Dit heeft mijn aandacht omdat ik vind dat er geen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Een jaar zonder doden herdenking is heel pijnlijk. Maar voor de fans is een jaar zonder OS ook heel pijnlijk, net als een jaar zonder het Euro songfestival met of zonder publiek. Ik had gedacht dat de regering een lijn zou trekken. Maar ik vind het opmerkelijk dat de regering weer uitzonderingen maakt. Geen evenementen en geen samenscholing van 3 personen of meer. Dan ook geen dodenherdenking. Pijnlijk ja maar de dodenherdenking staat net als de OS of euro songfestival even niet op de eerste plaats op dit moment. Die les zou de regering nu toch zo langzamerhand wel geleerd moeten hebben. Immers we mogen ook niet naar een crematie of een begrafenis om afscheid te nemen als je niet de eerste lijn bent. Zelfs dat is al zeer sober.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:46 schreef _I het volgende:
[..]
De wereld is op dit moment best voorspelbaar. Die veranderingen overkomen ons niet, dat zijn strategische zetten in een uitgewerkt pandemie-plan.
Laatste waar ik me druk om zou maken nu, is of 4 mei een "succes" zal worden. Iedereen mag toch denken aan wie hij wil in die twee minuten stilte. Er zijn al genoeg plekken waar ook andere mensen herdacht worden dan alleen de WWII slachtoffers.
Waarom is dit iets wat je aandacht heeft?
Misschien is groepsimmuniteit daar een doorslaand succes.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wuhan gaat 8 april weer open. Ik ben echt benieuwd hoe snel het daar weer opduikt.
Dodenherdenking is toch geen contactsport of een evenement waar 2000 mensen in een zaal zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit heeft mijn aandacht omdat ik vind dat er geen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Een jaar zonder doden herdenking is heel pijnlijk. Maar voor de fans is een jaar zonder OS ook heel pijnlijk, net als een jaar zonder het Euro songfestival met of zonder publiek. Ik had gedacht dat de regering een lijn zou trekken. Maar ik vind het opmerkelijk dat de regering weer uitzonderingen maakt. Geen evenementen en geen samenscholing van 3 personen of meer. Dan ook geen dodenherdenking. Pijnlijk ja maar de dodenherdenking staat net als de OS of euro songfestival even niet op de eerste plaats op dit moment. Die les zou de regering nu toch zo langzamerhand wel geleerd moeten hebben.
Ik vind het wel mooi eigenlijk. En ik denk ook dat het wel gaat lukken zonder publiek.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit heeft mijn aandacht omdat ik vind dat er geen uitzonderingen gemaakt mogen worden. Een jaar zonder doden herdenking is heel pijnlijk. Maar voor de fans is een jaar zonder OS ook heel pijnlijk, net als een jaar zonder het Euro songfestival met of zonder publiek. Ik had gedacht dat de regering een lijn zou trekken. Maar ik vind het opmerkelijk dat de regering weer uitzonderingen maakt. Geen evenementen en geen samenscholing van 3 personen of meer. Dan ook geen dodenherdenking. Pijnlijk ja maar de dodenherdenking staat net als de OS of euro songfestival even niet op de eerste plaats op dit moment. Die les zou de regering nu toch zo langzamerhand wel geleerd moeten hebben.
Samenscholing van 3 personen mag al niet eens. Hoe wil je dit organiseren onder de 3 personen allemaal met gepaste afstand. de camera crew, de productie, NPO. je hebt daar zo 100 man te pakken. onverantwoord.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi eigenlijk. En ik denk ook dat het wel gaat lukken zonder publiek.
Denk je echt dat hordes mensen tóch naar de Dam gaan?
Gezien de overige stortvloed aan maatregelen die nog actief zullen zijn in combinatie met de collectivistische cultuur, zou dat best wel eens mee kunnen vallen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wuhan gaat 8 april weer open. Ik ben echt benieuwd hoe snel het daar weer opduikt.
Wow.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Samenscholing van 3 personen mag al niet eens. Hoe wil je dit organiseren onder de 3 personen allemaal met gepaste afstand. de camera crew, de productie, NPO. je hebt daar zo 100 man te pakken. onverantwoord.
Je denkt wel een beetje in problemenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Samenscholing van 3 personen mag al niet eens. Hoe wil je dit organiseren onder de 3 personen allemaal met gepaste afstand. de camera crew, de productie, NPO. je hebt daar zo 100 man te pakken. onverantwoord.
die zijn dan een volle 3 maanden dicht geweest toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wat me opviel in die studie:quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:40 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je een test wil om massaal populatie te testen in indien positief in quarantaine te plaatsen, is een zeer hoge specificiteit van groot belang. Daarmee bereik je dat iedereen die je negatief test ook daadwerkelijk negatief is. De extra mensen die vals-positief zijn en je in quarantaine zet neem je dan maar voor lief.
Betekent dat dat het als aerosol verspreidt? Want grotere druppeltjes raken normaal niet verder dan de bovenste luchtwegen.quote:SARS-CoV-2infection starts at the lungs, not in the upper respiratory tract,therefore, sampling during the early infection stage using throat swab or sputum may not detect the virus. This is one possible explanation for high false negatives in nucleic acid PCR test.
Nee joh, lekker die vrije dag houden, niks afschaffenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Hopelijk mag je met Pasen ook niet gourmetten en schaffen ze de 2e paasdag af. Ook Hemelvaart mag op de schop. Schaf dan gelijk alles maar af. Ben er klaar voor!
24 januari zijn ze begonnen, dus iets meer dan 2 maanden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
die zijn dan een volle 3 maanden dicht geweest toch?
Ja, die zag ik gisteren. Die is echt super duidelijk.quote:
God wat een lang bla blaquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, die zag ik gisteren. Die is echt super duidelijk.
Vrienden van mij zitten daar. Horeca enzo is nog wel gewoon open maar overal hebben ze een heel streng deurbeleid. Je mag enkel je appartement uit en ergens naar binnen nadat je getest bent op symptomen. Als je ook maar een beetje verhoging hebt of een kuchje moet je echt binnen blijven en kom je sowieso nergens binnen.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:05 schreef Noek het volgende:
Hopelijk mag je met Pasen ook niet gourmetten en schaffen ze de 2e paasdag af. Ook Hemelvaart mag op de schop. Schaf dan gelijk alles maar af. Ben er klaar voor!
Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat me opviel in die studie:
[..]
Betekent dat dat het als aerosol verspreidt? Want grotere druppeltjes raken normaal niet verder dan de bovenste luchtwegen.
Hoe verspreidt het virus (of algemeen een infectie van de luchtwegen) zich trouwens in de longen, is dat via de slijmen, maw langs het "oppervlak", of van cel naar naburige cel? Want als het via het bloed gaat zou je verwachten dat de longblaasjes in beide longen "random" geinfecteerd raken, maw dat de infectie zich overal gelijktijdig voordoet.
Kurzgesagtquote:
a okee ik dacht iets eerder. thanksquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
24 januari zijn ze begonnen, dus iets meer dan 2 maanden.
En wat de volgende vreselijke ziekte zal zijn die uit die contreien deze kant op komt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:28 schreef Fretwork het volgende:
Heel benieuwed hoe het verslappen van de lockdown gaat in Wuhan, en wat dat doet met de cijfers
ok thanksquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef ToT het volgende:
[..]
En wat de volgende vreselijke ziekte zal zijn die uit die contreien deze kant op komt.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)omie-dan-corona-zelf
Trump heeft weer een goed punt.
Pas op dat het middel niet erger dan de kwaal is.
Wow, dat is totaal niet wat we hier al heel de tijd doenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Aha, het stijgt daar inmiddels ook wel, eerst niet. Schijnt dat het vliegveld ook op slot gaat daar. Hopelijk kunnen ze het daar snel de kop indrukken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vrienden van mij zitten daar. Horeca enzo is nog wel gewoon open maar overal hebben ze een heel streng deurbeleid. Je mag enkel je appartement uit en ergens naar binnen nadat je getest bent op symptomen. Als je ook maar een beetje verhoging hebt of een kuchje moet je echt binnen blijven en kom je sowieso nergens binnen.
Even een waarschuwing voor mensen die al wel wat van het virus weten: je hebt niets aan dit filmpje.quote:
Ja, werken voor de kost en als je wil geloven of danken dan doe je dat maar in je vrije tijd. Of maak er een 1e vrije dag en een 2e vrije dag van. Dit is het jaar waarop we dingen kunnen aanpakken en dat achterlijke geloof is inmiddels 2019. Wir schaffen das af!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]. Klaar met al die nutteloze vrije dagen.
Is ook zo. Tijdens de vorige crisis stierven er bijvoorbeeld veel meer mensen aan kanker omdat het toch later ontdekt wordt doordat mensen niet naar de dokter gaan, etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ze nemen in China wel een gigantische hoeveelheid preventieve maatregelen he. En hebben een veel meer collectivistische cultuur + docielere bevolking. Het zal niet alles zeggen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:28 schreef Fretwork het volgende:
Heel benieuwed hoe het verslappen van de lockdown gaat in Wuhan, en wat dat doet met de cijfers
Ik vind het mooi idd. Ook dat heel veel issues waar de politiek over aan het bakkelijen was er opeens niet zoveel meer toe doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het echt wel imposant vind dat we als land echt wel dingen gedaan krijgen als de shit echt heet wordt.
Aerosol zijn kleine deeltjes die lang blijven zweven. Die 1.5 meter is neem ik aan gebaseerd op grotere druppeltjes, bij niezen en hoesten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?
Hij heeft een FOK! accountquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wow, dat is totaal niet wat we hier al heel de tijd doen
Als het allemaal zo zwart-wit zou zjn dan zou het makkelijk zijn, maar dat is het helaas niet. Zo kun je ook redeneren dat door een lockdown er veel minder verkeersdoden vallen omdat er amper auto's rijden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
@Trumpquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:36 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Hij heeft een FOK! account
Neemt niet weg dat dit gewoon klopt. Dat heb ik hier ook al gezegd, als we alles maanden platgooien stort de voedsel en medicijnvoorziening in en zullen meer mensen daaraan sterven dan aan corona. Ik zie het al op kleine schaal om me heen gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]. Dit is dezelfde man die ongeteste medicijnen als wondermiddel probeert te slijten waardoor alles uitverkocht raakt. Ik denk niet dat hij iets mag zeggen over dat het middel meer schade oplevert dan het doel.
Bij hoesten zullen toch ook aerosols vrijkomen, naast grotere druppeltjes? Hoe lang kunnen aerosols zo ongeveer "vliegen"?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aerosol zijn kleine deeltjes die lang blijven zweven. Die 1.5 meter is neem ik aan gebaseerd op grotere druppeltjes, bij niezen en hoesten.
Engeland is nu strenger dan NL. NL is feitelijk het minst streng nu, behalve Scandinavië toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Zo stil hier nu in Engeland! Zal raar zijn om morgen als een van de weinigen naar mijn werk te mogen
Voedselproduktie en medicijnvoorziening zijn niet stilgelegd.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat dit gewoon klopt. Dat heb ik hier ook al gezegd, als we alles maanden platgooien stort de voedsel en medicijnvoorziening in en zullen meer mensen daaraan sterven dan aan corona. Ik zie het al op kleine schaal om me heen gebeuren.
Volgens dit onderzoek een meter:quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij hoesten zullen toch ook aerosols vrijkomen, naast grotere druppeltjes? Hoe lang kunnen aerosols zo ongeveer "vliegen"?
Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
VS wil beademingsapparatuur Philips claimen
Leuke bondgenoten die yanks
Waarom staat die fabriek in murica...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wij zijn hier heel streng, alleen handhaven we maar op hele weinig.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Engeland is nu strenger dan NL. NL is feitelijk het minst streng nu, behalve Scandinavië toch?
tja een soort gelijke discussie zag ik hier ook al over AZG. dat is natuurlijk ongeveer hetzelfde als ditquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
twitter:nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?! @SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
Tot zover dat Agenda Free gedeelte van zijn channelquote:
Je snapt dat het onmogelijk is om in ieder land alle faciliteiten te hebben? Het is voor een bedrijf als Philips totaal niet realistisch om in meerdere landen de volledige mogelijkheid te hebben om bijvoorbeeld beademingsapparatuur te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?
Ik mag toch hopen dat we die les wel leren uit deze crisis. Onder druk wordt alles vloeibaar en papieren afspraken zeggen niets in de echte realiteit.
Ik zie nu al om mij heen gebeuren dat machines in voedselproducerende fabrieken stilvallen omdat onderdelen en monteurs niet beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Voedselproduktie en medicijnvoorziening zijn niet stilgelegd.
blij dat ze op een eiland wonen daar, jezus zegquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.[ afbeelding ]twitter:nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
Misschien een punt, maar in deze huidige technologische beschaving is het voor een land als NL onmogelijk om alles zelf te kunnen produceren. Dat zou in europees verband moeten, maar dan nog...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Handig he als je productie uitbesteden naar het buitenland om aandeelhouders tevreden te stellen?
Ik mag toch hopen dat we die les wel leren uit deze crisis. Onder druk wordt alles vloeibaar en papieren afspraken zeggen niets in de echte realiteit.
Was idd niet slim om het halve metrostelsel plat te leggen, waardoor iedereen nu gepropt moet worden op die paar treinen die nog gaan.... Zal wel uit kostenbesparing zijn gedaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Na de toespraak van Johnson is er in de metro in ieder geval nog niets veranderd.[ afbeelding ]twitter:nsmith694 twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 07:53:46This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@:SadiqKhan put the tube service back to normal so we can all spread out, or @:BorisJohnson start policing who's getting on. Help me! https://t.co/x5moYM8wWN reageer retweet
En de mensen van de brandweer mogen lopen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:43 schreef KingRadler het volgende:
metro alleen toegankelijk maken voor zorg personeel.
Je hebt in ieder geval geen meetlint nodig om te zien dat dat geen 1,5 meter isquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[..]
En de mensen van de brandweer mogen lopen?
Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom staat die fabriek in murica...
wtfquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
We moeten meer zelf gaan doen, dat blijkt wel. Hopelijk hebben we er wel genoeg personeel voor, veel Nederlanders zijn wel blij met hun 9 tot 17 Excel-baantje. Die krijg je echt niet de productie in.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Eigen bevolking is dan ook een constructie dat terecht werd afgebroken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.
Er wordt nog gekeken hoe ze dat gaan doen. Er is geen kans dat alles weer is zoals het was op 6 april.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken
Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeftquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval geen meetlint nodig om te zien dat dat geen 1,5 meter is
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
Je kan toch niet alles in je eigen land houden?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Omdat de afgelopen decennia het heilige mantra is geweest dat alles globaal moest gaan en aandeelhouderswinsten het hoogste heilige zijn ipv het grotere maatschappelijke geheel, eigen bevolking aan het werk houden, cruciale kennis behouden etc.
is dit letterlijk gezegd? En wat betreft kantoren, die blijven mogelijk ook dicht (Thuiswerken?)quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
Er wordt nog gekeken hoe ze dat gaan doen. Er is geen kans dat alles weer is zoals het was op 6 april.
Wel kan het zijn dat men onderzoeken heeft gedaan en alsnog kinderen weer naar school laat gaan. Of dat er wel loketten open mogen met terrassen, maar geen mensen binnen.
Tot 1 juni zijn samenscholingen verboden, dus alles was van de horeca, sport of scholen hieronder valt, zal hoogstwaarschijnlijk niet "gewoon weer open gaan".
5 ftquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Fukushima het volgende:
[..]
het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
Eens. Ik doe sowieso nooit mee aan de dodenherdenking, vind het een beetje achterhaald. In tijden van nood, zoals nu, moet je wel consequent zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:01 schreef Noek het volgende:
Kan het niet druk hebben met de dodenherking. Heb het nu druk met het herdenken van de doden die nog gaan komen. Druk ook met het getraumatiseerde zorgpersoneel straks Die zitten in de frontlinie. 4 mei is wel het laatste waar ik nu iets van vind.
Er gaat geen massale dodenherdenking plaatsvinden. Dat kun je gewoon thuis op de bank doen, of niet, dat is ook nog een keuze.
Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:41 schreef TheArt het volgende:
wow zo kennen we aardappelhoofd Steve niet! helemaal los gegaan!quote:
Hoe noemen ze het daar?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Fukushima het volgende:
[..]
het probleem is dat ze daar geen metrisch stelsel hebben, ze hebben dus geen idee waar iedereen het over heeft
Op dit moment ook mensen in de bouw, winkels en andere plekken waar je niet thuis kan werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Welnee, die 1 juni gaat gewoon ook daarvoor gelden, dat is toch logisch? Scholen gaan ook echt niet open hoor op 6 april.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus: er is dus gewoon een kans dat vanaf 6 april de Horeca weer open gaat en we niet meer hoeven thuis te werken
Daar is nu niets over gezegd. Wat eigenlijk vreemd is, want dat hadden ze nu ook wel kunnen verlengen toch? OF zouden ze dat toch een kortere periode doen? Bijvoorbeeld eerst de maand mei.
Gewoon de lokale bloemist even opbellen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
Dit dus ja. Mensen schijnen de gehele keten niet te begrijpen en denken dat alles vanzelf werkt en voedsel en medicijnen getoverd worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Brandweer, vuilnis, overheid, politie, nutsvoorzieningen, supermarkt personeel, banken, (digitale) veiligheid, etc etc. Zoveel mensen zullen nog naar hun werk moeten.
Wonen ze ver weg?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef HulkHeld het volgende:
Weet er iemand misschien een manier voor het versturen van bloemen en daarbij de lokale bloemisten te helpen? Ik zou graag een aantal boeketjes willen versturen naar opa en oma om ze een hart onder de riem te steken. Nu er allemaal alternatieven zijn omdat de verkopers haast niet van hun waren afkomen, dacht ik: laat ik dat doen. Ik kan het alleen niet zo snel vinden, iemand wellicht een idee?
nee dat geloof ik ook niet, lekker met 100 ouders je kinderen ophalen om 14h00quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Welnee, die 1 juni gaat gewoon ook daarvoor gelden, dat is toch logisch? Scholen gaan ook echt niet open hoor op 6 april.
318 baked beans and 17 cups of tea distance!!quote:
gaan die uberhaubt wel eens met de metro? maar goed die mogen natuurlijk ookquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[..]
En de mensen van de brandweer mogen lopen?
Hoe dan!? En moet het letterlijk gezegd worden?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:47 schreef Landgeld het volgende:
[..]
is dit letterlijk gezegd? En wat betreft kantoren, die blijven mogelijk ook dicht (Thuiswerken?)
Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee opquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?
Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Al dan niet aerosol gaat om de grootte van de druppeltjes toch? Ik kan me voorstellen dat die 1.5 meter afstand juist is vanwege aerosols?
Schooljaar is gewoon voorbij. Zitten nu al met de handen in het haar wat met de examenkandidaten te doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nee dat geloof ik ook niet, lekker met 100 ouders je kinderen ophalen om 14h00
daaaaaag beleid
Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee maar dit is de praktijk. Wat moeten deze mensen dan als ze moeten werken?
Ik zie hier nu ook allemaal mensen tof schreeuwen op social dat je een enorme lul bent als je geen 1,5 meter afstand houd, maar ik heb gisteren in de supermarkt zelf ondervonden dat het gewoon niet mogelijk is in de supermarkt. Het GAAT niet. De paden zijn geen 1,5 meter breed dus als je elkaar passeert heb je het al overtreden. Net zoals bij de rij. Het is fysiek onmogelijk.
Sowieso is die band 1 grote haard van het virus. Daar zit iedereen aan en wordt niet schoongemaakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee op
Daarvoor het nieuwe deurbeleid. Ben benieuwd of dat een beetje gaat helpen. Dat het niet meer zo stampvol is in de winkels.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.
Verplicht een karretje pakken zou wel een beetje helpen en maximaal aantal bezoekers binnenlaten is ook een idee. Maar je kunt er bijna niet omheen, letterlijk.
nou mijn werk ook als dit tot 1 juni gaat duren, er komt amper geld binnen maar het gaat er met bakken uitquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Schooljaar is gewoon voorbij. Zitten nu al met de handen in het haar wat met de examenkandidaten te doen.
Wat voor werk doe je?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nou mijn werk ook als dit tot 1 juni gaat duren, er komt amper geld binnen maar het gaat er met bakken uit
Hoezo? Je moet thuiswerken als het kan. Lijkt mij zo helder als maar kan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch met een dubbel gevoel op kantoor nu hoor.. de overheid heeft zo veel onduidelijkheid gecreëerd nu met hun 'werk zo veel mogelijk thuis..'
Zelfscanquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier bij de kassa's hebben ze het wel allemaal netjes gedaan met afstandslijnen op de grond en plexiglas en alles. Maar als er iemand voor je op zijn dooie gemakje boodschappen aan het einde van de band staat in te laden schiet je er nog niks mee op
Koop een bloemetje en zet het voor de deur in een emmer?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:50 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nee ze wonen niet heel ver weg, maar dat contactloze bezorgen is nu wel een uitkomst.
Dat besef is bij m'n bazen echt niet doorgedrongen heb ik het idee..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo? Je moet thuiswerken als het kan. Lijkt mij zo helder als maar kan.
Hier al regelmatig gezien, gewoon tijdens openingstijden gaat de kassa 2 min dicht om het schoon te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Sowieso is die band 1 grote haard van het virus. Daar zit iedereen aan en wordt niet schoongemaakt.
Indien er een bepaald aantal mensen toegelaten wordt gaat het nog best aardig. Af rn toe heb je wel eens iemand op een meter ofzo maar goed, dat is ook het einde van de wereld niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Mensen gaan nog steeds met het hele gezin boodschappen doen en iedereen staat midden op het pad.
Verplicht een karretje pakken zou wel een beetje helpen en maximaal aantal bezoekers binnenlaten is ook een idee. Maar je kunt er bijna niet omheen, letterlijk.
Als íedereen met een karretje door de supermarkt rijdt krijg je alleen maar meer en trager gekut in die gangen. Nu kun je, als iemand toch iets te dichtbij staat, in elk geval gewoon langs iemand heen lopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
gewoon vanaf sept een restartquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:51 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Schooljaar is gewoon voorbij. Zitten nu al met de handen in het haar wat met de examenkandidaten te doen.
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat besef is bij m'n bazen echt niet doorgedrongen heb ik het idee..
Als je kan, werk je thuis... zo onduidelijk is dat niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch met een dubbel gevoel op kantoor nu hoor.. de overheid heeft zo veel onduidelijkheid gecreëerd nu met hun 'werk zo veel mogelijk thuis..'
Beter zorgen dat je je zaakjes op orde hebt voor de poep de ventilator echt raakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat deurbeleid van winkels/super gaat echt een drama worden ben ik bang..
Typisch ook dat het ook in het Pools is vertaald.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
dit is ook wel erg schandalig dat ze het op de deur moeten plakken
[ link | afbeelding ]
![]()
technie /industriële automatisering. turn-key oplossingen voor de klantquote:
Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
Lastige is dat het nu een probleem wordt van de supermarkten. Zodra klanten zich als een idioot gaan gedragen is het hek van de dam.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja ik kan dat, voor 80% van mijn werkzaamheden..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als je kan, werk je thuis... zo onduidelijk is dat niet.
dat denk ik ook, flessenhals effectquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
als dit een half jaar geleden op deSpeld stond was het grappig geweestquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:57 schreef RAVW het volgende:
[ link | afbeelding ]
![]()
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:56 schreef _I het volgende:
[..]
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het advies aan u, als werkgever, is om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Overweeg daarom of thuiswerken voor uw werknemers mogelijk is. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.
[url= https://www.rijksoverheid(...)voor-werkgevers]mijn overheid[/url]
Dat wordt wel echt een zure tijd trouwens. Als straks het thuiswerken voorbij is, maar er ongetwijfeld nog wel een héle lange tijd komt waarin sociaal vermaak / entertainment nog niet aan de orde is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:56 schreef _I het volgende:
[..]
Moet ik mijn werknemers thuis laten werken?
Het advies aan u, als werkgever, is om werknemers tot en met 6 april 2020 zo veel mogelijk thuis te laten werken. Overweeg daarom of thuiswerken voor uw werknemers mogelijk is. Daarnaast is de oproep aan u om de werktijden van uw werknemers zo veel mogelijk te spreiden.
[url= https://www.rijksoverheid(...)voor-werkgevers]mijn overheid[/url]
Dit dus. Hoeveelheid mensen gehalveerd, maar alsnog met tientallen mensen in 1 pand (vrij groot pand)..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?
Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Nope.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Indien er een bepaald aantal mensen toegelaten wordt gaat het nog best aardig. Af rn toe heb je wel eens iemand op een meter ofzo maar goed, dat is ook het einde van de wereld niet.
Daar nog geen verplichte wagentjes die bij binnenkomst gedesinfecteerd worden?
Ik neem aan.. En ja, aanname, dat dat is wat er juist gehandhaaft gaat worden straks!? Als je thuis kan werken, zou dat moeten. Kan het niet, dan wel onder de regels die er zijn. Is dat niet mogelijk en laat je mensen wel komen, dan neem ik aan dat dat onder de 4.000 euro boete gaat vallen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?
Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
met die karretjes is slim!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nope.
Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.
- maximaal 50 karretjes neerzetten
- iedereen verplicht een karretje
- maximaal 1 persoon van gezin naar binnen
- paden waar producten bijgevuld worden afsluiten
- mondkapjes voor personeel
- elk karretje moet gedesinfecteerd worden na gebruik
- kassa's/banden/pinautomaten moeten zo veel mogelijk worden schoongemaakt
Ah netjes, dat heb ik dan steeds misgelopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Hier al regelmatig gezien, gewoon tijdens openingstijden gaat de kassa 2 min dicht om het schoon te maken.
4 uur in de rij staan omdat ze in de winkel er gewoon een dagje uit er van maken ... en alles lekker op hun gemak gaan doen ... want het is nu toch rustig in de winkelquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dat denk ik ook, flessenhals effect
Dit zou al veel duidelijkheid scheppen inderdaad en gewoon mensen bij de deur die handhaven.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nope.
Ik vind echt dat er vanuit de regering opgetreden moet worden wat betreft supermarkten. Dat deurbeleid vanuit de winkels zelf gaat niet werken.
Volgens mij kan je beter gewoon helemaal niet meer naar buiten gaanquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Nope.
dat zeg je in Spanje, maximaal 1 klant per keer naar binnen en voor max 30 minuten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
4 uur in de rij staan omdat ze in de winkel er gewoon een dagje uit er van maken ... en alles lekker op hun gemak gaan doen ... want het is nu toch rustig in de winkel![]()
Alsof de Marokkanen hier Frans kunnenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.
Timers op de wagentjes (enkel te bedienen door personeel). Doe je er langer dan 20 min over > 400¤ boete!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
4 uur in de rij staan omdat ze in de winkel er gewoon een dagje uit er van maken ... en alles lekker op hun gemak gaan doen ... want het is nu toch rustig in de winkel![]()
Ik denk dat thuiswerken wel een blijvertje is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:59 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
[..]
Dat wordt wel echt een zure tijd trouwens. Als straks het thuiswerken voorbij is, maar er ongetwijfeld nog wel een héle lange tijd komt waarin sociaal vermaak / entertainment nog niet aan de orde is.
Thuiswerken is nog een klein lichtpuntje in deze periode.
Ja dat is nu duidelijk te zien jaquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Eigen bevolking is dan ook een constructie dat terecht werd afgebroken.
Als het een onveilige situatie is, zou ik dit serieus melden aan de lokale gemeente. Samenkomsten zijn verboden en in je privé situatie mag je niet meer dan 3 bezoekers hebben die 1,5 meter afstand houden, dan is het raar dat je baas je gewoon op het werk verwacht. Er zijn weinig kantoorbanen waarbij je echt niet thuis kan werken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat besef is bij m'n bazen echt niet doorgedrongen heb ik het idee..
Ik heb nog maar zo'n 50 rollen WC papier, dus ik moet straks toch evenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij kan je beter gewoon helemaal niet meer naar buiten gaan
Lang, net als sigaretterook, die zie je ook niet naar beneden vallen. De deeltjes zijn zo klein dat hun valsnelheid haast verwaarloosbaar is tov de beweging van de lucht, ze drijven mee met de luchtstroming.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij hoesten zullen toch ook aerosols vrijkomen, naast grotere druppeltjes? Hoe lang kunnen aerosols zo ongeveer "vliegen"?
Twijfelachtig hoor..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Ik denk dat thuiswerken wel een blijvertje is.
Als werkgever heb je er net voor gezorgd dat de faciliteiten er zijn, men is er aan gewend, de productiviteit heeft er niet onder geleden, de kantine- ,brandstof- en GWL-kosten zijn gedaald. Waarom zou je dit allemaal terugdraaien?
Maar wie weet.
Het zou ook eens tijd worden, waarom zouden we nog altijd met z'n allen massaal naar kantoor gaan om dingen te doen die je thuis ook kunt doen, zonder dat je daarbij de reistijd hebt? De technologie is er al lang, alleen is het even wennen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Als werkgever heb je er net voor gezorgd dat de faciliteiten er zijn, men is er aan gewend, de productiviteit heeft er niet onder geleden, de kantine- ,brandstof- en GWL-kosten zijn gedaald. Waarom zou je dit allemaal terugdraaien?
Maar wie weet.
Onderschat de sociale functie van het kantoor niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Maar wie weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |