abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192481754
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)assaal-aan-hun-laars

Zie hier waarom die lockdown ook hier nog maanden gaat duren. Mensen zijn net kleine kinderen als je ze de vrije hand geeft.
Die Chinezen zijn toch zo gehoorzaam, Nederlanders daarentegen :X

Ik zie dat hier nog niet snel gebeuren eigenlijk. ook als de lockdown eraf is, maar misschien heb ik het fout.
  maandag 6 april 2020 @ 18:09:34 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192481765
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Met chloor? :o
Effe op spugen en aan een ander z'n shirt weer droogwrijven joh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 april 2020 @ 18:10:32 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192481783
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Handig nu er geen maskers zijn.
Dat is meer een westers probleem lijkt het.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192481807
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die Chinezen zijn toch zo gehoorzaam, Nederlanders daarentegen :X
Als je dit ziet kennelijk ook dommer, maar dat krijg je vanzelf als je mensen van hun verantwoordelijkheid ontneemt. Dan leunen ze dus primair op wat de overheid aan maatregelen oplegt en leren ze niks.

Daarom is het beter wat Rutte doet, laat mensen zelf nadenken en geef ze verantwoordelijk. Pas als het echt niet anders kan repressieve maatregelen.
blablablabla
pi_192481812
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Met chloor? :o
Is geen probleem, daarna goed spoelen met schoon water.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 6 april 2020 @ 18:13:09 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192481821
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..
Als de IC bezetting teruglopende is zullen ze ermee beginnen. De verspreiding is nu al 0.3. Het moet ook niet te laag worden
pi_192481833
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:00 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ik heb even naar die Oostenrijkse app gekeken, nou dat is allemaal vrij low-tech, het werkt op basis van Bluetooth en ultrageluid, kortom je ontmoet iemand, en dan hou je je telefoons vlak bij elkaar en wissel je een soort van anoniem profiel uit, zodat je later bericht kan krijgen als iemand achteraf besmet leek te zijn:

https://play.google.com/s(...)oteskreuz.stopcorona
Als je zoiets als wil gebruiken, is het best een onhandig en selectief systeem. Je moet mensen selecteren en dan krijg je een contactlijst, die je anoniem kan informeren.

Waarom niet gewoon je pad tracken het laten weten als je besmet bent en iemand gekruist bent.

Nu zal je met allemaal onbekenden contact moeten maken om hun gegevens te uit te wisselen, of je informeert alleen bekenden, en die had je toch al in je telefoon.
pi_192481856
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als de IC bezetting teruglopende is zullen ze ermee beginnen. De verspreiding is nu al 0.3. Het moet ook niet te laag worden
Dat is nu zo laag omdat men redelijk goed binnen blijft en niet zo op elkaar zit. Als ze dat te snel versoepelen heb je zo weer volle ICs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192481863
quote:
Trouwens ik heb even naar die Oostenrijkse app gekeken, nou dat is allemaal vrij low-tech, het werkt op basis van Bluetooth en ultrageluid, kortom je ontmoet iemand, en dan hou je je telefoons vlak bij elkaar en wissel je een soort van anoniem profiel uit, zodat je later bericht kan krijgen als iemand achteraf besmet leek te zijn:

1984 incoming, met 1984 technologie. ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 april 2020 @ 18:15:53 #280
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_192481866
quote:

Wat ontzettend omslachtig en onhandig. Gaat iedereen bij elkaar staan om de telefoons bij elkaar te houden :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192481868
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:14 schreef _I het volgende:

[..]

Als je zoiets als wil gebruiken, is het best een onhandig en selectief systeem. Je moet mensen selecteren en dan krijg je een contactlijst, die je anoniem kan informeren.

Waarom niet gewoon je pad tracken het laten weten als je besmet bent en iemand gekruist bent.

Nu zal je met allemaal onbekenden contact moeten maken om hun gegevens te uit te wisselen, of je informeert alleen bekenden, en die had je toch al in je telefoon.
Ik heb echt in de prehistorie als eens een appje gekocht die het al beter deed, was nog in het Nokia tijdperk, als iemand anders in de buurt dat appje ook had ging er een belletje af, en kon je vrienden worden, was nog op Symbian, ik schat rond 2005.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 6 april 2020 @ 18:15:58 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192481869
Ik snap dat er deels ook aan de economie moet worden gedacht. Zodra het enigszins kan.

Maar ik heb echt het gevoel dat mensen met "de economie" schermen als schijnargument. Dat ze eigenlijk gewoon naar de kroeg, festival, concert, bioscoop, restaurant etc. en op vakantie willen.

Omdat ze -ten onrechte- denken dat alleen bejaarden en mensen met bestaande gezondheidsissues de levensgevaarlijke vorm van covid 19 krijgen en zichzelf dus onaantastbaar wanen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 april 2020 @ 18:16:28 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192481879
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of je leest wat Kuipers zegt.
pi_192481884
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:08 schreef Pumpalov het volgende:
Was op het nationale nieuws dat de regels voor boeren eenvoudiger worden nu het seizoen begint los te breken en markten weer toegestaan zijn mits aan een aantal regels voldaan wordt dus ik neem aan dat het landelijk geldt ja
Straks maar even het nieuws kijken, klinkt in ieder geval goed!
pi_192481904
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat ontzettend omslachtig en onhandig. Gaat iedereen bij elkaar staan om de telefoons bij elkaar te houden :D
Mjah, het is ook niet zo eenvoudig, GPS werkt misschien goed mocht je denken, het probleem zit hem in de hoogte dat kun je niet detecteren, ik werk soms in een toren met 22 verdiepingen, en ik denk dat ik dan alerts blijf krijgen.
pi_192481910
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb echt in de prehistorie als eens een appje gekocht die het al beter deed, was nog in het Nokia tijdperk, als iemand anders in de buurt dat appje ook had ging er een belletje af, en kon je vrienden worden, was nog op Symbian, ik schat rond 2005.
Als apps als tinder weten wie er in de buurt is, zou je toch ook een kaart 72 uur kunnen bewaren, en bij een positieve melding een terugkoppeling kunnen geven?

Alle data wordt na 72 uur vernietigd.

Dit klinkt weer als een 30% oplossing.
  maandag 6 april 2020 @ 18:18:20 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192481913
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is nu zo laag omdat men redelijk goed binnen blijft en niet zo op elkaar zit. Als ze dat te snel versoepelen heb je zo weer volle ICs.
Exact. Er is geen vaccin, er is geen groepsimmuniteit en NIET alleen mensen met onderliggende kwalen worden levensgevaarlijk ziek of gaan dood.

We zijn er echt nog lang niet helaas.
  Eindredactie Games maandag 6 april 2020 @ 18:19:12 #288
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192481924
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:12 schreef Elan het volgende:

Daarom is het beter wat Rutte doet, laat mensen zelf nadenken en geef ze verantwoordelijk. Pas als het echt niet anders kan repressieve maatregelen.
Het probleem met zelf nadenken is, is dat iedereen het anders kan interpreteren. Regels zijn voor iedereen om simpel te volgen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 6 april 2020 @ 18:19:27 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192481928
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daarom gaat het afschalen niet patsboem maar zullen we wel met de scholen beginnen
pi_192481942
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Exact. Er is geen vaccin, er is geen groepsimmuniteit en NIET alleen mensen met onderliggende kwalen worden levensgevaarlijk ziek of gaan dood.

We zijn er echt nog lang niet helaas.
Zie het item bij 1vandaag nu, restaurants die zich in aan het richten zijn op 1,5m regelement - alsof daarmee verspreiding van het virus (in een afgesloten met veel mensen op elkaar) voorkomt, wordt toch eens wakker zeg!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192481949
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik snap dat er deels ook aan de economie moet worden gedacht. Zodra het enigszins kan.

Maar ik heb echt het gevoel dat mensen met "de economie" schermen als schijnargument. Dat ze eigenlijk gewoon naar de kroeg, festival, concert, bioscoop, restaurant etc. en op vakantie willen.

Omdat ze -ten onrechte- denken dat alleen bejaarden en mensen met bestaande gezondheidsissues de levensgevaarlijke vorm van covid 19 krijgen en zichzelf dus onaantastbaar wanen.
Van mij mag er wel een gesprek gevoerd worden over wat als eerste weer mag starten. Scholen, OV..
Of wat er mag blijven voorlopig, thuis werk, werkdagen van 5 uur, online school.

Gewoon een debat, zonder extra risico's te nemen, maar wel met het oog op wat toegevoegde waarde heeft en wat lang vol te houden is, indien dit nodig blijkt. Gewoon een beetje het korte termijn denken eruit. Maar ik denk dan ook dat het niet zomaar weer weg is, dus dan zijn gesprekken voor de lange termijn noodzakelijk.
  maandag 6 april 2020 @ 18:20:33 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192481952
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of je leest wat Kuipers zegt.
Die zegt dat het de komende twee weken nog niet kan. Dat ben ik wel eens.
pi_192481965
quote:

Dat denk ik niet, het zit hem er vooral in dat heel veel mensen ook in deze Industrie(en) werken, laten we eens kijken wat er allemaal uit ligt:

-80% van de Horeca
-100% van reisindustrie
-Taxi en personenvervoer.
-Masseurs, Nagelstudios, Kappers, Fysios, Tandartsen, etc.
-Alle Universiteiten en Hoge Scholen.
-Reclame industrie
-Hoogovens
-Autoverkopers
-Vrijwel alle winkels.

Kortom er hebben gewoon enorm veel mensen belang bij dat het weer back to normal word.
pi_192481980
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, het zit hem er vooral in dat heel veel mensen ook in deze Industrie(en) werken, laten we eens kijken wat er allemaal uit ligt:

-80% van de Horeca
-100% van reisindustrie
-Taxi en personenvervoer.
-Masseurs, Nagelstudios, Kappers, Fysios, Tandartsen, etc.
-Alle Universiteiten en Hoge Scholen.
-Reclame industrie
-Hoogovens
-Autoverkopers
-Vrijwel alle winkels.

Kortom er hebben gewoon enorm veel mensen belang bij dat het weer back to normal word.
Aanvulling:
-Sport
-Evenmenten / Concerten
-Musea
pi_192482000
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2020 18:18 schreef _I het volgende:

[..]

Als apps als tinder weten wie er in de buurt is, zou je toch ook een kaart 72 uur kunnen bewaren, en bij een positieve melding een terugkoppeling kunnen geven?

Alle data wordt na 72 uur vernietigd.

Dit klinkt weer als een 30% oplossing.
Het probleem is dat je het wel via DigID moet gaan doen, geloof me dat zijn ontzettend strenge processen om te implementeren, dat duurt maanden voordat het er is.
pi_192482011
  maandag 6 april 2020 @ 18:23:53 #297
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192482020
quote:

Ik denk deels ontastbaar wanen en deels de doden voor lief nemen omdat het grotendeels mensen zijn die ‘toch al niet meer lang te leven hadden’.
pi_192482037
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Aanvulling:
-Sport
-Evenmenten
-Musea
- Esport
- Digitale museau tours
- Online festivals
- Meer transport voor online verkopen
- Stimuleren van online verkopen
- Horeca aangepast open; buiten, veel ruimte, afkeuringen

Omdat het milieu ook nog een rol speelt, zouden auto's van mij wel aangepakt mogen worden. Thuiswerken stimuleren scheelt een hoop auto's.

Er zijn nog zat aanpassingen te doen, ipv "weer open", die de kwaliteit van leven niet per se hoeven te benadelen. (ff losse pols, zeg niet dat dit gelijk sluitende oplossingen zijn. :P)
pi_192482060
Ik heb al een nieuw topic gemaakt....
  maandag 6 april 2020 @ 18:25:47 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482061
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:20 schreef _I het volgende:

[..]

Van mij mag er wel een gesprek gevoerd worden over wat als eerste weer mag starten. Scholen, OV..
Of wat er mag blijven voorlopig, thuis werk, werkdagen van 5 uur, online school.

Gewoon een debat, zonder extra risico's te nemen, maar wel met het oog op wat toegevoegde waarde heeft en wat lang vol te houden is, indien dit nodig blijkt. Gewoon een beetje het korte termijn denken eruit. Maar ik denk dan ook dat het niet zomaar weer weg is, dus dan zijn gesprekken voor de lange termijn noodzakelijk.
IK zou basisscholen het eerst doen. Dat geeft de meeste problemen nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')