quote:Op maandag 6 april 2020 12:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Conclusie: we moeten zorgen dat (R0) hij op 1 blijft.

Dat is moeilijk te zeggen, ik vermoed zelf van niet, ik blijf erbij dat het aantal hoog in Brabant is omdat men na Carnaval ook een slechtere weerstand had.quote:Op maandag 6 april 2020 14:39 schreef Multatilu het volgende:
Zou je in de getallen die we dagelijks krijgen de golf in Brabant / Limburg en die in de rest van Nederland zien?
Of is dat te kort door de bocht...
[ afbeelding ]

Volgens mij bedoelt hij gewoon te zeggen dat de niets kwetsbare groep immuun moet worden zodat de zorg zich kan richten op de kwetsbare groep.quote:Op maandag 6 april 2020 14:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Deze heb ik 3x gelezen.. en nog steeds is het te cryptisch!

Nee de maatregelen zijn genoeg de verspreidingsratio ver onder de 1 te krijgen. Dus strenger is niet nodig.quote:Op maandag 6 april 2020 14:39 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wel als we zaken weer een beetje normaal willen laten lopen.
[..]

A wellicht, maar B kan andere mensen besmetten, dus nee.quote:Op maandag 6 april 2020 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
gezellig om zo fijn met de knoet van angst verder te (moeten?)- leven.
Ms kan er een uitzondering worden gemaakt voor mensen die
a) Besmet zijn geweest en niet langer besmettelijk zijn
b) Mensen, zoals ik, die 'a': het niet uitmaakt.

Nu, ja. Maar als dingen mondjesmaat weer open moeten, dan zul je mondkapjes moeten gebruiken.quote:Op maandag 6 april 2020 14:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee de maatregelen zijn genoeg de verspreidingsratio ver onder de 1 te krijgen. Dus strenger is niet nodig.

Ik denk dat Nederland en Duitsland er goed vanaf komen, omdat we maar in een gedeelte carnaval vieren. Hierdoor hadden we in niet carnaval gebieden capaciteit over en iets meer tijd om de boel op te schalen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zou moeten doen, is een aanpak zoals in dit artikel: https://medium.com/@:toma(...)ill-die-f4d3d9cd99ca
Backcasten hoeveel daadwerkelijke besmettingen er waren op basis van het aantal doden. En dan kijken wanneer Nederland maatregelen heeft genomen, en dat internationaal vergelijken.
Mijn gevoel zeg dat Nederland een explosieve start had, maar dat de iets te laat genomen maatregelen goed hebben gewerkt.

Bedankt maar die is al doodquote:

Zouden jullie (vrijwillig) zo'n app gebruiken?quote:The Austrian exit strategy will also include the introduction of tracking apps to trace citizens’ movements and ensure they are not breaking curfew rules. They should be used by the whole of the country. Those who don’t have a mobile phone will be required to wear a special key-ring style device, the chancellor said at the weekend. The majority of Austrians are said to be in favour of the measures.
In Germany, the Robert Koch is developing a similar app to that due to be introduced in Austria. It is being developed in conjunction with a European app which 130 researchers are currently developing, and will warn people if they might have had contact with infected persons. Its use is expected to be anonymous and voluntary, although surveys show a large number of Germans are prepared to use it if it leads to a relaxation of lockdown rules. The ultimate aim should be to have a single, Europe-wide tracking app.
“Its use should be voluntary, but obviously with the hope that as many people as possible will use it,” Steffen Seibert, spokesman for the German government said this afternoon. “People who use it will be doing their significant bit to reduce the spread of the infection and helping measures to fight it.”

En dat hebben ze dan stiekem toch goed gedaan met hun hier sterk in twijfel getrokken modellen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat de RIVM al in februari voor groepsimmuniteit te gaan, en dat is gewoon keihard op een muur afrijden en dan zo laat mogelijk remmen.

Ik denk dat de WHO, onder de druk, ook vloeibaar overstag zal gaan en daarmee het RIVM.quote:Op maandag 6 april 2020 13:13 schreef Za het volgende:
Indien de WHO morgen mondkapjes gaat adviseren, kan het RIVM dan nog steeds volhoudstaan met het handen wassen advies?

ok, maar hoe kunnen ze dan zien of ik in contact ben geweest met iemand die corona heeft? Als er heel selectief getest wordt? Wel mooi dat ze een app uitbrengen die je vrijwillig kunt installeren. Niet 'we gaan je data gewoon van je pakken zonder toestemming'quote:Op maandag 6 april 2020 14:49 schreef houdafstand het volgende:
Oostenrijk gaat ook voor de corona-app:
Liveblog The Guardian:
[..]
Zouden jullie (vrijwillig) zo'n app gebruiken?
Zo'n app heeft pas zin, als minstens 60% van de bevolking meedoet.

quote:Op maandag 6 april 2020 14:51 schreef roos94 het volgende:
Al die paniekzaaiers die 3 weken geleden riepen dat de rest van 2020 wel gedaan zou zijneind volgende maand weer biosje pakken. Is dan toch een relatief korte tijd geweest.

Dat is toch wel te hopen ja dat deze grap eind mei definitief voorbij isquote:Op maandag 6 april 2020 14:51 schreef roos94 het volgende:
Al die paniekzaaiers die 3 weken geleden riepen dat de rest van 2020 wel gedaan zou zijneind volgende maand weer biosje pakken. Is dan toch een relatief korte tijd geweest.

Ga eens een Hong Kong, Taiwan of Zuid-Korea kijken. Daar zie je dat het werkt, én dat mensen ze zonder problemen massaal dragen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat de WHO, onder de druk, ook vloeibaar overstag zal gaan en daarmee het RIVM.
Wat telkens imho uit het ook wordt verloren: wat is de aantoonbare bijdrage of oorzaak van besmetting van die (welke?) mondkapjes ?
Wat verder uit het oog wordt verloren dat door het "eisen" van mondkpajes je gelijk ene deel van de bevolking zal uitsluiten. Mensen die om wat voor reden dan ook, dat - medisch - niet kunnen verdragen. Of sporters... zie je het spelen voor je ? Of zwemmers met mondkapje ?
Ik ridiculiseer het "mondkapjes" bewust om aan te geven dat het makkelijk te zeggen is dan het voor iedereen ook - consequent en consistent als eigen keuze - te hanteren is.
Maar goed, tegen ingezette volkswaanzin is geen kruid gewassen. Voorts wachten op verdere HazMat kledingseisen: bril, handschoenen, witte pakjes, (over)schoenen, chloorbakjes en kapot geschrobde handen. Hierna allerlei schoonmaak van vervuilde (of weggooide) Persoonlijk Beveiligings Middelen en verstopte riolen tgv van Nitril handschoenen of kapjes.
NB: het is voor mij geen wedstrijd wie -en of er een "gelijk" is. Het gaat mij vooral om het realisme van verhoudingen. Dat iets goed kan zijn moet geen argument zijn om dat vervolgens op te leggen als norm.

ja geen probleem meequote:Op maandag 6 april 2020 14:49 schreef houdafstand het volgende:
Oostenrijk gaat ook voor de corona-app:
Liveblog The Guardian:
[..]
Zouden jullie (vrijwillig) zo'n app gebruiken?
Zo'n app heeft pas zin, als minstens 60% van de bevolking meedoet.

vergeet het maar dat je eind volgende maand een biosje kan pakkenquote:Op maandag 6 april 2020 14:51 schreef roos94 het volgende:

In Frankrijk is dat 1 meter.quote:Op maandag 6 april 2020 13:38 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wederom is dit niet het geval. De anderhalve meter is geen heilige vwb de afstand die aerosolen kunnen afleggen of een enkele nies- of hoestbui kan afleggen. De aangeraden afstand is in bijvoorbeeld Duitsland en de US al hoger dan in Nederland, het zijn absoluut geen alleszeggende cijfers.
Prima dat jij maskertjes niet leuk vindt maar niet de boel bij elkaar liegen.

8 april gaat alles weer open. Althans, dat heb jij 2 weken lang hier zitten opdreunen. Waarom denk je dat je enige geloofwaardigheid hebt met je statements?quote:Op maandag 6 april 2020 14:51 schreef roos94 het volgende:

QFTquote:Op maandag 6 april 2020 14:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vergeet het maar dat je eind volgende maand een biosje kan pakken

Je bent of manisch depressief of je bent een troll. Jij was een van de grootste paniekzaaiers hier 2 weken geleden....quote:Op maandag 6 april 2020 14:51 schreef roos94 het volgende:

Hoe verder, hoe beter.quote:Op maandag 6 april 2020 14:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Frankrijk is dat 1 meter.
Dus wie of wat heeft er ook hier gelijk, als iemand zegt 10 meter of 10 cm ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |