SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja. Dat we eind van dit jaar allemaal onder de zoden liggen lijkt me duidelijk..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Geen nieuwe TT ivm snelheid.
LP, Bemerk bij mijzelf wel enige gene om met bv een mondkapje en handschoenen boodschappen te gaan doen.![]()
![]()
Hoeft toch alleen als je klachten hebt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:32 schreef SunZomer het volgende:
Geen nieuwe TT ivm snelheid.
LP, Bemerk bij mijzelf wel enige gene om met bv een mondkapje en handschoenen boodschappen te gaan doen.![]()
Londen plaatst tijdelijke mortuaria in epicentrum van de uitbraak
In Londen zijn deze week uit voorzorg tijdelijke mortuaria geplaatst. De hoofdstad is het Britse epicentrum van de uitbraak van het coronavirus. In het ergste scenario zouden de mortuaria in de stad de toestroom van lichamen niet meer aankunnen.
https://www.nu.nl/279710/(...)van-de-uitbraak.htmlIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
'Goedkoop' tanken in België kan dure grap worden
Nederlanders die nog even goedkoop willen tanken in België lopen vanaf nu het risico op een boete van 4000 euro. De brandstofprijs is in België aanzienlijk lager dan in Nederland, bij sommige tankstations kost een liter benzine minder dan euro.
België heeft tijdens de coronacrisis strengere regels dan Nederland en daarom wordt er stevig gecontroleerd door een speciaal politieteam, meldt Omroep Brabant. "Er zijn lange wachtrijen bij de tankstations. Dat is juist wat we willen vermijden. We willen social distancing", zegt Patrick de Smedt van de Belgische politie.
In België mag je alleen de straat op als het echt niet anders kan en tanken in het buitenland is niet noodzakelijk. Er is daarom besloten hard op te treden tegen de Nederlandse 'tanktoeristen'. Tot nu toe zijn er nog geen boetes uitgedeeld. Mensen komen er nu nog met een waarschuwing vanaf, maar volgens De Smedt gaat dat veranderen. "Tegen de diehards wordt opgetreden."
Hoppa al die skere Nederlanders buiten houden.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Valt hier enorm mee. Denk dat op straat 50% van de mensen met een mondkapje loopt. In gelegenheden die nog geopend zijn allicht 80%. En dat is in een kleine stad in een tweedewereldland dat niet zwaar getroffen is vooralsnog.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:29 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Bemerk bij mijzelf ook nog enige gene om met sjaal, mondkapjes handschoenen o.i.d. de straat op te gaan"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik geloof niet dat de requirements voor IC-opname ineens anders worden ingestoken. Het enige is dat we hier al best progressief omgaan met oudere mensen met onderliggende kwalen waarmee wordt overwogen om die niet meer op een IC te leggen, maar dit is al vanaf het begin de strategie...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:31 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja. Dat we eind van dit jaar allemaal onder de zoden liggen lijkt me duidelijk.
Misschien is de daling ook wel het eerste bewijs van de maatregelen die vorige week maandag voor Brabant zijn ingegaan, we komen nu wel in de buurt van de maximale incubatietijd vanaf die periode...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
las eerst 500quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef D_A het volgende:
Nederlanders die nog even goedkoop willen tanken in België lopen vanaf nu het risico op een boete van 4000 euro. De brandstofprijs is in België aanzienlijk lager dan in Nederland, bij sommige tankstations kost een liter benzine minder dan euro.
België heeft tijdens de coronacrisis strengere regels dan Nederland en daarom wordt er stevig gecontroleerd door een speciaal politieteam, meldt Omroep Brabant. "Er zijn lange wachtrijen bij de tankstations. Dat is juist wat we willen vermijden. We willen social distancing", zegt Patrick de Smedt van de Belgische politie.
In België mag je alleen de straat op als het echt niet anders kan en tanken in het buitenland is niet noodzakelijk. Er is daarom besloten hard op te treden tegen de Nederlandse 'tanktoeristen'. Tot nu toe zijn er nog geen boetes uitgedeeld. Mensen komen er nu nog met een waarschuwing vanaf, maar volgens De Smedt gaat dat veranderen. "Tegen de diehards wordt opgetreden."
Hoppa al die skere Nederlanders buiten houden.![]()
Nederlandersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef D_A het volgende:
Hoppa al die skere Nederlanders buiten houden.
In de rij gaan staan omdat je een paar euro kan besparen op wat benzine. Dan ben je dus écht een enorme loser."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Laten we hopen dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de requirements voor IC-opname ineens anders worden ingestoken. Het enige is dat we hier al best progressief omgaan met oudere mensen met onderliggende kwalen waarmee wordt overwogen om die niet meer op een IC te leggen, maar dit is al vanaf het begin de strategie...
Misschien is de daling ook wel het eerste bewijs van de maatregelen die vorige week maandag voor Brabant zijn ingegaan, we komen nu wel in de buurt van de maximale incubatietijd vanaf die periode...![]()
Net zoals die Belgen die in Zeeuws Vlaanderen in de rij stonden om bier te drinkenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederlanders
In de rij gaan staan omdat je een paar euro kan besparen op wat benzine. Dan ben je dus écht een enorme loser.![]()
![]()
Klopt ja, dan heb je er dus helemaal niet van begrepen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net zoals die Belgen die in Zeeuws Vlaanderen in de rij stonden om bier te drinken
Daarom gaat west-Europa op deze manier zwaar fucked zijn. Ook al behoren ze qua zorg nog tot de wereldtop. Met zo'n bevolking is er geen beginnen aan."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als je gelijk hebt zal straks ook het dodental meevallen trouwens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de requirements voor IC-opname ineens anders worden ingestoken. Het enige is dat we hier al best progressief omgaan met oudere mensen met onderliggende kwalen waarmee wordt overwogen om die niet meer op een IC te leggen, maar dit is al vanaf het begin de strategie...
Misschien is de daling ook wel het eerste bewijs van de maatregelen die vorige week maandag voor Brabant zijn ingegaan, we komen nu wel in de buurt van de maximale incubatietijd vanaf die periode...![]()
Nee laten we lekker binnen gaan zitten beven en doodsangsten uitstaan voor een of ander kut virus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt ja, dan heb je er dus helemaal niet van begrepen.
Daarom gaat west-Europa op deze manier zwaar fucked zijn. Ook al behoren ze qua zorg nog tot de wereldtop. Met zo'n bevolking is er geen beginnen aan.
Er zullen mensen overlijden, maar je kan je troosten dat niemand die meer hand kunnen redden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Ja dat was wel een goed idee, die herd immunityquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef mazaru het volgende:
Londen plaatst tijdelijke mortuaria in epicentrum van de uitbraak
In Londen zijn deze week uit voorzorg tijdelijke mortuaria geplaatst. De hoofdstad is het Britse epicentrum van de uitbraak van het coronavirus. In het ergste scenario zouden de mortuaria in de stad de toestroom van lichamen niet meer aankunnen.
https://www.nu.nl/279710/(...)van-de-uitbraak.html![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:23 schreef riazop het volgende:
+16 voor de Belgen
Werd wel verwacht.
Ze nemen aan dat dat over een week naar de 100 per dag gaat en daarna zou de lockdown (van kracht sinds dinsdag) zijn werk moeten gaan doenDit is nog niks qua cijfers in Nederland en België.quote:Volgens viroloog Marc Van Ranst zal de corona-epidemie in totaal zo’n 10 weken duren. Van Ranst waarschuwde donderdagavond in de studio bij VTM NIEUWS dat de cijfers van het aantal gevallen de komende dagen fel zullen stijgen. “Het aantal ziekenhuisopnames en doden van vandaag, deze cijfers gaan we binnen een paar dagen weinig vinden. Dat is moeilijk, maar het is de realiteit.”
En als Marc van Ranst het zegt, dan is het zo.![]()
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Over het algemeen, EENS!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
HOU NOU EENS OP OVER HET AANTAL BESMETTINGEN!!
Het is al lang duidelijk dat het aantal besmettingen 0,0 zegt.
Er is wel één ding wat je kan herleiden. Iets wat ik gisteren ook al een keer liet vallen. Het RIVM is in de afgelopen drie weken steeds minder gaan testen.
Eerst werd bijna iedereen met matige tot ernstige klachten, die in een risicogebied waren geweest of in contact waren gekomen met een besmet persoon, getest. Ook de huisgenoten en directe familieleden werden getest.
Op een gegeven moment zijn ze gestopt met het testen van huisgenoten/familieleden. Daarna hebben ze het nog verder afgeschaald en gingen ze alleen nog maar testen bij risicogroepen. Nu is het zelfs zo ver dat ze alleen maar testen bij ernstige klachten waarbij er sprake is van een (mogelijke) ziekenhuisopname.
Ondanks dat er constant minder is getest is er nog steeds sprake van een exponentiële curve en blijft de verdubbeling van eens in de (ongeveer) vier dagen nog steeds gelden.
Werkelijke aantallen zullen dus veel hoger liggen.![]()
Dat hoeft dan niet helemaal zo te zijn denk ik, omdat driekwart van de sterfgevallen de IC niet eens heeft gezien, mede door dat progressieve beleid. Maar laten we het hopen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als je gelijk hebt zal straks ook het dodental meevallen trouwens.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Linedancing met ruim 1,5 meter afstand tot elkaar denk ik![]()
![]()
Goed voor de conditie
![]()
![]()
![]()
![]()
HUGE DEVELOPMENT! … Now 3 International Studies Find Chloroquine with Azithromycin Shows 100% Success Rate in Treating Coronavirus in 6 Days!
.
https://www.thegatewaypun(...)rus-in-6-days-video/![]()
en de linkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Dit is nog niks qua cijfers in Nederland en België.
En als Marc van Ranst het zegt, dan is het zo.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-zon-10-weken-duren![]()
Mijn moeder (en ik) zijn in een niet nader te noemen Amsterdams ziekenhuis een aantal jaar geleden uitgekafferd (anders kan ik het niet noemen) omdat ze de gore moed had om te zeggen dat ze eventueel nog gereanimeerd wilde worden. Noem dat maar progressief....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de requirements voor IC-opname ineens anders worden ingestoken. Het enige is dat we hier al best progressief omgaan met oudere mensen met onderliggende kwalen waarmee wordt overwogen om die niet meer op een IC te leggen, maar dit is al vanaf het begin de strategie...Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023![]()
Top. Gooi ze maar op de bon. Armoedzaaiersquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef D_A het volgende:
Hoppa al die skere Nederlanders buiten houden.![]()
Als de requirements voor de IC niet zijn veranderd hebben we minder IC opnames. Ik geloof niet dat we nu ineens progressiever zijn dan vorige week. Dus als de IC opnames kloppen en verminderen door maatregelen. Dan zal straks het dodental ook meevallen. Denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hoeft dan niet helemaal zo te zijn denk ik, omdat driekwart van de sterfgevallen de IC niet eens heeft gezien, mede door dat progressieve beleid. Maar laten we het hopen...![]()
Geert kan toch ook gewoon op die site van stichting NIce kijken, daar staat vraag 1 al beanwoord ....quote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Aan dit soort dingen wordt altijd zo weinig aandacht besteedt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
HUGE DEVELOPMENT! … Now 3 International Studies Find Chloroquine with Azithromycin Shows 100% Success Rate in Treating Coronavirus in 6 Days!
.
https://www.thegatewaypun(...)rus-in-6-days-video/
Ik lees wel meer over medicijnen en dat we wat gevonden hebben. Maar uiteindelijk gebeurt er niet zoveel mee.
Of mis ik iets?![]()
Oh hey, dat vermoeiende kereltje weer.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee laten we lekker binnen gaan zitten beven en doodsangsten uitstaan voor een of ander kut virus.
Er zullen mensen overlijden, maar je kan je troosten dat niemand die meer hand kunnen redden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Des te meer mensen het doen, des te minder 'gek'' het is inderdaadquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Valt hier enorm mee. Denk dat op straat 50% van de mensen met een mondkapje loopt. In gelegenheden die nog geopend zijn allicht 80%. En dat is in een kleine stad in een tweedewereldland dat niet zwaar getroffen is vooralsnog.![]()
Wat een bazin dittwitter:AvinashBhikhie twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 08:59:33Rutte: “Jongens, houd je nou alsjeblieft aan die anderhalve meter en doe aan social distancing”
Surinamers: https://t.co/tgFhu7SfIz reageer retweet![]()
"Ga naar dat feestje, we gaan jullie allemaal oppakken"![]()
![]()
Eén kamervraag kost gemiddeld 3750 euroquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geert kan toch ook gewoon op die site van stichting NIce kijken, daar staat vraag 1 al beanwoord ....
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Twee tientjes op een tankinhoud van 40 literquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederlanders
In de rij gaan staan omdat je een paar euro kan besparen op wat benzine. Dan ben je dus écht een enorme loser.![]()
Dat is inderdaad echt![]()
Wat een losers![]()
![]()
![]()
gisteren 228 op de IC in Nederland, data van vandaag ijlt erg lang na en is morgen pas goed inzichtelijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als de requirements voor de IC niet zijn veranderd hebben we minder IC opnames. Ik geloof niet dat we nu ineens progressiever zijn dan vorige week. Dus als de IC opnames kloppen en verminderen door maatregelen. Dan zal straks het dodental ook meevallen. Denk ik.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Net als de Belgen die afgelopen weekend nog ff en masse naar Nederland kwamen omdat hier alles nog open was bedoel je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederlanders
Ik vind de bron shadyquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
.
https://www.thegatewaypun(...)rus-in-6-days-video/
of ligt dat aan mij?![]()
Dat was natuurlijk niet omdat het hier goedkoper was.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:44 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Net als de Belgen die afgelopen weekend nog ff en masse naar Nederland kwamen omdat hier alles nog open was bedoel je?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In Australië waren konijnen die er door de mens waren geïntroduceerd en geen natuurlijke vijanden hadden, een ware plaag geworden die het land kaalvraten. In 1938 werden de eerste proeven met het virus in Australië gedaan, waarna het virus met opzet werd verspreid en in 1953 een ware epidemie veroorzaakte. De konijnenpopulatie daalde van 600 naar 100 miljoen in twee jaar. Door toenemende resistentie kon de populatie zich echter herstellen.
Kijk de konijnen werden ook resistent tegen myxomatose zou het ook met mensen en Corona zo werken?
Bron;
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myxomatose![]()
ik heb niet genoeg med kennis om dat te checkenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik vind de bron shady
https://www.ukrant.nl/mag(...)ecgzd9gMWBeZ3vDRrjqAquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Aan dit soort dingen wordt altijd zo weinig aandacht besteedt.
Ik lees wel meer over medicijnen en dat we wat gevonden hebben. Maar uiteindelijk gebeurt er niet zoveel mee.
Of mis ik iets?![]()
Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je tankt. Als je maar 1 keer in het jaar tankt is de winst nihil op jaar basis, maar als je wekelijks 40 liter tankt is dat een aardige slok op een borrel op jaarbasis.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee tientjes op een tankinhoud van 40 liter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee maar wel deels dezelfde oorzaak: Gebrek aan besef van de ernst van de situatie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk niet omdat het hier goedkoper was.![]()
Laat het denken maar over aan de experts op dit gebiedquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:45 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
In Australië waren konijnen die er door de mens waren geïntroduceerd en geen natuurlijke vijanden hadden, een ware plaag geworden die het land kaalvraten. In 1938 werden de eerste proeven met het virus in Australië gedaan, waarna het virus met opzet werd verspreid en in 1953 een ware epidemie veroorzaakte. De konijnenpopulatie daalde van 600 naar 100 miljoen in twee jaar. Door toenemende resistentie kon de populatie zich echter herstellen.
Kijk de konijnen werden ook resistent tegen myxomatose zou het ook met mensen en Corona zo werken?
Bron;
https://nl.wikipedia.org/wiki/Myxomatose![]()
Ik tank gewoon altijd voor 10 euro, ben ik nooit meer geld kwijt aan de pomp.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je tankt. Als je maar 1 keer in het jaar tankt is de winst nihil op jaar basis, maar als je wekelijks 40 liter tankt is dat een aardige slok op een borrel op jaarbasis.![]()
Bij mij idem... maar laten we afwachten of en hoe de media het oppakt, daar zitten best pientere baasjes tussenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb niet genoeg med kennis om dat te checken![]()
Azithromycine is een antibioticum overigens. Dat zou dus in principe alleen moeten helpen tegen secundaire bacteriële infectie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
.
https://www.thegatewaypun(...)rus-in-6-days-video/And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
De boete is volgens deze bron 350 Euro.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je tankt. Als je maar 1 keer in het jaar tankt is de winst nihil op jaar basis, maar als je wekelijks 40 liter tankt is dat een aardige slok op een borrel op jaarbasis.
https://www.1limburg.nl/g(...)e-voor-tanken-belgie![]()
Ik denk dat ik met mijn huidige tank nog wel een week of 4 kan doen als ik niet verder dan een wandeling in de buurt kom of een ritje naar de supermarktquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk van af hoe vaak je tankt. Als je maar 1 keer in het jaar tankt is de winst nihil op jaar basis, maar als je wekelijks 40 liter tankt is dat een aardige slok op een borrel op jaarbasis.
Bij een paar stations in Sint-Niklaas waardoor je sowieso al tenminste 30KM moet rijden om er te komen en vervolgens ook nog eens als een pauper in de rij te gaan staan om snel even te tanken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Twee tientjes op een tankinhoud van 40 liter![]()
Dat is inderdaad echt![]()
Wat een losers![]()
Dan ben je in deze tijden inderdaad een gigantische loser.
Maar goed, opgelost. Nu komen ze niet meer
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Virus is virus zoogdier is zoog dier laat het denken maar aan mij overquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Laat het denken maar over aan de experts op dit gebied![]()
![]()
Is wel gebaseerd op een kleinschalig onderzoek.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb niet genoeg med kennis om dat te checkenAnd what rough beast, its hour come round at last,
ja hoor meid, maak je niet absoluut maar niet zo dik en voel je vooral niet in je eer aangetast. Heel wat belgen kunnen even grote losers zijn. Niet vreemd ook gezien de twee toch erg dicht bij elkaar staan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:44 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Net als de Belgen die afgelopen weekend nog ff en masse naar Nederland kwamen omdat hier alles nog open was bedoel je?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja man jij gaat met je grote intellect alle problemen nu oplossen. 17 miljoen virologen nu in Nederland.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:48 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Virus is virus zoogdier is zoog dier laat het denken maar aan mij over![]()
In plaats van vragen te stellen kan Greet nu beter even lekker naar buiten gaan.quote:
Dit is een van de weinige momenten dat hij alleen over straat kan lopen. Is toch niemand verder 😂😎"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
equote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is wel gebaseerd op een kleinschalig onderzoek.
Mij komt (beroepshalve) en succesrate van 100% onbetrouwbaar over![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik tank gewoon altijd voor 10 euro, ben ik nooit meer geld kwijt aan de pomp.![]()
![]()
Ja even afwachten of die resultaten elders ook zo zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
e
Mij komt (beroepshalve) en succesrate van 100% onbetrouwbaar overAnd what rough beast, its hour come round at last,
Beide groepen zijn even achterlijkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
ja hoor meid, maak je niet absoluut maar niet zo dik en voel je vooral niet in je eer aangetast. Heel wat belgen kunnen even grote losers zijn. Niet vreemd ook gezien de twee toch erg dicht bij elkaar staan.![]()
![]()
Helaas heb ik de bron digitaal niet kunnen vinden, maar in de Leeuwarder Courant las ik iets opmerkelijks en misschien ook weer niet. De boete die je krijgt als je met de geconstateerde corona virus toch naar buiten gaat en daarmee anderen besmet.
87000 euro boete. Welke Nederlander kan in vredesnaam dat betalen. De Heineken familie misschien, maar allemachtig dat is een hoop geld.![]()
Generaliseren is zo 1900quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:50 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
Beide groepen zijn even achterlijk![]()
Wat vreselijk 😔quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Mijn moeder (en ik) zijn in een niet nader te noemen Amsterdams ziekenhuis een aantal jaar geleden uitgekafferd (anders kan ik het niet noemen) omdat ze de gore moed had om te zeggen dat ze eventueel nog gereanimeerd wilde worden. Noem dat maar progressief....![]()
1 advocaat beweerd dat het juridisch mogelijk is om een corona patient, die mensen aansteekt door naar buiten te gaan, aansprakelijk gesteld kan worden en een boete van 87k moet betalen of 4 jaar de cel in.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:50 schreef MakkieR het volgende:
Helaas heb ik de bron digitaal niet kunnen vinden, maar in de Leeuwarder Courant las ik iets opmerkelijks en misschien ook weer niet. De boete die je krijgt als je met de geconstateerde corona virus toch naar buiten gaat en daarmee anderen besmet.
87000 euro boete. Welke Nederlander kan in vredesnaam dat betalen. De Heineken familie misschien, maar allemachtig dat is een hoop geld.![]()
Nou, kom dan eerst maar eens met de bronquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:50 schreef MakkieR het volgende:
![]()
komt toch niet voor want ze testen alleen zkh personeel en VIPSquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:50 schreef MakkieR het volgende:
Rest van je leven op een sociaal minimum vertoeven. Prima wat mij betreft.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:50 schreef MakkieR het volgende:
87000 euro boete. Welke Nederlander kan in vredesnaam dat betalen. De Heineken familie misschien, maar allemachtig dat is een hoop geld."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja, wat dacht je van gewoon een veroordeling tot (poging tot) meervoudige doodslag danwel biologische aanval?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:50 schreef MakkieR het volgende:
Ok 30% minder betalen op dezelfde brandstof, oftewel ¤ 40 euro afrekenen ipv ¤ 60, is "loser"quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bij een paar stations in Sint-Niklaas waardoor je sowieso al tenminste 30KM moet rijden om er te komen en vervolgens ook nog eens als een pauper in de rij te gaan staan om snel even te tanken.
Dan ben je in deze tijden inderdaad een gigantische loser.
Maar goed, opgelost. Nu komen ze niet meer
Prettig weekend![]()
Zeggen alle mensen die niet dicht bij de grens wonen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok 30% minder betalen op dezelfde brandstof, oftewel ¤ 40 euro afrekenen ipv ¤ 60, is "loser"
Prettig weekend![]()
![]()
ff nokken met dat tank gedoe en weer ontopic?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok 30% minder betalen op dezelfde brandstof, oftewel ¤ 40 euro afrekenen ipv ¤ 60, is "loser"
Prettig weekend![]()
Nog later terug?quote:Ollongren vanwege coronavirus later terug
De terugkeer van minister Ollongren (Binnenlandse Zaken) wordt uitgesteld vanwege het coronavirus. Ollongren was gestart met de voorbereiding op haar terugkeer. De planning was dat zij eind maart weer aan het werk zou gaan. Artsen adviseren haar alleen hiermee te wachten vanwege haar recente gezondheidsklachten.
Ollongren werd vorig jaar geopereerd aan haar bijholtes. Daarna traden complicaties op. Sinds 1 november is ze officieel met ziekteverlof. De staatssecretarissen Van Veldhoven en Knops hebben haar taken overgenomen en Ollongrens D66-partijgenoot Koolmees vervangt haar als vicepremier.
Zij vergaderen nu met de andere ministers in de wekelijkse ministerraad.
Wat heeft die eigenlijk?![]()
Ik vind het een prima juridische mogelijkheid. Moest vandaag nog een dom hert van een collega uitleggen dat ze echt niet met een hoestend kind de supermarkt in kon en mocht. Die mag van mij gerust een boete krijgen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:52 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
1 advocaat beweerd dat het juridisch mogelijk is om een corona patient, die mensen aansteekt door naar buiten te gaan, aansprakelijk gesteld kan worden en een boete van 87k moet betalen of 4 jaar de cel in.![]()
Complicaties naar aanleiding van een operatie aan de bijholtes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nog later terug?
Wat heeft die eigenlijk?
Dat staat er toch?![]()
![]()
Maar probeer dit eens in te beelden als het om een griep virus gaat. Ik zal het nooit goed praten maar 87k boete gaat wel een beetje ver alleen maar omdat je iemand hebt aangestoken die een week later weer kern gezond is. En waarbij oude mensen met een gewone griep ook kan sterven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Rest van je leven op een sociaal minimum vertoeven. Prima wat mij betreft.
Ik bedoel als je die persoon 1000 euro boete geeft wordt de boodschap denk ik ook wel begrepen.![]()
Iets met de bijholtes.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nog later terug?
Wat heeft die eigenlijk?![]()
https://www.lc.nl/friesla(...)schuld-25479133.htmlquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou, kom dan eerst maar eens met de bron![]()
Minstens een half uur reizen en dan nog in de rij gaan staan terwijl het op zat plekken in Nederland daar in de buurt al rond de 1.20 zit. Dan ben je inderdaad een loser, helemaal wanneer je weet dat je niet welkom bent.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prettig weekend"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Angsthaasquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Oh hey, dat vermoeiende kereltje weer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Dit dusquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:56 schreef Viltje het volgende:
[..]
Complicaties naar aanleiding van een operatie aan de bijholtes.
Dat staat er toch?
Nee, in godsnaam nier, laten we blijven optrekken met duitsland, ik ben serieus...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Het beste is die grenzen gewoon dicht.
Dit trekken we niet alleen, we hebben duitsland nu meer dan ooit nodig
Weer wet van grote getallen![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef Sfancta het volgende:
Net in Duitsland geweest, en in de winkels nemen ze het niet nauw met hygiene en besmettingsgevaar!!! Een kassiere was flappen geld aan het tellen, en haar vinger nat makend in mond.... Ben echt weggevlucht.
Dit betreft regio Heinsberg!!!!!!!
Hier in Nederland stukken en stukken beter.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef riazop het volgende:
Zondag beslist Duitsland over een lockdown
https://www.bild.de/polit(...)n-69507558.bild.html
![]()
![]()
Stel dat de strategie van Rutte werkt dan hebben we economisch een gigantisch voordeel straks terwijl buurlanden nog maanden in het gezeik zittenquote:![]()
![]()
Ja gigantisch. Kunnen we direct wegstorten naar Italie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt dan hebben we economisch een gigantisch voordeel straks terwijl buurlanden nog maanden in het gezeik zitten![]()
Kun je niet nog ff een uitroepteken gebruiken? Ik versta je amper.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef Sfancta het volgende:
Net in Duitsland geweest, en in de winkels nemen ze het niet nauw met hygiene en besmettingsgevaar!!! Een kassiere was flappen geld aan het tellen, en haar vinger nat makend in mond.... Ben echt weggevlucht.
Hier in Nederland stukken en stukken beter.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Thanks, kon hem niet vindenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
https://www.lc.nl/friesla(...)schuld-25479133.html![]()
![]()
Hoe dan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt dan hebben we economisch een gigantisch voordeel straks terwijl buurlanden nog maanden in het gezeik zitten
Als het achterland op slot zit, wat wil je dan met dat enorme economische voordeel? De binnenlandse markt is niet zo heel groot he![]()
Dus het gaat wel over de economie? dat wij een stuk minder streng zijn dan de andere landen om ons heen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt dan hebben we economisch een gigantisch voordeel straks terwijl buurlanden nog maanden in het gezeik zitten![]()
1000 euro boete wordt helemaal niet begrepen man.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar probeer dit eens in te beelden als het om een griep virus gaat. Ik zal het nooit goed praten maar 87k boete gaat wel een beetje ver alleen maar omdat je iemand hebt aangestoken die een week later weer kern gezond is. En waarbij oude mensen met een gewone griep ook kan sterven.
Ik bedoel als je die persoon 1000 euro boete geeft wordt de boodschap denk ik ook wel begrepen.
Zelfs hier in Bulgarije zijn de minimumboete op quarantaineverzuim 5000 euro."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Waar las je dit?quote:Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Het zou mij niks verbazen als Rutte ergens Aandelen heeft zittenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus het gaat wel over de economie? dat wij een stuk minder streng zijn dan de andere landen om ons heen.![]()
![]()
Uiteraard, maar de vraag is of dit verkeerd is, zonder economie dondert ook alles in elkaarquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus het gaat wel over de economie? dat wij een stuk minder streng zijn dan de andere landen om ons heen.
Het is echt balanceren, dat geloof ik wel![]()
De gouverneur van Californië verwacht 25 miljoen besmettingen in de komende weken onder zijn bevolking.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en nu gooien ze California op slot...het kan hard gaan, dat hebben sommige users hier goed gezien
https://eu.usatoday.com/s(...)ment-cdc/2866751001/Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Ik zag laatst iemand met haar OV-Chipkaart in haar mond de spulletjes ordenen, soberso mensen die hun mond gebruiken als hulpmiddelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef Sfancta het volgende:
Hier in Nederland stukken en stukken beter.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Uiteraard een lockdown is economisch onhoudbaar en kan maanden/jaren duren. Of denkt iedereen dat China nu voor altijd genezen is van dit virus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus het gaat wel over de economie? dat wij een stuk minder streng zijn dan de andere landen om ons heen.![]()
Ik heb hier zelfs nog niks gehoord over handhaving en boetes. Zelfs die debiel in Limburg die met zijn gezin naar de bouwmarkt ging terwijl ze positief getest waren haalde alleen de krant en geen bonnenboekje.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
1000 euro boete wordt helemaal niet begrepen man.
Zelfs hier in Bulgarije zijn de minimumboete op quarantaineverzuim 5000 euro.![]()
Het volk roept het over zichzelf af. Over een paar weken iedereen verplicht binnenquote:
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Rewimo
![]()
Dank je wel!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef bomptonking het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)fde-worden~ad16388e/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Nee, helaas. Het weer wordt niet best.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit is Nederland ook komend weekend.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Een lockdown is nodig om een piek in ic patiënten te kunnen opvangen, dat hoeft geen maanden te duren. Hoogstens 1 a 2 weken. In Nederland weten we simpelweg niet waar we staan omdat de grote piek ivm incubatietijd nog komt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef Collide het volgende:
[..]
Uiteraard een lockdown is economisch onhoudbaar en kan maanden/jaren duren. Of denkt iedereen dat China nu voor altijd genezen is van dit virus.![]()
Ik vind dat soort bedragen zot. We verdienen hier niet allemaal 6000 euro in de maand netto?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
1000 euro boete wordt helemaal niet begrepen man.
Zelfs hier in Bulgarije zijn de minimumboete op quarantaineverzuim 5000 euro.![]()
Je moeder gebruikt haar mond heel vaak als hulpmiddel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand met haar OV-Chipkaart in haar mond de spulletjes ordenen, soberso mensen die hun mond gebruiken als hulpmiddel
Eens. Behoorlijk ranzig en zeker nu... denk eens na.![]()
De commentaren zijn wel GOUDquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik vind de bron shady
De bron is wel shady BTW.quote:Trump is surrounded by Democrat Doctors in the FDA and CDC that did not want the Chloroquine "Secret" to be revealed. Just watch how all of the mealy mouthed officials react when they confronted with a simple solution to the Wuhan Corona Virus. They talk out of both sides of their mouths, they look like Deer in Headlights, and that includes "Dr Fauci, and that lady with short black hair that looks Persian, dont know her name. The Deep State JUST LOST AGAIN!
CHLOROQUINE WORKS, IT'S SAFE, COSTS NEXT TO NOTHING.
THIS WEEKEND, MAKE SURE THE SUPPLY IS AVAILABLE NATIONWIDE, PRESIDENT TRUMP, END THE LOCK DOWN. DEMOCRATS LOSE AGAIN.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Net 2 uur gewandd en 5 mensen tegengekomen. Nederland blijft binnen
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Het domstecjuistquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Het beste is die grenzen gewoon dicht.![]()
Bron?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb hier zelfs nog niks gehoord over handhaving en boetes. Zelfs die debiel in Limburg die met zijn gezin naar de bouwmarkt ging terwijl ze positief getest waren haalde alleen de krant en geen bonnenboekje.![]()
Dat is juist de bedoeling. Als die boete 1000 euro is zijn er genoeg mensen die dat kunnen missen. Het moet afschrikken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind dat soort bedragen zot. We verdienen hier niet allemaal 6000 euro in de maand netto?![]()
Hier lijkt het elke dag drukker te worden op straatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef Zeroku het volgende:
Net 2 uur gewandd en 5 mensen tegengekomen. Nederland blijft binnen![]()
![]()
Ik vind dat we vanaf nu alleen nog maar vieze dingen mogen doen met onze linker hand en schone dingen mogen doen met de rechterhand.
Je reet afvegen met links.
De deur openen met rechts.
Dit gaat ons redden!![]()
Op bewust mensen in gevaar brengen mag van mij een veel hogere straf staan hoor, of je nou dronken achter het stuur kruipt of bewezen besmettelijk je corona snot overal aan gaat smerenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind dat soort bedragen zot. We verdienen hier niet allemaal 6000 euro in de maand netto?![]()
quote:Cirque du Soleil ontslaat per direct bijna al zijn personeel. Het gaat om 4679 werknemers, zo'n 95 procent van het totale aantal mensen dat in dienst is. Vanwege het coronavirus worden wereldwijd shows geschrapt. Het bedrijf zegt geen andere mogelijkheid te zien om de boel overeind te houden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Logisch, wij pinnen alesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef Sfancta het volgende:
Hier in Nederland stukken en stukken beter.![]()
Vanmiddag even naar mijn moeder, vandaag 72 geworden. Flesje wijn voor de deur zetten met een kaartje, aanbellen en wegrennen.![]()
![]()
Lees je quote... ik hanteer 4% van mensen die geregistreerd en ziek zijn. dat is wat anders dan die 1.4% van mensen die besmet (met of zonder registratie, zullen worden of) zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom jij toch op zulke extreme sterftecijfers terwijl een van de recentere onderzoeken uitgaat van ongeveer 1.4 %.
https://www.nature.com/ar(...)7?mod=article_inline
Ik hoef niets te bewijzen dat doen de getallen as we speak ..... 245,484 geregistreerd besmettingen en 10,031 dood dwz 4,08%
Dit correspondeert met jouw quote, waarvoor ook dank:quote:.... Using public and published information, we estimate that the overall symptomatic case fatality risk (the probability of dying after developing symptoms) of COVID-19 in Wuhan was 1.4% (0.9–2.1%), which is substantially lower than both the corresponding crude or naïve confirmed case fatality risk (2,169/48,557 = 4.5%) and the approximator1 of deaths/deaths + recoveries (2,169/2,169 + 17,572 = 11%) as of 29 February 2020."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Over 4 weken eerste proeven. Jammer dat dat altijd zo lang moet duren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:45 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
https://www.ukrant.nl/mag(...)ecgzd9gMWBeZ3vDRrjqA![]()
Want na 1 á 2 weken kan er geen nieuwe piek ontstaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een lockdown is nodig om een piek in ic patiënten te kunnen opvangen, dat hoeft geen maanden te duren. Hoogstens 1 a 2 weken. In Nederland weten we simpelweg niet waar we staan omdat de grote piek ivm incubatietijd nog komt.![]()
Jij bent linkshandig?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik vind dat we vanaf nu alleen nog maar vieze dingen mogen doen met onze linker hand en schone dingen mogen doen met de rechterhand.
Je reet afvegen met links.
De deur openen met rechts.
Dit gaat ons redden!
Had ooit mijn rechterarm gebroken. Reet afvegen met links was echt niet te doen!
Deuren open ik met links, want de sleutel gaat erin met rechts.![]()
jeetje...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De commentaren zijn wel GOUD![]()
De bron is wel shady BTW.
[..]
Wat een achterlijk gebral in die quote
edit: nee niet die eerste
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 12:07:16 ]![]()
Rewimo
![]()
Beter, gelukkigquote:Koorts is gezakt en geen bloedingen meer. Zuurstof is inmiddels 97
dus intuberen is op dit moment gelukkig niet nodig.
Fijn dat je ernaar vraagt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Gaat ook wel hard in België opeens:quote:Nieuwe cijfers voor België: 16 nieuwe doden, 462 nieuwe besmettingen
Er zijn 16 nieuwe overlijdens door het coronavirus in ons land, dat brengt het totaal nu op 37. Dat hebben het Nationaal Crisiscentrum en de FOD Volksgezondheid in een persconferentie bekend gemaakt. 837 mensen zijn nu opgenomen in het ziekenhuis, dat is een stijging van 203 patiënten over de voorbije 24 uur.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20/liveblog-20-maart/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Mensen die soberso typen moet je ook niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand met haar OV-Chipkaart in haar mond de spulletjes ordenen, soberso mensen die hun mond gebruiken als hulpmiddelEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Amerika![]()
Amerikaanse politicus maant tot kalmte, dumpt aandelen.
WASHINGTON - De Republikeinse senator Richard Burr is in de Verenigde Staten in opspraak geraakt. Terwijl de wereld zich zorgen maakte om het coronavirus, maande de politicus – hoofd van de inlichtingencommissie in de Senaat – in het openbaar tot kalmte. Maar zijn campagnedonoren waarschuwde hij juist, terwijl hij ook zijn eigen aandelenbelangen fors afbouwde.
Hij verkocht volgens Amerikaanse media kort voor de beurzen kelderden vanwege de coronacrisis voor minimaal 539.000 euro en maximaal 1,48 miljoen euro aan aandelen.
Spaanse griep
Burr is het Republikeinse hoofd van de inlichtingencommissie van de Amerikaanse Senaat. Naar buiten toe verkondigde hij de afgelopen weken meermaals dat het coronavirus niet hard zou toeslaan in de VS. Ondertussen waarschuwde hij rijke donoren van zijn campagne dat het weleens net zo erg kon worden als de Spaanse griep in 1918, toen wereldwijd tientallen miljoenen mensen om het leven kwamen.
Nog drie andere senatoren worden beschuldigd door Amerikaanse media. Volgens The New York Times hebben de Democratische senator en lid van de inlichtingencommissie Dianne Feinstein en de Republikeinse senatoren James Inhofe en Kelly Loeffler hetzelfde gedaan als Burr. Ook bij hen gaat het in sommige gevallen om miljoenen dollars.
’Onzin’
Als hoofd van de inlichtingencommissie ontvangt Burr dagelijks alle belangrijke waarschuwingen. Burr doet de beschuldigingen in het artikel van de National Public Radio af als onzin. „In het artikel worden bewust uitspraken van mij uit hun context getrokken. De boodschap die ik met mijn achterban deelde is hetzelfde als wat de gezondheidsdiensten melden.”
https://www.telegraaf.nl/(...)almte-dumpt-aandelen![]()
Jawel maar dan doe je weer een korte lockdown.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Want na 1 á 2 weken kan er geen nieuwe piek ontstaan?![]()
stel dat het niet werkt, dan hebben we een miljoen doden, 2 miljoen chronische longpatienten en mogen Nederlanders jaren de grens niet meer overquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt![]()
-nee-
[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 20-03-2020 12:14:23 ]"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Er zijn nog veel meer mensen die 5000 euro niet kan missen, zeker nu de economie op zijn gat ligt. Ik bedoel vooral te zeggen dat er een groot verschil zit tussen een verkeersboete van 5000 euro en iemand griep geven 5000 euro.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is juist de bedoeling. Als die boete 1000 euro is zijn er genoeg mensen die dat kunnen missen. Het moet afschrikken.![]()
Bij mensen aanbellen en direct achter de deur blijven staan is het nieuwe belletje trekken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef PicoMMP het volgende:
Vanmiddag even naar mijn moeder, vandaag 72 geworden. Flesje wijn voor de deur zetten met een kaartje, aanbellen en wegrennen.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Mooi nieuwsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Beter, gelukkigKoorts is gezakt en geen bloedingen meer. Zuurstof is inmiddels 97
Fijn dat je ernaar vraagtHoop dat we de stijgende lijn vasthouden !!
Ja het raakt mij wel dat je vriend zo er aan toe is. En jij en natuurlik zijn vrouw die machteloos staan.
Maar we blijven positief![]()
![]()
das goed voor de groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit is Nederland ook komend weekend.
het moet immers "rondgaan"![]()
Nee rechtshandig maar je moet kiezen he.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Jij bent linkshandig?
Had ooit mijn rechterarm gebroken. Reet afvegen met links was echt niet te doen!
Deuren open ik met links, want de sleutel gaat erin met rechts.![]()
![]()
Nogmaals, we hebben het hier over griep, het is maar hoe groot je het maakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Op bewust mensen in gevaar brengen mag van mij een veel hogere straf staan hoor, of je nou dronken achter het stuur kruipt of bewezen besmettelijk je corona snot overal aan gaat smeren![]()
6 graden met een schrale oostenwind, perfect weer voor een picknick.quote:“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Een paar jaar terug Totem gezien, ik zag er een beetje tegenop, want ben daar niet zo van, maar man man wat een spektakel! Die eigenaar is er trouwens Miljardair mee geworden.quote:🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik zeg:
- Lockdown 2-4 weken, veel mensen die besmet zijn nu zijn dan niet meer besmet
- Na die 2 - 4 week alles weer langzaamaan opengooien, per sector
- Grenscontroles nog minimaal 6 maanden aanhouden
Na die 2-4 weken heb je hopelijk meer test materialen en kan je andere voorbereidingen treffen.
Je komt weer bij een soort nul-punt, en kan het dan veel beter gecontrolleerd houden door meer testen te doen.
Mensen die na die 2-4 weken symptomen hebben blijven uiteraard nog steeds thuis.![]()
Binnen blijven dus wanneer je quarantaineplicht hebt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind dat soort bedragen zot. We verdienen hier niet allemaal 6000 euro in de maand netto?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Nou we zijn eruit hoor mensen, wie belt rutte?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef RobinKuiper het volgende:
Ik zeg:
Na die 2-4 weken heb je hopelijk meer test materialen en kan je andere voorbereidingen treffen.
Je komt weer bij een soort nul-punt, en kan het dan veel beter gecontrolleerd houden door meer testen te doen.
Mensen die na die 2-4 weken symptomen hebben blijven uiteraard nog steeds thuis.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 12:11:31 ]![]()
Wie gaat de lockdown betalen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef RobinKuiper het volgende:
Ik zeg:
Mensen die na die 2-4 weken symptomen hebben blijven uiteraard nog steeds thuis.![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef PirE het volgende:
[..]
6 graden met een schrale oostenwind, perfect weer voor een picknick.
And what rough beast, its hour come round at last,
Wel gebaseerd op mensen die getest zijn, er gaan genoeg theorieën over de tafel die het aantal besmettingen x10 doenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lees je quote... ik hanteer 4% van mensen die geregistreerd en ziek zijn. dat is wat anders dan die 1.4% van mensen die besmet (met of zonder registratie, zullen worden of) zijn.
Ik hoef niets te bewijzen dat doen de getallen as we speak ..... 245,484 geregistreerd besmettingen en 10,031 dood dwz 4,08%
Dit correspondeert met jouw quote, waarvoor ook dank:
[..]![]()
Nu alleen nog weten hoe serieus dit is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
.
https://www.thegatewaypun(...)rus-in-6-days-video/'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Denk je niet dat het veel duurder word op het moment dat dit nog veel verder uit de hand loopt?quote:![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou we zijn eruit hoor mensen, wie belt rutte?![]()
![]()
Nee eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Denk je niet dat het veel duurder word op het moment dat dit nog veel verder uit de hand loopt?![]()
Is iig geen 'fake news', wel nogal gehyped op die site.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu alleen nog weten hoe serieus dit is.And what rough beast, its hour come round at last,
Wie gaat de lockdown van Frankrijk betalen, Wie gaat de lockdown van Spanje betalen, wie gaat de lockdown van Italie betalen terwijl we met zijn allen in de EU zittenquote:![]()
![]()
Mijn vriendinquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand met haar OV-Chipkaart in haar mond de spulletjes ordenen, soberso mensen die hun mond gebruiken als hulpmiddel![]()
![]()
![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:08:04In Erp, met ruim vijfduizend inwoners, zijn afgelopen dagen zeven mensen (onder wie een echtpaar) overleden aan het coronavirus (premium) https://t.co/NUxkkwEXTY reageer retweet
![]()
Dus de hele wereld is gek? Ik denk dat er wel knappere koppen hierover hebben zitten rekenen. Die lockdowns over de hele wereld is echt niet uit menslievendheid.quote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Natuurlijk. De cijfers van de komende dagen van het aantal bezette bedden op de IC en het aantal doden zijn cruciaal.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Denk je niet dat het veel duurder word op het moment dat dit nog veel verder uit de hand loopt?
Maar te snel een lock down invoeren, die achteraf misschien niet nodig was, is ook heel duur.
Het is even afwachten.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Mexico.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
"Mark, gooi die Jaap er maar uit we nemen het vanaf hier wel over".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou we zijn eruit hoor mensen, wie belt rutte?![]()
Nederland zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wie gaat de lockdown van Frankrijk betalen, Wie gaat de lockdown van Spanje betalen, wie gaat de lockdown van Italie betalen terwijl we met zijn allen in de EU zitten![]()
7 alquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:14 schreef polderturk het volgende:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:08:04In Erp, met ruim vijfduizend inwoners, zijn afgelopen dagen zeven mensen (onder wie een echtpaar) overleden aan het coronavirus (premium) https://t.co/NUxkkwEXTY reageer retweet
Van de week nog 4
![]()
Wat moet Nel nu met Rutte? Hij heeft het al druk zat!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou we zijn eruit hoor mensen, wie belt rutte?Groot fan van User Wotte![]()
Alles is opgelost, weg coronaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja toch? Best lekker zo voor het weekeind
He
helemaal gerustgesteld![]()
![]()
nou ja, ik ben best bereid om te betalen, als het maar goed is. dus als je een lock-down kunt regelen en het helpt om het aantal doden te verminderen, liefst te stoppen dan is betalen een zorg voor later. banken hebben al aangegeven om rentevrije leningen af te sluiten voor een oplossing.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Idd. Dus het is lachwekkend om te denken dat groepsimmuniteit en een draaiende economie ons een voordeel zal geven, zelfs als alles positief uitvalt. Uiteindelijk krijgt Nederland de rekening toch wel. lockdown of niet.quote:![]()
Boh doe mij zo een rentevrije lening van ¤320.000 voor ons nieuwe huis aub!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
banken hebben al aangegeven om rentevrije leningen af te sluiten voor een oplossing.![]()
vosss is de naam,
Geen LSD tijdens thuiswerk, prutserquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat moet Nel nu met Rutte? Hij heeft het al druk zat!![]()
mja je moet het wel aflossen hequote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Boh doe mij zo een rentevrije lening van ¤320.000 voor ons nieuwe huis aub!!!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Geld genoeg, bij die kartelsquote:
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
In 23 dagen van 50k - 100Ktwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
In 8 dagen van 100K - 150K
In 4 dagen van 150K - 200K
In 2 dagen van 200K - 250K
![]()
![]()
Logisch, die zijn op. Hoeveel rijst en pasta was er nog om te tellen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:18 schreef Nober het volgende:
Bij de supermarkt geweest nul mondkapjes geteld.
vosss is de naam,
Ik zag wel plastic handschoenen, reinigingsdoekjes en personeel achter een plastic scherm. So weird.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:18 schreef Nober het volgende:
Bij de supermarkt geweest nul mondkapjes geteld.![]()
Stel dat ...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt dan hebben we economisch een gigantisch voordeel straks terwijl buurlanden nog maanden in het gezeik zitten
Ondertussen staan we dik boven die buurlanden met het aantal sterfgevallen. Geweldig plan hoor van Rutte.![]()
Hebben ze hem bepaalde medicatie gegeven?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Beter, gelukkigKoorts is gezakt en geen bloedingen meer. Zuurstof is inmiddels 97
Fijn dat je ernaar vraagt![]()
Exponentiele groei in optima forma. Duidelijker kan je het niet inzichtelijk maken voor iemand die het niet begrijpt denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:19 schreef NaturalScience het volgende:
In 23 dagen van 50k - 100Ktwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
vosss is de naam,
Yep, kwart miljoen geïnfecteerden nu in totaal wereldwijd. Overigens ook nu bijna 90.000 herstelden.![]()
twitter:AHDokkum twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 11:57:25Albert Heijn stelt al haar winkels open van 7:00 - 8:00 uur in de ochtend voor oudere mensen, mensen met een zwakke gezondheid en voor medewerkers in de zorg.
Wij staan achter deze voorzorgsmaatregel.(1/2) https://t.co/Rm9svIq4aZ reageer retweet![]()
En dat zijn ook nog eens alleen maar geteste cases.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Exponentiele groei in optima forma. Duidelijker kan je het niet inzichtelijk maken voor iemand die het niet begrijpt denk ik.![]()
Rewimo
![]()
Virusremmers en koortsremmers. Ik weet niet precies wat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef Cleo98 het volgende:
Hebben ze hem bepaalde medicatie gegeven?Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Mwoah.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Exponentiele groei in optima forma. Duidelijker kan je het niet inzichtelijk maken voor iemand die het niet begrijpt denk ik.Vakman pur sang![]()
Een miljoen? Oke,.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
[..]
stel dat het niet werkt, dan hebben we een miljoen doden, 2 miljoen chronische longpatienten en mogen Nederlanders jaren de grens niet meer overThe world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Lijkt mij door de combi met zorgmedewerkers juist een extra besmettingsrisicoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
twitter:AHDokkum twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 11:57:25Albert Heijn stelt al haar winkels open van 7:00 - 8:00 uur in de ochtend voor oudere mensen, mensen met een zwakke gezondheid en voor medewerkers in de zorg.
Wij staan achter deze voorzorgsmaatregel.(1/2) https://t.co/Rm9svIq4aZ reageer retweet![]()
Evenstar
![]()
* Kyran mompelt toch nog maar een keer iets over exponentiële groeiquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:19 schreef NaturalScience het volgende:
![]()
Verwijten maken nadat dingen anders blijken te zijn vastgesteld als eerder onderbouwd voorspelt, is makkelijke kritiek van blaters. Het is de koe in de kont kijken en als water dan zou branden zou het een perfecte brandstof zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nou, ik verwijt het RIVM wel het één en ander hoor.
Om te beginnen dat ze veel te weinig testmaterialen ingekocht hebben, waardoor ze daar vanaf het begin al te spaarzaam mee moesten omgaan (de beruchte casusdefinitie). Vervolgens het adagium dat vrijwel alleen mensen met symptomen het virus zouden kunnen verspreiden. Zolang daar nog onduidelijkheid over is, hadden ze het zekere voor het onzekere moeten nemen, zoals verplichte quarantaine bij terugkeer uit risicogebieden en verplicht negatief testen voor het opheffen van thuisisolatie. En dan nog dat ze al veel eerder hadden kunnen erkennen dat ze de grip op de situatie kwijt waren (gezien de vele niet-herleidbare patiënten), waardoor de social distancing-maatregelen ook eerder genomen hadden kunnen worden.
Ik zeg niet dat er anders geen grote uitbraak in Nederland was geweest, wel dat we dan meer kans hadden gehad om er goed doorheen te komen. Een pre-emptive "flatten the curve" dus.
En ja, nog steeds kan je en ik zeggen dat alleen mensen met symptomen anderen zullen besmetten....
... punt is dan hoe en op welk moment je die, en waarmee je welke symptomen, vaststelt.
Hierbij hoef je geen wetenschapper te zijn dat op het moment dat mensen gaan hoesten en proesten, of koorts hebben, je per definitie al te laat bent. Net als tumoren, je kunt die pas vaststellen op het moment dat je ze daadwerkelijk hebt en dus bent aangedaan.
Maar goed, het zijn de woorden van opgehemelde charlatans die ze voor eigen gewin willen verbuigen om onwetenden tegen wetenschappers in te zetten om die zo de mond te snoeren.
Het Donner-Kruger* effect met zie jij wel wat ik beter denk te weten.
Ik kan hier best heel boosover worden wanneer men het RIVM, een Rutte of de WHO; wegzet als een stel malloten die er op uit zijn ons te vermoorden.
Probleem is vooral, net als bij diagnoses, mensen niet de afwijkingen horen maar vooral de gunstige hoop die zij voorts gebruiken als hun gunstige waarheid. Onthou dat niets maar dan ook niets zeker is en alles een kwestie is van een kans op basis van de data die er (niet) is.
Die kans zegt vervolgens niets maar dan ook totaal niets over het eigen persoonlijke lot. Daaruit kun je ook hoop putten dat het in het overgrote deel van de besmette gevallen het doodslot, jou waarschijnlijk niet zal treffen. Dus we kunnen maar het beste ons houden aan de regels en een beetje op elkaar letten.
*Het is : Dunning-Kruger
[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 20-03-2020 12:43:42 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In Nederland nog maar 10.439.998 herstelden te gaan voor de herd immunityquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Yep, kwart miljoen geïnfecteerden nu in totaal wereldwijd. Overigens ook nu bijna 90.000 herstelden.
vosss is de naam,
Net weer een ambulance vertrokken met een corona patient bij mij in de straat. Begint hier echt bizar te worden. Kreeg gister een bericht van mijn buren dat haar beste vriendin en man op dezelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.![]()
Evenstar
![]()
Daar dacht ik ook al aan ja. Aan de andere kant weten hopelijk alle zorgmedewerkers wel hoe je je moet gedragen en gaan ze niet in de nek huigen van de ouderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Albert Heijn stelt al haar winkels open van 7:00 - 8:00 uur in de ochtend voor oudere mensen, mensen met een zwakke gezondheid en voor medewerkers in de zorg.![]()
Lolquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het Donner-Kruger effect met zie jij wel wat ik beter denk te weten.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Waar woon je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
Net weer een ambulance vertrokken met een corona patient bij mij in de straat. Begint hier echt bizar te worden. Kreeg gister een bericht van mijn buren dat haar beste vriendin en man op dezelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.![]()
Domme reacties meteen erbij over het tijdstipquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
Juist het beste zo vroeg mogelijk, weinig mensen op straat nog en daarnaast kan zorgpersoneel voor hun shift boodschappen halen. Dat geschreeuw maar van iedereen zonder na te denken.![]()
Ergens moet een keerpunt zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
* Kyran mompelt toch nog maar een keer iets over exponentiële groei![]()
Geen idee ik eet geen Chinees of Italiaans zie het dodental.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Logisch, die zijn op. Hoeveel rijst en pasta was er nog om te tellen?![]()
Brabant?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
zelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.
Zou je vriendin eens aanspreken, dat ze meteen stopt.![]()
Boh dat schiet al lekker opquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
In Nederland nog maar 10.439.998 herstelden te gaan voor de herd immunity
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen idee ik eet geen Chinees of Italiaans zie het dodental.
vosss is de naam,
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
![]()
Ik gok op Erpquote:Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
quote:Bijna goedquote:
Un dann rettet kein Kavallerie,
Zag het al een paar keer verkeerd gaan in je posts:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het Donner-Kruger effect met zie jij wel wat ik beter denk te weten.
[...]
* Dunning-Kruger
Maar dat kan ook het Dunning-Kruger effect zijn![]()
![]()
Toen ik hem poste dacht ik al van, ja dat gaat iemand zeggenquote:
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Meer dan de helft van alle " besmettingen " die bekend zijn in breda komen uit ons dorp. Met dank aan die kut carnavalquote:![]()
Als je zorgt dat die Chinezen goed doorbakken zijn dan is het gevaar weg. Italianen moet je ook nog even een uurtje in de pekel laten liggen voor je ze gaat bakken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen idee ik eet geen Chinees of Italiaans zie het dodental.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Duurde nog lang. Ik had eerst alle andere reacties gelezen in de veronderstelling dat iemand dat toch al gepost had.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toen ik hem poste dacht ik al van, ja dat gaat iemand zeggen
FOK! stelde me teleur
vosss is de naam,
Net alsof oude, hulpbehoevende mensen zo vroeg al klaar staan om boodschappen te doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
Wij staan achter deze voorzorgsmaatregel.(1/2) https://t.co/Rm9svIq4aZ reageer retweet
Die komen vaak in de ochtend niet zo makkelijk op gang, als ze het al zelf kunnen.
Uurtje of 10 had ik beter gevonden.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Carnaval verneukt relaties, levers en nu ook lévens. Stom gedoe.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef Queryn het volgende:
[..]
Meer dan de helft van alle " besmettingen " die bekend zijn in breda komen uit ons dorp. Met dank aan die kut carnaval![]()
Net de AH hier een maandje om 7:00 uur open. dus ik een paar keer om 7:00 boodschappen gedaan, krijg je ditquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net alsof oude, hulpbehoevende mensen zo vroeg al klaar staan om boodschappen te doen.
Die komen vaak in de ochtend niet zo makkelijk op gang, als ze het al zelf kunnen.
Uurtje of 10 had ik beter gevonden.
Later had denk idd betet geweest. Misschien tussen 12:00 en 1.![]()
En de rest kan dan pas ná 10 uur boodschappen doen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net alsof oude, hulpbehoevende mensen zo vroeg al klaar staan om boodschappen te doen.
Uurtje of 10 had ik beter gevonden.![]()
![]()
Ga verkleed als verpleegkundigequote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Net de AH hier een maandje om 7:00 uur open. dus ik een paar keer om 7:00 boodschappen gedaan, krijg je ditIs onhandig, dan moet je iedereen die aan het winkelen is eerst de winkel uitwerken en dat heb je dan 2xquote:Later had denk idd betet geweest. Misschien tussen 12:00 en 1.
Door het aan begin van de dag te doen, heb je dat maar 1x.![]()
Ja daar worden ze malser van.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je zorgt dat die Chinezen goed doorbakken zijn dan is het gevaar weg. Italianen moet je ook nog even een uurtje in de pekel laten liggen voor je ze gaat bakken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Het tijdstip dat werkend Nederland lunchpauze heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Net de AH hier een maandje om 7:00 uur open. dus ik een paar keer om 7:00 boodschappen gedaan, krijg je dit
Later had denk idd betet geweest. Misschien tussen 12:00 en 1.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik wist dat carnaval corona ging verspreiden, heb zelfs een mail gestuurd naar het RIVM maar nooit een antwoord op gekregen. Ver voor carnaval alquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef Queryn het volgende:
[..]
Meer dan de helft van alle " besmettingen " die bekend zijn in breda komen uit ons dorp. Met dank aan die kut carnaval![]()
Trump neemt al voorschotje op staatssteun en de graaiers die op de loer liggen
Trump say he will not back executive bonuses for corporate bailouts
![]()
Het was gewoon beter als je dat zelf over je vriendin zou zeggen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Duurde nog lang. Ik had eerst alle andere reacties gelezen in de veronderstelling dat iemand dat toch al gepost had.
FOK! stelde me teleurUn dann rettet kein Kavallerie,
Evenstar
![]()
Vier alineas tekst, maar eigenlijk zeg je echt helemaal niks en gooi je met termen die je ook nog eens verkeerd weet te spellen. Daarom vraag ik mij af of je wel eens weet wat het Dunning-Kruger effect is en of je je misschien moet afvragen dat niet wij, maar bepaalde andere personen hier last van hebbenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Verwijten maken nadat dingen anders blijken te zijn vastgesteld als eerder onderbouwd voorspelt, is makkelijke kritiek van blaters. Het is de koe in de kont kijken en als water dan zou branden zou het een perfecte brandstof zijn.
En ja, nog steeds kan je en ik zeggen dat alleen mensen met symptomen anderen zullen besmetten....
... punt is dan hoe en op welk moment je die, en waarmee je welke symptomen, vaststelt.
Hierbij hoef je geen wetenschapper te zijn dat op het moment dat mensen gaan hoesten en proesten, of koorts hebben, je per definitie al te laat bent. Net als tumoren, je kunt die pas vaststellen op het moment dat je ze daadwerkelijk hebt en dus bent aangedaan.
Maar goed, het zijn de woorden van opgehemelde charlatans die ze voor eigen gewin willen verbuigen om onwetenden tegen wetenschappers in te zetten om die zo de mond te snoeren.
Het Donner-Kruger effect met zie jij wel wat ik beter denk te weten.
Ik kan hier best heel boosover worden wanneer men het RIVM, een Rutte of de WHO; wegzet als een stel malloten die er op uit zijn ons te vermoorden.
Probleem is vooral, net als bij diagnoses, mensen niet de afwijkingen horen maar vooral de gunstige hoop die zij voorts gebruiken als hun gunstige waarheid. Onthou dat niets maar dan ook niets zeker is en alles een kwestie is van een kans op basis van de data die er (niet) is.
Die kans zegt vervolgens niets maar dan ook totaal niets over het eigen persoonlijke lot. Daaruit kun je ook hoop putten dat het in het overgrote deel van de besmette gevallen het doodslot, jou waarschijnlijk niet zal treffen. Dus we kunnen maar het beste ons houden aan de regels en een beetje op elkaar letten.![]()
![]()
Dit heb je vaker gezegd en ik weet niet (kan niet terugvinden) of je al hebt aangeven wat dan een (uitvoerbare) "exponentiële oplossing" of aanpak is van/voor deze pandemie die razendsnel om zich heen grijpt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
* Kyran mompelt toch nog maar een keer iets over exponentiële groei
Graag hoor ik hier van je om mij hier ook in te kunnen verdiepen.
Niet om te argumenteren, want idd kunnen we momenteel niet veel anders dan (= lineair) reageren. Met een beetje duwen en kijken of het werkt en dan de richting aanpassen.
Verder mijn complimentenvoor je rust, forumcontrole en vooral goed gedoseerde informatie die je steeds maar weet met ons te delen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
LOL werkend Nederlandquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het tijdstip dat werkend Nederland lunchpauze heeft.Goeie grap, maar begrijp hem wel. Uurtje of 10 dan.
Maar goed, voorraad genoeg![]()
![]()
Dan passen ze zich maar aan, net zoals de rest van NL. Door nachtlevering is in de ochtend de winkel gevuld, die garantie kan een winkel niet geven ergens halverwege de dag danwel einde van de dag.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Uurtje of 10 had ik beter gevonden.![]()
Nee zeker niet. In tegendeel. Iedere keer is weer een feest in plaats van een teleurstelling.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het was gewoon beter als je dat zelf over je vriendin zou zeggen.
vosss is de naam,
Strekking van de mail?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:31 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ik wist dat carnaval corona ging verspreiden, heb zelfs een mail gestuurd naar het RIVM maar nooit een antwoord op gekregen. Ver voor carnaval al![]()
Ik kom zelf uit de gehandicaptenzorg en heb lang gewerkt met mensen die een ernstige vormen van autisme hebben. Houdt mijn hart vast voor hen. Ik had cliënten die echt vo-lle-dig doordraaiden als een ienie mini klein dingetje niet volgens hun strakke vaste dagplanning ging. Tot en met stront gooien naar mensen aan toe omdat we pas 09.05 konden beginnen met werken ipv 09.00 uur. En nu zijn vele dagactiviteitencentra gesloten. Vraag mij af hoe ze dat bolwerken.![]()
Hopelijk komen er ook niet teveel bailouts voor grote bedrijven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:31 schreef riazop het volgende:
Trump neemt al voorschotje op staatssteun en de graaiers die op de loer liggen
Trump say he will not back executive bonuses for corporate bailouts
Ga je "chapter eleven", dan is dat sneu voor de stockholders maar het is niet normaal om het volk te laten opdraaien voor het redden van aandeelhouders.
Vliegmaatschappijen in de USA zijn bijvoorbeeld wel vaker failliet gegaan, is niet zo dat er dan niet meer gevlogen wordt.![]()
En oudere mensen zijn vaak redelijk vroeg wakkerquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ga verkleed als verpleegkundige
[..]
Is onhandig, dan moet je iedereen die aan het winkelen is eerst de winkel uitwerken en dat heb je dan 2x
Door het aan begin van de dag te doen, heb je dat maar 1x.![]()
twitter:RichardBarrow twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 05:29:08Statistics for #COVID19 in #Thailand
👉 Out of 272 cases, 66% are male and 34% female. The biggest age group is 30-39, followed by 20-29 and 40-49. https://t.co/m0ASkK6dYb reageer retweetEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Rutte nog niet over gehoord.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vliegmaatschappijen in de USA zijn bijvoorbeeld wel vaker failliet gegaan, is niet zo dat er dan niet meer gevlogen wordt.
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?![]()
Dat ze eens moesten kijken of carnaval niet afgelast kon worden. En dan woon ik notabene in Brabant en vier t ieder jaar welquote:![]()
Oei, straks mannentekort daar.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef RipCity het volgende:
twitter:RichardBarrow twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 05:29:08Statistics for #COVID19 in #Thailand
👉 Out of 272 cases, 66% are male and 34% female. The biggest age group is 30-39, followed by 20-29 and 40-49. https://t.co/m0ASkK6dYb reageer retweet![]()
Thuiswerkend Nederlandquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:32 schreef StephanL het volgende:
[..]
LOL werkend NederlandGoeie grap, maar begrijp hem wel. Uurtje of 10 dan.
Maar goed, voorraad genoeg
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Vraag me ook af hoe mensen met smetvrees het nu hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:33 schreef roos94 het volgende:
Ik kom zelf uit de gehandicaptenzorg en heb lang gewerkt met mensen die een ernstige vormen van autisme hebben. Houdt mijn hart vast voor hen. Ik had cliënten die echt vo-lle-dig doordraaiden als een ienie mini klein dingetje niet volgens hun strakke vaste dagplanning ging. Tot en met stront gooien naar mensen aan toe omdat we pas 09.05 konden beginnen met werken ipv 09.00 uur. En nu zijn vele dagactiviteitencentra gesloten. Vraag mij af hoe ze dat bolwerken.![]()
Heel apart. Hoorde idd dat in een ander Aziatisch land ook zoveel jonge mensen sterven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef RipCity het volgende:
👉 Out of 272 cases, 66% are male and 34% female. The biggest age group is 30-39, followed by 20-29 and 40-49. https://t.co/m0ASkK6dYb reageer retweetWie dit leest is een lezer van dit![]()
Weet je wat het is, daar zouden maar heel weinig mensen op dat moment begrip voor hebben gehad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat ze eens moesten kijken of carnaval niet afgelast kon worden. En dan woon ik notabene in Brabant en vier t ieder jaar wel![]()
Men wilde blijkbaar de horeca redden... niet heel effectief gebleken...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat ze eens moesten kijken of carnaval niet afgelast kon worden. En dan woon ik notabene in Brabant en vier t ieder jaar wel![]()
Waar zit jij?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
Net weer een ambulance vertrokken met een corona patient bij mij in de straat. Begint hier echt bizar te worden. Kreeg gister een bericht van mijn buren dat haar beste vriendin en man op dezelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.I´m back.![]()
Aantal gevallen is niet hetzelfde als aantal doden hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heel apart. Hoorde idd dat in een ander Aziatisch land ook zoveel jonge mensen sterven.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik vraag me af of deze doden ongediagnosticeerd bij de Coronadoden opgeteld worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:38 schreef Jano9 het volgende:
[..]
In Thailand zijn er toch ook vrouwen die naar de mannen wc gaan?
uiteraard, want ze hebben goed werk geleverd door alle 0 uren contracters eruit te stampen en rest van personeel 70% werkvermindering gegeven. Dus goed resultaat, bravo. Texel wordt het vakantieoord komende jaren voor dat volk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Rutte nog niet over gehoord.
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?![]()
even mijzelf quoten nu staat gisteren op 230....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
gisteren 228 op de IC in Nederland, data van vandaag ijlt erg lang na en is morgen pas goed inzichtelijkEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wij hebben officieel nog geen besmettingen toch? Ben trouwens vrijwel zeker dat een paar hier in de omgeving het wel hebben (gehad)quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oei, dichtbij. Ik woon in Woensdrecht.And so the lion fell in love with the lamb![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:38 schreef Jano9 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Maar Boeing moet wel gered worden, daar is er maar 1 van in de USA.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hopelijk komen er ook niet teveel bailouts voor grote bedrijven.
Ga je "chapter eleven", dan is dat sneu voor de stockholders maar het is niet normaal om het volk te laten opdraaien voor het redden van aandeelhouders.
Vliegmaatschappijen in de USA zijn bijvoorbeeld wel vaker failliet gegaan, is niet zo dat er dan niet meer gevlogen wordt.![]()
Waar hoopt de TT eigenlijk precies op? "a new day, a new hope".
Is dat niet erg voorbarig om ergens op te hopen?
vosss is de naam,
Officieel niet idd. Vind wel dat men er hier vrij luchtigjes mee omgaat hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:39 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wij hebben officieel nog geen besmettingen toch? Ben trouwens vrijwel zeker dat een paar hier in de omgeving het wel hebben (gehad)I´m back.![]()
Thx..... die (Dunnning-Kruger) bedoel ik ook. "Goet om te weten voordat ik van taal/speling met mensen werdt verweden dat ik het dus niet snapde".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zag het al een paar keer verkeerd gaan in je posts:
* Dunning-Kruger
Maar dat kan ook het Dunning-Kruger effect zijn
Terzijde een probleem dat ik sws in mijn beschouwingen heb ... gemiddeldbest weten waar over ik spreek maar dat vanwege snelheid niet foutloos weet over te dragen. Op school was dat ook vaak een dingetje.... alles weten maar op spelling door taalfetisjisten afgekeurd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Failliet gaan betekent niet einde van het bedrijf, zeker niet in de USA.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:39 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar Boeing moet wel gered worden, daar is er maar 1 van in de USA.
Het betekent wel het einde van de waarde van je aandelen.
Maar dat is het risico van aandelen.![]()
aantal doden spanje
19 maart 767
20 maart 1002 (en wordt meer gedurende de dag)Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Is ook. Teveel boeren hier die te nuchter erover denkenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Officieel niet idd. Vind wel dat men er hier vrij luchtigjes mee omgaat hoor.
And so the lion fell in love with the lamb![]()
Waarschijnlijk hadden ze in Brabant de RIVM erg scheef aangekeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef funnywell het volgende:
[..]
Sodejuquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Fukushima het volgende:
aantal doden spanje
19 maart 767
20 maart 1002 (en wordt meer gedurende de dag)
En echte bejaarden zijn keivroeg wakker!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Domme reacties meteen erbij over het tijdstip![]()
Juist het beste zo vroeg mogelijk, weinig mensen op straat nog en daarnaast kan zorgpersoneel voor hun shift boodschappen halen. Dat geschreeuw maar van iedereen zonder na te denken.
Net kleine kinderen.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Ik lees hier regelmatig mee, maar is dit nieuws al voorbijgekomen. Ik kan er verder weinig info over vinden.
https://www.hartvannederl(...)sten-op-coronavirus/![]()
KLM is onderdeel van de cruciale infrastructuur, hij is zelfs verplicht dit te doen, en het is nog een prima tijd ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
hoeven ze niet te flikken denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Ja, klopt ja. En veel mensen die het allemaal niet volgen, denk ik. Plus nog veel buitenlandse werknemers, die in groepjes om 5 uur even langs de Appie gaan. Overigens hebben ze op de Huijbergse straat nu schermen gekregen bij de Ap. Weet niet op de Haviksberg. Overigens was daar zaterdag een vechtpartij om toiletpapier hè, hoorde ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Bamba het volgende:
[..]
Is ook. Teveel boeren hier die te nuchter erover denkenI´m back.![]()
Hoe is de gezondheid eigenlijk van mensen in zuid-europa?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Fukushima het volgende:
aantal doden spanje
19 maart 767
20 maart 1002 (en wordt meer gedurende de dag)
Hier in Zwitserland bijvoorbeeld, maar ook in Zweden, zijn ook ouderen vaak erg gezond omdat ze veel buitensport doen. Wellicht maakt dat ook nog een verschilletje?![]()
Dit zijn geen doden he, bovendien vind ik het wat voorbarig om op 'maar' 270 besmettingen zo'n statistiek te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heel apart. Hoorde idd dat in een ander Aziatisch land ook zoveel jonge mensen sterven.![]()
Evenstar
![]()
Al vaker gezegd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit heb je vaker gezegd en ik weet niet (kan niet terugvinden) of je al hebt aangeven wat dan een (uitvoerbare) "exponentiële oplossing" of aanpak is van/voor deze pandemie die razendsnel om zich heen grijpt.
Graag hoor ik hier van je om mij hier ook in te kunnen verdiepen.
Niet om te argumenteren, want idd kunnen we momenteel niet veel anders dan (= lineair) reageren. Met een beetje duwen en kijken of het werkt en dan de richting aanpassen.
Verder mijn complimentenvoor je rust, forumcontrole en vooral goed gedoseerde informatie die je steeds maar weet met ons te delen.
- Sluit alle niet essentiële winkels
- Stel regels op voor maximaal X mensen per winkel etc.
- Samenscholingsverbod (behalve met je huisgenoten)
Hiermee breng je het aantal besmettingen tot het minimaal haalbare zonder je maatschappij te ontwrichten. Hierdoor zorg je er o.a. voor dat je piek wat minder hoog wordt (al denk ik dat het daar nu te laat voor is).
Er zijn zoveel tekorten op dit moment in de zorg. Er zijn geen testkits, geen mondkapjes, geen beschermjasjes en geen beademingsapparatuur. Daarnaast raken andere dingen steeds verder op, zoals desinfectiemateriaal en handschoenen. Als je met een soort van light lockdown er voor weet te zorgen dat je meer tijd krijg om voor te bereiden kan je het straks veel beter aan en kan je reguliere zorg ook op een hoger niveau functioneren.
Het is toch belachelijk dat ik als zorgverlener word gevraagd om te gaan werken, maar wel even het liefst 2-3 keer moet doen met een mondkapje? Leuk dat mensen dan om 20:00 veilig achter hun raampje staan te klappen voor de zorgverleners, maar daar koop ik niks voor. Heb liever een magazijn vol met mondkapjes, zodat ik mijzelf kan beschermen en ook kan voorkomen dat de kankerpatiënten die ik behandel niet besmet raken.
Even vol op de rem trappen om meer rust te krijgen, meer tijd te krijgen, meer inzicht te krijgen etc, zou ons echt goed doen. Niet alleen de zorg, maar ook het RIVM en ook de regering. Ze lopen allemaal al wekenlang achter de feiten aan. Feiten die een paar FOK!-users hier al dagen- of zelfs wekenlang roepen! Het is geen rocket science, het is gewoon wat data analyse.
Als Fresh Prince, Vivi, ik en anderen het al wekenlang kunnen zien aankomen dat het fout gaat en dan gisteren op NOS lezen dat de verwachting van het aantal patiënten op de IC naar boven is bijgesteld is het toch niet raar dat wij denken "wat hebben jullie de afgelopen weken gedaan" of "welke data hebben jullie in godsnaam gebruikt".
Men moet niet zo bang zijn om kritiek te leveren, niemand wordt dan slechter van.![]()
volgens mij zei de CEO van KLM van de week bij OP1 dat bonussen e.d. geschrapt zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
zweden zitten elke dag in de sauna, hebben een grote weerstandquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe is de gezondheid eigenlijk van mensen in zuid-europa?
Hier in Zwitserland bijvoorbeeld, maar ook in Zweden, zijn ook ouderen vaak erg gezond omdat ze veel buitensport doen. Wellicht maakt dat ook nog een verschilletje?![]()
Dit was te verwachtenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-grens-komt-in-zicht.
![]()
hey Uden....dat komt wel heel bekend voor van iemand die nog voor gek werd verklaart in februari op twitter en kijk eens nu...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-grens-komt-in-zichtwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Daar rechtsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-grens-komt-in-zichtOftewel alle doden vielen in Brabant. Nondeju. Valt de rest van Nederland nog mee, maar voor hoelang?quote:Besmet in Brabant: 870
Overleden in Nederland: 76![]()
En Nederlanders schaatsen elke dagquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zweden zitten elke dag in de sauna, hebben een grote weerstand![]()
![]()
en Kyran heeft gewoon weer 100% gelijk....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al vaker gezegd.
Hiermee breng je het aantal besmettingen tot het minimaal haalbare zonder je maatschappij te ontwrichten. Hierdoor zorg je er o.a. voor dat je piek wat minder hoog wordt (al denk ik dat het daar nu te laat voor is).
Er zijn zoveel tekorten op dit moment in de zorg. Er zijn geen testkits, geen mondkapjes, geen beschermjasjes en geen beademingsapparatuur. Daarnaast raken andere dingen steeds verder op, zoals desinfectiemateriaal en handschoenen. Als je met een soort van light lockdown er voor weet te zorgen dat je meer tijd krijg om voor te bereiden kan je het straks veel beter aan en kan je reguliere zorg ook op een hoger niveau functioneren.
Het is toch belachelijk dat ik als zorgverlener wordt gevraagd om te gaan werken, maar wel even het liefst 2-3 keer moet doen met een mondkapje? Leuk dat mensen dan om 20:00 veilig achter hun raampje staan te klappen voor de zorgverleners, maar daar koop ik niks voor. Heb liever een magazijn vol met mondkapjes, zodat ik mijzelf kan beschermen en ook kan voorkomen dat de kankerpatiënten die ik behandel niet besmet raken.
Even vol op de rem trappen om meer rust te krijgen, meer tijd te krijgen, meer inzicht te krijgen etc, zou ons echt goed doen. Niet alleen de zorg, maar ook het RIVM en ook de regering. Ze lopen allemaal al wekenlang achter de feiten aan. Feiten die een paar FOK!-users hier al dagen- of zelfs wekenlang roepen! Het is geen rocket science, het is gewoon wat data analyse.
Als Fresh Prince, Vivi, ik en anderen het al wekenlang kunnen zien aankomen dat het fout gaat en dan gisteren op NOS lezen dat de verwachting van het aantal patiënten op de IC naar boven is bijgesteld is het toch niet raar dat wij denken "wat hebben jullie de afgelopen weken gedaan" of "welke data hebben jullie in godsnaam gebruikt".
Men moet niet zo bang zijn om kritiek te leveren, niemand wordt dan slechter van.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
daar staat toch nederland?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Daar rechts
[..]
Oftewel alle doden vielen in Brabant. Nondeju. Valt de rest van Nederland nog mee, maar voor hoelang?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Goede post!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al vaker gezegd.
Het is toch belachelijk dat ik als zorgverlener word gevraagd om te gaan werken, maar wel even het liefst 2-3 keer moet doen met een mondkapje? Leuk dat mensen dan om 20:00 veilig achter hun raampje staan te klappen voor de zorgverleners, maar daar koop ik niks voor. Heb liever een magazijn vol met mondkapjes, zodat ik mijzelf kan beschermen en ook kan voorkomen dat de kankerpatiënten die ik behandel niet besmet raken.
Men moet niet zo bang zijn om kritiek te leveren, niemand wordt dan slechter van.![]()
![]()
Ohjah stomquote:
Nu weet ik nog steeds niet hoeveel doden verspreid over Nederland.
Dit stelt dan ook niet hoopvol
Negende coronapatiënt overleden in Amphia Ziekenhuis in Breda![]()
Als jij Corona hebt dan besmet je toch met je vingers maar ook je adem de fles/kaart?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef PicoMMP het volgende:
Vanmiddag even naar mijn moeder, vandaag 72 geworden. Flesje wijn voor de deur zetten met een kaartje, aanbellen en wegrennen.![]()
Ja die met adamsappelquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:38 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: