quote:Boris Johnson has been admitted to hospital with coronavirus after suffering persistent symptoms for 10 days.
Downing Street insisted it was just a precautionary measure but Johnson’s admission on a Sunday evening comes after days of rumours that his condition has been worsening.
[..]
Johnson had been hoping to leave quarantine on Friday after seven days of self isolation but his persistent temperature meant he had to remain inside his flat at No 11 Downing Street.
The Guardian was told last week that Johnson was more seriously ill than either he or his officials were prepared to admit, and that he was being seen by doctors who were concerned about his breathing.
But Downing Street flatly denied that the prime minister’s health had seriously deteriorated, and insisted there were no plans at that point for him to be admitted to hospital.
Premier zal helpen en dat is tot het enigszins redelijke ook wel te verdedigenquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ligt deze man nou in de IC omdat ie de premier is of had eenander met dezelfde symptomen ook in de IC opgenomen zijn?
Al is het alleen maar omdat hij weer vader wordtquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch wel een sympathieke man, hoop op spoedig herstel.
Er staat zonder tekenen van respiratory distress.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:16 schreef devlinmr het volgende:
Staat toch " no sign of respiratory distress" ? Oftewel zonder longontsteking
https://www.theguardian.c(...)-boris-johnsons-homequote:Op dinsdag 7 april 2020 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Al is het alleen maar omdat hij weer vader wordt
Ik denk dat ie het wel overleeft. Dat ie daar echt uit voorzorg is.quote:
Vooral niet als hij 'mild symptoms' had en nu op de IC ligt.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Zeroku het volgende:
Gisterenavond op het journaal gaven ze aan dat zijn toestand stabiel was.
Niet dat dat heel veel zegt...
Stabiel kan ook stabiel slecht betekenen.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:21 schreef Zeroku het volgende:
Gisterenavond op het journaal gaven ze aan dat zijn toestand stabiel was.
Niet dat dat heel veel zegt...
Ja, eigenlijk moet er standaard een woord achter 'stabiel' worden geplakt. Anders zegt het inderdaad he-le-maal niks.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Stabiel kan ook stabiel slecht betekenen.
Stabiel betekent buiten levensgevaar, kleine kans op verslechtering.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Stabiel kan ook stabiel slecht betekenen.
Stabiel betekend onveranderd en kan dus ook onveranderd slecht zijnquote:Op woensdag 8 april 2020 08:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stabiel betekent buiten levensgevaar, kleine kans op verslechtering.
Dus nee. Stabiel slecht bestaat niet.
Kleine kans op verslechtering waar haal jij dat vandaan uit de term stabiel?quote:Op woensdag 8 april 2020 08:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat maakt hem sympathiek precies?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:57 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch wel een sympathieke man, hoop op spoedig herstel.
quote:Johnson ligt tweede nacht op IC
De Britse premier Johnson heeft een
tweede nacht op de intensive care
doorgebracht.Er lijkt geen verandering
te zijn in zijn medische situatie.De
toestand van Johnson wordt nog steeds
"nauwlettend in de gaten gehouden",
meldt Downing Street volgens de BBC.
Gisteren noemde zijn woordvoerder de
situatie nog steeds stabiel.Hij zei
toen dat Johnson "goed gehumeurd" is.
De plaatsvervanger van Johnson,minister
Raab van Buitenlandse Zaken,zei dat hij
er vertrouwen in heeft dat de premier
zal herstellen.Johnson kreeg gisteren
extra zuurstof toegediend,maar lag niet
aan de beademing.
Precies. Het is een elitaire kwal die zich voordat als man van het volk.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat maakt hem sympathiek precies?
Denk dat er veel over deze man gezegd kan worden maar 'sympathiek'...?
Gezien het verloop van covid 19 is hij echt nog niet buiten levensgevaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Onveranderend slecht = hooguit coma.quote:Op woensdag 8 april 2020 08:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Stabiel betekend onveranderd en kan dus ook onveranderd slecht zijn
Daar spreek ik helemaal niet over. Ik zeg wat "stabiel" betekent... zou kunnen dat overmorgen een moordlustige panda inbreekt en Boris en de dienstdoenende artsen op monsterlijke wijze opvreet om daarna een vliegtuig te kapen naar China en te parachuteren naar de bamboe jungles van de provincie Ganshu.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gezien het verloop van covid 19 is hij echt nog niet buiten levensgevaar.
Volgens mij is dat niet meer dan een gevolg van een "representatieve" democratie.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
een elitaire kwal die zich voordat als man van het volk.
fixedquote:Op woensdag 8 april 2020 09:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar spreek ik helemaal niet over. Ik zeg wat "stabiel" betekent... zou kunnen dat overmorgen een moordlustige panda inbreekt en Boris en de dienstdoenende artsen op monsterlijke wijze opvreet om daarna een vliegtuig te kapen naar China en te parachuteren naar de bamboe jungles van de provincie Ganshu.
Dat feit dat dat gaat gebeuren heeft verder weinig te maken met dat stabiel betekent dat iemand niet slechter gaat. Slechter is uiteindelijk dodelijk.. dat is verandering. Stabiel = geen verandering verwacht.
Dat zei ik helemaal niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Stable ansich betekend dus niet dat het goed gaat
Kijk jou eens inzicht hebben in de bezetting en opname criteria van de ICquote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Als hij stabiel is, niet aan de beademing ligt en bij kennis is, dan hoort hij imo niet op de IC te liggen, ook niet uit voorzorg. Hoeveel zwaardere zieken zijn misschien zelfs naar andere ziekenhuizen gebracht (langere rit = meer risico), omdat hij die belangrijke plek bezet houdt?
Maar goed een MP met een bijzonder grote bek hoort natuurlijk altijd voorrang te krijgen, zelfs al heeft hij de ziekte over zichzelf afgeroepen
Een regeringsleider is nou eenmaal belangrijker dan jij en ik, dat is vrij logisch. Buiten dat 'stabiel' natuurlijk niet per definitie goed is.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Als hij stabiel is, niet aan de beademing ligt en bij kennis is, dan hoort hij imo niet op de IC te liggen, ook niet uit voorzorg. Hoeveel zwaardere zieken zijn misschien zelfs naar andere ziekenhuizen gebracht (langere rit = meer risico), omdat hij die belangrijke plek bezet houdt?
Maar goed een MP met een bijzonder grote bek hoort natuurlijk altijd voorrang te krijgen, zelfs al heeft hij de ziekte over zichzelf afgeroepen
Okι, KillerBee4ever van het Fok! forum.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Dat is niet wat je me net in de mond probeerde te leggen maar prima je hebt besloten om eens echt te lezen wat ik zei ipv over een koord te struikelen die helemaal niet in de kamer lag.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je zegt "kleine kans op verslechtering" dat is dus onzin
Boris krijgt wmb voorrang op alles, dat is zegmaar het voordeel van het zijn van een PMquote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ook dat is niet wat stable betekend. Stable is wat het is, er is geen verbetering en geen verslechtering, het zegt niets over de kans op verbetering of verslechtering.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is niet wat je me net in de mond probeerde te leggen maar prima je hebt besloten om eens echt te lezen wat ik zei ipv over een koord te struikelen die helemaal niet in de kamer lag.
ik vind het prima om "kleine kans op verslechtering" om te zetten in "geen voorziene complicaties"
quote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kijk jou eens inzicht hebben in de bezetting en opname criteria van de IC
In Nederland is het beleid bij artsen om specifiek gιιn voorrangs- of VIP behandeling te geven aan mensen met hoger maatschappelijk belang. Ook bij triage zal een 30 jarige uitkeringstrekker gelijk behandeld worden als een 30 jarige hoogaanstaande miljonair.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:10 schreef KillerBee4ever het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je gelijk in. Maar ik blijf bij mijn initiλle reactie op de persoon die claimde dat stabiel ook stabiel slecht zou kunnen zijn. Er is niet zoiets als "stabiel slecht". Slecht betekent nl dat er werk is te doen om iemand te stabiliseren en dat is wat mij betreft een contradictie behalve in het geval van coma of andere situaties waarin slecht een waardeoordeel wordt over iemands functioneren.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ook dat is niet wat stable betekend. Stable is wat het is, er is geen verbetering en geen verslechtering, het zegt niets over de kans op verbetering of verslechtering.
Alleen gaat het hier niet om eerste hulp.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:29 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb mijn BHV-lesboek erop nageslagen: bij eerste hulp is iemand stabiel als ademweg, ademhaling en bloedsomloop gecontroleerd en normaal zijn.
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:20 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In Nederland is het beleid bij artsen om specifiek gιιn voorrangs- of VIP behandeling te geven aan mensen met hoger maatschappelijk belang. Ook bij triage zal een 30 jarige uitkeringstrekker gelijk behandeld worden als een 30 jarige hoogaanstaande miljonair.Nou kan ik me daar in dit geval prima bij aansluiten, maar als het gaat om een uitkeringstrekker vs een regeringsleider vind ik het toch weer een ander verhaal. Niet dat wat ik vind van enig belang is natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar een regeringsleider is nou eenmaal nodig, een uitkeringstrekker - simpel gezegd - niet. Als ze er wιl onderscheid in zouden maken, zou ik me daar dus prima in kunnen vinden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiλr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Volgens mij gaat het bij BHV niet om een normale bloedsomloop, maar om de aanwezigheid van een bloedsomloop. Ademhaling is daarvan een onderdeel.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:29 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb mijn BHV-lesboek erop nageslagen: bij eerste hulp is iemand stabiel als ademweg, ademhaling en bloedsomloop gecontroleerd en normaal zijn.
Guillermo Stαbile is al jaren dood. Maar goed, dat is redelijk stabiel ook.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:33 schreef Wereldgozer het volgende:
Een zekere voetballer is ook stabiel![]()
@:Zipportal @:doublepain @:caland
Biostabil genotquote:Op woensdag 8 april 2020 10:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Guillermo Stαbile is al jaren dood. Maar goed, dat is redelijk stabiel ook.
Daar heeft de NHS "critical but stable" voorquote:Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar ik blijf bij mijn initiλle reactie op de persoon die claimde dat stabiel ook stabiel slecht zou kunnen zijn. Er is niet zoiets als "stabiel slecht". Slecht betekent nl dat er werk is te doen om iemand te stabiliseren en dat is wat mij betreft een contradictie behalve in het geval van coma of andere situaties waarin slecht een waardeoordeel wordt over iemands functioneren.
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:20 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In Nederland is het beleid bij artsen om specifiek gιιn voorrangs- of VIP behandeling te geven aan mensen met hoger maatschappelijk belang. Ook bij triage zal een 30 jarige uitkeringstrekker gelijk behandeld worden als een 30 jarige hoogaanstaande miljonair.Dat is overal zo in theorie. Tot de premier of de koning effectief in het ziekenhuis raakt ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Nou ja, je zou best stabiel kunnen zijn met een gelijkblijvende dosis dopamine (waarvoor je dus ‘aan de pomp’ op de ic ligt). Dan ben je in een vrijslevhte staat, maar je toestand is stabiel.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar ik blijf bij mijn initiλle reactie op de persoon die claimde dat stabiel ook stabiel slecht zou kunnen zijn. Er is niet zoiets als "stabiel slecht". Slecht betekent nl dat er werk is te doen om iemand te stabiliseren en dat is wat mij betreft een contradictie behalve in het geval van coma of andere situaties waarin slecht een waardeoordeel wordt over iemands functioneren.
In landen met private ziekenhuizen is dat niet zo, en dat zijn veel landen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is overal zo in theorie. Tot de premier of de koning effectief in het ziekenhuis raakt ...
Hopelijk maakt het 'm een iets slimmere PM.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:24 schreef Za het volgende:
Speaking on Wednesday afternoon, the PM’s official spokesperson said: “The prime minister remains clinically stable and is responding to treatment. He continues to be cared for in the intensive care unit at St Thomas’ hospital. He’s in good spirits”.
https://www.independent.c(...)latest-a9454861.html
Terminologie zegt genoeg, dat hij nu stable is betekend dat hij iig geen ernstige longontsteking heeft. Mooi zo.
en hopelijk vooral ook minder arrogant.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hopelijk maakt het 'm een iets slimmere PM.
stabiel is positief.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Stabiel zegt niks. Dood is ook stabiel
Stabiel is geen verandering. Dat is niet positief (maar ook niet negatief)quote:Op woensdag 8 april 2020 16:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
stabiel is positief.
Maar gezien het nieuws eerder al positief leek en hij toch ineens op de IC zat, lijkt me dat we het toch maar even moeten afwachten, stabiel op IC is slechter dan stabiel bij een lichte griep. Bij belangrijke personen staat de druk van de media ook nog eens flink op de ketel en wat nu stabiel lijkt kan over een week wel anders zijn.
En het zegt nog niets, ook de laagste vorm van stabiel is stabiel.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Stabiel is geen verandering. Dat is niet positief (maar ook niet negatief)
Clinically stable is een term die gehanteerd wordt bij patiλnten met longontsteking.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef devlinmr het volgende:
Nee.. NHS hanteert de volgende terminologie van slecht naar goed:quote:Op woensdag 8 april 2020 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
En het zegt nog niets, ook de laagste vorm van stabiel is stabiel.
Niet in de UK... Zie hierbovenquote:Op woensdag 8 april 2020 17:01 schreef Za het volgende:
[..]
Clinically stable is een term die gehanteerd wordt bij patiλnten met longontsteking.
Het is op zich positief, meestal is daar namelijk pas na een aantal dagen sprake van.
Normaliter is iemand die opgenomen wordt met een longontsteking pas na een aantal dagen (gemiddeld 3 dagen) clinically stable.quote:
Hij kon zelf rechtop in bed zitten ? Pfff dan was hij toch echt erg ziek gisteren.quote:Britse premier Johnson blijft op intensive care
De Britse premier Boris Johnson verblijft nog steeds op de intensive care vanwege de coronabesmetting die hij opgelopen heeft. Zijn toestand is wel verbeterd, hij kon vandaag zelfs rechtop in bed zitten, meldde Rishi Sunak, de Britse minister van Financiλn tijdens een persconferentie.
Ze nemen hem niet voor niks op op de IC hequote:Op woensdag 8 april 2020 19:14 schreef deedeetee het volgende:
NU.nl
[..]
Hij kon zelf rechtop in bed zitten ? Pfff dan was hij toch echt erg ziek gisteren.
Nope. Clinically stable betekent dat ze het onder controle hebben, maar niet dat hij aan de beterende hand is ofzo. Het betekent dat hij niet verder verslechterd is op dit moment.quote:Op woensdag 8 april 2020 14:24 schreef Za het volgende:
Speaking on Wednesday afternoon, the PM’s official spokesperson said: “The prime minister remains clinically stable and is responding to treatment. He continues to be cared for in the intensive care unit at St Thomas’ hospital. He’s in good spirits”.
https://www.independent.c(...)latest-a9454861.html
Terminologie zegt genoeg, dat hij nu stable is betekend dat hij iig geen ernstige longontsteking heeft. Mooi zo.
Van stabiel thuis met lichte verschijnselen naar stabiel op de IC is wel een kleine veranderingquote:Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar hij is in Engeland. Dus zou hij naar Nederland moeten om een lagere kans van overlijden te hebben. Maar helaas. Iemand heeft dat verijdeld door een Brexit te regelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:31 schreef VacaLoca het volgende:
Opzich is % van zijn leeftijdscategorie wat overlijd in Nederland heel laag. Dat icm dat hij beste zorg zal krijgen stemt me toch positief.
Het is vele malen slechter dan wordt gesteld. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om hem in leven te houden, gelukkig. Zelfs rechtop zitten is betrekkelijk; lag hij rechtop met een zuurstofmasker of zonder? Het zegt niets over zijn algemene gezondheid. Wat wel iets over zijn gezondheid zegt is dat hij op de IC een aantal nachten verblijft. Hij zal daar niet liggen voor zijn lol.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:14 schreef deedeetee het volgende:
NU.nl
[..]
Hij kon zelf rechtop in bed zitten ? Pfff dan was hij toch echt erg ziek gisteren.
Ook niet hoe lang hij recht op kon zitten zelfstandig?quote:Op woensdag 8 april 2020 20:18 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is vele malen slechter dan wordt gesteld. Er wordt in ieder geval alles aan gedaan om hem in leven te houden, gelukkig. Zelfs rechtop zitten is betrekkelijk; lag hij rechtop met een zuurstofmasker of zonder? Het zegt niets over zijn algemene gezondheid. Wat wel iets over zijn gezondheid zegt is dat hij op de IC een aantal nachten verblijft. Hij zal daar niet liggen voor zijn lol.
Ik bedoelde daar alleen maar te zeggen dat bij een zware longontsteking iemand vaak pas na 7 dagen clinically stable is, dan is na 1 dag op zich gunstig, ookal zegt het voor de rest niet zoveel over zijn situatie, eerlijk zijn ze toch niet.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:22 schreef RetepV het volgende:
Nope. Clinically stable betekent dat ze het onder controle hebben, maar niet dat hij aan de beterende hand is ofzo. Het betekent dat hij niet verder verslechterd is op dit moment.
NOSquote:Boris Johnson is van de intensive care
De Britse premier Boris Johnson is van de intensive care af. Hij is naar eigen zeggen "extreem goed gehumeurd".
Johnson werd zondagavond opgenomen in het ziekenhuis. Hij had toen al ruim een week klachten van het coronavirus.
Maandag werd hij overgeplaatst naar de IC. Hij heeft wel zuurstof toegediend gekregen, maar volgens Downing Street 10 is hij niet beademd.
Johnson ligt nog wel in het ziekenhuis. Hij zit nog in de beginfase van zijn herstel, aldus een verklaring, en wordt nauwlettend in de gaten gehouden.
Dank voor de update. Goed om te lezen.quote:
Kans op overlijden is 1 op 20. Hij hoort dus bij de meerderheid.quote:
Hij heeft vooral mazzel dat hij niet wekenlang daar mocht liggenquote:Op donderdag 9 april 2020 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kans op overlijden is 1 op 20. Hij hoort dus bij de meerderheid.
Als je op de IC belandt dan is het kop of munt.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik een kans van 1 op 20 om te sterven overleef, zie ik dat wel als een gelukje ja. Ook al stond ik er statistisch goed voor.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als je beademd wordt wel ja. Dat was in zijn geval niet zo, hij kreeg alleen extra zuurstof toe gediend.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als je op de IC belandt dan is het kop of munt.
Kloptquote:Op donderdag 9 april 2020 21:13 schreef Party_P het volgende:
[..]
Als je beademd wordt wel ja. Dat was in zijn geval niet zo, hij kreeg alleen extra zuurstof toe gediend.
Jaja, we weten het inmiddels wel dat jij dat vindtquote:Op vrijdag 10 april 2020 06:31 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel patienten er niet in dat ziekenhuis op de IC terecht konden, omdat Boris Obesi onnodig een IC bed bezet hield. Voor extra zuurstof heb je geen IC nodig, en ook niet voor iets meer toezicht op zijn toestand.
De IC is echt alleen voor de zeer slechte gevallen, die beademd moeten worden, dat hij uit voorzorg daar is opgenomen, vind ik persoonlijk schandalig.
Je zit op Fok he, hier mag iedereen een mening hebben, ook al is het 't jouwe nietquote:Op vrijdag 10 april 2020 06:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jaja, we weten het inmiddels wel dat jij dat vindt
En wij mogen jouw mening vervolgens van een bedenkelijk niveau vinden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 07:17 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Je zit op Fok he, hier mag iedereen een mening hebben, ook al is het 't jouwe niet
Helemaal prima uiteraard, en ik vind jou/jullie mening ook van 'bedenkelijk niveau'quote:Op vrijdag 10 april 2020 09:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wij mogen jouw mening vervolgens van een bedenkelijk niveau vinden.
waarschijnlijk 0quote:Op vrijdag 10 april 2020 06:31 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel patienten er niet in dat ziekenhuis op de IC terecht konden, omdat Boris Obesi onnodig een IC bed bezet hield. Voor extra zuurstof heb je geen IC nodig, en ook niet voor iets meer toezicht op zijn toestand.
De IC is echt alleen voor de zeer slechte gevallen, die beademd moeten worden, dat hij uit voorzorg daar is opgenomen, vind ik persoonlijk schandalig.
ze zullen het op de IC wel beter weten,lijkt mij.quote:Op vrijdag 10 april 2020 06:31 schreef KillerBee4ever het volgende:
U was er bij?quote:
Op die betreffende IC zullen ze dit wel weten inderdaad, maar dit is niet wat jij bedoelt, denk ik.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:12 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ze zullen het op de IC wel beter weten,lijkt mij.
Wat een borstklopperij zeg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:35 schreef KillerBee4ever het volgende:
Voor wat het waard is: ik werk zelf in een ziekenhuis. Niet dat ik hiermee zeg dat ik weet hoe alles tot in detail op de IC werkt (ik werk niet op deze afdeling), maar ik denk toch wel dat ik er iets meer van weet dan de gemiddelde Nederlander ja.
Ben je daar benieuwd naar? Nou, denk dan eens even na hoeveel bedden hij bezet hield. Is wel een heel ingewikkeld vraagstuk hoor. Je mag er een paar uur voor uittrekken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 06:31 schreef KillerBee4ever het volgende:
Neuh, maar je moet wat als andersdenkenden je mening niet accepteren en daarnaast ook best arrogant te doen. Prima verder hoor, maar dat respectloze hier en "ik weet het beter dan jij" houding, begint toch wat vermoeiend te worden.quote:
Geen idee waar je het over hebt, maar dat gemopper over de PM op de IC is behoorlijk ongepast. Je redt jezelf niet door daarna te zeggen dat je ‘ook’ in een ziekenhuis werkt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
Neuh, maar je moet wat als andersdenkenden je mening niet accepteren en daarnaast ook best arrogant te doen. Prima verder hoor, maar dat respectloze hier en "ik weet het beter dan jij" houding, begint toch wat vermoeiend te worden.
Wellicht een idee voor al deze Fokkers, die alleen gelijkgezinden willen aanhoren, om gewoon uit te loggen?
Waar maak je je druk over joh. Alsof je ook maar 1 iemand zou kennen die nu geen IC plek heeft gekregen door Boris Johnson.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:41 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Neuh, maar je moet wat als andersdenkenden je mening niet accepteren en daarnaast ook best arrogant te doen. Prima verder hoor, maar dat respectloze hier en "ik weet het beter dan jij" houding, begint toch wat vermoeiend te worden.
Wellicht een idee voor al deze Fokkers, die alleen gelijkgezinden willen aanhoren, om gewoon uit te loggen?
Ik heb het idee dat ik deze zou moeten weten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ben je daar benieuwd naar? Nou, denk dan eens even na hoeveel bedden hij bezet hield. Is wel een heel ingewikkeld vraagstuk hoor. Je mag er een paar uur voor uittrekken.
Niet verklappen hoor. Die mevrouw is nu een berekening aan het maken op papier.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik deze zou moeten weten.
Het is echt verschrikkelijk!quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, maar dat gemopper over de PM op de IC is behoorlijk ongepast. Je redt jezelf niet door daarna te zeggen dat je ‘ook’ in een ziekenhuis werkt.
Ja hoor, veel succes.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:06 schreef KillerBee4ever het volgende:
Het is echt verschrikkelijk!![]()
En ik wist niet dat ik mezelf 'moest redden', maar bedankt voor het meedenken.
Zo, ik ga weer iets nuttigs doen, fijne dag gewenst.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niet verklappen hoor. Die mevrouw is nu een berekening aan het maken op papier.
Ik snap wel dat ze hem op de IC gelegd hebben, want minister president enzo, maar alleen zuurstof toedienen kan ook prima op de afdeling. Desnoods met 1 op 1 verpleging.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
waarschijnlijk 0
Daarbij is het een mening dat Boris het 'onnodig' zou bezetten. Een IC patient is een IC patient en zolang je ter voorbeeld jezelf of eigen familie er niet van zou weerhouden om opgenomen te worden kun je daar bij derden niet over oordelen.
Nou heb je een expert, die onderbouwt dat hij een expert is, en dan NOG loop je weer over iets te zeiken.quote:
quote:'Premier Johnson loopt weer'
De Britse premier Boris Johnson is aan de beterende hand. Hij loopt kleine stukjes en heeft met zorgpersoneel gesproken, zegt een woordvoerder van Downing Street.
"Hij heeft met zijn dokters gepraat en het hele medische team bedankt voor de fantastische zorg die hij gekregen heeft."
Johnson mocht gisteren van de intensive care af en verblijft nu op een reguliere verpleegafdeling van het St. Thomas Hospital in Londen.
NOS Live
Over welke ‘expert’ heb jij het?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:10 schreef RetepV het volgende:
Nou heb je een expert, die onderbouwt dat hij een expert is, en dan NOG loop je weer over iets te zeiken.
Ben jij ergens een expert in? Vast wel. In het gebied waarover je praat? Vast niet.
Respecteer dus experts, als je met hen over hun vakgebied praat. Dat doen we ook met jou als wij met jou over jouw vakgebied praten. Want jij weet hoe veel jij hebt moeten laten in je leven om expert in jouw vakgebied te worden, hoeveel moeite het jou gekost heeft.
Wat is jouw vakgebied?
Als iemand zichzelf een expert noemt uit de zorg maar wel zonder enige kennis van de specifieke casus gaat roepen dat een persoon niet op de IC thuishoorde dan weet je al dat diegene in de zorg niet op een plek werkt waar werkelijk beslissingen over patiλnten genomen worden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Over welke ‘expert’ heb jij het?
Degene die ‘in een ziekenhuis werkt’? (als receptionist, schoonmaker, kok?)
Die vond dat ‘Boris Obesi’ niet op de IC thuishoorde, uit de losse pols, zonder de details van zijn ziektebeeld te kennen?
Dat is geen expert, dat is een praatjesmaker.
Het virus manifesteert bij iedereen anders. Hoe kan hij van te voren weten dat hij er zo aan toe zou zijn?quote:Op zondag 12 april 2020 10:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Te laat rust genomen, doorwerken, zelf geen maatregelen treffen. Als iedereen zo laks zou handelen bij besmetting als Boris hebben we pas een probleem.
Ministers, vrienden en ambtenaren: „Het was duidelijk dat hij er de hele week al bar slecht aan toe was.”-Telegraafquote:Op zondag 12 april 2020 10:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het virus manifesteert bij iedereen anders. Hoe kan hij van te voren weten dat hij er zo aan toe zou zijn?
Voor de rest zitten er wel wat aannames bij.
Welke games zou die hebben gespeeld?quote:Johnsons kantoor Downing Street zei zaterdag dat de premier ’zeer goede vorderingen’ maakt bij zijn herstel en dat hij sinds hij van de intensive care is gehaald, games heeft gespeeld en naar films heeft gekeken vanuit zijn ziekenhuisbed.
Telegraaf gooit er altijd graag een dramatisch sausje op.quote:Op zondag 12 april 2020 10:54 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-dood-dan-bekend
’Boris Johnson was dichter bij dood dan bekend’ was toch wel ernstiger
Churchill ging niet naar het ziekenhuis voor een virusje. Die rookte Corona's bij zijn ontbijt. Next level, zeg maar.quote:Op zondag 12 april 2020 13:07 schreef Ringo het volgende:
Dat is weer een stap omhoog op de ladder van de Churchill-legende.
Plaguequote:Op zondag 12 april 2020 11:12 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Welke games zou die hebben gespeeld?
Verhaal gaat dat hij zijn koffie roerde met sigaren.quote:Op zondag 12 april 2020 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Churchill ging niet naar het ziekenhuis voor een virusje. Die rookte Corona's bij zijn ontbijt. Next level, zeg maar.
Het klinkt allemaal wel logisch. Boris die wil voorkomen dat het volk denkt dat hij een voorkeursbehandeling krijgt en daarom zo lang mogelijk wacht om opgenomen te worden.quote:Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Telegraaf gooit er altijd graag een dramatisch sausje op.
Maar ik mag hopen dat ze in dit geval gelijk hebben. En eigenlijk weinig nieuws brengen. Je gaat niet naar de IC als je niet in levensgevaar bent of als ze binnen korte tijden een verslechtering van je conditie verwachten die je in levensgevaar brengt.
Warzone natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2020 11:12 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Welke games zou die hebben gespeeld?
quote:Boris Johnson discharged from hospital
Prime Minister Boris Johnson has left hospital after being treated for coronavirus, but will not immediately return to work, Downing Street says.
Mr Johnson, 55, was taken to St Thomas' hospital, in London, on Sunday - 10 days after testing positive for the virus.
He had three nights in intensive care before returning to a ward on Thursday.
Downing Street said the PM would continue his recovery at his country residence, Chequers.
"On the advice of his medical team, the PM will not be immediately returning to work. He wishes to thank everybody at St Thomas' for the brilliant care he has received.
"All of his thoughts are with those affected by this illness."
Dat zouden meer mensen kunnen doen als ze tijdig getest zouden worden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef Zalmslaatje het volgende:
Terug en meteen een historische speech, heel indrukwekkend.
Boris schrijft geschiedenis.
Helemaal mee eens maar de Britten zijn absolute meesters in het geven van crisis speeches.quote:Op zondag 12 april 2020 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zouden meer mensen kunnen doen als ze tijdig getest zouden worden.
In het Brits komt het ook meteen historisch over. Hulde voor Boris in elk gevalquote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef Zalmslaatje het volgende:
Dit is in ieder geval een beter verhaal dan dat je gewoon handen kunt blijven schudden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:21 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar de Britten zijn absolute meesters in het geven van crisis speeches.
Wat maakt de speech historisch?quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef Zalmslaatje het volgende:
Omdat ik dat zeg.quote:
Bijzonder goed en fit. Gelukkig maar.quote:Op zondag 12 april 2020 17:29 schreef Tegan het volgende:
Mooie speech. En Boris ziet er, naar de omstandigheden, goed uit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |