abonnement Unibet Coolblue
pi_192510765
In dit topic bespreken we alles rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL.

In het paasweekend van 11 tot en met 13 april maken we met iedereen die mee wil doen pannenkoeken.

Pannenkoeken
Oerhollandse pannenkoeken, okonomyaki poffertjes, American pancakes, flensjes. Het is allemaal prima :)

Algemene spelregels:
De regels:
- Kook op de aangegeven dag het aangegeven gerecht.
- Er is geen tijdstip waarop iets klaar moet zijn, een datum is al specifiek genoeg.
- Het maakt niet uit welk recept je gebruikt.
- Eventuele aanvullende regels lees je bij de uitleg voor komende opdracht hierboven.
Spoilers!
pi_192510980
Wij gaan gourmetten met pannenkoeken. Ik heb er al helemaal zin in. De restjes beslag bakken we voor een dessert met chocoladeijs.
Spoilers!
pi_192511002
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan gourmetten met pannenkoeken. Ik heb er al helemaal zin in. De restjes beslag bakken we voor een dessert met chocoladeijs.
Dat is een leuk idee zeg! Lekker allerlei pannenkoekjes maken :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192511035
Leuk!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_192521508
ik ga voor de american pancakes met blauwe bessen *O*
pi_192524010
Koter heeft vandaag de laatste poffertjes uit de vriezer soldaat gemaakt, dus mijn echtgenoot en z'n gietijzeren pan moeten één dezer dagen sowieso weer aan de bak. :+ Even zien of ik dat proces op de foto zet of zelf nog iets pannenkoekigs maak. :)

Ik overweeg deze superfluffy Japanse soufflépannenkoeken:
https://iamafoodblog.com/(...)ffle-pancake-recipe/
En nog hoger:
https://iamafoodblog.com/(...)m-cafe-and-pancakes/

[ Bericht 19% gewijzigd door minilot op 08-04-2020 23:37:20 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 9 april 2020 @ 09:17:15 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192527921
Wij gaan toch voor de baghrir :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192528048
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:17 schreef Barreltje het volgende:
Wij gaan toch voor de baghrir :Y)
Bijzonder, kende ik niet ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 april 2020 @ 09:31:47 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192528279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bijzonder, kende ik niet ^O^
Mooi he dat er toch nog zoveel verschillende versies van pannenkoeken blijken te zijn.. :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192529101
Wij zijn dól op pompoen pannenkoeken O+
pi_192529821
Zit nog te twijfelen tussen hartige indiase pannekoeken van kikkererwtenmeel, of toch hollandse pannekoeken met chocoladesaus en banaan...
pi_192530119
Ik denk dat het hier gewoon spekpannenkoeken met suikerstroop worden. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192530165
Alle pannenkoeken zijn lekker.

Wél leuk om de recepten van mini en barrel tegen te komen en op te slaan. :Y)
pi_192531421
Kaiserschmarrn of crepe suzette...of toch een hartige dutch baby.
Ik weet niet wat ik wil maken!
pi_192531488
Banana pancakes komen er toch wel :o
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192533138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bijzonder, kende ik niet ^O^
Ik ook niet.

En deze keer ga ik meedoen *G*
pi_192537165
Oh, ik ga ze denk ik maken voor lunch. Vriend is dan jarig, die vindt dat vast ook lekker.
Misschien ook wel warme kersen erbij met ijs of slagroom. :9

(Alles wel weer vegan)
pi_192537990
Nietjesloos nietmachientje gekocht voor de bakpapier-ringen die nodig zijn voor die torenhoge fluffy Japanse pannenkoekunits. Zin in!
Let me see you stripped down to the bone
pi_192538008
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:17 schreef Barreltje het volgende:
Wij gaan toch voor de baghrir :Y)
Ooo, tof! En lekker :9 Nooit gemaakt, erg benieuwd naar jullie poging O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_192539067
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:59 schreef Candaasje het volgende:
Oh, ik ga ze denk ik maken voor lunch. Vriend is dan jarig, die vindt dat vast ook lekker.
Misschien ook wel warme kersen erbij met ijs of slagroom. :9

(Alles wel weer vegan)
Hier ook weer vegan en ook met warme kersen of een mousse van mango, of allebei :Y)

Vorige keer had ik vegan pannenkoeken met brie en honing, zooooo lekker, alleen was het vegan er wel vanaf met die brie :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 9 april 2020 @ 22:53:42 #21
370431 drakin
vurig typje
pi_192545542
Zou je ook pannenkoeken kunnen maken van oliebollenmix? Wil eigenlijk niet meer nieuwe meelproducten aanschaffen, maar heb nog wel een pak oliebollenmix staan die wel een keertje op moet.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192545672
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:53 schreef drakin het volgende:
Zou je ook pannenkoeken kunnen maken van oliebollenmix? Wil eigenlijk niet meer nieuwe meelproducten aanschaffen, maar heb nog wel een pak oliebollenmix staan die wel een keertje op moet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat wordt :7 Wat zit er eigenlijk precies in zo'n pak?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 april 2020 @ 23:10:55 #23
370431 drakin
vurig typje
pi_192545834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat wordt :7 Wat zit er eigenlijk precies in zo'n pak?
Simpele oliebollenmix, alleen water toevoegen en oliebollen in de frituur daarna.

Maar ik bak ze wel vaker in de koekepan zodat je meer hamburgeroliebollen krijgt, misschien met wat meer water(of deel vervangen door melk/bier/ei) dat het wat slapper meel wordt?

Daarnaast zit ik te denken aan bananenpannenkoekjes ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_192546058
Ik bedoel, wat zijn de ingrediënten van zo'n mix?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192546450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 23:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik bedoel, wat zijn de ingrediënten van zo'n mix?
Ingrediënten

Tarwezetmeel glutenvrij, kristalsuiker, dextros, boekweitmeel, lupinemeel eiwit, sojalecithine, verdikkingsmiddel (E415), zout, rijsmiddel (E450i, E500ii).

https://www.ah.nl/producten/product/wi466847/peak-s-oliebollenmix

Lijkt me een interessant experiment... Ik gok eigenlijk dat je keiharde plakken krijgt ipv lekkere zachte pannekoekjes.
pi_192553733
Ik ben alvast begonnen met de rijstmelk met kaneel voor het beslag *O*

Rijst koken met kaneelstokje had ik gisteravond gedaan


Vandaag de rijstprut als eerste de blender in tot een gladde moes en dan het kookvocht erbij tot de gewenste dikte


Daarna de melk verdeeld in potjes en de vriezer in voor zondag
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_192554760
@mascara-klodder Goed idee om het in te vriezen!
pi_192557338
Pannenkoeken?
Moet lukken ^O^
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_192557423
Aangezien we voorlopig niet naar een dimsum restaurant kunnen, ga ik dit maar maken:
https://www.seriouseats.c(...)izers-slideshow.html
Maar misschien ook nog kaiserschmarrn als lunch...
pi_192569168
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 april 2020 16:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben alvast begonnen met de rijstmelk met kaneel voor het beslag *O*

Rijst koken met kaneelstokje had ik gisteravond gedaan
[ afbeelding ]

Vandaag de rijstprut als eerste de blender in tot een gladde moes en dan het kookvocht erbij tot de gewenste dikte
[ afbeelding ]

Daarna de melk verdeeld in potjes en de vriezer in voor zondag
[ afbeelding ]
Wat spannend met rijstmeel en kaneel!


Ik ga maandag gewone pannenkoeken maken met ontbijtspekreepjes en sjalotten. En strooooop :9~
pi_192570443
Ik wilde al pannenkoeken maken maar er was geen bloem meer in de supermarkt. Ik kon nog net het laatste pak grijpen met pannenkoekenmix (normaal) dus niet spelt of meergranen gezeik
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_192570549
Die rijstemelk met kaneel lijkt me lekker! Ik overweeg nog om te gaan bakken, heb niks in huis voor gewone pannenkoeken. Maar nog wel pakken proteinepannenkoekmix. Heb die pas gemaakt, deden me denken aan balkenbrij :{ Dus misschien eens kijken of ik die op kan leuken.
pi_192570694
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:25 schreef Holyme het volgende:
Die rijstemelk met kaneel lijkt me lekker! Ik overweeg nog om te gaan bakken, heb niks in huis voor gewone pannenkoeken. Maar nog wel pakken proteinepannenkoekmix. Heb die pas gemaakt, deden me denken aan balkenbrij :{ Dus misschien eens kijken of ik die op kan leuken.
Als je een banaan en een ei hebt kun je bananenpannekoeken maken.
pi_192571148
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je een banaan en een ei hebt kun je bananenpannekoeken maken.
Enkel eieren. Ik kan er een eierpannenkoek van maken, en 'm gewoon geen omelet noemen *)
pi_192571531
Ik ga morgen mijn best doen op kaiserschmarrn :9
pi_192571931
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat spannend met rijstmeel en kaneel!

Ik ga maandag gewone pannenkoeken maken met ontbijtspekreepjes en sjalotten. En strooooop :9~
Rijstmelk! En bloem en wat bakpoeder. Ze worden vegan ;)
Ohh en spekjes met sjalotjes, dat klinkt ook wel erg lekker!

@Yinny: jij vroeg in een ander topic hoe ik rijstmelk maak, dus zo. Alleen zonder de kaneel normaal. Ik gebruik het voor pannenkoeken, vegan cake en smoothies.

Invriezen is echt super handig, die potjes van Bon Maman is vol 250ml en tot de "ribbels' 200ml.
Nu kan ik zondag, of is het nou maandag, gewoon gelijk aan de slag en hoef ik niet alles tussendoor af te wassen en wachten tot de melk is afgekoeld aangezien waar de blender staat zo'n beetje mijn werkplek in de keuken is, dus zeer beperkt, heb echt een mini-keuken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Holyme: proteïnepannenkoeken is wel origineel :D

Ik kan iig niet wachten op alle verschillende soorten pannenkoeken *O*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:22:08 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192572369
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:52 schreef mascara-klodder het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaloers op jouw fornuis. :Y)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192572378
En je schort :D
pi_192572439
Prachtig fornuis MK, welke is dat?

Ik heb ook zoiets, heerlijk al die ruimte O+
pi_192572613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Jaloers op jouw fornuis. :Y)
Kun je nagaan dat mijn keuken nog kleiner is dan die van jullie :D

@Blues, op Sicilië gescoord O+

@Aure, SMEG _O_ Het duurste opbergkastje ever :') Daarin vond ik vorige week ook mijn deegroller dus terug, ik gebruik meestal de combi, die hangt aan de overkant. Waar ik ook echt noooooit mijn hoofd tegenaan stoot :+
Maar als ik de grote oven gebruik dan heb ik wel een soort van oergevoel ofzo, zo'n hele bakplaat vol met koekjes bijv :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_192573154
@mascara-klodder Gaaf fornuis! En wat een mooie rode pannen!
pi_192577260
Ik ga deze ochtend msemmen bakken. In Marokko haal ik die graag, 's ochtends vroeg, vers en warm.
In Nederland koop ik ze wel eens, koud en al een paar uur oud. Dat is net zoiets als oude koude pannekoeken. Onvergelijkbaar met echt en vers.

Deeg staat te rijzen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192577277
quote:
6s.gif Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik ga deze ochtend msemmen bakken. In Marokko haal ik die graag, 's ochtends vroeg, vers en warm.
In Nederland koop ik ze wel eens, koud en al een paar uur oud. Dat is net zoiets als oude koude pannekoeken. Onvergelijkbaar met echt en vers.

Deeg staat te rijzen.
Lekker!
Heb al een paar keer iets van haar recepten gemaakt, volg haar op fb :)

Ik ga morgen pas bakken, het is me iets te lekker weer vandaag om binnen te zitten, dus lekker wandelen met de hont O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 12 april 2020 @ 08:37:55 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192577293
quote:
6s.gif Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik ga deze ochtend msemmen bakken. In Marokko haal ik die graag, 's ochtends vroeg, vers en warm.
In Nederland koop ik ze wel eens, koud en al een paar uur oud. Dat is net zoiets als oude koude pannekoeken. Onvergelijkbaar met echt en vers.

Deeg staat te rijzen.
Ik hou van jou!
Deze aten mn zusje en ik in het dorpje toen we in marokko op surfvakantie waren! Iedere dag na een sessie liepen we het dorp in en bestelden we deze met een vers gemaakte avocado smoothie erbij.. Nooit het recept kunnen achterhalen..en nu ineens O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192577473
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 08:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik hou van jou!
Deze aten mn zusje en ik in het dorpje toen we in marokko op surfvakantie waren! Iedere dag na een sessie liepen we het dorp in en bestelden we deze met een vers gemaakte avocado smoothie erbij.. Nooit het recept kunnen achterhalen..en nu ineens O+
Waar dit topic al niet goed voor is O+
pi_192577600
quote:
6s.gif Op zondag 12 april 2020 08:31 schreef sigme het volgende:
Ik ga deze ochtend msemmen bakken. In Marokko haal ik die graag, 's ochtends vroeg, vers en warm.
In Nederland koop ik ze wel eens, koud en al een paar uur oud. Dat is net zoiets als oude koude pannekoeken. Onvergelijkbaar met echt en vers.

Deeg staat te rijzen.
bij de chauffeurs bij ons een hoop die dat als lunch halen, ik moet er altijd 1 meepikken van ze...anders worden ze bijna boos (die met honing is mijn favo)
pi_192577643
Nou, ik begin vast. Proteinepannenkoek met maple syrup smaak. Eerste keer dat ik die heb, en het ruikt hier nu naar van die pecan broodjes O+ Heb er wel een lading rozijnen door gegooid, want rozijnen :9



Stapeltje gaat in de vries voor een simpele lunch, al gok ik dat ik er straks ook wel een eet, krijg honger van die pecanlucht. Ik geef wel flink de voorkeur aan echte pannenkoeken, maar dan vreet ik solo zo'n stapel op, met appel en rozijn :9~ Dus dit is de verstandigere optie :')
pi_192577670
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 09:38 schreef Holyme het volgende:
Heb er wel een lading rozijnen door gegooid, want rozijnen :9

ik bedank ;) gelukkig ieder zn ding
pi_192577719
Onder de berg verse aardbei en banaan, coulis van aardbeien en bosbessen en daar overheen walnoten een bananenpannenkoekje.

De bananenpannenkoekjes die ik tot nu toe had gemaakt vond ik allemaal maar zo zo, dus ik heb allemaal tips opgezocht online. De twee tips die het voor mij enorm lekker maakten waren:
* gebruik plakjes banaan ipv geprakte banaan: hierdoor minder kans op zachte, babyfood binnenkant
* bak op laag vuur: hierdoor wordt alles gaar, stevig en toch lekker warme banaan binnen in.



Het was echt zalig en zeker voor herhaling vatbaar O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192577757
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:45 schreef Isabeau het volgende:
Onder de berg verse aardbei en banaan, coulis van aardbeien en bosbessen en daar overheen walnoten een bananenpannenkoekje.

De bananenpannenkoekjes die ik tot nu toe had gemaakt vond ik allemaal maar zo zo, dus ik heb allemaal tips opgezocht online. De twee tips die het voor mij enorm lekker maakten waren:
* gebruik plakjes banaan ipv geprakte banaan: hierdoor minder kans op zachte, babyfood binnenkant
* bak op laag vuur: hierdoor wordt alles gaar, stevig en toch lekker warme banaan binnen in.

[ afbeelding ]

Het was echt zalig en zeker voor herhaling vatbaar O+
Ohhh wowww O+

Ennuh bakze @Holyme Wat zijn jullie vroeg :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')