abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192241442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken :)

Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
Er wordt nog gekeken hoe ze dat gaan doen. Er is geen kans dat alles weer is zoals het was op 6 april.

Wel kan het zijn dat men onderzoeken heeft gedaan en alsnog kinderen weer naar school laat gaan. Of dat er wel loketten open mogen met terrassen, maar geen mensen binnen.

Tot 1 juni zijn samenscholingen verboden, dus alles was van de horeca, sport of scholen hieronder valt, zal hoogstwaarschijnlijk niet "gewoon weer open gaan".
pi_192241445
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval geen meetlint nodig om te zien dat dat geen 1,5 meter is :+
het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192241447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
:')
In NL zijn we dan misschien wat minder streng, maar iig een stuk pragmatischer dan dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 08:47:08 ]
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:47:31 #79
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192241450
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.
Je kan toch niet alles in je eigen land houden? :')
AZ
ALKMAAR
pi_192241452
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:

[..]

Er wordt nog gekeken hoe ze dat gaan doen. Er is geen kans dat alles weer is zoals het was op 6 april.

Wel kan het zijn dat men onderzoeken heeft gedaan en alsnog kinderen weer naar school laat gaan. Of dat er wel loketten open mogen met terrassen, maar geen mensen binnen.

Tot 1 juni zijn samenscholingen verboden, dus alles was van de horeca, sport of scholen hieronder valt, zal hoogstwaarschijnlijk niet "gewoon weer open gaan".
is dit letterlijk gezegd? En wat betreft kantoren, die blijven mogelijk ook dicht (Thuiswerken?)
Love is in the air!
pi_192241454
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
pi_192241455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Fukushima het volgende:

[..]

het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
5 ft
pi_192241463
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:01 schreef Noek het volgende:
Kan het niet druk hebben met de dodenherking. Heb het nu druk met het herdenken van de doden die nog gaan komen. Druk ook met het getraumatiseerde zorgpersoneel straks Die zitten in de frontlinie. 4 mei is wel het laatste waar ik nu iets van vind.
Er gaat geen massale dodenherdenking plaatsvinden. Dat kun je gewoon thuis op de bank doen, of niet, dat is ook nog een keuze.
Eens. Ik doe sowieso nooit mee aan de dodenherdenking, vind het een beetje achterhaald. In tijden van nood, zoals nu, moet je wel consequent zijn.
pi_192241464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.
nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46 This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
[ afbeelding ]
Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?

Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192241465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 03:29 schreef KNAK het volgende:
:( :%

_O- Op 06:01:40u begint steve te schuimbekken
wow zo kennen we aardappelhoofd Steve niet! helemaal los gegaan!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:48:25 #86
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192241466
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Hoe noemen ze het daar?

(Sorry moest even het script erbij pakken)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:48:48 #87
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241468
Vraag me af wanneer de gemeentes de afvalophaling gaan opschalen, heb het idee dat de ondergrondse containers de afgelopen week dagelijks letterlijk uitpuilen omdat mensen thuiszitten en hun huis gaan opruimen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192241469
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Op dit moment ook mensen in de bouw, winkels en andere plekken waar je niet thuis kan werken.

Je zal dan pasjes moeten uitgeven, handhaven en boetes moeten uitdelen.

Voor de groep die niet met het OV mag, geldt dat er mensen zijn zonder rijbewijs. Die moeten dan bij een ander in de auto. Samenscholing.

Het is niet zo simpel te stellen. De hele dag gaan mensen af en aan, om er voor te zorgen dat de noodzakelijke dingen blijven draaien.
pi_192241473
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken :)

Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
Welnee, die 1 juni gaat gewoon ook daarvoor gelden, dat is toch logisch? Scholen gaan ook echt niet open hoor op 6 april.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:49:11 #90
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241477
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
Gewoon de lokale bloemist even opbellen?
_____
pi_192241479
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Dit dus ja. Mensen schijnen de gehele keten niet te begrijpen en denken dat alles vanzelf werkt en voedsel en medicijnen getoverd worden.
pi_192241480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
Wonen ze ver weg?
pi_192241482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Welnee, die 1 juni gaat gewoon ook daarvoor gelden, dat is toch logisch? Scholen gaan ook echt niet open hoor op 6 april.
nee dat geloof ik ook niet, lekker met 100 ouders je kinderen ophalen om 14h00
daaaaaag beleid
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:49:55 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192241483
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef Chia het volgende:

[..]

5 ft
318 baked beans and 17 cups of tea distance!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192241487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Wonen ze ver weg?
Nee ze wonen niet heel ver weg, maar dat contactloze bezorgen is nu wel een uitkomst.
pi_192241492
Denken jullie dat het oké is om met de kids een stuk te gaan fietsen?
De muren komen op ze af en ik wil een uurtje met de over de dijken hier knallen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192241494
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:

[..]

En de mensen van de brandweer mogen lopen?
gaan die uberhaubt wel eens met de metro? maar goed die mogen natuurlijk ook
pi_192241495
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef Landgeld het volgende:

[..]

is dit letterlijk gezegd? En wat betreft kantoren, die blijven mogelijk ook dicht (Thuiswerken?)
Hoe dan!? En moet het letterlijk gezegd worden?

Hoe denk jij dat over 6 weken alles weer normaal is, horeca weer open gaat, sportscholen weer open gaan, scholen weer open gaan en mensen weer op kantoren moeten werken?

Er zullen echt wel weer zaken ruimer worden in een paar weken, maar thuiswerken zal lang blijven. Horeca zal lang dichtblijven en sportscholen lijken mij ook niet snel open te gaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2020 @ 08:51:23 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192241499
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?

Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee op |:(
_____
pi_192241500
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')