Als ik thuiswerk zit ik gewoon op de bank met laptop op schootquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom krijgen alle huizen in de toekomst een speciale kamer. Een soort prototype holodeckHelemaal bedoelt om in contact te staan met je werk.
Zou wel cool zijn
Die begon de ellende ook wat eerder hequote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Dat zou echt zwaar onverantwoord zijn inderdaad. En het kan toch ook helemaal niet? Het is helemaal niet te rijmen met het samenscholingsverbod.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso. Als over 2 weken iedereen weer vol in de bus/trein zit en dan weer lekker op kantoor dat doe je alle vooruitgang tegen het virus teniet.
Als we vandaag 10 cases erbij zouden krijgen, zou ik zeggen ok dan kan het wel tegen die tijd. Maar zolang het in de honderden zit... nee.
Heel goed, ik zou voldoende hebben aan 1-2 dagen op kantoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:14 schreef Chia het volgende:
[..]
En in hoeverre is het mogelijk om die overige 20% te clusteren? Anders zou je gewoon thuis kunnen werken met een middag op kantoor.
Maar in plaats van naar een kantoor 1,5 uur verderop, doe je 80% van je werk op een kantoor in je regio. Nieuwe collega's, van een ander bedrijf. Ook leuk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor veel mensen zal focussen op het werk ook lastiger zijn als ze thuis zijn, dat snap ik, dus dan moet ook wel de mogelijkheid bestaan om vooral op locatie te werken
Met dichtgelaste flatgebouwen ja toch.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
Wuhan gaat begin april alweer van het slot. Hier sukkelen we waarschijnlijk wel langer door.
Toch lijkt het erop dat het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zou echt zwaar onverantwoord zijn inderdaad. En het kan toch ook helemaal niet? Het is helemaal niet te rijmen met het samenscholingsverbod.
En een heel systeem van persoonlijke QR codes die bepalen of je ergens naar binnen mag of niet, bepaald door een logaritme die jou een 'dreigingsniveau' geeft (rood, geel, groen)quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met dichtgelaste flatgebouwen ja toch.
Echt totaal niet gewoon.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Toch lijkt het erop dat het gaat gebeuren.
Ik had het toch over maximaal 50 karretjes en iedereen verplicht een karretje? Dat betekent dus dat er maar 50 naar binnen mogen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:06 schreef Salina het volgende:
[..]
Je vergeet er nog een paar:
- Maximaal 50 man tegelijkertijd binnen (of 30, of 75, wat je wilt)
- Maximaal 15 minuten per persoon binnen (of 30, max)
- Strenge controle/handhaving bij deur: er mag pas 1 iemand naar binnen als er 1 persoon naar buiten komt.
Werkt wel hoor, ook in Italie en China bv.
Dat had ik helaas ook. Ik was het eens met Peterrrrrrrquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik moet bekennen dat ik voor het eerst sinds jaren het een keer eens ben met Peter R de Vries.
Ik had al een beetje gevoel dat beelden van massa's bos- en strandwandelaars opzettelijk gedramatiseerd werden door de journalistiek, zodat de politiek kon afgeven op het 'onverantwoordelijk' gedrag van een grote groep Nederlanders.
Tuurlijk niet .quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Toch lijkt het erop dat het gaat gebeuren.
Ah, even over heen gelezen. Ja, dan heb je dat automatisch ingedekt inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:19 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik had het toch over maximaal 50 karretjes en iedereen verplicht een karretje? Dat betekent dus dat er maar 50 naar binnen mogen.
Ja, dat is het meest onheilspellende aan dit virus. Overheden gebruiken dit voor een power grab. Zeker in China kan je ervanuit gaan dat niks teruggedraaid gaat worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En een heel systeem van persoonlijke QR codes die bepalen of je ergens naar binnen mag of niet, bepaald door een logaritme die jou een 'dreigingsniveau' geeft (rood, geel, groen)
Ze pakken de meest gesproken talen in Nederland, zo kun je natuurlijk overal wat achter zoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even subtiel in het Pools en Frans (dus Noord-Afrikaans) erbij gezet. En Duits om te doen alsof je gewoon wat willekeurige talen hebt gepakt.
Nieuwe collega's...nee bedankt. Eén keer aan collega's wennen is voor ons FOK!kers al eng genoeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:17 schreef _I het volgende:
[..]
Maar in plaats van naar een kantoor 1,5 uur verderop, doe je 80% van je werk op een kantoor in je regio. Nieuwe collega's, van een ander bedrijf. Ook leuk.
Tuurlijk, het is een hele opzet geweest. Men werd praktisch gevraagd naar het strand of bos te gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:18 schreef Idisrom het volgende:
Ik moet bekennen dat ik voor het eerst sinds jaren het een keer eens ben met Peter R de Vries.
Ik had al een beetje gevoel dat beelden van massa's bos- en strandwandelaars opzettelijk gedramatiseerd werden door de journalistiek, zodat de politiek kon afgeven op het 'onverantwoordelijk' gedrag van een grote groep Nederlanders.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nieuwe collega's...nee bedankt. Eén keer aan collega's wennen is voor ons FOK!kers al eng genoeg.
We moeten idd echt niet hebben dat het een excuus wordt om allerlei dingen door te voeren a la 9/11 voor je veiligheid.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat is het meest onheilspellende aan dit virus. Overheden gebruiken dit voor een power grab. Zeker in China kan je ervanuit gaan dat niks teruggedraaid gaat worden.
quote:This is my tube this morning. I live in zone 4 and work in a zone 1 hospital. I love my job, but now I'm risking my health just on the journey in?!
@SadiqKhan
put the tube service back to normal so we can all spread out, or
@BorisJohnson
start policing who's getting on. Help me!
Die CEO ziet de bui hangen..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:25 schreef Stoorzendert het volgende:
De Amerikanen krijgen het een beetje te hoog in de bol. https://www.ad.nl/binnenl(...)ps-claimen~a00e2d01/
Zo ook een e-mail op mijn werk van een amerikaans bedrijf dat we alles op alles moeten zetten het bedrijf draaiende te houden (ongeacht een lockdown) omdat dat bedrijf zich in een kritische sector zou bevinden...
Teringquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Londen tube vanochtend:
[ afbeelding ]
[..]
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat veel mensen meerdere simkaarten hebben in Azie. Soms 1 voor werk, soms 1 persoonlijk. Maar ook bedrijfjes die tientallen simkaarten hebben. Je ziet bv redelijk vaak scooters met 5-6 telefoons op hun dashboard geplakt. Met allemaal kaarten en orders erop. Volgens mij bezorgdiensten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:
Ik sprak trouwens vandaag een goede vriendin van mij uit Taiwan die met een Chinese bron kwam dat het aantal mobiele users in China sinds December met 7,5 miljoen gebruikers is gedaald. Ik kan me voorstellen dat er een hoop gebruikers gecensureerd zijn en het dus niks zegt over het aantal doden in China. Maar als dit waar is is het wel vrij onheilspellend want als ook maar een klein deel verklaard kan worden door de doden..
Linkje?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Londen tube vanochtend:
[ afbeelding ]
[..]
Dit vooral, met name op twee punten: kan het virus nu ineens een tweede slag gaan slaan? En wat is de schade die de bizar strenge maatregelen veroorzaakt hebben?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Dejannn het volgende:
Waarom moeten er continue complottheorieën worden losgelaten over de situatie in China vraag ik me af? Zou het gewoon niet oprecht kunnen dat die mensen het door die lockdown onder controle hebben gekregen? Ik denk van wel. Grote vraag is alleen wat er nu gaat gebeuren aangezien de lockdown langzaam wordt ingetrokken.
waarom speel jij de ambassadeur van China?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Dejannn het volgende:
Waarom moeten er continue complottheorieën worden losgelaten over de situatie in China vraag ik me af? Zou het gewoon niet oprecht kunnen dat die mensen het door die lockdown onder controle hebben gekregen? Ik denk van wel. Grote vraag is alleen wat er nu gaat gebeuren aangezien de lockdown langzaam wordt ingetrokken.
Is er al ruimte gemaakt in het TS, daar zijn toch al een aantal afdelingen dicht ivm de geplande sluiting?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.
Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.
We trekken dit nog wel een paar dagen op deze manier, maar dit is niet best.
Je zou dit eens bij een overheidsinstantie (echter geen idee welke) aan kunnen kaarten, dat de werkgever zich niet aan de richtlijnen/afspraken houdt en daarmee de gezondheid van de werknemers in gevaar brengt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
Maar hoezo mag je op werk nog wel met 80man bij elkaar zijn? maakt toch allemaal geen klote uit dan?
Mijn werkgever geeft echt geen fuck om dit alles.
Dat is ook al lang en breed als broodje aap weggezet. Kwam blijkbaar door de switch naar 5g.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat veel mensen meerdere simkaarten hebben in Azie. Soms 1 voor werk, soms 1 persoonlijk. Maar ook bedrijfjes die tientallen simkaarten hebben. Je ziet bv redelijk vaak scooters met 5-6 telefoons op hun dashboard geplakt. Met allemaal kaarten en orders erop. Volgens mij bezorgdiensten.
Als het economisch slecht gaat zullen veel van die dingen gewoon niet verlengt worden. Ik zou er dus niet teveel achter zoeken.
Telefoons in Azie hebben meestal ook meerdere simkaart slots in een telefoon zitten.
Het kan er ook mee te maken hebben dat men zich minder wil laten doen censureren. De Chinezen zijn er nu duidelijk op gewezen hoe traceerbaar men is door de mobiele telefoons.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:20 schreef Richestorags het volgende:
Ik sprak trouwens vandaag een goede vriendin van mij uit Taiwan die met een Chinese bron kwam dat het aantal mobiele users in China sinds December met 7,5 miljoen gebruikers is gedaald. Ik kan me voorstellen dat er een hoop gebruikers gecensureerd zijn en het dus niks zegt over het aantal doden in China. Maar als dit waar is is het wel vrij onheilspellend want als ook maar een klein deel verklaard kan worden door de doden..
Het kabinet presenteerde gisteren nog een heel mooi plaatje. 2k machines besteld, units van privéklinieken, dierenartsen etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aantallen op de IC hier zijn bijna verdubbeld. Andere ziekenhuizen nemen steeds minder over en houden capaciteit vrij voor verwachte eigen instroom.
Er wordt hier al gewerkt naar een noodscenario om IC uit te breiden. OK's die toch leegstaan (vanwege de enorme reductie) worden omgebouwd naar IC-kamer.
Ga er dan maar vanuit dat je je baan kwijt bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zou dit eens bij een overheidsinstantie (echter geen idee welke) aan kunnen kaarten, dat de werkgever zich niet aan de richtlijnen/afspraken houdt en daarmee de gezondheid van de werknemers in gevaar brengt.
Ben het er wel mee eens eigenlijk. Mensen roepen zonder zich er ook maar enigszins in te verdiepen van alles over China, snap niet helemaal welk doel dat dient.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom speel jij de ambassadeur van China?
Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ga er dan maar vanuit dat je je baan kwijt bent.
Ik zie dit overigens ook bij andere bedrijven. Het is in sommige bedrijven onmogelijk 1,5meter afstand te bewaren.
Thanks.quote:
Geplande sluiting ligt nog wel redelijk ver in de toekomst. Het probleem is vooral IC-capaciteit. Die is in het TSz volledig open.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er al ruimte gemaakt in het TS, daar zijn toch al een aantal afdelingen dicht ivm de geplande sluiting?
Natuurlijk kan het een tweede slag maken. Doch ben je er al wat beter op ingericht dan op het begin.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit vooral, met name op twee punten: kan het virus nu ineens een tweede slag gaan slaan? En wat is de schade die de bizar strenge maatregelen veroorzaakt hebben?
Wat moet je echt op kantoor doen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel goed, ik zou voldoende hebben aan 1-2 dagen op kantoor.
Sowieso als een bedrijf je daarom ontslaat is dat sowieso niet een plek waar je wilt werken. Waarschijnlijk staat het brandalarm ook uit om kosten te besparenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op welke gronden willen ze je dan ineens ontslaan?
Verdubbeld sinds?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |