Is weer te kort door de bocht, aangezien corona in Italie wel echt gecentreerd was tot noord-italie op dat momentquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Das dus op het equivalent van 84 Nederlandse doden (in verhouding tot de bevolking)
Trump nadoen. "Jullie zitten veel te dicht bij elkaar, 80% zou weg moeten. Ik vind er toch maar 2 of 3 aardig"quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:11 schreef Collide het volgende:
Rutte gaat dadelijk helemaal doordraaien als de vragen van journalisten komen
als ze het al doen hebben ze wellicht schijt aan de oproepquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het probleem, zoals altijd, is dat een grote groep mensen die nog steeds erop uit gaan, dezelfde mensen zijn die nooit het nieuws kijken.
Goh, dat had ik nu niet verwacht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:joshrogin twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 03:12:56China's coronavirus recovery is 'all fake,' whistleblowers and residents claim https://t.co/ECeuQeqLrY @:YahooNews reageer retweet
Struisvogelgedrag en/of ongeïnteresseerdheid in de wereld. In eerste instantie levert dat lekker weinig stress op.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het probleem, zoals altijd, is dat een grote groep mensen die nog steeds erop uit gaan, dezelfde mensen zijn die nooit het nieuws kijken.
Mogen we jou ook een slappe vaatdoek noemen omdat Rutte hetzelfde zegt wat jij zei?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Rutte zegt nu dus precies wat ik en vele anderen hier zeggen ..... maar als wij het zeggen is het een leugen/paniekzaaien. Nou, bij deze dan. Luister dan naar Rutte.
En Rutte, slappe vaatdoek. Als je ziet dat dit niet werkt dan DWING je het toch verdomme af man.
Echt he ...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef Confetti het volgende:
Meneer is verontwaardigd dat zijn vrijblijvende adviezen niet worden opgevolgd. Totaal wereldvreemd.
Dat noemen we een liberale aanpak, niet vreemd voor een VVD-premierquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef Confetti het volgende:
Meneer is verontwaardigd dat zijn vrijblijvende adviezen niet worden opgevolgd. Totaal wereldvreemd.
Hopen dat de mensen die nu over de grens gaan tanken 4000 euro boete krijgenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef hollandia02 het volgende:
Veel tankstations zitten op loopafstand van Nederlandse huizen (Woon zelf nabij de grens). Rutte wilt gewoon centjes.
Hij is een slappe vaatdoek, omdat hij geen actie onderneemt terwijl hij dus wel een probleem constateert.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Mogen we jou ook een slappe vaatdoek noemen omdat Rutte hetzelfde zegt wat jij zei?
Of is dit een stap in de goede richting van Rutte?
Al helemaal niet op een speciale zender.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat de mensen die alles aan hun laars lappen toch al niet naar deze persco's kijken.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hopen dat de mensen die nu over de grens gaan tanken 4000 euro boete krijgen
en bij ons in brabantquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Is weer te kort door de bocht, aangezien corona in Italie wel echt gecentreerd was tot noord-italie op dat moment
Maarja nu dus, wij hebben 17 miljoen mensen, hun ca 60 miljoen. x3,5 ongeveer. nu 106 doden x3,5 = 318. nog 50 te gaan ofzo dan. Morgen dus, dit weekendquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We zitten nog exact op hetzelfde traject.
Italië ging echter pas op slot toen er al 463 doden waren. Dus ik verwacht wel dat bij ons eerder effect te zien is van de maatregelen.
dit zijn dus wel verontrustende berichtenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef Ryan3 het volgende:
twitter:joshrogin twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 03:12:56China's coronavirus recovery is 'all fake,' whistleblowers and residents claim https://t.co/ECeuQeqLrY @:YahooNews reageer retweet
dit komt natuurlijk wel hierdoor bij de verschilende media terecht die ze misschien wel lezen/zien/horenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat de mensen die alles aan hun laars lappen toch al niet naar deze persco's kijken.
Maar goed: dus "Foei!" zeggen tegen die mensen.
Dit sowieso ook idd, ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Al helemaal niet op een speciale zender.
hij bouwt het op. Ze weten hoe de mens werktquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij is een slappe vaatdoek, omdat hij geen actie onderneemt terwijl hij dus wel een probleem constateert.
Nee, het is een liberaal. Moet dan echt alles voorgekauwd worden voor de bevolking?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij is een slappe vaatdoek, omdat hij geen actie onderneemt terwijl hij dus wel een probleem constateert.
Eerste liter normale prijs de overige liters 100 euro de liter. Genieten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En door mensen als jij gaat die lockdown er ook komen, omdat we ons blijkbaar niet aan de adviezen kunnen houden. Bedankt alvast daarvoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan zet ik ze wel voor een schermpje als ik rust wil en de noodzaak zou zien van binnen blijven. Als de overheid niet oproept tot een lockdown ga ik niet leven alsof ik in een lockdown zit.
Wel zijn alle sociale verplichtingen als borrels, verjaardagen, oppasdagen van opa’s en oma’s etc afgelast. En dat vind ik prima.
Als de overheid tot een lockdown overgaat ben ik de eerste die dat volgt. Maar al dat gedram over dat kinderen niet buiten zouden mogen spelen word ik een beetje moe van
Goh.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:12 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb er best moeite mee dat je deze sterke leider zo onderuit moet proberen te halen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen mag je mij ook een slappe vaatdoek noemen en meer ....
Als ik op mijn werk een probleem zie en het nnegeer en daardoor zorg dat een patiënt verkeerde dosis krijgt kan ik waarschijnlijk opstappen. Dat is dan één patiënt....
Scheelt wel 5 euro per tank.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Pas 2 weken oud, daar kunnen we wat mee!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dit zijn dus wel verontrustende berichten
Dat gaat intussen al een week of 2 rond, maar intussen opent apple, starbucks , etc wel hun winkels. Ik denk eigenlijk niet dat ze dat zouden doen als het niet veilig was.quote:
Italie (60m inw) ging eerder op slotquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:14 schreef funnywell het volgende:
[..]
Maarja nu dus, wij hebben 17 miljoen mensen, hun ca 60 miljoen. x3,5 ongeveer. nu 106 doden x3,5 = 318. nog 50 te gaan ofzo dan. Morgen dus, dit weekend
Naja veel mensen vermoeden volgensmij dat de grens 2 km van de bewoonde wereld is met een hek ertussen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:15 schreef ToT het volgende:
Testmateriaal is een probleem over de hele wereld.....right, maar wij hebben zo ongeveer wel het ergste achter het net gevist door de afwachtende houding.
Hoe is het met je broekje?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:16 schreef riazop het volgende:
We gaan dus so wie so LATER opslot als Italie.
Dit wordt smullennnnnnnn!!!
25% van de besmetten daar komt niet levend van de afdeling.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef DustPuppy het volgende:
Bernhoven kun je afschrijven, dat is gewoon klaar nu.
Ik had ook al veel eerder verwacht dat veiligheidsregio Brabant strenge maatregelen zou hebben genomen om dit te voorkomen.
Wat is daar mee gebeurd? Want die zijn wel aangekondigd.
Gekke Belgen , die nemen dit griepje serieusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of kost je uiteindelijk 3995 euro extra
Aziatische landen hebben veel testkits opgekocht, maar in diverse andere landen wordt er ook flink getest.quote:
Wat moet de overheid dan doen....... ?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom moeten wij ook niemand hier persoonlijk aanvallen, helemaal eens.
Alleen is het wel zo dat steeds meer onderzoeken beweren dat zelfs zonder symptomen (vooral bij kinderen) er besmetting kan plaatsvinden. Overheid doet daar nu niks mee, dus snap ook dat een groot deel van de bevolking er niks mee doet, want die gaan niet online speuren naar onderzoeken
Na de 30 doden vandaag zie ik het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:16 schreef riazop het volgende:
We gaan dus so wie so LATER opslot als Italie.
Dit wordt smullennnnnnnn!!!
Wollah mark, ik respecteer jou maar ik moet die hossel doen toch, jeweet.quote:
Is geen massage voor nodig hoor. Voor elk persoon die nu nog lak heeft aan die 2 m afstand is er een persoon die continue roeptoetert dat we te weinig doen en naar een lockdown moeten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:16 schreef bitterbal het volgende:
hij masseert ons langzaam richting een staat waarin we de lockdown makkelijker accepteren
Hoezo negeert Rutte het probleem? Constatering is toch de eerste stap? Er is nooit een laatste stap in deze crisis. Zelfs een lockdown is dat niet; zie Italie waar ook kritiek is op het volgen van de regels.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik dat zou doen mag je mij ook een slappe vaatdoek noemen en meer ....
Als ik op mijn werk een probleem zie en het nnegeer en daardoor zorg dat een patiënt verkeerde dosis krijgt kan ik waarschijnlijk opstappen. Dat is dan één patiënt....
Die indruk heb ik ook wel ja.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:16 schreef bitterbal het volgende:
hij masseert ons langzaam richting een staat waarin we de lockdown makkelijker accepteren
Niet weten dat dit onderdeel is van het groepsimmuniteit masterplanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:17 schreef hollandia02 het volgende:
Rutte die denkt dat alle 17.4 miljoen mensen luisteren naar de overheid als er geen controle op is.
Volgens Rutte is criminaliteit een hoax.
Jij denkt dat massage nodig is?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook wel ja.
Eerst absoluut tegen zijn, en stapje voor stapje toch aangeven dat het wel een mogelijkheid is.
ja ik denk dat de mens nou eenmaal zo is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Is geen massage voor nodig hoor. Voor elk persoon die nu nog lak heeft aan die 2 m afstand is er een persoon die continue roeptoetert dat we te weinig doen en naar een lockdown moeten.
geen vrouw die aan z'n kop zeurtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:19 schreef tompsv18 het volgende:
Nooit enige vermoeidheid te zien bij Rutte. Dat is wel echt knap.
Hij heeft hopelijk wel een aangeboren talent voor goed slapen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:19 schreef kwiwi het volgende:
Hij komt altijd nog zo relaxt over vind ik.
Scheelt wel als je geen zeikwijf op de bank hebt zitten natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:19 schreef tompsv18 het volgende:
hoezo?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Na de 30 doden vandaag zie ik het niet gebeuren.
Eens dat er nooit een laatste stap is, maar iedere dag dat je wacht is veel meer dan één simpel dagje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoezo negeert Rutte het probleem? Constatering is toch de eerste stap? Er is nooit een laatste stap in deze crisis. Zelfs een lockdown is dat niet; zie Italie waar ook kritiek is op het volgen van de regels.
Ook in Italie is er
hij heeft liever een zeiknichtquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Scheelt wel als je geen zeikwijf op de bank hebt zitten natuurlijk.
We hebben vast nog wel wat Erdogan strijders die zich vrijwillig aanmelden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:20 schreef polderturk het volgende:
Hebben we wel genoeg militairen voor een lockdown?
25% gaat naar de IC pipoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
25% van de besmetten daar komt niet levend van de afdeling.
"We zijn vier muren met alleen maar besmette patiënten"
https://www.geenstijl.nl/(...)-besmette-patienten/
De dictatuur word steeds meer merkbaar, je mag nergens meer naar binnen, minister van een partij met 9 zetels, 1.5 meter afstand van elkaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:19 schreef Breekfast het volgende:
Het zou wel mooi zijn als je een apparaat kunt ontwikkelen wat mensen verplicht moeten dragen waarbij je een stroomstoot krijgt als je dichter dan 1,5 meter bij iemand komt.
Hoe is? Ik zeg alleen dat ik denk dat draagvlak er al lang is en in aantallen waarschijnlijk nog wel meer dan mensen die lak hebben aan die 2 m.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:19 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja ik denk dat de mens nou eenmaal zo is.
hmm jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:15 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Pas 2 weken oud, daar kunnen we wat mee!
Niks mis mee als die 2 m dan echt gemeengoed is geworden en kinderen onder controle zijn. Eventueel met tuigje of zo.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:20 schreef marsan het volgende:
Van t weekend weer lekker alle parken vol en dan raar opkijken dat de curve blijft zoals italie.
De Koning activeert vanavond nog de krijgswet in zijn toespraak.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:20 schreef polderturk het volgende:
Hebben we wel genoeg militairen en agenten voor een lockdown?
Het wordt zonnig weer komende tijd toch? Dat helpt niet echt mee danquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:20 schreef marsan het volgende:
Van t weekend weer lekker alle parken vol en dan raar opkijken dat de curve blijft zoals italie.
ja maar om je meest laatste opties in te zetten moet je het juiste moment kiezen. Als je te vroeg inzet dan gaan mensen in protest.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Hoe is? Ik zeg alleen dat ik denk dat draagvlak er al lang is en in aantallen waarschijnlijk nog wel meer dan mensen die lak hebben aan die 2 m.
Volgens mij is hij eigenlijk een van een tweeling.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:19 schreef tompsv18 het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Als ze eergisteren nog aan het peilen waren over de mondkapjes, denk ik echt dat ze dachten het onder controle te hebben, met hun 2009 SARS actieplan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja dit geloof je toch niet, kom op
A.s. zondag dus weer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Kyran het volgende:
Hij heeft wel al twee keer gezegd dat er meer maatregelen kunnen komen.
Nu zegt hij het eigenlijk weer, dus drie keer al ...
Ja omdat mensen dat graag willen horen. Hij heeft ook al gezegd dat een lockdown denkbaar zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Kyran het volgende:
Volgende maatregel is zeker dat je elkaar ook niet meer vies mag aankijken, om besmetting te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Kyran het volgende:
Ja daar kan buitenspelen bij horen. Een balletje overtrappen dan sta je meer dan 1.5 meter uit elkaar. Stelletje panische fokkers die denken dat bij een lockdown niemand meer naar buiten mag. Dat is in België ook niet het geval.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:15 schreef AToontje87 het volgende:
.
Wat snap jij in hemelsnaam niet aan minimaal 1,5m afstand houden? Hoort buitenspelen daar volgens jou bij?
330 miljard bijprintenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:22 schreef roos94 het volgende:
Trump geeft toch 1000 dollar aan elke inwoner?
Dat is gewoon die 1000 euro van Rutte.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:22 schreef roos94 het volgende:
Dan wordt het een risico's weging of je 800 keer kan tanken zonder gesnapt te wordenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of kost je uiteindelijk 3995 euro extra
klopt, allemaal chaos in de grote steden door zo'n regelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:22 schreef kwiwi het volgende:
Ik denk dat het in dit soort situaties cruciaal is dat je je bevolking kent/cultuur meeneemt in de beslissing. Rutte weet echt wel dat Nederlanders zich niet lang aan strenge maatregelen kunnen houden en stelt het gewoon zo lang mogelijk uit.
Heb je de afgelopen dagen gezien hoe t in die parken was? 2 meter was niet echt aan de ordenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Niks mis mee als die 2 m dan echt gemeengoed is geworden en kinderen onder controle zijn. Eventueel met tuigje of zo.
Yup die komen er echt wel op korte termijn, maar ze zullen het wel zo timen dat er geen run meer op de bouwmarkten etc kan ontstaan. Dus wederom op zondagavond lijkt me...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:21 schreef Kyran het volgende:
twitter:NikkieTutorials twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 14:55:18scary morning... MamaTutorials had been sick for quite some days and it got worse. this morning she finally met with her doctor and they confirmed she has a virus. 😞 her lungs are still clean and she needs to rest and heal at home 💖 reageer retweet
klopt, 7 aprilquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:23 schreef Vault-Boy het volgende:
Als ik hem zo hoor praten gaat de horeca echt nog niet open hoor op 6 april. Dit blijft gewoon nog een tijdje zo en wellicht later toch nog een echte lockdown.
Je bevolking kennen is sowieso moeilijk in zo'n multiculturele samenleving, met daklozen en miljardairs, ongeschoold tot universitair geschoold.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:22 schreef kwiwi het volgende:
Ik denk dat het in dit soort situaties cruciaal is dat je je bevolking kent/cultuur meeneemt in de beslissing. Rutte weet echt wel dat Nederlanders zich niet lang aan strenge maatregelen kunnen houden en stelt het gewoon zo lang mogelijk uit.
zitten gedragswetenschappers mee te denken hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:22 schreef kwiwi het volgende:
"Hoe kan Nederland dit omdraaien?"quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:23 schreef Snikkelbeer het volgende:
"Wat zegt dat over deze situatie?"
Schijthekel aan dit soort nietszeggende kutvragen
Precies dit, laat onze Mark Rutte zijn werk doen, i.p.v. zulke onnozele vragenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:23 schreef Snikkelbeer het volgende:
sterkte gozer!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:24 schreef Momo het volgende:
twitter:NikkieTutorials twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 14:55:18scary morning... MamaTutorials had been sick for quite some days and it got worse. this morning she finally met with her doctor and they confirmed she has a virus. 😞 her lungs are still clean and she needs to rest and heal at home 💖 reageer retweet
Ik wilde dit net ook posten...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:23 schreef Snikkelbeer het volgende:
Dan heb je van Agt nooit gehoordquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:24 schreef PoezeligDing het volgende:
Qua lullen is hij wel de meest capabele MP die we ooit hebben gehad.
Meer zelfs, 2 keer 1200 volgens mij nu. En ze hebben al 1 triljard in de economie gepompt afgelopen weekend dacht ik.quote:
Waarmee je meteen je zorgkosten voor 10% kunt dekken als je corona krijgt... dus sigaar uit eigen doosquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:22 schreef roos94 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |