klopt maar dan ben je je stufie ook kwijt. En het mooie is dat we wel gewoon collegegeld moeten dokken van ¤416 om de maand. En ik heb nu geen werk. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan naast mn huur zorgverzekering andere vaste lasten enz.quote:Op maandag 6 april 2020 15:33 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Je kan je studentenov gewoon tijdelijk stopzetten
Ieder voor zich. Heb ook gelijk mijn flex-ns abonnement opgezegd. Scheelt toch weer 100e per maand.quote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Doublepain het volgende:
Dan blijf ik Basic Fit gewoon doorbetalen, straks kan je straks helemaal niks meer als iedereen zijn geld terug vraagt
quote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Doublepain het volgende:
Dan blijf ik Basic Fit gewoon doorbetalen, straks kan je straks helemaal niks meer als iedereen zijn geld terug vraagt
quote:Levert dit keuzestress op? Wanneer we geen keuze van jou ontvangen hebben, op het moment dat de clubs weer open zijn, krijg je automatisch de 'Geld terug als korting' optie.
Basic fit is fucking rijk, die hebben jouw twee tientjes niet nodigquote:Op maandag 6 april 2020 15:34 schreef Doublepain het volgende:
Ehh. Nu ben je niet serieus, toch?quote:Op maandag 6 april 2020 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Basic fit is fucking rijk, die hebben jouw twee tientjes niet nodig
https://www.telegraaf.nl/(...)st-op-met-betaaltrucquote:Op maandag 6 april 2020 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehh. Nu ben je niet serieus, toch?
Laten we het er maar op houden dat je nog op school zit en nog moet lerenquote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)st-op-met-betaaltruc
Basic fit is niet je lokale sportschooltje wat zomaar over de kop kan gaan.
Meneer die zegt dat andere mensen het leven niet waard zijn wil mij de les lezen ja?quote:Op maandag 6 april 2020 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat je nog op school zit en nog moet leren.
Duo werkt totaal niet mee. Ik wilde terugbetalen van de schuld stopzetten. Maar dat kan alleen door je aflossingsvrije maanden te gebruik.quote:Op maandag 6 april 2020 15:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
klopt maar dan ben je je stufie ook kwijt. En het mooie is dat we wel gewoon collegegeld moeten dokken van ¤416 om de maand. En ik heb nu geen werk. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan naast mn huur zorgverzekering andere vaste lasten enz.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Klopt, duo is ijskoud.quote:Op maandag 6 april 2020 15:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Duo werkt totaal niet mee. Ik wilde terugbetalen van de schuld stopzetten. Maar dat kan alleen door je aflossingsvrije maanden te gebruik.
Vond het niet echt coulant.
Nou nee, die kunnen de centjes wel gebruiken hoor.quote:Op maandag 6 april 2020 15:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb je ook gezien hoeveel vreemd vermogen ze hiervoor aan hebben moeten trekken?quote:Op maandag 6 april 2020 15:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)st-op-met-betaaltruc
Basic fit is niet je lokale sportschooltje wat zomaar over de kop kan gaan.
Nou niet per se de les lezen maar als je niet begrijpt dat wat je zeg nogal dommig is dan houdt 't wel op eigenlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 15:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Meneer die zegt dat andere mensen het leven niet waard zijn wil mij de les lezen ja?
Volgens mij kun je dat individueel gewoon aan/uit zetten op de duo website.quote:Op maandag 6 april 2020 15:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
klopt maar dan ben je je stufie ook kwijt. En het mooie is dat we wel gewoon collegegeld moeten dokken van ¤416 om de maand. En ik heb nu geen werk. Dus hoe zou ik dat moeten betalen dan naast mn huur zorgverzekering andere vaste lasten enz.
Nee ik heb gebeld met duo. Het is of alles aan of alles uit.quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Volgens mij kun je dat individueel gewoon aan/uit zetten op de duo website.
De beste inschatting van het RIVM was wel dat men carnaval in kleine groepjes viert.quote:Op maandag 6 april 2020 14:44 schreef houdafstand het volgende:
Gelet op de cijfers van Noord-Brabant denk ik dat het een goede keuze is geweest om eerst de maatregelen in Brabant in te laten gaan en daarna pas in de rest van het land.
Rond 15 maart was er in de rest van het land immers niet zoveel aan de hand.
Eigenlijk is het alleen in de carnaval-vierende provincies echt uit de hand gelopen. In de overige provincies is er gewoon tijdig ingegrepen.
Toch best goed ingeschat door het RIVM.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De beste inschatting van het RIVM was wel dat men carnaval in kleine groepjes viert.
Die mensen die niet besmet willen worden dan toch thuisblijven voor mensen die zich nergens iets van aan willen trekken. Bijvoorbeeld door de middag of ochtend voor zichzelf opeisen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:46 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
A wellicht, maar B kan andere mensen besmetten, dus nee.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Er is gewoon onderzoek naar gedaan dat mondkapjes druppels tegenhouden, waardoor er minder druppels in de lucht zitten.
Het is heel simpel.
Hoe sneller we mondkapjes gaan dragen, hoe sneller we weer een stukje van ons normale leven terugkrijgen.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De R(0) zal dan ook boven de 1 komen als je alles weer opengooit zonder mondkapjes.
bron voor je beweringen ?quote:Op maandag 6 april 2020 14:53 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ga eens een Hong Kong, Taiwan of Zuid-Korea kijken. Daar zie je dat het werkt, én dat mensen ze zonder problemen massaal dragen.
En hoe zit het met de stufi dan?quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee ik heb gebeld met duo. Het is of alles aan of alles uit.
Epidemisch is dat welzeker het geval.quote:
Je kunt niet stufi krijgen en je ov stopzetten. Dus nu moeten ik en de meeste mensen wel hun ov door laten lopen omdat je anders geen stufie hebt. Dus dan krijg je dalijk heel veel studenten die regelmatig les skippen omdat ze moeten betalen voor de reis.quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 14:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dan heb je een verkeerde persoon voor je. Laat maar wat quotes zien want dit klopt niet. Ik heb altijd gezegd dat het overdreven wordt en dat we in de lente of zomer weer verder kunnen.
quote:Op zondag 5 april 2020 19:44 schreef roos94 het volgende:
We zijn het ergste te boven. volgende maand weer naar het restaurant
quote:Op donderdag 19 maart 2020 15:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren, ik zeg niet dat het mijn keuze zou zijn. Maar ik heb het hier niet voor het zeggen. Let maar op, Rutte knalt de boel straks gewoon open.
Ik heb wel stufi maar geen reisproduct.quote:Op maandag 6 april 2020 15:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee ik heb gebeld met duo. Het is of alles aan of alles uit.
Jullie snappen de grap niet, nevermind..quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je kunt niet stufi krijgen en je ov stopzetten. Dus nu moeten ik en de meeste mensen wel hun ov door laten lopen omdat je anders geen stufie hebt. Dus dan krijg je dalijk heel veel studenten die regelmatig les skippen omdat ze moeten betalen voor de reis.
quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:
Niet zo liegen @:roos94
Dit heb je wel degelijk geroepen.
[..]
[..]
[..]
Wat heb ik geroepen? Mijn berichten toen en nu zijn niet in strijd met elkaar.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:
[..]
[..]
[..]
Waar kan, open.quote:Op maandag 6 april 2020 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt gewoon te moeilijk, dan krijg je de handhaving er ook nog bij en cafe's met een klein of zelfs zonder terras?
quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maakt het wel persoonlijker.twitter:dutchjews twitterde op zondag 05-04-2020 om 16:31:14Israëlische artsen die #coronavirus patiënten behandelen, plaatsen foto's van zichzelf op hun beschermende pakken, zodat de patiënten zich minder gestrest voelen. https://t.co/2yjzVywNQC reageer retweet
quote:Op maandag 6 april 2020 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar kan, open.
Kleine winkels zijn ook open, waar je eerst dacht 'kan nooit'.
O jaquote:Op maandag 6 april 2020 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]oh ja vandaag zou alles weer open gaan
![]()
Haha, echt dit hoor. Iedereen van ja NL wordt Italie 2.0quote:Op maandag 6 april 2020 15:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was de helft van dit topic ook overtuigd dat we nu in Italie 2.0 taferelen zouden zitten. Jammer dat je daar niets over zegt.
Laten we het hopen!quote:Op maandag 6 april 2020 16:00 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Haha, echt dit hoor. Iedereen van ja NL wordt Italie 2.0
Nou als we zo doorgaan is de piek allang geweest.
Moet niet gekker worden, die uitstraling van naastenliefde.quote:Op maandag 6 april 2020 15:57 schreef Smack10 het volgende:
Maakt het wel persoonlijker.twitter:dutchjews twitterde op zondag 05-04-2020 om 16:31:14Israëlische artsen die #coronavirus patiënten behandelen, plaatsen foto's van zichzelf op hun beschermende pakken, zodat de patiënten zich minder gestrest voelen. https://t.co/2yjzVywNQC reageer retweet
Waar slaat dit dan op. Is toch gewoon mooi bedacht? Hoe een patient reageert op een verpleger, arts of andere zorgmedewerker is best belangrijk in het hele zorgproces.quote:Op maandag 6 april 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden, die uitstraling van naastenliefde.
Doen zij dat voor de patiënten of vooral voor zichzelf ?
Natuurlijk snap ik de niet mis te verstane geneeskundige werking die uitgaat van een vertrouwd gezicht boven een indrukwekkend uniform. In veel landen heeft de huisarts dan ook een witte jas aan, ook om weten dat je die niet zomaar moet neerslaan.
Ideetje: laat al die medewerkers rondlopen met de kop van Moeder Maria, dat helpt nog beter.
Reisproduct = stufi.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik heb wel stufi maar geen reisproduct.
Waarom dat? Dat is in de huidige situatie ook zo en in principe gaat al het mbo/hbo/wo gewoon door, dus je zou normaliter geen vertraging op moeten lopen.quote:Op maandag 6 april 2020 15:54 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus dan krijg je dalijk heel veel studenten die regelmatig les skippen omdat ze moeten betalen voor de reis.
De medische zorg in Nederland heeft ontzettend goed gewerkt om de capaciteit uit te breiden en de hele toestroom aan patiënten te managen. Dat het gelukt is om de ramp onder controle te houden wil niet zeggen dat de ramp niet gebeurd is.quote:Op maandag 6 april 2020 15:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Een paar weken geleden was de helft van dit topic ook overtuigd dat we nu in Italie 2.0 taferelen zouden zitten. Jammer dat je daar niets over zegt.
Waarvan 13 in Duitsland liggen blijkbaar.quote:
quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
IC toename 24, gaat lekker
https://www.telegraaf.nl/(...)en-op-intensive-care
Is er ook bekend hoelang de huidige patiënten op de IC zitten?quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef Vallon het volgende:
Deze grafiek sterfgevallen per miljoen inwoners van een land vind ik veel interessanter omdat die concreet wat zegt over de gevolgen die Covid19 aanricht.
(CaseRate/meldingen zeggenniets)
bron: https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
Opvallend is dan, natuurlijk, dat China verdwenen is en dat Australië/Japan qua trend aan de goede onderkant zit. Wat doen die landen beter anders dan de rest van de wereld ?
Lees even topic #363quote:Op maandag 6 april 2020 16:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is maar net welk citaat je gebruikt.
Australië is wat minder dichtbevolkt.quote:
Op je eigen terrasje welquote:Op maandag 6 april 2020 16:24 schreef Grishenko_ het volgende:
Mits deze trend zich doorzet, kunnen we in de zomer lekker op een terrasje zitten.
Hoppa, de Nederlandse aanpak is gewoon goedquote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef MrBadGuy het volgende:
Altijd maar zeiken en klagen over de Nederlandse regering.quote:Op maandag 6 april 2020 16:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoppa, de Nederlandse aanpak is gewoon goed
Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.quote:
Klopt, en dat bewijst dat de azijnpissers die schreeuwen om nog strengere maatregelen geen gelijk hebben gekregen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:27 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Altijd maar zeiken en klagen over de Nederlandse regering.
We doen het gewoon goed met deze maatregelen.
Het is een beetje een houding van; ik heb überhaupt geen vrienden/geld om op terras te zitten dus dan anderen ook niet!quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.
Dan komen er eens goede cijfers, en dan is het nog steeds niet goed. De afvlakking zet zich namelijk eerder in dan verwacht.
De lijn lijkt af te vlakken inderdaad. Maar nog te vroeg om er conclusies aan te verbindenquote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.
Dan komen er eens goede cijfers, en dan is het nog steeds niet goed. De afvlakking zet zich namelijk eerder in dan verwacht.
A: Mwoah, een aantal.quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Taiwan en HK doen het nog beter dan Japan maar die worden niet genoemd omdat anders China boos wordt?quote:
Daarom hou ik mijn hart vast voor Amerika en Brazilië, alhoewel laatstgenoemde nog niet heel erge dodenaantallen laat zien. Maar in Amerika begint het los te barsten, met name in NYC. Ik hoop voor het Braziliaanse volk dat temperatuur inderdaad een belangrijke factor is tegen het virus, zodat het daar niet al te erg inslaat.quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Australië is wat minder dichtbevolkt.
Verder is het lastig vergelijken omdat elk land zijn eigen manier van toeschrijven heeft en die wellicht ook niet altijd hetzelfde is naar mate het virus meer slachtoffers gaat eisen.
Dit. De IC-capaciteit voor COVID-19-patiënten is van oorspronkelijk 575 bedden opgeschaald naar 1900, waarvan er nu 1409 bezet zijn. En vergeet niet ten koste waarvan: hoeveel reguliere zorg afgeschaald is, hoeveel extra druk er op de IC-verpleegkundigen ligt (3 à 4 patiënten tegelijk verplegen in plaats van 1 à 2), etc.quote:Op maandag 6 april 2020 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
De medische zorg in Nederland heeft ontzettend goed gewerkt om de capaciteit uit te breiden en de hele toestroom aan patiënten te managen. Dat het gelukt is om de ramp onder controle te houden wil niet zeggen dat de ramp niet gebeurd is.
Inderdaadquote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dat bewijst dat de azijnpissers die schreeuwen om nog strengere maatregelen geen gelijk hebben gekregen.
Nu aanhet werk voor een exit plan!
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.quote:Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dat bewijst dat de azijnpissers die schreeuwen om nog strengere maatregelen geen gelijk hebben gekregen.
Nu aanhet werk voor een exit plan!
Dat is waar, maar desondanks ben ik optimistisch. Mocht ik ongelijk hebben, geef ik dat ook wel toe hoor.quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De lijn lijkt af te vlakken inderdaad. Maar nog te vroeg om er conclusies aan te verbinden.
De Duitsers en Belgen hebben het al voor hem gedaan.quote:Op maandag 6 april 2020 16:30 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
En Wilders was nog wel zo dichtbij het sluiten van de grenzen
Daar gaat het - in tegenstelling tot wat een paar anderen hier in dit topic menen - natuurlijk ook niet om. Ik ben ook optimistisch, maar we moeten nog even wachten voor we écht positief kunnen zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat is waar, maar desondanks ben ik optimistisch. Mocht ik ongelijk hebben, geef ik dat ook wel toe hoor.
Dat kun je nooit bewijzen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.
Beslissingen uit Europa zijn dan weer niet de bedoelingquote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De Duitsers en Belgen hebben het al voor hem gedaan.
Dus Japan/Korea (en mogelijk Australië doen) dan aan een andere doodsoorzaak methode ?quote:Op maandag 6 april 2020 16:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Australië is wat minder dichtbevolkt.
Verder is het lastig vergelijken omdat elk land zijn eigen manier van toeschrijven heeft en die wellicht ook niet altijd hetzelfde is naar mate het virus meer slachtoffers gaat eisen.
Zoveel?quote:
Waar tover je dat vandaan?quote:
Nou dat aantal was zeker hardnekkig en gingen meteen TR'en op het moment dat je dingen wilde nuanceren. Ik zou bijna zeggen dat het een kleine meerderheid was die constant postte.quote:Op maandag 6 april 2020 16:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
A: Mwoah, een aantal.
B: Dat is nog steeds zo (ligt er misschien wel aan wat je definitie van 'klaar' is?)
C: Bron: RIVM.
Hoewel een treurig aantal, het is minder dan gister.quote:
Dat is dan jammer voor hen. Ik neem mij wel een lekker biertje op een terrasje in combinatie met een goed gesprek!quote:Op maandag 6 april 2020 16:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is een beetje een houding van; ik heb überhaupt geen vrienden/geld om op terras te zitten dus dan anderen ook niet!
Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad
Misschien een wet aannemen die krijsen om een totale lockdown gelijk stelt aan het oproepen tot een bankrun
Ach kom, deze apotheose had niemand zien aankomen. Elk modern westers is uitgegleden. En ja, semi dictatoriale staten zoals China, Z-korea, Singapore hebben het iets sneller onder controle gekregen omdat zij deze zelfgecreëerde ellende vaker hebben meegemaakt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.
quote:Vanaf morgen duizenden corona testen vanaf Baarns industrieterrein.
In Baarn opent morgen op een industrieterrein een drive thru voor corona-testen. In samenwerking met een Duits laboratorium worden daar dagelijks duizenden coronatesten afgenomen.
Mensen in pakken nemen op het parkeerterrein een keel- en neusafstrijk. Daarna rijdt de geteste persoon verder. Het sample wordt in een laboratorium in Baarn klaargemaakt voor analyse en naar het partnerlab in Keulen gestuurd. Daar komt het om 22.00 uur aan. In de nacht wordt het getest en in de loop van de volgende dag wordt de uitslag elektronisch doorgegeven.
NOS Live
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.quote:Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.
[..]
Dat is waar - men moet realistisch in de situatie blijven staan. Enkel laat de afvlakking enige ruimte voor positiviteit in dit al zo negatieve topic. Ik laat het vooral op me afkomen zoals het komt. Daarom zal ik ook niet teleurgesteld zijn mocht het anders verlopen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar gaat het - in tegenstelling tot wat een paar anderen hier in dit topic menen - natuurlijk ook niet om. Ik ben ook optimistisch, maar we moeten nog even wachten voor we écht positief kunnen zijn.
Ik doe met je meequote:Op maandag 6 april 2020 16:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor hen. Ik neem mij wel een lekker biertje op een terrasje in combinatie met een goed gesprek!
Klopt, maar wel in afgeslankte vorm en met het oog op het herstarten van de economie.quote:Op maandag 6 april 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:06:18Het aantal coronapatiënten dat op de Nederlandse intensive care ligt, is vandaag met 24 toegenomen van 1385 naar 1409. Dat is een iets kleinere stijging dan gisteren, toen het aantal met 25 toenam #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:12De verwachting is echter wel dat we nog voor een lange tijd relatief volle ziekenhuizen hebben. Naar verwachting neemt zeker tot half-eind mei het aantal coronapatiënten op de intensive care nog altijd langzaam toe #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:19:30Correctie: eind april is de piek reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:55Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, reageert daarom opgelucht. ,,Maar tegelijkertijd betekent het wel dat we er nog een hele tijd mee bezig zijn" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:09:47Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care: ,,Het blijft nog steeds spannend. Het personeel wat we nu hebben, moet het nog altijd lang volhouden. Vakanties in juli en augustus staan voor hen inmiddels ook onder druk" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:12:00Bij het loslaten van de maatregelen op 1 juni, zal de maximumcapaciteit van 2400 echter enorm overschreden worden, zo is te lezen in het model van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Dan kan de piek binnen een maand zomaar tot 10.000 bedden oplopen #coronacrisis reageer retweet
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..quote:Op maandag 6 april 2020 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wel in afgeslankte vorm en met het oog op het herstarten van de economie.
We gaan het zien. Maar er moet perspectief komen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |