Vriend van het topic is weer terug!twitter:BKimber twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 22:30:32This man is delusional. After he declared the end of COVID-19 at the end of March, he’s still at it, declaring heat and wind to destroy the virus. 🤯 https://t.co/2TzYYav3ac reageer retweet
Jensen?quote:Op zondag 5 april 2020 23:48 schreef RipCity het volgende:
Vriend van het topic is weer terug!twitter:BKimber twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 22:30:32This man is delusional. After he declared the end of COVID-19 at the end of March, he’s still at it, declaring heat and wind to destroy the virus. 🤯 https://t.co/2TzYYav3ac reageer retweet
Haha wat een knettergek joh.quote:Op zondag 5 april 2020 23:48 schreef RipCity het volgende:
Volgens mij kan je je niet laten testen momenteel, zijn hard nodig in de zorg.quote:Op zondag 5 april 2020 23:51 schreef aquawoman het volgende:
Ik vind het zelf wel een ingewikkelde situatie momenteel. Ik heb de laatste 3 weken gehoest, ik heb pijn op mijn borst gehad en koude rillingen gehad. Ik denk dat ik waarschijnlijk het virus heb gehad, maar ik ben al 4 weken in isolatie (ik had eerder een verkoudheid). Kan ik me laten testen en heeft het zin?
Go Phone Your Doctor.quote:Op zondag 5 april 2020 23:51 schreef aquawoman het volgende:
Ik vind het zelf wel een ingewikkelde situatie momenteel. Ik heb de laatste 3 weken gehoest, ik heb pijn op mijn borst gehad en koude rillingen gehad. Ik denk dat ik waarschijnlijk het virus heb gehad, maar ik ben al 4 weken in isolatie (ik had eerder een verkoudheid). Kan ik me laten testen en heeft het zin?
Ik vraag me eerder af hoe die fucking coppers weten dat zij niet samenwonen?!?!?!?!?quote:Op maandag 6 april 2020 00:07 schreef Enawh het volgende:
Ik hoorde van een collega dat ze 2x werd aangesproken door handhaving en politie dat ze niet met haar vriend naast mag lopen. Ze hielden niet genoeg afstand. Ze wonen ook niet samen dus geen huishouden e.d
Vraag me nu af of ze daar nou zo zo streng daarin zijn. ?
Verbod geldt vanaf 3 personen.quote:Op maandag 6 april 2020 00:07 schreef Enawh het volgende:
Ik hoorde van een collega dat ze 2x werd aangesproken door handhaving en politie dat ze niet met haar vriend naast mag lopen. Ze hielden niet genoeg afstand. Ze wonen ook niet samen dus geen huishouden e.d
Vraag me nu af of ze daar nou zo zo streng daarin zijn. ?
BRPquote:Op maandag 6 april 2020 00:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoe die fucking coppers weten dat zij niet samenwonen?!?!?!?!?
Dat gaan ze toch serieus niet checken in dit gevalquote:
Bedankt voor je bijdrage, men was het al bijna vergeten!quote:Op maandag 6 april 2020 00:09 schreef Djnormandy het volgende:
Niet elke hoest is corona lieve mensen, de normale griep bestaat ook nog en andere ziektes.
Nouja het lijkt wel of de wereld zich alleen maar hier om druk maakt nu en totaal niets anders.quote:Op maandag 6 april 2020 00:11 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage, men was het al bijna vergeten!
Gaat om de IC-bedden en het IC-personeel, kunnen zij het aan. Dat is het hele punt.quote:Op maandag 6 april 2020 00:09 schreef Djnormandy het volgende:
Niet elke hoest is corona lieve mensen, de normale griep bestaat ook nog en andere ziektes.
Wat totaal logisch is want:quote:Op maandag 6 april 2020 00:11 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Nouja het lijkt wel of de wereld zich alleen maar hier om druk maakt nu en totaal niets anders.
quote:Op maandag 6 april 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat om de IC-bedden en het IC-personeel, kunnen zij het aan. Dat is het hele punt.
Nooit van gehoordquote:Op maandag 6 april 2020 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
BasisRegistratie Personen, de vroegere GBA.
Maar die meneer van 30 heeft volgens mij ook wat overgewicht.quote:Op maandag 6 april 2020 00:11 schreef Confetti het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)jay-gupta/index.html
Tja. 30 jaar. Lijkt even beter te gaan, symptomen lijken te verdwijnen en dan het virus genadeloos hard terug en is het over. Dat is gewoon heel eng.
Geen idee joh. Volgens mij kunnen ze dat vrij eenvoudig op hun telefoon.quote:Op maandag 6 april 2020 00:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat gaan ze toch serieus niet checken in dit geval![]()
Aanspreken is opzich prima maar je gaat toch de BRP niet checken voor dit? "We wonen samen" lijkt mij voldoende.
Maar dat gaat wel erg ver vind ik.quote:Op maandag 6 april 2020 00:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen idee joh. Volgens mij kunnen ze dat vrij eenvoudig op hun telefoon.
Waarom? Als jij een huishouden van 8 man hebt kan ik me voorstellen dat je het even checkt.quote:Op maandag 6 april 2020 00:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar dat gaat wel erg ver vind ik.
Een verhaal en gezicht erbij maakt het altijd ingrijpender.quote:Op maandag 6 april 2020 00:11 schreef Confetti het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)jay-gupta/index.html
Tja. 30 jaar. Lijkt even beter te gaan, symptomen lijken te verdwijnen en dan het virus genadeloos hard terug en is het over. Dat is gewoon heel eng.
Er was ook die Chinese arts van 34 jaar zonder overgewicht die ook doodging aan de Corona .quote:Op maandag 6 april 2020 00:14 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Maar die meneer van 30 heeft volgens mij ook wat overgewicht.
Dit gaat om 2 mensen.quote:Op maandag 6 april 2020 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Als jij een huishouden van 8 man hebt kan ik me voorstellen dat je het even checkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sisco Certified
Daarom dus mijn verbazingquote:
Nee, iedereen buiten je huishouden, staat n.b. In de OP “Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen”quote:
Het kan iedereen overkomen. Maar het gaat erom waar mortaliteit statistisch gezien het vaakst voorkomt.quote:Op maandag 6 april 2020 00:22 schreef quirina het volgende:
[..]
Er was ook die Chinese arts van 34 jaar zonder overgewicht die ook doodging aan de Corona .
Die ook de Corona exposede.
Dus ja weet je je hoeft maar even wat minder weerstand te hebben om het een of ander en je gaat gewoon dood.
Leeftijd maakt dan niks uit.
quote:Op maandag 6 april 2020 00:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Nee, iedereen buiten je huishouden, staat n.b. In de OP “Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen”
Je ziet vaak van deze cases omdat je in de bubbel van de media zit. Uitzonderlijke gevallen van jonge mensen zijn sensatie en daar wordt dus over geschreven in de trent van "ook jongere mensen kunnen het krijgen!!"quote:Op maandag 6 april 2020 00:36 schreef HPoi het volgende:
Ergens of gaat het niet goed. Ik zie vaak cases van jonge mensen die ziek worden, 2 dagen wat beter en dan bam dood neer gaan. Wat is er dan gebeurd?, is het hart ermee gestopt? Doen de longen het niet meer? Wat?
Ik heb helaas vernomen dat er een zelfde case in Nederland is van ongeveer dezelfde leeftijd zonder onderliggend lijden. Wordt momenteel onderzocht of hij corona had. Maar het verhaal is precies hetzelfde.
Mag je dan ook de supermarkt in als gezin? Of is dit eigen beleid? Verstandig is uiteraard dit niet te doen, 'just a question'.quote:
De supermarkt mag uiteraard zelf bepalen wie ze binnenlaten.quote:Op maandag 6 april 2020 00:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mag je dan ook de supermarkt in als gezin? Of is dit eigen beleid? Verstandig is uiteraard dit niet te doen, 'just a question'.
Ja, klopt. Het kwam gisteren alleen heel dichtbij toen we bericht kregen. En dan ga je toch denken. Maar inderdaad, de statistieken liegen niet en daar zitten bijna geen fatale cases tussen van mensen onder de 50.quote:Op maandag 6 april 2020 00:44 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Je ziet vaak van deze cases omdat je in de bubbel van de media zit. Uitzonderlijke gevallen van jonge mensen zijn sensatie en daar wordt dus over geschreven in de trent van "ook jongere mensen kunnen het krijgen!!"
No shit, jonge atheleten krijgen ook wel eens griep of plotseling een hartstilstand. Shit happens.
Laat je niet te gek maken door de media maar check de wetenschappelijke statistieken.
Ja, logisch eigenlijk ook.quote:Op maandag 6 april 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De supermarkt mag uiteraard zelf bepalen wie ze binnenlaten.
Geloof jij in een vaccin dat tussen 1 en 2 jaar beschikbaar is? En denk jij dat contactonderzoeken soelaas biedt?quote:Op maandag 6 april 2020 00:38 schreef Vallon het volgende:
Straks weer Persco Trump 06apr20 00u45....... op CNN, weer een uur hard werken voor die haardos en mogelijk zien we ook Fauci die een tijdje er niet bij was.
Louisiana die net als NewYork (state) aan het strijden is voor beademing ?
Discussie (ongetwijfeld) over afdekking mond *beter iets dan niets).... indien je op korte afstand bent van anderen.
Sommige staten die samenscholing verboden uitvaardigen.
En hoe verder met de nationale reserve van beademingsapparatuur ?
Trump zal denk ik ook iets zeggen over BoJo.
Ook de nationale medisch dokter die aan het inspelen is dat de USA te maken krijgt met een enorme ramp (men is nu met 9458 al ruim over over het dodenaantal 2996 tgv 9/11 heen).
Dit hakt er beslist in. De boodschap is nu wel doorgedrongen dat dit geen griepje is.
En mijn grootste nieuwsgierigheid, wanneer zal de USA het binnenlands vliegen stoppen ?
https://vrtwente.nl/media/351650/noodverordening-26-maart.pdfquote:Op maandag 6 april 2020 00:50 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Want als ik zoek kom ik op site van Rijksoverheid waar dit staat:
[ afbeelding ]
Waarom staat daar iemand in een camouflage uniform?quote:Op maandag 6 april 2020 00:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Voor de geïnteresseerden, Steve is weer Live.
Ik zie m niet?quote:Op maandag 6 april 2020 00:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom staat daar iemand in een camouflage uniform?
Thx want hier had ik een discussie dat het tot 3 personen mocht zijn.quote:
Maar dan wel in een net pak.quote:Op maandag 6 april 2020 00:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zie m niet?![]()
Geen idee. Ze zetten er vaker iemand van het leger bij toch?
Wie bedoel je? die stilstaande gast in z'n uniform?quote:
Vaccin vraag zal ook wel weer komen bij de Persco.quote:Op maandag 6 april 2020 00:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geloof jij in een vaccin dat tussen 1 en 2 jaar beschikbaar is? En denk jij dat contactonderzoeken soelaas biedt?
Ik denk persoonlijk van niet, een vaccin zal heel controversieel zijn en het is maar de vraag of dat op mondiale schaal werkt. Contactonderzoek is te arbeidsintensief en je bent altijd reactief. hetgeen funest is bij dit virus.
Zomaar vraagje.
quote:Op maandag 6 april 2020 00:38 schreef Vallon het volgende:
Straks weer Persco Trump 06apr20 00u45....... op CNN, weer een uur hard werken voor die haardos en mogelijk zien we ook Fauci die een tijdje er niet bij was.
Louisiana die net als NewYork (state) aan het strijden is voor beademing ?
Discussie (ongetwijfeld) over afdekking mond *beter iets dan niets).... indien je op korte afstand bent van anderen.
Sommige staten die samenscholing verboden uitvaardigen.
En hoe verder met de nationale reserve van beademingsapparatuur ?
Trump zal denk ik ook iets zeggen over BoJo.
Ook de nationale medisch dokter die aan het inspelen is dat de USA te maken krijgt met een enorme ramp (men is nu met 9458 al ruim over over het dodenaantal 2996 tgv 9/11 heen).
Dit hakt er beslist in. De boodschap is nu wel doorgedrongen dat dit geen griepje is.
En mijn grootste nieuwsgierigheid, wanneer zal de USA het binnenlands vliegen stoppen ?
Hopelijk al gepiekt. Ben er echter bang voor...quote:
Waarom denk je dat het niet zo is?quote:Op maandag 6 april 2020 01:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hopelijk al gepiekt. Ben er echter bang voor...Was wel weer de bekende weekend-dip te zien...
Kan er weinig over zeggen. We zien al weken dat er een afname is in het weekend (registratie-gebrek?). Dus als de cijfers dinsdag en woensdag gunstig zijn, spreek ik pas van verbetering.quote:Op maandag 6 april 2020 01:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het niet zo is?
Haha dacht ik al. We zijn dus gewoon fucked.quote:Op maandag 6 april 2020 01:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vaccin vraag zal ook wel weer komen bij de Persco.
Het Vaccin ontwikkelen en beschikbaar krijgen, is sws jaren werk.
In media gilt men hoopvol met 18 maand "hebben we het", normaliter is dat 5-15 jaar.
Die tijd is vooral nodig om de betrouwbaarheid te toetsen, als je al iets hebt wat werkt *wat nog nergens ook maar in zicht is).
Het contactonderzoek, wie met wie in aanraking komt, kan wel nuttig zijn om besmettingen te detecteren en dan een lokaal sneller te isoleren. Het is dan beheersen van een eventuele uitbraak.
Sws gaat dit geen oplossing zijn op de korte termijn (orde weken/maanden).
Volgens het RIVM altijd 1,5meter afstand, tenzij directe familie (gezin). Géén samenscholingen van meer dan 3 personen (ongeacht de 1,5meter afstand).quote:Op maandag 6 april 2020 01:05 schreef cemeteryslut het volgende:
Het blijft een raar verhaal, overal staat dat je 1,5 meter afstand van elkaar moet houden: Rijksoverheid, politie, gemeentes, maar wordt blijkbaar pas vanaf 3 personen gehandhaafd.
quote:Op maandag 6 april 2020 01:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens het RIVM altijd 1,5meter afstand, tenzij directe familie (gezin). Géén samenscholingen van meer dan 3 personen (ongeacht de 1,5meter afstand).
Ik ook. Maar dacht aan jouw reactie te zien dat je er weinig vertrouwen in had.quote:Op maandag 6 april 2020 01:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kan er weinig over zeggen. We zien al weken dat er een afname is in het weekend (registratie-gebrek?). Dus als de cijfers dinsdag en woensdag gunstig zijn, spreek ik pas van verbetering.
Ja dat dacht ik ook, maar in de noodverordening staat dat het strafbaar is vanaf 3 personen. Zie Posts van @trein2000 op deze en vorige pagina.quote:Op maandag 6 april 2020 01:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens het RIVM altijd 1,5meter afstand, tenzij directe familie (gezin).
Zijn 2 verschillende dingen. Advies is altijd 1,5 m afstand. Verboden is meer dan 3 personen binnen 1,5m.quote:Op maandag 6 april 2020 01:10 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook, maar in de noodverordening staat dat het strafbaar is vanaf 3 personen. Zie Posts van @:trein2000 op deze en vorige pagina.
Nee hoor, ik heb er wel vertrouwen in. Dit virus zal uiteindelijk gewoon verdwijnen of onder de noemer 'griep' geschaard gaan worden. Ik denk ook dat de Nederlandse overheid een goed beleid voert. Ik heb altijd wel 'mee-gewaarschuwd' vanaf het begin van dit topic dat dit eraan zat te komen. Maar ben gewoon optimistisch hoor!quote:Op maandag 6 april 2020 01:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dacht aan jouw reactie te zien dat je er weinig vertrouwen in had.
Over 3 weken weer op terrasjes zitten enzoquote:Op maandag 6 april 2020 01:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb er wel vertrouwen in. Dit virus zal uiteindelijk gewoon verdwijnen of onder de noemer 'griep' geschaard gaan worden. Ik denk ook dat de Nederlandse overheid een goed beleid voert. Ik heb altijd wel 'mee-gewaarschuwd' vanaf het begin van dit topic dat dit eraan zat te komen. Maar ben gewoon optimistisch hoor!
Dat is wat té optimistisch denk ik. Gewoon even uitzitten, of het nu 4 weken is of 4 maanden. Ik ben ervan overtuigd dat het weer goedkomt.quote:Op maandag 6 april 2020 01:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Over 3 weken weer op terrasjes zitten enzo
Ik denk dan "Hoe is dat beest besmet geraakt?"quote:Op maandag 6 april 2020 01:10 schreef mazaru het volgende:
Tijger in dierentuin New York test positief voor coronavirus
Een tijger in de Bronx Zoo in New York is positief getest voor het coronavirus, zo laat een woordvoerder van de dierentuin zondag weten aan persbureau Reuters. Het is voor een eerst dat een dier in de Verenigde Staten besmet is geraakt met het virus en voor het eerst wereldwijd dat een tijger positief test voor het virus. Wel waren al eerder gevallen van besmette katten bekend.
Nadia, een Maleisische vrouwtjestijger van vier jaar oud, had een droge hoest en zal naar verwachting herstellen, aldus haar dierenarts.
https://www.nu.nl/coronav(...)oor-coronavirus.html
Maar je mag dus best met 5 mensen samen zijn, als je maar 1,5 m afstand houdt.quote:Op maandag 6 april 2020 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn 2 verschillende dingen. Advies is altijd 1,5 m afstand. Verboden is meer dan 3 personen binnen 1,5m.
Doe niet zo moeilijk man. Gebruik gewoon je gezond verstand.quote:Op maandag 6 april 2020 01:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar je mag dus best met 5 mensen samen zijn, als je maar 1,5 m afstand houdt.
Ik ook. Eind juni staat de vakantie gepland...quote:Op maandag 6 april 2020 01:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is wat té optimistisch denk ik. Gewoon even uitzitten, of het nu 4 weken is of 4 maanden. Ik ben ervan overtuigd dat het weer goedkomt.
Positief gezegd kunnen we de schade beperken door afstand houden en idd onze kwetsbaren achter de deur zetten en wachten toch zich een medicijn/vaccin aandient dan hen kan doen overleven.quote:Op maandag 6 april 2020 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha dacht ik al. We zijn dus gewoon fucked.
De enige (ethische) uitweg is dus zwakkeren/ouderen op hun eigen initiatief te laten isoleren en de maatschappij weer opstarten met uitgebreide ic capaciteit. Er zijn helemaal geen eenvoudige technische oplossingen.
Als ze tot hetzelfde huishouden behorenquote:Op maandag 6 april 2020 01:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar je mag dus best met 5 mensen samen zijn, als je maar 1,5 m afstand houdt.
We hebben het over feiten, dat jij het ergens niet mee eens bent is niet relevant.quote:Op maandag 6 april 2020 01:17 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Doe niet zo moeilijk man. Gebruik gewoon je gezond verstand.
Je kan niet alles tot uiterste uitwerken in regeltjes. Wees blij dat onze regering ons volwassen genoeg acht om verstandig om te gaan met de soepele maatregelen ipv te zitten mierenneuken..quote:Op maandag 6 april 2020 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
We hebben het over feiten, dat jij het ergens niet mee eens bent is niet relevant.
Nog even preciseren...... meer dan 3. of vanaf 3 (dus meer dan 2) ?quote:Op maandag 6 april 2020 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn 2 verschillende dingen. Advies is altijd 1,5 m afstand. Verboden is meer dan 3 personen binnen 1,5m.
Ja ik begrijp dat het zo ís, maar ik vind het verwarrend, je kunt namelijk wel een flinke boete krijgen als je die afstand niet houdt in een supermarkt. En contactberoepen mogen niet (die zijn vaak ook 1 op 1) dus ik vind het niet echt één lijn en blijkbaar ook verwarrend voor de handhaving.quote:Op maandag 6 april 2020 01:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 april 2020 01:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ze tot hetzelfde huishouden behoren
Dus als je wel aan die eisen voldoet mag je je wél met 3 of meer personen zijn.quote:1.
Het is verboden zich al dan niet toevallig in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een onderlinge afstand te houden van ten minste 1,5 meter.
Ik denk dat het politieke discours over een aantal weken wel gaat draaien (zeker geldt dat voor Z europa) als men er langzaam aan achterkomt er een keuze gemaakt moet worden tussen enerzijds strenge maatregelen die je repressief moet gaan handhaven bij de burgers, en anderzijds dat je als je de teugels laat vieren je binnen 21 dagen weer bent waar wij halverwege maart stonden. De logische escape wordt dan om ouderen en zwakkeren te isoleren. De financiële malaise gaat ervoor zorgen dat keuzes op korte termijn gemaakt moeten worden. Ook als er gekozen wordt voor een lockdown voor meer dan 1 jaar, dan zal daar beleidsmatig op geacteerd moeten worden.quote:Op maandag 6 april 2020 01:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Positief gezegd kunnen we de schade beperken door afstand houden en idd onze kwetsbaren achter de deur zetten en wachten toch zich een medicijn/vaccin aandient dan hen kan doen overleven.
Ik denk ook dat we Fucked to Hell zijn omdat we ons (vooral kwetsbaren) nauwelijks kunnen beschermen anders dan ze te eenzaam "isoleren" en "we" hard op weg zijn onze economie door het putje te laten gaan.
Als straks de zon gaat schijnen, ga je de mensen niet binnenhouden en wanneer die gaan ontdekken dat alles weg is wat het ooit gezellig/leuk maakt, zal het snel gaan.
Er is idd voorlopig geen technische oplossing, zelfs niet met Koreaanse methoden van frequent testen met tracking/tracing. daarnaast, mindere prioriteit, worden je burgervrijheden even (hoe lang?) op hol gezet.
Erg jammer... ook te weten dat ik Janine (een brok van een receptioniste) nooit meer zal kunnen zoenenen omarmen
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
3! je kunt toch tellen?quote:Op maandag 6 april 2020 01:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nog even preciseren...... meer dan 3. of vanaf 3 (dus meer dan 2) ?
Meer dan 2. Dus 3, 4, 5, etc. Alleen of met zn 2en niet.quote:Op maandag 6 april 2020 01:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nog even preciseren...... meer dan 3. of vanaf 3 (dus meer dan 2) ?
Correct.quote:Op maandag 6 april 2020 01:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Dus als je wel aan die eisen voldoet mag je je wél met 3 of meer personen zijn.
Staat dus los van de vraag of ze tot hetzelfde huishouden behoren. Althans, zo lees ik het.
Dat kan onze overheid prima in detail uitwerken Sterker nog, dat hadden jij en ik in een uur ook uitstekend kunnen formuleren.quote:Op maandag 6 april 2020 01:20 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Je kan niet alles tot uiterste uitwerken in regeltjes. Wees blij dat onze regering ons volwassen genoeg acht om verstandig om te gaan met de soepele maatregelen ipv te zitten mierenneuken..
Betwijfel ik.quote:Op maandag 6 april 2020 01:22 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat het zo ís, maar ik vind het verwarrend, je kunt namelijk wel een flinke boete krijgen als je die afstand niet houdt in een supermarkt.
Klopt is apart verboden.quote:En contactberoepen mogen niet (die zijn vaak ook 1 op 1) dus ik vind het niet echt één lijn en blijkbaar ook verwarrend voor de handhaving.
Correctquote:Je mag blijkbaar wel je haar laten knippen door iemand buiten je huishouden zolang het maar niet beroepsmatig is.
Dat is te grijs, daar zou ik graag duidelijkere regels over zien.
Het staat allemaal keurig opgeschreven hoor. Alleen publiekscommunicatie is iets anders. Dan moet je kort en bondig zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 01:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat kan onze overheid prima in detail uitwerken Sterker nog, dat hadden jij en ik in een uur ook uitstekend kunnen formuleren.
Dat hou je altijd.quote:Nu werk je grijs gebied toch weer in de hand. Jongeren gaan in een parkje zitten op 1,5m afstand, want het mag.
Admiraal.quote:Op maandag 6 april 2020 01:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Wie is dit? US-Navy. Captain, Generaal? Soldaat?
Gemiste kans om essentiële informatie weg te laten. Een groot deel van Nederland is ook níet het het niveau vragen na de persco's.quote:Op maandag 6 april 2020 01:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het staat allemaal keurig opgeschreven hoor. Alleen publiekscommunicatie is iets anders. Dan moet je kort en bondig zijn.
[..]
Dat hou je altijd.
Ik denk ongeveer 0,094%quote:Op maandag 6 april 2020 01:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hoe groot is de kans dat ik doodga aan corona?
Dus als we besmetelijkheid en dodelijkheid van de virus in acht nemen?
Ik ben 30 jaar, fit, sport 4x per week, nooit ziek, geen onderliggende aandoeningen behalve een te lage hartslag, eet gezond, rook niet, drink niet. Wel drink ik dagelijks paar blikjes coke zero en in de ochtend een cappuccino met suiker. Af en toe snack ik op een zakje noten. Ik heb een kantoorbaan en ervaar regelmatig stress door mijn baan.
Als je het krijgt, iets van 0,3%quote:Op maandag 6 april 2020 01:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dus als we besmetelijkheid en dodelijkheid van de virus in acht nemen?
Ik ben 30 jaar, fit, sport 4x per week, nooit ziek, geen onderliggende aandoeningen behalve een te lage hartslag, eet gezond, rook niet, drink niet. Wel drink ik dagelijks paar blikjes coke zero en in de ochtend een cappuccino met suiker. Af en toe snack ik op een zakje noten. Ik heb een kantoorbaan en ervaar regelmatig stress door mijn baan.
Even googlen is heel moeilijk of zo?quote:Op maandag 6 april 2020 01:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gemiste kans om essentiële informatie weg te laten. Een groot deel van Nederland is ook níet het het niveau vragen na de persco's.
Jezus, o procent sneewvlokjequote:Op maandag 6 april 2020 01:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dus als we besmettelijkheid en dodelijkheid van de virus in acht nemen?
Thanks, niet echt gewend om te speechen zo te horen. Maar zal ook niet makkelijk zijn, voor het grote publiek.quote:
Nee dat kan ik met die teksten niet.quote:
Wiskunde lost bijna alle problemen opquote:Op maandag 6 april 2020 01:29 schreef mark6791 het volgende:
Je kunt het gewoon gecontroleerd weer wat meer open maken.
Het fijne aan exponentiële groei van een virus is dat het alleen groeit bij een R(0) van meer dan 1,0 (uitgaande van een ziekte waarvan je ofwel geneest of eraan sterft).
Jaap heeft laatst gezegd tussen neus en lippen dat de R(0) geschat werd op 0,3. Dat zou betekenen dat de besmettingsgraad vrij snel daalt (met een vertraging, omdat we achter de curve aan zitten).
Je kunt dan op een gegeven moment rustig wat opschalen, gegeven dat je de situatie goed kunt monitoren (dan zijn testen belangrijk). Als de de maatregelen loslaat naar een geschatte R(0) van 0,8, dan kan geen enkele haard of 'superbesmetter' roet in het eten gooien. Omdat de R(0) dan onder de 1,0 blijft, zal de besmettingsgraad blijven dalen.
Dat is gewoon een wiskundige waarheid, al is het wellicht niet geheel intuïtief.
Valt mee. Denk dat de kans groter is dat ik nu thuis overlijd omdat tijdens het sporten niemand is die mij kan spotten. Gisteren liet ik de stang op mijn ribben vallen en het doet nog steeds pijn.quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 01:33 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Valt mee. Denk dat de kans groter is dat ik nu thuis overlijd omdat tijdens het sporten niemand is die mij kan spotten. Gisteren liet ik de stang op mijn ribben vallen en het doet nog steeds pijn.
Ook daar is gewoon een definitie van hoor:quote:Op maandag 6 april 2020 01:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee dat kan ik met die teksten niet.
"Meer dan 3" is een verbod vanaf 4 personen
"Vanaf 3" is dat verbod bij meer dan 2 personen.
Los daarvan ook vaagheid "met" tot het huishouden behorend...... geldt dat ook wanneer ik mijn mijn (kind)eren) niet ind e buurt van een vrien(in) mag komen. Een kind is ook een persoon.
Zoals ik het nu herlees. Samenscholingsverbod van meer dan 2 personen tenzij behorend tot het eigen gezin. Een maatje van mij heeft een vriendin (lat) en zijn ex-vrouw wil nu niet hun gezamenlijke dochter afgeven voor de wekelijkse halfwekelijkse verblijfsrotatie.
De regels zijn logisch maar op detail in de praktijk (her)interpreteerbaar.
quote:gezamenlijke huishouding: de niet van tafel en bed gescheiden echtgenoot, geregistreerde partnerof andere levensgezel en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres woonachtigzijn
Je wilt horen dat je zal overleven ? Je zal in de mjnimale risicogroep zitten.quote:Op maandag 6 april 2020 01:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Dus als we besmettelijkheid en dodelijkheid van de virus in acht nemen?
3 of meer is volgens mij vrij duidelijk, dat staat er nl. letterlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 01:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los daarvan ook vaagheid "met" tot het huishouden behorend...... geldt dat ook wanneer ik mijn mijn (kind)eren) niet ind e buurt van een vrien(in) mag komen. Een kind is ook een persoon.
Zoals ik het nu herlees. Samenscholingsverbod van meer dan 2 personen tenzij behorend tot het eigen gezin. Een maatje van mij heeft een vriendin (lat) en zijn ex-vrouw wil nu niet hun gezamenlijke dochter afgeven voor de wekelijkse halfwekelijkse verblijfsrotatie.
Quote uit dit bericht Rijksoverheidbericht: https://www.rijksoverheid(...)/aanpak-in-nederland Tegen groepen van meer dan 2 personen die niet 1,5 meter afstand tot elkaar houden, kan worden opgetreden. Dus ik lees inderdaad ook Maximaal 2. Tenzij familie. Thuis maximaal 3 bezoekers mits de 1,5meter gewaarborgd kan worden. Daar wordt tegen opgetreden indien daar niet aan voldaan wordt.quote:Op maandag 6 april 2020 01:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Excuus voor mijn eerdere bericht, het is dus 2.quote:Op maandag 6 april 2020 01:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
You go girl!quote:Op maandag 6 april 2020 01:38 schreef raptorix het volgende:
Wat loop je nou moeilijk te doen man, godver ik heb 30 kilo overgewicht, rook 2 pakjes per dag, loop een marathon ongetraind of zelfs een dubbele als het moet.Het boeit me geen fuck als ik morgen dood ga, wees een kerel en hou op dat gezeur, iedereen gaat een keer dood.
Die kan je op je buik schrijven.quote:Op maandag 6 april 2020 01:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ook. Eind juni staat de vakantie gepland...
9quote:Op maandag 6 april 2020 01:42 schreef leolinedance het volgende:
Wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind < 12 jaar thuis. Hoeveel mensen en kinderen < 12 jaar mogen hier nog bij, ervan uitgaande dat alle volwassenen 1.5m afstand houden?
Jij hebt alles al gehad, er durft geen virus binnen te komen. Dat is verder mijn idee ook.quote:Op maandag 6 april 2020 01:38 schreef raptorix het volgende:
Wat loop je nou moeilijk te doen man, godver ik heb 30 kilo overgewicht, rook 2 pakjes per dag, loop een marathon ongetraind of zelfs een dubbele als het moet.Het boeit me geen fuck als ik morgen dood ga, wees een kerel en hou op dat gezeur, iedereen gaat een keer dood.
Over een tijdje zijn dit de rekensommen in het basisonderwijs.quote:Op maandag 6 april 2020 01:42 schreef leolinedance het volgende:
Wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind < 12 jaar thuis. Hoeveel mensen en kinderen < 12 jaar mogen hier nog bij, ervan uitgaande dat alle volwassenen 1.5m afstand houden?
quote:Op maandag 6 april 2020 01:33 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Valt mee. Denk dat de kans groter is dat ik nu thuis overlijd omdat tijdens het sporten niemand is die mij kan spotten. Gisteren liet ik de stang op mijn ribben vallen en het doet nog steeds pijn.
Max. 3. staat er ook. "Ontvangt u toch bezoek, dan geldt het maximum van 3 mensen (buiten het eigen gezin)"quote:Op maandag 6 april 2020 01:42 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb een veel beroerdere ziekte als Covid 19, dus het zal me echt een zorg zijn, sterker nog de kans doordat nu in 1 keer gen therapie is toegestaan vind ik prachtig.quote:Op maandag 6 april 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij hebt alles al gehad, er durft geen virus binnen te komen. Dat is verder mijn idee ook.
Wanneer je bij ons zeg de eerst maanden overleeft, komt het meestal met de rest ook wel goed.
Onderweg naar je dood kan er van alles gebeuren, zoals ook Cvid19 oplopen die je dan over de rand duwt. Grootste zorg is natuurlijk bij mensen die al een zooi issues hebben en dit letterlijk kunnen missen als kiespijn.
Zelf heb ik daar - tot op heden - ook geen probleem mee maar hoop wel dat ik er tegen die tijd zonder pijn in zal kunnen wegglijden. Alles ligt al lang klaar met hoe en wat en nu maar hopen dat het van waarde blijft met Covid19.
Ok, en dat is inclusief kinderen dus.quote:Op maandag 6 april 2020 01:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Max. 3. staat er ook. "Ontvangt u toch bezoek, dan geldt het maximum van 3 mensen (buiten het eigen gezin)"
Ja ik had heleboel spullen nog in de schuur staan. Ben zo blij nu dat ik het bewaard heb en niet weggegooid.quote:Op maandag 6 april 2020 01:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]![]()
Sportschooltje thuis (neem ik aan)Moet ik ook nog eens maken
Niet menselijk, Zakelijk. Trump is daar meester in. Hij overtuigd mensen, of het nu goed is of niet.quote:Op maandag 6 april 2020 01:46 schreef Vallon het volgende:
Persco Trump; opvallend hoe hij menselijker begint te worden omtrent slachtoffers en wat verstandiger taal begint uit te slaan. Zoals ik ben geen dokter en we hebben geen tijd. Als het niet helpt, hebben we tenminste wel ons best gedaan.
Buiten je eigen familie, Ja.quote:Op maandag 6 april 2020 01:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok, en dat is inclusief kinderen dus.
Wat heb je?quote:Op maandag 6 april 2020 01:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een veel beroerdere ziekte als Covid 19, dus het zal me echt een zorg zijn, sterker nog de kans doordat nu in 1 keer gen therapie is toegestaan vind ik prachtig.
Dat - virus niet overdraagbaar via voorwerpen - is dan ook niet waar en zal alleen kloppen wanneer je specifiek kijkt naar bepaalde condities. De angel zit hem in "levend" virus. een virus leeft niet, het is een zakje DNA dat getransporteerd kan worden en bij voldoende tijd in de (open)lucht, dan uitdroogt.quote:Op maandag 6 april 2020 01:46 schreef Za het volgende:
Duits onderzoek
“Virus niet overdraagbaar via voorwerpen”
Zie:
COR / Besmetting vooral als mensen lang samenzijn in enge ruimte
Als dit toch eens waar zou zijn.
quote:Op maandag 6 april 2020 01:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je wilt horen dat je zal overleven ? Je zal in de mjnimale risicogroep zitten.
Los van onderliggende problemen, degenereert alles vanaf 60/70 sneller en zal je immuunsysteem steeds trager/minder goed werken. Ook daar heb je stevige uitzondering, mensen van 90 die veel gezonder zijn dan iemand van 30.
Onthoudt wel dat dood of leven altijd 50-50 zal zijn. De cijfers zijn statistisch en zeggen niets over het persoonlijke lot.
3 schietgebedjes and you're clear.quote:Op maandag 6 april 2020 01:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan ben ik vandaag in overtreding geweest
Hij had het niet over een vaccin.quote:Op maandag 6 april 2020 01:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Trump weet volgens mij niet hoe vaccines werken. Net toen ie aan het praten was over vaccines zei hij iets in de trant van "als ze straks vaccines hebben en ze nemen iets van je af met een spuitje, dan weet je niet wat voor gevolgen dat heeft dus het moet eerst veel getest worden".
Jawel net gaf hij aan dat we dat medicijn wat hij aan het promoten is moeten gebruiken, want een vaccine kan lang duren omdat het goed getest moet worden.quote:
Een paar weken terug riep hij nog dat de experts onder indruk waren van zijn kennis.quote:Op maandag 6 april 2020 01:51 schreef FoolWithMokey het volgende:
Trump weet volgens mij niet hoe vaccines werken. Net toen ie aan het praten was over vaccines zei hij iets in de trant van "als ze straks vaccines hebben en ze nemen iets van je af met een spuitje, dan weet je niet wat voor gevolgen dat heeft dus het moet eerst veel getest worden".
Wat het ook is, ik hoop oprecht voor je dat je ervan geneest als het mogelijk is en anders dat je zo weinig mogelijk last van gaat hebben.quote:
hydroxychloroquine is geen vaccin, maar een medicijn tegen onder andere malaria. Mogelijk werkt het ook tegen Covid-19.quote:Op maandag 6 april 2020 01:53 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Jawel net gaf hij aan dat we dat medicijn wat hij aan het promoten is moeten gebruiken, want een vaccine kan lang duren omdat het goed getest moet worden.
Andere onderzoeken wijzen anders uit.quote:Op maandag 6 april 2020 01:50 schreef Vallon het volgende:
Dat - virus niet overdraagbaar via voorwerpen - is dan ook niet waar en zal alleen kloppen wanneer je specifiek kijkt naar bepaalde condities.
Dankquote:Op maandag 6 april 2020 01:55 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Wat het ook is, ik hoop oprecht voor je dat je ervan geneest als het mogelijk is en anders dat je zo weinig mogelijk last van gaat hebben.
Weet ik, maar hij had het ook Kort over vaccines.quote:Op maandag 6 april 2020 01:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
hydroxychloroquine is geen vaccin, maar een medicijn tegen onder andere malaria. Mogelijk werkt het ook tegen Covid-19.
Nee, hij had over dit medicijn. Als je daadwerkelijk wilt weten of het echt werkt bij Covid-19, moet je het testen en dat duurt jaren.quote:Op maandag 6 april 2020 01:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Weet ik, maar hij had het ook niet over vaccines.
Medicijn kan snel gaan, vaccin kan idd meer als een jaar duren, testen plus productie zal sowieso niet realistisch zijn binnen jaar.quote:Op maandag 6 april 2020 01:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, hij had over dit medicijn. Als je daadwerkelijk wilt weten of het echt werkt bij Covid-19, moet je het testen en dat duurt jaren.
Uitgebreid over gehad. Het werkt op bepaalde symptomen die worden veroorzaakt (specifieke afweerreactie) maar niet op het virus zelf. Het kan helpen als middel ter onderdrukking van symptomen.quote:Op maandag 6 april 2020 01:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
hydroxychloroquine is geen vaccin, maar een medicijn tegen onder andere malaria. Mogelijk werkt het ook tegen Covid-19.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Men heeft hoop en wacht vooral op Saquin ( test antistoffen bloeddonoren) die komende week een eerste indicatie zou moeten hebben (4 weken voorbij).quote:Op maandag 6 april 2020 01:57 schreef raptorix het volgende:
Wat me echt nog steeds verbaast is dat nog steeds onduidelijk is hoeveel procent nou besmet is, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon 1000 willekeurige personen per week te testen.Lijkt me voor RIVM toch essentieel om conclusies te trekken.
Inhoudelijk moet je dan zeggen welk medicijn... om daar enige waarde aan te geven.quote:Op maandag 6 april 2020 02:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Medicijn kan snel gaan, vaccin kan idd meer als een jaar duren, testen plus productie zal sowieso niet realistisch zijn binnen jaar.
Met 1000 heb je een standaarddeviatie van rond de 0.8 zo uit me hoofd, kortom dat geeft een behoorlijke precisie. Persoonlijk denk ik dat het merendeel al besmet is geweest, anders kom je niet aan deze aantallen.quote:Op maandag 6 april 2020 02:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Men heeft hoop en wacht vooral op Saquin ( test antistoffen bloeddonoren) die komende week een eerste indicatie zou moeten hebben (4 weken voorbij).
Ik ga bang zijner staat mij bij dat je minimaal een groep van 10.000 moet hebben die geografisch verdeeld is in de verschillende leeftijdsgroepen.
Los daarvan is Nederland al besmet, anders heb je in de regio's geen opnamen., laat staan sterfgevallen. Hoe diep/fijnmazig kan dan Sanquin vertellen.
Grootschalig, laat staan iedereen testen is sws nu niet uitvoerbaar en biedt imho ook geen soelaas t.a.v. beleid voor de komende weken.
En dan zal je wel selectief je testgroep goed moeten uitkiezen. Ik kan mij een docu van de BBC herinneren waarin ze minimaal 40.000 moesten hebben. Weliswaar ging dat om de verspreidingssnelheid vast te stellen.quote:Op maandag 6 april 2020 02:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met 1000 heb je een standaarddeviatie van rond de 0.8 zo uit me hoofd, kortom dat geeft een behoorlijke precisie. Persoonlijk denk ik dat het merendeel al besmet is geweest, anders kom je niet aan deze aantallen.
Die 1000 heb ik wel eens gedaan om een tool te schrijven voor een zogenaamde A/A test, je komt dan redelijk in de buurtquote:Op maandag 6 april 2020 02:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan zal je wel selectief je testgroep goed moeten uitkiezen. Ik kan mij een docu van de BBC herinneren waarin ze minimaal 40.000 moesten hebben. Weliswaar ging dat om de verspreidingssnelheid vast te stellen.
Hier willen we "alleen" weten hoe de besmetting zich verdeeld over/in Nederland en dan zal 1000 genoeg kunnen zijn (kijkcijfers werken ook maar met 1250 meetkastjes).
Wat men met die uitkomsten precies mee wil aanvangen... is mij verder een raadsel.
We weten al dat we besmet zijn. Wat men, net als overal, wil weten hoe diep het zit.
Aan de intensiteit van het aantal stergevallen gevallen kan je daar al wat van afleiden, mits contact onderzoek, over de mate van. Hoewel besmettingen ook (vooral?) kan komen door selectieve onstaanshaarden van superspreaders (cq samenkomsten/evenementen).
Klein beetje off topic, maar de Japanners hebben enorme blunder gemaakt bij Pearl Harbour, men had de brandstofvoorraad moeten raken ipv de schepenquote:Op maandag 6 april 2020 02:24 schreef Vallon het volgende:
PersCo Trump 02u15 klaar: Samenvattend zat hij weer Hydroxychloroquine als middel wanneer je niks meer hebt te verliezen. Dom, dom om dat te promoten als hoopvolle oplossing.![]()
Voor Rutte: verdubbel de wacht maar in Zeewoldewaar wij dat middel (ook) maken.
Verder het Amerikaanse volk duidelijk maken dat dit erger is dan PearlHarbor maar er hoop is voor het licht aan het einde van de tunnel.
Zoals ook de Dokter daar zij: de enige oplossing is beheersen. van de schade.
Ik ben daar zelf niet bekend mee. Wel eens collega's horen babbelen over split-run testen (t-toets?) etc. etc. Niet echt mijn terrein.quote:Op maandag 6 april 2020 02:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 1000 heb ik wel eens gedaan om een tool te schrijven voor een zogenaamde A/A test, je komt dan redelijk in de buurt
Wij zijn fucked? ..Ouderen worden dus gewoon geïsoleerd ...quote:Op maandag 6 april 2020 01:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha dacht ik al. We zijn dus gewoon fucked.
De enige (ethische) uitweg is dus zwakkeren/ouderen op hun eigen initiatief te laten isoleren en de maatschappij weer opstarten met uitgebreide ic capaciteit. Er zijn helemaal geen eenvoudige technische oplossingen.
De fout was niet de derde golf in te zetten. Maar inderdaad of-topic. Dat was het doel van de 3rd golf.quote:Op maandag 6 april 2020 02:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klein beetje off topic, maar de Japanners hebben enorme blunder gemaakt bij Pearl Harbour, men had de brandstofvoorraad moeten raken ipv de schepen
Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen uit te leggen, stel je gaat een nieuw product maken, laten we zeggen een iPhone, die brengen we dan uit in de kleuren zwart en wit, we testen het uit op 10 mensen, 6 vinden de witte het mooist, 4 de zwarte, dan denk ik dat we wel eens zijn dat dat niet heel veel zegt, ok, nu gaan we het op 100 man testen, 64 vinden de zwarte mooi, 36 de witte,nu weten we wat meer maar het zijn nog steeds geen hele harde getallen, nemen we nu 1000 personen, dan komen we al wat op mooie getallen uit , wat ik me zo uit mijn hoofd weet is dat je met 1000 man op een afwijking van rond de 2 procent komt.quote:Op maandag 6 april 2020 02:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben daar zelf niet bekend mee. Wel eens collega's horen babbelen over split-run testen (t-toets?) etc. etc. Niet echt mijn terrein.
Ms aan m'n broer (tmap jongen) vragen die zit midden in statistische test modellen.
In het verleden wel 's flinke discussies mee gehad dat zij op die wijze middelen hadden om automatische aangemaakte code te controleren op werking etc.etc. Grootse uitdaging zal zijn hoe je dan je validiteit van je testgroep vaststelt... je kan niet ter controle variëren tussen wel of niet besmet. iemand is besmet of niet. Iemand die niet besmet is kan (mits niet immuun) besmet raken en niet omgekeerd.
Yep, ook best interessant om dat van toen te analyseren.quote:Op maandag 6 april 2020 02:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klein beetje off topic, maar de Japanners hebben enorme blunder gemaakt bij Pearl Harbour, men had de brandstofvoorraad moeten raken ipv de schepen
Ja en verder? ...quote:Op maandag 6 april 2020 02:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen uit te leggen, stel je gaat een nieuw product maken, laten we zeggen een iPhone, die brengen we dan uit in de kleuren zwart en wit, we testen het uit op 10 mensen, 6 vinden de witte het mooist, 4 de zwarte, dan denk ik dat we wel eens zijn dat dat niet heel veel zegt, ok, nu gaan we het op 100 man testen, 64 vinden de zwarte mooi, 36 de witte,nu weten we wat meer maar het zijn nog steeds geen hele harde getallen, nemen we nu 1000 personen, dan komen we al wat op mooie getallen uit , wat ik me zo uit mijn hoofd weet is dat je met 1000 man op een afwijking van rond de 2 procent komt.
Niets verder, dat je met 1000 man test een nauwkeurigheid hebt rond de 98%quote:
Dat is een SPC-meting (of Kc meting etc.) zoals we dat in de automotive noemen. Als de populatie groot genoeg is, geeft je dat een goed beeld wat te toekomst brengt. In jouw geval wat de mensen ervan denken? Best 'common' hoor. Statistiek.quote:Op maandag 6 april 2020 02:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen uit te leggen, stel je gaat een nieuw product maken, laten we zeggen een iPhone, die brengen we dan uit in de kleuren zwart en wit, we testen het uit op 10 mensen, 6 vinden de witte het mooist, 4 de zwarte, dan denk ik dat we wel eens zijn dat dat niet heel veel zegt, ok, nu gaan we het op 100 man testen, 64 vinden de zwarte mooi, 36 de witte,nu weten we wat meer maar het zijn nog steeds geen hele harde getallen, nemen we nu 1000 personen, dan komen we al wat op mooie getallen uit , wat ik me zo uit mijn hoofd weet is dat je met 1000 man op een afwijking van rond de 2 procent komt.
Ja klopt, maar daarom verbaast het me dat het RIVM dit niet doet, gewoon 1000 testen per week op een willekeurige groep, of ben ik nou echt zo simpel?quote:Op maandag 6 april 2020 02:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is een SPC-meting (of Kc meting etc.) zoals we dat in de automotive noemen. Als de populatie groot genoeg is, geeft je dat een goed beeld wat te toekomst brengt. In jouw geval wat de mensen ervan denken? Best 'common' hoor. Statistiek.
Dat gingen ze toch doen met die bloeddonors?quote:Op maandag 6 april 2020 02:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt, maar daarom verbaast het me dat het RIVM dit niet doet, gewoon 1000 testen per week op een willekeurige groep, of ben ik nou echt zo simpel?
Additioneel daarop is een MSA analyse. Dat geeft aan hoe de mensen of meetgegevens zich onderling verhouden. En of je meetgegevens wel betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 02:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is een SPC-meting (of Kc meting etc.) zoals we dat in de automotive noemen. Als de populatie groot genoeg is, geeft je dat een goed beeld wat te toekomst brengt. In jouw geval wat de mensen ervan denken? Best 'common' hoor. Statistiek.
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?quote:Op maandag 6 april 2020 02:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat gingen ze toch doen met die bloeddonors?
Doen ze wel.quote:Op maandag 6 april 2020 02:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt, maar daarom verbaast het me dat het RIVM dit niet doet, gewoon 1000 testen per week op een willekeurige groep, of ben ik nou echt zo simpel?
iPhone ??? ...quote:Op maandag 6 april 2020 02:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Klinkt makkelijker dan dat, het isquote:Op maandag 6 april 2020 02:39 schreef snetje het volgende:
[..]
Wij zijn fucked? ..Ouderen worden dus gewoon geïsoleerd ...
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.quote:
Ik bedoel, volgens mij doen ze nu geen testen op willekeurige mensen, iets wat mijn inziens essentieel is om te zien in hoeverre er nu groepsimmuniteit ontstaat. Enige wat ik me kan herinneren is dat ze in de eerste weken 500 man blind heeft getest in een ziekenhuis, en dan heb je weer te maken met een niet onafhankelijke groep.quote:Op maandag 6 april 2020 03:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.
Hoe groter de populatie, hoe betrouwbaarder je uitkomst. Bij statistieken (SPC, Kc, etc. minimaal 50 om iets te kunnen voorspellen) Ze hebben er inmiddels een hoop meer om mee te rekenen. Het RIVM gooit alle getallen in hun rekenmodel. Ik verwacht dat dat met deze aantallen best betrouwbaar is.quote:Op maandag 6 april 2020 03:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb ik niet. Maar ik neem wel aan dat ze dezelfde statistieken gebruiken. Er zijn namelijk geen andere, zover ik weet.
Niet nodig om een rekenmodel te maken.quote:Op maandag 6 april 2020 03:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel, volgens mij doen ze nu geen testen op willekeurige mensen, iets wat mijn inziens essentieel is om te zien in hoeverre er nu groepsimmuniteit ontstaat. Enige wat ik me kan herinneren is dat ze in de eerste weken 500 man blind heeft getest in een ziekenhuis, en dan heb je weer te maken met een niet onafhankelijke groep.
I know maar ik wil meer Jip en Janneke taal ..quote:
Ik niet, omdat men vooral rekent met besmettingen uit een geselecteerde groep, namelijk de mensen die bij een ziekenhuis komen, je hebt hier echter nul rekenwaarde aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe groter de populatie, hoe beter je uitkomst. Bij statistieken (SPC, Kc, etc. minimaal 50 om iets te kunnen voorspellen) Ze hebben er inmiddels een hoop meer om mee te rekenen. Het RIVM gooit alle getallen in hun rekenmodel. Ik verwacht dat dat met deze aantallen best betrouwbaar is.
Ga maar een Tesla verkopen, en uit van de mensen die op een proefrit dag afkomen, daar heb je dus helemaal niets aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:06 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet nodig om een rekenmodel te maken.
Dat is het enige wat je kunt doen. Waar wil je anders op afgaan? Gevoel? Er zullen wel wat meer rekenmodellen gebruikt worden dan ik je schets. Maar het RIVM rekent echt wel met dat soort statistieken en past daar hun adviezen op aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga maar een Tesla verkopen, en uit van de mensen die op een proefrit dag afkomen, daar heb je dus helemaal niets aan.
Door onderzoek te doen op een representatieve groep.quote:Op maandag 6 april 2020 03:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is het enige wat je kunt doen. Waar wil je anders op afgaan? Gevoel?
Zoals ik al zei. Als je een groot genoeg onderzoek gedaan hebt. Kun je daar je maatregelen op aanpassen. En een toekomst uit voorspellen.quote:Op maandag 6 april 2020 03:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Door onderzoek te doen op een representatieve groep.
Is Tesla al te moeilijk voor je?quote:Op maandag 6 april 2020 03:11 schreef snetje het volgende:
Ja graag een Jip en Janneke upload .. zonder Tesla graag ...
Alleen zie ik dat onderzoek niet, zelfs niet een kleintje.quote:Op maandag 6 april 2020 03:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Als je een groot genoeg onderzoek gedaan hebt. Kun je daar je maatregelen op aanpassen. En een toekomst uit voorspellen.
Nope...quote:Op maandag 6 april 2020 03:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is Tesla al te moeilijk voor je?
Ik ga het nog simpeler maken, zou je FOK! graag met een zwarte achtergrond zien, of een witte?quote:Op maandag 6 april 2020 03:11 schreef snetje het volgende:
Ja graag een Jip en Janneke upload .. zonder Tesla graag ...
Nightquote:Op maandag 6 april 2020 03:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga naar bed, 'Duty calls'. Weltrusten @:raptorix
Ja ik ga ook nog 2 uurtjes liggen, nu slaap ik sowieso meestal maar 4 uurtjesquote:Op maandag 6 april 2020 03:13 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik ga naar bed, 'Duty calls'. Weltrusten @:raptorix
Het argument was dat ze daar ervaring mee hebben (testen van donor bloed op infecties), en weten hoe dat zich verhoudt tot de algemene populatie. Maar dan gaat men ervan uit dat het nu ook dezelfde groep is die doneert, dat lijkt me niet noodzakelijk het geval (anders is er geen risico aan verbonden, nu wel: thuis blijven is veiliger)quote:Op maandag 6 april 2020 02:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.quote:Op maandag 6 april 2020 02:50 schreef raptorix het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het RIVM/Rutte al heel vroeg een berekening hebben gemaakt maar dat dit door publieke druk onmogelijk is gemaakt. Je hebt namelijk de zogenaamde value of life. https://en.wikipedia.org/wiki/Value_of_life
Kortom een afweging wat het zou kosten om de economie compleet de soep in te laten lopen vs 30K doden. Persoonlijk ben ik voorstander om 30K te nemen, dat geld kunnen we prima gebruiken om in de gezondheidszorg te steken.
Zelfs als het geen representatieve groep is prima, dit hoeft allemaal geen weken te duren.quote:Op maandag 6 april 2020 03:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het argument was dat ze daar ervaring mee hebben (testen van donor bloed op infecties), en weten hoe dat zich verhoudt tot de algemene populatie. Maar dan gaat men ervan uit dat het nu ook dezelfde groep is die doneert, dat lijkt me niet noodzakelijk het geval (anders is er geen risico aan verbonden, nu wel: thuis blijven is veiliger)
En hoeveel met onderliggende complicaties.quote:Op maandag 6 april 2020 02:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs als het geen representatieve groep is prima, dit hoeft allemaal geen weken te duren.
Helemaal mee eens, ik ben zelf nogal realistisch wat dit soort zaken aangaat, en dan word er vaak gezegt: En je eigen ouders dan? Nou heel simpel, die zijn 75 en 78, een mooie leeftijd, ik zou ze nog graag een tijdje bij me willen hebben, maar als ze zonder leiden het leven uit kunnen stappen dan zal ik daar geen dag om wakker liggen.quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.
Wanneer de "kosten" al bierviltend uitrekent voor Covid19 kom je:
a) Zonder iets te doen: ca 100.000 doden*80K*7jr= kost dat ¤56 Miljard*1 aan levens
b) Flatten spaart 75% daarvan tegen een initieel prijsplaatje van minimaal ¤90Miljard *2.
*1 verlies aan levens bespaart ook op zorg/kosten.
*2 Economisch zal dit ca 30% van ons BBP (¤725M) gaan zijn: ¤250Miljard
En de komende jaren onze economie verder zal gaan monopoliseren.
Een duur prijsplaatje hier om ruwweg 80.000 mensen wat 'langer' te laten overleven: ruim 3 miljoen per persoon (voor gemiddeld 7 levensjaren). Dit nog los van alle andere shit/impact.... die wij niet alleen bepalen maar ook de wereld om ons heen veroorzaakt.
Kosten van leven zijn niet onbeperkt, ook nu niet. Geen bij zijn verstand zijnd persoon zal/gaat ¤100Milajrd uitgeven voor het redden van (ik maak emotievol) van een kind.
Zeker niet als dat inhoudt dat de rest van de bevolking met tal van risico's te maken krijgt door ontberingen.
Samenvattend: links of recht ontkom je niet aan kostenbepaling van leven. Dat wij die berekening niet wensen te maken is jammer omdat de situatie dat dan alsnog - nu ongecontroleerd - zal doen.
Disclaimer: getallen zijn altijd hard en zeggen niets over mijn mening, persoonlijk gevoel of waarde van/voor/bij anderen.
Dus we zijn het enige land in de wereld dat geen test kan doen binnen een dag?quote:Op maandag 6 april 2020 03:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..
https://www.parool.nl/ned(...)aar-corona~be234885/
Yep, ook dan weten dat de mensen die je hiermee redt.....geen garantie kunt bieden op een kwaliteitsvol leven.quote:Op maandag 6 april 2020 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik ben zelf nogal realistisch wat dit soort zaken aangaat, en dan word er vaak gezegt: En je eigen ouders dan? Nou heel simpel, die zijn 75 en 78, een mooie leeftijd, ik zou ze nog graag een tijdje bij me willen hebben, maar als ze zonder leiden het leven uit kunnen stappen dan zal ik daar geen dag om wakker liggen.
Om te kijken wie besmettelijk is en wie niet...quote:Op maandag 6 april 2020 03:33 schreef raptorix het volgende:
Wat is de fucking zin om de mensen in de zorg te testen.
Dat geeft aan dat ze in de testfase van de test zitten, niet dat het testen zelf een week of langer duurt.quote:Op maandag 6 april 2020 03:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..
https://www.parool.nl/ned(...)aar-corona~be234885/
En dan?quote:Op maandag 6 april 2020 05:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om te kijken wie besmettelijk is en wie niet...
Lijkt me vrij duidelijk.
Mensen focussen zich teveel op mensenlevens, en te weinig op andere gevolgen van de pandemie.quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.
a) Zonder iets te doen: ca 100.000 doden*80K*7jr= kost dat ¤56 Miljard*1 aan levens
b) Flatten spaart 75% daarvan tegen een initieel prijsplaatje van minimaal ¤90Miljard *2.
Een duur prijsplaatje hier om ruwweg 80.000 mensen wat 'langer' te laten overleven: ruim 3 miljoen per persoon (voor gemiddeld 7 levensjaren). Dit nog los van alle andere shit/impact.... die wij niet alleen bepalen maar ook de wereld om ons heen veroorzaakt.
Kosten van leven zijn niet onbeperkt, ook nu niet. Geen bij zijn verstand zijnd persoon zal/gaat ¤100Milajrd uitgeven voor het redden van (ik maak emotievol) van een kind.
Zeker niet als dat inhoudt dat de rest van de bevolking met tal van risico's te maken krijgt door ontberingen.
Samenvattend: links of recht ontkom je niet aan kostenbepaling van leven. Dat wij die berekening niet wensen te maken is jammer omdat de situatie dat dan alsnog - nu ongecontroleerd - zal doen.
Disclaimer: getallen zijn altijd hard en zeggen niets over mijn mening, persoonlijk gevoel of waarde van/voor/bij anderen.
heb ik ook niet beweerd. Maar er is geen reden om die eerste resultaten niet meteen bekend te maken, toch?quote:Op maandag 6 april 2020 05:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat ze in de testfase van de test zitten, niet dat het testen zelf een week of langer duurt.
In het geval van de zorg, de besmette personen niet langer hun functie laten uitoefenen, tot ze geen drager meer zijn.quote:
Als je op kleine schaal test om te kijken of de testmethode betrouwbaar genoeg is, wat voor nut heeft het om daarvan de uitslagen te publiceren?quote:Op maandag 6 april 2020 05:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
heb ik ook niet beweerd. Maar er is geen reden om die eerste resultaten niet meteen bekend te maken, toch?
twitter:yishan twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 21:14:05Virus is disrupting the hemoglobin’s oxygen capacity. It is attacking our BLOOD first, not the lungs. It is NOT a respiratory ailment (primarily), lung breakdown symptoms are a consequence of the attack on blood hemoglobins.
Hypoxia is happening BEFORE lungs are affected. https://t.co/SjuGxcPMwt reageer retweet
https://chemrxiv.org/arti(...)o_Porphyrin/11938173twitter:burrliner twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 18:34:08@cameronks it behaves like HAPE because hypoxia is FIRST. Hemoglobin is being deoxygenated by the virus FIRST and the lungs respond as if they are hypoxic (vasoc > pulm htn etc). @emcrit @PulmCrit @EMNerd_ https://t.co/qFHq4jI9u6 reageer retweet
COR / De amateurs van het RIVM #4quote:Op maandag 6 april 2020 07:25 schreef danos het volgende:
Wanneer worden er eens wat kritische vragen gesteld aan Gommers en RIVM, die mensen krijgen iedere dag in de media weer een kans om een nieuwe theorie met cijfers in elkaar te knutselen.
Misschien moeten we even alle nonsens die de afgelopen weken die deze experts de afgelopen weken over ons hebben uitgestort in een overzicht zetten en voorleggen.
New Yorkquote:Op maandag 6 april 2020 06:29 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
Gezien de foto's van de longen lijkt mij dat onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:
twitter:yishan twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 21:14:05Virus is disrupting the hemoglobin’s oxygen capacity. It is attacking our BLOOD first, not the lungs. It is NOT a respiratory ailment (primarily), lung breakdown symptoms are a consequence of the attack on blood hemoglobins.
Hypoxia is happening BEFORE lungs are affected. https://t.co/SjuGxcPMwt reageer retweethttps://chemrxiv.org/arti(...)o_Porphyrin/11938173twitter:burrliner twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 18:34:08@:cameronks it behaves like HAPE because hypoxia is FIRST. Hemoglobin is being deoxygenated by the virus FIRST and the lungs respond as if they are hypoxic (vasoc > pulm htn etc). @:emcrit @:PulmCrit @:EMNerd_ https://t.co/qFHq4jI9u6 reageer retweet
[ afbeelding ]
Waar lees je dat?quote:Op maandag 6 april 2020 08:18 schreef _I het volgende:
Dus, zoals verwacht airborne. Jeetje. Raampje open en mondkapje op. Wie had dat kunnen denken.
Excuses, verkeerde topic open.quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 06:29 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
Bijvoorbeeld thuiszorg of in verzorgingshuizen. Die mensen kunnen op een dag wel 10 oudjes besmetten.quote:Op maandag 6 april 2020 03:33 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ik ga slapen.
Results:quote:Op maandag 6 april 2020 08:29 schreef _I het volgende:
[..]
Excuses, verkeerde topic open.
COR / "Besmetting vooral als mensen lang samenzijn in enge ruimte"
Overigens ook fascinerend om te zien hoe men in 2003 reageerde in de US;quote:How SARS spreads
The main way that SARS seems to spread is by close person-to-person contact. The virus that causes SARS is thought to be transmitted most readily by respiratory droplets (droplet spread) produced when an infected person coughs or sneezes. Droplet spread can happen when droplets from the cough or sneeze of an infected person are propelled a short distance (generally up to 3 feet) through the air and deposited on the mucous membranes of the mouth, nose, or eyes of persons who are nearby. The virus also can spread when a person touches a surface or object contaminated with infectious droplets and then touches his or her mouth, nose, or eye(s). In addition, it is possible that the SARS virus might spread more broadly through the air (airborne spread) or by other ways that are not now known.
CDCquote:CDC’s response to SARS during the 2003 outbreak
CDC worked closely with WHO and other partners in a global effort to address the SARS outbreak of 2003. For its part, CDC took the following actions:
Activated its Emergency Operations Center to provide round-the-clock coordination and response.
Committed more than 800 medical experts and support staff to work on the SARS response.
Deployed medical officers, epidemiologists, and other specialists to assist with on-site investigations around the world.
Provided assistance to state and local health departments in investigating possible cases of SARS in the United States.
Conducted extensive laboratory testing of clinical specimens from SARS patients to identify the cause of the disease.
Initiated a system for distributing health alert notices to travelers who may have been exposed to cases of SARS.
Terug in de tijd ! ja Corona heeft tijdreizen uitgevonden!quote:
Dat kan de zorg niet aan.quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan moeten geïnfecteerde zorgmedewerkers even niet meer in de buurt van patiënten komen. Lijkt me nogal wiedus he.quote:
Hmm. Als het eerst hemoglobine aantast zou het dan niet meer op bloedarmoede dan op HAPE lijken?quote:Op maandag 6 april 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:
Hypoxia is happening BEFORE lungs are affected. https://t.co/SjuGxcPMwt reageer retweethttps://chemrxiv.org/arti(...)o_Porphyrin/11938173twitter:burrliner twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 18:34:08@:cameronks it behaves like HAPE because hypoxia is FIRST. Hemoglobin is being deoxygenated by the virus FIRST and the lungs respond as if they are hypoxic (vasoc > pulm htn etc). @:emcrit @:PulmCrit @:EMNerd_ https://t.co/qFHq4jI9u6 reageer retweet
[ afbeelding ]
Al weiger je alle hulp, ze zullen toch gaan bellen. Dat kan de 112 al niet eens aan.quote:Op maandag 6 april 2020 08:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan de zorg niet aan.
Je kunt geen duizenden mensen, thuis, zonder enige zorg, laten sterven omdat ze niet kunnen ademen.
Wil jij geen hulp als je zwaar in ademnood bent?
Zou het niet beter zijn om mensen te isoleren buiten hun gezin? Klinkt zo gek dat je met klachten thuis moet blijven, mét je gezin.quote:Can we contain the COVID-19 outbreak with the same measures as for SARS?
The number of secondary cases from an infected patient was clearly reduced if the infected patient was isolated within 4 days after onset of symptoms.
...
Secondary household transmission was low in Singapore (6·2%), indicative of rapid detection and isolation of patients. Similarly, in Toronto, secondary attack rate in households was 10%, with a linear association between secondary attack rate and the time that the index patient spent at home after symptom onset.
The Lancet
Beter wellicht, maatschappelijk gezien iets minder wenselijk.quote:Op maandag 6 april 2020 09:01 schreef _I het volgende:
[..]
Zou het niet beter zijn om mensen te isoleren buiten hun gezin? Klinkt zo gek dat je met klachten thuis moet blijven, mét je gezin.
Ook dat. En dan zijn andere hulpdiensten ook niet bereikbaar, zoals de brandweer.quote:Op maandag 6 april 2020 08:59 schreef Fer het volgende:
Al weiger je alle hulp, ze zullen toch gaan bellen. Dat kan de 112 al niet eens aan.
Snap ik. Hoeft ook niet in het extreme.quote:Op maandag 6 april 2020 09:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Beter wellicht, maatschappelijk gezien iets minder wenselijk.
Kampen van besmette mensen?quote:Op maandag 6 april 2020 09:01 schreef _I het volgende:
[..]
Zou het niet beter zijn om mensen te isoleren buiten hun gezin? Klinkt zo gek dat je met klachten thuis moet blijven, mét je gezin.
De Standaardquote:Vanaf morgen worden 11.243 coronatesten geleverd aan de Vlaamse woonzorgcentra, kondigde minister Philippe De Backer (Open VLD) dit weekend aan. Dat is een eerste belangrijke stap om meer zicht te krijgen op de verspreiding van het virus, maar het is voorlopig nog te weinig om er adequaat op te kunnen reageren.
‘Het gaat om 11.243 testkits voor 80.000 bewoners en 100.000 personeelsleden in de woonzorgcentra’, benadrukt Bernadette Van den Heuvel, directeur ouderenzorg bij koepelorganisatie Zorgnet-Icuro. ‘Dat is mager als ik zie dat ze in het buitenland iedereen in de verpleegsector proberen te screenen. En wat is onze strategie daarna?’
[..]
Op dat moment rijzen een aantal dilemma’s. ‘Want wat doen we met bewoners zonder symptomen die toch positief testen? Het advies is nu dat we ze toch behandelen als iemand die ziek is en dus in isolatie plaatsen’, zegt Moonens.
Dat is ook de enige bijkomende maatregel die de regering in principe nog kan nemen. Maar is het ook de beste maatregel? ‘De woonzorgcentra zijn nu al de facto in lockdown’, zegt Steffen Van Roosbroeck, de woordvoerder van Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V). ‘Het is moeilijk om daar nog veel verder in te gaan. Moeten we ze alleen op hun kamer zetten? Zetten we ze zo mentaal onder druk? We komen daar op een dilemma tussen volksgezondheid en welzijn. Moeten we mensen die al in de laatste fase van hun leven zitten nog eens isoleren?’
[..]
Het tweede belangrijke dilemma is het personeel. ‘Want laten we het zorgpersoneel dat positief test, maar geen symptomen heeft verder werken of niet?’, zegt Moonens.
Het advies op dit moment is dat het zorgpersoneel met milde klachten, en zonder koorts, aan het werk kan blijven. ‘We vermoeden dat dit ook zo zal blijven’, zegt Moonens. ‘Want als we er nu van uitgaan dat veel personeel positief zal testen, dan hebben we geen zorg meer als we die allemaal naar huis sturen.’
Dat laatste dik gedrukte advies is momenteel ook Nederlands beleid in de zorg.quote:Op maandag 6 april 2020 09:05 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht dat het inwoonzorgcentra in Vlaanderen een slagveld wordt...
[..]
De Standaard
Spinalonga weer activeren?quote:
Je voorbeeld is deels goed. Je neemt een groep van 10 mensen, 6w(it) 4(zwart). Je neemt nog eens 10 mensen 9z(wart), 1w. Nog een groep mensen 8w, 2z. Deze testen zeggen an sich niet zo veel om dat je groepen te klein zijn en je toevallig net een groep van 10 mensen kan treffen die nou eenmaal meer van de ene kleur houden. Zeker als je bijvoorbeeld net in zo'n hipster barretje 10 dezelfde types hebt aangesproken.quote:Op maandag 6 april 2020 02:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Das wel schrijnend.quote:Op maandag 6 april 2020 09:05 schreef crystal_meth het volgende:
. ‘Want als we er nu van uitgaan dat veel personeel positief zal testen, dan hebben we geen zorg meer als we die allemaal naar huis sturen.’
Zo komt een groot gedeelte van het risico wel op zorgmedewerkers te liggen.quote:In Hong Kong, 49% of the patients with SARS were in clinics, hospitals, and elderly or nursing homes.
Aangezien die mensen nog veel contact intensief contact hebben met mensen en je ze niet als een soort superverspreider bij kwetsbare patiënten wilt hebben bij bijv thuiszorg, of dat men collega's besmet op bijv een covid afdeling.quote:Op maandag 6 april 2020 03:33 schreef raptorix het volgende:
Trouwens ik ga slapen.
Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.quote:Op maandag 6 april 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag weer de weekend dip en morgen/woensdag weer de klapper? Benieuwd of het een beetje stabiel kan blijven op 100-150 overlijdens per dag.
Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.quote:Op maandag 6 april 2020 09:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat laatste dik gedrukte advies is momenteel ook Nederlands beleid in de zorg.
Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.
Dan zijn we echt goed bezig.
Besmettingsgraad is ook naar 0,5 gegaan
Het zou een negatief effect voor het moraal kunnen hebben en wellicht bij wat hypochonders. Dat die nu ze weten besmet te zijn, ineens meer of ergere klachten krijgen / denken te hebben.quote:Op maandag 6 april 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..
Hoezo? Alleen het aantal besmettingen neemt dan toe, niet de ziekenhuisopnames/IC opnames.quote:Op maandag 6 april 2020 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer (per vandaag) de testcapaciteit omhoog gaat.. op zich geen probleem dat er dan meer besmettingen officieel worden, maar kan me zo voorstellen dat het een 'negatief' effect kan hebben op de redelijke positieve weg die is ingeslagen de afgelopen dagen..
Dat er mensen besmet raken, kan je nooit volledig voorkomen. Het probleem is echter dat de ervaring nu leert dat ca. 10% van de zorgmedewerkers (althans, in ons ziekenhuis, heb geen landelijke cijfers tot mijn beschikking), positief test voor COVID-19. Als je iedereen dus naar huis stuurt met milde klachten, stuur je mogelijk tien keer te veel mensen naar huis.quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.
Sterven gaat niet zomaar teruglopen. Meeste wat nu begint te sterven is een week of anderhalf geleden opgenomen geweest.quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Hoop het niet. Het is nu 3/4 dagen wat stabiel en aantal ziekenhuisopnames/IC-patiënten is echt drastisch omlaag gezien. Zou mooi zijn als die trend nog verder zo doorzet.
Dan zijn we echt goed bezig.
Besmettingsgraad is ook naar 0,5 gegaan
Als dat wel jouw uitgangspunt is, vind je dan dat we bij de jaarlijkse griep ook wel wat meer ons best mogen doen om te voorkomen dat daardoor mensen overlijden? En aan alle verkeersdoden?quote:Op maandag 6 april 2020 09:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar dan weet je toch dat er haast zeker meer mensen besmet zullen raken? Het uitgangspunt lijkt te zijn, wat kunnen we doen met de beschikbare middelen, niet, wat is er noodzakelijk om de mensen te beschermen en welke extra middelen hebben we daarvoor nodig.
Dit klinkt mij meer als een 'urban myth' in de orenquote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens mijn buurman zegt dat pittig eten helpt tegen corona omdat corona niet kan overleven in je lichaam als je pittig eet.
Dan ik ik het wel over echt pittig en niet beetje pittig.
Kan er een kern van waarheid hierachter zitten?
Lijntje zout erbij snuiven en corona heeft geen schijn van kans. Echt waar!quote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens mijn buurman zegt dat pittig eten helpt tegen corona omdat corona niet kan overleven in je lichaam als je pittig eet.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=capsaicin+AND+covidquote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
quote:Op maandag 6 april 2020 09:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijntje zout erbij snuiven en corona heeft geen schijn van kans. Echt waar!
Keto dieet helpt wel;quote:Op maandag 6 april 2020 09:24 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=capsaicin+AND+covid
Dat bedoel ik er ook mee..quote:Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo? Alleen het aantal besmettingen neemt dan toe, niet de ziekenhuisopnames/IC opnames.
Wat denk je nou zelf. Als er zelfs in India mensen overlijden.quote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
Keto dieet heeft toch ook met de schildklier te maken?quote:Op maandag 6 april 2020 09:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Keto dieet helpt wel;
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=ketosis+AND+covid
Maar dat geeft toch niet? Met de verklaring dat er veel getest wordt, zou je dat ook positief kunnen spindoctoren.quote:
Nu heb ik trek in een goeie chicken vindalooquote:Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf. Als er zelfs in India mensen overlijden.
Bron: NOSquote:'Belgische familie naar de rechter om IC-bed'
Familie van een 91-jarige coronapatiënt in België heeft een kort geding aangespannen om een plek op de intensive care af te dwingen. Dat meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
Het Montlégia ziekenhuis in Luik zou door meerdere families onder druk zijn gezet om patiënten op te nemen op de IC en riskeert schadeclaims. Professor medisch recht Filip Dewallens roept de Belgische overheid op om artsen en verpleegkundigen tijdelijk immuniteit te geven tegen dit soort claims.
In het AD zegt Dewallens: "Artsen gedragen zich zorgvuldig wanneer ze de richtlijnen van het crisiscentrum en van hun wetenschappelijke verenigingen volgen." Zo'n aansprakelijkheidsprocedure noemt hij "erg wrang" en hij vindt dat iedereen in de zorg die nu hard werkt "niet ook nog eens rechtszaken mag riskeren".
Het is vooral het reduceren van suikers en meer vet vlees/vis/echte boter en groente eten.quote:Op maandag 6 april 2020 09:30 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Keto dieet heeft toch ook met de schildklier te maken?
Vooral met de ziekte van Graves heb ik eens gelezen.
Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.quote:Op maandag 6 april 2020 09:32 schreef _I het volgende:
[..]
Maar dat geeft toch niet? Met de verklaring dat er veel getest wordt, zou je dat ook positief kunnen spindoctoren.
Dat zie je toch niet met die tests?quote:Op maandag 6 april 2020 09:17 schreef _I het volgende:
Het zou zelfs positief kunnen werken als mensen zien dat er al veel mensen zien zijn geweest, zonder erge klachten.
En dan gaan ze wat doen? Protesteren tegen Corona op het Binnenhof?quote:Op maandag 6 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.
Als je veel meer kan testen, kan je ook meer mensen uit de omgeving van een zieke testen. Hiermee zal je dus gevallen tegen gaan komen die wel ziek zijn, maar geen/weinig symptomen laten zien.quote:Op maandag 6 april 2020 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zie je toch niet met die tests?
Alleen die nog steeds ziek zijn.
De test op antilichamen in het bloed toont aan of iemand het gehad heeft.
Maar waar en wanneer kunnen die het beste gebruikt worden?
Of beide, eerst de bloedtest bij mensen die geen klachten hebben.
Is die positief, hoeven die niet verder getest te worden
Is die negatief, dan de neusswab.
Lijkt me ook zinvol om mensen uit risicogroepen te testen op antilichamen, als ze de afgelopen maanden 'griepachtige' klachten hebben gehad.
Als er veel het stiekem al gehad hebben, zegt dat wel wat over toekomstige ziekenhuisaantallen.
Met de jaarlijkse griep loopt de IC niet vol.quote:Op maandag 6 april 2020 09:22 schreef yorrick69 het volgende:
[..]
Als dat wel jouw uitgangspunt is, vind je dan dat we bij de jaarlijkse griep ook wel wat meer ons best mogen doen om te voorkomen dat daardoor mensen overlijden? En aan alle verkeersdoden?
Je pleidooien voor menselijkheid vind ik aandoenlijk, maar ook naïef. En de hardnekkigheid waarmee je dit steeds weer naar voren brengt vind ik irritant.
Dat is exact wat ik zeg, op een groep van 1000 heb je nog maar rond de 2 procent afwijking.quote:Op maandag 6 april 2020 09:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Je voorbeeld is deels goed. Je neemt een groep van 10 mensen, 6w(it) 4(zwart). Je neemt nog eens 10 mensen 9z(wart), 1w. Nog een groep mensen 8w, 2z. Deze testen zeggen an sich niet zo veel om dat je groepen te klein zijn en je toevallig net een groep van 10 mensen kan treffen die nou eenmaal meer van de ene kleur houden. Zeker als je bijvoorbeeld net in zo'n hipster barretje 10 dezelfde types hebt aangesproken.
Het idee is dus door het vergroten van je sample je die variatie eruit haalt en dichter bij de populatie mean uitkomt.
Tja, hangt ervan af hoe je het brengt. Ben niet zo bang voor Henk en Ingrid. Die liepen wrs op de meubelboulevard en zaten niet de hele dag het nieuws te F5-en.quote:Op maandag 6 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker - maar verplaats je in Henk en Ingrid die plots zien dat het aantal besmettingen verdubbelen. Dat kan (potentieel) een kettingreactie teweeg brengen van angst en ondoordachte acties.
Henk en Ingrid hebben het vast al gehad.quote:Op maandag 6 april 2020 09:47 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, hangt ervan af hoe je het brengt. Ben niet zo bang voor Henk en Ingrid. Die liepen wrs op de meubelboulevard en zaten niet de hele dag het nieuws te F5-en.
Dat is dus onzin .quote:Op maandag 6 april 2020 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Met de jaarlijkse griep loopt de IC niet vol.
Oh?quote:
In 2018 lag mijn moeder met pneumokokken in het ziekenhuis en iets daarna kwam er een griepgolf aan waardoor er heel veel mensen in het ziekenhuis, op de IC belandden en ook geïsoleerd werden van de rest.quote:
Nice.quote:Op maandag 6 april 2020 09:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Keto dieet helpt wel;
Ja oke maar dan was er met overplaatsingen veel mogelijk.quote:Op maandag 6 april 2020 09:54 schreef puzziepie het volgende:
[..]
In 2018 lag mijn moeder met pneumokokken in het ziekenhuis en iets daarna kwam er een griepgolf aan waardoor er heel veel mensen in het ziekenhuis, op de IC belandden en ook geïsoleerd werden van de rest.
Alleen kan je griep niet met Covid vergelijken.
ehh nope!quote:Op maandag 6 april 2020 09:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Keto dieet helpt wel;
quote:Britse premier Boris Johnson werkt door vanuit het ziekenhuis
UPDATEBoris Johnson heeft de nacht doorgebracht in het ziekenhuis, tien dagen nadat bekend werd dat hij besmet is geraakt met het coronavirus. De Britse premier wordt vandaag verder onderzocht. De 55-jarige Johnson werkt door vanuit het ziekenhuis en geeft nog steeds leiding aan de Britse regering, benadrukt minister Jenrick van Huisvesting.
AD
Klinkt raar maar de laatste tijd met alle gebeurtenissen van nu zit ik ook met mijn herinneringen weer in 2018 en dat was een heftige tijdquote:Op maandag 6 april 2020 09:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja oke maar dan was er met overplaatsingen veel mogelijk.
Met dezelfde regels als toentertijd zouden we inmiddels met massagraven zitten.
Ik heb, zelfs 2 jaar geleden, geen nieuwsberichten gezien dat er een ernstig tekort was aan IC bedden.quote:
Okay , dat weet ik nietquote:Op maandag 6 april 2020 10:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb, zelfs 2 jaar geleden, geen nieuwsberichten gezien dat er een ernstig tekort was aan IC bedden.
Omdat je, als je van de griep sterft, dit al in week 1 doet.
" good inpatient glycemic control is particularly important in the comprehensive treatment of COVID-19. "quote:Op maandag 6 april 2020 09:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
ehh nope!
In het artikel hebben ze het over diabetic ketoacidosis, en dat is heel wat anders dan een keto dieet...
De ambulances reden bij ons toen af en aan en er zijn er heel veel geweigerd. Want vol. En toen hoorde je niets over 'opschalen'. En ook niet dagelijks in de krant hoeveel mensen er nu weer aan het influenzavirus waren overleden.quote:Op maandag 6 april 2020 10:00 schreef puzziepie het volgende:
Klinkt raar maar de laatste tijd met alle gebeurtenissen van nu zit ik ook met mijn herinneringen weer in 2018 en dat was een heftige tijd![]()
In die tijd zaten heel veel ziekenhuizen vol met griepgevallen![]()
Mijn moeder is ook diverse keren overgeplaatst, net als veel anderen
Oh zo ja ,mijn excuus.quote:Op maandag 6 april 2020 10:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen met Covid19 liggen een week of 2 op de IC, voordat ze eventueel alsnog sterven.
Allemaal giswerk als je niet weet wat het percentage is wat besmet is.quote:Op maandag 6 april 2020 10:00 schreef Ener-G het volgende:
De ellende kan voorlopig nog wel even duren: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-tijdlijn-a3995973
Eensquote:Op maandag 6 april 2020 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De ambulances reden bij ons toen af en aan en er zijn er heel veel geweigerd. Want vol. En toen hoorde je niets over 'opschalen'. En ook niet dagelijks in de krant hoeveel mensen er nu weer aan het influenzavirus waren overleden.
Ik bagatelliseer het coronavirus overigens absoluut niet. Ik vind alleen dat we het influenzavirus niet serieus genoeg nemen.
Blijven ze wel binnen.quote:Op maandag 6 april 2020 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jezus, met dit soort stemmingmakerij is echt niemand geholpen.quote:Op maandag 6 april 2020 09:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met dezelfde regels als toentertijd zouden we inmiddels met massagraven zitten.
kquote:Op maandag 6 april 2020 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jezus, met dit soort stemmingmakerij is echt niemand geholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |