klopt maar dan ben je je stufie ook kwijt. En het mooie is dat we wel gewoon collegegeld moeten dokken van ¤416 om de maand. En ik heb nu geen werk. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan naast mn huur zorgverzekering andere vaste lasten enz.quote:Op maandag 6 april 2020 15:33 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Je kan je studentenov gewoon tijdelijk stopzetten
Ieder voor zich. Heb ook gelijk mijn flex-ns abonnement opgezegd. Scheelt toch weer 100e per maand.quote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Doublepain het volgende:
Dan blijf ik Basic Fit gewoon doorbetalen, straks kan je straks helemaal niks meer als iedereen zijn geld terug vraagt
quote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Doublepain het volgende:
Dan blijf ik Basic Fit gewoon doorbetalen, straks kan je straks helemaal niks meer als iedereen zijn geld terug vraagt
quote:Levert dit keuzestress op? Wanneer we geen keuze van jou ontvangen hebben, op het moment dat de clubs weer open zijn, krijg je automatisch de 'Geld terug als korting' optie.
Basic fit is fucking rijk, die hebben jouw twee tientjes niet nodigquote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Doublepain het volgende:
Ehh. Nu ben je niet serieus, toch?quote:Op maandag 6 april 2020 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Basic fit is fucking rijk, die hebben jouw twee tientjes niet nodig
https://www.telegraaf.nl/(...)st-op-met-betaaltrucquote:Op maandag 6 april 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehh. Nu ben je niet serieus, toch?
Laten we het er maar op houden dat je nog op school zit en nog moet lerenquote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)st-op-met-betaaltruc
Basic fit is niet je lokale sportschooltje wat zomaar over de kop kan gaan.
Meneer die zegt dat andere mensen het leven niet waard zijn wil mij de les lezen ja?quote:Op maandag 6 april 2020 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat je nog op school zit en nog moet leren.
Duo werkt totaal niet mee. Ik wilde terugbetalen van de schuld stopzetten. Maar dat kan alleen door je aflossingsvrije maanden te gebruik.quote:Op maandag 6 april 2020 15:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
klopt maar dan ben je je stufie ook kwijt. En het mooie is dat we wel gewoon collegegeld moeten dokken van ¤416 om de maand. En ik heb nu geen werk. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan naast mn huur zorgverzekering andere vaste lasten enz.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klopt, duo is ijskoud.quote:Op maandag 6 april 2020 15:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duo werkt totaal niet mee. Ik wilde terugbetalen van de schuld stopzetten. Maar dat kan alleen door je aflossingsvrije maanden te gebruik.
Vond het niet echt coulant.
Nou nee, die kunnen de centjes wel gebruiken hoor.quote:Op maandag 6 april 2020 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb je ook gezien hoeveel vreemd vermogen ze hiervoor aan hebben moeten trekken?quote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)st-op-met-betaaltruc
Basic fit is niet je lokale sportschooltje wat zomaar over de kop kan gaan.
Nou niet per se de les lezen maar als je niet begrijpt dat wat je zeg nogal dommig is dan houdt 't wel op eigenlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 15:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Meneer die zegt dat andere mensen het leven niet waard zijn wil mij de les lezen ja?
Volgens mij kun je dat individueel gewoon aan/uit zetten op de duo website.quote:Op maandag 6 april 2020 15:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
klopt maar dan ben je je stufie ook kwijt. En het mooie is dat we wel gewoon collegegeld moeten dokken van ¤416 om de maand. En ik heb nu geen werk. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan naast mn huur zorgverzekering andere vaste lasten enz.
Nee ik heb gebeld met duo. Het is of alles aan of alles uit.quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dat individueel gewoon aan/uit zetten op de duo website.
De beste inschatting van het RIVM was wel dat men carnaval in kleine groepjes viert.quote:Op maandag 6 april 2020 14:44 schreef houdafstand het volgende:
Gelet op de cijfers van Noord-Brabant denk ik dat het een goede keuze is geweest om eerst de maatregelen in Brabant in te laten gaan en daarna pas in de rest van het land.
Rond 15 maart was er in de rest van het land immers niet zoveel aan de hand.
Eigenlijk is het alleen in de carnaval-vierende provincies echt uit de hand gelopen. In de overige provincies is er gewoon tijdig ingegrepen.
Toch best goed ingeschat door het RIVM.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De beste inschatting van het RIVM was wel dat men carnaval in kleine groepjes viert.
Die mensen die niet besmet willen worden dan toch thuisblijven voor mensen die zich nergens iets van aan willen trekken. Bijvoorbeeld door de middag of ochtend voor zichzelf opeisen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:46 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
A wellicht, maar B kan andere mensen besmetten, dus nee.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Er is gewoon onderzoek naar gedaan dat mondkapjes druppels tegenhouden, waardoor er minder druppels in de lucht zitten.
Het is heel simpel.
Hoe sneller we mondkapjes gaan dragen, hoe sneller we weer een stukje van ons normale leven terugkrijgen.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De R(0) zal dan ook boven de 1 komen als je alles weer opengooit zonder mondkapjes.
bron voor je beweringen ?quote:Op maandag 6 april 2020 14:53 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ga eens een Hong Kong, Taiwan of Zuid-Korea kijken. Daar zie je dat het werkt, én dat mensen ze zonder problemen massaal dragen.
En hoe zit het met de stufi dan?quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee ik heb gebeld met duo. Het is of alles aan of alles uit.
Epidemisch is dat welzeker het geval.quote:
Je kunt niet stufi krijgen en je ov stopzetten. Dus nu moeten ik en de meeste mensen wel hun ov door laten lopen omdat je anders geen stufie hebt. Dus dan krijg je dalijk heel veel studenten die regelmatig les skippen omdat ze moeten betalen voor de reis.quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 14:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan heb je een verkeerde persoon voor je. Laat maar wat quotes zien want dit klopt niet. Ik heb altijd gezegd dat het overdreven wordt en dat we in de lente of zomer weer verder kunnen.
quote:Op zondag 5 april 2020 19:44 schreef roos94 het volgende:
We zijn het ergste te boven. volgende maand weer naar het restaurant
quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren, ik zeg niet dat het mijn keuze zou zijn. Maar ik heb het hier niet voor het zeggen. Let maar op, Rutte knalt de boel straks gewoon open.
Ik heb wel stufi maar geen reisproduct.quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee ik heb gebeld met duo. Het is of alles aan of alles uit.
Jullie snappen de grap niet, nevermind..quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je kunt niet stufi krijgen en je ov stopzetten. Dus nu moeten ik en de meeste mensen wel hun ov door laten lopen omdat je anders geen stufie hebt. Dus dan krijg je dalijk heel veel studenten die regelmatig les skippen omdat ze moeten betalen voor de reis.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:
Niet zo liegen @:roos94
Dit heb je wel degelijk geroepen.
[..]
[..]
[..]
Wat heb ik geroepen? Mijn berichten toen en nu zijn niet in strijd met elkaar.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waar kan, open.quote:Op maandag 6 april 2020 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt gewoon te moeilijk, dan krijg je de handhaving er ook nog bij en cafe's met een klein of zelfs zonder terras?
quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maakt het wel persoonlijker.twitter:dutchjews twitterde op zondag 05-04-2020 om 16:31:14Israëlische artsen die #coronavirus patiënten behandelen, plaatsen foto's van zichzelf op hun beschermende pakken, zodat de patiënten zich minder gestrest voelen. https://t.co/2yjzVywNQC reageer retweet
quote:Op maandag 6 april 2020 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar kan, open.
Kleine winkels zijn ook open, waar je eerst dacht 'kan nooit'.
O jaquote:Op maandag 6 april 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]oh ja vandaag zou alles weer open gaan
![]()
Haha, echt dit hoor. Iedereen van ja NL wordt Italie 2.0quote:Op maandag 6 april 2020 15:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was de helft van dit topic ook overtuigd dat we nu in Italie 2.0 taferelen zouden zitten. Jammer dat je daar niets over zegt.
Laten we het hopen!quote:Op maandag 6 april 2020 16:00 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Haha, echt dit hoor. Iedereen van ja NL wordt Italie 2.0
Nou als we zo doorgaan is de piek allang geweest.
Moet niet gekker worden, die uitstraling van naastenliefde.quote:Op maandag 6 april 2020 15:57 schreef Smack10 het volgende:
Maakt het wel persoonlijker.twitter:dutchjews twitterde op zondag 05-04-2020 om 16:31:14Israëlische artsen die #coronavirus patiënten behandelen, plaatsen foto's van zichzelf op hun beschermende pakken, zodat de patiënten zich minder gestrest voelen. https://t.co/2yjzVywNQC reageer retweet
Waar slaat dit dan op. Is toch gewoon mooi bedacht? Hoe een patient reageert op een verpleger, arts of andere zorgmedewerker is best belangrijk in het hele zorgproces.quote:Op maandag 6 april 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden, die uitstraling van naastenliefde.
Doen zij dat voor de patiënten of vooral voor zichzelf ?
Natuurlijk snap ik de niet mis te verstane geneeskundige werking die uitgaat van een vertrouwd gezicht boven een indrukwekkend uniform. In veel landen heeft de huisarts dan ook een witte jas aan, ook om weten dat je die niet zomaar moet neerslaan.
Ideetje: laat al die medewerkers rondlopen met de kop van Moeder Maria, dat helpt nog beter.
Reisproduct = stufi.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik heb wel stufi maar geen reisproduct.
Waarom dat? Dat is in de huidige situatie ook zo en in principe gaat al het mbo/hbo/wo gewoon door, dus je zou normaliter geen vertraging op moeten lopen.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus dan krijg je dalijk heel veel studenten die regelmatig les skippen omdat ze moeten betalen voor de reis.
De medische zorg in Nederland heeft ontzettend goed gewerkt om de capaciteit uit te breiden en de hele toestroom aan patiënten te managen. Dat het gelukt is om de ramp onder controle te houden wil niet zeggen dat de ramp niet gebeurd is.quote:Op maandag 6 april 2020 15:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was de helft van dit topic ook overtuigd dat we nu in Italie 2.0 taferelen zouden zitten. Jammer dat je daar niets over zegt.
Waarvan 13 in Duitsland liggen blijkbaar.quote:
quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
IC toename 24, gaat lekker
https://www.telegraaf.nl/(...)en-op-intensive-care
Is er ook bekend hoelang de huidige patiënten op de IC zitten?quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef Vallon het volgende:
Deze grafiek sterfgevallen per miljoen inwoners van een land vind ik veel interessanter omdat die concreet wat zegt over de gevolgen die Covid19 aanricht.
(CaseRate/meldingen zeggenniets)
bron: https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
Opvallend is dan, natuurlijk, dat China verdwenen is en dat Australië/Japan qua trend aan de goede onderkant zit. Wat doen die landen beter anders dan de rest van de wereld ?
Lees even topic #363quote:Op maandag 6 april 2020 16:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is maar net welk citaat je gebruikt.
Australië is wat minder dichtbevolkt.quote:
Op je eigen terrasje welquote:Op maandag 6 april 2020 16:24 schreef Grishenko_ het volgende:
Mits deze trend zich doorzet, kunnen we in de zomer lekker op een terrasje zitten.
Hoppa, de Nederlandse aanpak is gewoon goedquote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
Altijd maar zeiken en klagen over de Nederlandse regering.quote:Op maandag 6 april 2020 16:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoppa, de Nederlandse aanpak is gewoon goed
Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.quote:
Klopt, en dat bewijst dat de azijnpissers die schreeuwen om nog strengere maatregelen geen gelijk hebben gekregen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:27 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Altijd maar zeiken en klagen over de Nederlandse regering.
We doen het gewoon goed met deze maatregelen.
Het is een beetje een houding van; ik heb überhaupt geen vrienden/geld om op terras te zitten dus dan anderen ook niet!quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.
Dan komen er eens goede cijfers, en dan is het nog steeds niet goed. De afvlakking zet zich namelijk eerder in dan verwacht.
De lijn lijkt af te vlakken inderdaad. Maar nog te vroeg om er conclusies aan te verbindenquote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.
Dan komen er eens goede cijfers, en dan is het nog steeds niet goed. De afvlakking zet zich namelijk eerder in dan verwacht.
A: Mwoah, een aantal.quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Taiwan en HK doen het nog beter dan Japan maar die worden niet genoemd omdat anders China boos wordt?quote:
Daarom hou ik mijn hart vast voor Amerika en Brazilië, alhoewel laatstgenoemde nog niet heel erge dodenaantallen laat zien. Maar in Amerika begint het los te barsten, met name in NYC. Ik hoop voor het Braziliaanse volk dat temperatuur inderdaad een belangrijke factor is tegen het virus, zodat het daar niet al te erg inslaat.quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Australië is wat minder dichtbevolkt.
Verder is het lastig vergelijken omdat elk land zijn eigen manier van toeschrijven heeft en die wellicht ook niet altijd hetzelfde is naar mate het virus meer slachtoffers gaat eisen.
Dit. De IC-capaciteit voor COVID-19-patiënten is van oorspronkelijk 575 bedden opgeschaald naar 1900, waarvan er nu 1409 bezet zijn. En vergeet niet ten koste waarvan: hoeveel reguliere zorg afgeschaald is, hoeveel extra druk er op de IC-verpleegkundigen ligt (3 à 4 patiënten tegelijk verplegen in plaats van 1 à 2), etc.quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De medische zorg in Nederland heeft ontzettend goed gewerkt om de capaciteit uit te breiden en de hele toestroom aan patiënten te managen. Dat het gelukt is om de ramp onder controle te houden wil niet zeggen dat de ramp niet gebeurd is.
Inderdaadquote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dat bewijst dat de azijnpissers die schreeuwen om nog strengere maatregelen geen gelijk hebben gekregen.
Nu aanhet werk voor een exit plan!
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dat bewijst dat de azijnpissers die schreeuwen om nog strengere maatregelen geen gelijk hebben gekregen.
Nu aanhet werk voor een exit plan!
Dat is waar, maar desondanks ben ik optimistisch. Mocht ik ongelijk hebben, geef ik dat ook wel toe hoor.quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De lijn lijkt af te vlakken inderdaad. Maar nog te vroeg om er conclusies aan te verbinden.
De Duitsers en Belgen hebben het al voor hem gedaan.quote:Op maandag 6 april 2020 16:30 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
En Wilders was nog wel zo dichtbij het sluiten van de grenzen
Daar gaat het - in tegenstelling tot wat een paar anderen hier in dit topic menen - natuurlijk ook niet om. Ik ben ook optimistisch, maar we moeten nog even wachten voor we écht positief kunnen zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat is waar, maar desondanks ben ik optimistisch. Mocht ik ongelijk hebben, geef ik dat ook wel toe hoor.
Dat kun je nooit bewijzen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.
Beslissingen uit Europa zijn dan weer niet de bedoelingquote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De Duitsers en Belgen hebben het al voor hem gedaan.
Dus Japan/Korea (en mogelijk Australië doen) dan aan een andere doodsoorzaak methode ?quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Australië is wat minder dichtbevolkt.
Verder is het lastig vergelijken omdat elk land zijn eigen manier van toeschrijven heeft en die wellicht ook niet altijd hetzelfde is naar mate het virus meer slachtoffers gaat eisen.
Zoveel?quote:
Waar tover je dat vandaan?quote:
Nou dat aantal was zeker hardnekkig en gingen meteen TR'en op het moment dat je dingen wilde nuanceren. Ik zou bijna zeggen dat het een kleine meerderheid was die constant postte.quote:Op maandag 6 april 2020 16:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
A: Mwoah, een aantal.
B: Dat is nog steeds zo (ligt er misschien wel aan wat je definitie van 'klaar' is?)
C: Bron: RIVM.
Hoewel een treurig aantal, het is minder dan gister.quote:
Dat is dan jammer voor hen. Ik neem mij wel een lekker biertje op een terrasje in combinatie met een goed gesprek!quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een beetje een houding van; ik heb überhaupt geen vrienden/geld om op terras te zitten dus dan anderen ook niet!
Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad
Misschien een wet aannemen die krijsen om een totale lockdown gelijk stelt aan het oproepen tot een bankrun
Ach kom, deze apotheose had niemand zien aankomen. Elk modern westers is uitgegleden. En ja, semi dictatoriale staten zoals China, Z-korea, Singapore hebben het iets sneller onder controle gekregen omdat zij deze zelfgecreëerde ellende vaker hebben meegemaakt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.
quote:Vanaf morgen duizenden corona testen vanaf Baarns industrieterrein.
In Baarn opent morgen op een industrieterrein een drive thru voor corona-testen. In samenwerking met een Duits laboratorium worden daar dagelijks duizenden coronatesten afgenomen.
Mensen in pakken nemen op het parkeerterrein een keel- en neusafstrijk. Daarna rijdt de geteste persoon verder. Het sample wordt in een laboratorium in Baarn klaargemaakt voor analyse en naar het partnerlab in Keulen gestuurd. Daar komt het om 22.00 uur aan. In de nacht wordt het getest en in de loop van de volgende dag wordt de uitslag elektronisch doorgegeven.
NOS Live
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.quote:Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.
[..]
Dat is waar - men moet realistisch in de situatie blijven staan. Enkel laat de afvlakking enige ruimte voor positiviteit in dit al zo negatieve topic. Ik laat het vooral op me afkomen zoals het komt. Daarom zal ik ook niet teleurgesteld zijn mocht het anders verlopen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar gaat het - in tegenstelling tot wat een paar anderen hier in dit topic menen - natuurlijk ook niet om. Ik ben ook optimistisch, maar we moeten nog even wachten voor we écht positief kunnen zijn.
Ik doe met je meequote:Op maandag 6 april 2020 16:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor hen. Ik neem mij wel een lekker biertje op een terrasje in combinatie met een goed gesprek!
Klopt, maar wel in afgeslankte vorm en met het oog op het herstarten van de economie.quote:Op maandag 6 april 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:06:18Het aantal coronapatiënten dat op de Nederlandse intensive care ligt, is vandaag met 24 toegenomen van 1385 naar 1409. Dat is een iets kleinere stijging dan gisteren, toen het aantal met 25 toenam #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:12De verwachting is echter wel dat we nog voor een lange tijd relatief volle ziekenhuizen hebben. Naar verwachting neemt zeker tot half-eind mei het aantal coronapatiënten op de intensive care nog altijd langzaam toe #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:19:30Correctie: eind april is de piek reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:55Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, reageert daarom opgelucht. ,,Maar tegelijkertijd betekent het wel dat we er nog een hele tijd mee bezig zijn" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:09:47Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care: ,,Het blijft nog steeds spannend. Het personeel wat we nu hebben, moet het nog altijd lang volhouden. Vakanties in juli en augustus staan voor hen inmiddels ook onder druk" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:12:00Bij het loslaten van de maatregelen op 1 juni, zal de maximumcapaciteit van 2400 echter enorm overschreden worden, zo is te lezen in het model van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Dan kan de piek binnen een maand zomaar tot 10.000 bedden oplopen #coronacrisis reageer retweet
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..quote:Op maandag 6 april 2020 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wel in afgeslankte vorm en met het oog op het herstarten van de economie.
We gaan het zien. Maar er moet perspectief komen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..
Ja, zag het tegelijkertijd binnenkomen. Thanksquote:
Dus eind mei hebben we soepelere maatregels volgens jou?quote:Op maandag 6 april 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.
Veel testen, veel mensen. Dan gaat het hard.quote:Op maandag 6 april 2020 16:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika heeft trouwens in zo'n korte tijd al 1/4e van het totaal aantal besmettingen op hun naam staan. Zij willen daadwerkelijk overal de beste in zijn.
Als je goed leest zeg ik dat dus helemaal niet.quote:Op maandag 6 april 2020 16:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus eind mei hebben we soepelere maatregels volgens jou?
nobody said it would be a walk in the parkquote:Op maandag 6 april 2020 16:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit. De IC-capaciteit voor COVID-19-patiënten is van oorspronkelijk 575 bedden opgeschaald naar 1900, waarvan er nu 1409 bezet zijn. En vergeet niet ten koste waarvan: hoeveel reguliere zorg afgeschaald is, hoeveel extra druk er op de IC-verpleegkundigen ligt (3 à 4 patiënten tegelijk verplegen in plaats van 1 à 2), etc.
Vooral een gebrek aan maatregelen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Veel testen, veel mensen. Dan gaat het hard.
Ik denk eerder omdat Trump het fakenews bleef noemen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Sorry, ik kan totaal niet lezen. Mijn excuses.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je goed leest zeg ik dat dus helemaal niet.
Ik dacht dat ze een gebrek aan testen hadden. Maar goed, misschien inmiddels wel weer. Het nieuws gaat ook tegenwoordig hard.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik verwacht persoonlijk MINIMAAL 1 verlenging van 4 weken van de huidige maatregelen. Dat kunnen er dus ook 2, 3 of meer worden.quote:Op maandag 6 april 2020 16:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Sorry, ik kan totaal niet lezen. Mijn excuses.
De huidige maatregels zijn tot 28 april. Mocht het nog een enkele keer verlengd worden met 4 weken zitten we in eind mei. Maar rekenen kan ik ook niet, dus verhelder mij met jouw inzichten. Of wees duidelijker in wat je zegt. Kan ook.
Hmmmm. factor afweersysteem kan iets betekenen, echter je lichaam zelf heeft zelf een vrij regelmatige temperatuur +/-1 rond de 37,8°C ... die bij zoogdieren juist onafhankelijk is van de buitentemperatuur.quote:Op maandag 6 april 2020 16:34 schreef HarrieKeen het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat onze lichamen niet gewend zijn aan warme temperaturen en daardoor ons afweersysteem anders reageert op griepachtige virussen? En onze lichamen in de zomer harder werken..?
En dat daarom de temperatuur in tropische landen geen rol speelt maar bij ons wel?
Ik roep maar wat daar niet van
De VS heeft inmiddels 1,7milj tests uitgevoerd (volgens Trump afgelopen nacht).quote:Op maandag 6 april 2020 16:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze een gebrek aan testen hadden. Maar goed, misschien inmiddels wel weer. Het nieuws gaat ook tegenwoordig hard.
Ik denk inderdaad ook dat we met de schrik vrijkomen. De vraag is nu vooral of we de maatregelen straks ook intelligent kunnen gaan afbouwen, dus zonder dat er alsnog een piek komt die boven de maximale IC-capaciteit uitschiet.quote:Op maandag 6 april 2020 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat als we deze maatregelen handhaven en mensen zich er aan blijven houden dat we dan nog in de fase zwart gaan komen op de IC. We zitten inmiddels al twee weken na de intelligente lockdown en er lijkt steeds meer balans tussen instroom en uitstroom.
Ik denk dat ook, je kunt niet het risico nemen om de teugels te laten vieren terwijl je IC nog voor 2/3e vol ligt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht persoonlijk MINIMAAL 1 verlenging van 4 weken van de huidige maatregelen. Dat kunnen er dus ook 2, 3 of meer worden.
Als ik dit zo lees gaat het versoepelen nog lang niet gebeuren.quote:Op maandag 6 april 2020 16:43 schreef houdafstand het volgende:
Persconferentie:twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:06:18Het aantal coronapatiënten dat op de Nederlandse intensive care ligt, is vandaag met 24 toegenomen van 1385 naar 1409. Dat is een iets kleinere stijging dan gisteren, toen het aantal met 25 toenam #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:12De verwachting is echter wel dat we nog voor een lange tijd relatief volle ziekenhuizen hebben. Naar verwachting neemt zeker tot half-eind mei het aantal coronapatiënten op de intensive care nog altijd langzaam toe #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:19:30Correctie: eind april is de piek reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:55Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, reageert daarom opgelucht. ,,Maar tegelijkertijd betekent het wel dat we er nog een hele tijd mee bezig zijn" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:09:47Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care: ,,Het blijft nog steeds spannend. Het personeel wat we nu hebben, moet het nog altijd lang volhouden. Vakanties in juli en augustus staan voor hen inmiddels ook onder druk" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:12:00Bij het loslaten van de maatregelen op 1 juni, zal de maximumcapaciteit van 2400 echter enorm overschreden worden, zo is te lezen in het model van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Dan kan de piek binnen een maand zomaar tot 10.000 bedden oplopen #coronacrisis reageer retweet
Loslaten is iets anders dan versoepelen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees gaat het versoepelen nog lang niet gebeuren.
Ik gok dat de horeca etc wel open kan per 1 juni, maar dat ze evementen met meer dan 100 man nog langer zullen verbieden tot bijvoorbeeld 1 augustus. Dan kun je het beheersbaar houden.quote:Op maandag 6 april 2020 16:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad ook dat we met de schrik vrijkomen. De vraag is nu vooral of we de maatregelen straks ook intelligent kunnen gaan afbouwen, dus zonder dat er alsnog een piek komt die boven de maximale IC-capaciteit uitschiet.
Bohh, dat is wel veel. Maar het is dan ook een extreem groot land, dus het verbaast mij ook weer niet zo heel erg.quote:Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS heeft inmiddels 1,7milj tests uitgevoerd (volgens Trump afgelopen nacht).
Okee, ik heb over 'minimaal' heen gelezen. In dat geval; hoeveel keer denk je dat het zal worden verlengd? Twee of drie keer? Meer? Ik heb zelf geen flauw idee namelijk. Ik hoop dat de maatregels in ieder geval voor de zomer worden versoepeld. Maar zoals jij al eerder beweerde; better safe then sorry.quote:Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht persoonlijk MINIMAAL 1 verlenging van 4 weken van de huidige maatregelen. Dat kunnen er dus ook 2, 3 of meer worden.
Ga niet te veel uit van het aantal doden dat het RIVM opgeeft, dat is geen goede graadmeter. Zowel het CBS als de huisartsen vermoeden een veel groter aantal dat niet gedocumenteerd wordt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze een gebrek aan testen hadden. Maar goed, misschien inmiddels wel weer. Het nieuws gaat ook tegenwoordig hard.
Er zijn trouwens ook al 3,000 doden in NYC. Ter vergelijking; NYC heeft 9 miljoen, terwijl Nederland 17 miljoen heeft. NYC heeft ongeveer het dubbele aantal doden. Ik denk niet dat het daar de goede kant opgaat.
Ik heb geen idee - als ik de tweets hierboven lees over piek verwachtingen op de IC denk ik dat we zeker rekening moeten houden met mei en juni die als 'verloren' beschouwd kunnen worden. Puur onderbuikgevoel..quote:Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bohh, dat is wel veel. Maar het is dan ook een extreem groot land, dus het verbaast mij ook weer niet zo heel erg.
[..]
Okee, ik heb over 'minimaal' heen gelezen. In dat geval; hoeveel keer denk je dat het zal worden verlengd? Twee of drie keer? Meer? Ik heb zelf geen flauw idee namelijk. Ik hoop dat de maatregels in ieder geval voor de zomer worden versoepeld. Maar zoals jij al eerder beweerde; better safe then sorry.
Ja, maar ik zie al iets in de trant komen van we geven straks de zorg een maand rust om bij te komen en alles blijft dus nog even dicht.quote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Loslaten is iets anders dan versoepelen.
Dat klopt, maar zal hetzelfde niet gelden in NYC? Lijkt me stug dat zij wel consequent iedereen gaan testen, terwijl het hier minder gebeurd. Daar is namelijk een veel grotere verdeling tussen rijk en arm. Laatstgenoemde groep heeft veel minder kansen in met name onderwijs en zorg. Alles is daar geprivatiseerd. Allemaal leuk en aardig dat ze in Manhattan kunnen testen bij alle Wall-Street bobo's, maar gaan ze ook even zozeer testen in Brooklyn en Queens? Ik betwijfel dat namelijk.quote:Op maandag 6 april 2020 16:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ga niet te veel uit van het aantal doden dat het RIVM opgeeft, dat is geen goede graadmeter. Zowel het CBS als de huisartsen vermoeden een veel groter aantal dat niet gedocumenteerd wordt.
Some men just want to watch the world burn, inderdaad.quote:Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.
[..]
Ik denk geen? Werk in de keuken van een zorgstichting. Helft van m'n collega's zit ziek thuis. Mensen die voor april verlof hadden gevraagd en vakantie hadden geboekt werken nu gewoon door.quote:Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef Noek het volgende:
Dat vakanties van zorgpersoneel onder druk staat, ik denk dat dit voor heel veel beroepsgroepen het geval is. Welke vakantie?
Nopequote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Klopt. Dat is het lastige en frustrerende, getallen zijn nauwelijks naast elkaar te leggen met zoveel onzekere factoren. In de US geldt ook nog eens dat de ene staat totaal anders handelt dan de andere.quote:Op maandag 6 april 2020 17:01 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zal hetzelfde niet gelden in NYC? Lijkt me stug dat zij wel consequent iedereen gaan testen, terwijl het hier minder gebeurd. Daar is namelijk een veel grotere verdeling tussen rijk en arm. Laatstgenoemde groep heeft veel minder kansen in met name onderwijs en zorg. Alles is daar geprivatiseerd. Allemaal leuk en aardig dat ze in Manhattan kunnen testen bij alle Wall-Street bobo's, maar gaan ze ook even zozeer testen in Brooklyn en Queens? Ik betwijfel dat namelijk.
Een en ander zal ook afhangen van wat we dalijk in China gaan zien. Als dat mooi laag blijft dan kunnen wij ook langzaam weer dingen open gaan gooien.quote:Op maandag 6 april 2020 16:59 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie al iets in de trant komen van we geven straks de zorg een maand rust om bij te komen en alles blijft dus nog even dicht.
En dit immuniteitscijfer - gemiddeld gezien en qua regio - gaat nu gestaag belangrijker worden voor afstemmen van maatregelenquote:Op maandag 6 april 2020 16:56 schreef raptorix het volgende:
Maar goed er valt helemaal niets te roepen zolang we niet weten hoe veel mensen nu immuun zijn.
Dan zouden ze er toch juist voor pleiten om alle maatregelen per direct op te heffen?quote:Op maandag 6 april 2020 17:03 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Some men just want to watch the world burn, inderdaad.
Jouw voorspelling is helaas wel mogelijk inderdaad. Alles wat ik nu kan zeggen is dat er nu afvlakking is, en hoop daarom op t beste scenario - namelijk dat er volgende maand de kappers weer opengaan bijvoorbeeld. Wellicht een domme hoop (is hoop niet inherent al dom?) maar ik vind het ook belangrijk om positief te blijven tijdens deze rare tijden. Misschien tegen beter weten in.quote:Op maandag 6 april 2020 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb geen idee - als ik de tweets hierboven lees over piek verwachtingen op de IC denk ik dat we zeker rekening moeten houden met mei en juni die als 'verloren' beschouwd kunnen worden. Puur onderbuikgevoel..
Dat ligt eraan, als een groot deel al 'besmet' is geweest zal het vanaf nu veel minder snel uit de hand lopen. Maar dat hangt af hoeveel % nu besmet is en hoe immuun je bent. Dat zal hopelijk komende weken duidelijker worden en aan de hand daarvan een nieuwe beleid gemaakt wordenquote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Zij testen ook de dooien.quote:Op maandag 6 april 2020 17:08 schreef polderturk het volgende:
België 185 doden afgelopen 24 uur.
Terwijl ze 30% minder inwoners hebben.
Hoeveel procent zal besmet (geweest) zijn? Hooguit 1 procent?quote:Op maandag 6 april 2020 17:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dit immuniteitscijfer - gemiddeld gezien en qua regio - gaat nu gestaag belangrijker worden voor afstemmen van maatregelen
Dirt om te weten of en hoe diep de besmetting reeds is doorgedrongen....
Ik ga daarbij bang zijn: "niet heul ver" om daarmee ineens te kunnen versoepelen, laat staan dat we de kwetsbare mensen kunnen vrijlaten.
Eerst "gezonde" scholen open, ouders laten besmetten (& die beter laten worden), kantoren stap voor stap open (doel: idem), culterele-centra heropenen en elke fase bemeteren.
Vervolgens kwetsbaren verdelen naar/in risicoprofielen en die langzaam laten ontsluiten.
Kortom een periode van minimaal een maand of 6.
Een overzichtelijk groep van "zeer kwetsbaren" kan gaan uitziennaar verder een geïsoleerd bestaan. De rest zal zich tal van nieuwe (schijn?)gewoonten moeten aanwennen.
In goede tijden is dat een voordeel van een federatie. In slechte tijden is dat een nadeel van een federatie...quote:Op maandag 6 april 2020 17:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klopt. Dat is het lastige en frustrerende, getallen zijn nauwelijks naast elkaar te leggen met zoveel onzekere factoren. In de US geldt ook nog eens dat de ene staat totaal anders handelt dan de andere.
Aan de andere kant neemt Nederland ouderen heel spaarzaam nog op en worden heel veel doden niet getest.quote:Op maandag 6 april 2020 17:08 schreef polderturk het volgende:
België 185 doden afgelopen 24 uur.
Terwijl ze 30% minder inwoners hebben.
Net zoals we achter de piek aanlopen, zo lopen we nu (of voor de pessimisten straks) ook achter de daling aan.quote:Op maandag 6 april 2020 16:59 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie al iets in de trant komen van we geven straks de zorg een maand rust om bij te komen en alles blijft dus nog even dicht.
Van alles wat weer open kan de kappers... Hier kan ik dan echt niet bij.quote:Op maandag 6 april 2020 17:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jouw voorspelling is helaas wel mogelijk inderdaad. Alles wat ik nu kan zeggen is dat er nu afvlakking is, en hoop daarom op t beste scenario - namelijk dat er volgende maand de kappers weer opengaan bijvoorbeeld. Wellicht een domme hoop (is hoop niet inherent al dom?) maar ik vind het ook belangrijk om positief te blijven tijdens deze rare tijden. Misschien tegen beter weten in.
Ik vermoed veel en veel en veel meer. Ik denk dat we in Nederland zo rond de 60 procent zullen zitten.quote:Op maandag 6 april 2020 17:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel procent zal besmet (geweest) zijn? Hooguit 1 procent?
Daarvoor moeten we wachten op het onderzoek van Sanquin.quote:Op maandag 6 april 2020 17:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als een groot deel al 'besmet' is geweest zal het vanaf nu veel minder snel uit de hand lopen. Maar dat hangt af hoeveel % nu besmet is en hoe immuun je bent. Dat zal hopelijk komende weken duidelijker worden en aan de hand daarvan een nieuwe beleid gemaakt worden
Nee. Geen enkel land zit op 60%.quote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed veel en veel en veel meer. Ik denk dat we in Nederland zo rond de 60 procent zullen zitten.
Nee joh, denk als je de bevestigde besmettingen keer 20 doet dat je dan wel aan de max van de bandbreedte zit.quote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed veel en veel en veel meer. Ik denk dat we in Nederland zo rond de 60 procent zullen zitten.
Er staat op de NRC site een artikel over de verschillende scenario's. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tijdlijn-a3995973quote:Op maandag 6 april 2020 17:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dit immuniteitscijfer - gemiddeld gezien en qua regio - gaat nu gestaag belangrijker worden voor afstemmen van maatregelen
Dirt om te weten of en hoe diep de besmetting reeds is doorgedrongen....
Ik ga daarbij bang zijn: "niet heul ver" om daarmee ineens te kunnen versoepelen, laat staan dat we de kwetsbare mensen kunnen vrijlaten.
Eerst "gezonde" scholen open, ouders laten besmetten (& die beter laten worden), kantoren stap voor stap open (doel: idem), culterele-centra heropenen en elke fase bemeteren.
Vervolgens kwetsbaren verdelen naar/in risicoprofielen en die langzaam laten ontsluiten.
Kortom een periode van minimaal een maand of 6.
Een overzichtelijk groep van "zeer kwetsbaren" kan gaan uitziennaar verder een geïsoleerd bestaan. De rest zal zich tal van nieuwe (schijn?)gewoonten moeten aanwennen.
Dat zal wel meevallen, wij zijn niet echt ellende meer gewent, daarom moet ik zo lachen om alle vlinders die lopen te miepen over hun studenten OV en of je wel een reis kunt boeken in Juni.quote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef Muskusboktor57 het volgende:
We kunnen nu na 541 topics hierover wel stellen dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn.
In dat Italiaanse dorpje was het 80%.quote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Nee. Geen enkel land zit op 60%.
Ze worden niet getest, ze worden meegeteld als de arts covid-19 als vermoedelijke doodsoorzaak opgeeft.quote:Op maandag 6 april 2020 17:09 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Zij testen ook de dooien.
quote:Wij tellen zowel de overlijdens in ziekenhuizen als woonzorgcentra, maar ook in thuissituaties. Vaak gaat dat om heel fragiele mensen van hoge leeftijd, en vaak is er enkel een vermoeden van covid-19, dat niet werd bevestigd in het labo. Bij mijn weten zijn er weinig landen die de weinige, vermoedelijke overlijdens meenemen in hun statistieken’, zegt Van Gucht.
Leuk voor dat Italiaans dorpje.quote:Op maandag 6 april 2020 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
In dat Italiaanse dorpje was het 80%.
En dus kan het hier nooit op 60% zitten. Reken maar terug qua aantal doden.quote:Op maandag 6 april 2020 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
In dat Italiaanse dorpje was het 80%.
Ik denk het wel. Natuurlijk duurt het een flinke periode voordat de economie echt herstelt is, maar zodra er een vaccin is verwacht ik dat dingen gewoon weer zoals voorheen worden eigenlijk. Ik ga niet roepen dat we het een jaartje na het vaccin weer vergeten zijn, maar ik verwacht niet dat er opeens een hele andere wereld ontstaat of zo. Nu houdt het iedereen bezig, maar tegen die tijd is iedereen weer druk met werk en andere verplichtingen; dan is F5'en wat minder nuttig voor velenquote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef Muskusboktor57 het volgende:
We kunnen nu na 541 topics hierover wel stellen dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn.
Ik denk wel meer. Als ik hoor wie er allemaal besmet zijn geweest, zijn dat heel vaak mensen die niet zomaar contact hebben met willekeurige mensen. Bijvoorbeeld de overheid van Iran, prime minister van Engeland Boris Johnson en zijn minister van volksgezondheid, Trudeaux, Tom Hanks, Pink, Idris Elba en zelfs Weinstein notabene. Ik vergeet er nog zoveel meer, maar mijn punt is dat je die mensen niet bij elke willekeurige supermarkt boodschappen ziet doen. Er zijn meerdere theorieën hierover, en de volgende vind ik het meest waarschijnlijk: namelijk dat het virus vele malen besmettelijker is (dus indirect minder dodelijk) dan wij ook maar hebben kunnen aannemen. In ieder geval hoop ik dat die theorie waar is, want dan zijn we er sneller vanaf.quote:Op maandag 6 april 2020 17:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoeveel procent zal besmet (geweest) zijn? Hooguit 1 procent?
Het probleem is dat Nederland niet zo heel groot is en je best veel beweging hebt door de regio's.quote:Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er staat op de NRC site een artikel over de verschillende scenario's. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tijdlijn-a3995973
Ik voel zelf wel iets voor regionaal loslaten. Lijkt mij de minst slechte optie. Wat in ieder geval niet moet is dat knipperlichtscenario, dat is economisch slopend.
Het is dan ook maar een voorbeeld. Het liefste heb ik dat de horeca weer opengaat, maar als ik dat in een post formuleer zijn de reacties al te voorspellen helaasquote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Van alles wat weer open kan de kappers... Hier kan ik dan echt niet bij.
Dat was helemaal aan het begin, daarna is er gewoon nog 2 weken doorgegaan zonder maatregelen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:15 schreef Noek het volgende:
10% van de Nederlanders, gok ik als je kijkt naar de testen die zijn uitgevoerd op het zorgpersoneel.
Interessant artikel.quote:Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er staat op de NRC site een artikel over de verschillende scenario's. https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tijdlijn-a3995973
Ik voel zelf wel iets voor regionaal loslaten. Lijkt mij de minst slechte optie. Wat in ieder geval niet moet is dat knipperlichtscenario, dat is economisch slopend.
Dit denk ik ook. Zodra er een vaccin of medicijn is wordt het voor mensen weer gewoon één van de vele ziektes waar de medische wetenschap een oplossing voor heeft.quote:Op maandag 6 april 2020 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Natuurlijk duurt het een flinke periode voordat de economie echt herstelt is, maar zodra er een vaccin is verwacht ik dat dingen gewoon weer zoals voorheen worden eigenlijk. Ik ga niet roepen dat we het een jaartje na het vaccin weer vergeten zijn, maar ik verwacht niet dat er opeens een hele andere wereld ontstaat of zo. Nu houdt het iedereen bezig, maar tegen die tijd is iedereen weer druk met werk en andere verplichtingen; dan is F5'en wat minder nuttig voor velen
Die beweging kun je natuurlijk wel sterk verminderen of zelfs verbieden.quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat Nederland niet zo heel groot is en je best veel beweging hebt door de regio's.
Nee hoor, dat zie je eigenlijk nog steeds in het UMCG bijv.quote:Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat was helemaal aan het begin, daarna is er gewoon nog 2 weken doorgegaan zonder maatregelen.
De tweede kamer heeft 150 leden, hoeveel van hen zijn besmet geweest?quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik denk wel meer. Als ik hoor wie er allemaal besmet zijn geweest, zijn dat heel vaak mensen die niet zomaar contact hebben met willekeurige mensen. Bijvoorbeeld de overheid van Iran, prime minister van Engeland Boris Johnson en zijn minister van volksgezondheid, Trudeaux, Tom Hanks, Pink, Idris Elba en zelfs Weinstein notabene. Ik vergeet er nog zoveel meer, maar mijn punt is dat je die mensen niet bij elke willekeurige supermarkt boodschappen ziet doen. Er zijn meerdere theorieën hierover, en de volgende vind ik het meest waarschijnlijk: namelijk dat het virus vele malen besmettelijker is (dus indirect minder dodelijk) dan wij ook maar hebben kunnen aannemen. In ieder geval hoop ik dat die theorie waar is, want dan zijn we er sneller vanaf.
Ook moeten we afwachten op het onderzoek van Sanquin.
Ik ga niet speculeren over mogelijke besmettingen in de Tweede Kamer. Lijkt me ook logisch waarom.quote:Op maandag 6 april 2020 17:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De tweede kamer heeft 150 leden, hoeveel van hen zijn besmet geweest?
Die 10% onder zorgpersoneel was toen in één Brabants ziekenhuis, niet representatief voor heel Nederland. En ik denk dat zorgpersoneel sowieso niet representatief is voor de algemene bevolking, omdat ze intensief contact hebben met veel verschillende mensen (zowel collega's als patiënten).quote:Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat was helemaal aan het begin, daarna is er gewoon nog 2 weken doorgegaan zonder maatregelen.
Dat word lastig, alleen op Utrecht Centraal gaan er bijna 180K mensen per dag doorheen. Lang niet iedereen kan met de auto komen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die beweging kun je natuurlijk wel sterk verminderen of zelfs verbieden.
Virus loslaten onder de gezonde bevolking.quote:Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.quote:Op maandag 6 april 2020 17:19 schreef raptorix het volgende:
Qua Horeca zullen we misschien naar alternatieven moeten. Geef Horeca eigenaren bijvoorbeeld een plek op een groot open terrein waar je kunt socializen maar wel met de juiste afstandsregels, bijvoorbeeld het Amsterdamse Bos.
Dat blijft vingerschatten.quote:Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe ga je dat praktisch doen?quote:Op maandag 6 april 2020 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Virus loslaten onder de gezonde bevolking.
Ja ik hoop het ook hoor, ik hoop ook dat vele tientallen procenten van de bevolking dit virus al heeft gehad.quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik denk wel meer. Als ik hoor wie er allemaal besmet zijn geweest, zijn dat heel vaak mensen die niet zomaar contact hebben met willekeurige mensen. Bijvoorbeeld de overheid van Iran, prime minister van Engeland Boris Johnson en zijn minister van volksgezondheid, Trudeaux, Tom Hanks, Pink, Idris Elba en zelfs Weinstein notabene. Ik vergeet er nog zoveel meer, maar mijn punt is dat je die mensen niet bij elke willekeurige supermarkt boodschappen ziet doen. Er zijn meerdere theorieën hierover, en de volgende vind ik het meest waarschijnlijk: namelijk dat het virus vele malen besmettelijker is (dus indirect minder dodelijk) dan wij ook maar hebben kunnen aannemen. In ieder geval hoop ik dat die theorie waar is, want dan zijn we er sneller vanaf.
Ook moeten we afwachten op het onderzoek van Sanquin.
Hier moeten we mi op niet zo lange termijn naar toe. Dit model. Niet alleen voor horeca, voor alles waar dit mogelijk is. Anders is in de zomer half Nederland failliet.quote:Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.
Ja, de crisis van begin jaren 80 met 850.000 werkelozen kunnen vlinders van nu zich nauwelijks voorstellen. En de hopeloosheid toen, ook bij de jeugd. Mijn vader is toen wel zijn baan kwijtgeraakt maar maakte er het beste van. Ik ben afgestudeerd in '82 en na 6 maanden gelukkig een baan gevonden. Maar 3/4 van mijn leeftijdsgenoten zijn jarenlang werkeloos geweest, en bleven bij pa en ma wonen. Tegenwoordig miepen ze al dat ze op hun 25e geen huis kunnen kopenquote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, wij zijn niet echt ellende meer gewent, daarom moet ik zo lachen om alle vlinders die lopen te miepen over hun studenten OV en of je wel een reis kunt boeken in Juni.
Nu heb ik nooit een crisis van deze omvang meegemaakt, maar wel verschillende periodes met enorme werkloosheid, vooral de jaren 80 was ik heel bang dat mijn vader ontslagen zou worden, dat ging toen met bossen en ik heb daar toen echt als kind veel stress van gehad.
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.quote:
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.quote:
Yup. Eens.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier moeten we mi op niet zo lange termijn naar toe. Dit model. Niet alleen voor horeca, voor alles waar dit mogelijk is. Anders is in de zomer half Nederland failliet.
Dit precies.quote:Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou het logischer vinden als restaurants gewoon open mogen, mits ze minder tafels gebruiken zodat er in ieder geval iets van omzet is, maar de afstand tussen de tafels groot genoeg is. Daarnaast wellicht bediening met handschoenen/mondkapjes (of iets dergelijks). Met hoge boetes als blijkt dat de regels niet gevolgd worden door het betreffende restaurant.
Plus dat er ook gewoon minder luxe was, het was vrij bijzonder als je met het vliegtuig op vakantie ging, de meeste mensen gingen gewoon met de caravan, en soms in een huisje. Het was ook heel normaal dat je moeder je kleren naaide, en dat was niet omdat ze het nou zo leuk vond, en ja ik heb ook wel meegemaakt (niet vaak) dat er even geen dagje hartig beleg was, nou dan nam je pindakaas en verheugde je op de volgende dag, juist zaken missen maakt het zo leuk om een luxe beleving te hebben. De huidige vlinders? Alles moet luxe, alles moet ze aangedragen worden, ik vind het prima, maar nu moet je je zelf toch echt gaan redden.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ja, de crisis van begin jaren 80 met 850.000 werkelozen kunnen vlinders van nu zich nauwelijks voorstellen. En de hopeloosheid toen, ook bij de jeugd. Mijn vader is toen wel zijn baan kwijtgeraakt maar maakte er het beste van. Ik ben afgestudeerd in '82 en na 6 maanden gelukkig een baan gevonden. Maar 3/4 van mijn leeftijdsgenoten zijn jarenlang werkeloos geweest, en bleven bij pa en ma wonen. Tegenwoordig miepen ze al dat ze op hun 25e geen huis kunnen kopen
Iets met provincies afsluiten ....quote:Op maandag 6 april 2020 17:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat Nederland niet zo heel groot is en je best veel beweging hebt door de regio's.
Die oudere moeten gewoon een binnenblijven en niet zo eigenwijs zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
Ook mensen met een goede gezondheid kunnen doodziek worden en als de verspreiding maar breed genoeg is zal dat ook gebeuren in aantallen die groot genoeg zijn om de zorg te overbelasten, nog even los van de hallucinante gedachte dat zwakkeren zich hermetisch af zullen kunnen sluiten van de rest van de bevolking.quote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.
En dan sterven van de honger?quote:Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die oudere moeten gewoon een binnenblijven en niet zo eigenwijs zijn.
Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.quote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De overheid moet communiceren dat eenieder voor zichzelf moet bepalen of hij of zij een goede gezondheid heeft, als dat niet zo is dan is het devies om de komende periode niet naar buiten te gaan.
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.quote:Op maandag 6 april 2020 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.
Iedereen kan ziek worden, alleen leert de statistieken ons daar daar beneden de 50 nauwelijks sprake van is.quote:Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ook mensen met een goede gezondheid kunnen doodziek worden en als de verspreiding maar breed genoeg is zal dat ook gebeuren in aantallen die groot genoeg zijn om de zorg te overbelasten, nog even los van de hallucinante gedachte dat zwakkeren zich hermetisch af zullen kunnen sluiten van de rest van de bevolking.
Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straatquote:Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook een goeie ja. Dat je je gewoon moet identificeren bij restaurants, e.d.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
Eens. Misschien niet ideaal, maar het moet wel. Anders is de kuur ernstiger dan de kwaal. Je kunt van alles verzinnen om de boel relatief verantwoord weer op te starten.quote:Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Eens.
Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.
Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
Boodschappen kunnen online. Dokter niet. Dus helemaal blootstelling voorkmen kan niet. Zo eerlijk moet je zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zult toch boodschappen moeten doen. Of naar de dokter.
quote:
De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je?quote:Op maandag 6 april 2020 17:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus dat er ook gewoon minder luxe was, het was vrij bijzonder als je met het vliegtuig op vakantie ging, de meeste mensen gingen gewoon met de caravan, en soms in een huisje. Het was ook heel normaal dat je moeder je kleren naaide, en dat was niet omdat ze het nou zo leuk vond, en ja ik heb ook wel meegemaakt (niet vaak) dat er even geen dagje hartig beleg was, nou dan nam je pindakaas en verheugde je op de volgende dag, juist zaken missen maakt het zo leuk om een luxe beleving te hebben. De huidige vlinders? Alles moet luxe, alles moet ze aangedragen worden, ik vind het prima, maar nu moet je je zelf toch echt gaan redden.
Dat is niet nodig als we hier ook met die telefoon-app gaan werken.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En met bijhouden van een lijst van klanten zodat die in quarantaine geplaatst kunnen worden wanneer een besmetting opduikt.
Ouderen zitten achter de deur en hebben hun eigen feestmomentjes in de suipermarkt.quote:Op maandag 6 april 2020 17:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens besmet de zuipfeestbezoeker de volgende dag een oudere in de supermarkt.
Fijn! Heel goed! Maar er zijn ook genoeg ouderen die geen of een heel beperkt sociaal netwerk hebben, en dan vaak ook nog in de eigen leeftijdscategorie.quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik doe al weken boodschappen voor mn ouders. Ik zie me dat nog wel maanden doen.
Tsjah, sommige mensen kun je gewoon niet beschermen..quote:Op maandag 6 april 2020 17:33 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar dat doet de overheid toch al? Alleen lijkt dat niet tot mensen door te dringen, lopen nog zoveel mensen hoestend en proestend over straat
Je sociale kring bestaat meestal toch voornamelijk uit mensen van je eigen leeftijd.quote:
Ik heb 1 jaartje een OV gehad, en ik als ik me niet vergis een totaal van 1100 guldens aan studifinaninciering gehad.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De huidige vlinders, die zich tot voorbij de nek in de schulden mogen steken voor een opleiding en vervoer daarnaartoe waar jij dat waarschijnlijk gratis hebt gekregen bedoel je?
Ah niemand van die mensen heeft kinderen? Hebben ze geen buren? Daarnaast stikt het hier van de vrijwilligers, en de komende maanden komen er daar wel een paar miljoen van beschikbaar.quote:Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je sociale kring bestaat meestal toch voornamelijk uit mensen van je eigen leeftijd.
En je generatiegenoten?quote:Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb 1 jaartje een OV gehad, en ik als ik me niet vergis een totaal van 1100 guldens aan studifinaninciering gehad.
Ze kunnen dit in ieder geval niet blijven rekken zolang de nummers stabiel blijven of blijven dalen. Dan komt het wel heel erg over alsof ze zich onder druk laten zetten door de paniekzaaiers die er gedeeltelijk dol op is dat er zoveel sensatie is. Die hopen op complete lockdowns.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Misschien niet ideaal, maar het moet wel. Anders is de kuur ernstiger dan de kwaal. Je kunt van alles verzinnen om de boel relatief verantwoord weer op te starten.
En daar moet dus voor gezorgd worden, net als dat ze nu ook zorg ontvangen door bijv thuiszorg.quote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fijn! Heel goed! Maar er zijn ook genoeg ouderen die geen of een heel beperkt sociaal netwerk hebben, en dan vaak ook nog in de eigen leeftijdscategorie.
Dan lijkt inoculatie in de neus met een kleine hoeveel virussen een betere optie. Vroeger deed men dat met de pokken, koos men als infectiebron een patient die een "milde versie" leek te hebben.quote:
Naar verluidt niet zelden zonder PPE.quote:Op maandag 6 april 2020 17:39 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar moet dus voor gezorgd worden, net als dat ze nu ook zorg ontvangen door bijv thuiszorg.
Ik weet dat mijn zus destijds toch wel een forse studieschuld heeft opgebouwd, en die had aan het begin nog geen OV, die kon ook niet elk weekend naar huis. Ze heeft die toen relatief makkelijk kunnen afbouwen omdat er toen een deal was dat als je in 1 keer afloste je maar de helft terug hoefde te betalen, ze had toen een meevaller en heeft dat gedaan.quote:
In de gay scene hebben ze hier een term voor: Possenquote:Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan lijkt inoculatie in de neus met een kleine hoeveel virussen een betere optie. Vroeger deed men dat met de pokken, koos men als infectiebron een patient die een "milde versie" leek te hebben.
Het betaalde zuipfeest carnaval heeft ook zo'n fantastische uitwerking gehad en nu nog zijn er zat in brabant die de dreiging niet serieus nemen.quote:
Ik had dit dan toxh niet meer durven toegevenquote:Op maandag 6 april 2020 17:42 schreef kwiwi het volgende:
Frenchman rescued from mountains after breaking quarantine to buy cigarettes
https://edition.cnn.com/2(...)yTqcdXAi80RqvUatFL9o
Proberen te voet door de bergen naar Spanje over te steken voor goedkope cigaretten..
Natuurlijk kan dat wel. Er is geen vaccin of groepsimmuniteit. En totdat die er wel is kun je de maatregelen gewoon niet volledig terugdraaien. Zelfs deels is een groot risico.quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze kunnen dit in ieder geval niet blijven rekken zolang de nummers stabiel blijven of blijven dalen. Dan komt het wel heel erg over alsof ze zich onder druk laten zetten door de paniekzaaiers die er gedeeltelijk dol op is dat er zoveel sensatie is. Die hopen op complete lockdowns.
Economie is nou eenmaal ook gewoon belangrijk, maar dat mag je in deze tijden bijna niet benoemen, want dan geef je niet om mensenlevens. Gaat om de juiste balans, maar de economie moet je (wat jij ook al zegt) niet negeren....maanden lang. Precies wat je zegt; dan is het middel erger dan de kwaal. Dat punt naderen we al wel vind ik zelf, maar dat terzijde.
Ik vermoed dat het niet ging om de prijs, in Frankrijk mogen sigaretten alleen in tabakszaken verkocht worden, en ik vermoed dat die gesloten zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:42 schreef kwiwi het volgende:
Frenchman rescued from mountains after breaking quarantine to buy cigarettes
https://edition.cnn.com/2(...)yTqcdXAi80RqvUatFL9o
Proberen te voet door de bergen naar Spanje over te steken voor goedkope cigaretten..
Alle gekheid daar zal voor de groep die zich ter bescherming, isolatie zal moeten getroosten; best veel kan worden geregeld. Boodschappen kun je laten doen of dat (eventuele bepaalde) supermarkten op bepaalde tijden voor hen open zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah niemand van die mensen heeft kinderen? Hebben ze geen buren? Daarnaast stikt het hier van de vrijwilligers, en de komende maanden komen er daar wel een paar miljoen van beschikbaar.
Ik denk dat we wel een premier hebben die zodra het ook maar enigszins kan dingen weer opengooit.quote:Op maandag 6 april 2020 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Er is geen vaccin of groepsimmuniteit. En totdat die er wel is kun je de maatregelen gewoon niet volledig terugdraaien. Zelfs deels is een groot risico.
Heb het ook niet over volledig terugdraaien. Heb het over aangepaste maatregelen zodat de economie wel kan blijven draaien.quote:Op maandag 6 april 2020 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Er is geen vaccin of groepsimmuniteit. En totdat die er wel is kun je de maatregelen gewoon niet volledig terugdraaien. Zelfs deels is een groot risico.
Boah zelfs in half gevuld vliegtuig zit je nog dicht op elkaar. Misschien bij 1/5 van het aantal passagiers is het te doen, maar dan nog circuleert de lucht rond alle passagiers en wordt peperduur.quote:Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Eens.
Zelfs met toerisme valt zoiets wel te regelen. Vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden bv. Internationale treinen ook. Zorgen dat er altijd ruimte is tussen mensen. Als je reist verplicht worden om een sjaal/mondkapje te dragen. Wellicht nog wat andere aanvullende opties. Iedere reiziger gaan checken gaat te lang duren denk ik. Voor risico gebieden kan dat wel, maar bij alle reizigers wordt dat lastiger.
Qua werk kan je teams waar mogelijk splitsen. Ene team werkt week A, andere team week B. Als je dan iemand aansteekt dan blijft het wel bij dat team. Daarna een week thuis.
Ik vermoed dat we minder last zullen krijgen van superspreaders omdat mensen er nu veel bewuster mee omgaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin ook wat minder serieus nam, ik ging ook gewoon naar kantoor terwijl ik verkouden was en veel hoestte, maar ja nu was ik al vanaf november continue aan het snotteren, en hoest ik sowieso veel.quote:Op maandag 6 april 2020 17:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Alle gekheid daar zal voor de groep die zich ter bescherming, isolatie zal moeten getroosten; best veel kan worden geregeld. Boodschappen kun je laten doen of dat (eventuele bepaalde) supermarkten op bepaalde tijden voor hen open zijn.
Ook even denken dat je, zo de kennis nu hopenlijk strekt, nadat je zelf Covid19ziek bent geweest in principe een ander niet meer zal kunnen besmetten.
Ik voorzie wel een kutmechanisme dat je straks overal je QR code app moet laten zien met: Covid19 [on]geschikt.
Heb je geen smartphone o.i.d. dan krijg/koop je er één.
Die registratie en minitoring zal essentieel worden om te bepalen wie met wie (mogelijk) in contact is gekomen. Zg. superspreaders mogen dan alleen weg wanneer ze immuun zijn.
Gaat al de mist in door men die het niet met hem eens is paniekzaaier te noemen en te stellen zij dol zijn op sensatie en hopen op volledige lockdowns.quote:Op maandag 6 april 2020 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb wel zorgwekkende verhalen over het zuiden gelezen, dat er weinig eten is, de bevolking boos en de maffia weer in opkomst is.quote:Op maandag 6 april 2020 17:45 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand hoe het nu in Italië gaat? Ik zag laatst een Tweet waarin mensen het zat leken te zijn en weer massaal de strat op gingen.
We hebben vooral een premier die snapt dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat mensen zonder werk, die gedwongen binnen zitten en de huur niet kunnen betalen niet op je gaan stemmen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat we wel een premier hebben die zodra het ook maar enigszins kan dingen weer opengooit.
quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
de paniekzaaiers die er gedeeltelijk dol op is dat er zoveel sensatie is.
quote:Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb het ook niet over volledig terugdraaien. Heb het over aangepaste maatregelen zodat de economie wel kan blijven draaien.
JIj wilt internationaal plezierverkeer van personen zonder gezondheidschecks naar toeristenoorden gewoon door laten gaan? Bent het effect van de voorjaarsvakanties op verspreiding over het continent ook alweer vergeten zeker?quote:Op maandag 6 april 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Yup. Eens.
Je kunt nog steeds vakantie hebben en thuis zitten.quote:Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef Noek het volgende:
Dat vakanties van zorgpersoneel onder druk staat, ik denk dat dit voor heel veel beroepsgroepen het geval is. Welke vakantie?
En dat er ook veel mensen zijn die niet op iemand gaan stemmen die de economie boven de volksgezondheid zet. Graai maar eens in die schatkist.quote:Op maandag 6 april 2020 17:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben vooral een premier die snapt dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat mensen zonder werk, die gedwongen binnen zitten en de huur niet kunnen betalen niet op je gaan stemmen.
https://www.thelocal.fr/2(...)where-do-you-find-itquote:Op maandag 6 april 2020 17:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het niet ging om de prijs, in Frankrijk mogen sigaretten alleen in tabakszaken verkocht worden, en ik vermoed dat die gesloten zijn.
Lekker essentieel, tabakquote:To shop for essential items. Most shops in France are now closed but food shops, pharmacies and tabacs (tobacco shops) remain open
En dikke kans dat je daar meer van uitrustquote:Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt nog steeds vakantie hebben en thuis zitten.
Beter levend in je huis met een huurachterstand dan een harde nee te horen krijgen voor de deur van een overvol ziekenhuis met je longen vol ontstekingsvocht.quote:Op maandag 6 april 2020 17:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben vooral een premier die snapt dat er volgend jaar verkiezingen zijn en dat mensen zonder werk, die gedwongen binnen zitten en de huur niet kunnen betalen niet op je gaan stemmen.
Interessant artikel!quote:Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Coffengs vinger gaat langs de curves op het plaatje. Hier omhoog, en hier, en hier een piek, en nog één en dan daar omlaag. En dan is het SARS-CoV-2-virus in Nederland uitgewoed.
Goed nieuws op zich: er ís een uitweg. Maar, zegt Coffeng met een wrang lachje. „Ik zag de eerste resultaten, en ik dacht: holy fuck, die tijdlijn.” Als in hun model alle maatregelen zijn opgeheven, dan is dat bij dag 800, over meer dan twee jaar.
Hangt een beetje van je werk af, maar denk dat ze daar in de zorg wel aan toe zij tegen die tijd, ja.quote:Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dikke kans dat je daar meer van uitrust
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Economie is nou eenmaal ook gewoon belangrijk, maar dat mag je in deze tijden bijna niet benoemen, want dan geef je niet om mensenlevens. Gaat om de juiste balans, maar de economie moet je (wat jij ook al zegt) niet negeren....maanden lang. Precies wat je zegt; dan is het middel erger dan de kwaal. Dat punt naderen we al wel vind ik zelf, maar dat terzijde.
Mee eens. Ik begrijp dan ook niet dat mensen meteen 'we kunnen weer naar de kroeg' roepen als het misschien de goede kant op gaat. Dat is toch niet het eerste waar je aan denkt?quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Die zullen wrs niet VVD stemmen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:51 schreef mazaru het volgende:
[..]
En dat er ook veel mensen zijn die niet op iemand gaan stemmen die de economie boven de volksgezondheid zet. Graai maar eens in die schatkist.
Fysiotherapeuten en tandartsen zijn wel heel essentieelquote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik lees vooral gezeur over de horeca. Dat is nu net een sector die in feite niets bijdraagt aan de economie. Er wordt niets geproduceerd. Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Dat risico neem je dan ja.quote:Op maandag 6 april 2020 17:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beter levend in je huis met een huurachterstand dan een harde nee te horen krijgen voor de deur van een overvol ziekenhuis met je longen vol ontstekingsvocht.
Worden wel dure reisjes..... vermoed ik zo. Ruimte is nu eenmaal ook geld.quote:Op maandag 6 april 2020 17:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Boah zelfs in half gevuld vliegtuig zit je nog dicht op elkaar. Misschien bij 1/5 van het aantal passagiers is het te doen, maar dan nog circuleert de lucht rond alle passagiers en wordt peperduur.
Welke kroeg is dat waar biertjes maar een euro kosten?????????quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
Wat is het verschil tussen een tuinfeestje of naar de kroeg gaan: in de kroeg betaal je een euro om je glas te laten vullen.
Blijkbaar veel mensen wel dus. Is niet erg toch? Vinden mensen blijkbaar leuk.quote:Op maandag 6 april 2020 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Ik begrijp dan ook niet dat mensen meteen 'we kunnen weer naar de kroeg' roepen als het misschien de goede kant op gaat. Dat is toch niet het eerste waar je aan denkt?
2018 was dat 8 miljard, Maar ga gerust door met jouw fact free manier van discussieren.quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zowat de gehele westerse economie draait om diensten en vermaak, de meeste productie draait om luxe-artikelen (Iphone 30 etc.), elk jaar meerdere nieuwe auto modellen, elke 3 weken nieuwe kledinglijn.quote:Op maandag 6 april 2020 17:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een collega van mij had al zo een idee in 2000, dat je dus je laat vervoeren in je eigen sarcofaag, en dat je dus betaald op basis van Volumequote:Op maandag 6 april 2020 17:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Worden wel dure reisjes..... vermoed ik zo. Ruimte is nu eenmaal ook geld.
In een huis, kantoor, restaurant, bus etc.etc.
Op 1.5x1.5 kun je nu met gemak ca 4 man kwijt en dat wordt nu dus 1.
In een 747-400 (700m2 cargo) kun je met wat organiseren in hoeken en gaten, dan 180 (normaal > 400) passagiers kwijt. Wel weer fijn dat je dan weer fatsoenlijke beenruimte hebt.
Ik kan mij wat voorstellen dat passagiers op budgetreizen in een HazMat outfit (met luier) gaan reizen. Talloze opties zijn denkbaar. Het zal alleen flink tijd kosten om dat allemaal - voor de happy few - te gaan organiseren.
Lekker fruit grabbelen waar andere aan gezeten hebbenquote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Pumpalov het volgende:
Hey, er gaat hier iets versoepeld worden.
Markten mogen weer open. Bezoekers wel verplicht met maskers en goed opvolgen van de minimale afstand. Het is een begin
Maskerquote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Pumpalov het volgende:
Markten mogen weer open. Bezoekers wel verplicht met maskers en goed opvolgen van de minimale afstand. Het is een begin
Nouja, groente en fruit wast ieder normaal mens toch al dus ziek zal je er niet van wordenquote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lekker fruit grabbelen waar andere aan gezeten hebben
Handig nu er geen maskers zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Pumpalov het volgende:
Maar dan moet die thuiszorg en hun huisgenoten ook alweer in totale isolatie. Anders is dat het besmettingsrisico.quote:Op maandag 6 april 2020 17:39 schreef Noek het volgende:
[..]
En daar moet dus voor gezorgd worden, net als dat ze nu ook zorg ontvangen door bijv thuiszorg.
Hier in het dorp was trouwens een supermarkt overvallen gisteren, de beschrijving van de dader: droeg medisch maskerquote:
Voor heel BG?quote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Pumpalov het volgende:
Dat dus en hier idem.... geen dag in loondienst ziek geweest.. we're (not) so strong !!!!quote:Op maandag 6 april 2020 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we minder last zullen krijgen van superspreaders omdat mensen er nu veel bewuster mee omgaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in begin ook wat minder serieus nam, ik ging ook gewoon naar kantoor terwijl ik verkouden was en veel hoestte, maar ja nu was ik al vanaf november continue aan het snotteren, en hoest ik sowieso veel.
Met chloor?quote:Op maandag 6 april 2020 18:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nouja, groente en fruit wast ieder normaal mens toch al dus ziek zal je er niet van worden
Fruit 2 weken lang niet consumeren.quote:
Moet je na gaan hoeveel geld men op zak hielt zondee deze onzin.quote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zowat de gehele westerse economie draait om diensten en vermaak, de meeste productie draait om luxe-artikelen (Iphone 30 etc.), elk jaar meerdere nieuwe auto modellen, elke 3 weken nieuwe kledinglijn.
Toch moeten die mensen ook gewoon hun brood verdienen. En als ze geen brood verdienen, hoe je went of keert, gaat de rest dat betalen.
Was op het nationale nieuws dat de regels voor boeren eenvoudiger worden nu het seizoen begint los te breken en markten weer toegestaan zijn mits aan een aantal regels voldaan wordt dus ik neem aan dat het landelijk geldt jaquote:Op maandag 6 april 2020 18:05 schreef Vaskata het volgende:
[..]
Voor heel BG?
Straks maar weer even het nieuws checken, zou mooi zijn!
Die Chinezen zijn toch zo gehoorzaam, Nederlanders daarentegenquote:Op maandag 6 april 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)assaal-aan-hun-laars
Zie hier waarom die lockdown ook hier nog maanden gaat duren. Mensen zijn net kleine kinderen als je ze de vrije hand geeft.
Effe op spugen en aan een ander z'n shirt weer droogwrijven joh.quote:
Dat is meer een westers probleem lijkt het.quote:
Als je dit ziet kennelijk ook dommer, maar dat krijg je vanzelf als je mensen van hun verantwoordelijkheid ontneemt. Dan leunen ze dus primair op wat de overheid aan maatregelen oplegt en leren ze niks.quote:Op maandag 6 april 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die Chinezen zijn toch zo gehoorzaam, Nederlanders daarentegen
Is geen probleem, daarna goed spoelen met schoon water.quote:
Als de IC bezetting teruglopende is zullen ze ermee beginnen. De verspreiding is nu al 0.3. Het moet ook niet te laag wordenquote:Op maandag 6 april 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..
Als je zoiets als wil gebruiken, is het best een onhandig en selectief systeem. Je moet mensen selecteren en dan krijg je een contactlijst, die je anoniem kan informeren.quote:Op maandag 6 april 2020 18:00 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ik heb even naar die Oostenrijkse app gekeken, nou dat is allemaal vrij low-tech, het werkt op basis van Bluetooth en ultrageluid, kortom je ontmoet iemand, en dan hou je je telefoons vlak bij elkaar en wissel je een soort van anoniem profiel uit, zodat je later bericht kan krijgen als iemand achteraf besmet leek te zijn:
https://play.google.com/s(...)oteskreuz.stopcorona
Dat is nu zo laag omdat men redelijk goed binnen blijft en niet zo op elkaar zit. Als ze dat te snel versoepelen heb je zo weer volle ICs.quote:Op maandag 6 april 2020 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de IC bezetting teruglopende is zullen ze ermee beginnen. De verspreiding is nu al 0.3. Het moet ook niet te laag worden
1984 incoming, met 1984 technologie.quote:Op maandag 6 april 2020 18:00 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ik heb even naar die Oostenrijkse app gekeken, nou dat is allemaal vrij low-tech, het werkt op basis van Bluetooth en ultrageluid, kortom je ontmoet iemand, en dan hou je je telefoons vlak bij elkaar en wissel je een soort van anoniem profiel uit, zodat je later bericht kan krijgen als iemand achteraf besmet leek te zijn:
Wat ontzettend omslachtig en onhandig. Gaat iedereen bij elkaar staan om de telefoons bij elkaar te houdenquote:Op maandag 6 april 2020 18:00 schreef raptorix het volgende:
Ik heb echt in de prehistorie als eens een appje gekocht die het al beter deed, was nog in het Nokia tijdperk, als iemand anders in de buurt dat appje ook had ging er een belletje af, en kon je vrienden worden, was nog op Symbian, ik schat rond 2005.quote:Op maandag 6 april 2020 18:14 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zoiets als wil gebruiken, is het best een onhandig en selectief systeem. Je moet mensen selecteren en dan krijg je een contactlijst, die je anoniem kan informeren.
Waarom niet gewoon je pad tracken het laten weten als je besmet bent en iemand gekruist bent.
Nu zal je met allemaal onbekenden contact moeten maken om hun gegevens te uit te wisselen, of je informeert alleen bekenden, en die had je toch al in je telefoon.
Of je leest wat Kuipers zegt.quote:Op maandag 6 april 2020 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als de IC bezetting teruglopende is zullen ze ermee beginnen. De verspreiding is nu al 0.3. Het moet ook niet te laag worden
Straks maar even het nieuws kijken, klinkt in ieder geval goed!quote:Op maandag 6 april 2020 18:08 schreef Pumpalov het volgende:
Was op het nationale nieuws dat de regels voor boeren eenvoudiger worden nu het seizoen begint los te breken en markten weer toegestaan zijn mits aan een aantal regels voldaan wordt dus ik neem aan dat het landelijk geldt ja
Mjah, het is ook niet zo eenvoudig, GPS werkt misschien goed mocht je denken, het probleem zit hem in de hoogte dat kun je niet detecteren, ik werk soms in een toren met 22 verdiepingen, en ik denk dat ik dan alerts blijf krijgen.quote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat ontzettend omslachtig en onhandig. Gaat iedereen bij elkaar staan om de telefoons bij elkaar te houden
Als apps als tinder weten wie er in de buurt is, zou je toch ook een kaart 72 uur kunnen bewaren, en bij een positieve melding een terugkoppeling kunnen geven?quote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb echt in de prehistorie als eens een appje gekocht die het al beter deed, was nog in het Nokia tijdperk, als iemand anders in de buurt dat appje ook had ging er een belletje af, en kon je vrienden worden, was nog op Symbian, ik schat rond 2005.
Exact. Er is geen vaccin, er is geen groepsimmuniteit en NIET alleen mensen met onderliggende kwalen worden levensgevaarlijk ziek of gaan dood.quote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is nu zo laag omdat men redelijk goed binnen blijft en niet zo op elkaar zit. Als ze dat te snel versoepelen heb je zo weer volle ICs.
Het probleem met zelf nadenken is, is dat iedereen het anders kan interpreteren. Regels zijn voor iedereen om simpel te volgen.quote:Op maandag 6 april 2020 18:12 schreef Elan het volgende:
Daarom is het beter wat Rutte doet, laat mensen zelf nadenken en geef ze verantwoordelijk. Pas als het echt niet anders kan repressieve maatregelen.
Daarom gaat het afschalen niet patsboem maar zullen we wel met de scholen beginnenquote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is nu zo laag omdat men redelijk goed binnen blijft en niet zo op elkaar zit. Als ze dat te snel versoepelen heb je zo weer volle ICs.
Zie het item bij 1vandaag nu, restaurants die zich in aan het richten zijn op 1,5m regelement - alsof daarmee verspreiding van het virus (in een afgesloten met veel mensen op elkaar) voorkomt, wordt toch eens wakker zeg!quote:Op maandag 6 april 2020 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Exact. Er is geen vaccin, er is geen groepsimmuniteit en NIET alleen mensen met onderliggende kwalen worden levensgevaarlijk ziek of gaan dood.
We zijn er echt nog lang niet helaas.
Van mij mag er wel een gesprek gevoerd worden over wat als eerste weer mag starten. Scholen, OV..quote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snap dat er deels ook aan de economie moet worden gedacht. Zodra het enigszins kan.
Maar ik heb echt het gevoel dat mensen met "de economie" schermen als schijnargument. Dat ze eigenlijk gewoon naar de kroeg, festival, concert, bioscoop, restaurant etc. en op vakantie willen.
Omdat ze -ten onrechte- denken dat alleen bejaarden en mensen met bestaande gezondheidsissues de levensgevaarlijke vorm van covid 19 krijgen en zichzelf dus onaantastbaar wanen.
Dat denk ik niet, het zit hem er vooral in dat heel veel mensen ook in deze Industrie(en) werken, laten we eens kijken wat er allemaal uit ligt:quote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snap dat er deels ook aan de economie moet worden gedacht. Zodra het enigszins kan.
Maar ik heb echt het gevoel dat mensen met "de economie" schermen als schijnargument. Dat ze eigenlijk gewoon naar de kroeg, festival, concert, bioscoop, restaurant etc. en op vakantie willen.
Omdat ze -ten onrechte- denken dat alleen bejaarden en mensen met bestaande gezondheidsissues de levensgevaarlijke vorm van covid 19 krijgen en zichzelf dus onaantastbaar wanen.
Aanvulling:quote:Op maandag 6 april 2020 18:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, het zit hem er vooral in dat heel veel mensen ook in deze Industrie(en) werken, laten we eens kijken wat er allemaal uit ligt:
-80% van de Horeca
-100% van reisindustrie
-Taxi en personenvervoer.
-Masseurs, Nagelstudios, Kappers, Fysios, Tandartsen, etc.
-Alle Universiteiten en Hoge Scholen.
-Reclame industrie
-Hoogovens
-Autoverkopers
-Vrijwel alle winkels.
Kortom er hebben gewoon enorm veel mensen belang bij dat het weer back to normal word.
Het probleem is dat je het wel via DigID moet gaan doen, geloof me dat zijn ontzettend strenge processen om te implementeren, dat duurt maanden voordat het er is.quote:Op maandag 6 april 2020 18:18 schreef _I het volgende:
[..]
Als apps als tinder weten wie er in de buurt is, zou je toch ook een kaart 72 uur kunnen bewaren, en bij een positieve melding een terugkoppeling kunnen geven?
Alle data wordt na 72 uur vernietigd.
Dit klinkt weer als een 30% oplossing.
Ik denk deels ontastbaar wanen en deels de doden voor lief nemen omdat het grotendeels mensen zijn die ‘toch al niet meer lang te leven hadden’.quote:Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
- Esportquote:
IK zou basisscholen het eerst doen. Dat geeft de meeste problemen nu.quote:Op maandag 6 april 2020 18:20 schreef _I het volgende:
[..]
Van mij mag er wel een gesprek gevoerd worden over wat als eerste weer mag starten. Scholen, OV..
Of wat er mag blijven voorlopig, thuis werk, werkdagen van 5 uur, online school.
Gewoon een debat, zonder extra risico's te nemen, maar wel met het oog op wat toegevoegde waarde heeft en wat lang vol te houden is, indien dit nodig blijkt. Gewoon een beetje het korte termijn denken eruit. Maar ik denk dan ook dat het niet zomaar weer weg is, dus dan zijn gesprekken voor de lange termijn noodzakelijk.
Waarom? Je hoeft je gegevens niet uit te wisselen met de overheid. Als ik tinder (of iets dergelijks) doe ik dat toch ook niet via digid.quote:Op maandag 6 april 2020 18:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is dat je het wel via DigID moet gaan doen, geloof me dat zijn ontzettend strenge processen om te implementeren, dat duurt maanden voordat het er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |