Dus ik had toch gelijk dat je zorgen over de kwaliteit van dit topic geveinsd is.quote:Op maandag 6 april 2020 17:05 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
"Handig om je vraag heen". Beantwoord jij de vragen van al die user van de afgelopen 3 jaar maar eens zonder in de drek van Trump te rollen. Dan heb je pas recht van spreken!
quote:Op maandag 6 april 2020 17:09 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
maar geloof je zijn kwakzalver-verkooppraatjes?
quote:Op maandag 6 april 2020 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]het gaat er toch niet om wat ik geloof, ik heb hem niet gekozen.
Hij bluft zichzelf door het leven en blijkbaar werkt het want hij is er zelfs president mee geworden
maar nu de hamvraag: is dit levens waard?quote:Op maandag 6 april 2020 17:11 schreef Tarado het volgende:
[..]het gaat er toch niet om wat ik geloof, ik heb hem niet gekozen.
Hij bluft zichzelf door het leven en blijkbaar werkt het want hij is er zelfs president mee geworden
quote:Op maandag 6 april 2020 16:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus als een gouverneur faalt dan is het niet erg want Trump die dan faalt in het bijstaan is dan erger? Of bedoel je toch wat anders?
Maar staat Cuomo de pers uit te schelden? Heeft hij nog steeds geen plan? Verandert Cuomo elke dag zijn verhaal 180 graden?quote:Op maandag 6 april 2020 16:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat de politici zich niet hebben voorbereid is wel pijnlijk duidelijk ja, maar om heel deze uitbraak op de schouders van de president te gooien is een heel ander verhaal.
Gelukkig zijn er ook gouverneurs die wel voorbereid waren en die helaas ook niet de lof krijgen die ze verdienen. Wat ik vooral proef is goedkoop scoren in de media (totaal onderbelichten dat de staten hun eigen verantwoordelijkheid hebben tijdens een pandemie) en dan het ophemelen van Cuomo die in principe gewoon heeft gefaald als gouverneur.
Let wel ik neem dit Cuomo ook niet kwalijk want niemand zag dit aankomen.
in dit virus geval heeft hij zeker te laconiek en te laat gereageerdquote:Op maandag 6 april 2020 17:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
[..]
maar nu de hamvraag: is dit levens waard?
Jij begrijpt het. Een "goed" zaken man geeft geen garantie voor een goed beleid. Sterker nog, de VS is in rap tempo in een kleptocratie (a 'la Trump) veranderd. En dit verontrust me bijzonder, ik heb er namelijk familie wonen. In de gevarenzone.quote:Op maandag 6 april 2020 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
in dit virus geval heeft hij zeker te laconiek en te laat gereageerd
Ik vind de vorm niet zo interessant de relatie met hem en de pers is nu eenmaal verstoord en dat zal echt niet beter worden.quote:Op maandag 6 april 2020 17:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Maar staat Cuomo de pers uit te schelden? Heeft hij nog steeds geen plan? Verandert Cuomo elke dag zijn verhaal 180 graden?
Niet zien aankomen is 1, maar verder er niets aan doen is 2.
Hij is objectief geen goede zakenman. Genoeg over geschreven. Zijn hele carriere hangt aan elkaar van schimmige dealtjes, faillisementen, anderen laten opdraaien, pappie laten helpen etc etc. Als je 100x misgokt en 2x raak gokt dan ben je geen goede zakenman ook al heb je (misschien) nog miljoenen op de bank omdat je diep in de witwas-services van de Russen zit.quote:Op maandag 6 april 2020 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij is wel een zakenman, in jouw ogen geen goeie maar dat is wat anders
Kom op denk een beetje logisch na. Afgezien van het feit zoals eerder al werd aangegeven dat Trump allerlei speciaal voor dit doel opgerichte instanties heeft opgeheven om pandemieen vroegtijdig te signaleren en een uitbraak te coordineren en te controleren lijk je steeds steeds maar te vergeten dat Trump in zijn functie als president na het uitroepen van een national emergency veel meer macht heeft om te handelen dan een gouverneur.quote:Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je wandelt weer “handig” om mijn vraag heen.
Waarom zou een president scherper beoordeelt moeten worden dan een gouverneur? Een gouverneur heeft veel meer invloed op het reilen en zeilen in zijn staat dan een president.
Om maar weer eens terug te komen op een pandemie waar de verantwoordelijkheid eerst toch echt bij de staat ligt, hoe vind je dat gouverneur Cuomo het heeft gedaan qua voorbereiding op een pandemie en waar vind jij dat het beter kan?
het is maar hoe objectief je kijkt en is ook niet zo belangrijk, hij moet beoordeeld worden als presidentquote:Op maandag 6 april 2020 17:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hij is objectief geen goede zakenman. Genoeg over geschreven. Zijn hele carriere hangt aan elkaar van schimmige dealtjes, faillisementen, anderen laten opdraaien, pappie laten helpen etc etc. Als je 100x misgokt en 2x raak gokt dan ben je geen goede zakenman ook al heb je (misschien) nog miljoenen op de bank omdat je diep in de witwas-services van de Russen zit.
Je komt er wel. Langzaam begin je te snappen waarom Trump de boeken in gaat als de meest belabberde president uit de geschiedenis van de VS.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind de vorm niet zo interessant de relatie met hem en de pers is nu eenmaal verstoord en dat zal echt niet beter worden.
Dat er geen plan is is op z’n best speculatie, er is een coronavirus taskforce en toegegeven het verloopt niet bepaald vlekkeloos maar om te doen alsof er geen plan is is natuurlijk het andere uiterste.
Ja de man word teruggefloten door experts en nee het komt niet professioneel over.
iemand die zelf uit het media wereldje komt laat de relatie met nagenoeg alle persbureaus tot een dieptepunt zakken. Juist ja. Lijkt mij op persoonlijke belangen mbt tot een ander persbureau.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind de vorm niet zo interessant de relatie met hem en de pers is nu eenmaal verstoord en dat zal echt niet beter worden.
twitter:rgoodlaw twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:32:26The federal gov't has power to impose nationwide mitigation measures.
That and other insights from one of smartest people I know.
@ahilan_toolong on when #COVID19 lockdown proposals may run afoul of Constitution (e.g. discrimination, political abuse).
https://t.co/fVKHb0OQdy reageer retweet
Dat klopt, maar dat neemt de verantwoordelijkheid niet weg van de gouverneur zelf die gewoon voorbereid had moeten zijn op een pandemie. Dat is het punt wat ik probeer te maken en bijzonder weinig belicht word in de media.quote:Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kom op denk een beetje logisch na. Afgezien van het feit zoals eerder al werd aangegeven dat Trump allerlei speciaal voor dit doel opgerichte instanties heeft opgeheven om pandemieen vroegtijdig te signaleren en een uitbraak te coordineren en te controleren lijk je steeds steeds maar te vergeten dat Trump in zijn functie als president na het uitroepen van een national emergency veel meer macht heeft om te handelen dan een gouverneur.
Mwah mij lijkt lijkt de voorbereiding op een pandemie (qua voorraden en coordinatie) juist een uitgelezen taak voor de federale overheid en niet voor alle staten afzonderlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 17:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat neemt de verantwoordelijkheid niet weg van de gouverneur zelf die gewoon voorbereid had moeten zijn op een pandemie. Dat is het punt wat ik probeer te maken en bijzonder weinig belicht word in de media.
Koos, je menig over de president verkondig je elk topic meerdere malen. Ik weet dat je de president incompetent etc etc etc vind.quote:Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je komt er wel. Langzaam begin je te snappen waarom Trump de boeken in gaat als de meest belabberde president uit de geschiedenis van de VS.
Dit opiniestuk verwoordt mijn mening aardig. Niet dat je het gaat lezen, maar goed.
Een leider moet in deze tijden kalmte en vertrouwen uitstralen en comfort bieden. Trump herziet zijn mening om de haverklap, zoekt ruzie met zijn critici en klopt zichzelf op de borst vanwege zijn geweldige TV ratings en Facebook-likes.
Hoe denk je dat historici over honderd jaar oordelen over dergelijke idioterie? Niet mild, kan ik je verzekeren.
Dat is jouw mening, de realiteit is dat de staten afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van hun ingezetenen. De federale overheid heeft daarin vooral een ondersteunende rol.quote:Op maandag 6 april 2020 17:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah mij lijkt lijkt de voorbereiding op een pandemie (qua voorraden en coordinatie) juist een uitgelezen taak voor de federale overheid en niet voor alle staten afzonderlijk.
Mijn reactie komt slechts voort uit onze korte woordenwisseling. Toen ik aangaf dat Trump de boeken in gaat als de meest belabberde president uit de geschiedenis van de VS, suggereerde jij dat ik dat vind omdat hij deze pandemie niet zag aankomen. Nee, niet daarom. Hierboven geef ik aan waarom.quote:Op maandag 6 april 2020 17:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Koos, je menig over de president verkondig je elk topic meerdere malen. Ik weet dat je de president incompetent etc etc etc vind.
Kortom je valt in herhaling.
De gezondheid van burgers is niet de verantwoordelijkheid van een president dusquote:Op maandag 6 april 2020 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, de realiteit is dat de staten afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van hun ingezetenen. De federale overheid heeft daarin vooral een ondersteunende rol.
Zeg nu eens eerlijk, wat was er nu precies zo nieuw aan je bijdrage? Ik ken je mening over de president, ik kan er zelf alleen weinig mee.quote:Op maandag 6 april 2020 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn reactie komt slechts voort uit onze korte woordenwisseling. Toen ik aangaf dat Trump de boeken in gaat als de meest belabberde president uit de geschiedenis van de VS, suggereerde jij dat ik dat vind omdat hij deze pandemie niet zag aankomen. Nee, niet daarom. Hierboven geef ik aan waarom.
Verder mag je best een beetje normaal reageren, knul. Ik ben volgens een van de weinige users in deze reeks dat jou nog een beetje fatsoenlijk bejegent.
Zelfs als dat zou zijn (geen idee), dan stel je als federale overheid alles in het werk om de staten te helpen. Je kunt inwoners immers niet laten boeten voor de incompetente van hun staatsleiders. In plaats daarvan zoekt Trump ruzie met de staten en eist hij dat gouverneurs hem prijzen.quote:Op maandag 6 april 2020 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, de realiteit is dat de staten afzonderlijk verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van hun ingezetenen. De federale overheid heeft daarin vooral een ondersteunende rol.
Nee, je doet er niks mee. Dat is wat anders. Ik verspreid namelijk geen leugens.quote:Op maandag 6 april 2020 18:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeg nu eens eerlijk, wat was er nu precies zo nieuw aan je bijdrage? Ik ken je mening over de president, ik kan er zelf alleen weinig mee.
Really? Stekeblind jij.quote:Op maandag 6 april 2020 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat er geen plan is is op z’n best speculatie, er is een coronavirus taskforce en toegegeven het verloopt niet bepaald vlekkeloos maar om te doen alsof er geen plan is is natuurlijk het andere uiterste.
Dat is niet wat ik heb gezegd, ik zeg dat de staten in eerste instantie verantwoordelijk zijn voor de gezondheid van hun ingezetenen. Het komt er dus op neer dat staten zelf maatregelen dienen te nemen tegen bijvoorbeeld een pandemie.quote:Op maandag 6 april 2020 18:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De gezondheid van burgers is niet de verantwoordelijkheid van een president dus
quote:Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je doet er niks mee. Dat is wat anders. Ik verspreid namelijk geen leugens.
Maar vertel. Jij denkt dat Trump in toekomstige geschiedenisboeken wordt herinnerd als een groot president?
twitter:NatashaBertrand twitterde op maandag 06-04-2020 om 17:16:30! Acting Navy Secretary Thomas Modly told the crew of the USS Theodore Roosevelt that their former commander Capt. Brett Crozier -- who warned of dangerous conditions on the ship -- was either "too naive or too stupid" to be in command. https://t.co/R7P7qSqGnE reageer retweet
Waarom zijn die republikeinen zo tegen het leger?twitter:NatashaBertrand twitterde op maandag 06-04-2020 om 17:23:15Modly said this as Crozier is in quarantine after testing positive for Covid-19. reageer retweet
twitter:travisakers twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:29NEW: For the first time, Joe Biden has surged past Donald Trump in Florida in every major poll.
The former Vice President has now taken an average 6 point lead (46% to 40%) in the Sunshine State.
The surge is attributed to the view of Trump's mishandling of the COVID-19 crisis. reageer retweet
Florida lijkt ontevreden over Trump.twitter:travisakers twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:15:27In the latest University of North Florida poll, when voters were asked if they trusted President Trump to give factual information about the coronavirus, 58% said no - Down 17% since last week.
Approval of Dr. Fauci was polled as well. He had an 85% approval rating. reageer retweet
Zie je nu wat ik bedoel met je valt in herhaling?quote:Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je doet er niks mee. Dat is wat anders. Ik verspreid namelijk geen leugens.
Maar vertel. Jij denkt dat Trump in toekomstige geschiedenisboeken wordt herinnerd als een groot president?
Unfair! Gemene vragen!quote:Op maandag 6 april 2020 18:25 schreef Ulx het volgende:
twitter:travisakers twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:29NEW: For the first time, Joe Biden has surged past Donald Trump in Florida in every major poll.
The former Vice President has now taken an average 6 point lead (46% to 40%) in the Sunshine State.
The surge is attributed to the view of Trump's mishandling of the COVID-19 crisis. reageer retweetFlorida lijkt ontevreden over Trump.twitter:travisakers twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:15:27In the latest University of North Florida poll, when voters were asked if they trusted President Trump to give factual information about the coronavirus, 58% said no - Down 17% since last week.
Approval of Dr. Fauci was polled as well. He had an 85% approval rating. reageer retweet
Ik schrijf in vijf minuten een speech die in alle opzichten oneindig keer beter is dan het dagelijkse gewauwel van Trump.quote:Op maandag 6 april 2020 18:22 schreef AnneX het volgende:
Mogen we Chivaz voortaan negeren, euh bijv. zoals de president een pandemie negeert...
🇺🇸
“The queen giving that remarkable 4-minute speech. She said more in 4 minutes than President Trump said in the course of his 2-hour press conference."
“A malignant narcissist so totally ruled by his disorder cannot possibly cope well with this type of crisis. It requires an ability to process others' expertise, and be decisive. Along with empathy, teamwork, and math. He has NONE of those aptitudes. He cannot see beyond himself.”
https://www.verywellmind.(...)a-narcissist-4164528
Zucht. Ik noem jou geen leugenaar. Leer nou eens lezen, beste jongen.quote:Op maandag 6 april 2020 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zie je nu wat ik bedoel met je valt in herhaling?
Je noemt mij een leugenaar en je vraagt hoe de geschiedenis gaat oordelen over de president.
Weet ik veel en who cares?
quote:Neil Barofsky, the Special Inspector General for the last bailout, guesses that whoever has his job this time around is going to have a lot of work.
“There will be S&L-type frauds, absolutely ostentatious frauds,” he says, spitballing a list of potential problems in the $2 trillion Covid-19 rescue package. “I’d be looking for tens of billions of loss to fraud.”
This is unavoidable. If the rescue package signed into law by Donald Trump on March 27 had more regulatory controls — “nothing, nada, zero,” oversight is how another economist explains the existing structure — it might defeat the purpose of getting money out into the economy quickly. It seems possible the rescue was designed with such surreal logic in mind. “Fraudsters spend money, too,” is how Barofsky puts it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel eens Koosje, hoe moet ik dit interpeteren?quote:Op maandag 6 april 2020 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zegt dat je niks kunt met mijn bijdragen. Ik weerspreek dat, met als argument dat ik geen leugens verspreid. Mijn punt is: de boodschap in mijn bijdragen is helder en feitelijk. Je kunt er wel wat mee, maar je doet er niks mee.quote:Op maandag 6 april 2020 18:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vertel eens Koosje, hoe moet ik dit interpeteren?
quote:Op maandag 6 april 2020 18:36 schreef kladderadatsch het volgende:
Resetting the Bomb
Another era of debt-fueled profiteering is ending with a bailout. How we’re institutionalizing the unfairness economy
[..]Goed artikel, de democraten hebben ook totaal gefaald in deze Bernie incluus. Ze hadden dit waardeloze pakket dat meer voor Wallstreet doet dan voor de rest keihard af moeten knallen. Maar blijkbaar ligt de focus van de meeste mensen elders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... post een reporter van de NYT haar ervaringen met COVID-19twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 06-04-2020 om 15:08:58Advertising in the Failing New York Times is WAY down. Washington Post is not much better. I can’t say whether this is because they are Fake News sources of information, to a level that few can understand, or the Virus is just plain beating them up. Fake News is bad for America! reageer retweet
twitter:MaggieAstor twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:40:35My husband and I are recovering from COVID-19.
We’re getting better. But it’s taken more than two weeks to say that, and that was with the “mild” version, meaning no trouble breathing. This virus is absolutely brutal. “Mild” is not mild by any normal definition. Thread: 1/x reageer retweet
Je doet net alsof dat een optie was zonder ook de steunmaatregelen voor de werkloze burgers en de kleine bedrijven af te knallen.quote:Op maandag 6 april 2020 18:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Goed artikel, de democraten hebben ook totaal gefaald in deze Bernie incluus. Ze hadden dit waardeloze pakket dat meer voor Wallstreet doet dan voor de rest keihard af moeten knallen. Maar blijkbaar ligt de focus van de meeste mensen elders.
Goed dan dat ik net mijn abbonnement bij de NYT heb verlengdquote:Op maandag 6 april 2020 18:59 schreef Kijkertje het volgende:
Terwijl POTUS zich verkneukelt over dalende advertenties bij de NYT....... post een reporter van de NYT haar ervaringen met COVID-19twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 06-04-2020 om 15:08:58Advertising in the Failing New York Times is WAY down. Washington Post is not much better. I can’t say whether this is because they are Fake News sources of information, to a level that few can understand, or the Virus is just plain beating them up. Fake News is bad for America! reageer retweet
Draadje:twitter:MaggieAstor twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:40:35My husband and I are recovering from COVID-19.
We’re getting better. But it’s taken more than two weeks to say that, and that was with the “mild” version, meaning no trouble breathing. This virus is absolutely brutal. “Mild” is not mild by any normal definition. Thread: 1/x reageer retweet
Fijn zo'n waardige president die er ten tijde van crisis voor alle Amerikanen is!quote:Op maandag 6 april 2020 18:59 schreef Kijkertje het volgende:
Terwijl POTUS zich verkneukelt over dalende advertenties bij de NYT....... post een reporter van de NYT haar ervaringen met COVID-19twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 06-04-2020 om 15:08:58Advertising in the Failing New York Times is WAY down. Washington Post is not much better. I can’t say whether this is because they are Fake News sources of information, to a level that few can understand, or the Virus is just plain beating them up. Fake News is bad for America! reageer retweet
Draadje:twitter:MaggieAstor twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:40:35My husband and I are recovering from COVID-19.
Tsja, in ons land gaat dat gelukkig anders. Vanochtend ging minister Slob bij onze hoofdredacteur op bezoek en schoof aan bij een online vergadering om zijn waardering uit te spreken voor de media, wier rol van groot belang is in deze barre tijden.quote:Op maandag 6 april 2020 19:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Fijn zo'n waardige president die er ten tijde van crisis voor alle Amerikanen is!
En hoe zou je kunnen stellen hoe dat met het ondersteunen gaat? Tip: vergeet niet dat staten elkaar moeten overbieden.quote:Op maandag 6 april 2020 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo gaat dat ondersteunen dus:quote:Op maandag 6 april 2020 19:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En hoe zou je kunnen stellen hoe dat met het ondersteunen gaat? Tip: vergeet niet dat staten elkaar moeten overbieden.
quote:According to the report, one hospital received two shipments from the Federal Emergency Management Agency with protective gear that had expired in 2010. Another hospital system received 1,000 masks from federal and state governments, even though it expected a much larger delivery, and "500 of the masks were for children and therefore unusable for adult staff," the report said. Elastic on N95 masks from one state government reserve had "dry-rotted" and could not be used, it said.
NBC News found its own examples of problems with the federal government's emergency national stockpile similar to those detailed in the report.
State officials in Alabama, South Carolina and Pennsylvania said they had received expired medical supplies.
In Michigan, hospitals were surprised to have made orders with suppliers only to find that they were diverted to the national stockpile, according to Ruthanne Sudderth, senior vice president for the Michigan Health & Hospital Association. "Vendors have told us that they need to send whatever they have to the national stockpile," Sudderth said.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |