Eens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het geeft niet alleen maar een tijdelijke illusie van veiligheid.
Het geeft tijd om je zorg beter voor te bereiden. Het geeft tijd om beademingsapparatuur, testkits, mondkapjes te regelen en alle andere tekorten aan te vullen. Het geeft tijd om nieuw personeel in te werken. Het zorgt dat je zorg niet al na 3 of 4 weken met de grond gelijk wordt gemaakt met uitgeput personeel en geen voorraden.
Het geeft tijd om niet onder druk, maar met genoeg slaap en alle verschillende inzichten nieuwe beslissingen te maken. Het geef tijd om rustig naar alle verschillende invalshoeken te luisteren.
Kijk naar wat er met Bruins gebeurde vandaag. Denk je dat die man op dit moment in staat is op redelijke beslissingen te maken? Ik heb veel kritiek op het RIVM, Bruins en Rutte, maar die mensen doen linksom of rechtsom hun best, staan onder een gigantische druk en hebben hier ook niet om gevraagd.
Gewoon even vol op de rem trappen en alles rustig opnieuw bekijken en dan weer rustig verder.
Snap die angst voor een iets hardere maatregelen niet zo. Niemand vraagt om maanden of jaren. Als zorgverlener werd ik vandaag verdomme gevraagd om mijn mondkapje maar meerdere keren te gebruiken. Het is allemaal waanzin ....
Wegens het volgen van de debatten begin ik meer te wennen aan de situatie en daardoor ook rustiger.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
Hoe is het met jullie gevoel? Ik ben wel weer wat rustiger.
Maar wil zich niet met politiek bemoeien. Want dan moet hij Geert en Thierry gelijk gevenquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Oosterhuis wil ook een lockdown begreep ik.
dan was het gisteren, excuses!quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Onzin, maandagavond na de toespraak was hij op NPO1 en was hij behoorlijk optimistisch.
Zit een verschil tussen een kleinere lockdown waarbij je het enigszins kan controleren en een volledige lockdown waar vrijwel niemand immuniteit opbouwt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Immuniteit is nergens op gebaseerd. Er zijn gevallen bekend van mensen die twee keer Corona hebben opgelopen. Oftewel het is gokken op basis van mensenlevens. Total lockdown zorgt dat je kunt identificeren waar het virus is en zal de verspreiding ervan indammen. Als een lockdown in de ogen van Rutte niet werkt, waarom zitten we dan al bijna in lockdown?
En je hebt meer tijd om de situatie te behandelen.
Zelfde ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wegens het volgen van de debatten begin ik meer te wennen aan de situatie en daardoor ook rustiger.
ja dat merk ik ook wel .. maar maak me nog wel zorgen om wat er gaat komen ..quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wegens het volgen van de debatten begin ik meer te wennen aan de situatie en daardoor ook rustiger.
Knop is bij mij wel om, pas me aan en ga verder, enige probleem is momemteel werk, maar dat komt ook wel weer goedquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
Huhquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Politie wordt klaargestoomd voor lockdown
Via nieuwsuur
"Rustig" bestaat ook niet in een lockdown hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het geeft niet alleen maar een tijdelijke illusie van veiligheid.
Het geeft tijd om je zorg beter voor te bereiden. Het geeft tijd om beademingsapparatuur, testkits, mondkapjes te regelen en alle andere tekorten aan te vullen. Het geeft tijd om nieuw personeel in te werken. Het zorgt dat je zorg niet al na 3 of 4 weken met de grond gelijk wordt gemaakt met uitgeput personeel en geen voorraden.
Het geeft tijd om niet onder druk, maar met genoeg slaap en alle verschillende inzichten nieuwe beslissingen te maken. Het geef tijd om rustig naar alle verschillende invalshoeken te luisteren.
Kijk naar wat er met Bruins gebeurde vandaag. Denk je dat die man op dit moment in staat is op redelijke beslissingen te maken? Ik heb veel kritiek op het RIVM, Bruins en Rutte, maar die mensen doen linksom of rechtsom hun best, staan onder een gigantische druk en hebben hier ook niet om gevraagd.
Gewoon even vol op de rem trappen en alles rustig opnieuw bekijken en dan weer rustig verder.
Snap die angst voor een iets hardere maatregelen niet zo. Niemand vraagt om maanden of jaren. Als zorgverlener werd ik vandaag verdomme gevraagd om mijn mondkapje maar meerdere keren te gebruiken. Het is allemaal waanzin ....
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur
quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur
De politie wil niet totaal in paniek schieten als het gebeurt en bereid zich voor.quote:
Wilt niet zeggen dat we stil moeten zitten. Stiltegang betekent achteruitgang. Dat moet je niet willen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef falling_away het volgende:
Voor de Doomsday denkers hier die het nu al niet meer lijken aan te kunnen: als je begin 1900 was geboren had je meegemaakt:
1ste wereldoorlog
Spaanse griep
2de wereldoorlog
De economische groei daarna
Ja het is een kut situatie maar het is peanuts vergeleken met wat je (over) grootouders hebben meegemaakt. Wat niet helpt is hier 24/7 elkaars paniekgevoel aan wakkeren.
Is hij van Amsterdam, Rotterdam of Utrecht. Onderling hebben de virologen nogal wat mot.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:41 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Oosterhuis wil ook een lockdown begreep ik.
4 MINUTEN GELEDENquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:52 schreef Fukushima het volgende:
Via nieuwsuur
Ok rustig-erquote:Op woensdag 18 maart 2020 22:53 schreef KennyPowers het volgende:
\
[..]
"Rustig" bestaat ook niet in een lockdown hoor.
Precies, ik had me eerder verbaasd als de politie zich niet zou voorbereiden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De politie wil niet totaal in paniek schieten als het gebeurt en bereid zich voor.
Ik ook, soms even afstand nemen van de situatie, hoe interessant en eng het ook is allemaal, doet mij goed.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:50 schreef Generationalpha het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |