schreef borealist het volgende:
Ze zijn nu aan het zeiken dat meer negers aan corona sterven in de VS, want racisme.
Heeft waarschijnlijk alles te maken met overgewicht onder de zwarte bevolking.
[ afbeelding ]
Niet alleen dat. Opvallend is dat (lager) inkomen bij mannen geen rol lijkt te spelen (cq geen samenhang vertoond), maar bij vrouwen juist wel.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Opvallend dat het bij black geinverteerd is tussen man en vrouw
Maar met de signalen die we hier hebben dat mensen met overgewicht oververtegenwoordigd zijn op IC's zou dit zomaar eens kunnen idd.
Ziekenhuis vol?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:58 schreef Arts-assistent het volgende:
Heeft iemand overigens een verklaring waarom New York nu al vijf keer zo weinig nieuwe ziekenhuisopnames heeft als op het hoogtepunt (200 vs 1000)? Andere landen bereiken zo'n snelle daling niet binnen zo'n korte tijd.
Dus als je in de vs ziek bent en je baas belt op ga je weer aan het werk. Hoe zit het nu met die sociale regeling daar mogen zieken in sommige beroepen toch niet ziek zijnquote:Poultry Worker’s Death Highlights Spread of Coronavirus in Meat Plants
Annie Grant, 55, had been feverish for two nights. Worried about the coronavirus outbreak, her adult children had begged her to stay home rather than return to the frigid poultry plant in Georgia where she had been on the packing line for nearly 15 years.
But on the third day she was ill, they got a text from their mother. “They told me I had to come back to work,” it said.
In andere westerse landen zien we foto's van productie bedrijven die hun processen aanpassen en hun medewerkers afstand laten houden.quote:The coronavirus pandemic has reached the processing plants where workers typically stand elbow-to-elbow to do the low-wage work of cutting, deboning and packing the chicken and beef that Americans savor. Some plants have offered financial incentives to keep them on the job, but the virus’s swift spread is causing illness and forcing plants to close
Altijd mooi ik hoop voor deze medewerkers dat de bonus wel per maand is. Maar draagt natuurlijk weinig bij aan de verspreiding van het virus tegen te gaan.quote:At the Tyson plant in Camilla, the company offered its 2,100 workers a $500 bonus if they worked in April, May and June without missing a day.
Wat maak dat uit dan?quote:Op donderdag 9 april 2020 23:07 schreef Nieuwschierig het volgende:
Net zo als Nederland is New York geinfecteerd via de Noord-Italiaanse route. Niet via China.
Hoor ik net op CNN van de Amerikaanse Jaap.
Ik bedoel, die twee sluiten elkaar niet per se uit.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:25 schreef borealist het volgende:
Ze zijn nu aan het zeiken dat meer negers aan corona sterven in de VS, want racisme.
Heeft waarschijnlijk alles te maken met overgewicht onder de zwarte bevolking.
[ afbeelding ]
Ik vond het ook vreemd, maar het is eigenlijk wel logisch, in dat armere zwarten en Mexicaans Amerikanen veel zwaar manual labor doen. Je hangt daar niet thuis in de bijstand zoals veel van onze dikkere armen, want dat is er niet, maar je wordt stratenmaker of putjesschepper. De vrouw zit dan wel thuis of in een fabriek.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Opvallend is dat (lager) inkomen bij mannen geen rol lijkt te spelen (cq geen samenhang vertoond), maar bij vrouwen juist wel.
En dat bij Afro-Amerikanen en "Mexicaans-Amerikanen" een hoger inkomen juist met (veel) meer obesitas lijkt samen te hangen. Erg vreemd.
Bij de vrouwen van die bevolkingsgroepen is het exact omgekeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |