Dat is een leuk idee zeg! Lekker allerlei pannenkoekjes makenquote:Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan gourmetten met pannenkoeken. Ik heb er al helemaal zin in. De restjes beslag bakken we voor een dessert met chocoladeijs.
Bijzonder, kende ik nietquote:
Mooi he dat er toch nog zoveel verschillende versies van pannenkoeken blijken te zijn..quote:
Ooo, tof! En lekkerquote:
Hier ook weer vegan en ook met warme kersen of een mousse van mango, of allebeiquote:Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Candaasje het volgende:
Oh, ik ga ze denk ik maken voor lunch. Vriend is dan jarig, die vindt dat vast ook lekker.
Misschien ook wel warme kersen erbij met ijs of slagroom.![]()
(Alles wel weer vegan)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat wordtquote:Op donderdag 9 april 2020 22:53 schreef drakin het volgende:
Zou je ook pannenkoeken kunnen maken van oliebollenmix? Wil eigenlijk niet meer nieuwe meelproducten aanschaffen, maar heb nog wel een pak oliebollenmix staan die wel een keertje op moet.
Simpele oliebollenmix, alleen water toevoegen en oliebollen in de frituur daarna.quote:Op donderdag 9 april 2020 23:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat wordtWat zit er eigenlijk precies in zo'n pak?
Ingrediëntenquote:Op donderdag 9 april 2020 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik bedoel, wat zijn de ingrediënten van zo'n mix?
Wat spannend met rijstmeel en kaneel!quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben alvast begonnen met de rijstmelk met kaneel voor het beslag
Rijst koken met kaneelstokje had ik gisteravond gedaan
[ afbeelding ]
Vandaag de rijstprut als eerste de blender in tot een gladde moes en dan het kookvocht erbij tot de gewenste dikte
[ afbeelding ]
Daarna de melk verdeeld in potjes en de vriezer in voor zondag
[ afbeelding ]
Als je een banaan en een ei hebt kun je bananenpannekoeken maken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:25 schreef Holyme het volgende:
Die rijstemelk met kaneel lijkt me lekker! Ik overweeg nog om te gaan bakken, heb niks in huis voor gewone pannenkoeken. Maar nog wel pakken proteinepannenkoekmix. Heb die pas gemaakt, deden me denken aan balkenbrijDus misschien eens kijken of ik die op kan leuken.
Enkel eieren. Ik kan er een eierpannenkoek van maken, en 'm gewoon geen omelet noemenquote:Op zaterdag 11 april 2020 18:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je een banaan en een ei hebt kun je bananenpannekoeken maken.
Rijstmelk! En bloem en wat bakpoeder. Ze worden veganquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat spannend met rijstmeel en kaneel!
Ik ga maandag gewone pannenkoeken maken met ontbijtspekreepjes en sjalotten. En strooooop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Holyme: proteïnepannenkoeken is wel origineel
Ik kan iig niet wachten op alle verschillende soorten pannenkoeken
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2020 19:54:37 ]
quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:52 schreef mascara-klodder het volgende:
Jaloers op jouw fornuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Kun je nagaan dat mijn keuken nog kleiner is dan die van julliequote:
Lekker!quote:Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik ga deze ochtend msemmen bakken. In Marokko haal ik die graag, 's ochtends vroeg, vers en warm.
In Nederland koop ik ze wel eens, koud en al een paar uur oud. Dat is net zoiets als oude koude pannekoeken. Onvergelijkbaar met echt en vers.
Deeg staat te rijzen.
Ik hou van jou!quote:Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik ga deze ochtend msemmen bakken. In Marokko haal ik die graag, 's ochtends vroeg, vers en warm.
In Nederland koop ik ze wel eens, koud en al een paar uur oud. Dat is net zoiets als oude koude pannekoeken. Onvergelijkbaar met echt en vers.
Deeg staat te rijzen.
Waar dit topic al niet goed voor isquote:Op zondag 12 april 2020 08:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik hou van jou!
Deze aten mn zusje en ik in het dorpje toen we in marokko op surfvakantie waren! Iedere dag na een sessie liepen we het dorp in en bestelden we deze met een vers gemaakte avocado smoothie erbij.. Nooit het recept kunnen achterhalen..en nu ineens
bij de chauffeurs bij ons een hoop die dat als lunch halen, ik moet er altijd 1 meepikken van ze...anders worden ze bijna boos (die met honing is mijn favo)quote:Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef sigme het volgende:
Deeg staat te rijzen.
ik bedankquote:Op zondag 12 april 2020 09:38 schreef Holyme het volgende:
Heb er wel een lading rozijnen door gegooid, want rozijnen
Ohhh wowwwquote:Op zondag 12 april 2020 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Onder de berg verse aardbei en banaan, coulis van aardbeien en bosbessen en daar overheen walnoten een bananenpannenkoekje.
De bananenpannenkoekjes die ik tot nu toe had gemaakt vond ik allemaal maar zo zo, dus ik heb allemaal tips opgezocht online. De twee tips die het voor mij enorm lekker maakten waren:
* gebruik plakjes banaan ipv geprakte banaan: hierdoor minder kans op zachte, babyfood binnenkant
* bak op laag vuur: hierdoor wordt alles gaar, stevig en toch lekker warme banaan binnen in.
[ afbeelding ]
Het was echt zalig en zeker voor herhaling vatbaar
Oh!quote:Op zondag 12 april 2020 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Onder de berg verse aardbei en banaan, coulis van aardbeien en bosbessen en daar overheen walnoten een bananenpannenkoekje.
De bananenpannenkoekjes die ik tot nu toe had gemaakt vond ik allemaal maar zo zo, dus ik heb allemaal tips opgezocht online. De twee tips die het voor mij enorm lekker maakten waren:
* gebruik plakjes banaan ipv geprakte banaan: hierdoor minder kans op zachte, babyfood binnenkant
* bak op laag vuur: hierdoor wordt alles gaar, stevig en toch lekker warme banaan binnen in.
[ afbeelding ]
Het was echt zalig en zeker voor herhaling vatbaar
vroeg? al 7 uur bijna klaarwakkerquote:Op zondag 12 april 2020 09:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhh wowww
Ennuh bakze @:Holyme Wat zijn jullie vroeg
Ai, dat gelukkig niet. Maar ben rond 8 gaan hardlopen, dus dan valt het ook wel meequote:Op zondag 12 april 2020 09:49 schreef liedetector het volgende:
[..]
vroeg? al 7 uur bijna klaarwakker
ik vanaf half 6 ofzo maar ben niet vooruit te brandenquote:Op zondag 12 april 2020 09:49 schreef liedetector het volgende:
[..]
vroeg? al 7 uur bijna klaarwakker
quote:Meng 150 gram havervlokken, 100 gram (magere) kwark, 100 ml (magere) melk en 3 eieren met een halve eetlepel kaneel en eventueel een beetje zoetstof naar keuze in de blender. Verhit wat boter of olie in een koekenpan en bak zo'n 5-6 ietwat fluffige pannenkoekjes.
kan vast de vraag is waarom zou je dat willen? (havervlokken in een pannenkoek?)quote:Op zondag 12 april 2020 09:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
ik vanaf half 6 ofzo maar ben niet vooruit te branden![]()
Zat even te googlen wat proteïne pannenkoeken en kwam oa bij dit receptje terecht. Maar zou je kwark ook kunnen vervangen door yoghurt en de melk door rijstmelk? Of zal dat een grote baggerbende worden?
[..]
Vandaag de tapas en bbq en als het morgen minder weer is de pannenkoekenquote:Op zondag 12 april 2020 09:56 schreef liedetector het volgende:
on topic, ik dacht eigenlijk (want weekend en tijd) vandaag een berg tapas te gaan maken en dat lekker in de tuin op te eten en bv nog wat sardines en gambas op de BBQ te gooien erbij....maar ik heb eeb liefie die gek is op pannenkoeken en zie dat ik ook nog speltmeel gewoon meel en wat andere soorten heb staan... nu twijfel ik dus wat het worden gaat
klinkt als beter plan ja... ng maar ff van nemen dat het nu zonnig en droog isquote:Op zondag 12 april 2020 09:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Vandaag de tapas en bbq en als het morgen minder weer is de pannenkoeken
Blauwe bessen! Die heb ik in huis, je brengt me op een idee!quote:
omdat ik geen kwark en gewone melk in huis hebquote:Op zondag 12 april 2020 09:57 schreef liedetector het volgende:
[..]
kan vast de vraag is waarom zou je dat willen? (havervlokken in een pannenkoek?)
beetje zelfliefde mascaraquote:Op zondag 12 april 2020 09:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
omdat ik geen kwark en gewone melk in huis hebIk kijk morgen wel even
oh je had geëdit, nouja vind het leuk om iets anders te proberen en ik heb een kilo havervlokken hier staan
@:Zo-is-dat
Jij had mijn appeltaart vorige week helemaal willen hebben dan, veel te veel rozijnen, maar kwa smaak geweldig!quote:Op zondag 12 april 2020 09:38 schreef Holyme het volgende:
Nou, ik begin vast. Proteinepannenkoek met maple syrup smaak. Eerste keer dat ik die heb, en het ruikt hier nu naar van die pecan broodjesHeb er wel een lading rozijnen door gegooid, want rozijnen
![]()
[ afbeelding ]
Stapeltje gaat in de vries voor een simpele lunch, al gok ik dat ik er straks ook wel een eet, krijg honger van die pecanlucht. Ik geef wel flink de voorkeur aan echte pannenkoeken, maar dan vreet ik solo zo'n stapel op, met appel en rozijnDus dit is de verstandigere optie
Die heb ik gezien ja! En heel snel weggekeken, die hele bovenkant was rozijnquote:Op zondag 12 april 2020 10:17 schreef drakin het volgende:
[..]
Jij had mijn appeltaart vorige week helemaal willen hebben dan, veel te veel rozijnen, maar kwa smaak geweldig!
Deze was wel zonder suiker hoorquote:Op zondag 12 april 2020 10:25 schreef Holyme het volgende:
[..]
Die heb ik gezien ja! En heel snel weggekeken, die hele bovenkant was rozijnAppel kaneel rozijn, hemelse combi. Banketbakkersroom erbij... (Tis geen wonder dat ik ooit veel zwaarder was
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
quote:Op zondag 12 april 2020 10:33 schreef drakin het volgende:
[..]
Deze was wel zonder suiker hoorGoed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En geloof direct dat ie ook zonder suiker heerlijk was!
Yum! Smakelijkquote:Op zondag 12 april 2020 10:40 schreef Oceanonix het volgende:
Mijn blueberry pancakes met maple syrup.
[ afbeelding ]
Ditquote:Op zondag 12 april 2020 11:09 schreef Hupje het volgende:
Maar zo mooi krijg ik ze vast niet op de foto
Nice! Alles trouwens wat hier al gepost isquote:Op zondag 12 april 2020 10:40 schreef Oceanonix het volgende:
Mijn blueberry pancakes met maple syrup.
[ afbeelding ]
op yoghurt na zou ik het doen!quote:Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef Farenji het volgende:
Eindresultaat, met yoghurt en pickles:
[ afbeelding ]
Ook weer een variant waar ik nog nooit van had gehoord, leuk!quote:Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Die yoghurt maakt het juist af, perfecte tegenhanger voor de spicy pannekoeken en zoute pickles. In india eten ze er "curd" bij, dat is dikkere bijna korrelachtige yoghurt maar die kan ik hier eigenlijk niet vinden.quote:
Lekker, dat wil ik ook wel een keer proberen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef Farenji het volgende:
[ afbeelding ]
Dan zou je evt een 10% vet yoghurt kunnen gebruiken. Doe ik ook altijd voor tzaziki of raita.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die yoghurt maakt het juist af, perfecte tegenhanger voor de spicy pannekoeken en zoute pickles. In india eten ze er "curd" bij, dat is dikkere bijna korrelachtige yoghurt maar die kan ik hier eigenlijk niet vinden.
lactose intollerant (legt uit)quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lijkt mij juist prima passen erbij als ik het recept zo even bekijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow, nice!quote:Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Myraela het volgende:
Geen zin om foto's tussendoor te maken en een enorm chaotische en rommelige kok.Maar zoete aardappel pannenkoekjes met zure room, avocado en tomaatjes.
[ afbeelding ]
Ik lig buiten in de zon, dus minder goed beeld. Zag de foto, begon te lezen en vond zoete aardappel best raar combineren met aardbei en ijsquote:Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Myraela het volgende:
Geen zin om foto's tussendoor te maken en een enorm chaotische en rommelige kok.Maar zoete aardappel pannenkoekjes met zure room, avocado en tomaatjes.
[ afbeelding ]
SPOILER: voorpretOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Msemmen!
[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 12-04-2020 12:06:06 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Lie en ik gaan ook morgen pas bakken dus je bent niet allenig danquote:Op zondag 12 april 2020 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ziet er allemaal lekker uit jongens. Ik baal een beetje dat ik tot morgen moet wachten met onze pannenkoeken
quote:Op zondag 12 april 2020 11:58 schreef sigme het volgende:
Ziet er goed uitSPOILER: voorpretOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Msemmen!
[ afbeelding ]![]()
quote:Op zondag 12 april 2020 11:58 schreef sigme het volgende:
Klinkt goed. Lekker zacht en zoet.SPOILER: voorpretOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Msemmen!
[ afbeelding ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met poedersuiker en dadelsiroop.![]()
https://www.vegrecipesofi(...)ipe-container-135656quote:Op zondag 12 april 2020 13:13 schreef AnneX het volgende:
IsaFarenji
(recept graag, of ik heb er overheen gelezen)
Succes! Ik ben benieuwd!quote:Op zondag 12 april 2020 15:55 schreef minilot het volgende:
Uitgeprinte liniaal en nietjesloos nietmachientje paraat, het Gram pancake-avontuur kan van start!
Ik ben zo benieuwd!quote:Op zondag 12 april 2020 15:55 schreef minilot het volgende:
Uitgeprinte liniaal en nietjesloos nietmachientje paraat, het Gram pancake-avontuur kan van start!
Oh kijk nu hoe geweldig!quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef minilot het volgende:
Door onhandig omdraaien twee rommelige exemplaren, waarvan één al ingezakt.Ik denk dat de vrijevormversie van @:AnneX een stuk beter bakt.
Niettemin lekker en heel, heel fluffy, alsof je een licht zoetig wolkje eet
[ afbeelding ]
Ik vind ze er heel fluffy uitzien! Ik had ze niet eens omgedraaid gekregen vermoed ik!quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef minilot het volgende:
Door onhandig omdraaien twee rommelige exemplaren, waarvan één al ingezakt.Ik denk dat de vrijevormversie van @:AnneX een stuk beter bakt.
Niettemin lekker en heel, heel fluffy, alsof je een licht zoetig wolkje eet
[ afbeelding ]
Zo al jullie bijdragen eens even op laptopscherm bekijken
quote:Op zondag 12 april 2020 17:19 schreef Soury het volgende:
Mijn moeder zei altijd de eerste mislukt altijd. Nou ik heb nieuws. Maar wel lekker één gewone en 1 met spek en één met spek en kaas. [ link | afbeelding ]
Volgens mij was dit ook de eerste keer dat ik pannenkoeken maakte. Daar heb ik een moeder voorquote:Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind ze er heel fluffy uitzien! Ik had ze niet eens omgedraaid gekregen vermoed ik!
[..]![]()
![]()
Dezen zien er perfect uit vergeleken bij mijn pannenkoeken. Die zelf maken heb ik opgegevenquote:Op zondag 12 april 2020 17:19 schreef Soury het volgende:
Mijn moeder zei altijd de eerste mislukt altijd. Nou ik heb nieuws. Maar wel lekker één gewone en 1 met spek en één met spek en kaas. [ link | afbeelding ]
Dit is de allereerste keer dat ik iemand pannenkoeken zie maken met een deksel op de panquote:
Mislukte zijn wel de lekkerstequote:Op zondag 12 april 2020 17:19 schreef Soury het volgende:
Uhhh ik zit hier al een tijdje hoorquote:Op zondag 12 april 2020 17:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Mislukte zijn wel de lekkerste
Welkom in CUL Soury
Dan werd een welkom ook wel eens tijdquote:
quote:
Ik heb een 50 jaar oude gietijzeren koekenpan. Ik moet weer eens een kopen met zo'n laagjequote:Op zondag 12 april 2020 17:34 schreef Yinny het volgende:
@:minilot gaaaaaf! Nu wil ik ze ook gaan maken...
@:soury oefening baart kunst, dus gewoon veeel vaker pannenkoeken maken 😊
Een hoop verschillende pannenkoeken! Echt leuk!
Hij is niet rond haha. Maar simpel is vaak ook t lekkerstquote:Op zondag 12 april 2020 17:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb een 50 jaar oude gietijzeren koekenpan. Ik moet weer eens een kopen met zo'n laagje
Niet doen, gaaf dat je die pan nog hebtquote:Op zondag 12 april 2020 17:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik heb een 50 jaar oude gietijzeren koekenpan. Ik moet weer eens een kopen met zo'n laagje
Ik doe dat ding niet weg hoor, maar een moderne kan er wel bij.quote:Op zondag 12 april 2020 17:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Niet doen, gaaf dat je die pan nog hebt
Mooie manier om de overschot te gebruiken!quote:Op maandag 13 april 2020 10:01 schreef Farenji het volgende:
Gisteravond had ik een flink zuurdesemstarteroverschot (het bubbelde zowat de pot uit) dus besloot ik maar wat overnight sourdough pancakes te maken. Vanochtend stond het beslag te bubbelen als een gek en was het ook flink gegroeid. Dus vandaag weer pannekoeken, en ik heb er nu zoveel dat ik ze echt niet op krijg. Dus waarschijnlijk morgen alweer.
[ afbeelding ]
Zeker, en ze zijn erg lekker, zit meer smaak aan dan gewone pannekoeken.quote:Op maandag 13 april 2020 10:06 schreef Yinny het volgende:
[..]
Mooie manier om de overschot te gebruiken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ik doe het overschot aan pannenkoeken altijd per 2 verpakt de vriezer, werkt echt prima.quote:Op maandag 13 april 2020 10:16 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zeker, en ze zijn erg lekker, zit meer smaak aan dan gewone pannekoeken.
quote:Op maandag 13 april 2020 11:54 schreef LeSage het volgende:
Wij mochten vanmorgen eindelijk ook aan de pannenkoeken![]()
Ik had een recept met karnemelk en dat had ik gisteren ook al nodig voor de scones, dus dat kwam mooi uit.HaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dacht even dat ik naar een foto zat te kijken die ik had gemaakt
![]()
Precies dezelfde manier. Ik hou altijd het recept van 24Kitchen aan voor American pancakes. Dus ook o.a. met karnemelk. Heerlijk recept... 'niks meer aan doen'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje overbelicht maar mag de pannenkoekenpret niet drukken![]()
Goed idee, had er nog zes over en in de koelkast blijven ze niet zo lang goed.quote:Op maandag 13 april 2020 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik doe het overschot aan pannenkoeken altijd per 2 verpakt de vriezer, werkt echt prima.
quote:Op maandag 13 april 2020 12:30 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Hadacht even dat ik naar een foto zat te kijken die ik had gemaakt
![]()
Precies dezelfde manier. Ik hou altijd het recept van 24Kitchen aan voor American pancakes. Dus ook o.a. met karnemelk. Heerlijk recept... 'niks meer aan doen'.Ja in het recept voor zuurdesempannekoeken moest ook karnemelk, nu had ik dat niet dus heb ik half melk half yoghurt gebruikt. Ik vond karnemelk vroeger als kind altijd vies, heb het daarom echt al meer dan twintig jaar niet meer geprobeerd, misschien toch weer eens doen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje overbelicht maar mag de pannenkoekenpret niet drukken
Karnemelk is ook viesquote:Op maandag 13 april 2020 12:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja in het recept voor zuurdesempannekoeken moest ook karnemelk, nu had ik dat niet dus heb ik half melk half yoghurt gebruikt. Ik vond karnemelk vroeger als kind altijd vies, heb het daarom echt al meer dan twintig jaar niet meer geprobeerd, misschien toch weer eens doen...
Tja... Ik vond zuurkool vroeger ook vies, daar vreet ik nu bakken van weg. Misschien lust ik karnemelk nu opeens ook.quote:Op maandag 13 april 2020 12:37 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Karnemelk is ook vieshelemaal mee eens. Ik zou het nooit zo drinken. Maar in pannenkoekenbeslag / eindresultaat dus, proef je het beslist niet terug.
Proberen kan altijdquote:Op maandag 13 april 2020 12:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Tja... Ik vond zuurkool vroeger ook vies, daar vreet ik nu bakken van weg. Misschien lust ik karnemelk nu opeens ook.
Daaromquote:Op maandag 13 april 2020 12:59 schreef LeSage het volgende:
Nutella = hazelnootpasta.
Dus je hebt gewoon merkloze nutella in huis
En nu? Zonder foto's telt het niet...quote:Op maandag 13 april 2020 18:45 schreef Lonaa het volgende:
Ik maakte geen foto want HONGER.
Maar, basisrecept van 500 ml melk, 250 gram bloem, 2 ei, beetje zout
Daar maak ik 10 pannenkoeken uit. Ik had er 2 met spek en suikerstroop en 1 met vijgenjam.
Die zien er goed uit.quote:Op maandag 13 april 2020 18:22 schreef Blues het volgende:
Mijn pannenkoekenbijdrage volgens dit appiereceppie.
Alle ingrediënten:
[ afbeelding ]
Ei bij de gezouten gezeefde bloem:
[ afbeelding ]
Lekker luchtig gemixt voor ie 30 minuten gaat rusten in de koelkast.
[ afbeelding ]
Tijdens rusten de sjalotjes in ringen gesneden:
[ afbeelding ]
Nu spannend.. want de eerste MOET lukken nietwaar![]()
[ afbeelding ]
En.. gelukt!![]()
[ afbeelding ]
Was lekker
Jouw keukenquote:Op maandag 13 april 2020 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Hier zit de laatste in de pan, zo lekker eten
Oja, en aangezien ik toch bezig was, gelijk maar even een cake gebakken voor straks bij de thee
[ afbeelding ]
Boh ziet er ook goed uit.quote:Op maandag 13 april 2020 18:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Hier zit de laatste in de pan, zo lekker eten
Oja, en aangezien ik toch bezig was, gelijk maar even een cake gebakken voor straks bij de thee
[ afbeelding ]
Kon je geen rode schuimspaan vinden?quote:Op maandag 13 april 2020 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had dus vegan pannenkoekjes met kaneel gebakken en die gegeten met stroop en suiker
Als toetje had ik de laatste pannenkoek met zelfgemaakte vegan mango-sorbetijs en aardbeiensaus gedaan
[ afbeelding ]
Oh, die staat ook nog op mijn eet bucketlistquote:Op maandag 13 april 2020 20:20 schreef Yinny het volgende:
Omdat het toch al een tijdje op mijn lijstje stond, nog maar een dutch baby pancake gemaakt.
Beslag
[ afbeelding ]
Hete bakblik
[ afbeelding ]
De combinatie na 12 minuten minuten in een, zo te zien, te hete oven. O, en veeeeel poedersuiker!
[ afbeelding ]
Recept van https://smittenkitchen.co(...)-dutch-baby-pancake/
Een makkelijke en snelle manier om een grote pannenkoek te maken, maar ik geef toch de voorkeur aan gewone Hollandse pannenkoeken!
quote:Op maandag 13 april 2020 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja sorry, hier ook geen foto's. Alles was kut en nou ben ik sjachrijnig en ik heb hoofdpijn. Er zijn wel foto's maar die komen morgen.
Ik heb bijna geen nagels meer over van het in spanning afwachten...quote:Op maandag 13 april 2020 22:24 schreef Barreltje het volgende:
Ik had mn hele post klaar, drukte op het verkeerde knopje en alles weg.. morgen weer een poging
Ik ookquote:Op dinsdag 14 april 2020 15:56 schreef Oceanonix het volgende:
wat dacht je van mijn F5 knop? Ik zit helemaal klaar om de samenvatting te maken.
Ik zat me dus van de week af te vragen of ik niet dat beslag gewoon in een ovenschaal kon doen en zo de oven in. Ja dus, het is gewoon een echt gerecht dusquote:Op maandag 13 april 2020 20:20 schreef Yinny het volgende:
Omdat het toch al een tijdje op mijn lijstje stond, nog maar een dutch baby pancake gemaakt.
Beslag
[ afbeelding ]
Hete bakblik
[ afbeelding ]
De combinatie na 12 minuten minuten in een, zo te zien, te hete oven. O, en veeeeel poedersuiker!
[ afbeelding ]
Recept van https://smittenkitchen.co(...)-dutch-baby-pancake/
Een makkelijke en snelle manier om een grote pannenkoek te maken, maar ik geef toch de voorkeur aan gewone Hollandse pannenkoeken!
quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef Oceanonix het volgende:
en hier de samenvatting. Ik heb 29 pannenkoeken geteld van 24 verschillende personen. Vijf personen hebben 2 inzendingen gedaan. En dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
Leukquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef Oceanonix het volgende:
en hier de samenvatting. Ik heb 29 pannenkoeken geteld van 24 verschillende personen. Vijf personen hebben 2 inzendingen gedaan. En dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
Hahahaha leuk !!!quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
Je creaties van de creaties staan op de FOK! Instagram, @fok.nlquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |