Klopt het resultaat zie je later maar wie weet vinden meer het een leuk idee. Twee weken later de onthulling.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja zeker leuk maar dat lukt alleen niet in 1 dag...
Fermenteren sowieso is heel tof, maar dat leent zich meer voor een langlopend topic ipv voor 1 datum. Het is ook nogal onvoorspelbaar wanneer iets "klaar" is, en dat kan heel lang duren, soms wel een maand of langer. Bovendien, strict genomen wordt er niks "gekookt".quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:05 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt het resultaat zie je later maar wie weet vinden meer het een leuk idee. Twee weken later de onthulling.
Dat doe ik altijd in de braadslee. Telt dat ook?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga er maar vanuit dat ik die plate bake ken als traybake, oftewel: je gooit vanalles aan groente (en vlees) op een bakplaat en schuift dat in de oven.
Voor! Dat hoort op woensdag! Dan maak ik mijn zweetballen (één hap en het zweet breekt je uit).quote:
Hoe is je Engels? Hier kun je naar mijn idee weinig aan verprutsen https://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/beef-stifado/ de avond vantevoren het vlees in de marinade doen en op de dag zelf ruim op tijd beginnen, de genoemde anderhalf tot twee uur verdubbel ik. Kleine uitjes kan ik hier nooit vinden, maar 6 sjalotjes in vieren gehakt werkt voor mij ook prima. Allspice zijn pimentkorrels.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:53 schreef Hupje het volgende:
Heeft er iemand een fool proof recept voor stoofvlees? Ik doe morgen mijn boodschappen voor volgende week al... En ik heb nog nooit stoofvlees gemaakt (en ben geen handige kok). Maar het lijkt me wel tof om een keer te proberen.
Maaltijdsalade weet ik nog niet. Op een woensdag.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:02 schreef drakin het volgende:
Wanneer gaat de maaltijdsalade plaatsvinden?
En is een ovenschotel ook niet iets om te doen?
Voor woensdag gehaktdag nog even een slachtoffer zoekenquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maaltijdsalade weet ik nog niet. Op een woensdag.
Ovenschotel en woensdag gehaktdag staan als opties in de OP
Gewoon, een beetje verdeeld over de week met een door de weekse dag en en weekenddag.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom is alles op woensdag en zondag eigenlijk?!!
Okidoki. Ik kan alleen op zondag maar andere dagen schikt eigenlijk ook niet dus prima verder.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon, een beetje verdeeld over de week met een door de weekse dag en en weekenddag.
Je kent het boek niet?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:13 schreef ijs_beer het volgende:
Woensdag gehaktdag vraagt uiteraard om gehaktballen.
Dat waren nog eens tijdenquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Uiteraard wel.
Jij kent dit stukje fokgeschiedenis niet? : Sjieke Gehaktballen
Die niet, wel andere gekke topics over indianenquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Uiteraard wel.
Jij kent dit stukje fokgeschiedenis niet? : Sjieke Gehaktballen
Probeer stoofvlees te kopen bij de slager, dat scheelt echt al een hoop. Lekker doorregen braadlappen ofzo.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:53 schreef Hupje het volgende:
Heeft er iemand een fool proof recept voor stoofvlees? Ik doe morgen mijn boodschappen voor volgende week al... En ik heb nog nooit stoofvlees gemaakt (en ben geen handige kok). Maar het lijkt me wel tof om een keer te proberen.
We hebben er een hele reeks mee vol staan: Topicreeks: Het Grote Stoofpotten Topicquote:Op dinsdag 14 april 2020 17:53 schreef Hupje het volgende:
Oehquote:Op woensdag 15 april 2020 12:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
We hebben er een hele reeks mee vol staan: Topicreeks: Het Grote Stoofpotten Topic
Dat is wel een toffe.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is het misschien een idee om een dag een monetaire uitdaging te doen? Koken met een bepaald bedrag. Al is dat misschien lastig nu mensen veel voorraadspullen gebruiken en weinig naar de winkel gaan.
Leuk idee!quote:Op woensdag 15 april 2020 17:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is het misschien een idee om een dag een monetaire uitdaging te doen? Koken met een bepaald bedrag. Al is dat misschien lastig nu mensen veel voorraadspullen gebruiken en weinig naar de winkel gaan.
Oh ja, dat had ik ook al eens gedachtquote:Op donderdag 16 april 2020 17:43 schreef drakin het volgende:
Is iets van een desert maken ook een idee?
Done.quote:Op donderdag 16 april 2020 21:55 schreef Yinny het volgende:
@:lucky_strike Mag dit draadje sticky ivm planning maken boodschappen?
Asperges, zowel groen als witquote:Op maandag 20 april 2020 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kunnen nog wel wat opties voor op zondagen gebruiken.
Oh @minilot mag ik dan jouw gluten vrije maken??quote:
Dat is zeker een optie. Ga je gangquote:Op dinsdag 28 april 2020 12:24 schreef Barreltje het volgende:
En. Is het een optie om na de opdracht alle recepten in 1 post te zetten?
Dat zoekt makkelijker terug
quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie. Ga je gang
Ik ben het wel met je eens, eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:12 schreef minilot het volgende:
Wat mij eerlijk gezegd tot nu toe het meeste aanspreekt is als de opdrachten wel zorgen voor allemaal in basis hetzelfde maken, met individuele variaties. Het geeft wel een geinige saamhorigheid als we bijvoorbeeld allemaal tegelijk brood of kroketten of pasta staan te maken, omdat je dan in hetzelfde schuitje zit in waar je zoal tegenaan loopt en het vergelijken wat voor draai iedereen eraan geeft juist wel leuk is als de opdracht verder vrij specifiek is. Iets als 'brunch' of koken uit een land heeft dat leuke aspect van samen met hetzelfde bezig zijn toch wat minder. Maar goed, da's misschien alleen mijn persoonlijke voorkeur
Ik vind het juist tof om te zien hoe verschillend mensen een opdracht kunnen interpreteren. En aangezien ik een lastige eter ben, haak ik met een specifieke opdracht juist veel eerder af.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 22:12 schreef minilot het volgende:
Wat mij eerlijk gezegd tot nu toe het meeste aanspreekt is als de opdrachten wel zorgen voor allemaal in basis hetzelfde maken, met individuele variaties. Het geeft wel een geinige saamhorigheid als we bijvoorbeeld allemaal tegelijk brood of kroketten of pasta staan te maken, omdat je dan in hetzelfde schuitje zit in waar je zoal tegenaan loopt en het vergelijken wat voor draai iedereen eraan geeft juist wel leuk is als de opdracht verder vrij specifiek is. Iets als 'brunch' of koken uit een land heeft dat leuke aspect van samen met hetzelfde bezig zijn toch wat minder. Maar goed, da's misschien alleen mijn persoonlijke voorkeur
Of gewoon: we maken paella. Landenthema, specifiek gerecht, nog op veel manieren in te vullen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 09:02 schreef Sorella het volgende:
Misschien dan een idee om het landen thema wat strakker te houden, dus geen vrijheid van voor, na, hoofd gerecht maar specifiek hoofd, voor, na gerecht en snacks. ?
Hollands prakjequote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:02 schreef Farenji het volgende:
Het moet ook geen "heel holland bakt" gaan worden waar we heel specifieke baksels met strenge regels en allerlei moeilijke technieken moeten gaan maken. Wat mij betreft doen we dingen als "hollands prakje" of "stamppot" of "een pudding". Gewoon lekker simpel en als je het heel moeilijk wil maken kan dat ook.
Ik ga er van de week eens voor zitten..quote:Op dinsdag 28 april 2020 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie. Ga je gang
@Elviquote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:14 schreef drakin het volgende:
Middeleeuwse recepten lijkt me ook wel wat.
Zo specifiek bedoelde ik het dus ook niet, vandaar de voorbeelden uit wat we al gedaan hebben: brood, kroketten.. Als de meeste deelnemers daardoor een hoop vergelijkbare kookhandelingen doen geeft dat een leuke verbroedering in het topic en ondertussen is er qua variatie oneindig veel mogelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:02 schreef Farenji het volgende:
Het moet ook geen "heel holland bakt" gaan worden waar we heel specifieke baksels met strenge regels en allerlei moeilijke technieken moeten gaan maken.
Wordt regelmatig door mij geraadpleegd en gebruikt.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:08 schreef Sorella het volgende:
https://coquinaria.nl/
Coquinaria is een website met recepten uit het verleden en heden. Erg leuk om te lezen en soms te maken.
We gaan toch niet voor makkelijk?quote:
Jaaa die staan ook al een tijd op m'n lijstje. Nog nooit gemaakt en wil het echt eens proberenquote:
Ik heb een keer een DnD weekend gehad met als thema Middeleeuws (we deden altijd een thema, zoals banaan, rood, pizza). Toen heerlijke dingen gemaaktquote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:08 schreef Sorella het volgende:
https://coquinaria.nl/
Coquinaria is een website met recepten uit het verleden en heden. Erg leuk om te lezen en soms te maken.
Niet perse, maar qua ingredienten is het misschien goedkoper? Hoewel je bij Eetverleden een middeleeuws kruidenpakket kunt kopen.quote:
Soesjeszin to the max!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Jaaa die staan ook al een tijd op m'n lijstje. Nog nooit gemaakt en wil het echt eens proberen
quote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:10 schreef Elvi het volgende:
Ik heb ook een keer een middeleeuws gerecht geprobeerd te maken met 30 eierdooiers en saffraan dus dat was een redelijk dure grap die mislukte
Mon-Amyquote:
Ik heb een keer tijgerbrood soesjes proberen te maken was geen succes, dat patroon bleef niet liggen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:34 schreef Isabeau het volgende:
Al regelmatig soesjes gemaakt, maar nog nooit eclairs
Er zijn goedkope middeleeuwse mogelijkheden hoor, kijk maar gewoon wat peasants aten in die tijdquote:Op zaterdag 2 mei 2020 15:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
Niet perse, maar qua ingredienten is het misschien goedkoper? Hoewel je bij Eetverleden een middeleeuws kruidenpakket kunt kopen.
Koolsoep met (op feestdagen) gekookte rat.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Er zijn goedkope middeleeuwse mogelijkheden hoor, kijk maar gewoon wat peasants aten in die tijd
Dat zijn geen peasants die dat aten, peasants aten oa zalmquote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Koolsoep met (op feestdagen) gekookte rat.
ik vind het sowieso een vergezocht themaquote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Is middeleeuwen niet wat lastig nu we niet makkelijk rond kunnen shoppen?
Dat ook wel een beetjequote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind het sowieso een vergezocht thema
Je hoeft er geen middeleeuwse jurk voor aan hoor.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Is middeleeuwen niet wat lastig nu we niet makkelijk rond kunnen shoppen?
Nou breng je een goed idee binnen zegquote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:54 schreef drakin het volgende:
[..]
Je hoeft er geen middeleeuwse jurk voor aan hoor.
Zou wel een idee zijn
Is wel iets wat ik jaren gewild heb en zelfs stof voor heb. Als de motten die stof niet inmiddels hebben verorberdquote:
Geen eis, alleen leuk als je dat als extra doet toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 20:15 schreef Hupje het volgende:
Bij de appeltaart opdracht deed ik (nou ja, kind) per ongeluk aan bijpassende kleding, maar als dat een eis wordt, haak ik af
Ohquote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:54 schreef drakin het volgende:
[..]
Je hoeft er geen middeleeuwse jurk voor aan hoor.
Zou wel een idee zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |