Ja precies. Dat is ook echt waar ik mij aan vasthoud. Plus dat hygiëne hier beter lijkt dan in China.quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:23 schreef KNAK het volgende:
Voor het eerst sinds de uitbraak geen nieuwe infecties in Wuhan
Punt is blijft dat "we" het niet voldoende zeker weten op grond waar "we" (beleidsmakers) iets mee kunnen. Ik denk zelf ook dat een virusinfectie in wording eerder besmettelijk is voordat het/je symptomen daarvan vertoont. Het is geen bacterie die zich - normaliter - aankondigt nadat het zich heeft vermeerderd.quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb gisteren een studie gepost van 28(?) "infector-infectee" koppels, de mediane tijd tussen het optreden van symptomen was korter dan 5-6 dagen (de normale incubatietijd), wat suggereert dat sommigen reeds besmettelijk zijn voordat ze symptomen hebben. (of de incubatietijd bij de infectees was korter dan verwacht).
Ik ook. Ik hou mij vast aan de gedachten dat de grootste ellende rondom ‘thuisblijven’ met een aantal weken voorbij is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja precies. Dat is ook echt waar ik mij aan vasthoud. Plus dat hygiëne hier beter lijkt dan in China.
Dat er in Italie zoveel doden vallen is deels te wijten aan de enorme vergrijzing in die regio.
In België kun je daar nu theoretisch een celstraf voor krijgen. Nog een dag of 7 en ze spreken die ook uit voorspellen sommigen ...quote:Op donderdag 19 maart 2020 04:31 schreef THEFXR het volgende:
bijna ruzie met vrienden, werken allebei, zijn gewend aan uit eten en bij ouders/schoonouders eten, ze gaan rustig door met eten bij ouders/schoonouders (70+) want ze werken allebei uit huis en dan is het ineens moeilijk om zo vaak voor jezelf te koken. tja, het is maar hoeveel je van ze houdt???
56 dagen na het instellen van de quarentaine daar ...quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:23 schreef KNAK het volgende:
Voor het eerst sinds de uitbraak geen nieuwe infecties in Wuhan
een ECHTE quarantine.....geen vrijheid blijheid zoals nu in nederland.quote:Op donderdag 19 maart 2020 04:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
56 dagen na het instellen van de quarentaine daar ...
denk ook niet dat ik de enige ben, die dit soort zaken meemaakt?quote:Op donderdag 19 maart 2020 04:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In België kun je daar nu theoretisch een celstraf voor krijgen. Nog een dag of 7 en ze spreken die ook uit voorspellen sommigen ...
Hmm, tijdens de technische briefing gisteren zei Gommers dat er tot nu toe niemand op de IC was overleden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Opvallend:
[..]
Dus 44 zijn overleden zonder op de IC opgenomen geweest te zijn? Ouderen die IC opname weigeren?
twitter:chrisclarkefly twitterde op woensdag 18-03-2020 om 22:34:23Guayaquil officials have blocked the runway at José Joaquín de Olmedo International Airport in Ecuador to prevent international aircraft from arriving in the country. https://t.co/ZAWmE4rrJ7 reageer retweet
twitter:elonmusk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 05:16:37@NateSilver538 Tesla makes cars with sophisticated hvac systems. SpaceX makes spacecraft with life support systems. Ventilators are not difficult, but cannot be produced instantly. Which hospitals have these shortages you speak of right now? reageer retweet
Leugen. Die regio heeft 22% 65plussers, Nederland circa 20.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja precies. Dat is ook echt waar ik mij aan vasthoud. Plus dat hygiëne hier beter lijkt dan in China.
Dat er in Italie zoveel doden vallen is deels te wijten aan de enorme vergrijzing in die regio.
WHO woordvoerder vandaag.quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Leugen. Die regio heeft 22% 65plussers, Nederland circa 20.
Wie is er ooit met deze flauwekul begonnen
Gebruik het dan niet als argument voor Nederland waar de cijfers gelijk zijn.quote:
nee onze overheid is wel te vertrouwen......quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dus Wuhan 0.
Zo gauw daar het dagelijkse leven weer een beetje op gang komt gaat dat tellertje vanzelf weer omhoog.
Al zijn die Chineesjes niet te vertrouwen.
Hebben we al doktoren opgesloten dan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee onze overheid is wel te vertrouwen......
Waar doe ik dat?quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gebruik het dan niet als argument voor Nederland waar de cijfers gelijk zijn.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysquote:Op donderdag 19 maart 2020 05:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Leugen. Die regio heeft 22% 65plussers, Nederland circa 20.
Wie is er ooit met deze flauwekul begonnen
Waar is deze ? aan de link van het plaatje te zien, Bergamoquote:Op donderdag 19 maart 2020 05:55 schreef Pumpalov het volgende:
Trucks vol doden op weg naar de crematoria
[ afbeelding ]
ADquote:De Europese Centrale Bank (ECB) grijpt opnieuw in om de economische pijn van de uitbraak van het nieuwe coronavirus te verzachten. Na een noodoverleg op woensdagavond werd rond middernacht een extra opkoopprogramma van obligaties aangekondigd ter waarde van 750 miljard euro.
Ja en?quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
Ach hier steelt men het wegquote:Op donderdag 19 maart 2020 00:25 schreef RipCity het volgende:
UK medical staff say they are being put at risk during the coronavirus outbreak because of a lack of protective gear.
One NHS doctor told the BBC that frontline healthcare workers felt like "cannon fodder" due to inadequate supplies of vital equipment such as face masks.
Dr Frances Mair told Newsnight her GP practice in Scotland and "many others" did not have the personal protective equipment needed "to keep us safe".
"It's very disheartening when you hear of colleagues talking about the way that they feel they are like cannon fodder, sent out to die."
Dr Nishant Joshi, who works in A&E at Luton and Dunstable general hospital, said staff were at "grave risk".
"We're fighting an invisible enemy, blindfolded, with both hands tied behind our backs," he told Radio 5 Live's Emma Barnett.
Earlier on Wednesday, Prime Minister Boris Johnson said the UK had "stockpiles" of equipment ready to be used.
___
Derde wereld land UK weer... Die ziekenhuizen zijn net niveautje Nigeria.
Bergamo ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:28 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Waar is deze ? aan de link van het plaatje te zien, Bergamo
Maar die zitten allemaal nog in lockdown, als daar het leven weer wordt opgepakt komt t weer net zo hard terug.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee het is een SARS virus met griep symptomen, dus nee het is niet zomaar een zware griep.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:08 schreef UitStraling het volgende:
Vergeet niet dat het nog steeds een zware griep is in plaats van de eerste of tweede wereldoorlog![]()
De tering zeg bange zeikwijven ook
Wanneer je eindelijk van deze discussie af bent is er altijd wel weer eentje die over griep begint.quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:53 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee het is een SARS virus met griep symptomen, dus nee het is niet zomaar een zware griep.
En wanneer stopt het dan met terug komen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:53 schreef funnywell het volgende:
[..]
Maar die zitten allemaal nog in lockdown, als daar het leven weer wordt opgepakt komt t weer net zo hard terug.
Hoe ruimt een nep virus lekker op? Het ruimt juist lekker op als het real is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Wanneer je eindelijk van deze discussie af bent is er altijd wel weer eentje die over griep begint.
Hoe mooi waren de dagen dat mensen hier kwamen verkondigen dat de speeltuinen vol zaten, het een nep virusje was en dat het zo lekker opruimde.
Recessie tijd hiernaquote:
Maar laten we hier vooral geen lock-down doen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:03 schreef Noek het volgende:
Guangdon China was ook in een lockdown en leek het normale leven toch relatief snel weer op te kunnen pakken. Ook daar zijn de besmettingen nu nog steeds beperkt of die zijn er gewoon niet.
Nou ja, alle BN-ers hebben het over quarantaine ipv isolatie dus denk dat ze allemaal besmet zijn of ze zijn gewoon dom,quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:02 schreef Montov het volgende:
Zijn er trouwens al bekende Nederlanders die getroffen zijn?
'Iedereen' die naar het Boekenbal ging.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:02 schreef Montov het volgende:
Zijn er trouwens al bekende Nederlanders die getroffen zijn?
ik denk serieus dat Deelder de eerste was, griepje den dedequote:Op donderdag 19 maart 2020 07:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, alle BN-ers hebben het over quarantain ipv isolatie dus denk dat ze allemaal besmet zijn of ze zijn gewoon dom,
Michella Kox dacht dat ze het en legde uit waarom toen ze een peuk opstak. André Hazes is de Chuck Norris want Corona heeft last van hem. Dré zelf leeft alsof het zijn laatste dag is, LEEF!
Even opgezocht. Michella Kox is geen BN'er.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, alle BN-ers hebben het over quarantain ipv isolatie dus denk dat ze allemaal besmet zijn of ze zijn gewoon dom,
Michella Kox dacht dat ze het en legde uit waarom toen ze een peuk opstak. André Hazes is de Chuck Norris want Corona heeft last van hem. Dré zelf leeft alsof het zijn laatste dag is, LEEF!
Ja, ga even buitengewoon kritisch lopen doen in deze tijden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Even opgezocht. Michella Kox is geen BN'er.
Als we een vaccin hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En wanneer stopt het dan met terug komen?
Straks mogen ze ook naar de legertrucks zwaaien met hun vader, moeder, opa, oma, tante, vriend, buurman wat dan ook erin.quote:Op donderdag 19 maart 2020 06:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Wanneer je eindelijk van deze discussie af bent is er altijd wel weer eentje die over griep begint.
Hoe mooi waren de dagen dat mensen hier kwamen verkondigen dat de speeltuinen vol zaten, het een nep virusje was en dat het zo lekker opruimde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |