KLM is onderdeel van de cruciale infrastructuur, hij is zelfs verplicht dit te doen, en het is nog een prima tijd ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Rutte nog niet over gehoord.
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?
hoeven ze niet te flikken denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat ie KLM redden, maar gaan de topmanagers strijken met hoge bonussen?
Ja, klopt ja. En veel mensen die het allemaal niet volgen, denk ik. Plus nog veel buitenlandse werknemers, die in groepjes om 5 uur even langs de Appie gaan. Overigens hebben ze op de Huijbergse straat nu schermen gekregen bij de Ap. Weet niet op de Haviksberg. Overigens was daar zaterdag een vechtpartij om toiletpapier hè, hoorde ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Bamba het volgende:
[..]
Is ook. Teveel boeren hier die te nuchter erover denken
Hoe is de gezondheid eigenlijk van mensen in zuid-europa?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Fukushima het volgende:
aantal doden spanje
19 maart 767
20 maart 1002 (en wordt meer gedurende de dag)
Dit zijn geen doden he, bovendien vind ik het wat voorbarig om op 'maar' 270 besmettingen zo'n statistiek te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heel apart. Hoorde idd dat in een ander Aziatisch land ook zoveel jonge mensen sterven.
Al vaker gezegd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit heb je vaker gezegd en ik weet niet (kan niet terugvinden) of je al hebt aangeven wat dan een (uitvoerbare) "exponentiële oplossing" of aanpak is van/voor deze pandemie die razendsnel om zich heen grijpt.
Graag hoor ik hier van je om mij hier ook in te kunnen verdiepen.
Niet om te argumenteren, want idd kunnen we momenteel niet veel anders dan (= lineair) reageren. Met een beetje duwen en kijken of het werkt en dan de richting aanpassen.
Verder mijn complimentenvoor je rust, forumcontrole en vooral goed gedoseerde informatie die je steeds maar weet met ons te delen.
volgens mij zei de CEO van KLM van de week bij OP1 dat bonussen e.d. geschrapt zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
zweden zitten elke dag in de sauna, hebben een grote weerstandquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe is de gezondheid eigenlijk van mensen in zuid-europa?
Hier in Zwitserland bijvoorbeeld, maar ook in Zweden, zijn ook ouderen vaak erg gezond omdat ze veel buitensport doen. Wellicht maakt dat ook nog een verschilletje?
Dit was te verwachtenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-grens-komt-in-zicht
hey Uden....dat komt wel heel bekend voor van iemand die nog voor gek werd verklaart in februari op twitter en kijk eens nu...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Daar rechtsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Oftewel alle doden vielen in Brabant. Nondeju. Valt de rest van Nederland nog mee, maar voor hoelang?quote:Besmet in Brabant: 870
Overleden in Nederland: 76
En Nederlanders schaatsen elke dagquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zweden zitten elke dag in de sauna, hebben een grote weerstand
en Kyran heeft gewoon weer 100% gelijk....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al vaker gezegd.
- Sluit alle niet essentiële winkels
- Stel regels op voor maximaal X mensen per winkel etc.
- Samenscholingsverbod (behalve met je huisgenoten)
Hiermee breng je het aantal besmettingen tot het minimaal haalbare zonder je maatschappij te ontwrichten. Hierdoor zorg je er o.a. voor dat je piek wat minder hoog wordt (al denk ik dat het daar nu te laat voor is).
Er zijn zoveel tekorten op dit moment in de zorg. Er zijn geen testkits, geen mondkapjes, geen beschermjasjes en geen beademingsapparatuur. Daarnaast raken andere dingen steeds verder op, zoals desinfectiemateriaal en handschoenen. Als je met een soort van light lockdown er voor weet te zorgen dat je meer tijd krijg om voor te bereiden kan je het straks veel beter aan en kan je reguliere zorg ook op een hoger niveau functioneren.
Het is toch belachelijk dat ik als zorgverlener wordt gevraagd om te gaan werken, maar wel even het liefst 2-3 keer moet doen met een mondkapje? Leuk dat mensen dan om 20:00 veilig achter hun raampje staan te klappen voor de zorgverleners, maar daar koop ik niks voor. Heb liever een magazijn vol met mondkapjes, zodat ik mijzelf kan beschermen en ook kan voorkomen dat de kankerpatiënten die ik behandel niet besmet raken.
Even vol op de rem trappen om meer rust te krijgen, meer tijd te krijgen, meer inzicht te krijgen etc, zou ons echt goed doen. Niet alleen de zorg, maar ook het RIVM en ook de regering. Ze lopen allemaal al wekenlang achter de feiten aan. Feiten die een paar FOK!-users hier al dagen- of zelfs wekenlang roepen! Het is geen rocket science, het is gewoon wat data analyse.
Als Fresh Prince, Vivi, ik en anderen het al wekenlang kunnen zien aankomen dat het fout gaat en dan gisteren op NOS lezen dat de verwachting van het aantal patiënten op de IC naar boven is bijgesteld is het toch niet raar dat wij denken "wat hebben jullie de afgelopen weken gedaan" of "welke data hebben jullie in godsnaam gebruikt".
Men moet niet zo bang zijn om kritiek te leveren, niemand wordt dan slechter van.
daar staat toch nederland?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Daar rechts
[..]
Oftewel alle doden vielen in Brabant. Nondeju. Valt de rest van Nederland nog mee, maar voor hoelang?
Goede post!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Al vaker gezegd.
- Sluit alle niet essentiële winkels
- Stel regels op voor maximaal X mensen per winkel etc.
- Samenscholingsverbod (behalve met je huisgenoten)
Hiermee breng je het aantal besmettingen tot het minimaal haalbare zonder je maatschappij te ontwrichten. Hierdoor zorg je er o.a. voor dat je piek wat minder hoog wordt (al denk ik dat het daar nu te laat voor is).
Er zijn zoveel tekorten op dit moment in de zorg. Er zijn geen testkits, geen mondkapjes, geen beschermjasjes en geen beademingsapparatuur. Daarnaast raken andere dingen steeds verder op, zoals desinfectiemateriaal en handschoenen. Als je met een soort van light lockdown er voor weet te zorgen dat je meer tijd krijg om voor te bereiden kan je het straks veel beter aan en kan je reguliere zorg ook op een hoger niveau functioneren.
Het is toch belachelijk dat ik als zorgverlener word gevraagd om te gaan werken, maar wel even het liefst 2-3 keer moet doen met een mondkapje? Leuk dat mensen dan om 20:00 veilig achter hun raampje staan te klappen voor de zorgverleners, maar daar koop ik niks voor. Heb liever een magazijn vol met mondkapjes, zodat ik mijzelf kan beschermen en ook kan voorkomen dat de kankerpatiënten die ik behandel niet besmet raken.
Even vol op de rem trappen om meer rust te krijgen, meer tijd te krijgen, meer inzicht te krijgen etc, zou ons echt goed doen. Niet alleen de zorg, maar ook het RIVM en ook de regering. Ze lopen allemaal al wekenlang achter de feiten aan. Feiten die een paar FOK!-users hier al dagen- of zelfs wekenlang roepen! Het is geen rocket science, het is gewoon wat data analyse.
Als Fresh Prince, Vivi, ik en anderen het al wekenlang kunnen zien aankomen dat het fout gaat en dan gisteren op NOS lezen dat de verwachting van het aantal patiënten op de IC naar boven is bijgesteld is het toch niet raar dat wij denken "wat hebben jullie de afgelopen weken gedaan" of "welke data hebben jullie in godsnaam gebruikt".
Men moet niet zo bang zijn om kritiek te leveren, niemand wordt dan slechter van.
Ohjah stomquote:
Als jij Corona hebt dan besmet je toch met je vingers maar ook je adem de fles/kaart?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef PicoMMP het volgende:
Vanmiddag even naar mijn moeder, vandaag 72 geworden. Flesje wijn voor de deur zetten met een kaartje, aanbellen en wegrennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |