Ik dacht dat de EU dichtging.quote:
Linedancing met ruim 1,5 meter afstand tot elkaar denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zal het gaan als bijvoorbeeld Texas hard wordt geraakt?
De cijfers zeggen totaal niks meer, word vrijwel niks getest, alleen ernstige gevallen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Heel benieuwd naar de cijfers. Hoop toch op enigszins positief nieuws voor zover mogelijk. Het aantal doden leek de afgelopen 3 dagen te stabiliseren en hopelijk vlakt ook de stijging van het aantal besmettingen af. Het ergste zou zijn als we ineens +700 besmettingen hebben en +40 doden ofzo. Dan is iedereen helemaal in paniek.
Ik neem aan dat die met al die gesloten grenzen ook bijna niet meer binnen komen nuquote:
Dat is niet helemaal waar. Er wordt dan wel alleen bij ziekenhuisopname getest. Maar wel consequent getest. Het cijfer groeit op dit moment exponentieel. Dat er meer besmettingen zijn dan bekend is al langer duidelijk. Dat wil niet zeggen dat het een nietszeggend cijfer is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
HOU NOU EENS OP OVER HET AANTAL BESMETTINGEN!!
Het is al lang duidelijk dat het aantal besmettingen 0,0 zegt.
Incubatietijd kan ook een stuk korter zijn dus door de maatregelen raken er (als ze werken) nu al minder mensen besmet toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bereid je maar voor. Er kan nog geen afvlakking zijn omdat de maatregelen twee weken nodig hebben om effect te laten zien.
Dat geen bezoek toelaten in verpleeghuizen stelt me ook niet gerust.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit.
Omdat onrust ontstond is er een andere draai aan gegeven.
Alleen sociale druk kan dit kabinet/RIVM bijsturen, economie is belangrijker dan aantal doden.
Keek maar hoe snel er economische maatregelen kwamen.
Hmm, percentages zijn toch te lastig dus. In Italië wordt niet alles getest, dus het werkelijk aantal besmittingen ligt aannemelijk ook hoger. Wellicht zelfs vele malen hoger. Kortom; de mortality rate is niet te herleiden door het aantal geregistreerde doden te delen door het aantal geregistreerde besmettingen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://mobile.reuters.co(...)tter_impression=true
Gelukkig is het niet binair.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zonder economie vallen er onnoemelijk veel meer doden
Paniek weet ik niet, maar dan liggen strengere maatregelen wel om de hoek.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Zwansen het volgende:
Heel benieuwd naar de cijfers. Hoop toch op enigszins positief nieuws voor zover mogelijk. Het aantal doden leek de afgelopen 3 dagen te stabiliseren en hopelijk vlakt ook de stijging van het aantal besmettingen af. Het ergste zou zijn als we ineens +700 besmettingen hebben en +40 doden ofzo. Dan is iedereen helemaal in paniek.
Dan zegt dat toch wel iets? Namelijk hoeveel ernstige gevallen erbij komen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
De cijfers zeggen totaal niks meer, word vrijwel niks getest, alleen ernstige gevallen.
Dat is wel de bedoeling jaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Incubatietijd kan ook een stuk korter zijn dus door de maatregelen raken er (als ze werken) nu al minder mensen besmet toch?
Al kunnen de mensen die vorige week al besmet waren natuurlijk ook heel goed deze week of volgende week sterven.
ze worden toch verzorgd door gezonde mensen, die op hun beurt weer in hun vrije tijd naar familie en vrienden gaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat geen bezoek toelaten in verpleeghuizen stelt me ook niet gerust.
Ja aan de ene kant wel, want die ouderen zijn beschermd. Aan de andere kant is het precies de UK strategie die hier werd neergezet van de ouderen afschermen terwijl Corona rondgaat onder de gezonde mensen voor herd immunity.
Ze zeiden zondag zelf ongeveer 6000 te schatten. Verdubbelingstijd van 5 dagen, zit je nu rond de 12.000.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Nieuwste cijfers RIVM vanmiddag zullen inderdaad de ernstige Covid-19 gevallen weergeven. Werkelijk aantal gevallen 10 x hoger ofzo?
Je hebt gelijk, ik heb mij verkeerd verwoord. Maar de cijfers zijn ook heel erg misleidend, waardoor veel mensen kunnen denken dat het wel meevalt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan zegt dat toch wel iets? Namelijk hoeveel ernstige gevallen erbij komen?
Het is niet nietszeggend, maar het is een weinigzeggend cijfer. En daarom heeft het 0 toegevoegde waarde op dit moment. Dus stop daar mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Er wordt dan wel alleen bij ziekenhuisopname getest. Maar wel consequent getest. Het cijfer groeit op dit moment exponentieel. Dat er meer besmettingen zijn dan bekend is al langer duidelijk. Dat wil niet zeggen dat het een nietszeggend cijfer is.
Denk ik wel, het geeft toch aan hoeveel ernstige cases erbij komen? Die worden namelijk allemaal nog getest. Is een soort voorbode van je IC-dekkingsgraad.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:19 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
HOU NOU EENS OP OVER HET AANTAL BESMETTINGEN!!
Het is al lang duidelijk dat het aantal besmettingen 0,0 zegt.
Dat kun je in een lopende epidemie sowieso niet echt. Op Worldometers staan twee methoden om een inschatting te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:21 schreef Multatilu het volgende:
Kortom; de mortality rate is niet te herleiden door het aantal geregistreerde doden te delen door het aantal geregistreerde besmettingen.
Ahh thxquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
https://nypost.com/2020/0(...)ill-get-coronavirus/
[..]
Californië dus![]()
Blij dat ik kon helpenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik zit dommig te grijnzen, dat is ook goed voor de weerstand toch?
Fietsen ook niet trouwens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je wil het niet lopen hoor, van florida naar cali
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |