SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doden in Nederland
....
17-03 43 (+19)
18-03 58 (+15)
* De debatten zijn te volgen op:
-Ziggo kanaal 502
-KPN kanaal 81
-NOS.nl
-https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
-NPO smart app
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door maxi-mus op 18-03-2020 21:59:54 ]![]()
Dat de VVD de zorg heeft afgebroken is geen nieuws hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Caland het volgende:
Wat moet het toch heerlijk zijn om bij de PVV te horen
Lekker schreeuwen voor de bühneIk ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Dit is gewoon een reactie van moeder natuur die doorheeft hoe hard de mensheid alles aan het parasiteren. Een beetje godzilla gedachte. Het is een maatregel van de machthebbers die doorhebben dat vergrijzing de wereld in zijn greep houdt en het niet langer zo door kan gaan. Overigens is de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers 80 jaar. Die mensen hebben sowieso niet zo lang meer te leven. Veel van die mensen overlijden aan een infectie. Als het niet corona is, dan is het lyme ziekte ofzo. Dus waarom doen we zo para om het leven van een aantal mensen met een week te verlengen?Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Er zijn nu al allerlei winkels die hebben besloten om te sluiten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Instellen van 4 weken lockdown door middel van sluiten niet essentiele winkels, en niet naar buiten met uitzondering van noodzakelijk.
EN
Heropenen ziekenhuizen.![]()
Hey, Dierenmuts, hoe zit het met de varkenshouderij in Iran precies?.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
https://nos.nl/livestream(...)gen-coronavirus.htmlquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Iets via internet? Ik heb geen tv abbo meer.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Nou ja goed nieuws in zoverre dat het duidelijk maakt wie de zwakkeren in dit geval nu precies zijn (welke onderliggende aandoeningen etc).quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:52 schreef HPoi het volgende: No [..] Nou ja, goed nieuws, alleen voor de gezonden onder ons.
![]()
Wat verstaan ze onder een other illness?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Italië.
99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
Verhoogde bloeddruk of lichte diabetes hebben velen zonder dat ze het weten.![]()
One-issue partij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:55 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom heeft deze wijf het steeds over andere shit.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Ah super, dankjewel!quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:55 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
https://nos.nl/livestream(...)gen-coronavirus.html![]()
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef SunZomer het volgende:
[..]
[..]
Iets via internet? Ik heb geen tv abbo meer.![]()
Omdat de PvdD worstelt met 'mensendingen' als het coronavirus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:55 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom heeft deze wijf het steeds over andere shit.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
381quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef Minimunt het volgende:
weet iemand het gemiddeld aantal doden per dag in nederland zonder het coronavirus?Vakman pur sang![]()
Nu dus al keuzes gaan maken wie er sterft?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dit is gewoon een reactie van moeder natuur die doorheeft hoe hard de mensheid alles aan het parasiteren. Een beetje godzilla gedachte. Het is een maatregel van de machthebbers die doorhebben dat vergrijzing de wereld in zijn greep houdt en het niet langer zo door kan gaan. Overigens is de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers 80 jaar. Die mensen hebben sowieso niet zo lang meer te leven. Veel van die mensen overlijden aan een infectie. Als het niet corona is, dan is het lyme ziekte ofzo. Dus waarom doen we zo para om het leven van een aantal mensen met een week te verlengen?
Fijn dat jij al mensen op leeftijd opgeeft.Narf!![]()
Komt altijd nog een ronde van het kabinetquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:53 schreef hollandia02 het volgende:
Wanneer worden deze moties gestemd?![]()
in 2018 gemiddeld 400 per dag zie ik. Dan is dit toch een behoorlijk aantal wat daarboven gaat komen.![]()
dan gaat iedereen nu dood want iedereen heeft dat op dit moment wel door alles wat er nu aan de hand is ......quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wat verstaan ze onder een other illness?
Verhoogde bloeddruk"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatwebquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef Minimunt het volgende:
weet iemand het gemiddeld aantal doden per dag in nederland zonder het coronavirus?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Best PvdD,
Er zijn nu belangrijkere zaken.+/- 381quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef Minimunt het volgende:
weet iemand het gemiddeld aantal doden per dag in nederland zonder het coronavirus?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nee-dag-in-nederland![]()
Klaver hier een terechte sneer richting bedrijven in mondkapjes.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik word altijd wat moe van die emotionele chantage van Klaver, met z'n grootouders en kinderen.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Ik ben er blij mee, thanks.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:57 schreef maxi-mus het volgende:
Ik heb in de OP toegevoegd waar de debatten te volgen zijn omdat hier veel vragen over zijn. Als dit niet wenselijk is mag het weer weg hoor. @:kyran @:greys![]()
Als je met moeder natuur puur toeval bedoelt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dit is gewoon een reactie van moeder natuur die doorheeft hoe hard de mensheid alles aan het parasiteren.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
amenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:54 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dit is gewoon een reactie van moeder natuur die doorheeft hoe hard de mensheid alles aan het parasiteren. Een beetje godzilla gedachte. Het is een maatregel van de machthebbers die doorhebben dat vergrijzing de wereld in zijn greep houdt en het niet langer zo door kan gaan. Overigens is de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers 80 jaar. Die mensen hebben sowieso niet zo lang meer te leven. Veel van die mensen overlijden aan een infectie. Als het niet corona is, dan is het lyme ziekte ofzo. Dus waarom doen we zo para om het leven van een aantal mensen met een week te verlengen?Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
dan valt dit wel mee van 15 perdag als je het zo gaat bekijkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:57 schreef Kyran het volgende:
Best PvdD,
Er zijn nu belangrijkere zaken.
[..]
+/- 381
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nee-dag-in-nederland
dan hebben we de dagelijkse verkeers doden en andere dingen nog niet mee gerekend"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is uit 2015. In 2019 waren het er gemiddeld 415 per dag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:57 schreef Kyran het volgende:
Best PvdD,
Er zijn nu belangrijkere zaken.
+/- 381
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nee-dag-in-nederland"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Die lockdown voor ouderen is toch feitelijk de momentele situatie ?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gek genoeg ben ik ook voor een (tijdelijke) lockdown met daarna een periode waarin gekeken wordt hoe je dat kan laten vieren.
Maar dat hoeft niet zo vol op het orgel, Geertje...
Verder winkels die vrijwillig aan het sluiten zijn.
Verzorgingshuizen die de toegang sluiten en wij (ik) die momenteel geen kwetsbare bezoeken.
Mogelijk moeten we duidelijk hebben wat partijen nu precies bedoelen met een Lock-Down variërend van eenzame opsluiting en verblijf op CenterParcs met croissants betaald door de overheid."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ik denk ik vraag het even na bij een vriend in Italië (60 jaar).quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Italië.
99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysDus ik vraag hoe dan.quote:Yes
They do not die of Corona virus but with corona virus.
Antwoord:Dat is toch gewoon aan het virus overlijden?quote:The old people have many pathologies and if they are positive to Corona virus they die of lack of oxygen
All the peaple that die, they die miserably alone.
I am strong enough but I am not allowed to fall ill, cause hospitals cannot take me. This is why... Stay home"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Insgelijks, heb tijdens deze debatten mij voor een van de eerste keren mij door elke partij gepresenteerd gevoeld.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
Ben geen fan van Klavertje, maar goed gesprokenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Yep, zelfde soort lui die in de hongerwinter woekerprijzen vroegen voor eten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:58 schreef hollandia02 het volgende:
Klaver hier een terechte sneer richting bedrijven in mondkapjes.![]()
![]()
https://nos.nl/livestream(...)gen-coronavirus.htmlquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:53 schreef SunZomer het volgende:
Lieve fokkers, op welke zenden is het debat nu te volgen?![]()
We zitten nog maar in het begin, als we italiaanse taferelen krijgen dan wordt het aantal doden dadelijk verdubbeldquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:58 schreef RAVW het volgende:
[..]
dan valt dit wel mee van 15 perdag als je het zo gaat bekijken
dan hebben we de dagelijkse verkeers doden en andere dingen nog niet mee gerekend![]()
The average age of those who’ve died from the virus in Italy is 79.5. As of March 17, 17 people under 50 had died from the disease. All of Italy’s victims under 40 have been males with serious existing medical conditions.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
0 doden < 30
5 doden 30 - 39
Zou wel willen weten wat de achtergrond is van die 5...![]()
Jep!quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zelfde soort lui die in de hongerwinter woekerprijzen vroegen voor eten.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Helder en nuchter verhaal net bij Jinek vanuit het Amphia. In control met ruimte voor uitbreiding, maar met name de lange opnametijd maakt het in de toekomst wellicht een uitdaging.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Ja, en dit is ook zo makkelijk. Sneren uitdelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:58 schreef Oostwoud het volgende:
Ik word altijd wat moe van die emotionele chantage van Klaver, met z'n grootouders en kinderen.![]()
Kan Rutte zo’n motie (mocht het aangenomen worden) nog naast zich neerleggen met een veto ofzo?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dus oudjes en dikkertjes kunnen wel gewoon dood?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar het overgewicht in de percentagesA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Het applaus voor mensen in de zorg
In dorpjes hoor je de kerkklokken een kwartier lang
Eurhmmm ja ik hoop maar dat dit helpt.
Wel hartverwarmend dat overal mensen spontaan hulp aanbieden. Op de gekste plekken hangen briefjes van hardwerkende mensen die na werktijd hun vrije tijd opgeven om anderen kosteloos te helpen. Super.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Yasar begrijpt duidelijk de echte VOC-mentaliteit nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:58 schreef hollandia02 het volgende:
Klaver hier een terechte sneer richting bedrijven in mondkapjes.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Heel scherp van Klaver. Iedereen die wil en bezig is te verdienen aan deze misère is een psychopatische moordenaar. We zullen jullie vinden. Te zot voor woorden dat mensen überhaupt het lef hebben bloedgeld te willen verdienen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
72 uur onder ideale omstandighedentwitter:NOS twitterde op woensdag 18-03-2020 om 19:55:52'Coronavirus kán dagenlang 'overleven' op plastic en roestvrij staal' https://t.co/1thgCidFYf reageer retweet
![]()
![]()
Jammer dat er weinig gedaan kan worden (nog) aan fabrikanten en leveranciers welke topprijzen vragen voor hun producten. Of welke verbeiden dat anderen het goedkoper maken (kunst klep en andere materialen spotgoedkoop via 3D printer)quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
Ben geen fan van Klavertje, maar goed gesproken![]()
Dan zijn we allemaal officieel reddeloos verloren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:02 schreef Gehrman het volgende:
72 uur onder ideale omstandighedentwitter:NOS twitterde op woensdag 18-03-2020 om 19:55:52'Coronavirus kán dagenlang 'overleven' op plastic en roestvrij staal' https://t.co/1thgCidFYf reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ja, laten we marktwerking opheffen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:
Heel scherp van Klaver. Iedereen die wil en bezig is te verdienen aan deze misère is een psychopatische moordenaar. We zullen jullie vinden. Te zot voor woorden dat mensen überhaupt het lef hebben bloedgeld te willen verdienen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Een nieuwsartikel tussen haakjes is een citaat en niet bewezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:02 schreef Gehrman het volgende:
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ja, oud nieuws maar wel belangrijk om nog eens te delen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:02 schreef Gehrman het volgende:
![]()
Dus die plastic tassen wat men geeft aan bejaarden zijn eigenlijk moordtassen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:02 schreef Gehrman het volgende:
![]()
Handen goed wassen na het gebruik van de tassen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dus die plastic tassen wat men geeft aan bejaarden zijn eigenlijk moordtassen?![]()
Daarom regelmatig je klauwen wassenquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:02 schreef Gehrman het volgende:
![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, oud nieuws maar wel belangrijk om nog eens te delen.![]()
![]()
Meneer de dominee is aan het woord.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Nood breekt wet.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het Amerikaanse onderzoek (dacht ik) is hier al een paar keer gemeld.quote:
Wel mooi dat de NOS het ook eindelijk oppikt...![]()
Waarom quantinasierern we niet alle ouderen met bestaande aandoeningen en laten we de rest van Nederland gewoon normaal leven?Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Evenstar
![]()
Gewoon ook twee dagen geleden ... terwijl er al dagenlang op FOK! wetenschappelijke artikelen rondgingen waarin tegendeel werd bewezen.quote:
.... bla bla bla denkt FOK! het beter te weten? Ja, blijkbaar wel dus.![]()
Obesitas was de grootste oorzaak van de jongere IC 'ers in Utrecht met corona, vandaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus oudjes en dikkertjes kunnen wel gewoon dood?
Tevens is de kans om vroegtijdig te overlijden 30% met obesitas.
https://www.scientias.nl/(...)ge-dood-name-mannen/
10 keer zo hoog als corona. En met corona is de kans te overlijden dus extra hoog.Vakman pur sang![]()
Met handschoenen aan boodschappen doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dan zijn we allemaal officieel reddeloos verloren.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Toch maar overgaan op Picnicquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met handschoenen aan boodschappen doen.Dit is gewoon raar :l![]()
Moet je alsnog niet aan je smoel gaan zitten, anders heeft dat ook totaal geen nut.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Met handschoenen aan boodschappen doen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Omdat ook mensen onder de 60 op de IC terechtkomen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom quantinasierern we niet alle ouderen met bestaande aandoeningen en laten we de rest van Nederland gewoon normaal leven?
De kans dat ze overlijden is dan misschien veel kleiner, ze houden wel 3 weken een bed bezet.
Ook dat kan de zorg niet aan.![]()
Genot, oh genot.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon ook twee dagen geleden ... terwijl er al dagenlang op FOK! wetenschappelijke artikelen rondgingen waarin tegendeel werd bewezen.
.... bla bla bla denkt FOK! het beter te weten? Ja, blijkbaar wel dus.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Dow jones ook alweer 6% in de minEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wat zei die gast net? Marktwerking opheffen? Als je dit nastreeft komt er nooit een vaccin.One man's trash, another man's treasure.![]()
Ja, woordvoerder SP wil producten opeisen en het patentrecht terzijde schuiven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:08 schreef Arkai het volgende:
Wat zei die gast net? Marktwerking opheffen? Als je dit nastreeft komt er nooit een vaccin.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Hahahha hoor die VVD'er weer zeiken dat we de beste in de zorg zijn
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen![]()
Dus als je derde bent ben je perse super goed? Wie zegt dat nummer 1 en 2 niet veeeeel beter zijn? Of dat die ook niks voorstellen?
Drogreden dus.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Idem met mondkapjes, als je er iets van zegt worden ze boos of lachen je uitquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moet je alsnog niet aan je smoel gaan zitten, anders heeft dat ook totaal geen nut.![]()
![]()
Scheelt dat ik geen smoel heb.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moet je alsnog niet aan je smoel gaan zitten, anders heeft dat ook totaal geen nut.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Een heleboel amerikanen zijn dan fucked.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Obesitas was de grootste oorzaak van de jongere IC 'ers in Utrecht met corona, vandaar.
Tevens is de kans om vroegtijdig te overlijden 30% met obesitas.
https://www.scientias.nl/(...)ge-dood-name-mannen/
10 keer zo hoog als corona. En met corona is de kans te overlijden dus extra hoog.![]()
Tuurlijk mag dat wel. Het gebeurt alleen niet omdat we meer dan genoeg wc-papier hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:11 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Doen we al. Je mag geen toiletpapier doorverkopen voor achterlijke prijzen en terecht.One man's trash, another man's treasure.![]()
Evenstar
![]()
Top 3 van dat lijstje is:quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:10 schreef maryen65 het volgende:
Hahahha hoor die VVD'er weer zeiken dat we de beste in de zorg zijn
1. VS
2. UK
3. Nederland
UK en VS gaan door het putje straks, Nederland heeft dan van die top 3 nog het meeste kans en ook wij balanseren op een ultra dun koordje.
Als dit de drie beste landen zijn om een epidemie aan te kunnen dan is de rest wel behoorlijk screwed ja.
... dus een mega drogreden dat.![]()
Het mag niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:12 schreef Arkai het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel. Het gebeurt alleen niet omdat we meer dan genoeg wc-papier hebben.![]()
Klopt, er zijn gevallen waar overgewicht op een IC in je voordeel kan werken maar bij corona is dat niet het geval.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:11 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Een heleboel amerikanen zijn dan fucked.![]()
je bedoelt deze?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het Amerikaanse onderzoek (dacht ik) is hier al een paar keer gemeld.
Wel mooi dat de NOS het ook eindelijk oppikt...
https://www.health.harvar(...)irus-resource-centerquote:How long can the coronavirus that causes COVID-19 survive on surfaces?
A recent study found that the COVID-19 coronavirus can survive up to four hours on copper, up to 24 hours on cardboard, and up to two to three days on plastic and stainless steel. The researchers also found that this virus can hang out as droplets in the air for up to three hours before they fall. But most often they will fall more quickly.![]()
Nooit op, wel in of naast.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Nederlanders net zo. Wel eens op een zwembad geweest de laatste tijd..![]()
Ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
je bedoelt deze?
https://www.health.harvar(...)irus-resource-center
Update is van 18 maart zie ik maar het artikel stond al langer online.![]()
Je kan wel de beste zorg hebben, maar als bijna niemand er toegang to heeft,quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Top 3 van dat lijstje is:
1. VS
2. UK
3. Nederland
UK en VS gaan door het putje straks, Nederland heeft dan van die top 3 nog het meeste kans en ook wij balanseren op een ultra dun koordje.
Als dit de drie beste landen zijn om een epidemie aan te kunnen dan is de rest wel behoorlijk screwed ja.
... dus een mega drogreden dat.![]()
Jetten, keek eerst naar Krol.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hoe weet Arib trouwens zo snel dat een motie ondersteund wordt?One man's trash, another man's treasure.![]()
Evenstar
![]()
Het gaat niet over zorg, maar over hoe voorbereid een land is om een pandemie te bestrijden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:15 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Je kan wel de beste zorg hebben, maar als bijna niemand er toegang to heeft,![]()
Is haar werk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:16 schreef Arkai het volgende:
Hoe weet Arib trouwens zo snel dat een motie ondersteund wordt?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Wel bemoedigende woorden van de ziekenhuis-bestuurder uit Limburg bij Jinek dat ze inmiddels ook patienten de IC zien verlaten...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Verlaten in een body bag?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Wel bemoedigende woorden van de ziekenhuis-bestuurder uit Limburg dat ze inmiddels ook patienten de IC zien verlaten...
Of gaat het genezen hier sneller dan wat ze in Italië zeiden.![]()
Ik volg Baudet al toen het gros hier hem niet kende en hij nog plaats nam bij Café Weltschmerz. Baudet is de enige die de demonisering van Rusland heeft aangekaart, vraagtekens zet bij HM17 onderzoek en nog een aantal zaken. Dus zeker niet blind, maar wel op goed vetrouwen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volg nooit blind een politicus.![]()
Goed ingegrepen van Arib.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hij had het al 10 keer kunnen zeggen nu.
Get woke, go broke!![]()
En tot vrijdag testkits..quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Wel bemoedigende woorden van de ziekenhuis-bestuurder uit Limburg dat ze inmiddels ook patienten de IC zien verlaten...![]()
Echt he.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:19 schreef HeatWave het volgende:
Hij had het al 10 keer kunnen zeggen nu.
Had het gewoon gezegd.![]()
Nee, vandaag is nog gezegd door het RIVM dat geen van de sterfgevallen op de IC hebben gelegenquote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Evenstar
![]()
Ik vind trouwens wel frappant dat de VS zoveel testkits van Italië krijgt terwijll allerlei EU landen gigantische tekorten hebben.
Tot zo ver de EU.![]()
Kan Arib niet gewoon een codewoord gebruiken voor "Motie OK". Dan kan iedereen lekker 2 minuten praten i.p.v. 1 minuut.One man's trash, another man's treasure.![]()
Trump heeft ze vast goedkope olie beloofd, dat heeft hij flink goedkoop ingekocht vorige week.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Ik vind trouwens wel frappant dat de VS zoveel testkits van Italië krijgt terwijll allerlei EU landen gigantische tekorten hebben.
Tot zo ver de EU.![]()
EU was al einde verhaal, vraag maar aan Griekenland en Italië.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver de EU.![]()
Tja, de rest van de EU stond nou ook niet echt vooraan om Italie te helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver de EU.![]()
Ik zit net zo te denken dat we nu corona met tegelijkertijd een normale groep hebben die rondgaan maar stel je voor dat er de komende tijd een tweede even gevaarlijk virus de kop op steekt dan is het volgens mij wel zo'n beetje afgelopen met de mens/onze beschaving.
Blijven er wat Eskimo's en wat indianen in het Amazone gebied over en dat was het dan.
Dit was dan weer mijn bijdrage om jullie een beetje op te moneteren![]()
Dit was zeker voor 8 jaar Rutte.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we mondkapjes hadden gehad was het misschien nog wel hoger geweest![]()
![]()
Gaat anders van de spreektijd af.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Die Henk Krol is wel echt een vervelende vent om naar te luisteren zeg
Edit: Femke
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
Echt he. Ik zat met verbazing te luisteren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef maan_man het volgende:
Haha, 9+ uur vergaderen en dan als besluiten moeten worden genomen vallen over een paar seconden.![]()
Evenstar
![]()
Dit hele gebeuren is voor mij wel een bewijs dat de EU niet werkt. Nooit echt een voor- of tegenstander geweest, maar dit is echt wel een dikke faal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump heeft ze vast goedkope olie beloofd, dat heeft hij flink goedkoop ingekocht vorige week.![]()
kredietcrisis vergeten ???quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Tja, de rest van de EU stond nou ook niet echt vooraan om Italie te helpen."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is om te voorkomen dat er een oneindige stroom aan moties wordt ingediend.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef maan_man het volgende:
Haha, 9+ uur vergaderen en dan als besluiten moeten worden genomen vallen over een paar seconden.![]()
Moties worden altijd ondersteund. Vier stemmen is genoeg, beetje een formaliteit. Kwestie van even je hand opsteken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:16 schreef Arkai het volgende:
Hoe weet Arib trouwens zo snel dat een motie ondersteund wordt?![]()
Dit is echt bizar. Pak gewoon ff door en laat iedereen zijn motie indienen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef maan_man het volgende:
Haha, 9+ uur vergaderen en dan als besluiten moeten worden genomen vallen over een paar seconden.One man's trash, another man's treasure.![]()
Evenstar
![]()
Net zo slecht en belachelijk, helemaal eens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Tja, de rest van de EU stond nou ook niet echt vooraan om Italie te helpen.
Zodra het lastig wordt is het iedereen voor zichzelf.
Go Femke trouwens, goede motie!![]()
![]()
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits. (dacht ik)quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver de EU.are we infinite or am I alone![]()
Ah, dat is alweer een flinke nuance.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits.
Aan swabs hadden we geen tekort hier geloof ik.![]()
Je moet dan wel meetellen dat veel van deze mensen ook gestorven zouden zijn zonder corona. Laten we voorzichtig zeggen 20%. Dus 47 overledenen extra sinds 1 maart is max 3 per dag en dus minder dan 1% van het gemiddeld aantal overledenen in NL per dag tot nu toe als gevolg van corona.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:56 schreef Minimunt het volgende:
in 2018 gemiddeld 400 per dag zie ik. Dan is dit toch een behoorlijk aantal wat daarboven gaat komen.
We hebben dus nog wel een weg te gaan gelukkig
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 22:25:22 ]![]()
Gebruik gewoon een goede virusscanner.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Frappant dat de VS zo weinig swabs had. Zijn die niet generiek?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Oke, wist ik niet. Arib scant dus heel snel of er mensen hun hand opsteken?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:23 schreef freako het volgende:
[..]
Moties worden altijd ondersteund. Vier stemmen is genoeg, beetje een formaliteit. Kwestie van even je hand opsteken.One man's trash, another man's treasure.![]()
Noooooooo jesus mensen gunnen ons gewoon niet eens thuisbezorgd. In het gevang ermee. Zware criminaliteit dit.quote:![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ah, dan heb ik niet goed gelezen. Bedankt voor de correctiequote:Op woensdag 18 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits.![]()
Enige idee welke onderdelen wij hier tekort komen? Niet de swabs denk ik. Dat lijkt mij echt het makkelijkste te maken
...dan nog is EU wel een faal gebleken in deze situatie.![]()
VD Staaij doet de Haga motie lol.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Dat "en gaat over op de orde van de dag" slaat toch ook verder nergens meer op?.
Get woke, go broke!![]()
je heb toch genoeg WC rollen :-)quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:25 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Noooooooo jesus mensen gunnen ons gewoon niet eens thuisbezorgd. In het gevang ermee. Zware criminaliteit dit."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
In NL : het is hun werk, ze werken wel gewoon door voor ons!quote:
Terwijl ze hier relatief nog geen moer te doen hebben.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Gaat erover dat je niet pist word als je motie niet aangenomen word.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:25 schreef HeatWave het volgende:
Dat "en gaat over op de orde van de dag" slaat toch ook verder nergens meer op?.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Inderdaad zeg. Ze hebben nog niks gedaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
...dan nog is EU wel een faal gebleken in deze situatie.![]()
Geen moer valt wel mee he. maar niet te vergelijken met de italianen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
In NL : het is hun werk, ze werken wel gewoon door voor ons!
Terwijl ze hier relatief nog geen moer te doen hebben.![]()
Ja wat moet ik daarmee? Gooien?quote:
Maar nee heb niet gehoard. Ja drie weken geleden paar pakken gehaald, maar dat is alweer bijna op want er is mummie gespeeld.![]()
twitter:AriejanKorteweg twitterde op woensdag 18-03-2020 om 22:20:19Het vreemde van het Kamerdebat vanavond was dat die lockdown elders waar Wilders en Baudet steeds naar verwezen, vooral gradueel verschilt van hier. In België mag je nog gewoon naar het park, in Frankrijk sporten in de buurt van je huis. reageer retweet
![]()
Volledig overbodig geworden tekstenquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Gaat erover dat je niet pist word als je motie niet aangenomen word.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 22:28:21 ]![]()
"relatief"quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Geen moer valt wel mee he. maar niet te vergelijken met de italianen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Evenstar
![]()
Buitengrenzen sluiten toch? Verder niks gehoord of ik moet het hebben gemistquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Ze hebben nog niks gedaan.![]()
![]()
Ze hebben met Netflix besproken dat de beeldkwaliteit misschien achteruit moet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Ze hebben nog niks gedaan.![]()
De EU kan lidstaten dan ook niet dwingen om vergaande maatregelen te treffen, zoals een lockdown. Tamelijk zinloos dus als Brussel zich daarmee gaat lopen bemoeien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Ze hebben nog niks gedaan.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Schorsing tot 22:33.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Is gewoon onzin. In Parijs kun je niet met zijn 10'en in een rij bij een frietkraam staan wachten, zoals hier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Slobeend het volgende:
twitter:AriejanKorteweg twitterde op woensdag 18-03-2020 om 22:20:19Het vreemde van het Kamerdebat vanavond was dat die lockdown elders waar Wilders en Baudet steeds naar verwezen, vooral gradueel verschilt van hier. In België mag je nog gewoon naar het park, in Frankrijk sporten in de buurt van je huis. reageer retweet
![]()
Dat is gewoon politiekquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Slobeend het volgende:
![]()
Vertel dat maar aan Greet en Sjerriequote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Slobeend het volgende:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Maar alle landen langs de EU grens sluiten hun grenzen zelf ook al, dat is dus ook een wassen neus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Buitengrenzen sluiten toch? Verder niks gehoord of ik moet het hebben gemist![]()
Ja godverdommequote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ze hebben met Netflix besproken dat de beeldkwaliteit misschien achteruit moet.![]()
Wilders en Baudet zijn gewoon geil van autoritaire en vrijheidsberovende maatregelen. Hoe meer hoe beter.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Slobeend het volgende:
![]()
En het gaat wéér over Baudet en Wilders. Het is echt een obsessie van mensen, bizar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Slobeend het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
Oh jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ze hebben met Netflix besproken dat de beeldkwaliteit misschien achteruit moet.![]()
![]()
van mij mag het blijven zoals het is, maar ik zie het hier ook nog gebeuren dat wordt zoals in frquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:28 schreef Slobeend het volgende:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ik viel bijna in slaap tijdens het debat. Op wat voor cruciale vlakken worden er nou moties ingediend? Op dit moment bepalen de experts het beleid, zoveel is al duidelijk.One man's trash, another man's treasure.![]()
Evenstar
![]()
Gek he, als er net een debat is geweest waarin die twee een motie indienen voor een lockdown. Nadenken Scrummie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
En het gaat wéér over Baudet en Wilders. Het is echt een obsessie van mensen, bizar.![]()
Overigens is er een groot probleem aan het vriendelijke advies van de overheid. Ja, ik zie ook dat veel mensen zich er aan houden, maar we hebben dit advies nog maar een paar dagen. Over twee weken, als het nog steeds een vrijblijvend advies is, zullen steeds meer mensen er schijt aan hebben.
Daarom kan je beter gelijk met de sterke arm der wet dat soort gedrag bestraffen. Je moet een bevolking die decennialang ongekende bewegingsvrijheid heeft gehad nu eigenlijk heropvoeden. Dat kost tijd.![]()
Nu al het internet op rantsoen zetten? Dat geeft me ook veel vertrouwen.
Get woke, go broke!![]()
Dat zijn dan ook de enige fractievoorzitters met een afwijkende visie. Logisch dus dat het over die mannen gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
En het gaat wéér over Baudet en Wilders. Het is echt een obsessie van mensen, bizar.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Thierry was echt on fire vandaag, prachtig om mee te maken.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Ja, dat is gek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Gek he, als er net een debat is geweest waarin die twee een motie indienen voor een lockdown. Nadenken Scrummie.![]()
Ik heb alleen flarden van het debat meegekregen en snap er geen donder meer van.
We gaan niet meer voor groepsimmuniteit maar voor het maximaal bezet houden van ic bedden??? Dat begrijp ik vast niet goed dan?! Kan iemand mij dit uitleggen?![]()
Evenstar
![]()
Ze maken het Wilders en Baudet ook niet echt moeilijk in deze tijden. Overal open deuren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:33 schreef Mani89 het volgende:
Thierry was echt on fire vandaag, prachtig om mee te maken.![]()
Vinden jullie dat de maatregelingen die sommige landen nemen gerechtvaardigd zijn?
Dus totale lockdown enzo?![]()
We mogen niet te veel kritiek hebben op de idolen van Scrummie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:31 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Gek he, als er net een debat is geweest waarin die twee een motie indienen voor een lockdown. Nadenken Scrummie.![]()
In België was er een gebrek aan reagentia, ik vermoed dat het "algemene" reagentia (voor PCR) waren, niet specifiek voor dit virus, want men zei dat men op enkele dagen evenveel verbruikt had als normaal op een half jaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik niet goed gelezen. Bedankt voor de correctie![]()
Enige idee welke onderdelen wij hier tekort komen? Niet de swabs denk ik. Dat lijkt mij echt het makkelijkste te maken
...dan nog is EU wel een faal gebleken in deze situatie.are we infinite or am I alone![]()
Huisfeestje van studenten in volle gang tegenover mij. Staan met een mannetje of 10-20 op elkaar gepakt in een studentenkamer te dansen op stampmuziek. Kan coronavirus een excuus zijn om de lange arm der wet er op af te sturen om mijn nachtrust gewapenderhand veilig te stellen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:31 schreef Confetti het volgende:
Overigens is er een groot probleem aan het vriendelijke advies van de overheid. Ja, ik zie ook dat veel mensen zich er aan houden, maar we hebben dit advies nog maar een paar dagen. Over twee weken, als het nog steeds een vrijblijvend advies is, zullen steeds meer mensen er schijt aan hebben.
Daarom kan je beter gelijk met de sterke arm der wet dat soort gedrag bestraffen. Je moet een bevolking die decennialang ongekende bewegingsvrijheid heeft gehad nu eigenlijk heropvoeden. Dat kost tijd.![]()
Evenstar
![]()
Dit is ook wel een leuke over TBC-vaccin die ze willen inzetten om zorgmedewerkers een boost te geven.
![]()
Daarom hebben Aziatische landen echt een voordeel in deze tijden. Heel andere cultuur. Bepaalde maatregelen zijn hier ondenkbaar. En misschien is dat goed, maar aan de andere kant... moeten we gaan zien hoe dat uitpakt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:31 schreef Confetti het volgende:
Uhm nee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:35 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom hebben Aziatische landen echt een voordeel in deze tijden. Heel andere cultuur. Bepaalde maatregelen zijn hier ondenkbaar. En misschien is dat goed, maar aan de andere kant... moeten we gaan zien hoe dat uitpakt.
https://www.scienceguide.(...)s-een-hersenspinsel/Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Daar is er weer een hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze maken het Wilders en Baudet ook niet echt moeilijk in deze tijden. Overal open deuren.![]()
Vinden jullie dat de maatregelingen die sommige landen nemen gerechtvaardigd zijn?
Dus totale lockdown enzo??![]()
1871 cases in New York...... gisteren 900A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
twitter:lookner twitterde op woensdag 18-03-2020 om 22:35:441,871 cases and 11 deaths now in New York City https://t.co/9BRr39gYkl reageer retweet
![]()
Dat heb je als je gaat testenquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:36 schreef HeatWave het volgende:
1871 cases in New York...... gisteren 900
Die liggen zo te zien maar amper achter op ons qua besmettingen.
En dat is maar 1 stad met 8,6 miljoen inwoners.![]()
Welke mod zit hier gewoon serieuze posts weg te halen?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Ik vind dat we niet meer kunnen omgaan met de dood. Of de kans dat we niet 100% veilig zijn. Dit trekken we niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:36 schreef -Chakotay- het volgende:
Dus totale lockdown enzo??Vakman pur sang![]()
Het gaat mij niet om vertrouwen in de politiek, maar collectief welzijn boven individuele vrijheid.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee.
https://www.scienceguide.(...)s-een-hersenspinsel/
https://www.trouw.nl/buit(...)and-houden~b6149926/![]()
Ik weet het niet. Het is moeilijk te bevatten allemaal wat er nu aan de hand is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:36 schreef -Chakotay- het volgende:
Dus totale lockdown enzo??Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
De motie van Forum om volledig inzicht te krijgen in coronascenario's was goed en fundamenteel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:30 schreef Arkai het volgende:
Ik viel bijna in slaap tijdens het debat. Op wat voor cruciale vlakken worden er nou moties ingediend? Op dit moment bepalen de experts het beleid, zoveel is al duidelijk.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
"Ontraad"
Wilt toch niet zeggen dat de motie is afgewezen?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hoe werkt dat precies met zo'n motie, hoe snel wordt zoiets beslist?R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
Spanje is het nu redelijk weer en verspreidt het zich als een malle...quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:38 schreef roos94 het volgende:
Is er al een idee hoe corona zich manifesteert in warmer weer? Gezien we naar april gaan![]()
Maakt geen verschilquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:38 schreef roos94 het volgende:
Is er al een idee hoe corona zich manifesteert in warmer weer? Gezien we naar april gaan![]()
Ze zijn gek... Ze zijn al oververmoeid en de komende tijd zullen ze hun energie nog nodig hebben. Stuur ze naar huis en gun ze wat slaapquote:![]()
![]()
Dat blijf je herhalen maar dan herhaal ik: dat is het issue niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat we niet meer kunnen omgaan met de dood. Of de kans dat we niet 100% veilig zijn. Dit trekken we niet.
Het gaat er hoofdzakelijk om dat je de zorg niet overbelast.
De besmettingen komen er hoe dan ook.![]()
@Etto Ik ben je vriend niet.
Daarnaast cijfers liegen niet.
Wat ik doe met mijn tijd bepaal ik zelf. 👍![]()
Nou even een 5 minuten pauze, laat zequote:Op woensdag 18 maart 2020 22:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze zijn gek... Ze zijn al oververmoeid en de komende tijd zullen ze hun energie nog nodig hebben. Stuur ze naar huis en gun ze wat slaap![]()
![]()
Zijn al 5.5 uur over hun tijd heen..quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze zijn gek... Ze zijn al oververmoeid en de komende tijd zullen ze hun energie nog nodig hebben. Stuur ze naar huis en gun ze wat slaapIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Interessante video.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is toch hetzelfde? We gooien het land open zover de IC het aankan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:33 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb alleen flarden van het debat meegekregen en snap er geen donder meer van.
We gaan niet meer voor groepsimmuniteit maar voor het maximaal bezet houden van ic bedden??? Dat begrijp ik vast niet goed dan?! Kan iemand mij dit uitleggen?![]()
?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:39 schreef Dementor het volgende:
@:Etto Ik ben je vriend niet.
Wat ik doe met mijn tijd bepaal ik zelf. 👍![]()
Prima, post nog wat meer schedels en roep dat de hemel naar beneden komt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:39 schreef Dementor het volgende:
@:Etto Ik ben je vriend niet.
Wat ik doe met mijn tijd bepaal ik zelf. 👍
Kunnen andere mensen zich met nuttiger dingen bezighouden.Omnibus in omnibus.
Zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind het zelf vooral een wanhoopsdaad, het komt over als uitstellen, want na de lockdown (van vaak 2/3 weken) dwaalt het virus nog steeds rond. Je economie heeft echter een flinke onnodige dreun gekregen door de lockdown. Wel snap ik waarom leiders ervoor kiezen; het geeft de tijdelijke illusie van veiligheid. Ze zien andere landen in lockdown gaan en ze voelen zich bijna achtergesteld als hun land achter blijft. Zou fijn zijn als landen wat meer lange termijn zouden denken, maar daar verschillen de meningen dus over.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:36 schreef -Chakotay- het volgende:
Dus totale lockdown enzo??![]()
Ja dat ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat blijf je herhalen maar dan herhaal ik: dat is het issue niet.
Het gaat er hoofdzakelijk om dat je de zorg niet overbelast.
De besmettingen komen er hoe dan ook.Vakman pur sang![]()
Gezien de warmere landen waar het verspreidt... lijkt het me geen grote factor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:38 schreef roos94 het volgende:
Is er al een idee hoe corona zich manifesteert in warmer weer? Gezien we naar april gaan
https://www.eoswetenschap(...)-van-het-coronavirus![]()
Dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind het zelf vooral een wanhoopsdaad, het komt over als uitstellen, want na de lockdown (van vaak 2/3 weken) dwaalt het virus nog steeds rond. Je economie heeft echter een flinke onnodige dreun gekregen door de lockdown. Wel snap ik waarom leiders ervoor kiezen; het geeft de tijdelijke illusie van veiligheid. Ze zien andere landen in lockdown gaan en ze voelen zich bijna achtergesteld als hun land achter blijft. Zou fijn zijn als landen wat meer lange termijn zouden denken, maar daar verschillen de meningen dus over.Omnibus in omnibus.
Ja, want alle landen gaan in lockdown om een gevoel van veiligheid te creëren. Iedereen is gek, behalve wij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind het zelf vooral een wanhoopsdaad, het komt over als uitstellen, want na de lockdown (van vaak 2/3 weken) dwaalt het virus nog steeds rond. Je economie heeft echter een flinke onnodige dreun gekregen door de lockdown. Wel snap ik waarom leiders ervoor kiezen; het geeft de tijdelijke illusie van veiligheid. Ze zien andere landen in lockdown gaan en ze voelen zich bijna achtergesteld als hun land achter blijft. Zou fijn zijn als landen wat meer lange termijn zouden denken, maar daar verschillen de meningen dus over.![]()
Hah, Wilders snapt het niet.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Hahaha, meneer de dominee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Sjors_Peter het volgende:
Die cda gast haat Wilders echt hahaIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
De landen in echte lockdown gaan niet beter dan NL.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind het zelf vooral een wanhoopsdaad, het komt over als uitstellen, want na de lockdown (van vaak 2/3 weken) dwaalt het virus nog steeds rond. Je economie heeft echter een flinke onnodige dreun gekregen door de lockdown. Wel snap ik waarom leiders ervoor kiezen; het geeft de tijdelijke illusie van veiligheid. Ze zien andere landen in lockdown gaan en ze voelen zich bijna achtergesteld als hun land achter blijft. Zou fijn zijn als landen wat meer lange termijn zouden denken, maar daar verschillen de meningen dus over.Vakman pur sang![]()
Bump, heeft iemand antwoord op deze vraag?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:38 schreef junkiexp het volgende:
Hoe werkt dat precies met zo'n motie, hoe snel wordt zoiets beslist?![]()
![]()
ja hij was gelijk al sceptisch over Rutte zijn scenarioquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Oosterhuis wil ook een lockdown begreep ik.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Is er al grote verspreiding geweest in warme landen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:40 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Gezien de warmere landen waar het verspreidt... lijkt het me geen grote factor.
https://www.eoswetenschap(...)-van-het-coronavirus
Madrid is de laatste tijd niet warm geweest, Italie en zeker noord-Italie zijn ook niet echt warmer dan Nederland.
Iran, Zuid-Korea en Japan, allemaal een graad of 10 de laatste 2 maanden.![]()
Ja maar meneer Rutte,
Echter zal je dan alsnog extra ruimte moeten creëren in de huidige ziekenhuizen naarmate meer bedden nodig zijn.
Gezien we geen 5 miljoen bedden hebben.
Dát bedoelt Wilders.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zonder hoofdelijke stemming, wat nu vast niet aangevraagd zal worden, wordt de fractievoorzitters even langsgegaan en dan gerekend. Gaat snel, paar minuten na discussie over de reacties van het kabinet op de moties.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:42 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Bump, heeft iemand antwoord op deze vraag?“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Je zou toch bijna foie gras gaan eten van dat mens..."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Ik mis nog steeds het argument waarom een volledige lockdown zoveel helpt. Het helpt op tijdelijke basis om dingen onder controle te krijgen, maar mensen worden er niet opeens immuun van. Ben je na die 2/3 weken weer terug bij af als er maar één zieke toerist binnen komt waaien. Of iemand zonder symptomen wel heeft zitten verspreiden. Wat dan? Weer het land op slot? Echt, ik snap de logica niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Ja, want alle landen gaan in lockdown om een gevoel van veiligheid te creëren. Iedereen is gek, behalve wij.![]()
Precies.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De landen in echte lockdown gaan niet beter dan NL.![]()
Niet gezien maar sla je niet altijd de plank mis als je hem uitnodigt?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef bdd8 het volgende:
Jinek slaat wel even de plank mis door Gerard Joling uit te nodigen![]()
Even een crosspost. Dat is wat Jaap van Dissel ook zei vandaag: een lockdown heet overal hetzelfde maar is het niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:36 schreef -Chakotay- het volgende:
Dus totale lockdown enzo??quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:19 schreef Felixa het volgende:
Net gebeld met een vriend in Milaan. De mensen daar nemen de lockdown niet echt serieus. Metrostations staan 's ochtends vol met mensen op elkaar gepakt die naar hun werk gaan. Net als hier in de parken groepen moeders met kinderen. Ze geven er gewoon niks om.Controle is er amper.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Thanksquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Bump, heeft iemand antwoord op deze vraag?
Zonder hoofdelijke stemming, wat nu vast niet aangevraagd zal worden, wordt de fractievoorzitters eveR.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
We kopen er tijd mee! Dat is mijn hoofdargument.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds het argument waarom een volledige lockdown zoveel helpt. Het helpt op tijdelijke basis om dingen onder controle te krijgen, maar mensen worden er niet opeens immuun van. Ben je na die 2/3 weken weer terug bij af als er maar één zieke toerist binnen komt waaien. Of iemand zonder symptomen wel heeft zitten verspreiden. Wat dan? Weer het land op slot? Echt, ik snap de logica niet.![]()
Tijd voor meer bedden, mondkapjes, noem maar op.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds het argument waarom een volledige lockdown zoveel helpt. Het helpt op tijdelijke basis om dingen onder controle te krijgen, maar mensen worden er niet opeens immuun van. Ben je na die 2/3 weken weer terug bij af als er maar één zieke toerist binnen komt waaien. Of iemand zonder symptomen wel heeft zitten verspreiden. Wat dan? Weer het land op slot? Echt, ik snap de logica niet."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Ik geloof in een flinke verspeidingsdaling bij +20C echter niet in verpleeghuizen e.d.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef -0- het volgende:
[..]
Is er al grote verspreiding geweest in warme landen?
Madrid is de laatste tijd niet warm geweest, Italie en zeker noord-Italie zijn ook niet echt warmer dan Nederland.
Iran, Zuid-Korea en Japan, allemaal een graad of 10 de laatste 2 maanden.Vakman pur sang![]()
Dat de lockdown daar niet werkt is dan wegens geen controle.quote:
Dan is het probleem de lockdown niet, maar de controle.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Sowieso, zal wel onder het mom zijn van de komische valse noot aan tafel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet gezien maar sla je niet altijd de plank mis als je hem uitnodigt?![]()
Sinds de coronacrisis wel vaker.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:45 schreef junkiexp het volgende:
Zo Kuzu zegt ook een keer iets nuttigsIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Evenstar
![]()
Het geeft niet alleen maar een tijdelijke illusie van veiligheid.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik vind het zelf vooral een wanhoopsdaad, het komt over als uitstellen, want na de lockdown (van vaak 2/3 weken) dwaalt het virus nog steeds rond. Je economie heeft echter een flinke onnodige dreun gekregen door de lockdown. Wel snap ik waarom leiders ervoor kiezen; het geeft de tijdelijke illusie van veiligheid. Ze zien andere landen in lockdown gaan en ze voelen zich bijna achtergesteld als hun land achter blijft. Zou fijn zijn als landen wat meer lange termijn zouden denken, maar daar verschillen de meningen dus over.
Het geeft tijd om je zorg beter voor te bereiden. Het geeft tijd om beademingsapparatuur, testkits, mondkapjes te regelen en alle andere tekorten aan te vullen. Het geeft tijd om nieuw personeel in te werken. Het zorgt dat je zorg niet al na 3 of 4 weken met de grond gelijk wordt gemaakt met uitgeput personeel en geen voorraden.
Het geeft tijd om niet onder druk, maar met genoeg slaap en alle verschillende inzichten nieuwe beslissingen te maken. Het geef tijd om rustig naar alle verschillende invalshoeken te luisteren.
Kijk naar wat er met Bruins gebeurde vandaag. Denk je dat die man op dit moment in staat is op redelijke beslissingen te maken? Ik heb veel kritiek op het RIVM, Bruins en Rutte, maar die mensen doen linksom of rechtsom hun best, staan onder een gigantische druk en hebben hier ook niet om gevraagd.
Gewoon even vol op de rem trappen en alles rustig opnieuw bekijken en dan weer rustig verder.
Snap die angst voor een iets hardere maatregelen niet zo. Niemand vraagt om maanden of jaren. Als zorgverlener werd ik vandaag verdomme gevraagd om mijn mondkapje maar meerdere keren te gebruiken. Het is allemaal waanzin ....![]()
Immuniteit is nergens op gebaseerd. Er zijn gevallen bekend van mensen die twee keer Corona hebben opgelopen. Oftewel het is gokken op basis van mensenlevens. Total lockdown zorgt dat je kunt identificeren waar het virus is en zal de verspreiding ervan indammen. Als een lockdown in de ogen van Rutte niet werkt, waarom zitten we dan al bijna in lockdown?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds het argument waarom een volledige lockdown zoveel helpt. Het helpt op tijdelijke basis om dingen onder controle te krijgen, maar mensen worden er niet opeens immuun van. Ben je na die 2/3 weken weer terug bij af als er maar één zieke toerist binnen komt waaien. Of iemand zonder symptomen wel heeft zitten verspreiden. Wat dan? Weer het land op slot? Echt, ik snap de logica niet.
En je hebt meer tijd om de situatie te behandelen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 22:47:02 ]![]()
Kuzu is een idioot, maar wel een die voor zijn politieke loopbaan op bestuurlijk en consultancyniveau in de zorg gewerkt heeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Sinds de coronacrisis wel vaker.Ik ben blank en dus ben ik niet wit.![]()
Ja, maar dat is alsnog tijdelijk. Je kan een land niet maanden in lock down houden, dat is killing voor iedereen en ook voor de economie. Dus ooit moet je het land weer openen. En dan gebeurt het alsnog. Korte termijn dus. Terwijl we juist lange termijn zouden moeten denken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:44 schreef bdd8 het volgende:
[..]
We kopen er tijd mee! Dat is mijn hoofdargument.![]()
Dan zal er geen afvlakking komen en zal alleen de China lockdown werken. geen fijn vooruitzicht ditquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
Even een crosspost. Dat is wat Jaap van Dissel ook zei vandaag: een lockdown heet overal hetzelfde maar is het niet.
[..]
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Exact.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het geeft niet alleen maar een tijdelijke illusie van veiligheid.
Het geeft tijd om je zorg beter voor te bereiden. Het geeft tijd om beademingsapparatuur, testkits, mondkapjes te regelen en alle andere tekorten aan te vullen. Het geeft tijd om nieuw personeel in te werken. Het zorgt dat je zorg niet al na 3 of 4 weken met de grond gelijk wordt gemaakt met uitgeput personeel en geen voorraden.
Het geeft tijd om niet onder druk, maar met genoeg slaap en alle verschillende inzichten nieuwe beslissingen te maken. Het geef tijd om rustig naar alle verschillende invalshoeken te luisteren.
Kijk naar wat er met Bruins gebeurde vandaag. Denk je dat die man op dit moment in staat is op redelijke beslissingen te maken? Ik heb veel kritiek op het RIVM, Bruins en Rutte, maar die mensen doen linksom of rechtsom hun best, staan onder een gigantische druk en hebben hier ook niet om gevraagd.
Gewoon even vol op de rem trappen en alles rustig opnieuw bekijken en dan weer rustig verder.
Snap die angst voor een iets hardere maatregelen niet zo. Niemand vraagt om maanden of jaren. Als zorgverlener werd ik vandaag verdomme gevraagd om mijn mondkapje maar meerdere keren te gebruiken. Het is allemaal waanzin ....![]()
Vind eerlijk gezegd dat Kuzu het redelijk goed doet tijdens deze kwestie. Maar zou nooit op hem stemmen want ben geen allochtoon met een minderwaardigheidscomplex.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:47 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Kuzu is een idioot, maar wel een die voor zijn politieke loopbaan op bestuurlijk en consultancyniveau in de zorg gewerkt heeft.![]()
Je geeft jezelf wel even enkele weken “rust” en tijd om meer info te halen over het virus maar meer ook nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds het argument waarom een volledige lockdown zoveel helpt. Het helpt op tijdelijke basis om dingen onder controle te krijgen, maar mensen worden er niet opeens immuun van. Ben je na die 2/3 weken weer terug bij af als er maar één zieke toerist binnen komt waaien. Of iemand zonder symptomen wel heeft zitten verspreiden. Wat dan? Weer het land op slot? Echt, ik snap de logica niet.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
https://www.politico.com/(...)s-in-florida-1267712quote:Nineteen long-term care facilities in Florida have either a suspected or confirmed case of the coronavirus, including two confirmed cases in Duval and Broward counties.
Agency for Health Care Administration Secretary Mary Mayhew said she could not divulge the name or addresses of the nursing facilities, citing patient privacy requirements. She said she would look into providing more information in aggregate.
Mayhew‘s agency has dispatched strike teams to affected facilities, contingents that include a nurse, an epidemiologist, an infectious disease prevention specialist and a state facility surveyor from the health agency who has been trained on the coronavirus.
Mayhew expressed concern about how hospitals are working with nursing homes, where the sickest patients reside.
Hospitals and nursing homes transfer patients back and forth on a regular basis, depending on their health care needs. Some Florida hospitals are equipped to handle coronavirus patients, but nursing homes are not.
"I can’t afford to have someone transferred from a hospital to a nursing home when obvious signs were overlooked for testing," Mayhew told POLITICO.
Her agency is working to set up a statewide, around-the-clock hotline so nursing homes can more easily report suspected cases of the coronavirus, or Covid-19.are we infinite or am I alone![]()
Veel Turken in mijn klas zien Kuzu als iemand die Turken in de verkeerde hoek duwt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:47 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Vind eerlijk gezegd dat Kuzu het redelijk goed doet tijdens deze kwestie. Maar zou nooit op hem stemmen want ben geen allochtoon met een minderwaardigheidscomplex.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ooh fuck.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.politico.com/(...)s-in-florida-1267712![]()
Onzin, maandagavond na de toespraak was hij op NPO1 en was hij behoorlijk optimistisch.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:42 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ja hij was gelijk al sceptisch over Rutte zijn scenario![]()
Dat snap ik nog ergens. Zolang ze er dan ook echt gebruik van maken. Hoe veel voorbereidingstijd heeft Nederland wel niet gehad sinds het uit brak in China? Ook na die maand lock-down zal dat niet genoeg zijn imo. Maar ik snap wat je probeert te zeggen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap die angst voor een iets hardere maatregelen niet zo. Niemand vraagt om maanden of jaren. Als zorgverlener werd ik vandaag verdomme gevraagd om mijn mondkapje maar meerdere keren te gebruiken. Het is allemaal waanzin ....And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Wegens het volgen van de debatten begin ik meer te wennen aan de situatie en daardoor ook rustiger.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe is het met jullie gevoel? Ik ben wel weer wat rustiger.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Maar wil zich niet met politiek bemoeien. Want dan moet hij Geert en Thierry gelijk gevenquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Oosterhuis wil ook een lockdown begreep ik.![]()
![]()
Didan was het gisteren, excuses!quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Onzin, maandagavond na de toespraak was hij op NPO1 en was hij behoorlijk optimistisch.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Zit een verschil tussen een kleinere lockdown waarbij je het enigszins kan controleren en een volledige lockdown waar vrijwel niemand immuniteit opbouwt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Immuniteit is nergens op gebaseerd. Er zijn gevallen bekend van mensen die twee keer Corona hebben opgelopen. Oftewel het is gokken op basis van mensenlevens. Total lockdown zorgt dat je kunt identificeren waar het virus is en zal de verspreiding ervan indammen. Als een lockdown in de ogen van Rutte niet werkt, waarom zitten we dan al bijna in lockdown?
En je hebt meer tijd om de situatie te behandelen.
Verder weet nog niemand (voor zover ik weet, ik kan wat artikelen gemist hebben, ik F5 niet de hele dag) of iemand ook echt twee keer ziek is geworden, of dat er een andere reden was. Gaat sowieso om een heel klein percentage. Uitzondering op de regel zeg maar.![]()
Politie wordt klaargestoomd voor lockdown
Via nieuwsuurEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Zelfde ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wegens het volgen van de debatten begin ik meer te wennen aan de situatie en daardoor ook rustiger.![]()
ja dat merk ik ook wel .. maar maak me nog wel zorgen om wat er gaat komen ..quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wegens het volgen van de debatten begin ik meer te wennen aan de situatie en daardoor ook rustiger."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Knop is bij mij wel om, pas me aan en ga verder, enige probleem is momemteel werk, maar dat komt ook wel weer goedquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe is het met jullie gevoel? Ik ben wel weer wat rustiger.![]()
Voor de Doomsday denkers hier die het nu al niet meer lijken aan te kunnen: als je begin 1900 was geboren had je meegemaakt:
1ste wereldoorlog
Spaanse griep
2de wereldoorlog
De economische groei daarna
Ja het is een kut situatie maar het is peanuts vergeleken met wat je (over) grootouders hebben meegemaakt. Wat niet helpt is hier 24/7 elkaars paniekgevoel aan wakkeren.Alpha kenny one![]()
Huhquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur![]()
\"Rustig" bestaat ook niet in een lockdown hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap die angst voor een iets hardere maatregelen niet zo. Niemand vraagt om maanden of jaren. Als zorgverlener werd ik vandaag verdomme gevraagd om mijn mondkapje maar meerdere keren te gebruiken. Het is allemaal waanzin ....You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
De politie wil niet totaal in paniek schieten als het gebeurt en bereid zich voor.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wilt niet zeggen dat we stil moeten zitten. Stiltegang betekent achteruitgang. Dat moet je niet willen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef falling_away het volgende:
Voor de Doomsday denkers hier die het nu al niet meer lijken aan te kunnen: als je begin 1900 was geboren had je meegemaakt:
1ste wereldoorlog
Spaanse griep
2de wereldoorlog
De economische groei daarna
Ja het is een kut situatie maar het is peanuts vergeleken met wat je (over) grootouders hebben meegemaakt. Wat niet helpt is hier 24/7 elkaars paniekgevoel aan wakkeren.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Is hij van Amsterdam, Rotterdam of Utrecht. Onderling hebben de virologen nogal wat mot.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Oosterhuis wil ook een lockdown begreep ik.
Verder hebben we ongeveer een lockdown met openhouden van vitale zakenen ontraden van groepsvorming en bezoek ouderen.
Ik zou het erg prettig vinden dat ik mijn eigen verstand kan gebruiken oom op afstand m'n rondje te blijven lopen met de hond.
Of men/hij/ze moeten weer debatteren wat een LockDown precies waarvoor nog geen definitie is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
4 MINUTEN GELEDENquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur
Politie: Nederlanders houden zich aan coronamaatregelen
Vooralsnog reageert Nederland goed op de coronamaatregelen, zegt de Nationale Politie tegen Nieuwsuur. Max Daniel, nationaal commandant van de politie in de coronacrisis, omschrijft de situatie in het land als rustig. "Incidenten zijn op één hand te tellen. We kunnen mensen echt aanspreken op hun gezond verstand." De politie hanteert een speciaal draaiboek als richtlijn voor de coronapandemie. Daarnaast is de politie goed voorbereid op allerlei scenario's, zoals een lockdown, volgens Daniel.
Dit leest wel wat minder heftigYou're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Evenstar
![]()
Ok rustig-erquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:53 schreef KennyPowers het volgende:
\
[..]
"Rustig" bestaat ook niet in een lockdown hoor.
In ieder geval hijgen dan niet honderden mogelijke doden in je nek.![]()
Precies, ik had me eerder verbaasd als de politie zich niet zou voorbereiden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De politie wil niet totaal in paniek schieten als het gebeurt en bereid zich voor.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
In mijn ogen gaat het bij een lockdown om het geaccepteerd worden onder alle Nederlanders dat social distancing geen onzin is, dat je niet gek bent als je een masker draagt of handschoentjes.
Zo lang het vrijblijvend is zal je altijd bakken etters hebben die zich er helemaal niets van aantrekken en zich ook niets aantrekken van jouw eigen wensen voor de veiligheid. En dus zelfs WC brillen gaan likken, spugen in het OV op dingen etc.
Je houdt nooit iedereen binnen, maar we moeten af van "stel je aan gast, het is een griepje!"
Je geeft de burger een soort "macht" om iig voor zichzelf op te komen zonder als idioot weggezet te worden.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik ook, soms even afstand nemen van de situatie, hoe interessant en eng het ook is allemaal, doet mij goed.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe is het met jullie gevoel? Ik ben wel weer wat rustiger.
Even fietsen of wandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |