Wie gaat de lockdown betalen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef RobinKuiper het volgende:
Ik zeg:
- Lockdown 2-4 weken, veel mensen die besmet zijn nu zijn dan niet meer besmet
- Na die 2 - 4 week alles weer langzaamaan opengooien, per sector
- Grenscontroles nog minimaal 6 maanden aanhouden
Na die 2-4 weken heb je hopelijk meer test materialen en kan je andere voorbereidingen treffen.
Je komt weer bij een soort nul-punt, en kan het dan veel beter gecontrolleerd houden door meer testen te doen.
Mensen die na die 2-4 weken symptomen hebben blijven uiteraard nog steeds thuis.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef PirE het volgende:
[..]
6 graden met een schrale oostenwind, perfect weer voor een picknick.
Wel gebaseerd op mensen die getest zijn, er gaan genoeg theorieën over de tafel die het aantal besmettingen x10 doenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lees je quote... ik hanteer 4% van mensen die geregistreerd en ziek zijn. dat is wat anders dan die 1.4% van mensen die besmet (met of zonder registratie, zullen worden of) zijn.
Ik hoef niets te bewijzen dat doen de getallen as we speak ..... 245,484 geregistreerd besmettingen en 10,031 dood dwz 4,08%
Dit correspondeert met jouw quote, waarvoor ook dank:
[..]
Nu alleen nog weten hoe serieus dit is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
HUGE DEVELOPMENT! … Now 3 International Studies Find Chloroquine with Azithromycin Shows 100% Success Rate in Treating Coronavirus in 6 Days!
.
https://www.thegatewaypun(...)rus-in-6-days-video/
Denk je niet dat het veel duurder word op het moment dat dit nog veel verder uit de hand loopt?quote:
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou we zijn eruit hoor mensen, wie belt rutte?
Nee eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Denk je niet dat het veel duurder word op het moment dat dit nog veel verder uit de hand loopt?
Is iig geen 'fake news', wel nogal gehyped op die site.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu alleen nog weten hoe serieus dit is.
Wie gaat de lockdown van Frankrijk betalen, Wie gaat de lockdown van Spanje betalen, wie gaat de lockdown van Italie betalen terwijl we met zijn allen in de EU zittenquote:
Mijn vriendinquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand met haar OV-Chipkaart in haar mond de spulletjes ordenen, soberso mensen die hun mond gebruiken als hulpmiddel![]()
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:08:04In Erp, met ruim vijfduizend inwoners, zijn afgelopen dagen zeven mensen (onder wie een echtpaar) overleden aan het coronavirus (premium) https://t.co/NUxkkwEXTY reageer retweet
Dus de hele wereld is gek? Ik denk dat er wel knappere koppen hierover hebben zitten rekenen. Die lockdowns over de hele wereld is echt niet uit menslievendheid.quote:
Natuurlijk. De cijfers van de komende dagen van het aantal bezette bedden op de IC en het aantal doden zijn cruciaal.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:12 schreef RobinKuiper het volgende:
[..]
Denk je niet dat het veel duurder word op het moment dat dit nog veel verder uit de hand loopt?
Mexico.quote:
"Mark, gooi die Jaap er maar uit we nemen het vanaf hier wel over".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nederland zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wie gaat de lockdown van Frankrijk betalen, Wie gaat de lockdown van Spanje betalen, wie gaat de lockdown van Italie betalen terwijl we met zijn allen in de EU zitten
7 alquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:14 schreef polderturk het volgende:
twitter:ADnl twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:08:04In Erp, met ruim vijfduizend inwoners, zijn afgelopen dagen zeven mensen (onder wie een echtpaar) overleden aan het coronavirus (premium) https://t.co/NUxkkwEXTY reageer retweet
Wat moet Nel nu met Rutte? Hij heeft het al druk zat!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Alles is opgelost, weg coronaquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja toch? Best lekker zo voor het weekeind
He
helemaal gerustgesteld
Idd. Dus het is lachwekkend om te denken dat groepsimmuniteit en een draaiende economie ons een voordeel zal geven, zelfs als alles positief uitvalt. Uiteindelijk krijgt Nederland de rekening toch wel. lockdown of niet.quote:
Boh doe mij zo een rentevrije lening van ¤320.000 voor ons nieuwe huis aub!!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
banken hebben al aangegeven om rentevrije leningen af te sluiten voor een oplossing.
Geen LSD tijdens thuiswerk, prutserquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:15 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wat moet Nel nu met Rutte? Hij heeft het al druk zat!
mja je moet het wel aflossen hequote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Boh doe mij zo een rentevrije lening van ¤320.000 voor ons nieuwe huis aub!!!![]()
quote:
Geld genoeg, bij die kartelsquote:
In 23 dagen van 50k - 100Ktwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
Logisch, die zijn op. Hoeveel rijst en pasta was er nog om te tellen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:18 schreef Nober het volgende:
Bij de supermarkt geweest nul mondkapjes geteld.
Ik zag wel plastic handschoenen, reinigingsdoekjes en personeel achter een plastic scherm. So weird.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:18 schreef Nober het volgende:
Bij de supermarkt geweest nul mondkapjes geteld.
Stel dat ...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt dan hebben we economisch een gigantisch voordeel straks terwijl buurlanden nog maanden in het gezeik zitten
Hebben ze hem bepaalde medicatie gegeven?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Beter, gelukkigKoorts is gezakt en geen bloedingen meer. Zuurstof is inmiddels 97
dus intuberen is op dit moment gelukkig niet nodig.
Fijn dat je ernaar vraagt
Exponentiele groei in optima forma. Duidelijker kan je het niet inzichtelijk maken voor iemand die het niet begrijpt denk ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:19 schreef NaturalScience het volgende:
In 23 dagen van 50k - 100Ktwitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
In 8 dagen van 100K - 150K
In 4 dagen van 150K - 200K
In 2 dagen van 200K - 250K
twitter:AHDokkum twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 11:57:25Albert Heijn stelt al haar winkels open van 7:00 - 8:00 uur in de ochtend voor oudere mensen, mensen met een zwakke gezondheid en voor medewerkers in de zorg.
Wij staan achter deze voorzorgsmaatregel.(1/2) https://t.co/Rm9svIq4aZ reageer retweet
En dat zijn ook nog eens alleen maar geteste cases.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Exponentiele groei in optima forma. Duidelijker kan je het niet inzichtelijk maken voor iemand die het niet begrijpt denk ik.
Virusremmers en koortsremmers. Ik weet niet precies wat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef Cleo98 het volgende:
Hebben ze hem bepaalde medicatie gegeven?
Mwoah.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Exponentiele groei in optima forma. Duidelijker kan je het niet inzichtelijk maken voor iemand die het niet begrijpt denk ik.
Een miljoen? Oke,.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
[..]
stel dat het niet werkt, dan hebben we een miljoen doden, 2 miljoen chronische longpatienten en mogen Nederlanders jaren de grens niet meer over
Lijkt mij door de combi met zorgmedewerkers juist een extra besmettingsrisicoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
twitter:AHDokkum twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 11:57:25Albert Heijn stelt al haar winkels open van 7:00 - 8:00 uur in de ochtend voor oudere mensen, mensen met een zwakke gezondheid en voor medewerkers in de zorg.
Wij staan achter deze voorzorgsmaatregel.(1/2) https://t.co/Rm9svIq4aZ reageer retweet
* Kyran mompelt toch nog maar een keer iets over exponentiële groeiquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:19 schreef NaturalScience het volgende:
In 8 dagen van 100K - 150K
In 4 dagen van 150K - 200K
In 2 dagen van 200K - 250K
Verwijten maken nadat dingen anders blijken te zijn vastgesteld als eerder onderbouwd voorspelt, is makkelijke kritiek van blaters. Het is de koe in de kont kijken en als water dan zou branden zou het een perfecte brandstof zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nou, ik verwijt het RIVM wel het één en ander hoor.
Om te beginnen dat ze veel te weinig testmaterialen ingekocht hebben, waardoor ze daar vanaf het begin al te spaarzaam mee moesten omgaan (de beruchte casusdefinitie). Vervolgens het adagium dat vrijwel alleen mensen met symptomen het virus zouden kunnen verspreiden. Zolang daar nog onduidelijkheid over is, hadden ze het zekere voor het onzekere moeten nemen, zoals verplichte quarantaine bij terugkeer uit risicogebieden en verplicht negatief testen voor het opheffen van thuisisolatie. En dan nog dat ze al veel eerder hadden kunnen erkennen dat ze de grip op de situatie kwijt waren (gezien de vele niet-herleidbare patiënten), waardoor de social distancing-maatregelen ook eerder genomen hadden kunnen worden.
Ik zeg niet dat er anders geen grote uitbraak in Nederland was geweest, wel dat we dan meer kans hadden gehad om er goed doorheen te komen. Een pre-emptive "flatten the curve" dus.
In Nederland nog maar 10.439.998 herstelden te gaan voor de herd immunityquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Yep, kwart miljoen geïnfecteerden nu in totaal wereldwijd. Overigens ook nu bijna 90.000 herstelden.
Daar dacht ik ook al aan ja. Aan de andere kant weten hopelijk alle zorgmedewerkers wel hoe je je moet gedragen en gaan ze niet in de nek huigen van de ouderen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Albert Heijn stelt al haar winkels open van 7:00 - 8:00 uur in de ochtend voor oudere mensen, mensen met een zwakke gezondheid en voor medewerkers in de zorg.
Lolquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het Donner-Kruger effect met zie jij wel wat ik beter denk te weten.
Waar woon je?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
Net weer een ambulance vertrokken met een corona patient bij mij in de straat. Begint hier echt bizar te worden. Kreeg gister een bericht van mijn buren dat haar beste vriendin en man op dezelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.
Domme reacties meteen erbij over het tijdstipquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
Ergens moet een keerpunt zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
* Kyran mompelt toch nog maar een keer iets over exponentiële groei
Geen idee ik eet geen Chinees of Italiaans zie het dodental.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Logisch, die zijn op. Hoeveel rijst en pasta was er nog om te tellen?
Brabant?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
zelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.
Boh dat schiet al lekker opquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
In Nederland nog maar 10.439.998 herstelden te gaan voor de herd immunity
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen idee ik eet geen Chinees of Italiaans zie het dodental.
Sterktequote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:24 schreef Queryn het volgende:
Net weer een ambulance vertrokken met een corona patient bij mij in de straat. Begint hier echt bizar te worden. Kreeg gister een bericht van mijn buren dat haar beste vriendin en man op dezelfde dag zijn overleden. Vanochtend een berichtje dat een oudere vrouw in mijn straat is overleden, nu weer die ambulance. Ik heb zwakke longen maar durf nu helemaal mijn huis niet meer uit. Mijn vriendin doet nog heel lief de boodschappen voor iedereen in de straat, maar denk dat ze dat ook niet lang meer gaat doen zo, kans op besmetting is dan ook wel erg groot.
Ik gok op Erpquote:
quote:
Bijna goedquote:
Zag het al een paar keer verkeerd gaan in je posts:quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het Donner-Kruger effect met zie jij wel wat ik beter denk te weten.
[...]
Toen ik hem poste dacht ik al van, ja dat gaat iemand zeggenquote:
Meer dan de helft van alle " besmettingen " die bekend zijn in breda komen uit ons dorp. Met dank aan die kut carnavalquote:
Als je zorgt dat die Chinezen goed doorbakken zijn dan is het gevaar weg. Italianen moet je ook nog even een uurtje in de pekel laten liggen voor je ze gaat bakken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Geen idee ik eet geen Chinees of Italiaans zie het dodental.
Duurde nog lang. Ik had eerst alle andere reacties gelezen in de veronderstelling dat iemand dat toch al gepost had.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toen ik hem poste dacht ik al van, ja dat gaat iemand zeggen
Net alsof oude, hulpbehoevende mensen zo vroeg al klaar staan om boodschappen te doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
Carnaval verneukt relaties, levers en nu ook lévens. Stom gedoe.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef Queryn het volgende:
[..]
Meer dan de helft van alle " besmettingen " die bekend zijn in breda komen uit ons dorp. Met dank aan die kut carnaval
Net de AH hier een maandje om 7:00 uur open. dus ik een paar keer om 7:00 boodschappen gedaan, krijg je ditquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net alsof oude, hulpbehoevende mensen zo vroeg al klaar staan om boodschappen te doen.
Die komen vaak in de ochtend niet zo makkelijk op gang, als ze het al zelf kunnen.
Uurtje of 10 had ik beter gevonden.
En de rest kan dan pas ná 10 uur boodschappen doen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net alsof oude, hulpbehoevende mensen zo vroeg al klaar staan om boodschappen te doen.
Die komen vaak in de ochtend niet zo makkelijk op gang, als ze het al zelf kunnen.
Uurtje of 10 had ik beter gevonden.
Ga verkleed als verpleegkundigequote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Net de AH hier een maandje om 7:00 uur open. dus ik een paar keer om 7:00 boodschappen gedaan, krijg je dit
Is onhandig, dan moet je iedereen die aan het winkelen is eerst de winkel uitwerken en dat heb je dan 2xquote:Later had denk idd betet geweest. Misschien tussen 12:00 en 1.
Ja daar worden ze malser van.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:28 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als je zorgt dat die Chinezen goed doorbakken zijn dan is het gevaar weg. Italianen moet je ook nog even een uurtje in de pekel laten liggen voor je ze gaat bakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |