abonnement Unibet Coolblue
pi_192240673


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192240746
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:46 schreef _I het volgende:

[..]

De wereld is op dit moment best voorspelbaar. Die veranderingen overkomen ons niet, dat zijn strategische zetten in een uitgewerkt pandemie-plan.

Laatste waar ik me druk om zou maken nu, is of 4 mei een "succes" zal worden. Iedereen mag toch denken aan wie hij wil in die twee minuten stilte. Er zijn al genoeg plekken waar ook andere mensen herdacht worden dan alleen de WWII slachtoffers.

Waarom is dit iets wat je aandacht heeft?
Dit heeft mijn aandacht omdat ik vind dat er geen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Een jaar zonder doden herdenking is heel pijnlijk. Maar voor de fans is een jaar zonder OS ook heel pijnlijk, net als een jaar zonder het Euro songfestival met of zonder publiek. Ik had gedacht dat de regering een lijn zou trekken. Maar ik vind het opmerkelijk dat de regering weer uitzonderingen maakt. Geen evenementen en geen samenscholing van 3 personen of meer. Dan ook geen dodenherdenking. Pijnlijk ja maar de dodenherdenking staat net als de OS of euro songfestival even niet op de eerste plaats op dit moment. Die les zou de regering nu toch zo langzamerhand wel geleerd moeten hebben. Immers we mogen ook niet naar een crematie of een begrafenis om afscheid te nemen als je niet de eerste lijn bent. Zelfs dat is al zeer sober.
pi_192240760
Wuhan gaat 8 april weer open. Ik ben echt benieuwd hoe snel het daar weer opduikt.
pi_192240777
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wuhan gaat 8 april weer open. Ik ben echt benieuwd hoe snel het daar weer opduikt.
Misschien is groepsimmuniteit daar een doorslaand succes.

Vraag me af of de ouderen hun flat wel mogen verlaten?
Go hard or go home
pi_192240783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit heeft mijn aandacht omdat ik vind dat er geen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Een jaar zonder doden herdenking is heel pijnlijk. Maar voor de fans is een jaar zonder OS ook heel pijnlijk, net als een jaar zonder het Euro songfestival met of zonder publiek. Ik had gedacht dat de regering een lijn zou trekken. Maar ik vind het opmerkelijk dat de regering weer uitzonderingen maakt. Geen evenementen en geen samenscholing van 3 personen of meer. Dan ook geen dodenherdenking. Pijnlijk ja maar de dodenherdenking staat net als de OS of euro songfestival even niet op de eerste plaats op dit moment. Die les zou de regering nu toch zo langzamerhand wel geleerd moeten hebben.
Dodenherdenking is toch geen contactsport of een evenement waar 2000 mensen in een zaal zitten.
Je kan dodenherdenking toch ook met 5 man doen op een groot veld?

Of heb je het over een specifiek evenement tijdens dodenherdenking?

En juist als je niet meer naar een crematie kan, is het toch mooi als er een moment als dodenherdenking is, waar je de ruimte hebt om naast alle gevallenen van oorlogen, ook je eigen mensen kan herdenken?
pi_192240786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:54 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit heeft mijn aandacht omdat ik vind dat er geen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Een jaar zonder doden herdenking is heel pijnlijk. Maar voor de fans is een jaar zonder OS ook heel pijnlijk, net als een jaar zonder het Euro songfestival met of zonder publiek. Ik had gedacht dat de regering een lijn zou trekken. Maar ik vind het opmerkelijk dat de regering weer uitzonderingen maakt. Geen evenementen en geen samenscholing van 3 personen of meer. Dan ook geen dodenherdenking. Pijnlijk ja maar de dodenherdenking staat net als de OS of euro songfestival even niet op de eerste plaats op dit moment. Die les zou de regering nu toch zo langzamerhand wel geleerd moeten hebben.
Ik vind het wel mooi eigenlijk. En ik denk ook dat het wel gaat lukken zonder publiek.

Denk je echt dat hordes mensen tóch naar de Dam gaan?
pi_192240806
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi eigenlijk. En ik denk ook dat het wel gaat lukken zonder publiek.

Denk je echt dat hordes mensen tóch naar de Dam gaan?
Samenscholing van 3 personen mag al niet eens. Hoe wil je dit organiseren onder de 3 personen allemaal met gepaste afstand. de camera crew, de productie, NPO. je hebt daar zo 100 man te pakken. onverantwoord.

Gaan mensen dit niet als excuus gebruiken om toch even er uit te zijn na 6 weken opsluiting.
pi_192240812
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wuhan gaat 8 april weer open. Ik ben echt benieuwd hoe snel het daar weer opduikt.
Gezien de overige stortvloed aan maatregelen die nog actief zullen zijn in combinatie met de collectivistische cultuur, zou dat best wel eens mee kunnen vallen.
pi_192240825
Kan het niet druk hebben met de dodenherking. Heb het nu druk met het herdenken van de doden die nog gaan komen. Druk ook met het getraumatiseerde zorgpersoneel straks Die zitten in de frontlinie. 4 mei is wel het laatste waar ik nu iets van vind.
Er gaat geen massale dodenherdenking plaatsvinden. Dat kun je gewoon thuis op de bank doen, of niet, dat is ook nog een keuze.
Go hard or go home
pi_192240835
Is Singapore heel actief met testen?
Go hard or go home
pi_192240837
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Samenscholing van 3 personen mag al niet eens. Hoe wil je dit organiseren onder de 3 personen allemaal met gepaste afstand. de camera crew, de productie, NPO. je hebt daar zo 100 man te pakken. onverantwoord.
Wow.

Dit is een tijdelijke maatregel, omdat verwacht wordt dat binnen een x aantal dagen de zorg de druk niet meer aankan. Het is geen nieuwe dictatuur.

Debatten zijn ook bijeenkomsten van meer dan 3 mensen. Toch zal je zien dat die mensen donderdag wel bij elkaar komen. En morgen voor een technische briefing.

We leven gewoon in een open democratie, waarbij we nu even pas op de plaats moeten maken. Maar er is geen nieuwe grondwet geschreven. Relax.
pi_192240846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Samenscholing van 3 personen mag al niet eens. Hoe wil je dit organiseren onder de 3 personen allemaal met gepaste afstand. de camera crew, de productie, NPO. je hebt daar zo 100 man te pakken. onverantwoord.
Je denkt wel een beetje in problemen :). Een sobere dodenherdenking kan best met weinig mensen geproduceerd worden die verantwoord afstand houden. Zeker als daar de focus op ligt.
pi_192240874
Hopelijk mag je met Pasen ook niet gourmetten en schaffen ze de 2e paasdag af. Ook Hemelvaart mag op de schop. Schaf dan gelijk alles maar af. Ben er klaar voor! *O*
Go hard or go home
pi_192240907

Maar weer schoonmaken vandaag. -O-
pi_192240931
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wuhan gaat 8 april weer open. Ik ben echt benieuwd hoe snel het daar weer opduikt.
die zijn dan een volle 3 maanden dicht geweest toch?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192240990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:40 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Als je een test wil om massaal populatie te testen in indien positief in quarantaine te plaatsen, is een zeer hoge specificiteit van groot belang. Daarmee bereik je dat iedereen die je negatief test ook daadwerkelijk negatief is. De extra mensen die vals-positief zijn en je in quarantaine zet neem je dan maar voor lief.
Wat me opviel in die studie:
quote:
SARS-CoV-2infection starts at the lungs, not in the upper respiratory tract,therefore, sampling during the early infection stage using throat swab or sputum may not detect the virus. This is one possible explanation for high false negatives in nucleic acid PCR test.
Betekent dat dat het als aerosol verspreidt? Want grotere druppeltjes raken normaal niet verder dan de bovenste luchtwegen.

Hoe verspreidt het virus (of algemeen een infectie van de luchtwegen) zich trouwens in de longen, is dat via de slijmen, maw langs het "oppervlak", of van cel naar naburige cel? Want als het via het bloed gaat zou je verwachten dat de longblaasjes in beide longen "random" geinfecteerd raken, maw dat de infectie zich overal gelijktijdig voordoet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 08:16:45 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Hopelijk mag je met Pasen ook niet gourmetten en schaffen ze de 2e paasdag af. Ook Hemelvaart mag op de schop. Schaf dan gelijk alles maar af. Ben er klaar voor! *O*
Nee joh, lekker die vrije dag houden, niks afschaffen :o

Het onzinnige familiebezoek wel verbieden uiteraard :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192241053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:09 schreef Fukushima het volgende:

[..]

die zijn dan een volle 3 maanden dicht geweest toch?
24 januari zijn ze begonnen, dus iets meer dan 2 maanden.
pi_192241075
quote:
Ja, die zag ik gisteren. Die is echt super duidelijk. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192241086
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, die zag ik gisteren. Die is echt super duidelijk. :Y
God wat een lang bla bla
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:21:05 #23
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192241099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:02 schreef Noek het volgende:
Is Singapore heel actief met testen?
Ja
pi_192241110
In de VS zijn er in de laatste 8,5 uur 2696 gevallen en 37 doden bijgekomen. Het is nu 3:20 in Washington DC, 0:20 in LA.

In de laatste 19 uren waren het 12075 gevallen en 124 doden..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192241123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:02 schreef Noek het volgende:
Is Singapore heel actief met testen?
Vrienden van mij zitten daar. Horeca enzo is nog wel gewoon open maar overal hebben ze een heel streng deurbeleid. Je mag enkel je appartement uit en ergens naar binnen nadat je getest bent op symptomen. Als je ook maar een beetje verhoging hebt of een kuchje moet je echt binnen blijven en kom je sowieso nergens binnen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:24:31 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241171
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Hopelijk mag je met Pasen ook niet gourmetten en schaffen ze de 2e paasdag af. Ook Hemelvaart mag op de schop. Schaf dan gelijk alles maar af. Ben er klaar voor! *O*
_O_. Klaar met al die nutteloze vrije dagen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192241190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat me opviel in die studie:
[..]

Betekent dat dat het als aerosol verspreidt? Want grotere druppeltjes raken normaal niet verder dan de bovenste luchtwegen.

Hoe verspreidt het virus (of algemeen een infectie van de luchtwegen) zich trouwens in de longen, is dat via de slijmen, maw langs het "oppervlak", of van cel naar naburige cel? Want als het via het bloed gaat zou je verwachten dat de longblaasjes in beide longen "random" geinfecteerd raken, maw dat de infectie zich overal gelijktijdig voordoet.
Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:26:16 #28
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241196
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192241205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

24 januari zijn ze begonnen, dus iets meer dan 2 maanden.
a okee ik dacht iets eerder. thanks
11 weken dan dus.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:28:54 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192241223
Heel benieuwed hoe het verslappen van de lockdown gaat in Wuhan, en wat dat doet met de cijfers
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192241237
https://www.telegraaf.nl/(...)omie-dan-corona-zelf

Trump heeft weer een goed punt.

Pas op dat het middel niet erger dan de kwaal is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 08:29:53 #32
74056 crew  ToT
pi_192241244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:28 schreef Fretwork het volgende:
Heel benieuwed hoe het verslappen van de lockdown gaat in Wuhan, en wat dat doet met de cijfers
En wat de volgende vreselijke ziekte zal zijn die uit die contreien deze kant op komt.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:34 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192241256
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef ToT het volgende:

[..]

En wat de volgende vreselijke ziekte zal zijn die uit die contreien deze kant op komt.
ok thanks
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:50 #34
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omie-dan-corona-zelf

Trump heeft weer een goed punt.

Pas op dat het middel niet erger dan de kwaal is.
:'). Dit is dezelfde man die ongeteste medicijnen als wondermiddel probeert te slijten waardoor alles uitverkocht raakt. Ik denk niet dat hij iets mag zeggen over dat het middel meer schade oplevert dan het doel.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:30:55 #35
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192241259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omie-dan-corona-zelf

Trump heeft weer een goed punt.

Pas op dat het middel niet erger dan de kwaal is.
Wow, dat is totaal niet wat we hier al heel de tijd doen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:31:29 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241267
Wat een stilte buiten....bizar (amsterdam)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vrienden van mij zitten daar. Horeca enzo is nog wel gewoon open maar overal hebben ze een heel streng deurbeleid. Je mag enkel je appartement uit en ergens naar binnen nadat je getest bent op symptomen. Als je ook maar een beetje verhoging hebt of een kuchje moet je echt binnen blijven en kom je sowieso nergens binnen.
Aha, het stijgt daar inmiddels ook wel, eerst niet. Schijnt dat het vliegveld ook op slot gaat daar. Hopelijk kunnen ze het daar snel de kop indrukken.
Go hard or go home
pi_192241277
quote:
Even een waarschuwing voor mensen die al wel wat van het virus weten: je hebt niets aan dit filmpje.
pi_192241293
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:24 schreef Zeroku het volgende:

[..]

_O_. Klaar met al die nutteloze vrije dagen.
Ja, werken voor de kost en als je wil geloven of danken dan doe je dat maar in je vrije tijd. Of maak er een 1e vrije dag en een 2e vrije dag van. Dit is het jaar waarop we dingen kunnen aanpakken en dat achterlijke geloof is inmiddels 2019. Wir schaffen das af!
Go hard or go home
  PR/Manusje van alles dinsdag 24 maart 2020 @ 08:34:30 #40
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192241299
Ik moet zeggen dat ik het echt wel imposant vind dat we als land echt wel dingen gedaan krijgen als de shit echt heet wordt. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:34:34 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241301
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omie-dan-corona-zelf

Trump heeft weer een goed punt.

Pas op dat het middel niet erger dan de kwaal is.
Is ook zo. Tijdens de vorige crisis stierven er bijvoorbeeld veel meer mensen aan kanker omdat het toch later ontdekt wordt doordat mensen niet naar de dokter gaan, etc.

Probleem is alleen dat als het zorgsysteem overbelast raakt iedereen daar onder lijdt, ook kankerpatienten.

Elk land zal denk ik een tussenweg moeten vinden. Nederland kan goed thuiswerken. Goed internet, etc. Internet in Amerika is echt dramatisch. 150 euro per maand voor ADSL snelheid met datalimieten, in de wat meer afgelegen staten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:28 schreef Fretwork het volgende:
Heel benieuwed hoe het verslappen van de lockdown gaat in Wuhan, en wat dat doet met de cijfers
Ze nemen in China wel een gigantische hoeveelheid preventieve maatregelen he. En hebben een veel meer collectivistische cultuur + docielere bevolking. Het zal niet alles zeggen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:35:40 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241312
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het echt wel imposant vind dat we als land echt wel dingen gedaan krijgen als de shit echt heet wordt. _O_
Ik vind het mooi idd. Ook dat heel veel issues waar de politiek over aan het bakkelijen was er opeens niet zoveel meer toe doen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241325
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?
Aerosol zijn kleine deeltjes die lang blijven zweven. Die 1.5 meter is neem ik aan gebaseerd op grotere druppeltjes, bij niezen en hoesten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192241326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wow, dat is totaal niet wat we hier al heel de tijd doen
Hij heeft een FOK! account ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:36:51 #46
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omie-dan-corona-zelf

Trump heeft weer een goed punt.

Pas op dat het middel niet erger dan de kwaal is.
Als het allemaal zo zwart-wit zou zjn dan zou het makkelijk zijn, maar dat is het helaas niet. Zo kun je ook redeneren dat door een lockdown er veel minder verkeersdoden vallen omdat er amper auto's rijden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:37:06 #47
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241335
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:36 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Hij heeft een FOK! account ;)
@Trump
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192241339
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

:'). Dit is dezelfde man die ongeteste medicijnen als wondermiddel probeert te slijten waardoor alles uitverkocht raakt. Ik denk niet dat hij iets mag zeggen over dat het middel meer schade oplevert dan het doel.
Neemt niet weg dat dit gewoon klopt. Dat heb ik hier ook al gezegd, als we alles maanden platgooien stort de voedsel en medicijnvoorziening in en zullen meer mensen daaraan sterven dan aan corona. Ik zie het al op kleine schaal om me heen gebeuren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:38:21 #49
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_192241351
Zo stil hier nu in Engeland! Zal raar zijn om morgen als een van de weinigen naar mijn werk te mogen :{
pi_192241354
VS wil beademingsapparatuur Philips claimen

Leuke bondgenoten die yanks :o
pi_192241357
VS wil beademingsapparatuur Philips claimen

https://www.ad.nl/binnenl(...)ps-claimen~a00e2d01/
pi_192241358
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Aerosol zijn kleine deeltjes die lang blijven zweven. Die 1.5 meter is neem ik aan gebaseerd op grotere druppeltjes, bij niezen en hoesten.
Bij hoesten zullen toch ook aerosols vrijkomen, naast grotere druppeltjes? Hoe lang kunnen aerosols zo ongeveer "vliegen"?
pi_192241362
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo stil hier nu in Engeland! Zal raar zijn om morgen als een van de weinigen naar mijn werk te mogen :{
Engeland is nu strenger dan NL. NL is feitelijk het minst streng nu, behalve Scandinavië toch?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat dit gewoon klopt. Dat heb ik hier ook al gezegd, als we alles maanden platgooien stort de voedsel en medicijnvoorziening in en zullen meer mensen daaraan sterven dan aan corona. Ik zie het al op kleine schaal om me heen gebeuren.
Voedselproduktie en medicijnvoorziening zijn niet stilgelegd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192241370
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bij hoesten zullen toch ook aerosols vrijkomen, naast grotere druppeltjes? Hoe lang kunnen aerosols zo ongeveer "vliegen"?
Volgens dit onderzoek een meter:

https://www.sciencedirect(...)ii/S1991790214000506
pi_192241373
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
VS wil beademingsapparatuur Philips claimen

Leuke bondgenoten die yanks :o
Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?

Ik mag toch hopen dat we die les wel leren uit deze crisis. Onder druk wordt alles vloeibaar en papieren afspraken zeggen niets in de echte realiteit.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 08:41:36 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192241380
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
VS wil beademingsapparatuur Philips claimen

Leuke bondgenoten die yanks :o
Waarom staat die fabriek in murica...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_192241382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Engeland is nu strenger dan NL. NL is feitelijk het minst streng nu, behalve Scandinavië toch?
Wij zijn hier heel streng, alleen handhaven we maar op hele weinig.
pi_192241383
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
VS wil beademingsapparatuur Philips claimen

Leuke bondgenoten die yanks :o
tja een soort gelijke discussie zag ik hier ook al over AZG. dat is natuurlijk ongeveer hetzelfde als dit
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241385
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?! @SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:42:15 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241387
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 03:29 schreef KNAK het volgende:
:( :%

_O- Op 06:01:40u begint steve te schuimbekken
Tot zover dat Agenda Free gedeelte van zijn channel :D _O-

Hij gaat echt los ja. Het spuug vliegt uit zijn mond. Heb hem nog nooit zo gezien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:42:19 #62
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241390
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?

Ik mag toch hopen dat we die les wel leren uit deze crisis. Onder druk wordt alles vloeibaar en papieren afspraken zeggen niets in de echte realiteit.
Je snapt dat het onmogelijk is om in ieder land alle faciliteiten te hebben? Het is voor een bedrijf als Philips totaal niet realistisch om in meerdere landen de volledige mogelijkheid te hebben om bijvoorbeeld beademingsapparatuur te maken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192241394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voedselproduktie en medicijnvoorziening zijn niet stilgelegd.
Ik zie nu al om mij heen gebeuren dat machines in voedselproducerende fabrieken stilvallen omdat onderdelen en monteurs niet beschikbaar zijn.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
blij dat ze op een eiland wonen daar, jezus zeg
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241396
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?

Ik mag toch hopen dat we die les wel leren uit deze crisis. Onder druk wordt alles vloeibaar en papieren afspraken zeggen niets in de echte realiteit.
Misschien een punt, maar in deze huidige technologische beschaving is het voor een land als NL onmogelijk om alles zelf te kunnen produceren. Dat zou in europees verband moeten, maar dan nog...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:43:13 #66
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192241400
metro alleen toegankelijk maken voor zorg personeel.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:43:55 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241407
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
Was idd niet slim om het halve metrostelsel plat te leggen, waardoor iedereen nu gepropt moet worden op die paar treinen die nog gaan.... Zal wel uit kostenbesparing zijn gedaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241408
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:43 schreef KingRadler het volgende:
metro alleen toegankelijk maken voor zorg personeel.
En de mensen van de brandweer mogen lopen?
pi_192241412
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken :)

Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
Love is in the air!
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:44:54 #70
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval geen meetlint nodig om te zien dat dat geen 1,5 meter is :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:45:24 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241427
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:

[..]

En de mensen van de brandweer mogen lopen?
Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom staat die fabriek in murica...
Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:45:53 #73
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192241433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
wtf ;(
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:46:34 #74
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192241438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?

Ik mag toch hopen dat we die les wel leren uit deze crisis. Onder druk wordt alles vloeibaar en papieren afspraken zeggen niets in de echte realiteit.
We moeten meer zelf gaan doen, dat blijkt wel. Hopelijk hebben we er wel genoeg personeel voor, veel Nederlanders zijn wel blij met hun 9 tot 17 Excel-baantje. Die krijg je echt niet de productie in.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_192241439
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.
Eigen bevolking is dan ook een constructie dat terecht werd afgebroken.
pi_192241442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken :)

Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
Er wordt nog gekeken hoe ze dat gaan doen. Er is geen kans dat alles weer is zoals het was op 6 april.

Wel kan het zijn dat men onderzoeken heeft gedaan en alsnog kinderen weer naar school laat gaan. Of dat er wel loketten open mogen met terrassen, maar geen mensen binnen.

Tot 1 juni zijn samenscholingen verboden, dus alles was van de horeca, sport of scholen hieronder valt, zal hoogstwaarschijnlijk niet "gewoon weer open gaan".
pi_192241445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval geen meetlint nodig om te zien dat dat geen 1,5 meter is :+
het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
:')
In NL zijn we dan misschien wat minder streng, maar iig een stuk pragmatischer dan dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 08:47:08 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:47:31 #79
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192241450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.
Je kan toch niet alles in je eigen land houden? :')
AZ
ALKMAAR
pi_192241452
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:

[..]

Er wordt nog gekeken hoe ze dat gaan doen. Er is geen kans dat alles weer is zoals het was op 6 april.

Wel kan het zijn dat men onderzoeken heeft gedaan en alsnog kinderen weer naar school laat gaan. Of dat er wel loketten open mogen met terrassen, maar geen mensen binnen.

Tot 1 juni zijn samenscholingen verboden, dus alles was van de horeca, sport of scholen hieronder valt, zal hoogstwaarschijnlijk niet "gewoon weer open gaan".
is dit letterlijk gezegd? En wat betreft kantoren, die blijven mogelijk ook dicht (Thuiswerken?)
Love is in the air!
pi_192241454
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
pi_192241455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Fukushima het volgende:

[..]

het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
5 ft
pi_192241463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:01 schreef Noek het volgende:
Kan het niet druk hebben met de dodenherking. Heb het nu druk met het herdenken van de doden die nog gaan komen. Druk ook met het getraumatiseerde zorgpersoneel straks Die zitten in de frontlinie. 4 mei is wel het laatste waar ik nu iets van vind.
Er gaat geen massale dodenherdenking plaatsvinden. Dat kun je gewoon thuis op de bank doen, of niet, dat is ook nog een keuze.
Eens. Ik doe sowieso nooit mee aan de dodenherdenking, vind het een beetje achterhaald. In tijden van nood, zoals nu, moet je wel consequent zijn.
pi_192241464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?

Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 03:29 schreef KNAK het volgende:
:( :%

_O- Op 06:01:40u begint steve te schuimbekken
wow zo kennen we aardappelhoofd Steve niet! helemaal los gegaan!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:48:25 #86
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192241466
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Fukushima het volgende:

[..]

het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
Hoe noemen ze het daar?

(Sorry moest even het script erbij pakken)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:48:48 #87
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241468
Vraag me af wanneer de gemeentes de afvalophaling gaan opschalen, heb het idee dat de ondergrondse containers de afgelopen week dagelijks letterlijk uitpuilen omdat mensen thuiszitten en hun huis gaan opruimen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192241469
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Op dit moment ook mensen in de bouw, winkels en andere plekken waar je niet thuis kan werken.

Je zal dan pasjes moeten uitgeven, handhaven en boetes moeten uitdelen.

Voor de groep die niet met het OV mag, geldt dat er mensen zijn zonder rijbewijs. Die moeten dan bij een ander in de auto. Samenscholing.

Het is niet zo simpel te stellen. De hele dag gaan mensen af en aan, om er voor te zorgen dat de noodzakelijke dingen blijven draaien.
pi_192241473
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken :)

Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
Welnee, die 1 juni gaat gewoon ook daarvoor gelden, dat is toch logisch? Scholen gaan ook echt niet open hoor op 6 april.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:49:11 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
Gewoon de lokale bloemist even opbellen?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192241479
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Dit dus ja. Mensen schijnen de gehele keten niet te begrijpen en denken dat alles vanzelf werkt en voedsel en medicijnen getoverd worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
Wonen ze ver weg?
pi_192241482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Welnee, die 1 juni gaat gewoon ook daarvoor gelden, dat is toch logisch? Scholen gaan ook echt niet open hoor op 6 april.
nee dat geloof ik ook niet, lekker met 100 ouders je kinderen ophalen om 14h00
daaaaaag beleid
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:49:55 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241483
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef Chia het volgende:

[..]

5 ft
318 baked beans and 17 cups of tea distance!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192241487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Wonen ze ver weg?
Nee ze wonen niet heel ver weg, maar dat contactloze bezorgen is nu wel een uitkomst.
pi_192241492
Denken jullie dat het oké is om met de kids een stuk te gaan fietsen?
De muren komen op ze af en ik wil een uurtje met de over de dijken hier knallen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192241494
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:

[..]

En de mensen van de brandweer mogen lopen?
gaan die uberhaubt wel eens met de metro? maar goed die mogen natuurlijk ook
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241495
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef Landgeld het volgende:

[..]

is dit letterlijk gezegd? En wat betreft kantoren, die blijven mogelijk ook dicht (Thuiswerken?)
Hoe dan!? En moet het letterlijk gezegd worden?

Hoe denk jij dat over 6 weken alles weer normaal is, horeca weer open gaat, sportscholen weer open gaan, scholen weer open gaan en mensen weer op kantoren moeten werken?

Er zullen echt wel weer zaken ruimer worden in een paar weken, maar thuiswerken zal lang blijven. Horeca zal lang dichtblijven en sportscholen lijken mij ook niet snel open te gaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:51:23 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241499
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?

Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee op |:(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192241500
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:51:47 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241502
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef Fukushima het volgende:

[..]

nee dat geloof ik ook niet, lekker met 100 ouders je kinderen ophalen om 14h00
daaaaaag beleid
Schooljaar is gewoon voorbij. Zitten nu al met de handen in het haar wat met de examenkandidaten te doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192241506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?

Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.

Verplicht een karretje pakken zou wel een beetje helpen en maximaal aantal bezoekers binnenlaten is ook een idee. Maar je kunt er bijna niet omheen, letterlijk.
pi_192241509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee op |:(
Sowieso is die band 1 grote haard van het virus. Daar zit iedereen aan en wordt niet schoongemaakt.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192241511
Toch met een dubbel gevoel op kantoor nu hoor.. de overheid heeft zo veel onduidelijkheid gecreëerd nu met hun 'werk zo veel mogelijk thuis..'
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:52:42 #105
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241512
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.

Verplicht een karretje pakken zou wel een beetje helpen en maximaal aantal bezoekers binnenlaten is ook een idee. Maar je kunt er bijna niet omheen, letterlijk.
Daarvoor het nieuwe deurbeleid. Ben benieuwd of dat een beetje gaat helpen. Dat het niet meer zo stampvol is in de winkels.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192241513
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Schooljaar is gewoon voorbij. Zitten nu al met de handen in het haar wat met de examenkandidaten te doen.
nou mijn werk ook als dit tot 1 juni gaat duren, er komt amper geld binnen maar het gaat er met bakken uit :{
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241518
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:

[..]

nou mijn werk ook als dit tot 1 juni gaat duren, er komt amper geld binnen maar het gaat er met bakken uit :{
Wat voor werk doe je?
pi_192241520
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch met een dubbel gevoel op kantoor nu hoor.. de overheid heeft zo veel onduidelijkheid gecreëerd nu met hun 'werk zo veel mogelijk thuis..'
Hoezo? Je moet thuiswerken als het kan. Lijkt mij zo helder als maar kan.
pi_192241521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee op |:(
Zelfscan
pi_192241522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:50 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Nee ze wonen niet heel ver weg, maar dat contactloze bezorgen is nu wel een uitkomst.
Koop een bloemetje en zet het voor de deur in een emmer?

Heb ik gedaan bij mijn moeder, flesje jenever neergezet voor haar verjaardag en even opgebeld om te feliciteren en gezegd dat ze even voor de deur moest kijken.
pi_192241533
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:

[..]

Hoezo? Je moet thuiswerken als het kan. Lijkt mij zo helder als maar kan.
Dat besef is bij m'n bazen echt niet doorgedrongen heb ik het idee..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:54:20 #112
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192241534
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Sowieso is die band 1 grote haard van het virus. Daar zit iedereen aan en wordt niet schoongemaakt.
Hier al regelmatig gezien, gewoon tijdens openingstijden gaat de kassa 2 min dicht om het schoon te maken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:54:37 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192241535
Ik ben zeer benieuwt naar de cijfers.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:54:40 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.

Verplicht een karretje pakken zou wel een beetje helpen en maximaal aantal bezoekers binnenlaten is ook een idee. Maar je kunt er bijna niet omheen, letterlijk.
Indien er een bepaald aantal mensen toegelaten wordt gaat het nog best aardig. Af rn toe heb je wel eens iemand op een meter ofzo maar goed, dat is ook het einde van de wereld niet.

Daar nog geen verplichte wagentjes die bij binnenkomst gedesinfecteerd worden?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 08:55:20 #115
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241540
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.

Verplicht een karretje pakken zou wel een beetje helpen en maximaal aantal bezoekers binnenlaten is ook een idee. Maar je kunt er bijna niet omheen, letterlijk.
Als íedereen met een karretje door de supermarkt rijdt krijg je alleen maar meer en trager gekut in die gangen. Nu kun je, als iemand toch iets te dichtbij staat, in elk geval gewoon langs iemand heen lopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192241541
Dat deurbeleid van winkels/super gaat echt een drama worden ben ik bang..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241551
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Schooljaar is gewoon voorbij. Zitten nu al met de handen in het haar wat met de examenkandidaten te doen.
gewoon vanaf sept een restart
pi_192241558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat besef is bij m'n bazen echt niet doorgedrongen heb ik het idee..
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het advies aan u, als werkgever, is om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Overweeg daarom of thuiswerken voor uw werknemers mogelijk is. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.

[url= https://www.rijksoverheid(...)voor-werkgevers]mijn overheid[/url]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:57:14 #119
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192241565
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken



:( :(
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:57:35 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192241572
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch met een dubbel gevoel op kantoor nu hoor.. de overheid heeft zo veel onduidelijkheid gecreëerd nu met hun 'werk zo veel mogelijk thuis..'
Als je kan, werk je thuis... zo onduidelijk is dat niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 08:57:41 #121
74056 crew  ToT
pi_192241576
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat deurbeleid van winkels/super gaat echt een drama worden ben ik bang..
Beter zorgen dat je je zaakjes op orde hebt voor de poep de ventilator echt raakt.
Wij hebben hier al een aardige voorraad en ik ben nu alvast in de tuin bezig (gazon afgraven, naar de stort brengen, nieuwe aarde kopen, nieuw graszaad kopen) voor dat allemaal niet meer mogelijk is. (Hoewel de stort al wel beperkingen heeft opgelegd.)
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:57:55 #122
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken

[ link | afbeelding ]

:( :(
Typisch ook dat het ook in het Pools is vertaald.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192241579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:53 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je?
technie /industriële automatisering. turn-key oplossingen voor de klant
Maar heel europa ligt bijna plat. alle fabrieken beginnen zo'n beetje te sluiten.

We mogen geen installaties leveren, klanten zeggen letterlijk we zien het wel na de zomer.
dit terwijl de grootste termijn normaal betaald wordt zodra de machine geleverd is en dan nog een gedeelte na de SAT.

dan hebben we nog een onderhouds/storingsdienst ook die zitten thuis omdat veel bedrijven geen externen willen zien.

we hebben meerdeer vestigingen in Europa en alleen onze vestiging in NL doet nog iets.

treurig....
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 08:58:03 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken

[ link | afbeelding ]

:( :(
Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:58:17 #125
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192241585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat deurbeleid van winkels/super gaat echt een drama worden ben ik bang..
Lastige is dat het nu een probleem wordt van de supermarkten. Zodra klanten zich als een idioot gaan gedragen is het hek van de dam.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192241589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als je kan, werk je thuis... zo onduidelijk is dat niet.
Ja ik kan dat, voor 80% van mijn werkzaamheden..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241590
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat deurbeleid van winkels/super gaat echt een drama worden ben ik bang..
dat denk ik ook, flessenhals effect
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:58:48 #128
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192241595
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?

Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_192241600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken

[ link | afbeelding ]

:( :(
als dit een half jaar geleden op deSpeld stond was het grappig geweest :{
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241602
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:56 schreef _I het volgende:

[..]

Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het advies aan u, als werkgever, is om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Overweeg daarom of thuiswerken voor uw werknemers mogelijk is. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.

[url= https://www.rijksoverheid(...)voor-werkgevers]mijn overheid[/url]
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:56 schreef _I het volgende:

[..]

Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het advies aan u, als werkgever, is om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Overweeg daarom of thuiswerken voor uw werknemers mogelijk is. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.

[url= https://www.rijksoverheid(...)voor-werkgevers]mijn overheid[/url]
Dat wordt wel echt een zure tijd trouwens. Als straks het thuiswerken voorbij is, maar er ongetwijfeld nog wel een héle lange tijd komt waarin sociaal vermaak / entertainment nog niet aan de orde is.

Thuiswerken is nog een klein lichtpuntje in deze periode.
pi_192241604
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?

Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Dit dus. Hoeveelheid mensen gehalveerd, maar alsnog met tientallen mensen in 1 pand (vrij groot pand)..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Indien er een bepaald aantal mensen toegelaten wordt gaat het nog best aardig. Af rn toe heb je wel eens iemand op een meter ofzo maar goed, dat is ook het einde van de wereld niet.

Daar nog geen verplichte wagentjes die bij binnenkomst gedesinfecteerd worden?
Nope.

Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.

- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje
- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
pi_192241618
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?

Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Ik neem aan.. En ja, aanname, dat dat is wat er juist gehandhaaft gaat worden straks!? Als je thuis kan werken, zou dat moeten. Kan het niet, dan wel onder de regels die er zijn. Is dat niet mogelijk en laat je mensen wel komen, dan neem ik aan dat dat onder de 4.000 euro boete gaat vallen.

Zo niet. Tja, dan kan elke werkgever zijn eigen regels stellen.
pi_192241619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Nope.

Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.

- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje

- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
met die karretjes is slim!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241620
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Hier al regelmatig gezien, gewoon tijdens openingstijden gaat de kassa 2 min dicht om het schoon te maken.
Ah netjes, dat heb ik dan steeds misgelopen.
Ik vlieg zelf ook liever met een handscanner door de winkel.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:00:43 #136
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192241622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dat denk ik ook, flessenhals effect
4 uur in de rij staan omdat ze in de winkel er gewoon een dagje uit er van maken ... en alles lekker op hun gemak gaan doen ... want het is nu toch rustig in de winkel :o :'(
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_192241629
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Nope.

Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.

- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje
- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
Dit zou al veel duidelijkheid scheppen inderdaad en gewoon mensen bij de deur die handhaven.
Afgelopen week even op de kijk gestaan bij de plaatselijke Action. Ik denk dat daar binnen 15 min zeker 75-100 mensen in en uitlopen zonder enige controle.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:01:35 #138
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192241631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Nope.

Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.

- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje
- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
Volgens mij kan je beter gewoon helemaal niet meer naar buiten gaan
pi_192241634
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:00 schreef RAVW het volgende:

[..]

4 uur in de rij staan omdat ze in de winkel er gewoon een dagje uit er van maken ... en alles lekker op hun gemak gaan doen ... want het is nu toch rustig in de winkel :o :'(
dat zeg je in Spanje, maximaal 1 klant per keer naar binnen en voor max 30 minuten.
wachtrij van een paar honderd meter was het resultaat.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241635
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.
Alsof de Marokkanen hier Frans kunnen
pi_192241639
Geef die winkels een béétje tijd e.e.a. te organiseren.
pi_192241640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:00 schreef RAVW het volgende:

[..]

4 uur in de rij staan omdat ze in de winkel er gewoon een dagje uit er van maken ... en alles lekker op hun gemak gaan doen ... want het is nu toch rustig in de winkel :o :'(
Timers op de wagentjes (enkel te bedienen door personeel). Doe je er langer dan 20 min over > 400¤ boete! ~O>
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

[..]

Dat wordt wel echt een zure tijd trouwens. Als straks het thuiswerken voorbij is, maar er ongetwijfeld nog wel een héle lange tijd komt waarin sociaal vermaak / entertainment nog niet aan de orde is.

Thuiswerken is nog een klein lichtpuntje in deze periode.
Ik denk dat thuiswerken wel een blijvertje is.
Als werkgever heb je er net voor gezorgd dat de faciliteiten er zijn, men is er aan gewend, de productiviteit heeft er niet onder geleden, de kantine- ,brandstof- en GWL-kosten zijn gedaald. Waarom zou je dit allemaal terugdraaien?

Maar wie weet.
pi_192241645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Adames het volgende:

[..]

Eigen bevolking is dan ook een constructie dat terecht werd afgebroken.
Ja dat is nu duidelijk te zien ja :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat besef is bij m'n bazen echt niet doorgedrongen heb ik het idee..
Als het een onveilige situatie is, zou ik dit serieus melden aan de lokale gemeente. Samenkomsten zijn verboden en in je privé situatie mag je niet meer dan 3 bezoekers hebben die 1,5 meter afstand houden, dan is het raar dat je baas je gewoon op het werk verwacht. Er zijn weinig kantoorbanen waarbij je echt niet thuis kan werken.
pi_192241650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij kan je beter gewoon helemaal niet meer naar buiten gaan
Ik heb nog maar zo'n 50 rollen WC papier, dus ik moet straks toch even :)
pi_192241659
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bij hoesten zullen toch ook aerosols vrijkomen, naast grotere druppeltjes? Hoe lang kunnen aerosols zo ongeveer "vliegen"?
Lang, net als sigaretterook, die zie je ook niet naar beneden vallen. De deeltjes zijn zo klein dat hun valsnelheid haast verwaarloosbaar is tov de beweging van de lucht, ze drijven mee met de luchtstroming.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192241661
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Ik denk dat thuiswerken wel een blijvertje is.
Als werkgever heb je er net voor gezorgd dat de faciliteiten er zijn, men is er aan gewend, de productiviteit heeft er niet onder geleden, de kantine- ,brandstof- en GWL-kosten zijn gedaald. Waarom zou je dit allemaal terugdraaien?

Maar wie weet.
Twijfelachtig hoor..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:04:08 #149
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241662
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Ik denk dat thuiswerken wel een blijvertje is.
Als werkgever heb je er net voor gezorgd dat de faciliteiten er zijn, men is er aan gewend, de productiviteit heeft er niet onder geleden, de kantine- ,brandstof- en GWL-kosten zijn gedaald. Waarom zou je dit allemaal terugdraaien?

Maar wie weet.
Het zou ook eens tijd worden, waarom zouden we nog altijd met z'n allen massaal naar kantoor gaan om dingen te doen die je thuis ook kunt doen, zonder dat je daarbij de reistijd hebt? De technologie is er al lang, alleen is het even wennen.

Misschien een deel van de tijd op locatie en een deel van de tijd thuis werken als dit allemaal voorbij is, dan heb je nog wat sociaal contact daar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192241663
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:

[..]

Ik denk dat thuiswerken wel een blijvertje is.
Als werkgever heb je er net voor gezorgd dat de faciliteiten er zijn, men is er aan gewend, de productiviteit heeft er niet onder geleden, de kantine- ,brandstof- en GWL-kosten zijn gedaald. Waarom zou je dit allemaal terugdraaien?

Maar wie weet.
Onderschat de sociale functie van het kantoor niet.
pi_192241666
https://www.ad.nl/binnenl(...)ps-claimen~a00e2d01/ Philips is in tegenstelling tot eerdere berichten hier wel bezig met beademingsapparatuur,alleen wil Amerika het apparatuur opeisen
pi_192241668
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef Durmada het volgende:

[..]

Je kan toch niet alles in je eigen land houden? :')
Wel veeeeeeeeeel meer dan nu het geval is. Vroeger werd in NL veel meer zelf gemaakt, van vliegtuigen (die nu nog vliegen trouwens), tot treinen (die nu nog rijden) tot audio, TV-apparatuur etc

Dat jullie dat allemaal vergeten zijn, het is nog helemaal niet zo lang dat alles in China wordt gemaakt. Dat is iets van de laatste 20 jaar. Daarvoor was het een 3e wereldland.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241671
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Onderschat de sociale functie van het kantoor niet.
ja inderdaad, mis het wel weer na 2 wkn thuis nu
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het zou ook eens tijd worden, waarom zouden we nog altijd met z'n allen massaal naar kantoor gaan om dingen te doen die je thuis ook kunt doen, zonder dat je daarbij de reistijd hebt? De technologie is er al lang, alleen is het even wennen.
Omdat de mens een sociaal dier is. Mensen met lange reistijden werken over het algemeen al een of twee daagjes thuis; dat is de max.
pi_192241684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Nope.

Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.

- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje
- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
Pick up points. Regel een website die goed werkt met je voorraadsysteem en laat mensen bestellen.

Voorkom dat mensen naar binnen hoeven en dingen aan hoeven te raken.

"Double bag" het, zodat er geen contact hoeft te zijn. Als de overheid niet alles aan bedrijven over zou laten, zou je dit soort zaken snel kunnen opzetten voor elke winkel.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:50 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:00 schreef Fukushima het volgende:

[..]

met die karretjes is slim!
In andere landen al de regel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192241697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Nope.

Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.

- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje
- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
Je vergeet er nog een paar:

- Maximaal 50 man tegelijkertijd binnen (of 30, of 75, wat je wilt)
- Maximaal 15 minuten per persoon binnen (of 30, max)
- Strenge controle/handhaving bij deur: er mag pas 1 iemand naar binnen als er 1 persoon naar buiten komt.

Werkt wel hoor, ook in Italie en China bv.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192241699
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Daarvoor het nieuwe deurbeleid. Ben benieuwd of dat een beetje gaat helpen. Dat het niet meer zo stampvol is in de winkels.
Tja. Dan krijg je dus lange rijen buiten. Moet je straks uren in de rij voor boodschappen...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:07:17 #159
104963 ETA
European Travel Author
pi_192241710
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Onderschat de sociale functie van het kantoor niet.
We werkten voorheen al veel remote, dus veel calls via skype/teams. Nu we 100% thuis zitten gebruiken we dit nog meer. Het opvallende is dat iedereen nu wel de camera aanzet, voorheen nooit. Ik denk toch dat we de face-2-face missen die je normaal wel dagelijks krijgt op kantoor.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_192241712
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Tja. Dan krijg je dus lange rijen buiten. Moet je straks uren in de rij voor boodschappen...
Ja, dat moet dan maar. Daarom: supermarkten 24/7 open (of veel ruimer openen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241723
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ps-claimen~a00e2d01/ Philips is in tegenstelling tot eerdere berichten hier wel bezig met beademingsapparatuur,alleen wil Amerika het apparatuur opeisen
Gewoon de tent sluiten uit principe. Je kunt daar iedereen toch per direct op straat flikkeren wat er al zoveel doen.
pi_192241724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken

[ link | afbeelding ]

:( :(
Beetje jammer dat ze roemeens, bulgaars en arabisch vergeten zijn..
pi_192241726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het zou ook eens tijd worden, waarom zouden we nog altijd met z'n allen massaal naar kantoor gaan om dingen te doen die je thuis ook kunt doen, zonder dat je daarbij de reistijd hebt? De technologie is er al lang, alleen is het even wennen.

Misschien een deel van de tijd op locatie en een deel van de tijd thuis werken als dit allemaal voorbij is, dan heb je nog wat sociaal contact daar.
Flex-kantoren, met huurbare werkplekken en vergaderruimtes. De rest thuis. We zouden zoveel efficiënter met de ruimte om kunnen gaan. Zie de voordelen ook wel. Kortere werkdagen, meer quality time. Focus weer meer op waar het om gaat.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:08:04 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241728
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Onderschat de sociale functie van het kantoor niet.
De asociale functie ook niet. Als het leuk is op kantoor zullen mensen heus alsnog wel komen. Dat niet de helft nog slaperig of gefrustreerd door files op kantoor moet zitten maakt het er alleen maar beter op volgens mij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241731
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Onderschat de sociale functie van het kantoor niet.
Daar komen wel weer andere dingen voor terug. Ben ik van overtuigd.
pi_192241735
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:05 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja inderdaad, mis het wel weer na 2 wkn thuis nu
Waar ik me vooral aan stoor is dat je weet dat mensen die thuiswerken (zeker met kinderen) gewoon niet 100% aandacht hebben voor hun werk en je dus soms extra lang moet wachten op communicatie of inleveren van opdrachten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:08:31 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241737
Noord-Macedonië overigens een avondklok. Van 21:00 tot 05:00 niemand meer buiten uitgezonderdde hulpdiensten.

67+ mag nog buiten komen in de ochtend van 05:00 tot 11:00. Jongeren tot 18 jaar van 12:00 tot 21:00.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192241748
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:

quote:
Tot wanneer geldt dit?

Alle maatregelen gelden tot en met 6 april.

Samenkomsten/evenementenWelke evenementen mogen niet meer doorgaan?

Alle evenementen en bijeenkomsten, ook met minder dan 100 personen, worden afgelast tot 1 juni 2020.

Betekent dit dat ook alle andere maatregelen worden verlengd tot 1 juni?

Nee. De keuze is gemaakt vanwege organisatorische gronden zoals voorbereidingswerkzaamheden die nu plaatsvinden en waarbij een groot aantal personen betrokken zijn. Zoals Koningsdag activiteiten.


pi_192241759
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken

[ link | afbeelding ]

:( :(
Lekker in tig talen ook. Maar Turks en Arabisch dan 'vergeten' :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:09:42 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241761
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:08 schreef Pumpalov het volgende:
Noord-Macedonië overigens een avondklok. Van 21:00 tot 05:00 niemand meer buiten uitgezonderdde hulpdiensten.

67+ mag nog buiten komen in de ochtend van 05:00 tot 11:00. Jongeren tot 18 jaar van 12:00 tot 21:00.
Paar rimpeltjes maken met make-up, wandelstokje en een beetje krom lopen en zo kunnen de lokale hangjongeren toch nog lekker hosselen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:05 schreef Fukushima het volgende:

[..]

ja inderdaad, mis het wel weer na 2 wkn thuis nu
Je heb idd collega's die meer uren kletsen als werken ja...
pi_192241772
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

ik moet het nog zien hoor...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waar ik me vooral aan stoor is dat je weet dat mensen die thuiswerken (zeker met kinderen) gewoon niet 100% aandacht hebben voor hun werk en je dus soms extra lang moet wachten op communicatie of inleveren van opdrachten.
En ook mensen zonder kinderen heb je er genoeg. Ik kan zelf niet thuis werken, doe gewoon niks en dat weet ik van mezelf. Was voor dat ik kids had al en met kids nog erger. Dat heb ik ook tegen me baas gezegd, dus ik heb al meer vrijheid om tot in de late avonduren door te gaan. Kan ik mn dag zelf indelen. Ben net een kleuter helaas
pi_192241775
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

Dat gaat (vrijwel zeker) verlengd worden, maak je geen zorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241776
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?

Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Melden bij je lokale gemeente als het een onveilige situatie is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:10:31 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192241780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken

[ link | afbeelding ]

:( :(
Er is één inbraak geweest zo ver ik weet waar mondkapjes zijn gestolen. Beetje overdreven dit dus. Alles voor de aandacht :{
pi_192241786
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

Er staat dat de overige maatregelen niet automatisch óók gelden tot 1 juni.

Er staat niet dat per 6 april alle andere maatregelen komen te vervallen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:10:56 #178
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241788
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

Gaat verlengd kunnen worden en zal absoluut ook gebeuren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192241789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Melden bij je lokale gemeente als het een onveilige situatie is.
In de praktijk doe je dat niet zo snel natuurlijk.. je baan staat gewoon op de tocht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:11:23 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241797
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Omdat de mens een sociaal dier is. Mensen met lange reistijden werken over het algemeen al een of twee daagjes thuis; dat is de max.
Vandaar mijn edit :+

Niet geheel op locatie, maar ook niet geheel thuis. Het is prima mogelijk voor veel mensen (uiteraard niet voor iedereen) en dan heb je ook nog gewoon regelmatig het sociale gebeuren. Dan zou er nog een mogelijkheid moeten zijn om full-time op locatie te werken voor hen die dat prettiger vinden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192241799
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef Fukushima het volgende:

[..]

technie /industriële automatisering. turn-key oplossingen voor de klant
Maar heel europa ligt bijna plat. alle fabrieken beginnen zo'n beetje te sluiten.

We mogen geen installaties leveren, klanten zeggen letterlijk we zien het wel na de zomer.
dit terwijl de grootste termijn normaal betaald wordt zodra de machine geleverd is en dan nog een gedeelte na de SAT.

dan hebben we nog een onderhouds/storingsdienst ook die zitten thuis omdat veel bedrijven geen externen willen zien.

we hebben meerdeer vestigingen in Europa en alleen onze vestiging in NL doet nog iets.

treurig....
Ja ik zit in een vergelijkbare situatie waarbij wij techniek leveren en repareren voor voedselproducerende bedrijven. Maar fabriek na fabriek gaat dicht en wordt 'niet essentieel' genoemd terwijl heel veel elektrotechnische componenten in heeeeel veel apparatuur zit die essentieel is voor het functioneren vd maatschappij. Maar dat schijnen de heren politici niet te begrijpen....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241805
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.
Die Duits ja _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241812
Ik heb straks met m'n kantoorvrienden een videocall gepland om samen koffie te gaan drinken :')
pi_192241813
quote:
Brabants dorp in de ban van coronadreiger: ‘Ik ga lekker hoesten in de Jumbo’
wtf :o rare mensen zijn er toch

bron (incognito openen)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:12:25 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241817
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:10 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Gaat verlengd kunnen worden en zal absoluut ook gebeuren.
Sowieso. Als over 2 weken iedereen weer vol in de bus/trein zit en dan weer lekker op kantoor dat doe je alle vooruitgang tegen het virus teniet.

Als we vandaag 10 cases erbij zouden krijgen, zou ik zeggen ok dan kan het wel tegen die tijd. Maar zolang het in de honderden zit... nee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:12:26 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:10 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Melden bij je lokale gemeente als het een onveilige situatie is.
Jep. Die gaat flinke boetes krijgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:12:30 #187
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:07 schreef ETA het volgende:

[..]

We werkten voorheen al veel remote, dus veel calls via skype/teams. Nu we 100% thuis zitten gebruiken we dit nog meer. Het opvallende is dat iedereen nu wel de camera aanzet, voorheen nooit. Ik denk toch dat we de face-2-face missen die je normaal wel dagelijks krijgt op kantoor.
Bij onze ochtend- en middaggesprekken via Teams staat mijn camera altijd uit. Nou is er wat gekut mee, dus op zich ligt dat niet helemaal aan mij, maar ik vind het sowieso wel fijn dat je niet zo ongemakkelijk in de webcam/naar het scherm zit te turen :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:13:14 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241832
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:07 schreef _I het volgende:

[..]

Flex-kantoren, met huurbare werkplekken en vergaderruimtes. De rest thuis. We zouden zoveel efficiënter met de ruimte om kunnen gaan. Zie de voordelen ook wel. Kortere werkdagen, meer quality time. Focus weer meer op waar het om gaat.
Voor veel mensen zal focussen op het werk ook lastiger zijn als ze thuis zijn, dat snap ik, dus dan moet ook wel de mogelijkheid bestaan om vooral op locatie te werken :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 09:13:21 #189
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241835
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vandaar mijn edit :+

Niet geheel op locatie, maar ook niet geheel thuis. Het is prima mogelijk voor veel mensen (uiteraard niet voor iedereen) en dan heb je ook nog gewoon regelmatig het sociale gebeuren. Dan zou er nog een mogelijkheid moeten zijn om full-time op locatie te werken voor hen die dat prettiger vinden.
Ik vind dat thuiswerken wel fijn, een uur later uit bed en alsnog een uur eerder kunnen beginnen :7
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192241841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In de praktijk doe je dat niet zo snel natuurlijk.. je baan staat gewoon op de tocht.
Waarom zou je baan op de tocht staan als je werkgever met je gezondheid speelt. Makkelijk dan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:13:58 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241844
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

Daar is nog helemaal geen beslissing over.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192241849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja ik kan dat, voor 80% van mijn werkzaamheden..
En in hoeverre is het mogelijk om die overige 20% te clusteren? Anders zou je gewoon thuis kunnen werken met een middag op kantoor.
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 maart 2020 @ 09:14:55 #193
367000 roos94
pi_192241855
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

Klopt roep ik al weken maar niemand luistert
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:15:07 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vind dat thuiswerken wel fijn, een uur later uit bed en alsnog een uur eerder kunnen beginnen :7
Ja, en als de werkdag erop zit klik je het weg. Zo, thuis.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:15:21 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241863
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Voor veel mensen zal focussen op het werk ook lastiger zijn als ze thuis zijn, dat snap ik, dus dan moet ook wel de mogelijkheid bestaan om vooral op locatie te werken :Y
Daarom krijgen alle huizen in de toekomst een speciale kamer. Een soort prototype holodeck :P Helemaal bedoelt om in contact te staan met je werk.

Zou wel cool zijn :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:15:42 #196
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192241865
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16:06 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192241873
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:12 schreef Fukushima het volgende:

[..]

wtf :o rare mensen zijn er toch

bron (incognito openen)
"Maar op de camerabeelden die ik van hem heb, herken ik hem niet’’,

Hoe weet die Louis nou dat dat de man is die hem bedreigt? Raar verhaal :{
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16:12 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Nou alweer... hoelang is het. 11-12 weken nu?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16:15 #199
367000 roos94
pi_192241876
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Alweer? Die zaten toch al twee maanden op slot
pi_192241877
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:09 schreef Sucuk het volgende:
Helaas... vanaf 6 april weer naar kantoor... :(

Zie ook website RIVM:
[..]

Bijzondere redenatie. Maar het lijkt me echt zeer sterk dat alles weer gaat draaien over 2 weken.

Ik hoop het wel uiteraard.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16:39 #201
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241884
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarom krijgen alle huizen in de toekomst een speciale kamer. Een soort prototype holodeck :P Helemaal bedoelt om in contact te staan met je werk.

Zou wel cool zijn :P
Als ik thuiswerk zit ik gewoon op de bank met laptop op schoot :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16:47 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192241888
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Die begon de ellende ook wat eerder he :')
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:16:56 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192241889
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sowieso. Als over 2 weken iedereen weer vol in de bus/trein zit en dan weer lekker op kantoor dat doe je alle vooruitgang tegen het virus teniet.

Als we vandaag 10 cases erbij zouden krijgen, zou ik zeggen ok dan kan het wel tegen die tijd. Maar zolang het in de honderden zit... nee.
Dat zou echt zwaar onverantwoord zijn inderdaad. En het kan toch ook helemaal niet? Het is helemaal niet te rijmen met het samenscholingsverbod.
pi_192241890
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:14 schreef Chia het volgende:

[..]

En in hoeverre is het mogelijk om die overige 20% te clusteren? Anders zou je gewoon thuis kunnen werken met een middag op kantoor.
Heel goed, ik zou voldoende hebben aan 1-2 dagen op kantoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Voor veel mensen zal focussen op het werk ook lastiger zijn als ze thuis zijn, dat snap ik, dus dan moet ook wel de mogelijkheid bestaan om vooral op locatie te werken :Y
Maar in plaats van naar een kantoor 1,5 uur verderop, doe je 80% van je werk op een kantoor in je regio. Nieuwe collega's, van een ander bedrijf. Ook leuk.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:17:39 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192241896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Met dichtgelaste flatgebouwen ja toch.
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 maart 2020 @ 09:18:00 #207
367000 roos94
pi_192241901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat zou echt zwaar onverantwoord zijn inderdaad. En het kan toch ook helemaal niet? Het is helemaal niet te rijmen met het samenscholingsverbod.
Toch lijkt het erop dat het gaat gebeuren.
pi_192241904
Ik moet bekennen dat ik voor het eerst sinds jaren het een keer eens ben met Peter R de Vries.
Ik had al een beetje gevoel dat beelden van massa's bos- en strandwandelaars opzettelijk gedramatiseerd werden door de journalistiek, zodat de politiek kon afgeven op het 'onverantwoordelijk' gedrag van een grote groep Nederlanders.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:18:30 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192241907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met dichtgelaste flatgebouwen ja toch.
En een heel systeem van persoonlijke QR codes die bepalen of je ergens naar binnen mag of niet, bepaald door een logaritme die jou een 'dreigingsniveau' geeft (rood, geel, groen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192241916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef roos94 het volgende:

[..]

Toch lijkt het erop dat het gaat gebeuren.
Echt totaal niet gewoon. :R
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192241918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:06 schreef Salina het volgende:

[..]

Je vergeet er nog een paar:

- Maximaal 50 man tegelijkertijd binnen (of 30, of 75, wat je wilt)
- Maximaal 15 minuten per persoon binnen (of 30, max)
- Strenge controle/handhaving bij deur: er mag pas 1 iemand naar binnen als er 1 persoon naar buiten komt.

Werkt wel hoor, ook in Italie en China bv.
Ik had het toch over maximaal 50 karretjes en iedereen verplicht een karretje? Dat betekent dus dat er maar 50 naar binnen mogen.
pi_192241944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik moet bekennen dat ik voor het eerst sinds jaren het een keer eens ben met Peter R de Vries.
Ik had al een beetje gevoel dat beelden van massa's bos- en strandwandelaars opzettelijk gedramatiseerd werden door de journalistiek, zodat de politiek kon afgeven op het 'onverantwoordelijk' gedrag van een grote groep Nederlanders.
Dat had ik helaas ook. Ik was het eens met Peterrrrrrr :(

Maar goed, ook een gebroken klok geeft 2 x per dag de juiste tijd aan. Er ontstaat nu een sfeertje waarin mensen de deuger willen uithangen en mensen willen wijzen op wat ze in hun ogen verkeerd doen. Laten we wel wezen, je mag gewoon nog buiten komen en bv met vrienden joggen, fietsen etc als je maar gepaste afstand houdt. En we komen nu in een sfeertje dat de gestapo gebeld wordt als je buiten komt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:21:29 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192241946
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef roos94 het volgende:

[..]

Toch lijkt het erop dat het gaat gebeuren.
Tuurlijk niet .
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192241950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:19 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik had het toch over maximaal 50 karretjes en iedereen verplicht een karretje? Dat betekent dus dat er maar 50 naar binnen mogen.
Ah, even over heen gelezen. Ja, dan heb je dat automatisch ingedekt inderdaad. ^O^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192241956
Japan gooit ook het land op slot.

https://www.japantimes.co(...)ntries/#.XnnCgKhKhPY

OS worden waarschijnlijk verplaatst.

https://www.japantimes.co(...)ntries/#.XnnCgKhKhPY

Maar dat wordt een flinke uitdaging.

Aardig artikel over Corona in Japan.

https://www.japantimes.co(...)utlier/#.XnnC_ahKhPY
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:22:09 #216
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192241962
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En een heel systeem van persoonlijke QR codes die bepalen of je ergens naar binnen mag of niet, bepaald door een logaritme die jou een 'dreigingsniveau' geeft (rood, geel, groen)
Ja, dat is het meest onheilspellende aan dit virus. Overheden gebruiken dit voor een power grab. Zeker in China kan je ervanuit gaan dat niks teruggedraaid gaat worden.
pi_192241965
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.
Ze pakken de meest gesproken talen in Nederland, zo kun je natuurlijk overal wat achter zoeken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:22:50 #218
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192241969
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:17 schreef _I het volgende:

[..]

Maar in plaats van naar een kantoor 1,5 uur verderop, doe je 80% van je werk op een kantoor in je regio. Nieuwe collega's, van een ander bedrijf. Ook leuk.
Nieuwe collega's...nee bedankt. Eén keer aan collega's wennen is voor ons FOK!kers al eng genoeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192241977
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik moet bekennen dat ik voor het eerst sinds jaren het een keer eens ben met Peter R de Vries.
Ik had al een beetje gevoel dat beelden van massa's bos- en strandwandelaars opzettelijk gedramatiseerd werden door de journalistiek, zodat de politiek kon afgeven op het 'onverantwoordelijk' gedrag van een grote groep Nederlanders.
Tuurlijk, het is een hele opzet geweest. Men werd praktisch gevraagd naar het strand of bos te gaan.
pi_192242002
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nieuwe collega's...nee bedankt. Eén keer aan collega's wennen is voor ons FOK!kers al eng genoeg.
:D
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:25:23 #221
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192242006
De Amerikanen krijgen het een beetje te hoog in de bol. https://www.ad.nl/binnenl(...)ps-claimen~a00e2d01/

Zo ook een e-mail op mijn werk van een amerikaans bedrijf dat we alles op alles moeten zetten het bedrijf draaiende te houden (ongeacht een lockdown) omdat dat bedrijf zich in een kritische sector zou bevinden...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192242015
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, dat is het meest onheilspellende aan dit virus. Overheden gebruiken dit voor een power grab. Zeker in China kan je ervanuit gaan dat niks teruggedraaid gaat worden.
We moeten idd echt niet hebben dat het een excuus wordt om allerlei dingen door te voeren a la 9/11 voor je veiligheid.
Zodra het vaccin er is gewoon terug naar hetzelfde.
Zag bv al weer een hoop anti cash geld berichten deze week.
Niet raar opkijken als hey electronisch patiëntendossier weer uit de kast gehaald wordt onder het mom van levens redden.
pi_192242018
Londen tube vanochtend:



quote:
This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@SadiqKhan
put the tube service back to normal so we can all spread out, or
@BorisJohnson
start policing who's getting on. Help me!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192242019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:25 schreef Stoorzendert het volgende:
De Amerikanen krijgen het een beetje te hoog in de bol. https://www.ad.nl/binnenl(...)ps-claimen~a00e2d01/

Zo ook een e-mail op mijn werk van een amerikaans bedrijf dat we alles op alles moeten zetten het bedrijf draaiende te houden (ongeacht een lockdown) omdat dat bedrijf zich in een kritische sector zou bevinden...
Die CEO ziet de bui hangen..
pi_192242022
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.

Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.

We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
pi_192242023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Londen tube vanochtend:

[ afbeelding ]
[..]

Tering :')
pi_192242024
In dit soort situaties leeft iedereen in de veronderstelling dat ze het zélf allemaal wel goed doen, en anderen niet.

Dat is ook niet raar, zo zitten mensen gewoon in elkaar. Ik loop elke dag een rondje hard, en daar wandelen / fietsen nog wat andere mensen. In de afgelopen 3/4 rondjes ben ik ca. 100 andere wandelaars/fietsers gepasseerd en ik heb drie keer naar mijn hoofd gesmeten gekregen ''hallo anderhalve meter afstand''.

De mensen die dat roepen zijn zelf daadwerkelijk in de veronderstelling dat ik fout zit en zij goed. Terwijl ik gewoon aan de ene kant van het fietspad loop in noorderlijke richting en zij aan de andere kant in zuiderlijke richting. Maar het denkpatroon van veel mensen is dan : ik loop hier, hij moet afstand houden en als dat dan niet gebeurt is het de schuld van een ander :P
pi_192242025
Waarom moeten er continue complottheorieën worden losgelaten over de situatie in China vraag ik me af? Zou het gewoon niet oprecht kunnen dat die mensen het door die lockdown onder controle hebben gekregen? Ik denk van wel. Grote vraag is alleen wat er nu gaat gebeuren aangezien de lockdown langzaam wordt ingetrokken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:26:45 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192242028
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:
Ik sprak trouwens vandaag een goede vriendin van mij uit Taiwan die met een Chinese bron kwam dat het aantal mobiele users in China sinds December met 7,5 miljoen gebruikers is gedaald. Ik kan me voorstellen dat er een hoop gebruikers gecensureerd zijn en het dus niks zegt over het aantal doden in China. Maar als dit waar is is het wel vrij onheilspellend want als ook maar een klein deel verklaard kan worden door de doden..
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat veel mensen meerdere simkaarten hebben in Azie. Soms 1 voor werk, soms 1 persoonlijk. Maar ook bedrijfjes die tientallen simkaarten hebben. Je ziet bv redelijk vaak scooters met 5-6 telefoons op hun dashboard geplakt. Met allemaal kaarten en orders erop. Volgens mij bezorgdiensten.

Als het economisch slecht gaat zullen veel van die dingen gewoon niet verlengt worden. Ik zou er dus niet teveel achter zoeken.

Telefoons in Azie hebben meestal ook meerdere simkaart slots in een telefoon zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:27:15 #230
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_192242041
Doden per 1 miljoen inwoners (t/m 22 maart)

Italië 100,9
Spanje 46,3
Iran 21,75
Zwitserland 13,7
Frankrijk 12,8
Nederland 12,2
België 7,64
...
China 2,33
...
USA 1,39
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_192242042
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Londen tube vanochtend:

[ afbeelding ]
[..]

Linkje?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:27:56 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192242053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Dejannn het volgende:
Waarom moeten er continue complottheorieën worden losgelaten over de situatie in China vraag ik me af? Zou het gewoon niet oprecht kunnen dat die mensen het door die lockdown onder controle hebben gekregen? Ik denk van wel. Grote vraag is alleen wat er nu gaat gebeuren aangezien de lockdown langzaam wordt ingetrokken.
Dit vooral, met name op twee punten: kan het virus nu ineens een tweede slag gaan slaan? En wat is de schade die de bizar strenge maatregelen veroorzaakt hebben?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:28:17 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192242058
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Dejannn het volgende:
Waarom moeten er continue complottheorieën worden losgelaten over de situatie in China vraag ik me af? Zou het gewoon niet oprecht kunnen dat die mensen het door die lockdown onder controle hebben gekregen? Ik denk van wel. Grote vraag is alleen wat er nu gaat gebeuren aangezien de lockdown langzaam wordt ingetrokken.
waarom speel jij de ambassadeur van China?
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 09:28:18 #234
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192242059
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.

Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.

We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
Is er al ruimte gemaakt in het TS, daar zijn toch al een aantal afdelingen dicht ivm de geplande sluiting?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192242067
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?

Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Je zou dit eens bij een overheidsinstantie (echter geen idee welke) aan kunnen kaarten, dat de werkgever zich niet aan de richtlijnen/afspraken houdt en daarmee de gezondheid van de werknemers in gevaar brengt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:28:49 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192242068
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat veel mensen meerdere simkaarten hebben in Azie. Soms 1 voor werk, soms 1 persoonlijk. Maar ook bedrijfjes die tientallen simkaarten hebben. Je ziet bv redelijk vaak scooters met 5-6 telefoons op hun dashboard geplakt. Met allemaal kaarten en orders erop. Volgens mij bezorgdiensten.

Als het economisch slecht gaat zullen veel van die dingen gewoon niet verlengt worden. Ik zou er dus niet teveel achter zoeken.

Telefoons in Azie hebben meestal ook meerdere simkaart slots in een telefoon zitten.
Dat is ook al lang en breed als broodje aap weggezet. Kwam blijkbaar door de switch naar 5g.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192242069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:
Ik sprak trouwens vandaag een goede vriendin van mij uit Taiwan die met een Chinese bron kwam dat het aantal mobiele users in China sinds December met 7,5 miljoen gebruikers is gedaald. Ik kan me voorstellen dat er een hoop gebruikers gecensureerd zijn en het dus niks zegt over het aantal doden in China. Maar als dit waar is is het wel vrij onheilspellend want als ook maar een klein deel verklaard kan worden door de doden..
Het kan er ook mee te maken hebben dat men zich minder wil laten doen censureren. De Chinezen zijn er nu duidelijk op gewezen hoe traceerbaar men is door de mobiele telefoons.

Ik weet uit eigen ervaring dat een vergeeld portret van Mao aan de muur niet automatisch betekent, dat men dan ook Mao's daden en ideeën aanhangt.
pi_192242072
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Linkje?
https://twitter.com/nsmith694
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:29:44 #239
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192242082
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.

Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.

We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
Het kabinet presenteerde gisteren nog een heel mooi plaatje. 2k machines besteld, units van privéklinieken, dierenartsen etc.

Ik vond het al heel optimistisch klinken. Te veel Nederlanders zijn gewoon onverantwoord geweest.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:30:16 #240
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192242087
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je zou dit eens bij een overheidsinstantie (echter geen idee welke) aan kunnen kaarten, dat de werkgever zich niet aan de richtlijnen/afspraken houdt en daarmee de gezondheid van de werknemers in gevaar brengt.
Ga er dan maar vanuit dat je je baan kwijt bent.

Ik zie dit overigens ook bij andere bedrijven. Het is in sommige bedrijven onmogelijk 1,5meter afstand te bewaren.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192242090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom speel jij de ambassadeur van China?
Ben het er wel mee eens eigenlijk. Mensen roepen zonder zich er ook maar enigszins in te verdiepen van alles over China, snap niet helemaal welk doel dat dient.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:30:45 #242
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192242095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ga er dan maar vanuit dat je je baan kwijt bent.

Ik zie dit overigens ook bij andere bedrijven. Het is in sommige bedrijven onmogelijk 1,5meter afstand te bewaren.
Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?
pi_192242097
quote:
Thanks.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192242104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Is er al ruimte gemaakt in het TS, daar zijn toch al een aantal afdelingen dicht ivm de geplande sluiting?
Geplande sluiting ligt nog wel redelijk ver in de toekomst. Het probleem is vooral IC-capaciteit. Die is in het TSz volledig open.

Kliniek ruimte is er nog wel wat op TSz inderdaad, maar voor nu niet nodig. Het is ook niet ideaal. Patienten komen op de SEH in het EZ. Bij voorkeur neem je ze dus ook daar op. :)
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:31:46 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192242106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit vooral, met name op twee punten: kan het virus nu ineens een tweede slag gaan slaan? En wat is de schade die de bizar strenge maatregelen veroorzaakt hebben?
Natuurlijk kan het een tweede slag maken. Doch ben je er al wat beter op ingericht dan op het begin.

Mensen weten beter wat er verwacht wordt en gedaan moet worden. Meer hulpdiensten en -materiaal gereed. Isoleren zal een tweede maal ook gemakkelijker zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:31:56 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192242109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel goed, ik zou voldoende hebben aan 1-2 dagen op kantoor.
Wat moet je echt op kantoor doen?

Ik ken niemand met een kantoor baan die echt daar moet zijn.

Een laptop en een internetverbinding is voldoende.

Misschien nu eens processen tegen het licht houden die anders (/digitaal) zouden kunnen waarvoor je blijkbaar fysiek op kantoor moet zijn...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:32:11 #247
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192242112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?
Sowieso als een bedrijf je daarom ontslaat is dat sowieso niet een plek waar je wilt werken. Waarschijnlijk staat het brandalarm ook uit om kosten te besparen :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192242115
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.

Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.

We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
Verdubbeld sinds?

Sterkte iig.
pi_192242116
https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html

tijd om die spullen weer in eigen land te produceren..


dat goedkoop outsourcen bijt ons nu mogelijk in de kont :{w
  Miss 200.000.000! dinsdag 24 maart 2020 @ 09:32:54 #250
367000 roos94
pi_192242120
5.9 mil keken naar npo1 persco gisteravond :D
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:32:56 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192242121
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is ook al lang en breed als broodje aap weggezet. Kwam blijkbaar door de switch naar 5g.
Eén gebruiker op twitter die continu dat soort verhalen de wereld ingooit. En een user op FOK! die steeds graag alle posts van die gebruiker hier plaatst, met alle BNW-drama vandien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192242122
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.

Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.

We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
heftige tijden hoor. succes/sterkte iig!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192242123
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Verdubbeld sinds?

Sterkte iig.
Sinds gisteren.
pi_192242124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat moet je echt op kantoor doen?

Ik ken niemand met een kantoor baan die echt daar moet zijn.

Een laptop en een internetverbinding is voldoende.

Misschien nu eens processen tegen het licht houden die anders (/digitaal) zouden kunnen waarvoor je blijkbaar fysiek op kantoor moet zijn...
Interne, fysieke productieprocessen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:33:05 #255
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192242126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?
Geen idee, en ineens zal het niet zijn. Maar ga er maar vanuit dat je er niet lang meer werkt als je het bedrijf op die wijze (terecht) naait.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:33:31 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192242134
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben het er wel mee eens eigenlijk. Mensen roepen zonder zich er ook maar enigszins in te verdiepen van alles over China, snap niet helemaal welk doel dat dient.
dus alles maar meteen over 1 kam scheren en je bent op FOK, zit hier vol met mensen die zich niet verdiepen maar wel van alles roepen
pi_192242135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?
faillissement?
pi_192242137
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Geen idee, en ineens zal het niet zijn. Maar ga er maar vanuit dat je er niet lang meer werkt als je het bedrijf op die wijze (terecht) naait.
Ja dat dus. Je positie als werknemer is niet zo sterk daarin.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:33:58 #259
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192242140
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Geen idee, en ineens zal het niet zijn. Maar ga er maar vanuit dat je er niet lang meer werkt als je het bedrijf op die wijze (terecht) naait.
Bij zo'n tyfus bedrijf wil je niet eens werken. Je laten ontslaan en voor een ontslagvergoeding gaan.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:34:11 #260
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192242143
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef mschol het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html

tijd om die spullen weer in eigen land te produceren..

dat goedkoop outsourcen bijt ons nu mogelijk in de kont :{w
Ik denk niet dat je naar de VS moet voor goedkope(re) productie.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:34:17 #261
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192242145
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sowieso als een bedrijf je daarom ontslaat is dat sowieso niet een plek waar je wilt werken. Waarschijnlijk staat het brandalarm ook uit om kosten te besparen :')
Echt he :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:34:24 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192242147
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:31 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het een tweede slag maken. Doch ben je er al wat beter op ingericht dan op het begin.

Mensen weten beter wat er verwacht wordt en gedaan moet worden. Meer hulpdiensten en -materiaal gereed. Isoleren zal een tweede maal ook gemakkelijker zijn.
Ik hoop van harte dat dat in de praktijk ook zo uitpakt :Y

Dan rest nog wel de door de maatregelen opgelopen schade. We zullen zien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192242154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef roos94 het volgende:
5.9 mil keken naar npo1 persco gisteravond :D
gebaseerd op die wazige kastjes die mensen thuis hebben staan.
maar dat is een andere discussie

klinkt wel als heel veel trouwens
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:34:50 #264
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192242155
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef mschol het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)atuur-in-beslag.html

tijd om die spullen weer in eigen land te produceren..

dat goedkoop outsourcen bijt ons nu mogelijk in de kont :{w
Wij hier roepen om vorderingsbesluiten op mondkapjes. Doet een ander land het, zijn we MAD
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192242160
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.

Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.

We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
Dit wil ik niet lezen :{
pi_192242165
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?
Ze verzinnen wel wat dat is niet zo moeilijk..
pi_192242167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef gniffie het volgende:

[..]

Wij hier roepen om vorderingsbesluiten op mondkapjes. Doet een ander land het, zijn we MAD
precies, net zoals hier werd voorgesteld om spullen van AZG toe te eigenen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:35:58 #268
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192242174
Voor de mensen die thuis zitten, ik hoor geruchten dat de grote online eroticaboer gratis premium accounts geeft aan thuisblijvers
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:36:23 #269
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192242179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat dat in de praktijk ook zo uitpakt :Y

Dan rest nog wel de door de maatregelen opgelopen schade. We zullen zien.
Hoop er ook op.

Hier lijken we de goede kant op te gaan. Gisteren 7% stijging van nieuwe besmettingen. In de ochtend vandaag 1 nieuw geval (totaal van 202 nu). Wordt het vandaag ook onder de 10% gehouden dan zie ik het enigszins positief in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192242180
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef Fukushima het volgende:

[..]

gebaseerd op die wazige kastjes die mensen thuis hebben staan.
maar dat is een andere discussie

klinkt wel als heel veel trouwens
Die toespraak van Rutte uit het torentje was 7 miljoen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192242185
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit vooral, met name op twee punten: kan het virus nu ineens een tweede slag gaan slaan? En wat is de schade die de bizar strenge maatregelen veroorzaakt hebben?
Dat eerste lijkt aannemelijk aangezien het virus nog steeds actief is in het land. Maar we gaan het de komende dagen merken denk ik. Schade zal het ook zeker hebben veroorzaakt, dat kan niet anders. Maar het hele land is niet in lockdown geweest, het waren natuurlijk enkel bepaalde plekken en China is erg groot, met veel mensen, volgens mij zijn er meer dan 60 (!) miljoenensteden.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 09:36:48 #272
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192242187
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Geplande sluiting ligt nog wel redelijk ver in de toekomst. Het probleem is vooral IC-capaciteit. Die is in het TSz volledig open.

Kliniek ruimte is er nog wel wat op TSz inderdaad, maar voor nu niet nodig. Het is ook niet ideaal. Patienten komen op de SEH in het EZ. Bij voorkeur neem je ze dus ook daar op. :)
Snap dat je ze dan liever in het EZ opneemt ja, weet niet of het een realistisch scenario is dat ze bijvoorbeeld het EZ volledig 'ombouwen' tot coronaziekenhuis en alle andere patiënten (indien mogelijk) overplaatsen naar het TS?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192242191
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je naar de VS moet voor goedkope(re) productie.
het zal al een stuk goedkoper zijn dan in de eu.
pi_192242197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:35 schreef Fretwork het volgende:
Voor de mensen die thuis zitten, ik hoor geruchten dat de grote online eroticaboer gratis premium accounts geeft aan thuisblijvers
Toch ook wel wat. Dat als we niet aan het werk moeten, dat we dan massaal aan de porno gaan.

#beschaving
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:24 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192242205
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]

het zal al een stuk goedkoper zijn dan in de eu.
En minder regulering.
pi_192242208
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:35 schreef Fretwork het volgende:
Voor de mensen die thuis zitten, ik hoor geruchten dat de grote online eroticaboer gratis premium accounts geeft aan thuisblijvers
Was in Italie ook zo

  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:42:23 #277
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192242253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:36 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat eerste lijkt aannemelijk aangezien het virus nog steeds actief is in het land. Maar we gaan het de komende dagen merken denk ik. Schade zal het ook zeker hebben veroorzaakt, dat kan niet anders. Maar het hele land is niet in lockdown geweest, het waren natuurlijk enkel bepaalde plekken en China is erg groot, met veel mensen, volgens mij zijn er meer dan 60 (!) miljoenensteden.
Je hoort het weinig, maar China had het eigenlijk nog vrij makkelijk. Er was namelijk maar 1 grote brandhaard (wuhan) en een paar kleintjes. Doordat het in wuhan begon.

Wij kregen het virus direct door heel Nederland verspreid door toeristen uit Italie. Van oost naar west, overal zaten/zitten kleine brandhaarden.

Ook de VS zie je dat elke staat nu een brandhaard op zich is.

Grote delen van China merkte de uitbraak in Wuhan nauwelijks. Land is zo groot, met inderdaad zoveel miljoenensteden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192242278
https://www.stichting-nice.nl/

Teller cumulatief staat op dit moment al weer op 523... dat is het gegeven dat de afgelopen dagen het dichtst bij de gecommuniceerde cijfers van NVIC komt. Een stijging van 36 stuks op dit moment al en het is pas ochtend.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192242285
7,6 miljoen mensen zagen de perco gister :o
https://www.mediacourant.(...)oor-megarecord-dwdd/
pi_192242291
Edit: is Premium artikel en geen Volkskrant aub

[ Bericht 82% gewijzigd door Frutsel op 24-03-2020 09:46:34 ]
pi_192242294
quote:
Ook allemaal alsnog instappen :')
pi_192242313
quote:
Dus dit is de echte man flu.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192242316
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Geplande sluiting ligt nog wel redelijk ver in de toekomst. Het probleem is vooral IC-capaciteit. Die is in het TSz volledig open.

Kliniek ruimte is er nog wel wat op TSz inderdaad, maar voor nu niet nodig. Het is ook niet ideaal. Patienten komen op de SEH in het EZ. Bij voorkeur neem je ze dus ook daar op. :)
En de locatie in Waalwijk?
pi_192242326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:45 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Ook allemaal alsnog instappen :')
Mensen moeten naar hun werk en lijnen zijn geschrapt dus dan krijg je dit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192242343
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mensen moeten naar hun werk en lijnen zijn geschrapt dus dan krijg je dit.
met zulke acties word het voorlopig nog lang niet veel minder.....
we zijn nog minimaal 2 maanden zoet....voordat alles weer een beetje opgestart kan worden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192242355
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hoort het weinig, maar China had het eigenlijk nog vrij makkelijk. Er was namelijk maar 1 grote brandhaard (wuhan) en een paar kleintjes. Doordat het in wuhan begon.

Wij kregen het virus direct door heel Nederland verspreid door toeristen uit Italie. Van oost naar west, overal zaten/zitten kleine brandhaarden.

Ook de VS zie je dat elke staat nu een brandhaard op zich is.

Grote delen van China merkte de uitbraak in Wuhan nauwelijks. Land is zo groot, met inderdaad zoveel miljoenensteden.
Nee klopt allemaal schuld van Italie en die geven ons weer de schuld en China geeft Italie weer de schuld. Maar nee al die mensen die we terug hebben gevlogen of die allemaal via Schiphol op doorvoer waren nee die zijn niet aansprakelijk. Toevallig toch dat Amsterdam een brandhaard is, toevallig wonen daar mensen die op Schiphol werken. Nee dat blamen van elkaar kunnen we wel mee stoppen. Iedereen heeft er schuld aan, niemand nam t serieus tot het in zn eigen land was. Welke grapjas heeft bedacht dat we al die mensen terug gingen halen of om carnaval door te laten gaan of om iedereen massaal op wintersport te laten gaan. Bij het eerste bericht uit China en toen we eenmaal wisten dat het SARS was maar met een griep als verspreider hadden alle noodklokken moeten geluid worden. Zeker als je dit leest en hoe moeilijk het zelfs in een lab is om het onder controle te houden als er met een gevaarlijk virus wordt gewerkt

https://mbio.asm.org/content/6/3/e00815-15.full
pi_192242382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:46 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En de locatie in Waalwijk?
Ruimte genoeg in Waalwijk. Personeel is wel wat lastiger. Maar daar zit nog genoeg uitwijkmogelijkheid ja. (geen IC trouwens, die hebben we daar niet)
pi_192242385
Mondkapjes gespot zojuist in het winkelcentrum hier. *O*

Die van de bouwmarkt. :')
pi_192242404
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:51 schreef Smack10 het volgende:
Mondkapjes gespot zojuist in het winkelcentrum hier. *O*

Die van de bouwmarkt. :')
FFP2 is niks mis mee toch ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192242412
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:44 schreef TheVulture het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/

Teller cumulatief staat op dit moment al weer op 523... dat is het gegeven dat de afgelopen dagen het dichtst bij de gecommuniceerde cijfers van NVIC komt. Een stijging van 36 stuks op dit moment al en het is pas ochtend.
Weet je wat het verschil is tussen deze twee?

Totaal aantal bewezen COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z. geen ontslagdatum bekend): 462

Totaal (cumulatief) aantal bewezen aangemelde COVID-19 patiënten in Nederlandse ICs: 525

Of is die onderste inclusief mensen die weer van de IC af zijn (dood of levend)?
pi_192242432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

FFP2 is niks mis mee toch ?
Duidelijk geen FFP2 i.i.g.
pi_192242436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:51 schreef Smack10 het volgende:
Mondkapjes gespot zojuist in het winkelcentrum hier. *O*

Die van de bouwmarkt. :')
Ik heb overwogen om met m'n gasmasker op naar de winkel te gaan.. Misschien enkele weken wachten, tot er meer zijn...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192242437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:44 schreef TheVulture het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/

Teller cumulatief staat op dit moment al weer op 523... dat is het gegeven dat de afgelopen dagen het dichtst bij de gecommuniceerde cijfers van NVIC komt. Een stijging van 36 stuks op dit moment al en het is pas ochtend.
Je weet wat cumulatief betekent?
pi_192242449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb overwogen om met m'n gasmasker op naar de winkel te gaan.. Misschien enkele weken wachten, tot er meer zijn...
Wel in de spits doen, schrikken meer mensen. :7
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:55:27 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192242450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:49 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee klopt allemaal schuld van Italie en die geven ons weer de schuld en China geeft Italie weer de schuld. Maar nee al die mensen die we terug hebben gevlogen of die allemaal via Schiphol op doorvoer waren nee die zijn niet aansprakelijk. Toevallig toch dat Amsterdam een brandhaard is, toevallig wonen daar mensen die op Schiphol werken. Nee dat blamen van elkaar kunnen we wel mee stoppen. Iedereen heeft er schuld aan, niemand nam t serieus tot het in zn eigen land was. Welke grapjas heeft bedacht dat we al die mensen terug gingen halen of om carnaval door te laten gaan of om iedereen massaal op wintersport te laten gaan. Bij het eerste bericht uit China en toen we eenmaal wisten dat het SARS was maar met een griep als verspreider hadden alle noodklokken moeten geluid worden. Zeker als je dit leest en hoe moeilijk het zelfs in een lab is om het onder controle te houden als er met een gevaarlijk virus wordt gewerkt

https://mbio.asm.org/content/6/3/e00815-15.full
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar zeg eigenlijk alleen maar dat wij in grotere shit zitten dan China, omdat wij meerdere brandhaarden hebben. Ik geef niemand de schuld oid :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:55:59 #296
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192242455
dicht
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_192242461
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:55 schreef junkiesietze het volgende:
dicht
:')
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:56:27 #298
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192242463
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:56 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

:')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:56:40 #299
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192242467
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:55 schreef junkiesietze het volgende:
dicht
16.gif
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192242469
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:56:54 #301
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192242471
;(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')