quote:
Op vrijdag 20 maart 2020 14:09 schreef tompsv18 het volgende:Die maatregelen gaan natuurlijk niets doen. Kijk eens naar supermarkten, winkelstraten. Het lijkt drukker dan ooit.
Val wel mee... straten zijn gemiddeld ongeveer we uitgestorven, veel winkels zijn zelf(s) gesloten en/of hebben beperkt openstelling en ook de speeltuinen zijn een stuk minder druk. Het heeft tijd nodig om in te dalen en het is juist goed om niet te wachten totdat mensen dat begrijpen.
quote:
Op vrijdag 20 maart 2020 14:41 schreef Confetti het volgende:De overheid heeft de plicht om mensen te doordringen van de ernst van de situatie. Als de premier dan zegt dat je alleen bij snotteren niet naar buiten moet, kan je weinig van de bevolking verwachten.
Hoe zie je het dan voor je ? dat we voor elke voordeur een agent of marinierseenheid opstellen ?
En die mensen die dat moeten doen; zijn niet ziek ,hebben geen familie, gezin of zullen dan niet dienen als (super)verspreider ?
We leven terecht in een land dat veel vrijheid heeft, soms helaas met weinig verantwoording en we kunnen (zoals ik hier zie gebeuren) elkaar er op aanspreken.
Verder als ouders timmer je die dwarstrekkende puber maar z'n kamer in. Nu even geen tijd noch zin om over ouderlijke autoriteit te soebatten. Hier ook, nu even doen wat ik zeg. Later, doe je je best maar en mag je over alles een aanklacht indienen. Gelukkig is die boodschap hier erg helder.
quote:
Los daarvan hebben ouders richting hun kinderen vooral een eigen verantwoording. En ja zij (ouders incluis) kunnen ziek worden en zijn zullen dan moeten aansluiten in triage. Gemiddeld gesproken, cijfers zijn abstract, lopen ouders en/van/met kinderen minder risico.
Wat verder weer niets zegt over het eigen lot dat zij daarmee ook anderen opzadelen.
Kortom we moeten balanceren tussen indringen en opleggen.
Dit laatste, huisarrest gaat ook bij mij zeker niet werken. Ik ga geen regel volgen om de regel en daar ben ik dan vast heel eigenwijs in. Ik zoek/heb nu geen contact met anderen en zie er geen probleem in om even op afstand een (fiets)ommetje te maken. Samenzijn mag/kan voor een ander eruit zien als onzinnig maar probeer ook een mogelijk afweging te respecteren.
quote:
Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Blik het volgende:Mijn kinderen spelen ook buiten, en dat moet ook gewoon kunnen. De overheid verlangt ook helemaal niet dat we full-time binnen blijven, dus veroordeel dan ook niet de mensen die dat niet doen
Ik ga morgen ook een rondje wielrennen, mag zeker ook niet?
Dat mag zeker, zolang je jouw aanwezigheid maar niet toebrengt aan anderen.
Ook mijn buurman vanochtend aangesproken, was aan het oefenen op het speelrek (stoer rekken, pushen en strekken) ...... begreep niet dat zijn opgerochelde spuug en slijm tot wel 4 dagen kan overleven op het veldje en toestel. Liep erg verdwaasd en beschaamd naar huis.