Het gaat niet over zorg, maar over hoe voorbereid een land is om een pandemie te bestrijden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:15 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Je kan wel de beste zorg hebben, maar als bijna niemand er toegang to heeft,
Is haar werk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:16 schreef Arkai het volgende:
Hoe weet Arib trouwens zo snel dat een motie ondersteund wordt?
Verlaten in een body bag?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Wel bemoedigende woorden van de ziekenhuis-bestuurder uit Limburg dat ze inmiddels ook patienten de IC zien verlaten...
Ik volg Baudet al toen het gros hier hem niet kende en hij nog plaats nam bij Café Weltschmerz. Baudet is de enige die de demonisering van Rusland heeft aangekaart, vraagtekens zet bij HM17 onderzoek en nog een aantal zaken. Dus zeker niet blind, maar wel op goed vetrouwen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volg nooit blind een politicus.
En tot vrijdag testkits..quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:18 schreef TheVulture het volgende:
Wel bemoedigende woorden van de ziekenhuis-bestuurder uit Limburg dat ze inmiddels ook patienten de IC zien verlaten...
Echt he.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:19 schreef HeatWave het volgende:
Hij had het al 10 keer kunnen zeggen nu.
Nee, vandaag is nog gezegd door het RIVM dat geen van de sterfgevallen op de IC hebben gelegenquote:
Trump heeft ze vast goedkope olie beloofd, dat heeft hij flink goedkoop ingekocht vorige week.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Ik vind trouwens wel frappant dat de VS zoveel testkits van Italië krijgt terwijll allerlei EU landen gigantische tekorten hebben.
Tot zo ver de EU.
EU was al einde verhaal, vraag maar aan Griekenland en Italië.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Ik vind trouwens wel frappant dat de VS zoveel testkits van Italië krijgt terwijll allerlei EU landen gigantische tekorten hebben.
Tot zo ver de EU.
Tja, de rest van de EU stond nou ook niet echt vooraan om Italie te helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver de EU.
Dit was zeker voor 8 jaar Rutte.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we mondkapjes hadden gehad was het misschien nog wel hoger geweest
Gaat anders van de spreektijd af.quote:
Echt he. Ik zat met verbazing te luisteren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef maan_man het volgende:
Haha, 9+ uur vergaderen en dan als besluiten moeten worden genomen vallen over een paar seconden.
Dit hele gebeuren is voor mij wel een bewijs dat de EU niet werkt. Nooit echt een voor- of tegenstander geweest, maar dit is echt wel een dikke faal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump heeft ze vast goedkope olie beloofd, dat heeft hij flink goedkoop ingekocht vorige week.
kredietcrisis vergeten ???quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Tja, de rest van de EU stond nou ook niet echt vooraan om Italie te helpen.
Dat is om te voorkomen dat er een oneindige stroom aan moties wordt ingediend.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef maan_man het volgende:
Haha, 9+ uur vergaderen en dan als besluiten moeten worden genomen vallen over een paar seconden.
Moties worden altijd ondersteund. Vier stemmen is genoeg, beetje een formaliteit. Kwestie van even je hand opsteken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:16 schreef Arkai het volgende:
Hoe weet Arib trouwens zo snel dat een motie ondersteund wordt?
Dit is echt bizar. Pak gewoon ff door en laat iedereen zijn motie indienen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef maan_man het volgende:
Net zo slecht en belachelijk, helemaal eens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Tja, de rest van de EU stond nou ook niet echt vooraan om Italie te helpen.
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits. (dacht ik)quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
Tot zo ver de EU.
Ah, dat is alweer een flinke nuance.quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits.
Je moet dan wel meetellen dat veel van deze mensen ook gestorven zouden zijn zonder corona. Laten we voorzichtig zeggen 20%. Dus 47 overledenen extra sinds 1 maart is max 3 per dag en dus minder dan 1% van het gemiddeld aantal overledenen in NL per dag tot nu toe als gevolg van corona.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:56 schreef Minimunt het volgende:
in 2018 gemiddeld 400 per dag zie ik. Dan is dit toch een behoorlijk aantal wat daarboven gaat komen.
Frappant dat de VS zo weinig swabs had. Zijn die niet generiek?quote:Op woensdag 18 maart 2020 22:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat waren enkel de swabs, niet de testkits.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |